Heinäkuun Hurmaajat 2010

Toivotaan että teilläkin puuhiin joskus päästään=)Edellinen vauva oli vaativa koliikkitapaus,ja silloin ei kyllä paljon käynyt muu mielessä kun nukkuminen:ashamed:Nyt vauva menee suht ajoissa ja joskus jopa kiltistikkin nukkumaan,niin on ollut aikaa lojua miehenkin kainalossa=)
Mutta ei me mitään pupuja olla:LOL:
Mä en oo vieläkään selvittänyt tuota pojan ilta nukahtamista..nyt 2 iltaa ollut tosi hankalia ja ei meinaa millään saada petiin,mutta tänään taas nukahti kuin unelma sänkyyn..en ymmärrä..meillä kuitenkin samat rutiinit joka ilta:confused:
hipsu
 
rouva saga Meillä maidoton dieetti menee jo melko rutiinilla. Ihan pieniä määriä on kuitenkin joinakin päivinä ollut maitoa vahingossa ruokavaliossa : /
Siis niin, että oonkin huomannut/muistanut jälkeen päin, että hupsista (tai jopa niin etten ole edes huomannut :ashamed: ). Pojulla on aika kuiva iho- ollut ihan alusta asti. Vastoin ohjeita olen joutunut rasvailemaan ihoa, kun muuten halkeilee ihan verille.

Täällä on maa ihan valkoisena ja kynttilöitä viritelty kotiin - tuli ritisee uunissa ja elämä tuntuu ihanalta :heart: Eilen leivottiin ekat joulutortut. Tänään taidetaan mennä poitsun kanssa kyläilemään naapurin eläkeläispariskunnan luokse kahvileipänyssäkkä mukana :)
Isommat lapset alottavat syysloman ja lähtevät lomareissulle mummolaan.
 
Voe helevata mikä päivä meillä oli eilen.. sen aikaa mitä poika ei torkkunut niin huusi ja kitisi vain ja missään muualla ei ollut hyvä kuin sylissä.. Ja eilen mies vielä oli töissä vähän vajaa 12h ni kyllä illalla oli melko väsynty ja turhaantunut olo.. Mitään oikein saanut päivällä tehtyä!!! Tänään näyttäs ainakin tällä hetkellä olevan parempi päivä kuin eilen.. Tosin vähän on rohiseva, olisko eilen sitten sitä kitissyt?!

Autoton elo tällä rintamalla vaan jatkuu... Nyt paikannolistettiin ehkä se vika, mutta on sellanen, että pitäs kaiketi viijä ihan korjaamolle... Ja sinne se auto pitäs hinata ja sille tulee kyllä hintaa joten pitää aika tarkkaan miettiä tointaako lähtee edes viemään sitä sinne...Mutta enpä senkään puolesta pääsis minnekkään sillä autolla kun siinä on vielä kesärenkaat... Mutta hivenen ahdistaa kun ei ole edes sitä mahdollisuutta että lähtis jonnekkin:(

luputupuna Tuosta rasvaamisestakin kun on niin monia koulukuntia.. Toiset on ehdottomasti sitä mieltä, että iho tottuu jos rasvaa ja toiset ovat taas sitä mieltä että ei totu.. Ota näistä sitten selvää, mutta terveen järjen käyttöhän lienee paras juttu. Kannattaahan se rasvata, ettei pieni joudu kuivasta ihosta kärsimään, on pottumainen vaiva, omalta kohalta tiijän

Olipa aika minä, minä, minä painotteinen juttu....

Rae ja V 12vko 3pvä

MUOKS!!! Onko muiden muksuilla havaittavissa sellasta, että vauva huutaa aina siut nähdessä? Meillä nimittäin poju kitsisee "huonona päivänä" koko ajan ja rauhottuu vain kun ottaa syliin ja sitten kun laskee pois ni sama huuto alkaa... Olen löytänyt hyväksi rauhotuskeinoksi sen että vien pojun eri huoneeseen tai käännän sitterin itsestäni pois ni avot, poju hiljenee tai nukahtaa... Kitisee ja huutaa varmaan sen takia kun tahtois olla vain sylissä kun miut näkee.. Sit toisessa huoneessa ollessan ei kuiteskaan mitään hätää ole...
 
