Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Huomenna ultraan aamusta :)

Ehkäpä Pikkune ihan vahingossa paljastaa sukupuolensa :D (virallinen kanta on yhä, että ei kysytä )

Yhä voidaan pahoin :( jospa olo helpottais ensi viikon aikana

Dana88 & Pikkune 20+2
 
dana88: Sitten tosiaan huomenne tullaan kiireen vilkkaan tänne uutisia kertomaan :) Toivotaan, että kaikki reilassa molemmilla :)

Mekään ei kysytä sukupuolta, mutta salaa toivon, että lääkäri sanois jotain että täällähän tyttö/poika ja sitten se paljastuis :) Mies ei halua tietää, joten en oo vängänny vastaan.

Ää vielä ois yks koulutyö tekemättä, jonka palautus on huomenna. Nyt vähän vielä tsemppaan ja sitten unille :)
 
Huomenta!

Koko viikonloppu meni ei mua huvita, en mä halua, mulla on pahaolo -merkeissä :D Kummasti mä töitä varten jaksan aina tsempata, mutta sitten kun ei oo pakko tehdä mitään iskee tollanen. Kai se jonkun asteista alakuloisuutta sitten on, kun kaikki potuttaa. Uloskaan uskaltauduttu, kun pyrytti ja oli pakkasta melkein 20.

K-raudassa oli hieno mallikeittiö, missä oli mustat alaovet. Tiiä sitten sopisko sellaiset meidän rintamamiestaloon :D Tosin keittiö uusittiin muutama vuosi sitten ja on todella hieno, niin mitä sitä ees miettimään :whistle:

Täällä päin H&M:ltä löytää ainakin kokoon 46 asti housuja, eikä ne ole edes mitenkään pientä mallia, jos mäkin pystyn ahtautumaan 38 kokoon. Helpommin sieltä melkeen isompia tai pieniä kokoja löytäis, aina mun koko on loppu!

Mulle on iskenyt kauhee malttamattomuus...sais tää odotus olla ohi (ja hyvä jos ollaan edes puolessa välissä )! Jotenkin yks päivä iski, että on vielä niin monta kuukautta etten aio ostaa yhtään vauvan vaatetta ennen kuin olen inventoinut vanhat ja synnytys on lähempänä. Ehkä huomenna voi repästä ja ostaa jotain, jos sukupuoli selviää :D

Täällä onkin myös ainakin helisellä ja danalla huomenna ultra. Nyt toivotaan kaikille positiivista ultrakokemusta ja meille ainakin, että sukupuoli selviää. Ei ne lääkärit kyl sano mitään sukupuolesta, ellei vanhemmat sano haluavansa tietää :)
 
Viikonloppu oli ja meni, ja täytyy myöntää,että aika tylsää oli... :/ Kauhee pakkanen ja eilen vielä tuli se tuuli :( nyt jo vähä parempi keli, mutta tuulee edelleen. Ja tää flunssa vaan jatkuu, vois tulla kunnolla,että joskus lähtis poiskin. To-pe oli kuopuski yskässä ja illalla nousi aina kuume.. mä ootan tänä vuonna enemmän kuin mitän että tulis kevät ja alkas sulaa lumet ja paistas aurinko ja ois lämmintä :)

Huomista rakenneultraa oottaessa menee tää päivä, ja se ulta on vasta illalla! toivon mukaan sukupuoli selviää, aion sitten ostaa "oikean" väriset tutit vauvalle jos se selviää, muuten täytyy ostaa unisex väriset.

pauliina rv21+1
 
Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille =)

Mie oon ihan sekasin täällä...Siis laskin, että rakenneultrassa miula on viikkoja 19+5, MUTTA nyt tajusinkin, että sillon onkin JO 20+5!!! :eek: En ymmärrä miten oon näin sekasin :LOL: Joka tapauksessa ultraankin on vielä se 2viikkoa ja päivä...En malttais millään odottaa!

