Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kovin on ollu hiljasta täällä puolella viime aikoina.

Adelia78 Kannattaa tosiaan kokeilla tuota sappisaippuaa porkkanatahroihin. Itellä ainakin on lähteny hyvin kun suht pian putsaa. Sappisaippuaa saa esim. Prismasta.

Syöttötuolista Meillä on hommattuna TrippTrapp, mutta siitä puuttuu vielä se turvakaari. Täytyy jostain yrittää löytää se puinen versio. Ostettiin tuoli käytettynä mun työpaikan kirpputorilta ja maksettiin muistaakseni 80 eur. Ei kauhean paha hinta ku miettii paljon se uutena ois ollu.

Mä olen nyt ite flunssassa, tosin en niin pahassa ku edellisellä kertaa (sillon vaan makasin 2 vrk). Ja nyt on sitten vissiin vielä kaiken hyvän lisäks silmätulehdus tulossa. Toinen silmä punottaa. Täytyy nyt vielä seurata ja yrittää vaik illal päästä yksityiselle tai sitten huomen päivällä terveyskeskukseen. Ihan kiva et odotusaikaan olin terveempi kun koskaan ja nyt sitten taitaa tulla kunnon sairastamistalvi. No, toivotaan et kierre katkeaa nyt tähän kertaan.

Meillä poitsu oppi kääntymään vatsalleen 4 kk ja 1 pv iässä. Omassa sängyssä tykkää vääntää ittensä mahalleen. Tänäkin aamuna kävin kääntämässä selälleen joku 10 kertaa jonkun 10 minuutin aikana. Ku alkaa aina sitten kiukuttelu ku vähän aikaa ollut vatsallaan, ei vissiin muka tiiä miten pääsee selälleen.

Pikkujouluja ei oo täällä tiedossa yksiäkään. Pojan kummisedällä oli kait tarkotus pitää jotkut, mutta eipä ole kuulunut, et taitaa jäädä pitämättä. Eikä tässä nyt enää kovin montaa viikonloppua ole edes ennen joulua. Miehellä sensijaan on kyllä yksiin polttareihin meno VIIKKO ennen joulua ! Oikein hyvä ajotus, en voi muuta sanoa !

Onko joululahjat missä vaiheessa ?
Mulla on kahdelle kummilapselle paketit hommattuna ja omalle pojalle kans pari lelulahjaa. Vielä ois siis hankintoja tehtävänä.

Mä en ymmärrä miksi meidän tyytyväinen poika vaan kitisee suurimmanosan ajasta ku on hereillä ?!? Ei oo missään hyvä olla. Hetki sylissä, niin alkaa vääntäminen. Hetki lattialla, niin alkaa ulvonta. Sitterikin kelpaa vaan hetken.
Toivottavasti mies sais viritettyä pian ton hyppykiikun, niin sais poitsu vähän vaihtelua päiviinsä. Eilen annoin pojan tosiaan kattoa Teletappeja ku ei tehny muuta ku kitisi. Johan muuttu ääni kellossa. Eipä tuo kauan jaksanut telkkaria katsoa, joten en ota mitään syyllisyyksiä.
 
Hug
Joo toi pakkasjuttu oli hyvä linkki. Mä itse asiassa neuvolassa jo kysyin sitä pakkasrajaa, kun muistaa millaset superpakkaset oli viime vuonna. Toivottavasti pysyis nyt noi pakkaset kohtuudessa, ettei ihan tarttis ulkoiluja jättää. Meillä muuten kanssa poika on niin kuumaverinen (tullut isäänsä), että nyt vasta oon toppapukua laittanut vaunuihin. Tosin noissa vaunuissa on tuo tuommonen topattu kantokoppa, eli sekin lämmittää. Nyt on ollut kyllä aika piristävä keli, pääsee taas kärryilläkin eteenpäin kun vaihdettiin isommat etupyörät. Meinas mennä herne nenään kun niillä pienillä kääntyvillä etupyörillä yritti vääntää sillon loskasäässä.

Me ollaan täällä maisteltu vähän bataattia. Siis hyvin vähän, varmaan se puol teelusikkaa on mennyt suuhun per päivä. Aluksi vähän nyrpisteli ja kakosi, mutta eilen oli jo hymyäkin naamassa. Tänään maistellaan sitten porkkanaa. Tää on vaan niin hanurista, kun jos pojalla ihottumat pahenee, niin mä en tiedä sitten johtuuko ne sen syömisistä vai mun. Ruokapäiväkirjan avulla yritän tehdä salapoliisin työtä.

