Heinäkuun Hurmaajat 2010

Mies veti kyllä pohjat viime yönä.. Sen piti ottaa muutama kalja ja saunoo kaverin kanssa tässä kotona (meillä sauna silleen erikseen et ei kuulu juuri tähän taloon mitään) Niin kauhee kolina kuulu tietty koko yön ja ukko tuli makkariin ilman housuja istumaan niin kännissä kun ikinä olla voi puol neljä ja piti nousta sille tekee peti olkkariin kun ei viiti niin humalaisen vieressä ees nukkua.. Nyt kylllä harmittaa kovasti etten voi tänään lähtee ite juomaan... En ymmärrä miten toinen ei osaa yhtään kontrolloida tuota juomista.. Ja lupaushan oli et juomista vähentää kun vauva tulee... not.. :'(

Jahas, kohta varmaan poika taas herää syömään, et niihin hommiin!

Laura ja poju 6 vko
 
Odotan, jos sulla sattuu lihaksiin, niin ei musta oikein kuulosta liitoskivuilta. Liitoskipu tuntuu joko tossa hpäyliitoksessa tai selänpuolen liitoksessa vastaavalla kohtaa, ja on sellasta viiltävää kipua. Ei mun mielestä ollenkaan verrattavissa lihaskipuun. Olisko sulla ihan joku lihasjumi jossain vaikka johtuen jostain uusista asennoisa vauvan kanssa? Mutta kannattaa varmaan neuvolassa avautua tuosta, jos siellä tiedetään mistä on kysymys.

Hymyily. Ainakin Omenaruusulla ja Kardemummmalla olivat pienet hymyilleet. Mistä sen oikean hymyn tunnistaa tosta meillä vilauteltavasta refleksihymystä? Onko se nin, että vauva selvasti reagoi johonkin tapahtuneeseen?

Kardemummma. Meillä on vähän samanlaiset vaatetusongelmat nimiäisten suhteen. Vielä ei olla ihan edes päätetty kastetaanko meidän poika vai ei, mutta koska mies toivoo, ettei kasteta ja mä en osaa päättää, niin varmaankaan sitten ei kasteta. Meidän pojan vaatekaappi kans pullottaa kaikkea värikästä, rentoa ja retrohtavaa enkä myöskään osaa kuvitella mitään "tyylikkäämpää" asua, johon haluaisin pojan pukea. Mietin jo, että turvaudutaanko omaan vanhaan kastemekkoon kuitenkin. Se on sentään äidin virkkaama, että siinä olis ehkä syy pitää sitä nimiäisissäkin. Mutta kai siellä tosiaan jotain muutakin pitäis pitää kuin kastemekkoa. Tietääkö kukaan muuten miten vauvat yleensä puetaan nimiäisissä, käytetäänkö kastemekkoa?

Saga ja poika 4vko1vrk
 
Hipsu79: minä myös täällä yhä :( eikä mitään uutta vieläkään..

eli maanantaina sitten vaan osastolle :( toivoin niin ettei kävin samoin kuin esikoisen kans et menee sinne ja saa tipan kouraan ja pussin tiputtua joutuu sitten siellä sairaalanmäessä köpötteleen kaameissa kaavuissa ees takas ja ootteleen et alkais tapahtuun...niiin turhauttavaa. ois ihanaa saada kotona rauhassa kipristellä ja mennä vasta sitten kun ei enää kotona kestä olla.
mut miehen kanssa tossa eilen illalla juteltiin et täytyy ajatella niin et ei se synnytys oo se pääasia vaan se pieni ihme joka sieltä sitten tavalla taikka toisella ilmestyy :heart: yritän täs kovin itteäni vakuuttaa ja asennoitua valmiiksi siihen et ei tuu menemään niin kuin oli toivonut...

