Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kauheen nopeesti meni taas tääkin päivä. Käytiin pojan kanssa avoimessa päiväkodissa vauvojen laulutuokiossa ja ihan kivasti meni. Illalla sitten vielä poikkes poitsun kummisetä puolisonsa kanssa kylässä.

Meillä herättiin tänään klo 10 lopullisesti. Poika tosiaan söi ekan kerran joskus puol 8, mutta äitiä (ja poikaakin) väsytti niin kovin et jatkettiin sitten unia. Kivasti pelästyin ku heräsin kympiltä. Pojan ääni kuuluu, mut ei näy pinnasängys eikä vieressä. Sit vasta tajusin et hänhän oli pungertanut ittensä sängyssä poikittain ja vieläpä tollasen katosverhon alle. :LOL: Luulin jo hukanneeni lapseni tai olevani sekoamassa.

Täällä kans ilmassa tota Bambinan mainitsemaa syysalakuloa. Ei kiva yhtään. Mä en yhtään tykkää tästä vuodenajasta. Pimeetä, märkää, synkkää :( Toivottavasti Bambinalla ja muillakin syysmasentelijoilla pikkuhiljaa helpottaa. Itellä on jumpat helpottaneet jonkunverran oloa, kun vaan saa itestään irti et lähtee...

Saattaa vaan tulla jumppiin taukoa. 18.päivä on mulla itellä luomenpoisto. Osaako joku sanoa tuleeko siitä hikoilukieltoa ? Poistetaan siis kasvoista. Mullahan oli aikasemmin kynsivallintulehdus ja sain siihen antibioottikuurin, mut eipä sitten parantunut. Täytyy varmaan näyttää uudestaan kun meen tonne luomenpoistoon.

Tuli muuten tosi hölmö ajatus mieleen. Mulla oli tosiaan lääkekuuri päällä kun poika sai rokotteet, voiko äidin lääkekuuri vaikuttaa jotenkin rokotteiden tehoon ? En edes tajunnut neuvolassa sanoa siitä sillon... :headwall: Kaikkee sitä tuleekin mieleen.

Mä on nyt alkanu ihan tosissani maistattamaan kiinteempää ruokaa. Tänään annoin perunaa ja hyvin kelpas, varmasti ois menny enemmänkin jos uskaltais antaa. Poitsu tarraa lusikkaan kii ettei sitä vietäis pois, taitaa tykätä soseista.

Meillä kakkapaussit senkun lyhenee, tossa oli 11. päivän kakka, 9. päivän kakka ja nyt tuli jo 5.päivänä. Ja tänään tuli huikeesti kaks kakkaa, eka aamupäivällä ja toka illalla. Kauheet satsit molemmilla kerroilla. Jospa noi kiinteet alkais helpottamaan näitä meidän megakakkapausseja.

Hoh, hoh. Mitäköhän sitä huomenna ? Varmaan ollaan pojan kans kotosalla ja sitten illalla voisin ite mennä jumppaan. Onkos joku käynyt kahvakuulatunneilla ? Onks kauheen rankkoja tunteja ? Käveleekö sen jälkeen ? :LOL:
 
eejk tervetuloa mukaan :)

Meillä oli maanantaina neuvola. Mr T:n strategiset mitat ovat 6530g ja pituutta 62,7cm.
Jumpassa on käyty pienen kanssa ahkerasti ja se onkin ollut tosi hyvä meille molemmille. Nyt, kun 3kk:n virstanpylväs on saavutettu alkaa vauvauinti. Pieni uikkari odottaa kaapissa :)
Neuvolassa kysyin, että mitä näin pienen kanssa voi kotona tehdä, kun tuntuu, että Mr T. on ihan kyllästynyt katselemaan äidin kasvoja? Pitääkö mun pällistellä siinä edessä? Lattialla Mr T. viihtyy myös, mutta annanko sen vaan olla yksin? Plääh...on joo vaunulenkkejä, leikkialustaa jne. Kaiken tän jälkeen neuvolantätskä alkoi kyselemään mun mielialaa. Tunnustin, että oon väsynyt ja sen takia tokkurainen, mutta onnellinen :) Mulle on tullut ihan ihmeellisiä aivojumeja, mutta ne nyt varmaan johtuu tästä väsymyksestä- unohtelen tärkeitä asioita : / (mm. yhtenä päivänä ajelin autolla ja rupesin miettimään, että ajankohan sittenkin väärällä kaistalla? : / )