Viimeksi muokattu:
Joku kyseli nukkumisesta niin laskeskelin että meillä myös nukutaan noin 16h vuorokaudessa,tietenkin poikkeuspäiviä löytyy suuntaan tai toiseen.
Äp.n toppahaalari on meille ihan valtavan suuri. olenkin ostanut cittarista ihanan pinkin Lassien puvun jossa sellaisia pikkuisia eläinten kuvia ja Nasu-nimisen toppalakin prismasta. töppöset jalkoihin pitäis vielä ostaa..kerrassaan ihanat talvivaatteet :heart: Vielä mennään ruskealla karhupuvulla ja ulos päikkäreille laitan makuupussiin..
Jes Jenna on reilun viikon päästä 3kk ja aletaan maistella vähän soseita ja velliä,tämä mamma on ihan innoissaan tästä :) ajateltiin aloittaa porkkanalla tai perunalla ja sit jonkin ajan päästä kokeilemme jonkun marjasoseen.. Velliähän jo maistelimmekin laimealla sekoituksella joitakin viikkoja sitten,hyvinhän se maistua.
Onko kukaan muu huomannut sellaista että kun itse olette syömässä niin lapsi katsoo kauhean tarkasti ja availee suutaan samaan tähtiin kun itse syöt? Meillä on tälläsitä esiintynyt nyt viikon verran.. ja neuvolan ruokaoppaasta luinkin että lapsi on valmis maistelemaan soseita kun vaikuttaa kiinnostuneelta ruoista ja seuraa kun toiset syövät. Aika hauska reaktio on kyllä :D
Meillä käsien ja pään heiluttelu aiheutti aika katkonaisen yön,kumpa tämä vaihe menis jo ohi.. Nyt heiluttelua ei esiintynyt nukkumaan mentäessä vaan nukahti heti kymmeneltä kun vein sänkyyn,mutta aamuyöstä viiden aikaan huitominen alkoi ja siinä huitelun lomassa nukahdeltiin pikku pätkiä yhdeksään asti. Meillä on nyt selvästi nukkumaan meno aikaistumassa, ennen kymmeneltä vein sänkyyn neidin ja nyt tuntuu että ilta kahdeksasta asti jo nuokkuu sitterissä tai sohvalla,sinänsä kuulostaa oikein mukavalta niin äipälle ja isillekin jäis kaksinkeskistä aikaa illalla, mutta sit vähän pelottaa että pitääkö sit alkaa heräilemään tyyliin kuudelta aamulta.. mie en tosiaankaan ole mitään aamuihmisiä :O
 
En malttaisi millään olla kommentoimatta juttuja täällä! Teidän aiheenne käyvät aivan meidän elämään!:D Eli siis tyttö oli syntynyt 1.8 ja tuolta elokuisista olen.

Käsien ja pään heiluttelut, meidän syömisen seuraaminen (JaKa), itkeskely äidin lähellä (Rae89)jne jne..on kaikki niin tuttua täällä meilläkin! :)

Meidän neiti on motorisesti aika vilkas. Ikää siis 2,5kk ja Eilen käännyttiin eka kertaa selältä mahalleen, viime viikolla mahalta selälleen hallitusti. Eteenpäinkin tuntuisi olevan kiire mutta saa vielä äitin pieni pysyä paikoillaan ja olla "pikku-vauva"...:LOL:
 
Miksi ihmeessä mun pitää aina katsoa tuo Vauvasairaala Liv:ltä?! :'( Itkuksi menee joka kerta... Ensi viikolla en kyllä katso...

Edda Tervetuloa vaan kommentoimaan enemmänkin. :) Mukaan mahtuu elokuisiakin!

