Heinäkuun Hurmaajat 2010

bambina :hug: vauvat tuntuu kyl olevan tosi yksilöllisiä unen tarpeen suhteen... meillä voi vain haaveilla 2,5-3 h päikkäreistä, jos ollaan vaan kotosalla... vaunulenkillä saattaa sen reilun tunnin ottaa unta palloon, muuten unet päivisin on tyyliin 5-30 min kerrallaan... siis tosi lyhyitä nokosia! Yöunet on onneks hyvät, keskimäärin 8-10 h ja yks syöttö siinä välissä.
 
bambina Meillä ei pieni mies herää enää öisin, ja nukkuu joitan ehkä 10h/yö.. Joskus enemmän, joskus vähemmän ja päivällä jos hyvä tuuri käy ni nukkuu koko päivän (jos ollaan kotona, kuten yleensä ollaan) aikana ehkä se 2h... Yleensä ottaa nuita 5-30min torkkuja kuten retulin pienoinen... Ja tämä vasta vastikään tullut kuvoihin.. Yhteen otteeseen ei nukuttu tuota 5min pidempään päivällä ja päivässä tuli ehkä maximissaan tunti unta... Ihan sillä vaan sanon, että tosiaan on yksilöllisiä mussukoita nämä pienet ja joka päivä on erilainen.. ja sikäli meidän pienet kasvaa koko aika ja unen tarve muuttaa muotoaan ja vähä vähältä vähenee.. Meilläkin on sitten illasta sellasta kitinää ja minuutin torkkuja mutta se pitää vaan kestää... Tänään on pieni mies nukkunut sitten enemmän kun on kipee.. Ehkä jotain 4h päivän aikana, mutta ne erittäin monessa eri erässä...

Miule nostaa kuumetta.. Potuttaa ihan asteen verran.. Olen tosi väsynyt ja nuutunut eikä miestä näy ei kuulu töistä.. En millään jaksais edes nostaa poikaa syliin.. Onneksi nytten taas jotain pikapäikkäreitä vetelee sitterissä ni saa vähän levähtää..
 
Voi teitä kenellä ei vauvat nuku päikkäreitä. :hug:
Meillä on tilanne vielä hyvä. Poika nukkuu yön ja syö vasta aamusta ja jatkaa siitä vielä unia vaihtelevasti. Päiväunia nukutaan about seuraavasti: aamupäivällä 30min-1h unet, päiväunet parvekkeella jotain luokkaa 3-5h ja sitten vielä iltatorkut 30min-1h. Sisällä ei nuku kyllä noin pitkiä päiväunia, vaan maksimissaan 1,5 h pätkiä.
Meillä on siis tosi hyvä uninen poitsu.
Ootteko te "päiväunettomat" koittaneet nukuttaa vauvaa parvekkeella / pihalla vaunuissa ? Kummasti se uni tuntuu maittavan parhaiten raittiissa ilmassa
Meillä on nyt parina iltana ollu nukahtaminen vaikeempaa kun poitsu on oppinut sen kurluttamisen ja harrastaa sitä vielä nukkumaan mennessäkin :LOL:
 
Maksimi päikkärit on taidettu nukkuu pihalla ja se oli jotain 2 tuntia mut tänään heräs jo kesken lenkin itkemään ja nukku pihassa ehkä 5 min.. Mut onneks tänäänkin nukahti yöunille kasilta ja luultavasti noustaan n. klo 9 vasta aamulla et hyvä et nukkuu yöllä sit tuon 12-13 tuntia.. Et ei pitäs periaatteessa valittaa noista päikkäreistä.. Enkä kyl valittaskaan jos poika pysys hyväntuulisena..
 
Hei pitkästä aikaa! Oli melkein 2 viikkoa, etten edes lukemaan ole ehtinyt. Käytiin viikon mittaisella syyslomalla tuolla länsinaapurissa. Etukäteen jännitin, miten laivamatkat ja pitkät ajomatkat menevät 3kk ja 2v kanssa, mutta yllättävän hyvin meni kaikki. Kantoliinan ostin ihan tätä silmällä pitäen, ja etenkin laivalla oli ihan ykkönen! Ajot meni niin, että 2 h ajoa 1 h pysähdystä, jolloin vauva oli hereillä ja poissa turvakaukalosta. Eipä ole noin kellontarkkoja päiviä muuten ollutkaan. :)

Nukuttamisesta: Meilläkin välillä kauhee meno päällä, kun pitäisi nukkumaan mennä tai sitten alkaa itkeä ihan hysteerisesti. Huitomiseen täällä auttaa, kun pitää kädestä kiinni kunnes rauhottuu. Itkuun auttaa välillä se, että käännän vauvan kyljelleen ja laitan peitosta tuen selän alle. Sitten kun on nukahtanut, nappaan peiton pois selän alta, että toinen kääntyy taas selälleen.

