Heinäkuun Hurmaajat Helmikuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

kaikille ultrassa käynneille! :flower: En muista kaikkia millään :ashamed:
Itsellä ultra vasta ens kuussa puolessa välissä,niin en oo edes ehtinyt asiaa ajatella =)
Toivotaan että saadaan kuopus hoitoon ja mieskin mukaan ultraan,kovasti se sinne haluaisi.Itse olen pikkuisen nähnyt jo 4 kertaa ultrassa =)
Meillä tiedettiin kuopuksen sukupuoli,ja sanoin kyllä kaikkille kyselijöille että pojalta näytti.
Anoppi ois tyttöä toivonut,ja tokaisikin tuttuun tyyliinsä että ei niihin ultriin voi luottaa =)
Kyllä mä luotan kun sanotaan poika,mutta jos sanottas että tyttö,niin yhtään mekkoa en uskaltaisi ostaa ennen syntymää :LOL:
hipsu ja pikkuinen 18+2
 
Heissan,

Onnea hyvistä ultrakokemuksista ja sukupuoliveikkauksista, sitä kai ne ovat.. aika hyvin ainakin ne veikkaukset on meidän lähipiirissä pitäneet :) ja danalle toivotaan,että teidän pojalla on kaikki hyvin, ja se munuaisaltaan laajentuma on täysin vaaraton.

Minulla on vasta tuossa 17.20 se aika oyssiin, rakenneultraan. Enkä voi luvata,että ehdin/jaksan tänään tulla kertomaan kuulumisia,mutta koetetaan :D Me asutaan 80km Oulusta, ja meillä on monen monta paikkaa missä pitäs käydä sillä reissulla. Lapset menee miehen siskon luokse siksi aikaa.. Mä oon tuudittanu siihen ajatukseen,ettei sukupuolta saada selville ja jos saadaan se on tyttö.. onhan meillä jo 3 isompaa neitiä :) joten suuri yllätys mulle ja varmaan meidän koko suvulle ois jos vauva oiski poika. Ja varmaanki kerrotaan kaikille sukupuoli jotka kysyy.. taikka ainaki sukulaisille ja hyville tutuille, ventovieraille en ala kertomaan :)

Kauhia yskä, aamun oli ihan kyljetki kipeet... tukkonen oloki on, vähä helpotti kun otin panadolin ainakin tuo kylki kipu. jos sitä jaksas sen Oulun reissun jotenki, en oo mitenkään intona käymässä noissa kaikissa paikoissa missä pitäs.. mut pakko mikä pakko.

pauliina ja veikko rv21+2
 
Ennu et oo yhtään kamala ihminen, onhan se ihan luonnollista että jos kovasti toista toivoo, niin lievä pettymys saattaa iskeä, mutta ei se sitä tarkoita, että lapsi olisi yhtään vähemmän haluttu ja rakastettu! nimittäin mulle iski tuollainen samanlainen lievä pettymyksen tunne, kun kuultiin että poika on, ja niiiiiin kovasti tyttöä toivoin!! nyt kuitenkin oon tottunut jo ajatukseen... :D ja kun tiedän että mies toivoi kovasti poikaa niin onneksi toisen toiveet kuultiin! :p inhimillisiä tunteita tässä käydään läpi... ;)
 
Huomentapäivää heinämasut =)

Onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista :flower: dana88 kuuli hieman huonojakin uutisia mutta onneksi tuo munuaisaltaan laajentuma ei ole kovin vakava asia ja voi tosiaan korjaantua sikiön kasvaessa. Huoltahan tuo varmasti aiheuttaa, mutta täytyy aina muistaa, että voisi olla vakavampaakin. En mitenkään halua vähätellä, koska danan perheelle se on varmasti iso juttu. Tsemppiä!! ja onneksi pääset ultriin tilannetta seuraamaan. Onnea pojasta!!

