Voi tätä imetysongelmien määrää. Ei ole monellakaan helppoa (eikä siis itselläkään - rintakumilla mennään edelleen). Mä en oo ikinä tajunnut, miten muut osaavat tunnistaa, että lapsi itsee nälkää - ellei siis ole ollut usean tunnin väliä edellisestä syömisestä. Jos vauva on syönyt juuri pitkään ja maitoa näkyvästi tulee, niin oon melkoisen varma, ettei se pienokainen huuda nälkäänsä, kun lasketaan vaikka omaan sänkyyn. Itse veikkaisin, että ei vain halua jäädä yksin sänkyyn, ei väsytä tai haluaa olla äidin sylissä. Silti voi haluta tarjotessa syödä tissiä taas, koska se tosiaan on se ykköslohduke (kuten se itse maitokin) ja vauva kyllä tietää, että niin kauan kun tississä roikkuu, saa olla lähellä maailman ihaninta ihmistä, äityliä.
Kokeile vaikka RAE ensin 20 minuutin intensiivistä hytkytys-tanssimis-hetkeä vauva sylissä, jos itku loppuisi sillä. Meillä neuvolan mukaan viikossa painon pitäisi nousta 175g, eikä sekään oo mikään absoluuttinen, musta teidän pikkuisen paino on noussut hienosti! Oon melko varma, että pelkällä tissimaidollakin nousisi, jos koklaisit. Sillä pumppaamisella/lypsämisellä saisit tosiaan kiihdytettyä maidontuotantoa. Älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon missään nimessä!
Sulo känisee äiskää paikalle, mä hilpasen! Meillä on Etelä-Suomen lomaturnee käynnissä, eilen tehtiin miljoona ystävävisiittiä Helsingissä, tänään ollaan mummolassa eli nonnalassa Hämeenlinnassa, huomenna Tampereelle kaverien luo ja hotelliin yöks. Oon järkeillyt, että noin pienen vauvan kanssa näin tiuha reissaaminen on vielä OK -- sitten vähän ajan kuluttua kotiympäristö ja rutiinit muuttuu tärkeämmiksi?
Lahjakkaasti unohdin kotiin kassin, joka sisälsi mun vaatteet, Sulon vaatteet, mun kalenterin+päiväkirjan+piilarit+rillit, ystävien synttäri- ja vauvalahjat, yms. No, eilisistä kyläpaikoista saatiin Sulolle muiden pieniksi käyneitä vaatteita törkeä läjä (paljon enemmän kuin unohtuneessa kassissa oisi ollut, hih) ja kahdet kevyet haalaritkin syksyksi, kun juuri pähkäilin sitä pukeutumista viileällä säällä! Ihana karhupuku ja Ruskovillan kevythaalari, en tiedä oikeaa termiä.. Piilaritkin tuli säädettyä optikkoliikkeestä, joka oli juuri sulkemassa oveaan
Ei paniikkia. Mä vedän näillä maitotahraisilla vaatteilla kepeästi 4 päivää putkeen - tai teen pienen shoppailutäsmäiskun jonnekin. Tää Hämeenlinnahan on tunnettu muodin Mekka.. Heh!
Eiku munhan piti mennä, moi!
kardemummma & Sulo tänään 8vkoa