Kauan teillä menee nukuttamiseen aikaa, kun nukutatte päivä- ja yöunille? Jos siis ei lasketa ulkona vaunuihin nukuttamista, kun sinne kai yleisesti ottaen nukahdetaan melko nopeaan. Meillä vaunulenkeillä nukahtaa suht nopsaan 10-20min, mutta sitten täällä kotona saa nukuttaa sen 1/2-1h, joka on jotenkin turhauttavaa, kun sitä tehdään se neljä kertaa päivässä. Kantoreppuun nukahtaa nopeasti, mutta sitten sitä ei voi oikein siirtää sänkyyn ilman että herää.
 
Hug
Pai Meillä on kanssa kitinäpäiviä ollut nyt pari tässä. Eilenkin iltapäivästä kun kitinä alkoi, niin kaikki mahdolliset paikat kokeilin ja syötin ja yritin nukuttaakin, mutta ei. Mietin että voisko meillä se rotarokote aiheuttaa jotain vatsakipuja tms., kun saatiin se viikko sitten. Tovivottavasti menee pian ohi, aika väsyttäviä nä tällaset päivät. Toisaalta yöt on mennyt todella hyvin =)

Joululahjat on melkein ostettuna. Anopille täytyy vielä hommata jotain ja pojalle ollaan katseltu paria lelua. Ajattelin, että tänä jouluna teen kaikki mahdolliset jutut hyvissä ajoin pois alta, niin ei tartte sitten hötkyillä joulun kynnyksellä.
 
Nukuttamoisesta ei oo varmaan 1kk jälkeen nukutettu..sillon joutu vähän kanteleen, mutta nyt viedään sänkyyn täysin hereillä ja siellä nukahtaa itsekseen. Joskus tosi nopsaa ja joskus porisee siellä kauemman. Jos sattuu oikein huonosti, joutuu pari kertaa laittaa tuttia suuhun, kun kuuluu pientä kätinää, mutta yleensä ei. Tosi helppo kun tyttö tottu tohon,et ei nukuteta jo niin pienenä, niin nyt tyytyväisenä juttelee ja naureskelee mobilelle ja sit laittaa nukkuun.. tai en ees tiä jutteleeko mobilelle kun kylässäkin esim. matkasängyssä sama meininki,eikä oo mitn mobilea!:)

Emma sai eilen taas rokotesatsin kun hmna ikää täyteen jo hurjat 5kk!!Niin se aika menee...ei oo tullu vielä ainakaan mitn!!

Pakkasista kiva kun tullu pakkaskelit..mukava ulkoilla, mut onneks ei iten vauvan nukkumisten kannalta tartte pakkasia miettiä ku tosiaan sisällä tuo homma hoituu aina.. kivempaa kuitenki kun tullu lunta ja pakkasta, niin vaunuilu mukavapaa kun loskassa

Meillä menny yöt vähän huonommaksi...emma nukkuu enää 20-06 ja syö melkeen aina jo tuolloin 06 maissa...siitä sit nukutaan enää sinne 08 tai 09 asti...harmi ku ennen nukuttiin aina 07 tai 08 asti ja siitä vielä lähemmäs 10:tä... no kai tähän vajaan 10tunnin ekaan uniputkeenkin jotenkin täytyy yrittää tottua..ja ennen ysiä heräämiseen!!!:D :D

Reissu jo jännittää...rintareppu saatiin lainaan kavereilta..varmaan kätevä lentokentällä yms. Ihanaa kun ei tartte miettiä mitn lahjoja tai muuta...ja sekin on selvää missä joulu ollaan kun tosi monet kinaa siitä et esim. kotona omalla poppoolla, vai tyyliin kumman vanhemmilla.. helppo ratkasu meillä!!:D

Tsemppiä nuhasille..ihan kamalaa kun lapsi ja itse sairastaa yhtä aikaa... :(

Mukavaa viikko

Sannuliini ja Emma (vrk:tta vaille 5kk!!):):heart:
 
Moro!
Apsiki täyttä huomenna jo 5kk :heart: nopeasti menee aika. Tänään käytiin neuvolassa ja poika oli hyvin kasvanut :) Hymypojaksi kehuttiin, sellanen tuo meän minimies on :)

