Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kiitos onnitteluista. :) Vihkiminen oli tosiaan salaisuus - ainoastaan pappi tiesi etukäteen meidän lisäksi. Haluttiin välttää kaikkea turhaa hästäämistä. Vauva kastettiin ensin ja meidät vihittiin siihen perään. Tyttö oli niin kiltisti kummin sylissä koko toimituksen (vaikka raukalla olikin hikka!).
 
Oi, suuret onnittelut olivia ! Aivan ihanaa :heart:

Me oltiin eilen jalkapallo-ottelussa pikkumiehen kanssa, vähän jänskätin et miten menee, onko pelkkää itkua kun ei saa tissiä kesken kaiken... mutta pikkumies seurusteli kaukalossaan ja loppujen lopuksi nukkui suurimman osan matsista. Eikä välittäny tuon taivaallista melusta :) Todella kiltti tapaus, hih.

Täällä odotellaan että iskä saa lasagnet uuniin, niin päästään herkuttelee. Mun ihana mies :heart:
 
olivia suuresti onnea avioitumisesta!:)


Mulla on rintatulehdus ja eilen illalla oli kuume jo 38.6.. Ei auta muu kun ottaa panadol hottia naamaan ja tyhjentää rintaa mahdollisimmanusein + imettää tyttöä eri asennoissa että tyhjenee tuolta paukama puolelta. Kuumassa suihkussa oon käyny ja rintaa painellut nänniä kohden että aukenis.. Jos ei mee ohi muutamassa päivässä ni sit on pakko mennä hakee antibiotit..:( Nyt on kuume onneks laskenu,enää on nippa nappa 37...
Perjantaina illalla nousi kuume,ja aamulla neuvolassa kaikki oli viel ihan ok. Ei ollu yhtää heikko olo.
Sen lisäks oon vissiinki saanut ittelleni liikkeellä olevan flunssan,kurkku ihan tuhottoman kipee..:S

Eli täällä siis koitetaan vaan parannella itseään. Kirjottelen siis myöhemmin tervehtyneenä neuvola kuulumiset..
 
millanen Tsemppiä rintatulehduksen selättämiseen. Ite olen moisen vielä onnistunut välttämään. *kopkop*

Täällä on eka arkipäivä alkanut. Mies lähti töihin. Ekan päivän kunniaks nukku 2 tuntia liian pitkään, ei ilmeisesti ollu kello herättänyt tai sitten ei oltu vaan herätty siihen.
Alku vaikuttaa kovinkin lupaavalta, poika on syönyt pari kertaa ja nukkuu nyt sitterissä.

Mä oon nyt tullu siihen tulokseen et Jekovitit aiheuttaa meillä jotain masuvaivaa. Ku kitinät alkaa noin 6-7 h tippojen antamisesta. Aikasemmin annoin tipat illalla ja kitinä oli aamuyöllä, nyt ku annan ne aamulla / aamupäivällä niin kitinäaika on iltapäivällä. Mites ne Gefilus d-tipat ? Voisko niitä käyttää noiden Jekovitien tilalla ? Kurjaa et tollaset tipat aiheutta muutoin tyytyväiselle lapselle tyytymättömyyttä.

Viime yö meni ihan ok. Poika nukahti joskus 22.30 aikaan (tunnin tissimaratonin ja 50 ml korvikkeen tainnuttamana). Ja heräs syömään vasta 5.00 aikaan ja seuraavan kerran tosiaan tuollon 8.00 aikaan.

Nukahtaakos muilla vauvat itekseen yöunille vai tarviiko nukuttaa ?
Meillä on onneks päästy siihen et poitsu nukahtaa itekseen yöunille ku laittaa syöttöjen jälkeen sänkyyn. Helpottaa huomattavasti noita iltoja.

Mä täällä vakaasti harkitsen et voisin ottaa sen hiton BB 24/7:an. :LOL:
Onkos jollain heinämammalla se jo hankittuna ?
 