RV 41+6 myös
 
Olivia meiläkin tuo sammas vaivaa ja niinkuin DANA sanoi ni puolukka mehua..itekkin pitäs kaupasta saada aikaseksi ostaa..enpä eilen muistanut ku kaupassa kävin

hipsu Niinpä tietysti joo..pitäs varmaan kokeilla tuota suihkujuttua..vois hyvin vaikka toimiakkin kun pieni mies viihtyy sitterissä jos ei vaan ole nälkä... Ja tsemppiä siule huomiselle :hug:

viihteilemään Voi ihan miusta kyllä pitää vapaasti saada mennä sillon kun huvittaa!!!! Onhan esim. meillä mies kaiket päivät erossa vauvasta ja ihan hyvin hän voi hoitaa jos mie haluisin lähtee vaikka iltasella kaupungissa pyörähtämään... ja mies hoitikin viime lauantaina pientä n.4h ku mie kävin kaupoilla... Itsekkin vois suunnitella viihteelle lähtöä mikäli olis kaveri...

Eilen sitten käytiin siellä miehen siskon luona ja tuota imetystä muualla kun kotona pidän vielä niin vieraana käsitteenä, että otettiin tuttipullo ja tuttelia mukaan.. Pieni mies oli suht asiallisesti, mutta mahavaivat tais ottaa vähän valtaa ja itkuhan sitä herkästi tuli.. Mutta lähinnä minuu ihmetytti se, että pienoinen sai joskus 21.30 aikaan tuttelia joku 130ml ja siinä sitten kitisi ja änisi joitain tovia, mutta nukahti kun lähdettiin ajamaan kotiin..kotona ei herännyt vaipanvaihtoon eikä siihen kun laitettiin omaan sänkyyn... Heräsin vähän 4 jälkeen siihen, että pieni mies ei vieläkään ollut herännyt syömään!!!! :eek: Eli yli 6,5h veteli sikeitä yhteen menoon!!!!! Ihan säikähdin ku normaalisti nukkuu max 4,5h... No sitten tissiteltiin ja sen jälkeen unta ei tullutkaan enää kuin 2,5h.... Että korvikkeella nähtävästi kerralla saa niin paljon maitoa, että jaksaa nukkua pidempään..tissistä ei saa ja siksi heräilee vähän väliä syömään...Koska tässä ei nyt pitäs olla kyse siitä etteikö tissimaito riittäis kun 500g/vko oli tullut painoa...mut siis tuttipullosta sai niin helposti suuren määrän, että uskon siitä olevan kysymys..onhan se rankkaa imeä maitoa tissistä..yölläkin pieni ruokaili sitten vaan sen 15min ja sama oli tänä aamuna..15min tissittelyn jälkeen nukahti tissille..mutta heräs kyllä sitten kun pois nostin..

Pai mie oon kans sitä mieltä, että elä ota hirveetä stressiä..varmasti suurin osa äideistä haluais imettää pieniään, mutta välttämättä se ei aina onnistu ja kummiskin kun edes osittain imetät ni on se todella hyvä!!! ja samalla tavalla ne lapsoset kasvaa korvikkeellakin!!! Et sie huono äiti ole :hug:

Jaa vaan koska äitin tissistä tulee hitaasti maitoa ja pieni mies nukahtelee siihen ni taasen on ukkelilla nälkä ja äitin pitää lähtee laittamaan tissibaari valmiiksi... Josko sitten kävis hakemassa aamun lehden ja vähän vaunuilis samalla :heart:

Rae ja vaavi 18vrk
 
Hipsu ja ephs Paljon jaksamista ja voimia viime metrien odotteluun! :hug: :flower:
Varmasti turhauttaa kovasti... Mutta kun teillä on viikkoja jo noin paljon niin onneksi ne lapset kohta viimeistään tulee pihalle! :)

Liitoskivuista mulla ei ole ollut raskausaikana mitään liitoskipuja mutta nyt mulla ilmeisesti on niitä...?! :eek: Alkupäivinä ei ollut mitään ihmeellistä mutta nyt viimepäivinä on ilmennyt ihan outoa kipua alapäässä. Lähinnä pistävää/pakottavaa tunnetta ja tuntuu siltä kuin "jokin lihas yrittäis pullistua ulos"... Kipu kohta on ihan häpyhuulien alussa eli häpykummulla ja enemmän oikealla puolella... Vessaan mentäessä kipu on todella inhottava koska ei meinaa oikeen löytyä mitään asentoa missä pystyyis istumaan sen ajan... Samoiten illalla kun yrittää nousta ylös sohvalta tai sängystä ilman että ottaa käsillä tukea niinkipu on todella karmva... :headwall: Onkohan noi nyt sit niitä liitoskipuja vai mitähän lie.. Pitää ottaa puheeksi ens viikolla neuvolassa että mitä ne vois olla...