Soseista; vielä en ole aloittanut, mutta ajattelin, että kun kerran maissivelliä jo käytetään maidon seassa iltaisin, niin aloiteltaisiin tässä lähiviikkoina maissisoseellakin. En aio tehdä itse soseita, korkeintaan banaanisosetta lusikalla samassa tahdissa kuin syötänkin. :) Niin ja keitettyjä perunoita sitten siinä karkeamman soseen vaiheessa muusaan haarukalla.

Kääntymistä ei ole vielä edes yrittänyt. Neuvolassa lohdutti, että kun on iso vauva, niin tarvii paljon voimaa siihen kääntymiseen.

Lääkärineuvoloista oli puhetta. Täällä päin on 2kk, 4kk ja ilmeisesti 8 tai 10kk, nyt en muista kumpi. En tiedä onko niistä terveen lapsen kanssa niin hyötyä, mutta varmasti silloin, jos on ongelmaa allergioiden tms kanssa.

Vaipoista; Jostain muistan lukeneeni, että liberot ovat rasvattomia ja pampersseissa olisi jokin kosteusvoide valmiina vaipassa. Meillä itsellä liberot käytössä, koska mielestäni pitävät paremmin. Kovilta ne mustakin aluksi tuntuu, mutta mulla on tapana "pehmitellä" niitä juuri ennenkuin laitan poitsulle, eli vääntelen vaippaa vähän. Luulen, että imevätkin silloin paremmin ja ainakin istuvat napakammin.

Daenalle ja Raelle jaksamista imetysmorkkikseen!:hug: Mulle neuvottiin aikanaan, että sitä saa surra, mutta syyllisyyttä siitä ei saa kantaa. Ja todella, uteliaiden kysymyksiin voi vastata hyvin lyhyesti, eikä missään tapauksessa ottaa niistä itteensä.

Ja sitten, kyllähän minä tiesin, että poitsu on iso, mutta että näin paljon isompi kuin muiden.. Meidän 3kk neuvolassa paino 8100g ja pituus 63cm ja päänympärys 42! Olihan tuo jo syntyessään iso, joten mitenkäs siitä yhtäkkiä pieni olisi tullut? :D

Mukavaa loppusyksyä!! Täällä oli tänään taas maa valkoisena. <3
 
Menia Meillä oli poju 2kk neukussa vielä vähän pidempi kuin teidän pienokainen:LOL: saas nähdä miten on 3kk neukkuun kasvanut (tosin neukussa ikää tulee olemaan jo 3kk2vko), toisaalta taas tuntuu, että ei ole poika mihinkään kasvanut...

Tulihan se tauti ihan kunnolla..taitaa miula vielä olla poskiontelontulehduksin.. Pieni mies yksii ja pärskii sen mikä ennättää ja nenä on ihan räkänen... Viime yö meni taas siinä, että kuuntelin toisen rohisevaa hengitystä ja yskimistä..useempaan otteeseen sai taas tuttia olla laittamassa suuhun. Mieskin lähti jo reilusti ennen seitentä töihin ja tiijä millon se sieltä kotiin tulee.. Eilinenkin päivä oli jo ihan kauhee ku olin niin voimaton, saati sitten tämä:'(

päikkärikeskusteluun vielä sen verran, että ulkonakin olen yrittänyt nukuttaa ja kerran onkin siellä 3h nukkunut, mutta viimeeksikin n. 1,5h päästä heräs ja kävi itkemään... ja sitäkin ennen sai tuttia olla laittamassa uudemman kerran suuhun...

Nyt on mentävä jotain aamupalasen tyylistä syömään..

Rae ja V
 
bambina Voeee, tiiän tunteen! Mä haukon henkeäni kun luen, että vauvat nukkuu 13h yöllä ja tuhat tuntia vielä päivällä päälle :D Sulo nukkuu öisin just ton 8.5 tuntia (no, sängyssä ollaan 11 tuntia mutta siihen väliin mahtuu neljä puolen tunnin syömistä ja yleistä sekoilu-hyssyttely-itkuilua). Päikkäreitä on yhet, ja nekin lyhentyneet kolmesta tunnista kahteen tai korkeintaan kahteen ja puoleen. Kun niiltä herätään klo 15, niin hereillä mennään aina klo 21-22 asti. Ehkä pientä tissitorkkuilua voi olla tai jotkut poikkeukselliset puolen tunnin tirsat, mutta ei todellakaan enempää. Ei toi jätkä vaan halua nukkua!