Mulla on myös tuota menettämisen pelkoa. Pyhäinmiesten päivänä etsittiin hautausmaalla isoukin hautaa ja itku pääsi, kun pienten lasten hautoja näin :(
Sen pitäisi mennä niin, että lapset saattavat vanhempansa haudanlepoon eikä päinvastoin :(
 
Pai:minulta on joskus lapsena luomi poistettu,ja silloin en saanut koulun liikuntaan osallistua viikkoon..tästä on kyllä jo 20-vuotta aikaa joten en tiiä mikä on nykymeininki:LOL:
Mä en ymmärrä vauvaa..toissa yö oli ihan huippu,poika veteli 7h unet ja parit pikku-unet sihen päälle.Ja eilen koisasi pihalla vaunuissa reilu 4h..en muistakkaan milloin ois noin pitkään päivällä nukkunut.Viime yö oli ihan katastrofi..heräsin tunnin välein ja pari kertaa mies sai kannella poikaa uneen|OVäsyttää niin että järki lähtee|O
Meillä poika on ihan mamman poika..saan sen käkättämään kippurassa kun höpötän..muutenkin se on oikeesti kiltti ja nauravainen höpöttäjä.Ja hirveen utelias..parasta olisi jos joku kantelisi sylissä ja se saisi siitä vaan katsella mitä missäkin on.Ikeassa oli ihan onnessaan kun kannettiin vuorotellen vauvaa ja sen pää vaan pyöri kun niin paljon kaikkea katseltavaa:D
hipsu
 
soseista -----> mistä tiedätte että sopiiko vaiko eikö?? siis mitä oireita lapselle tulee, jos sose ei käy esim. vatsalle? lähinnä mietin että kuinka vaikuttaa yöuniin... meillä oli viime yö ihan katastrofi, mutta voi olla että johtui jostain muusta. me ollaan nyt syöty perunaa viime viikon perjantaista asti eli melki viikko. oon kuullu, että peruna saattais vaikuttaa vatsaan, mutta kun en nyt oo ihan varma. ei tuo mitenkään vatsaa ähellä, mutta...hmm...mietityttää vaan, että mistä sen sitten huomaa että käykö joku sose vai ei. : / musta tuntuu että oon muutenkin ihan käsi näiden soseiden ja kiinteiden suhteen... :ashamed:
 
soseista -----> mistä tiedätte että sopiiko vaiko eikö?? siis mitä oireita lapselle tulee, jos sose ei käy esim. vatsalle? lähinnä mietin että kuinka vaikuttaa yöuniin... meillä oli viime yö ihan katastrofi, mutta voi olla että johtui jostain muusta. me ollaan nyt syöty perunaa viime viikon perjantaista asti eli melki viikko. oon kuullu, että peruna saattais vaikuttaa vatsaan, mutta kun en nyt oo ihan varma. ei tuo mitenkään vatsaa ähellä, mutta...hmm...mietityttää vaan, että mistä sen sitten huomaa että käykö joku sose vai ei. : / musta tuntuu että oon muutenkin ihan käsi näiden soseiden ja kiinteiden suhteen... :ashamed:
Täällä toinen avuton noiden soseiden kanssa. :ashamed:
Kaipa sen sopimattomuuden vaan huomaa jos vauva on itkuisempi, vääntää mahaa, tulee ihottumaa... Näin mä olen ainakin sen järkeillyt.
 