Huomenta =) Täällä on testailu vielä päällä, että aiheuttaako Devitolit massuvaivoja. Noita öljypohjaisia saatiin siis viimeks neukusta mukaan, Jekovit-pullo oottelee kaapissa käyttövuoroaan. Tosiaan eilen poika valvoi jonnekkin yhteen kitinöiden kanssa, normaalisti on yöunilla jo ennen 12:sta... en tiiä oliko osuutta asiaan kun muistettiin antaa tipat vasta illalla, yritetty muuten antaa aamusta jolloin pientä kitinän poikasta/tuskasta naamanvääntelyä ollu iltapäivästä. Vielä en vetäs yks yhteen johtopäätöstä et ois noista tipoista, koklataan viel kuitenkin. Ja Pai , noissa gefilus-d -tipoissa on d-vitskun lisäksi maitohappobakteerit, voi siis käyttää esim. jekovitien tilalla.

Millanen , kovasti paranemisia!
 
Millanen toivottavasti paranee tulehdus pian=) Itsellä oli ja ei ole kiva. Kannattaa oikeasti kokeilla sitä vanhan kansa neuvoa ja laittaa kaalinlehdet yöksi rintojen päälle, auttaa oikeasti=)

JaKa onneksi meni matka hyvin, pitkät matkat on kurjia jos pieni ei viihdy=)

Meillä Saana nukahtaa illalla omaan sänkyyn itsekseen, joskus melko pian ja toisinaan ähisee puolisen tuntia ennen kuin nukahtaa. Meillä on aika selkeä päivärytmi jo ja nukkumaan mennään noin 22.30-23.00 kun iltakitinät lakkaa ja on saanut tankata maitoa reilusti.

Meillä ollaan nyt kolmena yönä peräkkäin herätty noin neljän aikaan mahakipuun, Saana ähisee ja vääntää ja pieree. Ja joka kerta kun olen laittamassa puhdasta vaippaa saana pierasee vielä kunnolla jolloin lentää kakka kaaressa pitkin alustaa, mun yöpaitaa, lattiaa ja omia jalkojaan:D Sitten siivoillaan ja puhtaat päälle ja tytöllä on leveä hymy kasvoilla kun on niin hyvä olo. Ensi yönä mä koitan jo olla viisaampi ja varoa kakkasuihkua...
 
Hip hei, täällä on ristiäisistä selvitty ja eilen illalla reissusta kotiuduttu. Ristiäiset oli hyvin onnistuneet ja pieni mies nukkui koko toimituksen ajan, muutenkin kaikki vieraat oli tyytyväisiä ja tarjottavia oli just sopivasti=) Pappi puhui todella kauniisti ja nimen julkistamis hetkellä miulakin silmät vähän vetty mutta itkulta säästyttiin:LOL: ja nimen tuonne fb:n puolelle jo laitoinkin...

Olivia Onnea, miten olette osanneet pitää asian omana salaisuutenanne ristiäisiin asti?

Imetys Saas nähdä miten tän imettämisen kanssa nyt tosiaan käy kun vkl imettelin lähinnä aamuisin ja iltaisin vain ja korviketta meni 6-8dl/pvä lisänä... Nyt eilen illalla imetin ja tänään aamulla, mutta ei pieni mies pitkiä aikoja (max. 1h) ole tyytyväinen.. Yritän nyt täällä kotona ollessani imettää taas ihan uskolla..tosin nytkin pieni mies oli ehkä 30min hiljaa ja sen jälestä on kyllä huutanut melkein koko ajan, mutta välillä rauhottuu ni tissiä en ole vielä antanut..kohta kait se pitää antaa ku edellisestä syötöstä jo yli 2h... Aamullakin kuuntelin 45min kun poika huuteli välillä ja välillä nukkui..mies sitten tuli ihmettelemään miksi poika huutaa ja syyllisti sitten minua kun en ollut toista ruokkinut ja mies kävi tuttipullon ja syötti sillä...mutta ei poika paljoa syönyt, ihan joitain kymmeniä millejä tuttelia eli kyllä se kitinä oli jotain muuta kun nälkää... Toivottavasti tästä imetys taas lähtee rullaamaan..ja jos ei ni ei sitten...