Viimeiset 4 yötä on ollu suht perseestä. Ei pitkää unipätkää, vaan ekakin pätkä on max 3 tuntia, useimmiten lähempänä kahta tuntia. Piti aiemmin kommentoida kiinnostavaan keskusteluun siitä, mistä päättelette onko nälkä vai ei.. Oon nimittäin miettinyt ihan samaa. Nyt oon unohtanut siinä lapsentahtisuuden ja valinnut äidintahtisuuden :D Eli katon kellosta, että jos edellisen syömisen alusta on alle 2h, niin tuttia ja mies hytkyttelee. Onhan se toki vähän rassaavampi vaihtoehto kuin työntää vain tissi suuhun, mutta kun on toi rintakumi + meidän syötöt kestöö sen 30min, niin ei sekään ihan läpihuutojuttu oo.

Sulolla näyttäis olevan tulossa alas hammas! Ehkä siks itkuttaa ja pitää koko ajan pureskella helistintä, omaa kättä tai ihan mitä tahansa. Voi olla, että vaikuttaa tohon yölevottomuuteenkin. En tiiä. Mutta aika uninen on olo aamuisin, ja päätä ja niskoja särkee. Kaikki ystävät sanoo kannustavasti, että "Enää 8 kuukautta jäljellä.." Olettaen, että meno muuttuu vuoden iässä. Toisaalta lähipiirissä on myös paljon lapsia, joilla on kehissä yks yöherääminen vielä 2-vuotiaanakin :p Mutta kyllähän sen yhen jaksais... Tai tällä hetkellä se tuntuis luksukselta.

Nyt jäbä nukkuu harvinaisia sitteriaamupäikkäreitä, joille tainnutin sen ihan teidän muiden nukkujavauvoista inspiroituneena :D

Mites muuten imetysvälit päivällä teillä nykyään? Meillä oli yhdessä välissä jo 3h, mutta nykyään taas 2h. Katon aika lailla kellosta suoraan sanoen.. Kyllä tuo aina suostuu syömään (rintaraivarikausi oli ja meni, thänk kaaaad), vaikkei vielä nälkää olisi ehtinyt inistäkään.

Piristin yöheräämisiä tilaamalla HotMilkin superseksyn imetysyöasun. Ooo mikä hepene! Nyt pitäis käydä vaihtaan tää pois, kun yks miespuolinen ystävä tulee kohta kylään enkä voi vastaanottaa häntä tässä seksiasussa :D (Seksistä puheen ollen.. Juu, ei sitä oo ollut. Viikko Sulon 4kk-päivään! Jesh! Hyvä me! Me heitetään tästä miehen kanssa päivittäin aika hyvää herjaa.)

Nonni, nyt kipitän tieheni! Syysaurinkoista päivää!
 
just, soitin omaan terveyskeskukseen aikaa, sille samaisella lääkärille jolla kävin jälkitarkastuksessa. Eivät pitäneet asiaa mitenkään hirmu päivystysluontoisena asiana, joten ensimmäinen vuoro mitä oli tarjota oli joulukuun alussa!!!!!! Pitää soitella vielä tuonne yksityilselle, mutta jos sielläkään ei ole tarjota ni en tiijä mittee tien...
 
Rae89 Luulis et yksityiselle sais paremmin aikoja. Ja jos sielläkin menee pitkälle, niin pyydä että ilmottavat jos ja kun joku peruuttaa. Jollet saa vauvalle hoitajaa, niin otat vauvan vaan mukaan.
Ihan uskomatonta toi julkisenpuolen terveydenhuolto. Aina kyseenalaistetaan et tarttetko oikeesti lääkäriä. Pitää olla suurinpiirtein pää kainalossa et pääsee lääkärille.
 
sherine miten teiän tyttö on kasvanu ku tosta etusivulta katsoin että tosi pienet erot ollu lapsien syntymä koossa. Teiän tyttö oli ollu 1cm pidempoip ja painanut 6g enemmän:)


Kakka hommeleita day 4. Ei vielläkään mitään, tänään aamulla kun hieroin Pipsan mahaa ja jumppasin jalkoja niin tulos oli 2 pierua,paljon pahaa hajua ei muuta... :stick:
Huoh...

Eilen olin tosiaan sen nettikaverin ja vauvojen kanssa vaunulenkillä ja oli ihan mukava tuttavuus myös "in real life" :) Sovittiin että mennään torstaina myös vaunuilemaan:) Pipsalla ja niiden pojalla kun on vaan tasan kk ikä eroa:) Vauva jumpasta oli myös puhetta kun nähtiin ja sinne aiotaan myös mennä viikon päästä:) Kiva että tulee jotain tekemistäkin päiviin:)

Rae ikävä kuulla että noin pitkälle joutuis odottamaan..:/ Kuten Pai jo mainitsi niin toivotaan että yksityiselle saat nopeammin ajan:) Paljon parantumisia sinne sinulle ja pikkuselle kans:)

kardemummma meillä riippuu tosi paljon päivästä,imetysväli vaihtelee 2-4 tunnin välillä. Aamulla syödään kun herätään ja sitten viel tankkaus ennen päikkäreille menoa,näiden väli n. 2h. Päikkäreitä nukutaan 1-4h ja sen jälkeen menee viellä hetki ennen kun on neidillä nälkä,sitten seuraavaan imetykseen menee n 2-3h. Välillä on päiviä että tissiä halutaan 1,5 tunnin välein ja toiset päivät menee päiväs aikaan vaan 4 syötöllä ennen nukkumaan menoa.. Tosi paljon päivästä siis kiinni:D