Tissillä roikkumisesta eilen yöllä onnistu tuo neiti järjestämään oikeen kunnon 3 tunnin shown... Mikään ei ollu hyvä,tissille nukahti ja imi 2 tuntia. Kun oli nostamassa omaan sänkyyn niin siihen heräs,oli ehkä 2min hiljaa ja sit alko karmiva huuto. Kannettin sylissä miehen kanssa vuoronperään tyttöä että olis rauhottunu mut ei oikee mikään tuntunu auttavan. söi tosiaan toista tissiä 2tuntia ja sit kun röyhtäytettiin niin kamala kurnutus kuulu kun ilmaa tuli niin paljon ulos. Taas meinas nukahtaa ja eiku alusta,sit annoin rintamaitoa pullosta,maistu hetken ja taas alko huuto. Röyhtäytys,hetki hiljaista ja taas alko huuto. Sit vaan kanneltiin ja hyssyteltiin mutta huuto ei loppunu ku vasta sillä että se sai ruokaa,kun vihdoin nukahti niin taas oltiin syömässä. Eli siis tankkas 3 tuntia maitoa itteensä putkeen. Mä ajattelin ite että pakkohan sillä on jo maha olla kipeä kun niin paljon oli syöny,mutta kun ei lapsi rauhottunu ku syömällä.. :headwall:
Onneks sitten nukku kerralla yli 6 tuntia sen jälkeen..:D Saatiin itekkin nukuttua:) Nyt aamulla kun neiti heräili ni nostettiin se meiän kans sänkyyn ja siihen se nukahti uudelleen ja nukkuu edelleen siellä..:D Mahtaa olla taas nälkä kun heräilee.. :LOL:

ristiäisistä Me ei olla edes puhuttu viellä sen enempää mitä päälle tai tarjolle tosin onhan meillä viel aikaakin kun pappi on varattu 9.10. Ollaan saatu siihen mennessä muutto ohi ja tavarat paikoilleen uudessa kodissa:) Sinne mahtuu sitten kaikki vieraatkin paremmin,pappi kun tulee meille kotiin tuolloin:)
Itse luultavasti teen isomman osan tarjottavista,toki varmasti mummot auttaa..;)

Imetysliiveistä Kertokaa mulle mistä löytyy pääkaupunki seudulta/Vantaa läheltä jostain oikeesti isoja imetysliivejä?! Mun on pakko saada imetysliivit itelleni,nyt hiidän bikinien yläosassa koska tää on ainut mikä on ees vähän "väljempi",mutta auttamatta aivan liian pienet nämäkin on.. Ilman kaan ei voi olla koska tisseistä valuu maitoa niin paljon että pakko olla liivinsuojat koko ajan. Ja kun nää on sen verran painavat niin tuo maanvetovoima ei tee ollenkaan hyvää,nimittäis sattuu olla ilman liivejä jos ei ollenkaan ole mitään tukea..:(
Viimesillään raskaana ollessa liivit oli kokoa 75 H mutta luultavasti I tai jopa J kokoset pitäis olla imetysliivit. Sen verran reippaasti nää tissit on maidosta turpeutunu...
Netistä en viitti tilata kun sit on taas se kamala vaihto rumba jos ei ne olekkaan hyvät päällä..:/

Miesten kanssa painivat Super paljon jaksamista myös teille! :hug: :hug: :hug:
Varsinkin sinä Laura Mä olisin tehnyt ihan saman että olisin passittanu muualle makkarista nukkumaan jos olis tehny tollai... :kieh: :headwall:

Millanen & Nti Pippuri 9vrk
 
Rae Ostin itse pussin suomalaisia pakastepuolukoita ja sulatan siitä aina muutaman kerrallaan, joista otan mehun. Olen antanut sitä vauvalle ehkä noin 1/2 teelusikallista kerralla. Saitko neuvolasta jotain annosteluohjetta? Mun pitää itsekin soittaa sinne maanantaina, jos näyttää, että sammas vielä vaivaa. Mutta tehokkaasti lähti jo parilla puolakkamehutipalla.