Paino: 6050g ( 5330g)
pituus: 63cm ( 60,5cm)
pään.ymp. 41,7 (40,5)

Poika sai rokotesatsin :/ Nyt ollaan itkeskelty jonkin verran, toivottavasti ei kuumetta nosta. Nyt onneksi nukahti viimein...Äippä rokotettiin samalla kausi-influenssa rokotteella ja kuumeen rokottti nosti mulle :/

Nukuttamisesta: Joskus poika nukahtaa helposti noin 5min nukattamisella joskus poikaa joutuu silitteen/heijaa/keinuttaa jopa 3h :( on tainut ehkä muutaman kerran nukahtaa ilman nukuttamista.

Joulusta: Ollaan kummankin vanhemmilla, aatto minun kotona ja joulupäivä miehen kotona. Kummilapsille ollaan ostettu lahjat, Apsille ja pojan kummeille ollaan suunniteltu mitä laitetaan. Jotain valokuvajuttuja pojasta. Sitten toisillemme jokku lahjat, muita ei sitten lahjotakkaan.

Mistä löytyis tonttupuku vauvalle? onko kellään ideaa

Dana88 & Apsi 1pv vaille 5kk
 
Meillä nukutetaan kiikkutuolissa, yleensä kestää 5-20 minuuttiin. Toisinaan sitten hieman kauemmin jos ei oikein kamalasti nukuta. Joskus saattaa poika nukahtaa myös omikseen leikkeihin.
Viime yönä taas herättiin 4:ltä kun Aatu päätti ettei enää nukuta, piti sitten kiikkua sen kanssa tunti ennenkuin uudestaan tuli uni |O

Täällä on ollut koko viikon nyt melkein 20 astetta pakkasta joten ulos ei olla päästy ja sen kyllä huomaa. Sekä äiti että poika alkaa olla vähän kärttyisiä kun joutuu sisällä olemaan, mutta minkäs teet kun astutaan niin pohjoisessa että tollaset pakkaset on ihan normaaleja.
Pojalla on räkätauti, yskii ja "kurnuttaa" räkää. En ole neuvolaan/lääkärille tuosta soittanut kun ei poika kipeän oloinen ole, leikkii ja syö normaalisti. Toivottavasti teen oikein, maalaisjärjellä täällä lähinnä mennään.

Tympii kun mies on töissä ja talolla ois vaikka mitä hommaa, siivousta ja sisustusjuttuja joissa mun pitäis olla mukana katsomassa että menee oikein niin en pääse paikalle. Poika kun ei suostu vaunuissa nukkumaan (ja nyt on niin kylmäkin). Ja tahtoo lähinnä hermostua kun ei pääse normaalisti leikkimään ja touhuamaan. Mun pitää sitten aina kanniskella poitsua eikähän siitä tekemisestä tuu sitten mitään. Kyllä nämä viimeset viikot on yhtä tuskaa odottaa ja odottaa. Onneksi meillä on niin pikkunen kämppä nyt ettei tän pakkaamisessa mene pitkään.
 
Dana ja Millanen, se on Ellos, jossa on noita tonttu ja piparipukuja: Ellos

Harmi, että toi pojan piparipuku kuuluu olevan hirmu pientä kokoa. Olisin muuten varmaan itsekin tilannut, mutta eihän se Milolle mahdu. Tai kai sitä vois kokeilla, muttei ainakaan kommenttien perusteella kuulosta hyvältä. Mut toi tytön piparimekko vasta ihana on ja siinä ei olis koko-ongelmaakaan. Valitettavasti vaan liian tyttömäinen :)

Hug, onko mahdollista, että nukutat liian väsyneenä tai pirteänä? Ei sillä, että varmasti toisilla vain kestää kauemmin nukahtaa, mutta Milo nukahtaa 5 min päikkäreille ja itsekseen puolessa tunnissa yöunille mikäli vaan ei pääse liian väsyneeksi. Mikäli liian väsyneenä laitetaan nukkumaan, niin silloin taistelee todella paljon unta vastaan. Eli mä nukutan Miloa päikkäreille meidän sänkyyn makaamalla vain hiljaa vieressä ja siihen Milo nukahtaa muutamassa minuutissa. Ja Milo nukkuu usein jo reilun tunnin hereillä olon jälkeen, varsinkin aamupäivisin.

