Heinäkuun Hurmaajat 2010

Miten saatte vauvan päivällä nukkuun sänkyyn???? Meillä siis yöt nukutaan TOSI hyvin ja nukahtaa itsekseen sänkyyn, joskus 5 min ja joskus tunnin jälkeen...mutta mutta ..päivällä ei sitten nukutakaan muutako sitteriin tai turvakaukaloon. Sitterissä pieniä pätkiä ja turvakaukalossa niin pitkään nukkuis kun vain antaa.. Nyt makoilee tuolal pinniksessä ja juttelee pyörivälle musiikkimobilelle, mutta ilman sitä vaan huutais siellä päivällä.. Mikä avuksi?? Tuntuu kummalta kun illall, yöllä ja aikasten aamulla laitta sinne sänkyyn tosi hyvin nukkuun, mutta päivällä ei sitten millään..

Ois niin kiva, kun alkais oleen joku rytmi päivällekin..noiden päikkäreitten suhteen siis...
 
Olivia: meillä kans tulee ihan hirvee määrä pyykkiä :D ollaan reissattu viime aikoina ihan älyttömästi, ei ole ollut aikaa pessä pyykkiä ollenkaan, joten päässyt kertyyn ihan kunnolla.
Meillä poika on ihan rakastunut siihen neuvolan hymynaamaan, tykkäis kokoajan sitä vahata suuttuu, kun nostetaan pois hoitopöydältä. Pitääpä hankkia toinen semmonen, pistäisin sen pinnasänkyyn :saint: poitsu viihtyis siel paremmin... täsä oottelen poika sylissä, että se nukahtais niin pääsis suihkuun ja sen jälkeen suuntana kaupunki; vaateostoksille itelle ja poitsulle.

Eilisen päivytysreissun jälkeen poika rauhoittunut :) ei enää huuda koko aikaa hysteerisenä. Annoin pojalle pumpatun maidon seassa mallasuutetta, ilmeisesti masu on vähän pehmentynyt, niin ei tarvi sen kans enää itkeä :)

Meillä tuntuu olevan nyt kokoajan jotain riidan poikasta miehen kans :( mies tekee älypitkää päivää töissä ja eikä viihy sielä ollenkkaan :( sitä ei vois vähempää kiinnostaa työnteko tuossa firmassa :( en ihmettele yhtään taas viime viikolla yks sen hyvä työkaveri otti loparit firmasta. Miehelle ois näillä näkymin töitä tiedossa toiselta paikkakunnalta, palkka ois parempi mutta työpäivät ois kans pitkiä. Meän pitäis muuttaa 100km pohjoseen, sinänsä ei haittais, mutta tänne jää hyviä kavereita ja harrastuksia molemmille. Haluittais muuttaa Tornioon, mukava kaupunki asua :) mutt miehelle tulis työmatkaa 60km yhteen suuntaan :S joten sen voi unohtaa :( koulu mihissä haluisin jatkaa opintoja ja ala mikä kiinnostais ois Torniossa. Kumpa miehelle löytyis Tornion suunnalta töitä :)
Tuntuu välillä, että ollaan vain jotain kämppiksiä :( ei hiventäkään hellyyttä miehen suunnalta tipu, suukotkin pitää vaatimalla vaatia. Noh onneks miehellä alkaa nyt pitkä vapaa niin keretään viettää ihan oikeasti omana perheenä aikaa yhessä, eikä reissata minhinkään. Kun ollaan reissussa meillä ei ole hetkeäkään sellaista yhteistä kahenkeskistä aikaa. Kumpiki ollaan vapaalla saahan levättyä ja sitten taas lempi leiskuu ;) :D:D

wuhuu, pikku-ukko sammu syliin, tää äiti pääsee suihkuun nyt! Sitten vois alkaa laittautua vähän ja syöttää poitsun ja kohti kaupunkia sitten:)

