Heinäkuun Hurmaajat 2010

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Pai Me ei olla jaksettu joka ruokailun yhteydessä antaa Cuplatonia. Ehkä yhteensä noin 4 kertaa päivässä.
Juu siis just tota mäkin jäin miettimään et määrähän tulee ihan hirveeks jos joka ruuan yhteydessä alkaa antamaan. Ehkä sen vois tehdä niin et aamuin ja illoin ja pari kertaa päivällä, ei siihen kovin montaa ruokaa jää ettei niitä antais...
 
Tuolta kesäkuisista terveisiä... tulin vaan kommentoimaan niille, jotka mietti niistä d-vitamiineista, että voiko antaa vasta 4 viikon iässä... täällä Ruotsissa ne aloitetaan vasta silloin, joten ei varmasti vaaraa, vaikka lykkääkin niiden antamista :)

Eipä muuta, jaksamista kaikille mameille!

milkei ja Oliver 5vk 3pv
 
Täällä olis taas tietämättömällä yks kysymys, niin ovatko nuo gefilus tipat ja gefilus d-vitamiinitipat eri asia? Kun olen lueskellut että gelifusta jotkut antavat vauvalle, itse haluaisin aloittaa myös meidän vauvalle.. kohta pitäisi aloittaa myös d vitamiini niin aloittaisinko nuo gefilus d-vitaminiini tipat?kokemuksia? kun sitä jekovittia vähän arastelen antaa jos siitä tulee vatsavaivoja..
Ja sittenhän on vielä ne Rela tipat... kauheasti kaikkea :whistle:
 
JaKa, ovat eri asia. Miehelle myytiin apteekissa vahingossa pullo pelkkiä maitohappobakteeritippoja, vaikka piti olla D-vitamiinilla. Paketit ovat tosi samanlaiset, joten katso tarkkaan, että siinä on se D-vitamiini. Itse voin suositella lämpimästi noita Gefilus D-vitamiinitippoja - meillä eivät ainakaan ole aiheuttaneet vatsavaivoja ja siinä on vielä ne maitohappobakteerien monet edut, mistä kirjoitinkin. Maitohappobakteerithan antavat suojaa suolistossa, missä suurin osa kaikista elimistön bakteereista on. Suojaavat näin ollen myös monilta flunssilta ja muilta tartuntataudeilta. Tutkimusten mukaan myös korvatulehduksilta ja allergioilta.
 
vieläkin,su takaisin sairaalaan ja katotaan tilanne,mutta viimestään ti käynnistys.
Oli menossa 6 hätäsektioo siellä,ja muutenkin hirveet ruuhkat,niin ei otettu osastolle kun ei pakko tilanne :'(
Mutta oon positiivisella mielellä,kosko kohdunsuu oli jo 4cm auki =) Ja synnytys saadaan käyntiin kalvojen puhkaisulla tarvittaessa =) Toivotaan että tämä itsekseen nyt käynnistyisi,kovasti täti irrotteli kalvoja ja ärsytti kohdunsuuta =)
Vauvan koko pelottaa..painoarvio on nyt reilu 4kg..kilon enenmän kun kuopuksen paino..pelkään pahoja repeämiä :ashamed:
Rupean kaivelemaan isompia vaatteita pesuun vauvalle..ei tälle jätille mikään mahdu päälle :LOL:
hipsu
 
Huomenta mammat ja hauskaa perjantaita!:D

Tänään herätty kellon soittoon kun oli ysiltä neuvola. Ja oltais kaikki kyllä mielummin nukuttu pidempään jopa tyttökin:D

Meidän neiti on kasvanut ihan valtavasti :eek: Painaa nyt 4980g ja on 56cm pitkä!!! Ihan hirmu iso neiti jo:) Että maito näköjään riittää. Neuvola täti neureskelikin tytölle että tuleeko äitiltä kermaa:LOL:
On tytön posket kyllä pyöristynyt ihan hurjasti:D

Eilen oltiin tytön kummitädin ja hänen vuoden vanhan tytön kanssa kaupungissa. Tuli pitkästä aikaa käveltyä vähän reilummin ja illalla oli sit jalat kipeet.
Tänään uudestaan kaupunkiin, kohta nähdään tytöt:D



Kepsukka Anteeksi virhe teidän tytön painossa:ashamed: Korjasin painon nyt oikeaksi:)
Mullakin toi herumis kipu rinnoista on nyt vähän hellittänyt, onnks. Ja kiva kuulla että se voi jossain vaiheessa loppuakkin.