Jälkivuotoa on täällä edelleen. Maanantaina synnytyksestä 5 viikkoa ja olen viimeiset pari viikkoa selvinnyt pikkuhousunsuojilla. Vuoto on tosi niukkaa, mutta sitä tulee kuitenkin sen verran, ettei voi olla ilman suojaakaan.

Jälkitarkastus mulla on reilun viikon päästä. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa, että pääsisin sen jälkeen taas juoksulenkille ja bodycombatiin! Ei malta odottaa. Salillahan tässä voisi jo treenailla, mutta kun ei olla kotosalla, niin urheilut on rajoittunut kävelylenkkeihin vielä. Mulla on kauhee hinku saada kunto taas kuosii ja vähän lihasta luiden ympärille, mutta koitan toppuuttaa itseeni - oon kuitenkin synnyttänyt ja mulle on tehty leikkaus 5 viikon sisällä. Kärsimättömyys vaivaa.

Pieni herää päikkäreiltä - mentävä on. :wave:
 
Olivia Ei se miule mitään ohjeita sanonut, että miten paljon pitäs antaa tai miten usein tms... Enkä kyllä sitten älynnyt edes kysyä kun vähän puolella korvalla kuuntelin ja se terkka vähän niinku itekseen sitä ajatteli.. Kohan kaupalle pääsee seuraavan kerran ni pitää katella ku meillä ei ole edes puolukoita pakkasessa

Pienen pieni mies ei taasen ole pahemmin nukkunut..vaunuissa ehkä 5min ku käytiin lehti ja sisälle tulon jälkeen joku 10min...sen jälestä torkahdellut vaan muutamia minuutteja... Nyt tissiä on syöty enenmmän ku tarpeeksi, mutta huomaa, että ei hirmunen nälkä kuitenkaan ole vaaan tissille pitää päästä rauhoittumaan ja lohtua saamaan omaan pahaan mieleen.. Nyt sitten hyvin virkeenä sitterissä tutttia luputtaa hetken ja sit sylkäsee pois... Voi kun nukkuis edes tunnin ni saisin pyykit koneesta ja imuroitua!!!! Vaavin sängystä ja omasta on lakanat pyykissä..iltasella pitää sitten uudet laittaa kohan mies tulee kotiin, ei tästä pahemmin yläkertaan hiihdellä kun pieni on hereillä ja en kehtais tuossa sitterissäkään ylös alas kannella koko aikaa...
 
Liitoskivuista edelleen... Millanen Tuo teksti oli kuin mun suusta! Kamala tunne. Oon huomannu et imettäminen lisää kipua, eli jotenkin hormoonien kanssa sidoksissa varmaan. Tänään on ollu tissillä hengailu-päivä ja olen ollu paljon kipeämpi.
Mulle ei oikein sanottu neuvolassa juuta eikä jaata asiaan, pitää vaan levätä :/ . Jos keksit jonku ratkaisun, infoa ihmeessä!

Kiitos muillekkin vinkeistä :) !
 
Odotan, tuli mieleen, että oisko sulla kysymys jälkisupistuksista? Mulla ainakin oli niitä varmaan viikon pari synnytyksen jälkeen ja eniten sattuivat aina imettämisen aikana tai sen jälkeen, mutta kyse ei ollut kuitenkaan mistään sietämättömästä kivusta.
 
voi kökköjen kökkö...pieni mies roikkunut IHAN koko päivän tississä, hetki sitten irtaantu ja taas huutaa hirveesti...mikään muu ei auta ku tissi...äskenkin roikku 45min tissillä yhellä kertaa ja sitä ei ihan äsken ole tapahtunut!!!
ja miestä ei näy ei kuulu töistä!!
 
Rae89 toivottavasti sun miehes tuli jo tai tulee pian :hug: vaikkei se sitä tissiä voi auttaa niin kyllä se auttaa kun vain paikalla on. Täälläkin on roikuttu tissillä kovasti ja samllai nukaheltu ja kun nukahtaa ja siirtää pois sylistä alakaa huuto. Onneksi äitini on apuna ja nytkin nukkuu sitten hänen sylissä niin saan ite touhuta välillä muutakin. Täällä on tänään ollut reilut +32 joten taitaa tuo helle taas vaikuttaa ja vaavi tankkaa juotavaa ja syötävää. Muista ja yritä ehtiä itsekkin juomaan ja syömään hyvin niin maitoa riittää. =) Kysyin eilen terkalta kun kävi, että voiko tällä oikeesti olla nälkä vähän väliä niin sanoi nauraen, että kyllä se vaan niin on! Varsinkin lämpimillä keleillä voi tuntua hurjalta kun toinen koko ajan on tissillä, kuuluu asiaan. Jaksamisia... :hug:
 
Pikkusella on nyt virallisesti nimi!! :heart: pienet ristiäiset vain kummien kanssa...oikein kiva tilaisuus!! Emmaksi häntä nyt tästä eteenpäin kutsutaan!!