Ja sitten aina väitetään että yksityiseltä saa palvelut nopeasti..No soitin aamulla viereisen kaupungin yksityiselle klinikalle ni eka vapaa aika oli 5.3!!!! Varasin sen kyllä, mutta pittää vaikka keskiviikkona soitella uudelleen ja kysellä olisko peruutusaikoja..hirvittävän pitkiä aikoja pittäis jonottaa ku oikeesti olis vähän niinku hätä! Muita yksityisiä ei taida tässä olla tahi sitten pitäs lähtee jo pidemmälle ajelemaan ja siitä nyt en sit tiijä onko järkeä..Toivottavasti keskiviikkona olis parempi onni...

Voi voi, kohta pitäs lähtee kouluun päin menemään ja sitä ennen pitäs tuolle mein prinsessa koiralle käydä ostamasssa uudet juoksupökät...Nekkii pukkas vielä tähän kaikkeen muuhun ärsytykseen.

Rae ja Nyytti 18+4
 
Heippa kaikille ja toivottavasti päivän mittaan saadaan ihania ultrakuulumisia.

Minä otin masusta kuvan, mutta en osaa laittaa sitä tänne. Harmi.

Viikonloppu meni mökkeillessä ja lasten kanssa touhutessa. Pakkasta oli sen verta paljon, että pelailtiin lautapelejä sisällä, luettiin ja syötiin hyvin.

Minulla on tänään neuvola iltapäivällä, toivottavasti kaikki on hyvin. Masussa potkitaan jo kovasti, tuntuu ihan päälle asti. Tuntuu vain, että painoa on alkanut kertyä ihan tosissaan nyt.

Nyt vielä hetkeksi jääkiekon pariin.
 
Rae: Eiks toi oo hyvin, ku muistat sentään viikon tarkkuudella. Nykysin joudun aina tarkistaan jostain nettilaskurista, kun ne lääkärissä kuitenkin kysyy millä viikoilla oot ja kerrankin vastasin, että jotain siinä 16-18 :LOL: Kyl, jos hätä on voi mennä päivystykseen tai soittaa suoraan äitiyspolille, niin kyllä ne sisään ottaa :)
 
Neuvolassa kaikki ok. Siellä sydän löi taas 150. :heart:
Seuraava terkkari- ja jopa lääkäriaikakin varattiin jo.
Täytyy koittaa kirjottaa illemmalla tarkemmin kuulumisia.

Nyt järjettömän työmäärän kimppuun. Miten näistä taas selviää ? :'(
 
Voi Jellonat kun pilasivat mun aamun! :eek: Onneksi sain vähän lohtua kun 'pääsin' labraan antamaan verta ja pissaamaan purkkiin. Raskausaikana tuo purkkiin pissaamisen jalo taito kyllä kehittyy huikeesti...

Palasin eilen kotiin Espooseen, vaikka Finnair koittikin vastustaa viimeiseen asti. Lento oli tunnin myöhässä "myöhässä päättyneen tankkauksen takia". Ehkä se on vaan minä, mutta kuulostaa tekosyyltä. ;)

Mulla lyö aivot ihan tyhjää, eli taidan mennä töiden pariin hetkeksi (aivotonta touhua...). Tulkaa ultrassa kävijät pian kertomaan hyviä uutisia, niin mieli piristyy! :)

Olivia & Vauveli 20+1


 
Ihana kaksosmaha :'(

Tästä tulee ihana viikko, kun niin monella on rakenneultra! Kaikki sitten kipinkapin rapsaamaan tänne tohtorien/kätilöiden analyysit pienokaisistanne =) Vaadin! Melkein pitäs tehä sellanen rakenneultrakalenteri, jotta voisi odottaa minuutin tarkkuudella raportteja. "Jaaha, Olivialla oli klo 12:30, Danalla kello 13:40.." Kahden tunnin sisällä käynnistä pitäisi uutisia kuulua mielestäni :D (Vai eikö kaikki elä netissä? Hmph, paheksuttavaa.. ;) )

Mun ultra siis ylihuomenna aamulla. Jo on jumankekka jollei se ihminen suostu näyttämään sukupuoltaan sielläkään. Kotiarestia tuloo tältä äidiltä :kieh:

Aijai, lennokkuudestani voi päätellä, että olen juuri nauttinut päivittäisen kofeiiniannokseni, joka toimittaa tätä nykyä viinihuppelin euforiatilan virkaa elämässäni. Heh.