Taatu
mulla on samanlaisia mietteitä kuin sinulla. Tunsin vauvan liikkeitä jo rv 14+ ja sitten oli pitkään melko hiljaista. Nyt taas koko aamun olen kuulostellut liikkeitä ja alkoi taas pelko hiipiä persuuksiin mutta sitten muljahti, kun tähän koneelle istuin :) Kun oikeastihan vasta viikolla 22 pitäis huolestua, jos liikkeitä ei tunnu. Mulla on kans hirmuista väsymystä, vaikka olin jo muutaman viikon energinen. Voihan tuo toki ollla olympiakisaväsymystäkin :p

Yskää ja nuhaa on meilläkin, tuntuu, että tauti ei lähde millään kokonaan pois. Ulkonakin henkeä ahdistaa tommosessa pakkasessa :kieh:

Hiihtolomalla tosiaan lähdetään laivalle muksujen kanssa!! Jee!

Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskausaikana? Väri alkaa olla tipotiessään ja uusi väri todellakin piristäisi mieltä mutta ku en tiiä...eikös sitää sanota, että jos terve päänahka, ei pitäis olla haitaksi. Enkä miään vetyperoksidia meinaa vaan ruskeata ja punaista.

Mulla vielä melkein kaks viikkoa ultraan.

Ihanaa tiistaita kaikille :wave: Jes tänään tulee pako :)

Päpsy ja pikkunöösi 18+5
 
Mä ainakin olen värjännyt hiuksia ja esikoinen syntyi ihan terveenä. Nykyisin on niitä "pikavärejä" mitä pidetään vaan 10 minsaa, niin ei ainakaan pitkään väri ole päässä. Muutenkin nykyisin taitaa olla melkeen kaikki sitä mieltä, että normaalissa määrin voi värjätä?
 
päpsy79 Hiuksia voi värjätä ihan huoletta raskausaikana! Jos kerran viikossa meinaa blondata, niin sitten ei ehkä kannata - ja taitais sekin olla haitallisempaa omalle päälle kuin vauvalle...

dana Ota tosiaan sellainen asenne, että kivaa kun pääset useammin ultraan! Ja onnittelut poikavauvasta. :) Kaikki on vauvalla varmasti hyvin.

Sukupuolesta kerrotaan, jos saadaan se itse tietää. Osaavatpahan sitten sukulaiset ja ystävät ostaa oikeen värisiä potkupukuja. ;)

Olivia & Vauveli 20+2

P.S. Söin eilen jälkkäriksi minimunkin, jonka jälkeen vauva potki ihan mahdottomasti. Meniköhän se sokerihumalaan? :heart:
 
Heissan kaikille!

sadee80 Onnittelut pienestä koiravauvasta :heart: Minkä rotuinen on tämä pieni hurmuri ja onko tyttö vai poika? Ne mussukat on NIIN suloisia =) Ittekkii halluisin moisen karvaturrin tänne seurakseni mutta ei taida nyt vielä olla toisen koiran aika...Josku sitten :D

Pai80 Me kyllä itte kysytään sukupuoli ja kerrotaan tuleville isovanhemmille ja sit miehen siskolle, mutta muuten ajateltiin kyllä olla ihan hilijaan..Mikäli siinä vain onnistutaan..En koe tarvetta kertoa sitä kaikille tutuille ja tuntemattomille..Ainakaan vielä :LOL:

Ennu Onnittelut poikalupauksesta ja muutenkii mukavasta ultrasta =) Ja ihan normaali fiilis on toi pieni pettymys jos kovasti tyttöä on toivonut ja sitten selviääkin, että poika tulee... Mie en osaa vielä sanoa itte, että miten lie suhtaudun siihen tietoon, että kumpi tulee...saas nähdä sitten :D

Päpsy79 Tämä aihe jakaa varmasti monia mielipiteitä, MUTTA ite olen sitä mieltä, että ei sillä pitäis olla merkitystä..Mie aineski aijon värjätä hiukset jos sieltä rupee näyttämään, että väriä tartteevat.