Mulla olis tänään taas tatska aika ja odottelenkin jo innolla että mies tulee töistä kotiin n. puolen tunnin päästä että pääsen lähtemään:) Iskä jää Pipsan kanssa kahdestaan kotosalle, saa nähdä mitä tulee kun tuo ipana nukku nyt vaan tunnin..:O Noo pitää antaa viel tissiä ennen ku lähden jos sitten nukahtais uudemmin:)

Mutta nyt ruuan tekoon:)

Millanen ja Pipsa
 
Mä en ymmärrä tuota vauvaa..aina kun vien 3-vuotiaan kerhoon,ja olisi mahdollista levätä se aika niin tuo vauva ei nuku vaan kiukkuaa:headwall:
Muutenkin tänään meidän auringolla näyttää olevan huono päivä..pikku torkkuja otta ja muuten kikkkuaa..oisko joku tiheänimun päivä tai minun alkaneet menkat kiukuttaa poikaakin:ashamed:
Vauva koko:Meillähän tuo jättiläinen painoi 7kg ja oli 62cm 2kk iässä:D
Kurkkukin on itsellä kipeänä..mitähän vielä keksisin valittaa:LOL:
hipsu
 
Tsemppiä Raelle ,toivottavasti saat selvyyden huolen aiheellesi!

Täällä neiti tänään 3kk :heart:
Neuvolassa eilen käyty, 5270kg ja 57,4cm,pään ympärys 40cm. "Kasvaa tasaista käyrää. Suloinen tyttö,hymyilee ja seuraa katseella 180 astetta. Refleksit kunnossa, virkeä jäntevä. hyvin hoidettu tyttö." Nämä sanat lämmittivät niin äiskän sydäntä että kyllä taas jaksaa etiäpäin! Tuli kaksi rokote piikkiä joita neiti ei edes meinannut huomata,hymyili vain. Kotona sitten parin tunnin päästä nousi kuume ja oli kovin itkuinen kun äiskä tuli autokaupoilta kotiin, laitettiin sit heti suppo ja sit rauhoittui syliin ja nukahti. nevolassa sanottiin että kuumeen nousua ei tarvi odottaa tai mittailla,laittaa vaan suppo heti kotiin mentyä. Mutta ei kuiteskaan laitettu kun neiti oli niin hyvä tuulinen sen pari tuntia. tänään ei kärtyisyyttä juuri ole ollut,ehkä hieman normaalia väsyneempi.
Joku kyseli soseista,niin meillä alotettiin kaksi puoltoista viikkoa vajaa 3kk ikää,perunalla alotettiin ja hyvin maistui lusikallinen tai pari päivässä,masuvaivoja ei tullut. Sit annettiin mangoa, se peretti hieman enemmän mutta ei muuta, seuraavaksi kokeillaan päärynää ja peruna-porkkanaa. kaapissa on myös maissivelliä valmiina. Kakkaaminen on onnistunut paremmin kiinetiden alotuksen jälkeen,ja vettä saa ruoan päälle sellaiset 20ml. Jenna tykkää vedestä mahdottomasti :)
Meillä on alettu nukkumaan ulkona aikas pitkiä päikkäreita nyt kin ilma on ihanan raitis, nyt -1 aste :) Välillä kuuluu hälyyttimestä äänimerkkiä mutta kun käy laittamas tuttia suuhun niin jatkaa unia, yleensä nukkuu sellaiset 3 tuntia. Loput päikkärit onkin sit sellaisia 20-45min torkkuja, nukkumaan mennään yhdeksän aikaa. Mikä on tosi hyvä niin saadaan miehen kans omaa aikaa,tosin nyt tää mami on ollut niin väsynyt että olen kyllä vain torkkunut kaikki illat viikon verran,mutta tänään aion olla skarppina ja hereillä :LOL:
Mitähän minun piti vielä kommentoida.. ei voi muistaa.. Palailen kun muistuu mieleen!
Muoks. Niin ja Jennalle on yhdestä harsosta tullut tosi tärkeä,aina sitä puristelee,rutistelee ja heiluttelee pitkin kasvoja ennen nukahtamista. Nytkin torkkuu sitterissä harso,taikuten äiti sanoo rätti kainalossa ihan rutussa. Ihanan näköistä!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaan heinikset!

millanen sai mut vedettyä kolostani ulos :D . Joka päivä käyn monta kertaa lukemassa, mut miten voi olla niiiiin vaikea kirjautua ja kirjoittaa itse :ashamed: . Toi 2,5-v. on alkanut terrorisoida aina, kun olen netissä, ei sais yhtään huomio kiinnittyä muualle vissiin. Mut yritetäänpäs päivitellä meidän kuulumisia nyt sitten.