Meillä ainakin huomattiin niin että yöllä rupsutteli paljon ja pierut oli kivuliaampia että puoliunisena aina itkas niitä.. Mutta muuta meillä ei ole ollut =) Perunasose sopi meille mutta siinä olevan tärkkelyksen vuoksi ei välttis sovi kaikille, ainakaan heti alussa ja vain rintaruokitulle lapselle.
Bambina kokeileppa tehdä itse vaikka bataatista sosetta,että miten vauva silloin käyttäytyy. Koska bataatti on niin mieto että harvoille aiheuttaa mitään vaivoja, ja sit kun siirryt siitä johonkin toiseen soseeseen niin näet tuleeko sen myötä vauvassa jotain eroja,vatsassa tai käyttäytymisessä :)
 
Mama&Baby bailatino takana! Tulihan hiki. :) Meidän neitokainen vaan nukahti kesken bailauksen. Yllättävän raskasta koittaa ketkutella ympäri salia tuollainen lämmin vauvapuntti sylissä. Mutta oli kyllä hauskaa touhua ja oikeesti tehokastakin.

eejk Tervetuloa mukaan. :wave: Onko teillä tyttö vai poika?

Pai Mullakin on sellainen muistikuva, että luomen poiston jälkeen olis viikon tai parin hikoilukielto. Taitaa riippua siitäkin, missä luomi on. Ärsyttäviä tuollaiset liikuntakiellot varsinkin jos on pitkästä aikaa taas päässyt jumppaamisen makuun. :kieh:

luputupuna Voi apua! Älä mene enää rattiin ennen kuin oot nukkunut pari kunnon yötä. :) Ja itsekin ehkä voisin noudattaa omaa neuvoani, sen verran sekaisin on pää tästä univelasta. Meillä meni taas viime yö höpötellessä - lapsonen on niin rakastunut omaan ääneensä, ettei malta olla hiljaa edes yöllä!

hipsulle myös jaksamisia ja vauvalle sinne iso annos unihiekkaa!

Onpa hyvä, että jaatte täällä kaikki hyvät sosevinkit, niin ei mene tällä mammalla sormi suuhun sitten kun päätetään aloittaa kiinteet. :) Aion tehdä niinkuin Pai ja soseutella suurimmaksi osaksi itse perunat ja kasvikset, mutta ostaa kaupasta hedelmä- ja marjasoseet. Mun martta-taidot ei riitä niiden tekemiseen itse. ;) Lisäksi meillä on tarkoitus harrastaa sormiruokailua niin paljon kuin mahdollista. Mutta kuukauden päivät meinataan vielä mennä rintamaidolla nyt kun imetyskin sujuu niin mukavasti.

Vieläköhän sitä illalla jaksais viedä itsensä juoksulenkille? Söin just rivin tummaa suklaata, joten siinä mulle motivaatiota. Onkos mammat muuten kokeilleet zumbaa? Se olis toinen vaihtoehto illan treeniksi - en ole vaan aiemmin uskaltanut tunnille mukaan...
 
hei täällä mamma joka zumbaa viikottain ja super hauskaa on. nyt olen siirtynyt zumba absiin mikä on enemmän lihaksille tarkoitettua,tehokasta ja hauskaa :) täytyy vaan tykätä tanssista ja olla hieman rytmitajua jotta pysyy mukana! Suosittelen, itsekin olen tänään menossa!
 
Soseista Meillä esim. mustikasta aiheutui kauheet pierut, joita turistettiin mielettömällä kipuitkulla n. 2 h syömisen jälkeen ja päärynä aiheutti sit et itkastiin yöllä 15min-tunnin välein. Ostin eilen bataattia, kesäkurpitsaa ja perunaa ja varmaan huomenna koitan tehdä ite soseita, kahtoo maistuuko pojalle. Terkkari anto neuvon et kannattaa laittaa vähän öljyy itetehtyihin soseisiin.

Niin, me siis päästiin takas meidän vanhaan tuttuun neuvolaan ja tämä ihana kiintee myönteinen terkkari täti sano et kohta vois alotella lihat ja puurot et rupeis paino pojalla nousemaan kun oli paino noussu vaan 5940g->6230g kuukauden aikana mutta pituutta oli tullu 3,3 cm lisää (3kk 60 cm nyt 63,3cm).

Nyt en kyllä muista mitä muuta piti kommentoida, joskus toiste sit..