JaKa Meilläkin tyttö katsoo tarkkaan kun syödään, mutta en ole huomannut, että liikuttelis suutaan samaan aikaan. Aika hauska reaktio. :)

Mulla on huonosti nukuttu yö takana. Tyttö kyllä nukkui ok, mutta itse heräilin välillä vessaan ja välillä koirien murinaan (pitää katsos vahtia laumaa ja ilmoittaa, jos joku naapuri suvaitsee käyttää hissiä yöllä... :stick:). Ja jossain vaiheessa oli niin tukossa nenä, että piti mennä laittamaan Nasolinia tai oisin tukehtunut. Ihan mahtavaa... Kiva kun en kai ole enää työterveyden hoidettavana, niin pitäis kai mennä terveyskeskukseen, jos poskiontelot menee kunnolla tukkoon. Minähän en suostu 3. vuoden lääketieteen opiskelijan punkteerattavaksi, joten kai se on mentävä yksityiselle ja maksettava itsensä kipeeksi siitä lystistä... Huoh.
 
Kardemummma , irtiotto arjesta on tehny varppina hyvää! Meillä on tullu jopa pari-kolme tuntia lisää pituutta yöuniin, kun olen alkanut antaa pumpattua maitoa illasta rinnan lisäksi. Pikkumies tahtoo aina vaan nukkua tissille ja maitomäärät jää siten vähäisemmiksi, pullosta kun taasen imasee kerrasta itsensä kylläiseksi. Ja muutenkin olen alkanu suosia tuota pulloa parille syöttökerralle, saa lisää touhuaikaa päivään kun ei mee koko päivää imetykseen... Poika kun ei malta syödä tehokkaasti kauaa, vaan nukkuu aina välistä... ja kohta kitisee taas lisää. Rintakumit on ollu täällä käytössä alusta asti, eli sekin varmaan hidastaa aina meidän syömistä.

Pampers-vaipat vissiin aiheutti pojalle kauheen punoitukse pyllyyn eilen. Oli todella ärtsynä iho. Liberot ollu aikaisemmin käytössä ja iho ollu todella siistinä ja hyvänä, nyt tuntu reagoivan tosi inhasti vaippamerkin vaihtoon. Laitettiin sinkkivoidetta peppuun yöksi ja Liberot takas, nii johan rauhoittui iho.

Ja tänään vaihtuu talvirenkaat autoon... sitten shoppailee koko perhe:) Äiti ainaki tarttee uudet jumppapöksyt, mamma pääsee huomenna hikoilemaan, jee :D
 
Huomenta vaan mammat.
Hyvin nukuttu yö takana. Mut ongelmana täällä on selkä, niska, pää ja käsivarret... kaikki jumissa. Ja kun on pää sekä niskat jumissa, niin sehän sit rupee näkyyn pääkipuna. Hieronta-aikaa oon tässä yrittänyt kysellä, mut kun ei missään vastata :kieh:. Vasen ranne on kipeenä. Mulla on aiemminkin vauvan ollessa pieni tullut selkä kipeeksi kantelusta ja nostelusta. Ranne on varmaan kipeytyny vauvan imetyksestä... Jonkun verran miehen hieronta on auttanut, mut pitäs varmaan päästä kuitenkin ammattilaiselle...
En tiiä onko tuossa kädessä ihan jännetupin tulehdus, ihan tuonne melkein olkavarteen asti tuntuu kipu :(.

Tyttö on nukkunut ulkona jo kohta 4 tuntia. Hyvin näyttää uni maittavan, vaikka yölläkin nukkui 8 h putkeen, sit söi ja jatko unia... niillä unilla on nyt ulkona nukkumassa. Esikoinen vietiin aamulla taksille kärryttelemällä ja samalla pikkuinen nukahti. Kohta esikoinen tulee jo koulusta ja pikkuinen nukkuu edelleen. Tänään esikoisella kaikista lyhyin päivä.

Mies varas meille koko perheelle eilen viikonlopun (2 yötä) hotellista Rovaniemeltä. Mennään käymään ekaa kertaa joulupukin maassa ja lapset on aivan täpinöissään :LOL:.