Dana88 & Apsi 2kk ja 2päivää
 
JEEEE!! ihmeiden aika ei ole ohi...tyttö nukkuu kuin enkeli pinnasängyssä päikkäreitä!!!!:) olipa hyvä avautua tänne, heti autto, vaikka ei vielä vastauksia tullutkaan!!=)

Niin joo..Dana tiedätkös muuten saako Oulussa vielä kulkea lastenvaunujen kanssa ilmaiseksi bussilla? mitenkähän kuntien väliset matkat (haukipudas-oulu)?? Ja näillä näkymin voisin tulla ti sinne vauvakinoon!!=)
 
Sannuliini85 Oulussa ainakin saa kulkea rattaiden kans ilmatteeks.
Koskilinjojen sivuilta:
Maksutta matkustavat

* Lastenvaunut tai -rattaat ja saattaja. Etu koskee Oulun kaupungin sekä Haukiputaan, Kiimingin, Kempeleen ja Oulunsalon kuntien sisäisiä matkoja.

voi ei, poika heräs :/
 
Dana me ollaan miehen kans molemmat Torniosta muuten kotoisin...=) minua ei sinne enää takaisin sais, ei niinkään kaupungin takia, mutta molempien suvut on siellä..ollaan tultu siihen tulokseen, että tää reilun 100km "hajurako" on ihan hyväksi!!:D sää vähän meidän perhe omaakin aikaa ja rauhaa, eikä ole koko ajan joku ovella!!!
 
Ihme on tapahtunut, meidän poika on nukkunut jo tunnin parevekkeella =)
Ja toinen ihmeellinen asia tapahtui viime yönä... Poika nukahti joskus 22.30 aikoihin tai vähän sen jälkeen ja seuraavan kerran heräsi 5.30 ja tämä siis pelkällä rintamaidolla ! Ennätysunet siis. En tiedä onko sitten jo aikasemmin kitissyt miten paljon, mutta en ole ainakaan herännyt. Tuolloin 5.30 oli sellasta pientä käninää vaan ja aina välillä näytti itekkin torkahtavan. Hitsi ku ahdistaa ajatus et jos toinen ehtii öisin kitisemään vaik kuin kauan ennen ku kukaan hänen huuteluihinsa herää :ashamed: Toisaalta päiväaikaan tää kyllä huutaa ruokaa pää punasena ja ihan raivona, et kaipa se kaiken järjen mukaan tekis yölläkin sitten samaa jos ois ihan kauhee hätä ?
Hitsit et tollasestakin saa aikaan itelleen ahdistuksen ja pahan mielen. :'(

Kiitos kaikille pukeutumisvinkeistä. Kauheen vaikeeta on tosiaan pukee tota vauvaa keliin sopivasti. Ei oo tullu pahemmin hommattua noita ulkoiluvaatteita. Ehkä tilaan jostain sellasen välikausihaalarin tms. HM:llä ainakin oli 18 eurolla sellanen söpönen nallehaalaari (H&M Shop Online).
Mutta jääpä sitten tilaamatta, kun toimitus ois vasta lokakuun alussa. Eihän sitä sitten enää taida tarvita jos kelit viilenee tätä tahtia. :(
 
Viimeksi muokattu:
sannuliini Mie olen jo luopunut toivosta, että pieni mies nukkuis päikkäreitä pinniksessä..itse asiassa olen luopunut toivosta, että pieni mies ylipäätään nukkuis päikkäreitä!!! Mutta siis päivällä annan nukkua sen minkä nukkuu ni sitterissä.. jos yrittäsin aina laittaa sänkyyn ni meillä ei nukuttas ollenkaan!!!! Yöllä kyllä sitten pinnis kelpaa enemmän kuin hyvin..tosin aamusella ekalla syötöllä pitää saada äitin ja isin väliin jäädä nukkumaan, muuten kuatuu mualima:LOL:

dana Tsemppiä sen miehen kanssa:hug: Meillä on nimittäin melkein sama tilanne... Mies tekee pitkää päivää ja nyt vielä kun tulee kotiin iltasella ni lähtee tuonne sorsan perseeseen juoksentelemaan... ei pahemmin viimeseen 2-3vko olla oltu ollenkaan edes lähekkäin, viimesintä pusua en edes muista, varmaan useita viikkoja sitten, ei halaa, ei siis mitään läheisyyttä...joskus istuu sohvalle viereen, mut siinäpä se.. Että naimisissa ollaan ja silleen, mutta just jotain kämppäkaveruutta tämä enempi muistuttaa meilläkin...