Nyt kyllä kiljahtelee siihen malliin ja ei enää tutti kelpaa että myö lähetään syömään

Rae ja V 5vko 6pvä
 
Rae89 Täällä vähä samaa ton imetyksen kanssa. Poika yritti alottaa heti aamusta sen tissiä vähintään tunnin välein-rumban ja kitis päälle väsymystä. Noh, laitoin 75 ml korviketta ja sinne meni, eli nälkää kitisi. Ihan turha kiusata toista ku ei selvästi tuu läheskään joka kerta tissistä kylläseks.
 
Olivia ISOSTI ONNEA!!!!! :heart: :D

hieman omia kuulumisia... vauva on edelleen itse rauhallisuus, mutta jotenkin kummasti sitä on edelleen vaikea jotenkin löytää sitä omaa aikaa, ja miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa... hmph. imetys sujuu mun mielestä ihan hyvin, mutta ens viikolla neuvolassa sitten vasta nähdään, että miten sitä painoa on tullut. pään koosta käytiin kontrollissa, kun poitsulla on vähän isompi pää (mittojen mukaan, ei näytä mitenkään isolta), mutta ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, niin kuin lääkäri sitä jo arvelikin. on nyt kuitenkin tarkistettu. :)
meillä yöt menee ihan kivasti yhdellä syötöllä, mutta sen syötön jälkeen vauvan uni ei ole enää niin syvää kun ihan hetken ja sellanen murina alkaakin mun mielestä vähän liian aikaisin... ;) mutta ihan kohtuu hyviä öitä meillä vietellään. oon kylläkin myös miettinyt sitä, että koska vauvat alkavat nukkua kokonaisia öitä??!! :D ei vissiin vielä ihan hetkeen... :p
me tehtiin perjantaina talokaupat, joten rakentamisprojekti alkaa nyt sitten syksyllä, tosi paketti tulee vasta keväällä, joten pimein aika saadaan olla suht rauhassa. =) mutta täytyyhän sitä koko ajan jotain olla vireillä, eihän tässä lapsessa vielä tarpeeksi olekaan! :LOL:

no juu, täytyy taas rientää! sorry taas kun en ehtinyt muiden asioita kommentoida, on olevinaan niin hektistä tämä elämä näin pienen kanssa, mitäs se on sitten vuoden päästä?! :D

b & poikanen 7,5 vkoa :heart:
 
Millanen, tsemppiä tosiaan rintatulehduksen kanssa. Mulla se oli tosiaan myös puoltoista viikkoa sitten, mutta meni onneks tiheällä syöttämisellä ja pumppaamisella + buranalla ohitse. Mulla kans kuume nousi todella yhtäkkiä.

Olivialle kovasti onnea! Meillä oli miehen kanssa ensimmäinen vuosipäivä eilen. Ei kylläkään juhlittu mitenkään erityisesti. Oltiin miehen vanhemmilla ja mies poimi mulle sielta pihasta kukkia :)

Lauantaina olin työkavereiden kanssa ravintolassa syömässä ja pois kotoa noin 4 tuntia. Ei oltu koskaan edes kokeiltu antaa pojalle maitoa tuttipullosta, mutta hienosti oli poika syönyt. Sattuivat mun vanhemmatkin olemaan täällä silloin niin pojalla oli 3 hoitajaakin paikalla. Kyllä on rintapumppu tullutkin viime aikoina tutuksi, kun ensin oli tuo rintatulehdus ja sitten piti pumpata vähän tuota lauantai-iltaa varten. Nyt sitten eilen poika söi jostain syystä koko päivän klo 8-22 kahden tunnin välein ja varmaan sen seurauksena maidontulo kiihtyi sellaiseksi, että 8 tunnin yöunien jälkeen oli herätettävä poika syömään ja silti vielä pumpattavakin jälleen. Tuntui, että kiristi enemmän kuin edes silloin kun maito nousi.