Meillä on alkanut tuleen toinenkin ongelma... keskimmäisellä lapsella on ilmeisesti alkanut mustasukkaisuus, kun äiti ei jouda enää niin paljoa oleen hänen kanssaan... piilottelee mm. tavaroita. On piilottanut mun kännykän (löytyi soittelemalla siihen), kameran jne. Ei kiva. Lisäksi osoittaa mieltään muutenkin mm. puhelimessa ollessa. :kieh:. Tiiä sit mitä tuon uhmaikäisen (5 v.) kans tekis :headwall:

Nyt tuli aika valitusvirsi :(, mutta ei juuri hymyillytä nuo uhmaikäisen tempaukset tällä hetkellä. Onneksi anoppi lupas ottaa sen 3 viikon päästä mummolaan viikoksi :D.

Että tällaista tällä erää, onneksi on viikonloppu tulossa ja mies kotona auttamassa :heart:.
 
Viimeksi muokattu:
kylmää perjantaita kaikille!! talvi se on tullut, kun mittari pyörii nollan tietämillä.

Rae musta kans tuntuu, ettätyttö itkee mulle kovasti ja tosiaan saattaa olla ihan tyytyväinen, jos yksikseen touhuilee jotain. Kai ne pienet oppii kelle pitää protestoida.

Kiinteistä hmna aloitellaan...Kiitos vinkistä muuten, sitä pottua löyty tosiaan purkissa Prismasta. Sillä hmna sitten kokeileen. saas nähä haenko tänään vielä luumua kans, ku 5.päivä ilman kakkaa ja kovasti paukkuu ja haisee tytöllä peräpää!! :) voi toista raasua...

miehellä vielä yks kokonainen isyysloma pitämättä ja sit se 3 päivää..marraskuussa yks viikko ja joulukuussa sitten vko 51 ekaks talvilomalla ja sit viikon 52 pari talvilomapäivää ja ne 3isyyslomapvää..kiva ku saa kaheks viikoks sillon seuraa. Sitten keväällä pitää varmaan tammi-huhtikuussa aina yhen viikon joka kuukausi kesälomaa..sitten toukokuun lopun/kesäkuun alun tienoilla sitä isäkuukautta 4-6viikkoa... kivaa kun on lähes joka kuukausi ainakin yks poikkeusviikko...

Enpäs tiedä sitten miten ite tuon kesän jälkeen..sinne asti siis aion olla kotosalla...toivotaan nyt että se pikkukakkonen ilmottas tulostaa mahd pian..olisin mielellään kotosalla molemmat lapset putkeen ja sitten töihin..

Unista...edelleen mennään 20-06(07)...sitten unta vielä noin 09 asti.. jaksaa olla siten reilun tunnin hereillä jonka jälkeen noin 1,5 tunnin päikkärit. Sitten yleensä tuossa 14 tienoilla toisille unille...niiden´kestosta riippuen ehkä vielä torkut 17-18 välillä... kiva kun alkaa olla rytmiä...toivottavasti kiinteät tuo sitä rytmiä vielä lisää

Hmna ois mahdollisuus mennä sinne vaaviuintiin...pitääkö muutes olla joku uimavaippa vai jotku uimahoususysteemit???en tiä tuleeko lähettyä...

syömsestä muutenmeillä mennään nykyään sekä tissillä että korvikkeella.. kohta siis seuraava imetysetappi (4kk) täynnä. Aamulla 06(07) maissa tissiä ja samoin10 tienoilla...sitten seuraavat pari syöttöä korviketta ja illalla ennen 20 sitten tissiä taas.Kiva kun ei enää sido itseä niin paljon tuo syöttäminen...