Jouduttiin käyttään vaavia tänään yksityisellä lääkärissä, kun kynsi punoitti. Kynsivallin tulehdushan se siellä sitten oli!! nyt antibioottia sivellään sormeen ja toivotaan, että helpottaa. Saatiin samalla resepti noihin Gefilus D-tippohin vuodeksi..eli takaisin saa melkein kaikki vakuutusyhtiöstä. Hyvä, kun näytti,että avattuna säilyvät vain 1 kk eli joka kuukausi on ostettava uusi 20 egen pullo. Hyvä,että on vakuutus!! =) sanoi apteekissa, että oikeasti menee ton ajan jälkeen vanhaksi, koska siinä ei oo paljon säilöntäaineita, kun tarkoitettu pienille. Avattuna tuo pullo siis!!

Tsempit miesten kanssa painiskeleville!! :hug: meillä mies paremmin kuin hyvin mukana kaikessa.. en käsitä miten pärjään ilman sitä, kun lähtee ens viikon jälkeen töihin!! :/

Zeenah ja Emma :heart:
 
Pikkunen sai tänään nimen! Kivat ristiäiset kummien kanssa!! =) Emmaksi häntä nyt kutsutaan!! :heart:

Eka lääkärireissu takana..kynsivallin tulehdus riesana. Antibiootti tippoja saatiin sormelle siveltäväksi. Toivottavasti helpottaa! Samalla saatiin resepti Gefilus D-tippohin eli nyt saadaan vakuutuksesta nuo tipat. Hyvä, kun joutuu joka kk ostaan uuden 20 euron pullon, kun vain 1 kk säilyvät avattuna. Eipä tartte pihistellä!!

Hormooninäpyistä..kuulemma paras,että ei rasvaile ja puhista kun vain vedellä. Meillä toiminut hyvin näin ja iho vähän parempana.

Meillä mies osallistuu kyllä niin ihanasti, että en käsitä miten pärjään kun lähtee ens viikon jälkeen töihin!! :/ no onneks isyyslomat pitämättä. Syyskuussa niitä jo tiedossa... =)

Mukavat viikonlopun jatkot!

Zeenah ja Emma- tyttönen :heart:
 
Meillä annettiin eka rela-tipat tänää pikkuiselle, nyt jännityksellä odotan ovatko ne hyvästä vai huonosta.. Kuinkas monta kertaa teidän vaavit kakkaavat päivässä tai vuorokaudessa? ihan uteliaisuuttani kyselen kun meillä saattaa olla joskus että vaan kerran aamupäivästä ja sit suraavana yönä pikku rupsut. Jostain syystä odottelisin sitä kakkaa tulevan vähän enemmän vaikka neiukkutäti sanoi että kerran tai kaks on ihan normi pienellä.

Jaka & Pikku J 12päivää
 
Zeenah ja Emma, onnea kauniista nimestä!

Jaka, meillä poika kakkaa 0-2 krt/päivä. Yleensä kerran päivässä. Rintamaitovauvalle on normaalia kakata joko 10 krt/päivä tai sitten kerran viikossa, joten jos ei lapsi näytä mitenkään kärsivän kakkaamattomuudestaan ja pissaa tulee, niin se on ihan sama miten kakkaa tulee :)

Saga ja poika 4vko1vrk
 
Zeenah: onnea tyttöselle kauniista nimestä! :flower:
- nim.merk. sama kuin meidän esikoisella :D -
mä luulen et meki haetaan sit noita gefilus D tippoi, aikamoni on nyt täällä niitä tainut kehua...täytyypi kans sit kokkeilla! :)

miten hei tuo kierukan laitto, voiko sen laittaa jo siinä jälkitarkistuksen yhteydes??
 