Solnushka, kiitos kutsusta! Laitoin sulle sitä yv:ä.

Ja Toka, vois olla ihan kiva idea tehdä jotain isommallakin porukalla pääkaupunkiseutulaisten kesken, mutta millasia ne babybiot on? Mites jos vauva päättääkin olla tyytymätön elämäänsä just silloin? Tosin olis kyllä ihana päästä leffaan!

Saga ja poika 7,5 vko
 
Olivialle isot onnittelut!!

Rae kannattaa kokeilla panostaa erityisesti yösyöttöihin klo 3 ja 6 välillä, ne ilmeisesti pitää parhaiten yllä maidontuotantoa. Neuvolasta sain tän vinkin.

Joku kyseli lapsen kokoyön nukkumisesta. Muistaisin, että n. 6kk vauva ei enää varsinaisesti tarvitse yösyöttöä, eli silloin voisi kokoyön nukkuminen onnistua. Tosin täällä taitaa aika monella jo onnistua läpi yön nukkumiset.. :D

Meillä ainoastaan yöt nukutaan kunnolla, päivisin kunnon päikkärit (yli 2h) tulee liikkeellä ollessa, eli autossa tai vaunuissa. Muuten kukutaan n. 30 min välein. Etenkin iltapäivisin, kun toinenkin nukkuu, niin olis kiva itekin päästä nukkumaan tai jotain, mutta toisaalta, onpa sitten edes mun ja vauvan aikaa. Iltaisin 23-24 nukkuun, 3-4 syöttö, 6-7 syöttö ja 8-9 ylös.

Dana ainakin mietti, että milloin yöksi hoitoon? Älkää pitäkö mua pahana äitinä, mutta itse ajattelin kyllä antaa vauvan yöhoitoon kun imetys loppuu kokonaan. Nytkin siis jo erittäin vähäistä, mutta sitten kun yöimetykset jää pois. Saatais koko perhe nukkua, kun vanhempikin lapsi heräilee välillä tän itkuihin, ja näkyy kyllä pidentyneinä päikkäreinä. Vanhempaa lasta en siksi anna mielelläni hoitoon, kun se ei osaa rauhoittua nukkumaan muualla kuin kotona (ja autossa). Siksi tällainen suunnitelma.
 
Kiitos kaikille ihanaisille onnitteluista! =)

Rae Oli kyllä ihan älyttömän vaikee pitää salaisuus kaste/hääpäivään asti. Varsinkin kun oon niin lörppäsuu, eten osaa pitää mitään omana tietonani. :D Sukulaisten ilmeet oli kyllä näkemisen arvoiset. Kun vauva oli kastettu, mun siskontyttö soitti yhden kappaleen pianolla ja sen jälkeen pappi pyysi kummit istumaan ja alkoi lukemaan raamatusta 1. Korinttilaiskirjettä (se usko, toivo, rakkaus -kohta, joka hyvin usein luetaan häissä). Siinä vaiheessa mun sisko oli miettinyt, että 'onpa hemmetin omituien raamatun kohta kasteeseen', sen jälkeen se tajus, mistä on kyse ja alkoi itkeen ihan hillittömästi. Samoin meidän molempien äidit. Oli ihana mennä naimisiin lapsuuden kodissa ja tilaisuus oli juuri sellainen kuin toivottiinkin.

millanen Toivottavasti tulehdus on jo helpottanut! Pikaisesti vaan lääkäriin, jos ei pian lopu. Mites teidän koira muuten voi? Onko se jo kokonaan parantunut?

rouva saga Onneksi olkoon hääpäivän johdosta! :)

Ja bambinalle onnittelut talokaupoista ja paaaaaljon kärsivällisyyttä rakennusprojektiin. ;)

Me lähdettiin ajeleen Oulusta ennen puoltapäivää ja ollaan nyt menossa Lahden motarilla. Kotona Espoossa onneksi jo tunnin sisään. Vauva nukkuu ja välillä syö ja seurustelee. Ei raskita pitää kovin kauaa putkeen tuossa kaukalossa, joten olaan pysähdytt aika tiuhaan.