Juhlimisesta...itselläkin jopa vähän tekis mieli ottaa irtotto vauva-arjesta...mutta toisaalta, eipäs tuo mieskään missään omissa menoissa lauko. nytkin olis ollu työpaikan ryyppäjäisreissu viikonloppuna jonnekin etelä-suomeen...onneks ei missään vaiheessa edes halunnu sinne lähteä. .toki muutaman tunnin reissu vois olla eri juttu... pitää tässä suunnitella. Aika helppo ois kyllä tyttöä jättää jo yöksi mummoille hoitoonki ku tosiaan nukkuuu tuon 20-06 poikkeuksettaaina yhtä soittoa.. jos lähtis vasta tuolloin 20 maissa..ja sit eka syöttö meniskin korviketta.. noh, pitää miettiä ja ehdotella tuttavapariskunnalle josko ne tulis ouluun viettään viikonloppua ja menis itsekkin sitten miekkosen kans hotelliin yöksi...oishan se luksusta. Vaikka tosiaan tytön syntymän jälkeen hotellissa on oltukin varmaan 10 yötä..mutta oishan se kahestaa ihan eri juttu.. :)

Semmosia jorinoita...vähän omanapaistakin..
tyttö nukkuu pinniksessä päikkäreitä...jo melkeen 2 tuntia nukkunu...väsy oli kova pienellä!! Viikonloppuja kaikille...

Sannuliini ja Emma 3kk 3 vkoa:heart:
 
Viuhtomisesta Meillä kanssa on tullut tota käsien viuhtomista, pään kääntelyä (ja välillä yritystä peiton pois potkimiseksi) lähinnä aamua lähestyttäessä. Mä herään tohon aika herkästi, vauva itse taitaa olla puoliunessa. Meidän poju ei tuttia suostu syömään, eikä oikein tunnu rahoittuvan muutaku tissillä. En tiedä onko pojan nälkä silloin, vai käyttääkö mua huvituttina. Varmaan sekä että...

Tutista Meidän poju ei tosiaan suostu syömään tuttia, vaikka oon kokeillut erilaisia tuttejakin. Pääasiassa poika on tosi tyytyväinen ja hymyilevä eikä tuttia tunnuta tarvitsevankaan :heart:, mutta on niitä hetkiä, kun toivoisi tuon tutin maittavan. Onko kellään vinkkiä miten saisi innostumaan tutista? Meillä oli parin viikon jakso noin 1kk iässä kun söi sitä, mutta sitten vissiin tajusi sen huijaukseksi :O

Ruokailutiheydestä Päivisin poju haluaa syödä tosi usein, siis välillä jopa alle tunninkin välein. Meillä mennään täysimetyksellä, joten mietityttää maidon riittäminen. Koska painoa tulee kuitenkin lisää ja poika vaikuttaa tyytyväiseltä, luulisin että meilläkin on osin tota, että torkahtaa välillä ennenku on tankannut tarpeeksi ja vähän varmaan huvitutteiluakin. Oliko se bambina vai kuka joka sanoi että päivästä menee paljon aikaa imettämiseen, niin täälläkin välillä sama fiilis. Mutta lyhyt aikahan tätä toisaalta on. Ja meillä on silleen helppoa, että oli itkun syy mikä tahansa, se rauhoittuu lähes aina tissillä:D

Kardemummma Lohduttavaa kuulla, että jollain muullakin hiljaista tuolla ässäsektorilla... Mä alan kohta kehittää siitä stressiä, mutta kun ei muka sopivaa tilaisuutta tms. ole... : / Ootko muuten ikinä ajatellut kirjottaa jotain kirjaa vauva-ajasta tyyliin Bridget Jonesin päiväkirja, kun sulla on niin hauska tyyli kirjoittaa, mä ainakin ostaisin :) Mutta en siis tarkoita että olisit niinku Bridget Jones... ;)

Ihanaista viikonloppua mammoille ja vaaveille :heart:

Tessu ja poju noin 2,5kk
 
Viimeksi muokattu:
SMSM Tervetuloa tänne Rovaniemelle :) Täällä on hyytävän kylmä tuuli ja lunta nakkoo,tulis jo se kunnon talvi niin loppuis tämä synkkyys. Saanko udella mihin hotelliin majoitutte? Santa Clausiin?
Kiitoksia paljon, kiva tulla sielläkin päin käymään :). Miehellä oli noita lentobonuksia, joita nyt käytetään Rantasipi hotelliin, siellä näyttäis olevan uima-allaskin netin mukaan :). Marraskuun puolenvälin tienoilla ollaan tulossa sinnepäin.
Sulla ois varmaan sisäpiirin tietoo, missä kaikkialla siellä kannattas lasten kans käydä?