Nyt on pienoinen nukkunut jotain 1,5h ja nyt rupeen toivomaan, että kohta heräis koska muuten ei varmaan sitten yötä nuku... ja kyllähän sitä pitäs itekkin muistaa syödä ja juoda..ja juonkin aika paljon, mutta tänään tuo syöminen on mennyt ihan plörinäksi kun ei ole pienoinen pahemmin antanut syödä ku tissillä roikkunut koko aika

Mies ei vieläkään ole kotona ja kun äsken soitin ni ei siitä oikein saanut selvää millon olis edes tulossa..uhkaavat mustat pilvet lähestyy tuolta meitä ja kohta varmaan jyrisee ja paukkuu ukkonen..joo ja nyt näkyy jo uhkaavaa salamointia.. Eipä hirmu kiva ole jos taasen heittää meiltä sähköt veke niinku teki keskiviikko-torstai välillä...

Toivottavasti sähköt pysyy....taidan vielä nopsaan kipasta suihkuun..jos ennättäs ennenku vaavi herää!!!
 
Hei kaikille!

Valtavasti tekstiä taas täällä. ;)

Meillä on Peikko 22 päivää vanha. On mennyt muutoin hyvin, mutta nyt viimeisen viikon aikana alkanu olla vaikeuksia. Nimittäin itkuisuutta ja kitinää.

Alettiin parin ekan viikon jälkeen antaa lisämaitoa, jotta voisin nukkua muutamia tunteja esim. aamuöisin. Sitten alkoi itkuisuutta muuten niin rauhallisella pojalla. Kaikki kiteyty muutaman päivän päähän, kun Peikko ekaa kertaa HUUSI kurkku suorana, ekaa kertaa. (äidin syräin särkyyy moisesta). Ja mikään ei tuntunu auttavan. Ei äitin tissi(mikä yleensä rauhoittaa) ei sängyssä iho ihoa vasten makoilu, hyppyyttely, liikkuminen tai lisämaidon antaminen. Ukko sitten sanoi että vaunuttelu laittaa vauvan vatsan liikkeelle. Mentiin keskellä yötä sitten vaunukävelylle ja sinne Peikko nukahti viimein.

Ajattelin että kyse oli lisämaidosta. Lopetettiin sen antaminen ja nyt on menty tissimaidolla 2 päivää. Eilinen meni hyvin, mutta tänään klo.19, nyt 01 asti yöllä on ollu vaikeeta. Alkoi taas kitinällä ja pienellä itkuisuudella, jatku sillä ettei Peikko nukahtanu millään, sai itkuraivareita ja imettäminen ei auttanut. No. Puolilta öin päätettiin että annetaan lisämaitoa. Annoin sitä ja pari kertaa heräsi jälleen itkemään ja annoin lisää. Nyt nukkunut n.15 minuuttia. Varmasti pieni kulta ihan uupunut!

Mitäs luulette että vaivaa? Ja oman logiikkani mukaan kandee nyt antaa myös sitä lisämaitoa, mutta olette monet jutellu noista maitohappobakteereista? Auttaisko ne?

Jälkivuoto
Mitä ehdin nopeasti tsekkaamaan edellisiä kirjotuksia, olitte jutelleet tästä. Mulla loppu vuoto jo kerran, sitten alkoi taas. Pientä viirua tulee. Mutta silti kummastuttaa että vielä tulee. Jotkut kertoo että harrastavat seksiä 2 viikon jälkeen synnytyksestä. Huh. Aika hiljasta että edes uskaltaisin!
 
Tepa Oliko niin että sinä asuit Tanskassa? Jos muistan oikein niin kannattaa tutkia mikä siellä on yleisesti parhaiten siedetyin korvikemaito, ja kokeille eri vaihtoehtoja. Kun aloitin Nannin (Tutteliin en uskaltanut koskeakaan kun olen kuullut että se voi aihuettaa herkemmin vatsan väänteitä ) niin sen seuraavan päivän vauva kitisi vatsaansa, ja kuulin että noin viikko vie että vauvan masu tottuu siihen. Meillä ei onneksi vienyt kun pari päivää, Aloitin eilen antamaan Rela tippoja(maitohappobakteeri) kun muuten niin rauhallinen vauva itkaisi aina rupsauttaessaan ja hyvältä näyttää. Kakkaa tullut useammin ja vaaveli tyytyväinen,hymyilee kakatessaan :D