Laura ja Matias 4 kk 1vko tai jotain :D
 
Ainiin semmostahan mun piti et poika on ruennu nukkumaan ihanasti päikkäreitä nyt jostain syystä, eilenkin veteli melkein 4 tuntii päivän aikana ja keskimäärin päivän päikkäri annos on ollu vähintään 3 tuntia ja voitte uskoo mikä ero on siihen kun aikasemmin saatto vaikkapa tunnin nukkuu vaan päivän aikana :) Ihanaa kun on vähän omaakin aikaa, vois rueta vaik kokeilee zumbaamista omalla ajalla ;)
 
Olivia rohkaise ihmeessä itsesi ja mene zumbaamaan! :) Se on kivaa ja tulee varmasti lämmin. :) Minä kans käynyt nyt säännöllisesti vähintään kerran viikossa zumbaamassa jo syyskuulta, ja edelleen löydän välillä uusia lihaksia itsestäni! :D Mä tosin käyn enimmäkseen toning -tunneilla, missä käytetään niitä painojakin.
 
Olivia meiän vauvatanssi on sellasta luovaa liikuntaa, ei siis varsinaisesti mitään yhtä tanssityyliä. Toi bailatino kuulostaa tosi kivalta!! =) Harmi, ku täällä ei sellasta ole. Ja mene ihmeessä zumbaamaan, se on huippuhauskaa ja hiki lentää! =)

Mitä mieltä olette, voinko mä ruveta muuttamaan tota vauvan rytmiä? Kun tähän asti menty hänen tahtiin, mut viime yönä päätin etten kestä enää. Herra menee siis aikaisintaan klo23 illalla nukkumaan (eilen puol yks) ja herää sit 9-10.30 aikaan. Toi aamunukkuminen on jees, mut en kestä tota iltaaitteä väsyttää, eikä jää yhtään omaa aikaa :|
 
Heissan.

Meillä meni viime yö kans vähän punaselle ristille : / Poju meni kyllä nukkumana tuolla 22 paikkeilla, mutta heräili useemman kerran itkemään ja lopulla päätä silittelemällä sain syvään uneen toisen. Klo 4 sitten heräs ekan kerran, mut nukahti, klo 5 kävi huutmaan ihan mielettömästi ja rauhottu maidolla ja sittenpä klo 6 eteenpäin se oli sellasta pientä torkkumista.. Tyhmä kun olin ni menin nukkumaan vasta klo 00 tietämillä ni en saanut kuin jotain 4h "hyvää" unta..

MUTTA

Mieltäni piristi suuresti kun käytiin miehien kanssa kaupungilla kirpparikierroksella ja syömässä (okein, hamppariateriat, mut kuiteskin:D). Kirppareilla käynti on NIIN ihanaa!!! Löysin kantoliinan 2e (tosin erittäin pyyliville linjoileni se voi olla pieni, mutta myyn sit etiäpäin jos ei itelle käy) ja satukirjan 80snt. Parhaimmat löydät oli Lassien kuratoppahaalari ja rukka kurahousut jota olivat todella hyvä kuntoisia ja olivat 3e/kpl... Että sanoisinko olleen onnistunut reissu:D ja ostin sitten (uutena) purulelun tuolle herralle, mutta eipä tuo hirveemmin siitä perusta, josko sitten myöhemmin

Ukolle jäi vielä isänpäivälahja ostamatta, mutta pitää ens viikolla käydä. Omalle isälle sain ostettua kortin (vielä ku muistas viedä postiin) ja samalla shoppailin joulukortit ja hieman kartonkina, jos tekis vähän joulukoristeita...

Liikuntaa tämä mamma harrastaa vähän, koska en pääse minnekkään kun mies tulee aina niin myöhään töistä ja zumba ryhmät jotka ajoittuu viikonlopulle on täynnä.. mutta josko sitä lenkkeilemään kohan nuo tiet vähän sulaa

Nii ja mieskin sai ihan uudet farkut kirpparilta 5e, naurettavan halpaa:LOL: Nyt kattelee mitä sidontaohjeita on liinalle ja onko tarpeeksi pitkä miule

Rae ja V
 
Huhhuh... Zumba takana ja kaloreita paloi vaatimattomat 1015! Keskisyke oli 174. :) Aikamoista menoa! Mulla on vauhdikkaissa jumpissa treenisykkeet aina korkeella (esim combatissa kanssa). Taitaa olla sukuvika. Mutta hyvin jaksoin ja yllättävän helppoa oli niin tehokkaaksi touhuksi.