Sannuliini85 Ainakin ennen vauvauinnissa riitti, kun oli uimapuku vauvalla päällä. Jos sattuu kakat tulemaan, niin pitäs jäädä uimapukuun. Tosin ei ainakaan meidän vauvauintikäynneillä koskaan kukaan vauva uimaveteen kakannut, pissat varmaan tuli monestikin vauvoilta :D, kuten myös puklut uimaveteen...
Mutta niitä on myös sellaisia vauvauintiin tarkoitettuja vaippoja olemassa, itse emme kuitenkaan niitä koskaan käyttäneet. Siitä tuli mieleen, et pitää varmaan meidänki ostaa vauvalle uimapuku, kun ollaan loppukuusta vauvauinti aloittamassa. Ja ainakin itse huomasin hyväksi sellaisen pitempilahkeisen uimapuvun, kun sellainen normiuimapuku tahto upota pienellä pyllyvakoon aika ikävästi :(.
 
Tessujossakin sanottiin että tarjota tuttia silloin kun vauva on tyytyväinen ja kaikki hyvin.. esim kun on kylläinen ja sylissä tms.. sitten alkaisi assosioida sen tuohon hyvään oloon.. en tosiaan itse tiedä kun tyttö on niin kova tuttia imuttaan ollut alusta asti..mutta näin jotkut viisaammat sanovat!! :)
 
Tutista meidän tyttö aloitti tutin syömisen vasta lähempänä 3 kk:n ikään. Aiemmin sylkäisi sen pois ja välillä kuulosti, että tukehtuu siihen kun koitti tarjota. Sinnikkäästi kuitenkin aina koitin sitä tupata suuhun ja tosiaan mielentilan piti olla oikea. Jos väärällä hetkellä koitti niin kauhee poru nousi. Paras hetki tarjota sitä oli ainakin meillä se, kun oltiin alkamassa nukkumaan tai tyttö oli nukahtamaisillaan. Koitetaan pitää se nyt vaan sellaisena unikaverina, ettei tarjotakaan sitä muulloin eikä sitä kyllä onneksi olla vaillakaan.

Syömistä täälläkin ollaan alettu tarkkailemaan kyllä aikatavalla. Joskus tuntuu, että tulee oikein huono omatunto kun ite syö ja toinen kattoo vieressä :)

Kardemumman teksteihin ollaan täälläkin kyllä koukussa! Että kirjaa kehiin vaan, ostajia näyttää löytyvän :D

Onko teillä harrastettu unilaulua? Meillä on nyt varmaan viimeisen viikon aikana keksitty sellainen. Hassun kuulosta hyminää ja mutinaa :)
 
SMSM Rantasipi taitaa olla tuo Pohjanhovi, itse en ole koskaan siellä yöpynyt mutta kyllä sieltä kuulemma uima-allas löytyy, lapset tykkää varmasti :)
Hmmm näin en äkkiseltään ei tule mieleen paikkoja missä vois käydä, tietty riippuu minkäikäisiä lapsia. Tietty Joulumaa ja SantaPark, SantaParkissahan on uudet omistajat jotka tunnenkin,he ovat tehneet sinne paljon muutoksia ja on kuulemma tosi hieno paikka nykyään, vanhasta en tykännyt. Meilläkin olis sinne vapaaliput mutta ei olla vielä päästy käymään. Marraskuu onkin hyvä aika tulla kun lumet ehtii tulla niin täällä on tosi nättiä. Lordinaukiolle tehdään talvisin aina jättisuuri lumiukko jota turistit käyvät aina ihastelemassa mutta enpä osaa sanoa mihin aikaan se rakennetaan. Sekä Ounasvaaralla on sellainen Jääravintola,mutta siitäkään en osaa sanoa että milloin avataan,rakennettu siis kokonaan sisältäkin jäästä. Ounasvaaraltahan löytyy sitten tietenkin perinteiset laskettelurinteet ja pulkkamäkiä isoon ja pieneenkin makuun :) Ja Revontuli ostoskeskuksessa on LeluTapuli jossa lasten pallomeri ja kahvila,se on kaikkien pikkulasten suosikkipaikka.. Ja Lordin hirviöravintola mikäli lapset ovat innostuneet örkeistä :D
Erlaisia kelkka ja koirasafarejahan löytyy kymmeniä erilaisia,mutta tuskin sie pikkuisen vauvelin kanssa ainakaan niihin osallistut :)
Miehän mietiskelen vielä mitä kivoja paikkoja tulee mieleen ja kirjoittelen sitten sulle :)