Eli millaselle vastauksena, että täällä on tosiaan kasvettu. Viime viikolla oli 3kk neuvola ja tyttö oli 62,5cm ja 6640g. Pituutta oli mittauksen mukaan tullut vain sentti kuukaudessa, mutta en tiedä pitääkö paikkaansa, kun oli nimittäin eri mittaaja (meillä vaihtui neuvolantäti TAAS, oma siis pitkällä saikulla). Aikaimoinen pullukka tuo tyttö kyllä on, ihana! Tosi samankokoisia on meidän tytöt kyllä olleet syntyessään. Mites teillä kasvu? Oot varmaan tuolla aiemmin jo kertonut, mutta en millään jaksa selata taaksepäin.

Meillä porskutetaan edelleen pelkällä rintamaidolla ja niin mennään 6kk asti, jos kasvu jatkuu näin hyvänä. Soseet siis jätetään hamaan tulevaisuuteen, laiska minä :saint: . Rintaraivareita oli meilläkin ilmassa iltaisin noin kuukausi takaperin, mutta nyt ovat onneksi helpottaneet. Yöt on viime aikoina menneet vähän huonommaksi, mitä lie, tiheänimunkautta veikkailisin. Päivällä meillä nukutaan huononlaisesti. Välillä tyttö intoutuu nukkumaan aamupäivällä useamman tunnin (ulkona puistossa tai parvekkeella), mutta ei aina. Loppupäivä menee sitten pikku-unilla ja vähemmän hyvällä tuulella : / . Nukutuksesta sen verran, että ennenhän neiti nukahti itse sänkyynsä, mutta ei enää... Tissille pitää nukuttaa ja se saattaa kestää, plaah!

Kehityksestä meidän neidillä ei taida olla kiire mihinkään. Kääntymisestä ei ole tietoakaan, eikä tartu leluihinkaan. Eikä minun mielestä niin hirveästi juttelekaan vielä. No toivottavasti ne sieltä pikkuhiljaa tulevat. Eikä meillä noista jutuista kyllä neuvolassa vielä kysyttykään.

Kakkabisnes meillä oli neidillä kakka aiemmin aika tiukassa. Väliä oli vain 4-5pv, mutta kakan tulo alkoi vaivata jo edellisenä iltana niin, että sitä piti sitten huudella ihan urakalla. Nyt on jo helpottanut. Viime viikkosen rotan kakkosannoksen jälkeen kakkaa on tullut monta kertaa pvssä.

Olis ollut paljon muutakin kommetoitavaa, mutta ei tästä mitään tule, kun toi 2-v. terrorisoi. Se on jo kaksi kertaa juoksuttanut mua vessassa, kun on kuulemma kakkahätä, vaikkei mitään sitten tulekaan.

Tervetuloa munkin puolesta uusille!

Sherine + muru 3kk
 
Helou!!!
Meillä nuo ruokailu välit on tosi lyhyet, korkeintaan 2 tuntia mutta yleensä tyttö syö tunnin välein ja joka ruokailu kestää puoli tuntia / tunnin. Eli jos en antaisi korviketta, joutuisin olemaan koko ajan kotona enkä pääsisi mihinkään ikinä. Jos minun pitää mennä johonkin, imetän molemmat tissit ja sen jälkeen lähden jolloin isi voi antaa tytölle korviketta kun tulee nälkä. =)
Päivisin tytsy nukkuu maks. puoli tuntia per kerta. Joskus kun päästään pihalle nii nukkuu vaunuissa tunnin pätkän mutta herää heti jos vaunut ei liiku.:( Yöunille tytsy menee valitettavasti vasta puolilta öin. ei tuhran paljoo tuota yhteistä aikaa isukin kans ole.

Meille toi tänään postipate vauva kirjan. Ihana ku saa sitä ruveta täyttelee, se on sellainen nalle puh kuvin varustettu aivan ihana kirja(mitä sitä tuossa äsken selailin). Itsellä ei sellaista ollut ja kateellisena aina katselin kaverin vauvakirjaa. Nii nyt aattelin tehdä tytöstä sellaisen ja jos joskus pikkukakkonen tulee nii siitä kans.:D
 
Rae tsemppiä, kyllä yleensä yksityiseltä saa nopeasti ajan, on vaan niin kallista : / Mullakin on jälkivuodon loppumisesta asti ollu pahanhajuista vuotoa ja välillä kipuja alapäässä ja -vatsassa. Oon saanu vaivaan emätinpuikkoja ja kaks antibioottikuuria ja vielä se jatkuu :headwall: Tosin toinen antibioottikuuri on vielä kesken..