Joulu. En ole tehnyt vielä yhtään mitään sen eteen. Ehkä pitäis ruveta miettimään jotain.

Pakkasrajasta
. Tossa Pain linkissä oli, ettei alle 1-vuotiasta kuuluis viedä enää yli 10 asteen pakkaseen. Siis mitä ihmettä? Entäs jos tulee viime talvi? Olisko tarkoitus pitää vauva sisällä 2 kuukautta. Sairasta toikin nyt olis. Onneks Milo on kuumakalle, joten uskaltanen viedä sen kovempiinkin pakkasiin :)

Saga ja Milo 4,5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Muru 5kk :heart:

Nessa-85 asutko sä Oulun pohjoispuolella? iten asun 100km oulusta pohjoseen, ja kylmä on :S

Rouva Saga: mitä kokoa Milo on jo? eikö poika painanut jo yli 10kg?

Mietin täsä tilaisko tuon puvun, mutta taitaa jäädä tilaamatta :/ toimitusaika oli yli viikon. Pitäis tällä viikolla saaha sen, niin voi ottaa joulukorttikuvat ja tilata ne. Ja vielä keretä lähettää ne ennen joulua.


Kohta syömään :p ruoka uunissa kohta valmiina :)

Dana88 & Apsi 5kk
 
=)
meillä kans h&m 56CM, ja norjasta ostetaan sellaista merkkiä kuin MohiniBaby (aivan ihania vaatteita!!) niin siitäkin 56 :D Sit joku sittarista ostettu merkki on 62cm,mutta se onkin tosi leveä mutta pituudesta sopiva!
 
Meille on muuttanut suursyömäri! Ennen poitsu söi ehkä just ja just yhen piltti purkin päivässä + maidot. Tänään on syöty jo 2dl puuroa+sose, kasvissosepiltti, mangosose, velli ja varmaan 6 dl maitoa. Tälle illalle tiedossa olis viellä yks ruokasose, puuro ja velli. Varmaan seukki neuvolassa kilot paukkuu :D lisääköhän nuo rokotteet ruokahalua?
 
Kaupat kieretty eikä löydy mitään jouluista/tonttumaista vaatetta pojalle :( Ellokselta yritin tilata piparipukua, mutta herjas vaan että ei onnistu. Pitäis sieltä tilata yli 30 € jotain ennen kuin tilaus onnistuu, mutta mä en tarvi sieltä kuin sen puvun!

Apsi veteli klo: 18. kasvissoseen, klo: 20. lautasellisen puuroa ja puoli pulloa velliä. Vieläköhän poitsu syö jotain tälle illalle :D tainut periä isänsä ruokahalun :LOL:
 
Dana, tilaa piparipukuja vaikka 3, eri kokoja ja palautat ylimääräiset. :) Niin se onnistuu. Tai jos tarviit jotain perusvaatetta vauvalle niin siellähän oli nyt suurin osa -40% kun vaan aktivoi sen koodin siitä etusivulta.

Niin ja huuto.netissäkin on yks sellanen kokoa 68 edullisesti ainakin toistaseks ja huuto menee umpeen ylihuomenna. Jos vaan uskot ton koon teille riittävän.
 
Viimeksi muokattu:
Rouva Saga: Kyll 68 meille riittä, nyt 56 on just sopiva. Kaikki 86 on viel väljiä. Huomenna mennään kattoon H&M, Lindexin ja pari muuta liikettä naapurikaupungista.

Poitsu veteli 2,5dl velliä viel äsken?! melkonen ruokahalu tullut pienelle miehelle.
 
Heissan=)
Eipä ole tänne tullut kirjoteltua taas ihan äsken, mutta tässä illan ratoksi ennen nukkumaanmenoa vois rivin jos toisenkin kirjotella

porkkanatahrat oli asia mistä miunkin piti kysyä, mutta sappisaippua täällä on jo mainittu joten sitä varmaan pitäs kokeilla kohan vaan joskus kauppaan pääsis

syöttötuoli on meillä vielä keskusteluasteella, vaikka miehelle olen kerran jos toisenkin sanonut, että sitä pitäs rueta kattelemaan ihan tosissan.. Voi muuten olla, että kiirus saattaa vielä iskeä... Ja mitään havaintoo ei oo minkälainen ostettas, meillä kun on miehen kanssa välillä vähän eriävät mielipiteet

joululahjoja on tasan kaksi ostettu ja varmaan ivelä sen kaksisataa ostamatta (no ei nyt ihan) joten tekemistä riittää todellakin.. Lauantaina lähden shoppailemaan kälyjen kanssa

tyytymätön kitisevä muksu asustaa täälläkin osoitteessa.. Koko aika pitäs viihdyttää tai olla sylissä yms. Hermo meinaa aina päiväaikaan mennä, mutta vielä pärjätty. Liekkö tähän ikäkauteen liittyvä?