Muokkaus: näköjään keksin sittenkin äkkiseltään paikkoja vaikka alussa muuta väitinkin:D
 
Viimeksi muokattu:
hitsi,että nämä päivät voi vaihdella.. eilen tuntu, että oli tosi raskas päivä Emman kans.. (tai oikeastaan pari viimeistä tuntia,jotka oltiin kahdestaan...sit se tuntu vaan koko päivältä)..tytöllä oli kunnon kitinät päällä...tökkäsin sitten Emman suoraan isälle syliin kun se tuli töistä ja lähdin kauppoihin tuulettumaan...

Tänään taas päivä on kuin unelma...herättiin 09 maissa...Emma nukku 10.30-13.00 ja oli tosi iloisena hereillä tuohon 15. asti ja laittoi nukkumaan. Nukkuunkin mentiin tänään molemmmilla kerroilla kuin enkeli..sänkyyn ja samantien tyttö vaipui untenmaille. Tällaisia päiviä lisää!!:)

Miten muuten te,jotka jo syötte soseita..mihin aikoihin annatte sosetta? Aloititteko ekalla viikolla vaan tyyliin potulla, vai uskaltaisko alottaa esim. perunalla ja samalla sit vaikka kokeilla samana taiseukki päivänä vaikkapas päärynää...? Mimmosia määriä aluks meni, ja millä tavalla määrät nousi..miten nopsaa?? kunnon tenttaus....mutta mamma on niin tohkeissaan hmna aloittelemassa!! vaikka nyt meneekin vajaan viikon ennen sitä 4 kk...mutta kivaa...:)
 
sannuliini Taitaa tuota kitinää yms olla liikenteessä.. Meilläkin eilen (ja tänään) on ollut kunnon kitinät päällä ja mies tuli eilen vasta klo 20.30 kotiin (lähti aamulla ennen klo 9) ja sitten kyllä tyrkkäsin pienen miehen isälleen ja olin vain... Mutta eipä täältä minneen päässyt... Olis ihan mahtavaa päästä kaupoille tai ihan mihin vain YKSIN vähäksi aikaa...

Tosiaan ei tää päivä näytä olevan eilistä yhtään parempi..taas poju vain huutaa..rauhottuu kyllä kun pääsee syliin, mutta heti kun laskee pois ni alottaa uudelleen..nyt ei auta edes se, että jättää yksin eri huoneeseen... ja ei mitään tietoa millon mies tänään tulee kotiin...luultavasti samoihin aikoihin kuin eilen..eipä tuo pahemmin ilmottele

Nyt ei taas pojulla ole hyvä hetki:(
 
Soseita annoin aluks n. 2 teelusikallista ja siitä ehkä 1 meni alas, nyt syödään n. 3 teelusikalllista. Syönti on ollu tuossa klo 13 maissa. Nyt menee ruokasoseen lisäks n. klo 16 myös 3 teelusikallista hedelmäsosetta, sitäkin alussa vaan vähän.

Uu, tänään Pandoraa \o/

Laura ja Matias 15 vko 6 pv
 
Menin taas nettishoppailuriippuvuushöyryissäni tilaamaan turvakaukaloon lämpöpussin (kätevä pitkillä matkoilla - ei tarvi laittaa vauvaa toppapuvussa kaukaloon törröttämään) ja kantoliinan talvisuojan. Tuota jälkimmäistä odotan varsinkin saapuvaksi! Ihanaa, kun voi lähtee vaikka pitkälle metsälenkille koirien kanssa vauva liinassa eikä tarvi miettiä, onko sillä liian kuuma vai paleltuuko se tms.