Ja sitten reilusti omaa napaa
Että osaa käydä jurppimaan. Yritin eilen sinne yksityiselle saada aikaa, ja noh eihän sinne saanut..Tänään yritin soittaa neuvolaan (pieni kunta joten paikalla vain tiistaisin, jos silloinkaan, ja puhelinaika 30min.) ja eihän sieltä kukaan vastannut..Tuonne naapurikaupungin neuvolaan saa sitten soittaa jos on hätä mutta sinnekkin hirmu vaikea päästä kun päivittäin soittoaika vain sen 30min ja soittajia varmasti kuitenkin on reilusti...Miula rupee olemaan oikeesti pelko perseessä ku niistä liikkeistä ei tietoakaan (vaikka ei tarttee vielä oikeesti edes huolestua) ja sellasta inhottavaa oloa on massussa...Ja muutenkin kun kaikki täällä hehkuttaa liikkeiden tuntemista ja itte oot vaan ihan silleen, että ei täällä mitään tunnu.
Päivystykseen on turha mennä kun ei tämä silleen akuuttia ole ni en halua sitten oikeesti sairaiden ja apua tarvitsevien paikkaa sielä viedä. Kyllä on täällä terveydenhuolto järjestetty niin päin vittua, että!!!! Hyvähän sen neukkutädinkin on sanoa, että soita jos on asiaa..Soittasinhan mie jos sen kiinni saisin! Ja taanoin yritin äippäpolillekkin soittaa ja siellä tuuttasi vain varattua..Ei oo taas miun viikko ei...
Ja kaiken hyvän lisäksi äitini ei kunnioita ollenkaan toiveitani..PYYSIN, että ei hirveesti huutelisi tästä raskaudesta mitään, kun en itsekkään kylillä huutele, että odottais nyt ainakin sinne rakenneultraan asti että tietäs kaiken olevan hyvin..No eihän se mitä kunnioittanut pyyntöäni ja lärppii kaikille miun asioista..Ärsyttää NIIN suuresti..Piti ihan viime viikolla sille suuttua kun kielsin äitiä kertomasta siskolleen asiasta, kun se on sellanen hölösuu, että 5min puhelusta koko suomi tietää asiasta..Kehtasi äitini vielä suuttua minulle siitä. Kun pelkään, että rakenneultrassa selviää jotain ei niin mukavaa ja en tiijä...Mieskään ei ota minuu tosisssaan eikä kuuntele minuu ja äitikin väittää vaan vainoharhaseksi hulluksi..Kyllä tässä kohta hulluksi tulee jos kukaan ei vastaa puhelimeen ja apua ei saa mistään!!!!!!!

Juu enköhän taas yhdelle kertaa purkanut taas sydäntä ihan tarpeeksi..Sori hirvee valitus, mutta kun tuntuu, että kukaan ei oikeesti kuuntele!!

Rae ja Nyytti 18+5
 
Heissan mamat ja ihania ultrauutisia kaikilla!

Varmasti danan ihanalla pojalla on kaikki hyvin, jos tuo kerran on niin normaalia eikä kaikilla ees kontrolloida. Otat vaan kaiken irti ekstraultrista, kun me muut kärvistellään ilman mitään näkökontaktia kohtuun aina kesälle saakka.

Mä oon miettinyt kanssa omia reaktioitani, mikäli vavvan sukupuoli selviää huomisessa ultrassa. Luultavasti sekä petyn että ilostun kummasta vaan uutisesta! :p En toivo kiihkeästi erityisesti tyttöä tai poikaa, kummassakin on niin omat puolensa (ja pitäis tietty päästä tästä sukupuoli-stereotyyppi-ajattelusta muutenkin eroon). Miksei voi saada kumpaakin! Tai no voi: intersukupuolisen tai sitten kaksoset, tytön ja pojan. Mutta luultavasti ei oo noitakaan tulossa :D

Haluaisin niin paljon, että kevät jo koittais. Oon vatun väsynyt kahlaan tossa lumessa työhuoneelle joka aamupäivä roikottaen maailman painavinta olkalaukkua olalla ja jumppakassia kourassa. Ne tuntuu painavan niin paljon. Ja kun lunta tuiskuttaa, tulee käveltyä sikanopeasti, että pääsis jo perille. Lähipäivinä toi on aiheuttanut sellaista palleapistosmaista (you know, juostessa iskevää ) kipua oikealle puolen alavatsaa. Helpottaa heti kun hidastaa. Onko toi nyt sitten supistelua vai mitä? Voi helvata. Ja outoa, etten tunne moista reippaalla jumppatunnilla, mutta sitten kävellessä tunnen.