Solnuska Meillä kans neiti on todella kiltti. Ei todellakaan huuda turhaan. Eikä edes pahemmin märkää tai kakkasta vaippaa. Eilenkin veti vaunuissa kaupungilla viiden tunnin tirsat:) Herätessä oli ihan karmee nälkä mutta ei kakasta mitään valitusta. Hieman tuntu sit pahalta ku menin vaippaa vaihtaan ja toisella kauheet kakat ollu ties kuinka kauan eikä äiti ollu edes huomannu :ashamed:


Fiinukka Meillä tyttö sai tutin jo parin tunnin ikäsenä ku meni nyrkki suuhun. Nyt tutti on käytössä joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nukahtaa tutti suussa mut tipahtaa sit pois.
Meille ollut tosi suuri apu tutista vaikka ei sitä koko aikaa tuputetakkaan.
Lansinoh rasva on rinnan päille hyvä. Ei arista imettäminen niin paljon. Itte käytin ekat viikot joka imetyksen jälkeen nyt tarvittaessa. Ja bepanthenia rikkinäisiin rintoihin parani parissa päivässä.

kardemummma imetyksestä sen verran että mä imetän Liinan parikin kertaa samasta rinnasta niin saa sitä takamaitookin mikä on sitä rasvasempaa. Nukkuukin sit pidempään ku on masu kunnolla täys. Eikä mullakaan oo mitään hajua koska rinta on oikeesti tyhjä. Että et ole aivokuollut yksin tän asian suhteen :LOL:
Maitoo lähtee heruun lisää kun esim. pyyhkäsee rintaa liivinsuojalla. Niin mä teen jos neiti tukahtaa rinnalle. Alkaa sit imeen taas uudestaan ku maitoo tulee lisää.

nyt pitää lopettaa ja jatkaa myöhemmin. Neiti haluu ruokaa!!

Chili ja tyttö 1kk ja 1pvä :heart:
 
hipsu Tsemppiä!!! Toivottavasti se lähtö tulis nyt äkkiä :hug:

D-tipat Meillä on käytössä nuo Devitol tipat kun ne neuvolasta sen purkin antoivat...eilen en antanut niitä ja tänään taas annoin...eilen ehkä nukkui hieman paremmin päivällä, mutta illalla oli taas se sama kitinä ja öhinä mikä muinakin iltoina...

rytmi Pienelle miehelle on selvästi ruennut kehittymään jonkinlainen rytmi illaksi ja yöksi...illalla tuolle klo 20 alkaa se kitinä, ähinä ja tississä roikkuminen mikä kestää sitten tuonne klo 23-24 asti..sen jälkeen nukutaan tuonne 04 maita ja syödään ja sitten siitä välillä herätään uudelleen 06 aikaan, mutta yleensä nukutaan tuonne 9.30 asti, niinkuin tänäkin aamuna...Päivät menee sitten miten menee..ei mitään rytmiä...