nukuttaminen meillä ei varsinaisesti ole koskaan nukutettu, mitä nyt pojun ollessa pieni heijattiin sitteriä kun siinä oli. Nyt viedään vaan sänkyyn ja jätetään sinne. Useemman kerran tuttia saa käydä viemässä, mutta lopulta kyllä aina nukahtaa omin neuvoin sinne.. Siihen menee vaihtelevasti 0-30min

shollailemaan tosiaan lauantaina lähden ja mies jää koko pitkäksi päiväksi pojun kanssa kahdelleen, hieman kyllä mietityttää, mutta kyllähän se mieskin osaa poikaa hoitaa siinä missä mie, jos ei jopa paremmin. Silti se jättämien tuntuu pahalle.. Mutta pääsenpähän tuulettumaan ja tuhlaamaan rahaa:p

jouluinen asuste Pitäs täälläkin löytää.. Joulukorttikuvia ei oteta, lähetetään ihan valmiskorit, mutta jouluksi olis kiva joku punaisempi tai muu jouluisempi asuste, tulis kivoja joulukuvia kun toinen olis puettu hienosti:LOL:

syöminen dana tais kirjottaa miten on ruokahalu pojalla parantunut suunnattomasti. Meillä taas on käynyt päinvastainen ilmiö.. pakkosyöttämällä saa pojulle menemään maitoa sen 700ml (joskus vähemmän) mikä olis ainakin jokin opuksen mukaan, suositeltu minimimäärä päivälle. Ja nyt on soseitta syöminenkin jotenkin hankalaa eikä oikein maistu.. Luonteessa ei ole ollut muutoksia eikä vaikuta kipeeltä, en tiijä mikä on.. kakkakin on vähän kateissa, pieniä mököjä sillon tällön...

ja aasinsillalla

puklaaminen Meillä on poika ruennut puklaamaan ihan jonnii verran.. soseitakin kun antaa (ilman maitoa) ni se sose tulee kohta pukluna ylös... ja maitoa puklaa kanssa.. Toki voi johtua siitäkin kun on reunnut enemmän "riekkumaan" ja liikkumaan, mutta silti on aika inhottava vaiva.... Maitoakin pystyy antamaan max 120ml/krt ja silti tulee puklua ihan kiitettävästi...Olen nuista maitomääristä mitä poju syö pitänyt listaa, että vähän saan tietoutta siitä miten paljon maitoa menee.. Kun nyt tosiaan menee huomattavasti vähemmän mitä aikaisemmin.. ja seuraava neuvolakin vasta tammikuussa

Mutta nyt pitää painaa maaten

Rae ja V
 
Ajassa 4kk 3vkoa 2pvää Sulon huonoin yö koko elämässään: eka unipätkä 2 tuntia, loput 1h - 1h30min. Aijai, keitetäänpäs kahvipannullinen tälle merkkipaalulle :LOL:

Yöllä tuli kyllä itku, mutta pakko tää on asenteella mennä läpi. Miehellä enää 25 työpäivää, sit alkaa sen kolmen kuukauden vanhempainvapaa, jonka aikana voidaan kokeilla vaikka mitä unikouluja, kun voidaan sit vuorotellen nukkua pitkään aamulla (tai lähinnä mä voin nukkua joka aamu, koska mieheni on aamuvirkku ja osaa nukkua päikkäreitä, toisin kuin mä). Nää 25 päivää mä seison vaikka päälläni.

Mutta en tosiaan tiä mistä kyse: hampaista, soseista, ikäkaudesta, mistä lie. Flunssakin tuolla on ja ihan tukossa. Mutta olihan tätä hulinaa jo ennen lunssaakin. Tuskin tätä koskaan saa ihan tietää, mistä kyse. Samapa tuo valvojalle: väsymyksen määrä on kuitenkin sama. Ja tuskin tätä menoa voi nyt eliminoida, se täytyy vain kärsiä.