Voin vihdoin kertoa, että vauvani potkii! Uskomatonta, mutta totta. Ja eilen katottiin leffaa ja pyysin miestä pitämään kätensä vatsalla koko elokuvan ajan, jotta sekin vihdoin pääsis tuntemaan jotain. Ensin tuli joku neljä TUM-potkaisua, joita se ei tuntenut ja mä olin ihan hermot kireällä. "SIIS ETKÖ SÄ NYT TODELLAKAAN TUNTENUT TOTA?" Mutta lopulta sieltä tulikin sitten yksi potku, jonka se tunsi. Vaadin sitä vielä osoittamaan tarkan paikan, missä se tunsi sen, ettei se huijaisi mua vain mielikseni. Mutta ihan oikeaa kohtaa se osoitti, pakko uskoa :eek: Ihaninta ikinä oli, että huomasin että sillä tuli vedet silmiin :'( Tais olla iso juttu sillekin, kun oon pari viikkoa kehittänyt paniikkia näistä liikkeistä (tai ehkä pari kuukautta, alkaa ajantaju sumentua) ja selittänyt kuinka kyllä muiden miehet siellä vauvapalstallakin ne liikkeet jo tuntee päällepäin.

Alle 24h ultraan. Sen tehnee se sama lääkäri kuin kaksi aiempaakin. Kurkitaanko siellä myös vaginaani eli pitääkö suorittaa jotkut hygieniatoimet juuri ennen vastaanottohuoneeseen lampsimista? :LOL: Vaikka varmaan tuo vaihtelee.

 
Päivittelin tuonne listaan noita sukupuoliveikkauksia, mitä muistin, mutta en läheskään kaikkia, joten jos haluat sukupuolen etusivulle ja se ei vielä siellä näy, niin yksäriä vaan tulemaan.

Me ollaan kerrottu sukupuoli niille, ketkä on kysyneet. Mulle on ihan sama tietääkö ihmiset nyt vai kesällä. En tosin ole esim. FB:ssä julkiraskaana, joten ei sellaiset tutun tutut edes varmaan tiedä koko asiasta mitään. Mulla on vähän sellainen suhtautuminen tähän raskauteen, että ne keitä kiinnostaa, niin ne kysyy voinneista ym. asiaan liittyvistä ja ne ketkä ei kysy, niin niille en sitten pahemmin edes puhu asiasta. Tuleehan tässä samalla huomattua sekin, ketkä ns. elää mukana ja ketkä ei.

Rae kurja tilanne sulle sekä kipujen että äidin suhteen. Vaikka tulevan mummon innon ymmärtääkin, niin sinun asiasihan se olisi kertoa jos siltä tuntuu.
 
Rae89 voi kun voisin jotenkin sinua auttaa huolesi kanssa vauvan hyvinvoinnin suhteen :| Olen itse semmonen murehtija että ei paremmasta väliä. Mulla oli liikkeet hukassa muutaman viikon ja ehdin jo ajatella pahinta. Tänään kuitenkin tunsin taas muljahduksen, joten eiköhän tuolla masussa hengissä olla. Ja liikkeiden tosiaan täytyy tuntua vasta viikolla 22 varsinkin ensisynnyttäjällä, joten yritä olla ajattelematta niitä, kyllä se muksaisu sieltä ajallaan tulee. Sinulla on ultra(9.3.) melkein samana päivänä ku mulla, päivää myöhemmin, jos oikein muistan. Yritetään jaksaa vielä hetki niin sitten nähdään vauvamme ja mitä heille kuuluu, eikös joo. Tsemppiä sinulle kovasti! Neuvolasta voitko mennä vain suoraan neuvolatädin juttusille? Mä itse olen harrastanut sitä, ku on alkanut huolettaa eikä jaksa puhelimessa jonotella.
 
Raelle tsemppiä ja kannattaa mielummin ängetä itsensä jonnekin polille tai päivystykseen kuin huolehtia itsensä kuoliaaks. Ei se tee vauvallekaan hyvää :heart:

Mulla ei ainakaan vielä mies ole tuntenut potkuja ulospäin yhtään tai lähinnä Veeti (uus työnimi :D ) lakkaa potkimasta, kun yritetään. Nyt pitää alkaa pohtia jo poikanimiä, kun mä tykkään Oliveristä ja mies ei lainkaan :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ennu:
lähinnä Veeti (uus työnimi :D ) lakkaa potkimasta, kun yritetään.
Noin meillekin siis kävi pari viikkoa koko ajan. Aina, kun hälytin miehen mahaa kokeilemaan, lapsonen lopetti liikkumisen aivan täysin! Se oli niin turhauttavaa. Mielestäni aina miehen kämmenen kosketukseen asti se veti jotain megaluokan bileitä, mutta sitten pysähty kuin seinään. Huokailin aina, että Noni, se vihaa sua.. Siis vitsillä ihan :D
 