Mies Siitä herrasta pitää kyllä sen verran valittaa, että sillon kotona ollessaan oli tosi ihana ja hoiti vauvaa, mutta nyt kun meni takas töihin niin kotiin tultuaan ei ota edes pientä syliin vaan rupee lukemaan päivän postia..sitten kun mie nitisen ja natisen, että poikaa vois sen verran vahtia että pääsen käymään suihkussa ni sanoo, että no mene äkkiä.. Tässä välissä kyllä sitten yleensä vaihtaa pojulle yökkärit (kun käsken!!!) ja sitten kun olen suihkusta tullut ni alkaa se armoton: Pojalla on nälkä, äkkiä tissiä- rumba miehen puolelta vaikka vaavi haluis olla esim sylissä ja sitä kiljuu... Ja siis miehellä joka ikiseen vauvan kitinään on vastaus tissi...ARRGGGGG, että ärsyttää :kieh: :kieh: ja eilen illalla kun tuli töistä kotiin ni vähän aikaa katto poikaa, sitten meni itse suihkuun löträämään ties miten pitkäksi aikaa ja mie sain sen jälkeen 5min pikasuihkun käydä ja sitten mies tyrkkäs pojan miule ja lähti kaverilleen... Just parahiksi ku pienellä miehellä alko iltakitinä...Lopulta sitten soitin miehelle ja käskin tulla kotiin ja avauduin vähän tästä tilanteesta... No kotiin tultuaan sitten hoiteli huutavaa poikaa ja käski miun mennä nukkumaan..mutta eipä se uni tullut ja kuuntelin vain kun poika huuti alakerrassa..noh..eipä mennyt pitkään kun mies toi pojan ylös tissille.... Ja nyt vielä töissään alottavat rehunteon joten miestä tuskin tulee näkymään kotona ihan heti :kieh: :kieh: Eipä varmaan hirveesti tointas valittaa kun sentään vähän edes hoitaa ja kummiskin käy töissä, mutta kyllä sitä päivän kun on kaksisteen poitsun kanssa ni haluis edes rauhassa käydä suihkussa...
Sori hirvee valitus, mutta kun keittää yli enkä haluis miehellekkään enää keuhkota ku eilen illalla jo asiasta sanoin...

[/b]pulauttelusta Pulautteleeeko teidän pienet miten paljon??? Meillä on tässä vasta muutama päivä takaperin ruennut pulauttelemaan ihan melko runsaastikkin.... Vähän ihmetyttää tuo asia..neuvolassa siitä eilen sanoin, mutta se neukkutäti on vähän pihalla kaikesta ni ei se osannu mitään sanoo..

Hieman kerkesin jo riemuita, että se ihottuma mahassa ei tainnutkaan olla ruusu ja melkein hävinnyt..nyt alkoi taas kutittamaan ja hieman koskemaankin...Siitäkin eilen neukkutädiltä kysyin, että mitä aiheuttaa vaaville ni se jäi arpomaan, etttä mites se edes tarttuu eikä osannut sanoa juuta ei jaata..nyt pitää vain sitten kaiketi välttää, että pieni ei ole iho ihoa vasten kosketuksissa miun kanssa

Rae ja vaavi 17vrk :(
 
hipsulle tsempit matkaan! Se on menoa ihan justiinsa. :)

Chili Meidän tytöthän on syntynyt samana päivänä. Meillä oli viikko sitten neuvolassa vauvalla painoa 4200g ja pituutta 54cm. Veikkaisin, että nyt ois sentti tullut lisää ja varmaan ainakin 300g. Eli suunnilleen samoissa mitoissa mennään. :)

Täytyypä lähteä imettämään pieni, että ehditään kastepappia moikkaamaan.

Kivaa päivää kaikille. :)
 
Hipsulle JEE JEE!! =) jospa nyt syntyis itellään, peukkuja peukkuja!!
täällä ei mitään, ei auttanu lekurin "kovemmat otteetkaan" mitään! eli maanantaina osastolle, sillon onki sitten jo 42+1 mutta eipä se mitään kun ei niin jättiläinen kuitenkaan ole, kaipa tuolla masussa sitten on vaan niin mukavaa olla;)
Rae : meillä esikoinen pulautteli lähes 5kk ikäseks asti, ja tosi paljon. vaatteit meni ihan hirveesti päiväs, niin mulla kuin hänellä. Neuvolas ei puututtu asiaan kert paino nousi kuitenkin koko ajan.
Onnea Edille!! :flower:
 
Hipsulle voimia matkaan :heart:
Aivan ihanan palkinnon tulet saamaan :heart: :heart: :heart:

Miten kauan tuo jälkivuoto on toisilla kestänyt? Mie sain jälkisupistuksia tehostavaa lääkettä, kun oon aiemmin saanut kohtutulehduksen/-sia synnytyksen/-sien jälkeen. Nyt tuntuu, että vuoto vetelee loppusuoralla. Säästyin onneksi repeämiltäkin. Tuntuu, että aika kultaa jo tässä vaiheessa muistot :)
On niin ihanaa katsella pientä nukkuvaa lasta :heart:
Meillä oli viime yönä kiltti nukkumatti, joka antoi vauvallekin hyvät unet- 3 tunnin pätkissä heräiltiin.
Neuvolantäti kävi äsken meillä ja asiat on kunnossa :)
Painoa on nyt 3860g- ei vielä syntymäpainoa ole ihan saavuttanut. Ensi viikolla neuvolatäti saattaa tulla uudelleen käymään :)