Yritin tuossa äsken jo pienen miehen vaatteita pakkailla, mutta enpä päässyt puusta pitkälle.. muutaman vaatteen otin lipaston päälle mutta sitten loppui ajattelukyky ja rupesin vaan ajattelemaan että haluun miehen tähän miun kanssa näitä valkkaamaan..mut eipä tuo montaa vaatetta tarttee mukaan ku meillä menee 1 vaatekerta/päivä ni eipä tarttee ottaa ku kahdet vaatteet plus vaihtovaatteet..ei montaa rytkyä tee, mut silti hankala pakata:LOL:

Poju taas roikkunut tissillä koko aamun..ei yhtään ole tyytyväinen vaikka tissistä kyllä tulee koko aika maitoa..olen ihan tarkkaillut..ja sitteriinkin nukahtaa vaan jos jalalla heijaa..ja heti kun lopettaa ni herää. Korviketta en päivä aikaan anna jos ollaan kotona, se päätös on ja pysyy, syökööt sitten tissiä vaikka joka 5min!!!!
 
Sannuliini85 meillä ei ole kummallakaan sukua siel :D sepä ehkä siinä viehättää :D Ollaan asuttu kumpiki asuttu torniossa kolmisen vuotta sitten, tavattiin siel :) Meillä on kans semmonen sopiva 70km-100km hajurako sukulaisiin, oisivat muuten kokoajan kylässä, nyt varsinkin kun Apsi on olemassa. Ite en varmaan ota ollenkaan vaunuja sinne elokuvateatteriin, aattelin pärjätä kaukalolla ja kantoliinalla :) yritän myös tota miehen puoliskoa höynätä meän mukaan leffaan. Pistin ihan pöljän viestin sille aamulla :D kysyin että lähteekö treffeille varatun nuoren äidin ja vauvan kans :D viel ei ole vastausta kuulunut.

Meillä poika ei kanskaa nuku päikkäreitä muualla kuin liikkuvassa autossa tai vaunuissa. Piti sitten poika ottaa mukaan suihkuun, huuti niin hysteerisenä, eipä viittinyt jättää toistaa huutaan, vaikka mitään hätää pojalla ei ollut. Naapuri varmaan ois kohta soittanut polisiin tai sossun tai jonku tänne ( erittäin vittumainen valittava kyttääjä akka asuu naapurissa :mad: ollaan oltu naapureita jo pari vuotta eikä vieläkään tervehdi ! ) Poika pötkötti sitterissä saunan lauteilla ja huuteli välillä.
Tosin myöhästyttiin bussista :headwall:
 
Dana voitte toki mennä miekkosen kans kaksistaankin sinne leffaan laatuaikaa viettämään...tai siis kolmistaan=) kyllähän mekin ehditään treffata joku toinenkin kerta. En viitsi tuppautua, jos ootte oikeen koko perheellä menossa. :)

Meillä kans pikkunen vaan äkisee yöllä nälkää..ei oo kertaakaan vielä yöllä itkeny nälkäänsä...
 
onpas täst tullu hieno palsta...:)
meillä neiti olis koko ajan vaan sylissä, hirveitä mahavaivoja=( eipä oikeen mitään saa kotona tehtyä ja isosiskolle kova juttu kun äiti on koko ajan varattuna=( cuplatonit on käytös mut jotenki tuntuu etteivät kyl auta!

mä olen kans pohjosest kotosin! Kemissä syntynyt ja lähes koko suku on siellä ja tornio-simo-oulu-kuivaniemi akselilla! meillä on semmoiset 700km hajurakoa sukulaisiin=D tääl eteläs on vaan mun vanhemmat, täti ja yks enoist ja tietty miehen suku.
 