Hei..:)

Kauheasti oli tullut taas uutta juttua, yritän kommentoida mitä muistan:)

Rae89: Tiedätkö onko sinulla sitten neuvolan kautta oleva neuvolalääkäri siellä omalla paikkakunnallasi, vai iisalmessa? Jos on iisalmessa, niin kannattais ehkä soittaa iisalmen neuvolaan ja kysyä oisko mahdollista päästä jo nyt lääkärille (kun et muualtakaan saa apua..).. siellä saattaa olla esim. peruutusaikoja, ja torstaisin on aina lääkäripäivä!
Ymmärrän kyllä tilanteesi, kun itselläkin on ihan samanlaisia huolia!

Liikkeet huolettaa kovasti myös täällä.. Varsinkin kun kaikki aina sanoo, että uudelleensynnyttäjällä liikkeet tuntuu yleensä aiemmin kuin ensisynnyttäjällä.. ja en vieläkään tunne oikein mitään liikkeitä.. :/ Mut en sit tiedä voiko se johtua vaan siitä istukan sijainnista, et jos on etuseinämässä niin vaimentaa niitä liikkeitä.. !?
Rakenneultra olisi 9.3.. jospa sinne asti jaksaisi vielä odotella..

Sukupuoli varmaankin kysytään sit ultrassa, jos selviäisi..:) Vielä ei olla puhuttu siitä, et kerrotaanko muille kumpi ois ehkä tulossa..:)
Joku taisikin mainita asiasta? Mut itse olen kans sitä mieltä, et jos siellä ultrassa sanotaan et on poika tulossa, niin siihen uskallan luottaa.. mut jos tyttöä luvataan niin suhtaudun kyllä vähän varauksella:D Monelle tutullekin on vaan käynyt niin, et tyttö osoittautuukin oikeasti sit pojaksi:)

Joku kyseli rakenneultrasta, et tehdäänkö myös sisätutkimus.. Niin esikoisen kohdalla ei minulle ainakaan tehty mitään muuta kuin ultrattiin mahan päältä:)

Mutta enpä muista mitä muuta piti kommentoida, eli jatketaan myöhemmin:)
Voimia ja haleja kaikille muillekin "huolestuneille". :)
 
tere, piiitkästä aikaa. ei vaan päivässä tunnit tunnu millään riittävän joka paikkaan ja asiaan=)
onko heiniksillä facebuuksi omaa ryhmää? meillä on esikoisen kohdal siel suljettu ryhmä. on kiva siellä jutella ja vaihdella pikkuisten kuviakin ja tietää kenen kanssa juttelee....oiskohan täällä kiinnostuneita? ja joku jolla ois aikaa ja energiaa ylläpitää tai perustaa sitä?

mulla tänään 18+2 joitain pieniä liikkeitä on tuntunut mut tosi vähän, esikoisestakin tuntus vast liki viikkoa 20 muistaakseni...huome neuvola ja sit pääsee lopultaki varaamaan aikaa ultraan!! jeejee!!

onnea kaikille jo siellä olleille hyvistä uutisista!

vointi täällä ok ja töissä ollaan vielä muutaman viikon isännän ollessa hoitovapaalla!=)

paremmalla ajalla taas lisää...täytyy kaverin polttareita järkkäillä ni menee nyt niihin kaik aika, mut on kivaa!=)
 
Suuri kiitos teidän myötäelämisestä tähän miun ahdistukseen :flower:

Miun mielestä täällä ei hirveemmin ole mahdollisuutta mennä vain neukkutädin luokse ku buukkaa päivänsä aina niin täyteen ku kerran viikossa vain on....ja tuossa äsken soittelin tuonne äippäpolille niin sieltä sanoivat, että ei ole lääkäriaikoja tällä viikolla antaa ja kuulema rakenneultran yhteydessä voidaan tehdä sisätutkimus JOS ultraava hoitaja on sitä mieltä, että se on tarpeellinen... Eli lopputuloksena pitää odotella siihen rakenneultraan eli 2 viikkoa, ennenku pääsee lääkärille..Tietty jos pahenee ni menen sitten päivystykseen, mutta tällä hetkellä näin...Kait se tuokin nyt vähän lohduttaa :|

heidik86 Sain valita menenko omalle kunnan lääkärille vai iisalmeen ja valitsin iisalmen...Mutta miula on niin huono tuuri, että en ikinä silloin soittoaikana pääse läpi sinne neuvolaan ja jos se lääkäri menis ens viikon torstaille ni sillon on jo sama odotella siihen ultraan...Katoin et siulakin ultra-aika 9.3, nii miulakin!! Miula tais olla aamusta tuolla 10 pintaan =)

Mutta kyllä nyt on hieman parempi olo kun sai sydäntään purettua ja edes jotain toivon pilkahdusta tuolta äippäpolin suunnalta..Josko sitä vain nyt ottais rauhallisesti ja toivois parasta sekä odottelis tuonne rakenneultraan :heart:
 
Hihhei!

Me varattii vaunut! Kaupasta! Ei postimyynnistä, niinku meinattii.

Saatii vuoden 2009 Brio Happyt vihreenä hintaa 449e, normihinta oli 679e eli aikamoinen säästö. Tän vuoden vastaava malli makso 629e eli siihenki nähden kiva säästö. No nyt pitää vaa maksaa pois heinäkuuhun mennessä, sukulaiset apuun ;)

Mutta vaikutti kyllä mun mielestä hyviltä vaunuilta, tiedä sitten miten oikeasti on :) Luotan noihin nyt.
Ihanaa kun saatii suht edullisesti ne, kumminki siinäki on vaunukoppa ja sitte ratasosa, helpostus.

Nyt ruuanlaittoo ja illalla meen pumppii ihan kevyillä painoilla tai sitte vaan pelkällä tangolla :)

Oon kallistumassa siihen etten tee harjottelua. Voisin tehdä kevään opinnäytetyötä ja suorittaa muutaman kurssin myös. Siinä se menis sitten..
Katsotaan :)
 
Rae89: Joo, olen huomannut kans, että ei meinaa millään päästä linjoilla läpi kun soittaa neuvolaan.. Parhaiten meillä ainakin saa neuvolatädit kiinni kun soittaa juuri siinä klo 12.30 tai jopa vähän jälkeen! Silloin yleensä vastaavat:) Ja muina aikoina on vastaaja päällä, niin jätän sinne viestin, et ottaisiko yhteyttä minuun, niin yleensä samana päivänä soittaa takaisin:) Itse piti juuri näiden kipujen yms takia varata viime viikolla lääkäriaika, soitinkohan maanantaina vai tiistaina, ja sain vielä samalle viikolle torstaina peruutusajan, eli voihan sitä ainakin kysyä!:) ja itselläkin oli taas jotain tulehduksia, eli kuuria vaan lisää..
Joo, on sit tosiaan samana päivänä meillä nuo rakenneultrat:) Mulla taisi olla aika joskus 12 maissa, että ei taida ihan peräkkäiset ajat kuitenkaan olla.. Silloin viimeksi se kätilö, joka teki mulle sen np-ultran, niin sanoi, että hän olisi myös ultraamassa silloin rakenneultrassa.. Toivottavasti olisi, koska oli todella mukava kätilö:) Ja kertoi tosi tarkasti kaikki asiat:)

Helise: Pohdiskelit harjoitteluun menoa? Tosi hankala paikka, kun ei voi yhtään tietää millainen oma olotila on sit harjoittelun aikana.. Mut kyllä itse miettisin tarkkaan, jos on vielä fyysistä työtä.. varmaan itse jättäisin harjoittelun myöhempään ajankohtaan. Esikoista odottaessani suoritin myös harjoittelun, mutta se oli ihan alkuraskaudessa, joten sinänsä siitä ei ollut mitään haittaa. Mut tosiaan ei keskittyminen aina ollut siinä harjoittelussa, ja pahoinvointi+väsymyskin verottivat aika paljon.. Sit loppuraskauden ajan, ennen synnytystä ja sen jälkeenkin jouduin kuitenkin vielä väkertämään opinnäytetyötä, jotta kaverini pääsivät valmistumaan ajoissa, ja siinäkin oli ihan kamalasti työtä.. Mutta siinä oli sentään se hyvä puoli, et jos väsytti pystyi nukkumaan päiväunia yms..:)