Mutta nyt lähdetään vaunulenkille pellonreunaa kulkemaan :)
Tämä on onnea :heart:

T: ex-vatsakas nyk. luputupuna

 
Lisämaitoa annan kunnon imetyksen jälkeen 50-60ml, riittää toisinaan, toisinaan ei. Eli välillä lämmitellään sit 40-60ml vielä lisää. Tää jäbä vaan syö ihan mielettömästi! Omaakin maidontuloa vauhditeltiin tolla Primperanilla, mutta siitä huolimatta tarvitaan lisiä, et toinen tulee tyytyväiseksi. Ja olen kyl nyt ihan sinut sen kanssa, että näillä mennään ja varmaan tota osaimetystäkin alan himmaileen viimeistään tossa 3-4kk iässä, jos ei jo aiemmin lopu maidontulo itsekseen.

Sisaruskateutta meillä ei varsinaisesti ole ollut, toi 1v10kk on kyl aivan innoissaan pikkuveljestään ja yrittää (valitettavasti?) osallistua vähän liiankin paljon hoitoon. Eli kaksin ei uskalla jättää, kun yrittää ottaa syliin tai tarjota omaa tuttiaan tms. Sen sijaan muuta huomiota haluaa erityisesti multa, kun ilmeisesti kokee, että olen nyt niin paljon vauvan kanssa.

Pulauttelua on täälläkin, välillä vaan ihan vähän, välillä tuntuu, että tyhjentää koko mahansa. Ja useammin taitaapi pulautella äidinmaitoja, kuin korvikkeita. Ajattelin ens viikolla neuvolasta kysellä ohjeita, et pitääkö jossain kohtaa huolestua vai ei.
 
Onnea paljon synnyttäneille! :flower:

Kiitos synnytyskertomuksista,ilo lukea niitä edelleenkin..:)

Meillä kävi eilen neuvolan th ja kävi katsastamassa miten meiän pikkunen on kotosalla voinut:)
Kehui tyttöä hyvin reippaaksi ja jänteväksi lapseksi,ja painokin oli noussut todella hyvin.
Syntymäpainooli 3160g ja kotiin lähtiessä sunnuntaina paino oli tippunut 2960g,ja eilen punnittaessa paino oli jo huimat 3240g! Pelkkä rintamaito on siis riittänyt erittäin hyvin neidille:) Eilen irtosi myös napatynkä tytöltä 7pvän vanhana..:)

Pippuri pääsi myös eilen ensimmäiselle pidemmälle automatkalleen kun mentiin käymään Mäntsälässä sukulaisissa:) Yöllä sitten hieman kiukutti kun taisi olla aika rankka reissu viellä pikkuselle,niin paljon uutta ihmeteltävää.. Mutta kuitenkin rauhottui yöllä pienen kiukuttelun jälkeen,ja nukahti tissille johon olin sitten itsekkin super väsyneenä nukahtanut:D Aamulle herättiin siis tissi suussa..:D Tänään taas mennään vaunuilemaan ja moikkaamaan miehen kaveria jäätelölle kun on niin hyvä ilmakin:) Ja illalla kylpypäivä meitin neidillä:)

Pappi on varattu ja ristiäisille on päivä tiedossa:) 2vkoa muuton jälkeen uudessa kodissamme siis pidämme sitten ristiäiset:) Kysyin eilen pikkuveljeäni tytölle kummiksi ja hän suostui:) Vkoloppuna tulee kaveri puolisonsa kanssa kylän ja häntä aiomme pyytää toiseksi kummiksi:)

Mukavaa ja rentouttavaa vkoloppua kaikille B) :flower:

Millanen ja Nti Pippuri 8vrk
 
hipsu79 Jee, toivottavasti vauva lähtee syntymään ennen käynnistystä. Mulla meni tosiaan noin vuorokausi limatulpan pongaamisesta siihen et alko synnytyssupistukset.