Hymyistä meillä hymyily alkoi n 3vk iässä mutta nyt kun tyttö on reilun 4 viikkoa niin hymyilee jatkuvasti,itkusta hymyyn. Ja vastaa ihanasti hymyyn,sekä jutteluun ja eri ääniin hymyllä. Joskus pieni äänen pihahduskin on hymyn mukana tullut ja siitäkös hän itse on ollut ihmeissään.
Autossa pisin aika on ollut meillä 3 tuntia jonka jälkeen syötin ja sit vielä autossa 2 tuntia, koko autoilun ajan siis nukkui tyytyväisenä.

Teille jotka annatte vauvoillenne korviketta,niin voisin suositella lukemaan sellaisia nettisivuja kuin Pullon pyörittäjät ja Korvikemutsit, kummassakin on hyödyllistä tietoa ja kivat sivut.

Pohjoisen taika
Taisit jossain vaiheessa kirjoittaa että olet etelästä muuttanut pohjoiseen? Saanko udella että kuinka kaukaa muutit ja miten olet viihtynyt?

Ensimmäinen kunnon shoppailureissu tehtiin Kirkkoniemessä vauvan kanssa, neljän tunnin reissu kauppoja kierrellen ja vauva nukuskeli tyytyväisenä koko ajan, ja äippä sai itselleen uusia vaatteita piristykseksi :)
Me aloitettiin eilen Gefilus d-vitamiinit ja päivä sujui hyvin, vauva rupsutteli koko päivän jotenkin vapautunemmin kuin yleensä, mutta yö oli outo.. Meille tutuksi tullut tunnin iltakitinä jäi pois mutta,tyttö nukuskeli illan mutta klo 11 jälkeen hän ei enää nukahtanut, 10 min torkahteli ja alkoi sitten huutamaan ja pierut paukkui, 01.30 nukahti sitten minun viereen ja neljältä taas heräsi itkien ja maitopullon kanssa nukahti sitten isin kainaloon. Liekö tuo johtunut tuosta d-vitamiinista.. Minkälaisia oireita muilla noista on tullut ja kauanko oireet kestivät??
Meillä vauva on nyt kuukauden ja luin että vauvojen pahin itkuisuuskausi tulee 6 viikon iässä, sitä tässä mietteliäänä odottelen.. eikös sitten sen jälkeen itkuisuus ala helpottamaan. Tyttö on kyllä meillä päivisin tosi kiltti, iltaisin hieman itkuinen,itkee 20.30-21.30 välisen ajan.

JaKa & Pikku J 1 kuukausi
 
Hohhoijaa..taitaa tässä taloudessa olla imetykset imetetty...vaikka rinnasta imetyksen jälkeen tulee maitoa, ei pieni mies ole tyytyväinen..imetin ensin joku 30min, vajaa 30min tauko, imetin taas jotain 45min ja tässäkin poika koko aika torkahteli tissille..heti kun nosti pois alko huuto ja mitään ei siihen auttanut, annoin 80ml korviketta, joku 15-20min oli sillä tyytyväinen ja taas huutaa hirveetä nälkää!!! Piti tulla vähäksi aikaa rauhottumaan tähän kun meinaa hermo mennä..mutta siis tissillä roikkunut koko aika ja pullostakin saanut jo sen 80ml joten tästä voidaan päätellä että tissistä ei varmaan tule oikein mitään..mikä on taas ristiriidassa siihen aiheeseen että TOSI märkiä vaippoja tulee pelkällä tissillä....En ymmärrä:':)'(

Josko sitä nyt olis vähän rouhotuttu
 
Vaatteista vielä, itse olen osatnut suurimman osan vauvan vaatteista huuto.netistä. Edullista, kätevää ja siellä on tosi paljon melkein käyttämättömiä vaatteita. Kestovaippoja paljon myös sieltä ostanut.