-Heidi ja Pikkuinen 18+4 (kait:D)
 
Rae89 Voi sua :hug: Koitat nyt vaan ottaa rauhallisesti, kyllä ne liikkeet sieltä tuntuu (täällä puhuu toinen panikoija). Tiedätkö missä kohtaa sulla on istukka ? Mulle ainakin neuvolatäti sano et jos on edessä niin vaimentais ja viivyttäis liikkeiden tuntumista.
Eikä nää mullakaan tuntuvat liikkeet mitä megavoimakkaita ole, tänään tainneet olla suurimmalta osin vaan suoliston elämää. On ollu ihan pirun kipee maha koko päivän, tuntuu et ois suolet täynnä ilmaa. :x
Tää terveydenhuoltosysteemi on kyllä syvältä. Ootko muuten koittanu soittaa soittoajan ulkopuolella ? Ihan vaan pokkana. Jospa sillon saisit sieltä jonkun langalle. Kyllähän esim. niitä neuvola-aikoja joutuu peruuttelemaan muutenkin ku kerran viikossa, mites ne sitten hoidetaan ?
Ja tuosta äidistäsi. Ikävää ettei sitten voinut olla hiljaksiin kerta toivoit sitä. Mutta kyllähän sen toisaalta ymmärtää et tuleva mummo voi olla "hieman" innoissaan.

helise
Varmaan ihan hyvä ratkasu ettet mee harjotteluun. Itekkin sain siitä tammikuussa olleesta tentistä hylätyn, seuraava tenttimahdollisuus on toukokuussa, mutta en tosiaankaan ole ottamassa itelleni mitään lisästressiä noin lähelle äitiyslomaa.

Hitsi ku en muista yhtään mitä kaikkee piti kommentoida, ku on tullu taas niin paljon tekstiä.

Rakenneultraan enää reilu viikko. Kyllä jännittää jo aikas paljon. En tiiä miten tässä pystyy tolkuissaan sinne asti.
Työrintamalla tökkii pahasti, töitä on ihan liikaa. Pomo lomilla, eikä muutenkaan ota mihinkään kantaa, saatikka osallistuis, ehei. Tänään taas meinas parku päästä ku niin hitosti hommia kasaantunu tässä kahden päivän aikana ja pitäis saada tehtyy ennen ens viikkoa. Ku ens viikolla tulee sitten jo tuuraaja perehdytettäväks.

Hirmunen kriisi meinaa iskee tästä omasta turpoamisesta. Vaikka painonnousu kuuluukin asiaan. Mutta hei 750g/vko !?! Ei voi syyttää kyllä ketään muuta ku itteensä, mitäs maistuu kaikki herkut niin hyvälle, eikä oikein jumpassakaan tuu käytyy. Mut yäk. Ennen raskautta olin noin 3-4 kg päässä normaalipainosta, nyt jo aika paljon kauempana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päpsy79:
Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskausaikana? Väri alkaa olla tipotiessään ja uusi väri todellakin piristäisi mieltä mutta ku en tiiä...eikös sitää sanota, että jos terve päänahka, ei pitäis olla haitaksi. Enkä miään vetyperoksidia meinaa vaan ruskeata ja punaista.
Itse olen kampaaja ja altistun tämän tästä kaikenlaisille höyryille ja kaasuille. Ja minähän värjään :D Myös itseäni.
Mun mielestä raskausaika ei nyt ole oikeastaan sen kummoisempi aika, kuin mikä tahansa muukaan aika.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Miula rupee olemaan oikeesti pelko perseessä ku niistä liikkeistä ei tietoakaan (vaikka ei tarttee vielä oikeesti edes huolestua) ja sellasta inhottavaa oloa on massussa...Ja muutenkin kun kaikki täällä hehkuttaa liikkeiden tuntemista ja itte oot vaan ihan silleen, että ei täällä mitään tunnu.
KULTASENI!!!!