Rae89 Oletko kokeillut tolle teidän tissitakiaiselle tuttia ? Josko osa tissituokioista jäis pois ? Meillä ainakin poika alkoi pitämään mua huvituttinaan ja nyt aina välillä tyytyy tuttiin kun ei oo oikeesti nälkä. Ei siinä tutissa ole mitään hävittävää.
Tsemppiä miehen kans :hug: Itekkin ootan ihan kauhulla mitä tapahtuu ku mies lähtee töihin ja mun pitää yksikseen alkaa pyörittämään tätä arkea. Ja siihen ei kuitenkaan ole aikaa enää kun kolmisen viikkoa.

Pulauttelusta
Meil ei poika pahemmin työnnä pukluja ulos. Huomaa kun sillä nousee puklua suuhun, mutta nieleskelee sitten takaisin suurimman osan. Luulis et helpottais senkin oloa ku vaan antais tulla sen ylimääräisen tavaran ulos.

luputupuna
Kauheen vaikee tajuta kuka on nimimerkin takana, sun pitää aina laittaa loppuun toi ex-nimimerkkikin :)
Kyselit jälkivuodosta. Mulla oli alussa ihan kauheesti sitä jälkivuotoa (niinkun varmaan kaikilla muillakin). Mutta nyt tällä viikolla on vähentynyt tosi paljon. Ei tuu montaakaan tippaa per side. Ja synnytyksestä on nyt kolmisen viikkoa. Voikohan se olla jo kohta ohitse vai voiko se alkaa vielä uudestaan silleen kunnolla ? Vähän ihmeissäni olen kyllä jos kolmen viikon "menkoilla" selvisin...
Ja tosiaankin aika kultaa muistot hyvinkin lyhyessä ajassa. Sen oon mäkin jo saanut tässä 3 viikon aikana huomata. Synnytys oli ihan kauheeta, ei oo koskaan sattunu ja pelottanu niin paljon ku sillon. Mutta kummasti se unohtuu ja ku lueskelee noita sairaalasta saatuja papereita niin tuntuu ettei ne oo ollenkaan kirjotettu musta :LOL:
Ja tosiaan tuo palkinto on aivan ihanan suloinen :heart:

Mä kans täällä mietin et pitäiskö tolle pojalle antaa lisämaitoa ainakin öiks. Ku tuntuu ettei tulis kylläseks ku hetkeks. Tähän asti on rintakumiin jääny aina imetyksen jälkeen maitoa ja nyt on muutamana päivänä käyny niin ettei siel oo enää mitään, ties kuin kauan toinen sitten jo imeksinyt ilmaa... :(

Viime yö meni ihan pipariks. Syötiin 22, 02, 04, 06, 08 ja 10 jälkeen sitten ennen kun noustiin ylös. Poika nukku lähes koko eilisen päivän kun oltiin miehen porukoiden mökillä käymässä. Anoppikin vaan ihmetteli et miten voi lapsi nukkua niin tyytyväisenä kokoaika... Noh, sehän tietty kostautu sit yöllä. Ite sain noissa väleissä nukuttua aina jonkun 1h-1,5h. :headwall:
Kiva nyt sitten jäädä taas pojan kans illaks kahdestaan kun mies lähtee kalaan... Tuntuu ettei silmät pysy auki sitten mitenkään, niin vähä kyl hirvittää et miten pärjäilen ton vauvan kans...
 
:flower: Onnea Tessu77, vatsakasilmanvauvaa, virpi 1980, Fanni-Maria, edi10 ja mileena-74 :flower:

hipsu79 onnea limatulpasta! kyllä se vauva sieltä tulee.

ephs tsemppiä loppuodotukseen!