Nukkumisesta meillä nukutaan yleensä yhdet päikkärit ja ulkona jos mahdollista. Sisällä ei neiti suostu päivisin nukkumaan. Auto on sitten toinen paikka. Kun puen ulkovaatteet päälle niin neiti on samantien tumput suorana ja silmät kiinni:D

Jaka oon muuttanut tänne Riihimäeltä elikkäs ihan etelästä:) miehen perässä...
Hyvin oon kyllä viihtynyt, täällä on niin mahtavat maisemat ja muutenkin mukava paikka asua. olihan tuo tietysti aikamoinen kulttuurin muutos tääne tulla.
 
Rae, musta kuulostaa ihan sille, että sinua pidetään huvituttina. Minulla esikoinen olisi roikkunut tissillä vartin välein- en siis oikeasti päässyt kauppaan- enkä oikein minnekään.
Meidän kohdalla ratkaisuna toimi tutti. Aluksi olin sitä vastaan. Hermot kyllä meinasi mennä jatkuvasta tissittelystä ja tutti pelasti tilanteen. Kun tuttiin sai sen alkuimun päälle, se myös pysyi suussa.

Tälle pienelle olen myös joutunut tarjoamaan tuttia. Olen antanut sen olla suussa sen aikaa, kun pieni on nukahtanut. Tutti joko itsestään lopsahtaa suusta pois tai sitten minä hivutan sen varovasti pois.

Vattu, kun täällä on hirveä meteli-just sain vauvan nukkumaan ja täällä pelikoneet raikaa ja ipanat kirkuu innoissaan. Ei pala hermot...ei pala hermot :headwall:

Miten te kenellä on isompia lapsia ootte saaneet nuo isompien kaverivierailut onnistumaan? Siis kun tupaan pelmahtaa lauma lapsia/nuoria...
 
Rae , täällä myös poika roikkuu koko ajan tissillä... ja vähintään sen puoli tuntia kerrallaan, muutamasta minuutista varttiin on tyytyväinen, jos ei oo pidemmillä unilla. Illat varsinkin on yhtä tankkausta... pelkällä rintamaidolla ollaan nyt menty, painokin oli pojalla noussu 300 g / vko eli maito riittää, vaikka ite on välistä ihan hepakassa ton tissitakiaisen kanssa. Kun tuntuu että mikään ei riitä.

Enempiä en jaksa naputella yhellä kädellä... taas poika tissillä.
 
luputupuna meillä on tutti käytössä ja imemisen tarve kun on niin kelpaa sillon pelkkä tutti joten kyse taitaa vaan olla siitä, että miule maito riitä.. sen 80ml korvikkeen annon jälkeen oli vähän aikaa tyytyväinen, annoin tissiä ja sillä oli joku 30min tyytyväinen ja sitten ukko antoi 120ml korviketta lisää ni nyt pötköttelee ja torkahtelee tyytyväisenä sitterissä.. Eli tämä meijeri taitaa kohta mennä kiinni, suru on vallaton:'(

retuli meillä oli pojalla noussut paino 370g/2vko, mikä on kyllä hyvä, mutta ne suositukset (tiijän, ei niitä liian tarkasti pie kattoa ja kaikki menee omalla käyrällä jne.) on et 250g/vko eli tuon kaavan perusteella meiltä jäi jotein 130g vajaaksi...ja silloin oli pääsääntöinen tissiravinto + välillä korviketta ja silti jäi vähän alakanttiin..tää hurja tissittely alkoi viime viikon loppupuolella ja on jatkunut nyt tänne ja itsestäkin tuntuu, että maitoa ei ihan hirveesti tule..muuten en ehkä niin huolissani olis, mutta aikaisemmin nousu tosi hyvin paino (parhaillaan 500g/vko, tosin onhan nyt jo isompi kaveri)... Ens to on neuvola ni pitää kattoo miten sinne on paino noussut nyt tällä 2-4dl korviketta/pvä + tissimaito...