Meen muuten huomenna vauvan kanssa vierailulle työpaikalle. Onkos muut jo käyneet näytillä työkavereille?
 
Viimeksi muokattu:
Me kamoja juuri pakkaillaan,ja lähdetään kinoon pojan kanssa:wave:
Täytyy käyttää tilaisuus hyväksi kun mies vielä kotona hoitamassa isompia..ja on kyllä mammallakin sellainen olo,että jotain vaihtelua kaipaan:)
Rintareppu pojalle mukaan ja kaukalon otan,jospa niissä sen verran viihtyy että ehdin vähän edes elokuvaa vilkaista:popcorn:Ja iso karkkipussi äidille,jaksaa siellä sitten kannella poikaa jos sattuu hankalaksi heittäytymään,mutta onhan se vaihtelua kannella vauvaa leffassa kuin aina kotona seiniä tuijotellen:)
Onnea Olivialle naimisiinmenosta:)Oon kyllä vähän väsynyt,usean kerranpiti tarkistaa kuka se oli joka naimisiin meni:LOL:
hipsu
 
Huomenta !

Taas heräilty uuteen päivään.
Poika sammahti eilen illalla joskus 22.30 aikaan ja heräs ekan kerran 5.30 (piti sellasta meteliä et jopa minä heräsin !). 5.30 syötiin ja vaihdettiin vaippa ja jatkettiin unia vielä 9.30 asti. Et ihan hyvin. Taitaa kiitokset kuulua korvikkeelle mitä annoin rintamaidon jatkoksi.

Ihme tapahtui eilen illalla. Rupesin taas tyrkyttämään pojalle tissiä ilman rintakumia. Ja kas kummaa hän hyväksy sen ja imi oikein ahneesti kun sai vaan kunnon otteen. Sama onnistu vielä tänä aamunakin. Josko noista rintakumeista vois päästä vielä 6 viikonkin jälkeen eroon tai edes silleen et välillä onnistuis ilman kumia. Tuntu et tais hiffata et rinnasta tulee maito nopeemmin ku ei oo sitä kumia siinä välissä.

En ymmärrä mikä siinä on et pissavaipatkin falskailee. Meil on käytössä Liberon 2-koko ja nyt on kahtena aamuna ollu pissat selänpuolelta pihalla (siis ei tietenkään kaikki, vaan osa :LOL: ).
Ei muutaku lakanoiden vaihtoon taas vaihteeks. Onneks on lakanan alla muovifrotee niin ei oo patja aina likasena.

Eilen hain niitä Gefilus d-tippoja, josko niistä ei tulis niitä pirun mahavaivoja. Ihan törkeen kalliita kyllä olivat, yli 20 euroa se pullo.

Mä oon kans haaveillut meneväni joku kerta vauvakinoon, mutta ei nyt tälläkertaa tullu lähdettyä. Jotenkin on vielä pienoinen kynnys lähtee vauvan kans mihinkään, vaik parit kauppareissut onkin menneet oikein mallikkaasti.

Olivia81
Työpaikkavierailusta kyselit. Mulla ois tarkotus mennä töihin vierailulle ens viikolla. Kovasti ovat jo kyselleet et millon tuun vauvaa näyttämään. Onhan se aika jännä mennä sinne nyytin kans. Täytyy vaan toivoo et poitsu näyttää parhaat puolensa sielläkin. :)

Nyt alkaa taas kuulumaan karjahtelua leikkimaton suunnasta, joten palataan !
:wave:
 

Yhteistyössä