Jos sulla on sellainen kummallinen ilkeä tunne mahassa, voi olla että siellä se sun vauveli muuttaa asentoaan. Ainakin se minusta tuntuu ilkeälle, mutta mitään muuta ei tunnu sillä hetkellä.
Toisekseen. Mä olen NIIIN kans panikoinut samasta asiasta kaksi kertaa jo. Hypin jopa ultrissa joka viikko, kun loppui usko. Mä en vaan tuntenut niitä ennenkuin viikkoja oli tooosi paljon, ja silloinkin aika harvoin. Silti sain kaksi poikaa, jotka ovat liiankin hyviä nyt potkimaan ja nyrkkeilemään, kun ovat pian 5 ja 6 v.
Toivon mukaan sulla ois samanlainen tilanne <3
Mutta kun sua huolettaa käy ihmeessä neuvolassa/ultrassa/ ihan missä vaan että saat mielenrauhan. Tuo on (tiedän) niin raastavaa

:heart:
 
Rae89 eikös sulla ollut se kotidopleri, etkö voi kuunnella sydänääniä, että mieli rauhoittuu?! Kaikki on varmasti hyvin ja pian tunnet liikkeitäkin ja voit jo tunteakkin, mutta et oo huomannu vielä. Mulla ainakin oli viime raskaudessa tosi hentoja "kutituksia"... :)

Pai80 tuntuu että täälläkin paisutaan, vaikka joka päivä käyn lenkillä tai teen crosstrainerilla.. Minkäs teet, kun on tälläset geenit periny :kieh: Saa nähä mitä vaaka näyttää neuvolassa parin viikon päästä :whistle:

Ummetuksesta onko kellään muulla?? Tuntuu, että itellä toimii maha vain viikonloppuisin, silläkin on tukala olo.. Muissa raskauksissa en oo kärsiny tälläsestä.. :ashamed: :kieh:

Mä oon ainakin värjänny raskausaikana normaalisti hiuksia.. Just viime perjantaina kävin kampaajalla ja otin punasia raitoja :D

Lenkillä käyty, kyllä oli kylmä viima, mutta piristyi taas kummasti! =)


Maamin ja Toivo-Justiina 20+3 :heart:
 
Mulla ei kans maha toimi.. varsinkaan viikonloppusin.. tosi ahistavaa.. Mulla ainaki tulee ihan maha kipeeks siitä :/

Uu, enää 2 päivää muuttoon :)

Mulla ei oo edelleenkään kovin hurjasti paino noussu.. Oisko ehkä kilo tullu tähän mennessä, vaan nyt on kyllä ruennu tooosi hyvin ruoka maistumaan eikä oo pahaa olookaan juuri koskaan et tästä se varmaan rupee nousemaan :D

Mie en oo juuri liikkeitä tuntenu, ehkä kerran päivässä semmosta pientä mönkimistä tuntuu ja kerran tossa viime viikolla tuli ihan semmonen kova möykky tohon ihan navan alapuolelle kun tuntu mönkimistä :heart: Sais vaan rueta kunnolla potkimaan et mieski tuntis..

Olipas outo ku käytiin kaupassa ja mies otti kävellessä kädestä kii :heart: Enpähän muista millon viimeks ois tullu käsi kädessä käveltyy, kaippa se lähemmäs 7 vuotta yhdessä tekee vähän :D

Mut nyt kattoon suurinta pudottajaa..

Laura ja vauveli rv 18+5
 
Iltaa!

Ultrassa käyty. Tuli vähän ei niin iloisia uutisia, vauvan pään ympärysmitta oli normaalia pienempi ja sydäntä lääkäri ei voinut katsoa, aortaa siis kun oli liian pieni.. huomenna toimittaa neuvolaan nuo lappuset mitkä sieltä sain ja laittavat lähetteen äitipolille,jossa viikolla 23 ultrataan uudestaan. Muuten kaikki ok, vauva liikkui ja muut mitat ok. Toivotaan,että vauvalla on kaikki hyvin.. ja meille on poika tulossa kolmen tytön jälkeen,vähä intoa vaan laskee se,kun ei tiiä onko vauvalla sitten kaikki hyvin.

Ostettiin vaunuihin sadesuoja, kun noissa mitkä ostettiin ei ollut sitä mukana, käytettynä ostettiin jo monta kuukautta sitten noi yhdistelmät.

 

Yhteistyössä