Masentaa kyllä oikeesti kovasti kun aikasemmin tarttes vaan joskus antaa tuota korviketta mutta kuten tänään, on nyt jo saanut sen 2dl ja veikkaan, että nukkumaan mennessä menee toiset 2dl ja siinä välissä varmaan kerkeen vielä monta kertaa imettäänkin ja silti menee tuota korviketta nuin paljon...Huomenna menee varmaan vielä enemmän ku aamulla menen sinne parturiin ni eiköhän tuo mies sillon jo lie sen 2dl pienelle antane ja sitten ennen lähtöä varmaan mies haluu antaa korviketta ja sitten vielä reissun päällä ni menee sellaset 6-8dl varmaan huomenna....miusta tuntuu, että jos tuota korviketta rupee menemään vielä enenmmän ni saa mies hoitaa nuista syöttämisiä..miula ottaa koville kun pitää antaa korviketta....ite sitä en oikein pullosta pysty antamaan..ehkä jonkin ajan päästä, mutta vielä en pysty..niin hullulta kuin se kuulostaakin

Ja lopulta päästiin päätökseen siitä nimestä ja nyt se on kirjotettu siihen lappuun mikä sitten annetaan papille joten enää ei pystytä sitä muuttamaan..varmaan vkl en tänne tule kirjottelemaan joten laitan sen sitten tuonne fb:n puolelle ni sieltä voi lauantaina tai sunnuntaina käydä innokkaimmat kurkkimassa:D
 
Sannuliini85 Tehään vaan leffatreffit! saatiin mieheltä pakit, kuulemma "mammojen hommii" aiko painua sorsien perään mettää silloin. Oishan se ihan kiva saaha vähän live-mammasauraa :)

Ei löytynyt kaunpungin kaupoista pojalle haalaria :/ joko hirveen värisiä tai ei ollut kokojan :( huomenna pitää marketteja alkaa kierteleen.
 
Onpas todella riittävä olo taas...
Poika roikku tississä tunnin putkeen ja sitten jo lopetti itekkin syömisen...
Mutta annas vaan ku laitoin sänkyyn, alko taas kauhee härvääminen ja kohta ois ollu huuto et on nälkä. Eiku 50 ml korviketta pulloon (ihan vitsillä laitoin noin paljon). Ja poika vetäs sen ihan yhdellä huikalla. Sitten laitoin vielä lisää, niin siitä meni vielä 10 ml. Eli tissiroikkumisen jälkeen meni vielä 60 ml korviketta. Noh, näin tänään...
 
Pai tuohan on vielä vähän korviketta..meillä poju päivällä roikkui noin 1,5-2h tissillä muutamalla tauolla ja sen jälestä meni 80ml korviketta, sitten taas vähän tissiä ja sen jälestä melkein heti 120ml korviketta ennenku uinahti hetkeksi... Nyt sitten tissiä tarjoiltu ja olevinaan nukkuu, mut saas nähdä kuis käy kun sänkyyn asti vie... varmaan käy huutamaan kurkku suorana ja eikun korviketta muksulle naamariin... Että riittämätön olo on täälläkin:|

Vaan lähtisköhän sitä nukkumaan ku poikakin olevinaan uinailee ja aamulla noustava aikasenn että ennättää ennen parturia vielä pakkaamaan loput kamat ja käymään apteekissa...
 
Moi mammat!

Mun edellisestä kirjoituksesta on vierähtänyt aika kauan, vieläköhän mut muistetaan... oon kyllä lueskellut ahkerasti teidän juttuja - niitä onkin ollut oikein kiva lukea ja huomata, että samoja mietteitä ja murheita muillakin mammoilla on. Mutta kun on tarpeeksi kauan ollut kirjoittamatta, on kynnys kirjoittaa suurempi eikä oikein edes tiedä mistä aloittaisi.

Miedän poika on nyt 6 viikkoa ja 3 pvää, saapui maailmaan sektiolla viikolla 40+1. Lyhyesti synnytyksestä: supisteli 36 tuntia > sain epiduraalin > supistukset heikkenivät > sain lääkettä vahvistamaan supistuksia > pojan sydänäänet laskivat > päätettiin leikata. Leikkauksesta olen toipunut todella hyvin, maha navan alta on tosin vielä kosketusarka.