Onko muilla mammoilla jo muuten talvilomasuunnitelmia? Miehen piti ilmoittaa jo töihin talvilomaviikko ja päätettiin mennä silloin Kainuuseen mökille. Aika ihanaa! Yleensä ollaan käyty ulkomailla, mutta nyt ei viitsitä tuhlata vähiä rahoja.

Niin ja sitten joulu... Kuinka te päätätte, missä vietätte joulun? Me ollaan tähän asti oltu aatto kumpikin omissa kodeissamme, mutta nyt kun on vauva, niin halutaan olla koko perhe samassa paikassa. Pitää varmaan kohta alkaa vääntää aiheesta, mutta luulen, että päädytään mun kotiin aatoksi. ;)

Aivan loistavaa kun on perjantai! Täällä on suunnitelmissa hyvää ruokaa, sauna ja yksi kylmä omppusiideri. Ja huomenna shoppailemaan ja lounastamaan hyvän ystävän kanssa. :)

Rentouttavaa viikonloppua mammoille ja pikkuisille! :wave:
 
miten teidän vauvat kampeaa itseään pystöön? meillä tyttö yrittää väkisellä päästä istuma-asentoon sylissä ja sitterissä... mites tähän pitäs suhtautua? pitääkö esim sylissä koittaa ns. väkisellä saada makaavampaan asentaóon..en siis meinaa makuuklle vaan et ei istuis 90 asteen kulmassa. jossaki kuulin et sylissä jos vaavi ite vetää istuvampaan asentoon,ois ok...mitenkähän on??
 
täällä taisi olla muutamia ketkä ovat maidottomalla ja munattomalla "dieetillä"... me jouduttiin kanssa. :ashamed: mä olen kyllä niin tosi väsynyt tällä hetkellä. olen havainnut itsessäni nyt jotain alakuloa ja masentuneisuutta, on arki alkanut käydä liian raskaaksi, koko ajan on jotain vastoinkäymisiä meillä ja nyt sitten tämä. siksi oonkin kokenut jotain järkyttävää kyvyttömyyttä perehtyä asiaan enempää, joten kysynkin teiltä kanssasisaret (maidottomat), että mitä te oikein syötte?? noin niinku ruoat, leivät, margariinit, leikkeleet, herkut jne...!??! mä oon ihan rikki!!! :'( mietin jo, että lopetan imettämisen tähän paikkaan, mutta jos se ei olekaan sitä allergiaa, niin sitten oonkin lopettanut turhaan. prkl!!! :headwall:
 
Mä kysyin tota istumisasiaa neuvolassa, kun Sulo ainakin kampeaa itseään koko ajan ylös ja sillä palaa välittömästi hermot kaikissa muissa asennoissa tätä nykyä. Neuvolatätsy sanoi, että sylissä istuminen on täysin OK, kyllä vauva ilmoittaa milloin on valmis tollaiseen asentoon, tai jos se tuntuu pahalta. Koitan siispä uskoa tuota, vaikka toiset lähteet taas kertoo ihan varmana tietona, että se olisi tosi haitallista. Äääääh.

Voi pimeitä naisia, Bridget Jonesilta päivää. Hirvittävää nähdä oma nimimerkkinsä boldattuna useaan otteeseen, olin ihan varma että oon tehnyt jonkun rikoksen, josta te nyt soimaatte mua :D Tekstieni lumovoima liittyy varmasti siihen, että niitä lukiessa oma elämä alkaa yhtäkkiä näyttää yllättävän houkuttelevalta :LOL:

Nyt ei ehdi enempää, kärttyjäbä vaatii tissiä.

Ps. Uudet kirjoittajat Facebook-ryhmäämme ja sassiin! Haluan vaklata teidän naamoja ja vauvoja. Ryhmä on siis nimeltään Heinäkuiset 2010, profiilikuvaa ei ole.
 

Yhteistyössä