Päikkäreistä. Meillä poitsu nukkuu yöllä n. 9 h kahdella heräämisellä. Nyt tosin meilläkin ollu epämääräosiä ylimääräisiä heräämisiä. Ja alle 2,5 h ei multa ruokaa tipu :p Päikkäreitä nukkuu n. kolmet puolesta tunnista kahteen tuntiin, parhaiten vaunuissa.

Meilläkin kakka hukassa neljättä päivää, mut ei tunnu herraa haittaavan. Äitiä haittaa täälläkin! Pikaista paranemista kaikille sairastaville!
 
Aina kun kirjoittaa tänne jotain lapsensa tavoista, se tekee jotain täysin päinvastaista. Eli aamulla toitotin, että Sulo nukkuu ainoastaan ne 2.5 tunnin päikkärit iltapäivällä. No: tänään se nukkui myös aamupäivällä puoli tuntia sitterissä ja tunnin sylissä. Tunnin kohdalla herättelin, koska aattelin että muuten iltapäiväpäikkärit on pilalla. Mutta siis ei ole ollut tänään juuri lainkaan hereillä. Outo poitsu.

Kerrankin vauva antaa tietämättään äidille armoa: mulla on oksettava päänsärky (ehkä migreeni) ja en ois kestänyt kärttyvauvaa ja viihdytyssirkusta tänään.

Varasin joulukuun alussa pidettäville 30-vuotissynttäreillemme meikkaaja-ajan (hello transulook!) sekä 50 putelia kuoharia. Naaam :heart: Tosin jännitän jo sairaasti Sulon hoitokuviota. On alkanut näkyä jo pieniä merkkejä vierastamisesta isovanhempien luona kyläillessä. Mites muilla, onko vierastamista?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä poika vierastaa välillä mammaa, setää ja mun veljen tyttöystävää :| Ja jos meille tulee yhtäkkiä paljon porukkaa, ni vauveli on aika kitisevä, eli ehkä pelkää/tuntee olonsa turvattomaksi?? Kannattaa vaan pitää Kaardemumma huolta, että Sulo näkee tulevia hoitajiaan tarpeeksi. Hyvin se menee! :) Meillä poitsu on melkein joka viikko vähän aikaa hoidossa mummilla tai mammalla ja pappalla.
 
Kardemumma kysyi vierastamisesta. Juspe on nyt viikon sisällä alkanut antaa vierastamisen merkkejä. Lähinnä miespuolisille tosin, mutta siis ei läheskään aina.

Me täällä sairastellaan vielä. Pientä lämpöä ollut niin äipässä kun pojassakin. Rokotteet piti saada 3 kk-neukussa, mutta täytyny jo siirtää kaks kertaa etiäpäin tän taudin takia. Jospa sitten ens viikolla ois jo terve!! Ahistaa tää sisällä oleminen monta päivää putkeen!!

Unien pituuksista täällä oli puhetta.. Juspe nukkui viime yönä ennätyspätkän eli 7,5 h putkeen. Yhellä syötöllä ollaan nyt menty muutama yö sen kahden normin sijaan. Ja yleensä poju on ollu virkkuna hereillä jo noin klo 7, mutta on yhtäkkiä alkanu nukkumaan sinne klo 9-9.30 saakka!? Äiti on ihan ihmeissään. Päikkäreitä meillä nukutaan kahdet yleensä. Nyt tosin vähän menny rytmi sekaisin, kun sisällä ollaan oltu monta päivää ja unetkin pitänyt ottaa sitten siellä. Tänään kuitenkin rytmi näyttäis olleen normi eli aamun heräämisen jälkeen pari tuntia jaksaa olla hereillä ja sitten unille. Nukkuu n. 3-4 h sitten taas hereillä ollaan noin parisen tuntia. Toiset unet on sitten noin 2-3 h. Päiviä on tietysti erilaisia ja eikä rytmi todellakaan aina ole tämä. Jaahas, nyt tuolta makkarin puolelta kuuluukin jo kitinä kuin tilauksesta.. (Ja justiinhan herra vasta nukahti?!?!). Seuraavaan kertaan siis. Vielä 3 kk-mitat: 61.8 cm ja 6590 g :)
 
Hug
Meillä on imetysvälit päivällä vähän mitä sattuu. Osittain se johtuu siitä, että täytyy nukuttaa Hurmuri tissille päikkäreille. Siis jos ei olla vaunulenkillä tai en ota kantoreppuun ja sillonkin syötän ennen nukkumaan menoa. Ja meillähän päiväuniakin nukutaan vähän miten sattuu ja aika monet. Nyt tosin aattelin, että pitäis alkaa seuraamaan vähän kellosta päivälläkin. Poika kun on ruvennut kitisemään ja huutelemaan muutenkin vähän enemmän, niin mä en enää erota, mikä on nälkähuutelua ja mikä vaan muuta turhautuneisuutta tai jotain. Tässä yks päivä siirtelin Hurmuria asennosta toiseen (makuuasento lattialla aiheuttaa meillä tällä hetkellä protestointia), kunnes tajusin kokeilla, että onkohan sillä jo nälkä. Välillä se väli voi olla vaan 1,5-2h ja sillon tuntuu että justhan se vasta söi. Hurmurilla oli 3kk neuvolassa painoakin aikalailla suhteessa pituuteen (6530g ja 59 cm), joten välillä sitä miettii että syötänkö liian usein.