Meillä vauva-arki on helpottanut ehkä viimeisen parin viikon aikana, ensimmäiset 4 viikkoa oli aika rankkaa. Poika ei tosin vieläkään olisi missään muualla kuin äitin sylissä, isän syli ei oikein kelpaa - saati sitten lattia, sitteri tai kaukalo. Nyt sitten ostin uuden sitterin, sellainen hytkyvä (ja toimii myös pattereilla, mamma saa vähän brekkiä), ja siinä jopa otti päikkärit eilen! Valoa tunnelin päässä kenties? Muutenkin päikkäreiden nukkuminen on vähän sitä ja tätä; joka päivä parit päikkärit otetaan, mutta ne voi olla 4*30 min tai 2*2,5-3 h. Iltaunille on menty jo kolmatta viikkoa klo 19-20 välillä ja ylös noustaan 6-7 välillä. Tää on ollu mulle ihan kauhistusrytmi, koska en todellakaan ole mikään aamuihminen. Nii, yöllä syödään aina 3 kertaa.

Olisko Olivia kysellyt aiemmin Fuzzy Buzzyn one size -kestoista, meillä on ne käytössä ja ainakin meidän pojalle ne on toimineet todella hyvin. Ja ovat helposti säädettävissä ja muutenkin oikein miellyttävät, en enää muita kestoja käytäkkään.

Rae --- luin jostain, että vauvat ei osaa erottaa nälkää ja mahakipua toisistaan, voisko teidän vauva syödä kenties mahakipuun? Meillä ainakin oon huomannut, että poika vaatii tissiä aina kun mahaa kivistää. Joskus sitten saattaa tulla kakka tän tankkauksen tuloksena, mutta yleensä vain puklailee ja on vielä kärttyisemmän oloinen. Olenkin nyt muutaman päivän syöttänyt parin tunnin välein, vaikka poika ei ole vielä ollut tissiä kovastikaan vaatimassa. Tällöin nälkä ei ole vielä niin suuri ja poika syö rauhallisesti, eikä ahmi. Voisitko lisätä maidontuotantoa pumppaamalla, vai oletko jo yrittänyt tuloksetta?

Luputupuna --- mun on monesti tehnyt mieli kommentoida, että teidän perheen elo kuulostaa niin ihanan suomalaiselta :) - on järvenrantaa, pellonreunaa, kasvimaata, ym., mua vaivaa koti-ikävä...

Tridian --- perehdyin kans tohon EASY-menetelmään ja kuulostaa ihan kivalta ja pehmeältä jutulta. Meillä tosin vois väittää olevan EAESY-menetelmä, eli täällä on pakko syödä ennen nukkumista, koska siten kaveri rauhoittuu ja nukahtaa paremmin.

Kaardemummma --- toi Fussu Baby-sivusto oli kovin mielenkiintoinen - testasin jos sieltä yhtä vinkkiä pojan hiljentämiseksi: echo baby's cry. Meillä poika meni ihan hiljaiseksi ja katto mua aivan ihmeissään.

Onko muilla muuten ongelma kaukalossa istuminen. Meillä poika nimittäin saa hirveet raivarit kaualossa ja autoajelut tai pidemmät reissut on siksi vähän tympeitä. Ollaan kyllä ajeltu ja käyty reissuissa, mutta sydäntä särkee, kun toinen huutaa naama punaisena kaukalossa niin kauan, että sippaa siihen. Ja kun autoajelut pitäis olla yksi rauhoittumiskeino...