Ps. Pox 21+0. Kreisiä.
 
Mitä nyt tuttavilta on kuullut niin noin 2 lasta 10stä suostuu vilautteleen ultrassa jalkoväliään eli eipä sitä sukupuolta kovin moni saa selville. Tää tietenkin perustuu vaan omakohtaisiin kokemuksiin :)

Jaha josko menis syömään kananuudeliherkkua :x
 
juu heti tänne sitten kertomaan rakenneultrakuulumisia!! :heart: :D toivottavasti ne saavat sukupuolen selville, ketkä sitä toivovat! :)

täällä alkaa puoliväli lähestyä, mutta tuntemuksia ei ole vieläkään... :ashamed: mitään liikkeitä tai potkuja en tunne, vaikka yritän keskittyä...välillä tietty jotain muljahtelua tai kuplimista, mutta kun ensimmäinen on kyseessä, niin eipä osaa tunnistaakaan niitä liikkeitä.. mutta jotenkin en nyt osaa olla kauheen huolissaan, kun kaikki muuten on hienosti.

ja laitetaanpa kuvaa vähän nyt tänne, kun en siellä kerhossa oo ollut, niin... :whistle:

rv 19+1 / 20+3?? :heart: :heart: :heart:



(hui kun mä näytän jotenkin valtavalta!! :eek: )
 
Liplatuksella on kiva maha, samoin bambinalla. itelläki on jo iso maha, vaikka vain yksi vauveli sielllä pitäs olla :) Se selviää sitten huomenna :) Mulle ei oo itestään selvä,että saan kuulla huomenna kumpi siellä masussa on. Kerran on vain saatu tietää (takana 3 raskautta) rakenneultrassa kumpi siellä on, ja silloinki oli viikkoja jo 24, kun raskaus oli kuukautta pidemmällä. Esikoisesta ei haluttu tietää ja nyt nuorimmasta ei lääkärin mukaan näkynyt :/

Leivoin tuossa suklaapiirakan ja kuivakakun, vähä täytettä pakastimeen taas.

mut taitaa unopeli kutsua kuopuksen kanssa.

pauliina ja veikko rv21+1
 
Ihania massuja teillä! Ja Liplatuksella mahtava kaksoismasu - mahtaa siellä käydä vilske.

Juu ja kahden tunnin kuluessa ultrasta on siis OLTAVA täällä kuulumiset - muuten alkaa välitön hyljeksyntä nettiyhteisössä. ;) Tosin en taida itsekään ehtiä siihen kun on heti ultran jälkeen sisätautilääkäri...

bambina Älä huoli, kyllä ne potkutkin alkaa tuntumaan pian. Mulla tuntuu potkuja harvemmin, enemmän liikkeet on just muljahteluja ja kuplintaa. Ja parin kuukauden päästä me jo toivotaan, ettei vauvelit potkis niin paljoa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Kepsukka teidän keittiö kuullostaa hienolta, oon tykästynyt kans mustaan sisustuksessa :D Nyt haluaisinkin maalata jonkun seinän mustaksi ;)
kiitos kiitos, tuosta kyllä itekki tykkään. Edullinenhan toi loppujen lopuks oli, ku löyt ikeasta kivat ovet ja tasot, joten päädyttiin niihin.. Voisin koittaa ottaa kuvan, jos haluutte nähdä? Lattiana meillä on musta/harmaa kivikuvioitu korkki, aivan ihana jalan alla, joten suosittelen (kallishan se oli, mut muutoin tykkään)


Rae
tsemppiä koiran juoksujen kans!