Meidän vauva syntyi 2.8. rv 41+4. Neljännen pojan mitat 3900g ja 53cm. Eilen päästiin kotiin. Olen niin onnellinen ja rakastunut tähän poikaan :heart:

Päpsy ja poika :heart:
 
Pai ja muut jotka miettivät lisämaidon antamista suosittelen kyllä,itse tulisin hulluksi jos pitäisi tissitellä tunti kaupalla, imetän kyllä usein ja molemmat rinnat ja sitten hetken päästä menee vielä n 40ml lisämaitoa. Varsinkin öisin toi on mukavaa kun päästään nopsasti sitten jatkamaan unia. Vauva on näin tyytyväinen ja äiti ja vielä isikin kun pääsee syöttämään välillä ja näin hänkin pääsee osallistumaan ihanaan hetkeen. Eli puolensa tässäkin vaihtoehdosta,sanokoot jotkut neuvolatädit mitä tahansa, tämä mamma ei välitä :D :D
 
Mä tota lisämaitoa olen miettinyt avuksi siihen josko poika nukkuis öisin vähän pidempiä pätkiä... Ja ku tosiaan nyt taas epäilyttää et saakohan tuo sittenkään enää multa tarpeeks maitoa. Ku tosiaan rintakumi on tyhjä ku sitä kattoo ja aikasemmin sinne jäi vielä tavaraa...

Ja taas vaihteeks tulee yksinäinen perjantai-ilta pojan kans...
 
päpsy79 Paljon onnea koko perheelle :heart: :heart: :heart: !!!

Täällä on TAAS onnenkyyneleitä tirauteltu :heart:
Sydän on vaan niin pakahtua tuota pikkuista katsellessa ja hoitaessa.

Millaisia vaatteita pidätte näillä pienillä hellekeleillä? Sairaalassa vinkattiin, että hattu ainakin pitäisi olla päässä, kun lämmönsäätely ei vielä täysin pelitä. Loppu jääkin itselle mietittäväksi :/ En sitten tänään neuvolan tädiltäkään muistanut kysyä. Kuulostaisiko hyvältä: body, jossa on lyhyehköt hihat ja vähän lahjetta, hattu ja sukat? Musta tuntuu, että voisin hyvin helposti "ylipukea" vauvan. Kaikki isommat sisarukset kun ovat olleet talvivauvoja. Toisaalta ulkona tuuleksii kevyesti...

Mutta nyt juomaan kahvia, kun pieni on unilla :D

T: ex-vatsakas nyk. luputupuna


 
edi10 Onnea =)

päpsy Onnea, teidän pieni syntyi meidän 2.hääpäivänä :D

luputupuna Miula ainakin jälkivuoto todella onnetonta..siis voi mennä päivä, ettei tule mitään ja välillä sellaista limansekaista vuotoa..Että ei vielä kokonaan ole loppunut, mutta todella todella TODELLA vähäistä on jo...ja synnytyksestä nyt se reilu 2 vko

pai80 On miellä pojalla tutti käytössä ja osa tissillä roikkumisesta (lähinnä just syötön jälkeen ku on nukahtanut tissille) menee sillä "ohtise" mutta ei jären tyytyväinen ole tuttiin..sylkee sitä usein pois..uskolla kun jaksaa sitä takas antaa ni sitten saattaa siihen tyytyä ja sillä saa ittensä uneen... Mut siis kyl huomaa, että ihan huvituttina pitää tissiä toisinaan ja sitten kyllä mie lopetankin sen touhun hyvin lyhyeen

Tänään on poika nukkunut nyt päivällä vähän paremmin..tällä hetkellä tosin ollaan hereillä ja kuulosti vähän siltä, että äiteelle ylläriä tehtiin housuihin vaikka just tultiin pyllynpesulta.. Voi ku ihanaa

Vaan nyt pientä miestä taasen joku keljuttaa ni pitää äiteen lähteä katsomaan
 
luputupuna Mie aineksi pidän tuolla pienellä miehellä joko lyhyt tai pitkähihasta bodyä ja housuja..tietty sukat..hatusta sanottiin jo laitoksella että ei tarttee pitää päässä ku ulkona..ja tietty yöllä pidetään ku makkarissa ikkuna auki ja tuuletin ni ettei pieni koe sitä vetoa..ja sit toisinaan on lapaset kädessä... Ulos sitten tohon päälle joku pitkä paita..
 