Ainoa, mikä tässä hermostuttaa, on ens viikon lauantai, jolloin on ne mun ja miehen yhteiset 30vee-pippalot. Miten he-le-ve-tis-sä mun äidin pitäisi selvitä tästä show'sta? Nukutus ilman tissiä (pullo kyllä kelpaa, mutta sillä ei ole tyynnyttäviä vaikutuksia enää..)? Yöheräilyt ja -huudot ilman tissiä? Mua niin kauhistuttaa ja tekis mieli perua koko bileet. Mutta kun ilmoittautuneita on yli 70 pitkin Suomea, niin kynnys on aika korkea. Koitan ajatella, että vaikka Sulo huutais klo 20-02 (aattelin tulla niin aikaisin kotiin..), ei se siihen kuole. Se on vain yksi yö. Mutta en mä oikeasti osaa noin ajatella, vaan ei kiinnosta koko juhlat (joita suunnittelin varmaan ikävuodet 25-29) enkä pysty keskittymään siellä mihinkään. PASKAAAAA!

Meillä on käytetty kanssa vielä ihan viime viikkoihin kokoa 56, kunnes tajusin, että ööö, Sulon ei kuuluis näyttää ibizalaisen gay-klubin asiakkaalta, eli vaikka kledjujen leveys oli ok, niin pituus alkoi olla niin alakanttiin, että kaula-aukko venyi nänneihin asti :D Ei hyvä look.. Siirryttiin sutjakasti kokoon 60, tajuttiin et nekin on liian lyhyitä, sit 62, ja eilen pomppasin kokeilemaan 68-kokoa, ja vaikka ne on aika väljiä, niin pituus on viimein oikea. Sulolla taitaa olla pituutta joku 66. Ehkä se olikin aika pimeetä käyttää niitä 56sia.. Mutta tosiaan, merkkien välillä on kyllä isoja eroja. Nyt 68-linjalle siirtyessä on kyllä käytössä hieno garderobi: jostain syystä saatiin just sitä kokoa lahjaksi tosi paljon Sulon synnyttyä - nyt on Muumeja, Marimekon Autoja ja kaikkea hienoa käytössä.

Mä oon ihan lastenvaatehullu :heart: Asukokonaisuuksien rakentelu on ihaninta. Tällä hetkellä yks lemppparikuosi on Aarrekidin Satumetsä eiku Aarremetsä eiku mikä se on - no ei kuitenkaan se toinen, eli Avaruusmatka. Aarrekid Bodyilla ja pöksyillä on pitkä käyttöikä käännettävien resorien ansiosta. Miksikäs helvetin markkinamieheks mä nyt muutuin!

Nyt äkkiä kahvinkeittoon ennen kuin toi jätkä herää miniaamupäikkäreiltään sitteristä. Toki sitteriunetkin vaatii yhä jatkuvan hytkytyksen, joten minulta vaaditaan MM-tulosta Moccamasterille juoksemisessa..
 
Kardemummma:ei se Sulo välttämättä siellä yöhoidossa heräile..itsekkin olin 20-03 poikaa ja poika oli syönyt vaan kerran 80ml..ja nukkui 6.30asti jolloin sitten vasta imetin pojan:)
Ja tuo pötkö oikeesti heräsi taas viime yön 30min-1h välein aamu 4 asti..sitten nukkui 3h pätkän ja mies oli ihan paniikissa että mikä sillä oli kun noin kauan nukkui:LOL:
Mun oli pakko baarista laittaa 01.00 viesti,että eikö se vauva heräile ja onko maidot jo loppu:LOL:
Sulokin voi olla vieraskorea tai kauhusta jäykkänä ja nukkuu koko yön:LOL:
Mun oma äitini on ainakin siitä hyvä,että on aina sanonut että olkaa vaan rauhassa,hän jaksaa yhden yön vaikka valvoakkin,koska saa muuten nukkua:)
Meillä on pää-asiassa koko 68cm käytössä,mutta jotkut 62cm mahtuu päälle..
Piparipuku ois kyllä ihana,mutta tuskin se meidän jätille sitten jouluna mahtuu jos on pientä kokoa=)
hipsu
 

Yhteistyössä