Voi Olivia minkä teit! Meillä odottaa boxilla tuo matsi, kun mies ei halunnu valvoa vaan kattoo sen sitten herättyään... Nyt ei tietty kiinnosta ite kattoa lainkaan, vaikka enhän mä tiedä lopputulosta tarkkaan. No, eipä se maailma tuosta kaadu ;)

Liplatus
ei haittaa mitään iso kuva, komian kokonen on masukin :heart:
Samaten on Bambinan massu suloinen! Kiva, kun laitatte kuvia, ite en oo saanu aikaseks kuvata (eikä tuosta miehestä oo avuks, sitä kun ei oo masunkuvailu kiinnostanu aiemminkaan)

Kardemumman kanssa samaa mieltä, hetipian ultran jälkeen vaan kuulumisa kehiin!

Nyt käymään töissä kahvilla & toimittamassa saikkulappusta perille..
Nähdään taas!
 
3 tuntia rakenneultraan!:) tosin taas eilen uusien vastoinkäymisten takia mentiin Oysiin synnyttäjien vastaanottoon verenvuodon takia, Tällä kertaa ei mitn kovin vakavaa, istukka vaan niin läellä kohdunsuuta että saattaa päästää joskus verestävää vuotoa. Toki on huono jos se jää siihen synnytystä ajatellen, mutta lääkäri oli kyllä melko toiveikas että nousee siitä vielä. Et semmosta..

Mutta tosiaan 3 tunnin päästä taas kattoon pikkusta..ja vähän uudelleen uteleen et onko tämänki lääkärin mielestä tyttö tulossa :heart: toivotaan kovasti Tekayta ultraamaan, saas nähä toteutuuko toive.

Oli tosiaan tuttavapariskunta lapsineen vkonlopun meillä..ihania pikkusia. Varsinki se reilu 3kuukautinen pikkumies on varsinainen vaavikuumeen herättelijä!! =)

No, mutta viimestään huomenna kuulumisia lisää!!

Zeenah ja pikkunen 21+4
 
niin joo, ja mun vuodelepoa yritetään nyt keventää, koska lääkörit pelkäävät tukosriskin nousevan turhan korkeaksi. Raskaana muutenkin 6 kertainen ja maatessa vielä nousee huomattavasti. Nyt ois tarkotus oikein repästä ja kävästä joku päivä vaikka jossakin kaupassa ihailemassa vauvatarvikkeita, kun mies ehtii mukaan. Vielä ei yksin kannata matkaan lähteä. Ajattelin kummiski kokeilla ruuanlaittoa tällä vkolla. Ei tietty kannattais innostua liikaa, voiha olla että ei voikaan kömpiä ollenkaan ylös. Mutta toiveissa olis puolittainen vuodelepo enää.

Anoppi päivitteli tätä meän vastoinkäymisten määrää..ajattelin itse vaan että josko meidän pikkurinsessa ois sitten syntyessään oikein helppo ja rauhallinen lapsi!! :heart: =) no joo, omaa napaa tuli taas. Innolla oottelen kans muiden ultrakuulumisia...
 
zeenah hienoa, että pääset vähän jalkeillekin. Varmaan tuo makaaminen alkaa todellakin kyllästyttämään.

Ultra kuulumisia täälläkin odotellaan innoissaan. Mulla ois vielä 10 päivää ultraan. Onneksi on taas kalenteri aika täysi koko viikolle, että ei pitäis olla siitä huolta, että kerkeis vaan olla. Ei mulla näin täyttä ollut koskaan ennen tytön syntymää.
Täällä mahassa potkitaan vaihtelevasti, välilllä tuntuu että suolistossa vaan ne pulpahdukset tuntuu mutta kyllä siellä joku välillä tälle mammalle muistuttelee olemassa olostaan.

Täällä viikonloppu meni taas hulivili meiningeissä kun miehen poika oli meillä. Tuntuu että meni viikonloppu pikakelauksella. ulkona käytiin la tuulesta ja pakkasesta huolimatta, sen verran rankkaa ois ollut muuten koko viikonloppu sisällä olla.

Ihania masuja teillä, musta tuntuu tämä oma maha niin onnettomalle, kai tätä vararavintoa on vaan kertynyt ihan liikaa tuohon mahan seudulle, että ei tuo vielä varmaan kuukauteen pullahda ulos tuo maha.