Nyt SYÖMÄÄN kuin virtahepo!

*muoks* Tosi noloa täällä hehkuttaa kalorinkulutuksia! Pahoittelen ja lupaan kompensoida syömällä suklaajämät kaapista. :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh... Zumba takana ja kaloreita paloi vaatimattomat 1015! Keskisyke oli 174. :) Aikamoista menoa! Mulla on vauhdikkaissa jumpissa treenisykkeet aina korkeella (esim combatissa kanssa). Taitaa olla sukuvika. Mutta hyvin jaksoin ja yllättävän helppoa oli niin tehokkaaksi touhuksi.

Nyt SYÖMÄÄN kuin virtahepo!
Pitäisköhän munkin mennä kokeilemaan joku kerta ?
Kahvakuulailu ei ollu oikein mun juttu ku tosiaan ei oo yhtään lihasta jäljellä...
Onks toi Zumba ihan älyttömän vaikeeta vai pärjääkö siel ?
 
Pai Musta zumba oli paljon helpompaa kuin kuvittelin. Jotenkin ne liikkeet on tosi loogisia. Ja mä oon melkoinen puupökkelö yleensä tanssitunneilla. Kannattaa kokeilla. :) Se on niin vauhdikasta, ettei kukaan ehdi tarkkailla pysyykö muut matkassa vai ei.
 
Pai80 Alotin Zumbaamisen kuukausi sitten, ihan hyvin oon matkassa pysynyt vaikka tanssijumppat ei yleensä ole olleet mun juttuja. Hauskaa, helpoa ja tehokasta :) jopa tämmönen kahella vasemmalla jalalla varustettu mamma pysyy mukana :D

Huoh.Apsilla oli taas huono päivä. Huudettu tuntikausia, nyt viimein rauhoittu syliin.

Dana88 & Apsi

p.s taisin saada tänään vaunulenkkikaverin täältä. srk:n perhekerhossa oli samanikäinen tyttö, jolla oli vähän nuorempi vauva kuin Apsi. Vaunuiltiin samaa matkaa kotia kerhosta :)
 
Pakko tässä välissä tulla vähän avautumaan:

Mitäs mieltä olette, hyvä ystäväni joka on lapseton menee naimisiin helmikuussa ja nyt ilmoitti että kutsuu vain sukulaisten lapset joita on n. 8kpl alle 3 vuotiaita ja sitten meidän kolmen ystävän 1 vuotiasta ja silloin n.6,5kk kahta vauvaa ei mukaan lukien siis oma vauvani!

Voiko siis tällaista jakoa tehdä, perusteli jotain koristeista ja että ei halua niistä lastenjuhlia, siis mitä?

Harmittaa : /
 
Fiinukka Aikas ihmeellinen rajanveto. Eipä noista pienimmistä ole mitään kustannuksia kun omat eväät mukana.
Koristeista...? Siis täh ? Mä en nyt tajunnu... Ei mun mielestä mitään tekemistä sen kans kutsutaanko sylivauvat mukaan vai ei...
 
Olivia :D

Mulla ei kyllä toi zumbaaminen onnistuisi. Mulla oli jo häävalssissa ainakin 2 vasenta jalkaa.

Fiinukka Meillä oli myös aikoinaan samanlainen tilanne. Ilmoitin ystävälleni, että emme pääse juhlimaan, koska lapsi on niin pieni, että hoidon järjestyminen ja syöttäminen (imetin vielä) ei onnistu etänä. Meillä ajateltiin kunnioittaa parin toivetta, vaikka tuntuikin ärsyttävältä. Se oli kuitenkin heidän juhla.

Mulla piti olla rauhallinen kahvihetki ystävän kanssa- kuinkas ollakaan, ystävälle tuli este ja mä ahmaisin yksin dallaspitkon (annoin isommille lapsille ihan minimaalisen pienet palat) :D :D :D

Mä oon saanut nukuttua nyt kahtena yönä huippuhyvin. Ensin viiden tunnin pätkä, jota on seurannut 2 tunnin pätkissä syöminen. Varmaan viimeisen kuukauden aikana Mr T. on nukkunut ½- 1½ - max.2½ tunnin pätkissä.
 

Yhteistyössä