 
tepa0 Me kyllä uskaltauduttiin jo eilen harrastamaan seksiä miehen kanssa vaikka synnytyksestä on vasta 10 päivää... :whistle: oli kyllä ihan erillaista kun mitä oli silloin kun maha oli viellä jätti kokoinen..:) Mutta kumin kanssa me tosiaan touhuttiin,jo pelkästään senkin takia että jälkivuoto ei ole loppunut vaikka kovin vähäistä onkin... Liukkaria vaan reippaasti ettei vaan ala tökkimän..:D

kakkaamisesta meillä neiti tekee hyvin useat kakat päivässä,saattaa olla päiviä että kakkavaippoja kertyy 4-6kpl. Ja sitten kyllä on viellä pissa vaippojakin,ja kun tuo neiti syö niin paljon niin tuntuu että sitä tavaraa tulee myös toisesta päästä vähintään yhtä tiheään uloskin..:D Yön aikana neiti pissaa yleensä aina niin paljon että aamulla ihan makkarissa haisee pissa vaipan läpi:D silti köllöttelee tyytyväisenä vieressä ja tökkii äitiä pikku jaloillaan...:) :heart: Hetki sitten sai tissiä ja jäi nukkumaan meiän sänkyyn isin kanssa,mutta nyt jo kuuluu hikka..:D Suloinen tapaus kun hikkailee päivittäin ja isot siniset silmät vaan pyörii päässä kun nytkähtää hikkauksen voimasta koko tyyppi..:D :heart:

Nyt aamupalan syöntiin.. ---> :)

Millanen ja Nti Pippuri 10vrk
 
Täällä ollaan nyt 5. päivää kotosalla ja pikkumies on tuntunut todella kiltille ja helpolle hoitaa :heart: Yöunet ovat 5-6 tuntia putkeen, ei olla herätelty syömään koska tankkaa kuitenkin päiväsaikaan reilusti evästä ja on muutenkin niin tyytyväinen vauva =) Toivon mukaan tilanne myös pysyisi tällaisena, ettei alkaisi mahavaivoja tulemaan. Joka tapauksessa äiti ja iskä on aivan rakastuneita pieneen mieheen :heart:

Maitoa tulee hyvin, korviketta annettiin lisänä pari-kolme päivää, mutta nyt ei enää tartte. On tuossa tietty useampi tetra valmiina, ei varmaan tuo imetys kovin hyvin onnistu "julkisilla paikoilla", joten silloin aion turvautua pulloon. Kotosalla on rinnalla useaan otteeseen päivän aikaan ja pitkiäkin aikoja kerrallaan. Välistä tuntuu että kuhan vaan hengailee tissillä =) Vaippoja kuluukin sitten useampi per päivä kun kakkaa pukkaa ja paljon :LOL: Liberon vaippoja meillä on käytössä, mutta ongelmana on välillä että pissa karkaa lahkeen suusta. Kannattaisko kokeilla toista vaippamerkkiä vai mitähän sitä keksis? Poika on kuitenkin sellainen rimppakinttu vielä, että tossa Liberossa ainakin jää pikkasen löysäksi se jalansuu... Noh, pyykkikone laulaa ja iloisesti.

Oma olotila on alkanut parantua kohisten, meillähän oli rankka synnytys joka lopulta päätyi sektioon pojan asentovirheen takia. Mentiin sairaalaan viime viikon keskiviikkona vesien mentyä ja poika syntyi vasta pe-la välisenä yönä. Kokemus herättää voimakkaita tunteita pintaan, toivon mukaan ei hirveitä pelkoja jää mieleen kummittelemaan. Asiasta täytyy vaan päästä puhumaan ja antaa itkun tulla, kun siltä tuntuu. Kuitenkin joskus olisi toiveissa lisää muksuja sikäli mikäli se on mahdollista, eikä ole kiva jos omat pelot rajoittaisi mahdollista lapsen yritystä.

Niin, ja tänä aamuna oli napatynkä irronnut. Kuuluuhan asiaan pieni verenvuoto?

retuli ja Önni-poika 9 vrk :heart:
 

Yhteistyössä