Odotan innolla sunnuntaita , pääsen tyttökavereiden kanssa Helsinkiin jäähallinkirpparille, ja sen jälkeen mennään vielä syömään. Saa vähän omaa aikaakin. Mä ainakin tarvitsen sitä aika ajoin.
JA josko sitä jo uskaltuisi ostelemaan vähän vauvajuttuja. Ne syyhyttää jo niin pahasti.

Nyt nautin esikoisen päiväuniajasta ja hörpin kahvia ja kaivan kirjan esiin ja luen.

Emmy ja 18+6 ja huomenna poksun taas
 
Heippahei!

Vai kahden tunnin viiveellä ultrakuulumiset, mä oon nyt aika monta tuntia jo jäljessä :D

Mulla oli tosi ihana ultraaja, kätilö oli ja tosi ammattitaitonen. Kertoi koko ajan mitä kuvassa oli ja ihasteli miten söpönen vauva siellä on :)
Meidän pikku veijari on pää alaspäin ja suojeli kasvoja käsillä koko aika ja liikku hirmu paljon. Saatii silti monta ihanaa kuvaa kotiin, laitan tonne kerhon puolelle vaiks kunhan saan ne koneelle eka :)

Mut tosiaa, vauva voi hyvin, kaikki kunnossa. Jalkapohjan mitta on pikkusen päälle 3cm :) Tällä hetkellä painoa vauvalla arviolta 340grammaa ja vauvan koko oli pari päivää eellä mitä pitäs, eli on ottanu vähä spurttia tässä :)
Istukka on mulla kans etuseinässä, ei yllä ihan kohdunsuulle kumminkaan joten ei estä alatiesynnystystä.
Jännä silti, että oon hyvin tuntenu liikkeet vaikka istukka eessä.

Supistuksista sano lääkäri sitten, että rauhallisesti vaan. Tutki kohdunsuuntilanteen ja se on hyvä, onneksi! Mitään tuhoja ei siis ole tullut. Pituutta kaulalla oli 4cm, joten se on hyvä.

Nyt sitten toivoisinkon teidän mielipidettä seuraavaan asiaan, vaikka siis päätöksen loppupeleissä teenki itse mutta kun en oikein uskalla päättää.

Eli, mulla tosiaan alkaa työharjottelut nyt muutaman viikon päästä, kuten olen sanonu monta kertaa. Lääkäri sano, että kohdunsuuntila on ok, joten sen puolesta harjottelu voi onnistua. Silti päivät ois tosi pitkiä, kotoa lähtisin 5.30 aamulla viimeistään ja olisin takasin noin klo 17.
Eli henkinen puoli onki toinen juttu. Kehotti mua miettii jaksanko sitä nyt. Kyseessä ei kumminkaan ole varsinainen työ, vaan opiskelua joten jos oon puolikunnossa niin en välttämättä opi niin paljon kuin ois toivottavaa.
Lisäksi musta tuntuu, että nyt ajatukset on mulla pitkälti vauvassa joten motivaatio harjotteluun vois olla korkeampi myöhemmin.

Mitä mitä mitä oi mitä mä teen?
Pitäskö vaan suosiolla jäädä kotiin, suorittaa ehkä jotain teoriaopintoja ja olla rauhassa, ilman stressiä harjottelun rankkuudesta yms.

Mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Nyt meen taiteilee ultrakuvia koneelle :)
 
Ainii! Piti vielä sanoa,että kätilö näytti meille myös 4d kuvaa kasvoista! Ihana yllätys :) Nyt ei enää harmita ettei oo varaa mennä varsinaiseen 4d-ultraan erikseen kun tossa nähtiin jo vähäsen. Oli se kyllä huimaa :)

ja neuvolasta soitettii et labran pissanäytteessä on jotain outoa, joku tosi pitkä bakteeri oli se nimi, ja nyt sit pitää viedä viel uudet näytteet. Höh.
 

Yhteistyössä