Nää nukkumisasiat on niin mystisiä ja näköjään vaihtelee ihan miten sattuu. Meillä on nyt pari yötä nukuttu todella levottomasti. Hurmuri rupee huitomaan ja viuhtomaan ja lopulta itkeskelee puoliunissaan. Tuttikaan ei välttämättä auta mitään. Mulla ei ole ollut muuta keinoa, kun laittaa tissi suuhun ja yrittää pitää kättä pojan päällä niin että rauhottuis. Se on kyllä auttanutkin lopulta ja sen oon huomannut, että kylkiasento auttaa myös. Päiväuniuutuutena on sitten semmosta, että Hurmuri yhtäkkiä rupee itkemään kesken unien taas puoliunissaan. Välillä tutti auttaa tähän välillä ei. Tätä heräilyä voi sitten tapahtua moneen kertaan. Joskus laitan tissiä suuhun, että poika sais jatkettua uniaan. Ja sit jos sen tässä vaiheessa herättää, niin seurauksena on itkuraivarit ja iso kiukku. Ei pysty ymmärtää.

Tänään Hurmuri nauro oikein kunnolla ekaan kertaan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä kanssa Mister T. tuijottaa mummia epäilevästi- onhan mummilla silmälasit ja kiharat hiukset.

Päiväunia pieni on nyt nukkunut sisällä, kun meillä talitintit hyppelevät vaunujen kuomun päällä ja nokkivat/yrittävät nokkia kuomua : /

Linkitin tähän pedin, jossa Mister T. on nyt nukkunut sisällä alakerrassa:

La Siesta riippumatot, riipputuolit ja lisvarusteet - Yayita &#45; Vauvan unelmat toteutuvat

on osoittautunut pienien alkuvastusteluiden jälkeen loistopeliksi :)
 
Meillä menossa tosiaan taas päivä numero 6 ilman kakkaa. Soitin sitten taas vaihteeks neuvolaan. Omaa terkkaria en saanut kiinni, mut soitin sitten toiselle. Sen ohjeistus oli että alan antamaan pojalle luumusosetta ekana kiinteänä ruokana. Hyvin terkkareiden ohjeistukset vaihtuu, oma terkkari oli vielä viikko sitten sitä mieltä ettei tosiaan tarvi vielä pitkään aikaan alottaa, mut tää kokeneempi sano nyt suoraan et luumusoseella masu toimimaan ja sillä selvä.
 
Kiinteistä Täällä ei myöskään olla vielä yhtään kiinnostuneita kiinteiden aloittamisesta, tai siis en mä tiedä olisko poika, mut sen vanhemmat ei oo :D Tavoite olis 6kk täysimetystä, jos siis poju vaan kasvaa ja maito riittää... ja noin 1v asti sitten osaimetystä. Tuntuu et pääsee helpommalla, ku ruoka aina mukana ja sopivan lämpöstä. Vaikka onhan tässä imetyksessäkin rasitteensa, meidän vaavi kun tykkää syödä usein, 1.5h välein päivällä on ihan tavallista ja yölläkin useamman kerran. Mut poitsuhan on mun työnantaja tällä hetkellä, että mikäs tässä imetellessä :LOL: Meidän terkka sanoi, ettei vauvat syö liikaa ku niitä imettää, tiedä sitten.

Meillä oli viime yö taas viuhtomisyö |O Yleensä rauhottuu kun tarjoaa tissiä (tarpeeks pitkään), mut viime yönä se ei riittänyt ja alkoi itkeä kovasti ja piti ottaa syliinkin. Tiedä mistä sitten johtuu...

Koiralliset Pidättekö vauvoja lattialla ollenkaan / valvovan silmän alla vai miten? Ollaan menossa vanhempien ja niiden kahden koiran kanssa mökille viikonloppuna, täytyy vähän miettiä järjestelyjä. Mummolassa ollessa poju on lähinnä ollut vaan sylissä/sohvalla.
 