Kävin eilen pojan kans kaksin kaupassa ja poika oli kaukalossa ostoskärryissä. No tietty poika sai kilarit kesken kauppareissun ja minä yritin rauhoittaa poikaa tutilla ja puhelemalla hälle rauhallisesti. Pari minuuttia se siinä huus ja sit mulle tuli joku h*lvetin rouva neuvomaan, et mun täytyy heti ottaa se vauva pois sieltä kaukalosta omaan syliin. Rouva tunki ittensä suurinpiirtein sinne kaukaloon kurkkimaan tätä huutajaa ja kun poika oli ihan punainen huutamisesta, rupes rouva kauhuissaan päivittelemään, että poika on sairas! Mulla meni niin pasmat sekas siinä, että suu auki sitä rouvaa kattelin ja sain vain tokastua sille, että "mind your own business, babies do cry, you know". En aina ymmärrä tätä kansaa!

Täällä ei muuten suositella D-vitamiinitippoja sen suuremmin. Mulle meidän lastenlääkäri sanoi kun kysyin, että voithan sä niitä antaa. Ja rokotukset on aivan erit mitä Suomessa - tähän mennessä ollaan saatu vain hepatiitti B-rokote.

Lopetan nyt tähän, ennen kuin tulee taas romaani. Meillä mies muuten lähti viikon työreissuun ja ollaan pojan kans kaksin. Mie olen täällä pillittänyt illan, kun on niin ikävä jo miestä ja tunnit - saati sitten tulevat päivät - tuntuvat TODELLA pitkiltä, yksinäisiltä ja raskailta.

Nennu ja poika 6 viikkoa 3 päivää
 
Meillä poika kanssa vaattii tissiä kun maha liian täynnä,tiedän että maitoa tulee,mutta poika vaan haluaisi roikkua tissillä ja mahakipu sen kun kovenee,kantelemalla ja tutilla saatu sitten jotain taukoa syömiseen:)Yksi päivä tuossa taisi olla joku tiheän imun päivä,kun poika söi koko ajan..itse vaan sinnikkäästi imetin ja imetin ja seuraavana päivänä kun poika nukkui meinasi rinnat räjähtää..pakko oli maitoa lypsää,mutta hyvä että sitä on pakkasessa koska ens kuussa on minulla menoja ja mies voi antaa lypsymaitoa sitten.
Tutti meillä on ollut sairaalasta asti ja saa ollakkin,kolme aiempaa lasta on ollut tutittomia,mutta tällä isolla kaverilla oli jo sairaalassa niin hirveä imemisen tarve,että tutti on tarpeen:)Mietitään sitten vieroitusta siitä joskus,myös pullo kelpaa pojalle kun olen välillä tarjonnut että siihenkin tottuu...kolmosta imetin 10kk ja siirtyi suoraan kuppiin,kun pullo ei koskaan kelvannut:)
Tämän kanssa sitten taistellaan pulloista ja tuteista joskus eroon.
Meillä poika on välillä maailman kiltein ja välillä mahaa vääntää ja ei nuku missään,mutta onneksi on noita helppoja päivä ollut välissä.Tuon kolmosen vauva-aika oli tosi rankka koliikin ja allergioitten takia,ja nyt ainakin vielä olut helpompaa tämän kanssa.
Luputupunalle:Meillä lapsilla käy aika harvoin kavereita,kerran viikossa joku lupa tuoda..varsinkin nyt kun vauva on pieni en yksinkertaisesti jaksa jos joka päivä täällä vielä omien neljän lisäksi ylimääräistä porukkaa paljon:ashamed:
nyt ruokakutsu kuuluu..
 
Dana88 ok..sovitaan vaan ne leffatreffit...elikkäs ti klo 11 oli se elokuva?

Meillä taas tyttö nukkuis kaukalossa aivan niin paljon kuin vain antais. Saatta ensin laittamisen aikaan vähän huutaa, mutta samantien, kun lähtee kantamaan kaukaloa, tyttö simahtaa. Saati nyt sitten autossa, taju on täysin kankaalla aina!!=) helpottaa tosi paljon reissaamista. Kävin yks päivä tytön kans salillakin tuossa lähellä ja tyttö samalla otti reilun tunnin tirsat kaukalossa.

Ihanaa, kun on perjantai. Enää ens viikko, niin sitten mies on taas viikon meillä kaverina!!=)
 

Yhteistyössä