Saatan olla ihan pimee, mutta Sulolla on näinä kuumina päivinä sekä kotona että kaupungilla pelkkä body (joskus harvoin myssy), lyhyt- tai pitkähihanen. Vaunuissa on villapeitto jalkojen suojana. Ei siis ees sukkia. Silti tuntuu et poitsulla on ennemmin kuuma kuin kylmä. Neuvolassa sanottiin myös, et body rïittää helteellä.
 
päpsy79, paljon onnea pikkuprinssistä! aivan sama pituus ja paino kuin meidän prinssillä syntyessään :)

hipsulle paljon tsemppiä! kyllä se nyt sieltä jo tulee!

kardemummma, oon aika samoilla linjoilla pukeutumisen suhteen. tänään lähedettiin vaunuilla pitkähihaisessa bodyssa ja housuissa - riisuin housut ja sukat pois jo 200 m jälkeen ja avasin bodysta kaikki napit. luotan siihen, että kyllä tuo osaa itse kertoa, jos sillä on kylmä. toi hattuhomma tuntuu jakavan mielipiteitä. meillekin sanottiin laitoksella alkuun, että pitää pitää hattua, mutta sitten jo joku kätilö sanoi, että ei tarvitse enää ensimmäisen päivän jälkeen ja samaa sanoi neuvolantätikin. että kätä tässä nyt sitten pitäisi taas uskoa? en ainakaan itse pidä hattua, ellei ole kylmä, kun kaverilla on hiki päässä muutenkin koko ajan.
 
Vauvalle vaatetta Meil on pojalla ollu pelkkä body päällä, hattu oli vaan sairaalassa 2 ekaa päivää, sit sano hoitajat et ei tarvi enää pitää (sairaalassa oli lähemmäs 30 sisällä lämmintä). Nyt on ollu koko ajan hellettä niin ei oo kauheemmin tarvinnu pukee, paitsi aamulla hetkeks jotkut pöksyt ennen kun kämpässä sisälämpötila on noussu yli 24 asteen.

Vuodosta oon miettiny et mitähän mulla on nyt kun jälkivuoto loppu varmaan 2 viikkoo sitten niin nyt on ollu muutaman päivän semmosta kirkas veristä vuotoa ihan pikkusen ja sekin lähinnä tulee paperiin pyyhkiessä? Pitäsköhän soittaa neuvolaan ja kysyy pitääkö tutkia vai onkohan tuo ihan normaalia..?

Mites, nyt tulee varmaan vuoden paskin äiti leima ohtaan, mut millon aattelitte lähtee viihteelle ekan kerran ?
Mun oli tarkotus lähtee huomenna mut sain tuon primperanin maidon tuloo auttamaan niin en lähdekkään nyt vaan varmaan joskus parin viikon päästä.
 
Laura-vm86, mulla tuntuu loppuneen vuoto eilen tai tänään, mutta vähän aikaisemmin oli sellainen, että luulin sen jo loppuneen, mutta sitten tuli just tollaista pientä tiputteluvuotoa, kuten sulla. Samoin oli yhdellä kaverilla. En tiedä tosin, miten pitkä väli sillä oli.

Onko teillä muilla noin kuukausi sitten synnyttäneillä enää mitään kirvelyä alakerrassa? Mulla on edelleen vessassa käydessä, ei tosin ihan joka kerta. Mietin vaan, että pitäisikö asiasta olla huolissaan vai odotella sitä lopputarkastusta, mikä mulla on 18.8.

Mulla tekis kovin mieli ulos, mutta taitaa jäädä vielä haaveeksi, kun olen ottanut tämän fundamentalistisen linjan pulloruokinnan suhteen. En koe niinkään, että olisin huono äiti, jos pumppaan pullooon ja annan siitä, vaan pelkään sitä, että vauva alkaa hylkiä rintaa sen jälkeen kun saa maitoa pullosta. On muutama tuttu, jolle on käynyt niin. Saa nähdä, ehdinkö vielä muuttaa mieleni, kun mullekin olis lippu Leonard Cohenin keikalle ensi tiistaiksi. Viime kerta jäi väliin rahapulan vuoksi - nyt olis miehen hankkima lippu ja kaikki. Tai sitten pitää ottaa pikkumies mukaan - syntyihän se Cohenin musiikin tahtiin :)
 

Yhteistyössä