Oi oi, monella tuntuu olevan yö levottomuutta. Meillä herättiin yöllä 2 tunnin välein ja muutenkin hirveän levoton. Olo on kuin jyrän alle jäänyt. Mikäköhän juttu on kun nyt on alettu nukkumaan huonommin. Joka paikassa toitotettiin, että elo helpottaa 3kk jälkeen mutta meillä ainakin mennyt vaan huonompaan?! Äskenkin ihme huuto kohtaus :confused:
 
Hug
Ihana kuulla Tessu että muillakin syödään usein =)

marjukka, mä mietin ihan samaa, että eikö tän tyypin pitäis nyt 3kk iässä nukkua pitempiä välejä ja syödä harvemmin. Vaan ei puhettakaan. Nyt mä oon ajatellut, että 6kk kohdalla varmaan sitten hellpottaa. Ja sitten 6kk kohdalla varmaan aattelen, että sitten vuoden ikäsenä helpottaa. :LOL:

Mä oon NIIN ilonen, kun Hurmurin ihottumat on parantunu rasvoilla. Ja multahan kiellettiin se kananmuna, että kattoo nyt oisko poika sitten sille allerginen. Kahen viikon päästä on testit. Ite olin huomaavinani, että ihottuma kohta paheni, kun söin satsumia. Epäilen todella vahvasti, että Hurmuri on sitrushedelmille allerginen.

Pitäsköhän sitä itsekin tilata jotain kivempiä yöhepeniä kardemumman tapaan :) Olis vähän hehkeempi näky, kun nyt on ties mitkä retaleet ja viritykset päällä mustilla silmänympäryksillä höystettynä :D Tässä on muutenkin päässyt aika hyvin nettikauppojen maailmaan sisälle, kun on ollut kotosalla.
 
Tessu Meillä on kaksi koiraa ja pidetään vauvaa paljon lattialla, mutta aina niin, että ollaan näköyhteyden päässä. Riippuu tietenkin paljon koirasta, miten vauvaa uskaltaa pitää lattialla, mutta mun mielestä pitää aina olla aikuinen vahtimassa, jos koira ja vauva on samassa tilassa. Meidän koirat on taatusti maailman kilteimpiä otuksia, mutta ne tahtois kovasti nuolla vauvan naamaa ja pelkään, että ne saattaa innostuksissaan esim. juosta päältä, joten tiukassa vahdissa ovat. :) Muutenkin on hyvä pitää mielessä, että kiltitkin koirat on eläimiä ja voi olla arvaamattomia. Ja olisin ekstra-varovainen, jos koirat ei ole ennestään tottuneet vauvoihin.

Meillä tyttö muuten keksi alkaa seurustelemaan koirienkin kanssa viime viikolla. Se seurailee niitä tarkkaan katsellaan ja nauraa kikattelee, jos ne murisee tai haukkuu. :heart:

Meidän tyttö ei vielä varsinaisesti vierasta, mutta katselee vieraita ihmisiä vähän pidempään ennen kuin alkaa naureskelemaan niille. Samoin blondit on tosi mielenkiintoisia, koska kaikki meidän perheessä ja lähipiirissä on tummia. :D

luputupuna Talitinttien kosto teilläkin! Kohtalotoveri! :D Meillä onneksi saa parvekelasit kiinni, niin eivät pääse hyppimään vaunuihin, mutta kovasti ne lentelee väijymässä lasien ulkopuolella... Pirulaiset! Vai oliskohan ne keltasirkkuja? Mistä ne erottaa? Noh, keltainen rinta kuitenkin. Biologian tunneista on jo aikaa... =)

kardemummmma Onko teillä molemmilla kolomekymppiset samoihin aikoihin (puhuit synttäreistä monikossa)? Mulla olis maaliskuussa, mutta oon totaalisen in denial asian suhteen vielä. ;) Ehkä me vietetään niitä yhtä aikaa kun pidetään kavereille hääpippalot. Ja tosiaan, muakin ahdistaa jo etukäteen, että pitää jättää vauva yöhoitoon. :'( Pitää varmaan henkisesti alkaa jo tsemppaamaan itseäni... En olis ikinä uskonut, kuinka vaikea vauva on jättää hoitoon omalla äidillenikään!

Vindalle, Raelle ja muille sairastaville paljon tsemppiä ja pikaiset parantumiset!

Nyt hellävaraisesti herättelemään pieni mussukka päikkäreiltä, ettei taas kukuta koko yötä! Meidän neiti on muuten niin innoissaan omasta äänestään, ettei olis hetkeäkään hiljaa. Koko ajan kuuluu ihan posketon höpötys. Ja eilen tyttö kääntyi ekaa kertaa ihan tarkoituksella mahalta selälleen. Vatsalleen kääntymistäkin on yritetty jo pari päivää, vaikka ensin näytti siltä, ettei ole mitään kiinnostusta käänytymiseen.



*muoks* Hug Oon kans ihan koukussa nettishoppailuun! Kaikki äitiyspäivärahat palaa sinne. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä