Heinäkuun Hurmaajat 2010

Moikka kaikille hurmaajien mammoille!

Olen lueskellut teidän juttuja ihan alusta asti, mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä joukkoon. Muutama päivä sitten mieheni kysyi, että "miksi sä et koskaan kirjoita palstalle, kun luuhaat siellä monta kertaa päivässä". No, tässä sitä nyt sitten ollaan. :)

Meidän hurmaaja-neiti syntyi 19.7 ja oli 3770g ja 53cm. Toissa päivänä 3kk neuvolassa pituutta oli jo 62cm ja painoa 5,9kg. Asustellaan täällä pääkaupunkiseudun tuntumassa omakotitalossa. Ja meillä on marjukka kanssa lääkärineuvola 4kk iässä.

Luen täällä kateellisena teidän vauvojen yöunista ja joka ilta toivon, että tänään se tapahtuu meillekin, tyttö nukkuu koko yön. Meillä hyvä yö tosiaan tarkoittaa sitä, että herätään 2-3 kertaa syömään ja huonona yönä herätään tunnin jopa puolen tunnin välein... Ei kuitenkaan syömään, mutta ilmeisestikin neiti ei vaan saa uudelleen unen päästä kiinni ja haluaa imeä tissiä. Meillä ei siis syödä tuttia. Auton turvaistuin on ainoa paikka, jossa tutti kelpaa... Iltakitkut on toistaiseksi rauhoittuneet. 1kk-2kk meillä huudettiin ja kiukuteltiin oikein urakalla iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Välillä itkettiin sitten neidin kanssa molemmat kilpaa... Joudun vielä olemaan aika paljon yksin, kun mun miehellä on jonkun verran työmatkoja. Toistaiseksi pisin on kuitenkin ollut 1 viikko ja siitä selvittiin kunnialla. =) Vähän pelotti kyllä aluksi, että miten pärjätään.

Meillä syödään pelkästään vielä rintamaitoa. Aateltiin kyllä alotella soseet viimestään tossa 4kk. Ja noita kakkaongelmia meidän neidillä ei kyllä oo - ainakaan sillai että kakkaisi tosi harvoin - meillä kakataan n. 3 kertaa päivässä. Ja masuvaivat kiusaa toisinaan öisin, joten nekin varmasti osasyynä noihin yöheräämisiin...

Ensi viikolla koittaakin jännät paikat, kun lennetään tytön kanssa ekaa kertaa. Mennään mun miehen vanhempien luokse, asuvat lähellä Iisalmea. Mies sitten tulee hakemaan meidät sieltä pois viikonloppuna. Onko kellään muuten kokemuksia pikkuisen kanssa lentämisestä? Jostain luin ettei alle 6kk ikäisen korvien pitäisi vielä reagoida nousuihin/ laskuihin... Mutta pitää varmaan varmuuden vuoksi imettää, niin josko se tasaisi tota paineen vaihtelua. Eli kun puhuitte tuosta julki-imettämisestä, niin meille se olisi sit eka kerta. Ja jos joitain liikemiehiä - on tosiaan klo 17 lento - haittaa siellä koneessa, niin antaa haitata vaan.

Mut joo, tässä oli varmaan meistä jo tarpeeksi luettavaa. Tyttö on täälläkin päikkäreillä ja nukkunut nyt 3 h, eiköhän tuo kohta heräile. Kommentoin sit seuraavissa viesteissä enemmän teidän juttuja!

sippunen ja tyttö 3 kk 3 pvä
 
Hug
Moi vaan kiiviläinen ja sippunen!

Meillä täällä Helsingissä ei ole ollut mitään puhetta, että seuraavalla 4kk neuvola käynnillä ois lääkäri. Tai sitten mä oon ollut niin sekasin, että en muista jos sellasesta on puhuttu.

Mä oon täällä ihmetelly, että voisko meidänkin pojalla alkaa tulemaan hampaita, kun se kihnuttaa tuota harsorättiä suussa tai sitten sormilla. Meillä ei vielä poika myöskään leluihin hirveen hyvin osaa tarttua, joten semmonen purulelu ei oikein auta. Onneksi se sitä harsorättiä pystyy pyörittämään suussa. Voihan se olla, että se muuten vaan haluaa kihnuttaa jotain suussa, niinkun tähän ikään kai kuuluu.

Ja julkisesta imettämisestä sen verran, että jos se jota kuta häiritsee, niin se on sitten ihan sen pervon oma ongelma. Sen lisäksi, että se on maailman luonnollisin asia, niin siinähän ei näy juuri mitään, kun se nänni on siellä suussa. Enemmän tai saman verran sitä tissiä näkee tuolla hiekkarannoilla, kun naisilla on pikkubikinit. Jos mun pojalla sattuu tulemaan nälkä ja ollaan jossain julkisella paikalla, niin kyllä mä tissin kaivan tasan tarkkaan esille. Kesällä näitä tilanteita vähän pääsi sattumaankin, nyt syömisväli on sen verran vakiintunut, että voi mennä esim. lastenhoitohuoneeseen tai vastaavaan. Mutta ihan hyvin voisin myös kahvilassa tai ravintolassa imettää.
 
Jännää, että monet ihmiset ajattelee, että siihen imettämiseen pitäis liittyä jotain pervoa, jos se kummastuttaa julkisesti tehtynä. En usko, että moni sitä sillä tavalla ajattelee, vaikka siitä kiusaantuisikin. Itse esim. en todellakaan ole mikään perverssi, vaikka en niin kovasti julkista imetystä suosi/ymmärräkään... :D:LOL: mielestäni se on vaan yksityinen asia.. Hauskaa, kun tämä herättää niin paljon tunteita, kun on vähän toisella kannalla kuin enemmistö. Ja edelleenkin, en tosiaan tuomitse niitä, jotka imetää julkisesti, mutta tosiaan ymmärrän miksi on erikseen tehty paikat imettämistä varten niin imettäjää kuin muita kanssaihmisiä ajatellen!:)

Ja kun joku mietti esim. lentokoneessa imettämistä..minusta se on täysin luonnollista ja melkeen pakkotilanne..kuka sitä nyt lähtisi vessaan imettämään, kun muut jonottelee oven takana. Mutta siis kun monesti muuten on valinnan varaa, niin silloin eri tilanne..tai ainakin mahdollisuus siirtyä johonkin syrjään. Toki todettakoon, että itellä helppo tilanne, kun Emma on aina pitänyt vähintään 3-4 tunnin tauon syönten välillä..ja toiseksi pullo kyllä myös helpottaa joko pumpatulla maidolla tai sitten korvikkeella.
 
Viimeksi muokattu:
Hug
Sannuliini Joo ehkä tuli vähän kärjistetysti sanottua. En tietystikään tarkoittanut, että jos joku kiusaantuu siitä, on automaattisesti pervo :) Ei mulla itsellänikään ole mikään tarve päästä julkisesti imettämään, mutta jos tilanne niin vaatii, niin sitten imetän. Imettämiseen tarkoitettuja paikkoja toki on joitain, mutta ei mun tiedossa ole, että niitä ihan joka nurkalla on. Lastenhoitohuone joo, mutta onko niissäkään aina tuolia? Ja inva-wc, joka on usein yhdistetty lastenhoitohuoneeseen, ei ole mikään järin miellyttävä paikka imettämiseen, varsinkin jos on kovin siivottomassa kunnossa. En kyllä ole niin hirveästi vielä pojan kanssa liikkunut ympäriinsä, että ehkä en tiedä mitä nämä paikat on.
 
Enhän mäkään nyt tissit paljaana ravintolassa juokse ympäriinsä kun imetän. :D Jos joku tissistä näkee siinä vilauksen niin johtuu kyllä aivan yksinomaan siitä, että katsoo jo hyvin hyvin tarkkaan.

Mun mielestä julki-imetystä kauhistelevilla on liikaa aikaa töllötä muiden tekemisiä. ;) Hassua, että bikineissä on ihan ok pyöriä rantsulla, mutta rintaa ei saa vilahtaa yhtään, jos lapsi on siinä ruokailemassa... Jotenkin vääristynyt arvomaailma ehkä.
 
Tervetuloa mukaan sippunen! Kiva saada uusia jutustelijoita mukaan. :) Tulehan sitten kertomaan, miten lentomatka sujui pienen kanssa. Meilläkin on suunnitelmissa pian lennellä mummolaan vauvan kanssa.

Ja julki-imetykseen liittyen vielä sen verran, että musta on kiva, että asioista syntyy keskustelua, mutta olisi mukava myös, että muistettaisiin, että tapoja hoitaa lasta on monia eikä oltais heti teilaamassa muiden tekemisiä, jos itse ei tee samoin. :) En usko, että kenelläkään tälläkään palstalla on suurinta viisautta lasten hoidosta vaan jokainen tietää parhaiten, miten omaansa hoitaa.

Tulin just yli tunnin vaunulenkiltä ja nyt olis massiivinen siivousurakka edessä. :stick: Argh.. Mutta sitten otan kyllä rennosti.

Ihanaa viikonloppua mammoille ja pienokaisille!
 
Hienoa et julki-imetyksestä tuli keskustelua. Enkä nyt usko et kukaan tääl ois tuominnut mitään mielipiteitä. Jokainen tekee niinkun itse mieleisekseen kokee.
Julkisimmat paikat missä oon imettänyt on yhden kaupan lastenhoitohuone ja avoin päiväkoti.
Mutta itellä ei ois "pokkaa" alkaa imettelemään ravintolassa tai kahviossa, tietty jos tilanne sen vaatis niin eipä siinä muutakaan vois. Mut mieluummin menisin kyllä johonkin muualle imettämään. Mutta ei mua koskaan häirinnyt jos joku on imettänyt jossain kahvilassa tms, eikä kukaan pakota katsomaan jos inhottaa / häiritsee.
 
Kuten Pai totesi, kukaan ei ole varmasti täällä tuomitsemassa, mutta itse kyllä haluan sanoa mielipiteeni, vaikkakin se enemmistön mielipiteestä poikkeeakin. Mutta kuten jo TODELLA MONEEN KERTAAN on todettu, jokaisen oma asia, jos haluaa julkisest imettää,mutta halusin vain tuoda esiin, että ymmärrän myös ne joita tilanne saattaa vaivata. Tiedän esim. ravintoloita,joissa tuttujani on pyydetty siirtymään hieman syrjempään imettämään ja tästäkös he ovat suivaantuneet...itse taas ymmärrän tämänkin kannan täysin. ELi tosiaan jokainen imettäköön missä haluaa, mutta en käsitä sitä, että toisen mielipiteen omaavat lähdetään tuomitsemaan jotenkin ahdasmielisiksi tai muuten oudoiksi..eikä tosiaankaan ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, mutta osalle tämä asia näyttää olevan TODELLA herkkä paikkaa...mistäköhän johtuen... itselle kun tuo imetys nyt ei ole niin kamalan suuria tunteita herättävä asia, että jaksaisin vetää tälläisen asian takia hernettä nenään... Ja uskoisin, että tämän asian/mielipiteen perusteella lähdetään vähän liian heppoisin peruistein toisten arvomaailmaa teilaamaan...ehkä!! tai itse en ainakaan sellaiseen haluaisi kovin helpolla sortua...:) tai minulle ainakaan julki-imettäminen tai sen tekemättä jättäminen ei vielä kovin paljon kerro ihmisestä tai hänen arvomaailmastaan...tai sitten en vain osaa tulkita!!:D :D:D

...ja kuten varmasti meille jokaiselle,myös minulle on tärkeintä, että oma lapsi saa ruokaa ja on tyytyväinen, on se sitten julkisesti tai vähemmän julkisesti, ravintolassa tai vaikkapa siellä haisevassa lastenhoitohuoneessa tai autossa!! :D:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ainakin on aivan sama missä kukin imettää, mut itse en halua imettää vessassa ja en ole löytänyt vielä yhtään paikkaa missä ei lastenhoitohuoneessa olisi vessaa. Enkä myöskään yhtään vessaa, joka ei jollain lailla haisisi (mulla on todella hyvä hajuaisti). Oys on poikkeus, siellä on lasten plk:n puolella lastenhoitohuone ilman vessaa ja siellä käy mielellään imettämässä. Mutta en myöskään kahviloissa mene mitenkään kovin näkösälle paikalle vaan mieluummin johonkin rauhalliseen nurkkaukseen, jossa imetyksen ei pitäisi ketään häiritä ja jos häiritsee, niin silloin sen ihmisen pitää jo aikalailla tollata tapahtumaa.. Ja vähemmän imettäessä on rintaa näkösällä kuin monella bikineistä.. Kyllähän imetyksen voi hoitaa julkisellakin paikalla fiksusti ja huomaamattomasti.. tyylejä on varmasti niin monia kuin on äitejäkin, mutta todellakin jokainen tavallaan ;). Mutta harvemmin tarvii yleisellä paikalla imettää, kun tyttö nukkuu useamman tunnin kauppareissullakin.., mut kaupassa, jos vauvalla nälkä iskee, niin olen imettänyt sovituskopissakin :LOL:. Meillä kun ei kovin pitkää aikaa vauva syö - ehkä max 10-15 min :D.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta harvemmin tarvii yleisellä paikalla imettää, kun tyttö nukkuu useamman tunnin kauppareissullakin.., mut kaupassa, jos vauvalla nälkä iskee, niin olen imettänyt sovituskopissakin :LOL:. Meillä kun ei kovin pitkää aikaa vauva syö - ehkä max 10-15 min :D.
Eli ensi kerralla kun liikun siellä suunnalla ja vaateliikkeen sovituskopista kuuluu outoa maiskutusta, niin tiedän tulla moikkaamaan! :LOL:

Tietääkö Pai muuten millaista seutua Pähkinärinne Vantaalla on?
 
hitto, mulla on tänään aivan liikaa aikaa kirjotella... :D

Mutta siis nyt ihan toisiin aiheisiin tiukan imetyskeskustelun jälkeen!! ;) Meillä tyttö söis noita kiinteitä varmaan jo vaikka purkillisen jos vaan antais. Annettu sitäparia kolmea lusikallista vaan,mutta vetäs varmaan paljon enemmänkin, etenkin sitä suosikkipäärynää!:) ens viikolla varmaan sitten siirrytään kokeileen porkkanaa ja sit jotain toista hedelmää.. oiskohan muusatun banaanin kokeilu huono idea? Mitenkähän noissa marjasoseissa, kun monesti on useampaa samassa...?

Joku kyseli muuten tuosta ravintolassa syömisestä aiemmin..me ollaan ainakin käyty tytön kans ravintolassakin. Joskus nukkuu koko ajan, mutta viimeks heräsi ja sitten syöteltiin tyttö siinä pullosta kun heräsi. Kovasti tykkää katella, kun on niin erilaista kuin kotona. Ihan innoissaan kattelee!!

Tosiaan, sovituskoppi, enpäs ole sitä näin imetyskammmosena vielä keksinyt!!:D tosin meillä nykyään ei päivällä tuota imetystä tartte paljon miettiä, kun kaks päiväsyöttöä menee korviketta. Aamulla imetän kahesti ja sit illalla vikan syötön. Silleen helpottanu kovasti ja maitoakin tulee just sopivasti niin äidin rinnoille kuin tytöllekin. Kiva kun ei enää pakkaannu edes yöllä tuon 11 tunnin syöttövälin aikana rinnat liikaa. Ja tyttökin on tyytyväinen kun saa aina kunnolla rinnoista maitoa silloin, kun ei ole pullosyönti vuorossa.

Ihanaa, viimeinen iltavuoropäivä miehellä..ja nyt ei onneks oo sit PIIITKÄÄN aikaan, oli saanu sillen sovittua asian.

Mutta tosiaan, viikonloppuja!! :)
 
Johan julki-imetys on herättänyt keskustelua... Miusta tehkööt kaik kuten haluaa, mie en kokenut sitä julki-imetystä omaksi asiaksi, mutta toisaalta vaan kyllä kadehdin niitä ketkä tekee niin! Kyllä siinä miun mielestä hippunen rohkeutta tarvitaan:D

kiinteet Meillä ollaan nyt vajaa viikko syöty porkkanaa sellanen 1-2 lusikallista (miehen mielestä ei olis saanut edes sitä yhtä lusikallista antaa) ja luulempa, että ens viikolla siirrytään jo 3-4 lusikallista ja perunaa olis tarjolla.. toki ensin tarjoan vähemmän, että nään tuleeko mitä, mutta jos ei ni sitten vähän enemmän.. ja jotain hedelmäsosetta pitäs käydä hakemassa kaupasta, vois poju vaikka tykätäkkin sellasesta...

sippunen teretulemas siulekkin, kiva kun me "lisäännytään" näin matkankin varrella:LOL:
 
Eli ensi kerralla kun liikun siellä suunnalla ja vaateliikkeen sovituskopista kuuluu outoa maiskutusta, niin tiedän tulla moikkaamaan! :LOL:

Tietääkö Pai muuten millaista seutua Pähkinärinne Vantaalla on?
Pähkinärinne on mukavaa seutua. Mun mielestä ainakin hyvät ulkoilumaastot. Pähkinärinteessä on lampi ja sitä kiersi ainakin joskus ulkoilureitti. Rauhallinen lähiö. Suht hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin ja junallekkin. Palveluita löytyy ainakin ruokakauppa ja vakio pizzeriat ja pubit :D
Kannattaa käydä pyörähtämässä ja tutustumassa.
 
Imetys:Kotona jos on vieraita meen toiseen huoneeseen imettää..ihan sen takia että pääsee rauhaan hetkeksi vauvan kanssa:saint:Kun meilläkin käy väliä sellaisia sukulaisia josta en niin välitä niin on hyvä tekosyy poistua tuo vauvan imetys:ashamed:Mutta muuten vedän kyllä hinkit esiin vaikka keskellä tietä:LOL:on mulla oikeesti aina harso mukna ja sillä vähän rintoja suojaan.
hipsu ja poika 2,5kk
 
Mulla ei tullu ennen vauvaa mieleenkään että julkisesti imetys olisi ees joku juttu. Olin aina ajatellu että se on ihan normia, tai oikeestaan en ollu ajatellu asiasta mitenkään niinku en esimerkiksi vaikka kävelemisestä :)
Kyllä se aluksi tuntui vähän jotenki sillai nololta (miksi ihmeessä!!), mutta pikkuhiljaa sitä sitten kun vieraita kävi kotona kylässä niin aina vaan useamman silmien edessä tuli imetettyä. Toiset ei pitäny sitä minään niin ei sitä itekkään ajatellut. Joku saatto ihan avoimesti kattoa, mutta moni kyllä kattelee toisaalle :confused: Osa naispuoleisista kavereista joilla ei oo lapsia on tuumannu, että vähänkö siistiä!!! Noin helppoako se vaan on että tissi esiin!!:eek: Onhan se parhaimmillaan..
Oon aikasemminki sanonu, mutta kävin reenaamassa tätä julki-imetystä miehen työpaikalla päivällä pubissa. Oli vain yksi asiakas paikalla ja sekin on sokea :D, mutta siitä oli hyvä aloittaa. Nykyisin menen useinkin kaupunkireissulla sinne imettämään, vähän syrjään mutta kuitenkin jos jotakuta kiinnostaa niin kyllä voi tissi vilahtaa, en sen kummemmin peittele, vähän harsoa viereen. Neiti saattaa kyllä yhtäkkiä irrottautua ja viuhtassa joten sillon kyllä voi vilahtaa.
Kauppakeskuksissa oon istunu penkille vain ja kaivanu tissin esiin, mutta uskosin että mitään ei ole näkynyt, pukeudun aina sillai kerroksittain jos ei ole imetyspaitaa päällä. Jätän alle topin josta voi venyttää reunaa ja ei maha sit näy ja päälypuseron voi rullata ylös siitä rinnan kohdalta, aika piilossa ollaan sillon.
Tuo sovituskoppi on hyvä idea!:whistle: taidan käyttää kyllä tuota vielä joskus.
ja hipsun kans samaa metodia käytän myöskin... rasittavat sukulaisista saa pienen tauvon kun sanoo menevänsä imettämään makkariin. :)
On mulla yks hyvä ystävä jota pyydän kylään ja melkein aina se tulee sitten pötkötteleen sänkyyn viereen mun kans ja höpiseen samalla kun imetän ja nukutan neitiä. Se on mukavaa... nimittäin monesti mulla meinaa olla tylsää kun imetän. Luen paljon, telkkaria hankala kattoa kun neitillä kiinnostas niin kovasti telkkari.
Iltasin alan olla jo niin sippi, että mukava makuultaa imettää ja rauhottua, muuten kyllä istualteen päivisin.
 
Pakko kommentoida tohon imetyskeskusteluun....:D

Eli itse pystyn imettämään julkisesti ja niin teenkin ellei lähellä ole suojaisampaa paikkaa. Toki ymmärrän myös niitä, jotka siitä ei pidä. Tämä ei ollut se asiani vaan se, kun aluksi ajattelin juuri noin kun jotkut täällä, että en todellakaan rupea imettämään missään haisevassa vessassa! MUTTA kerran sitten imettelin sellaisessa lastenhoitokopperossa jossa ei ollut vessaa. Se olikin miellyttävä kokemus siihen saakka kunnes olin pakannut vauvan takaisin vaunuun ja tajusin miten kova vessahätä itselläni oli...:D Aloin manata, että voi hemmetti, kun täällä olisi edes se vessa samassa!! :LOL: Sitten täytyi raahautua eri paikkaan, jossa oli vessallinen lastenhoitohuone jonne mennä vaunujen kanssa...:headwall: Eli ne tavalliset lastenhoitohuoneet on ihan ok nykyisin...:LOL:
 
sippunen jostain oon kuullu, että imettäminen nousujen ja laskujen aikana auttas ettei vauvalle käy korviin... ja jostain kuulin, että esim. rokotusta annettaessa kannattis samalla imettää niin se ei kävis niin kipeää. Ei kyllä tullu mieleen kaivaa tissiä esiin samalla ku terkka haki piikkiä...
 
Heti alkuunsa tervetuloa uusille, kiva saada lisää kirjottelijoita tähän ketjuun.

kiiviläinen Meidän poika on syntynyt samana päivänä klo: 6.01.
Hirveeltä kuulosti sun kokemukset sairaala-ajalta. Itelläni on vähän samansuuntaisia kokemuksia Jorvista, aika heitteille jäin kun menin osastolle. Vasta illalla sain apuja ja ohjeita vauvan hoitoon kun niitä erikseen pyysin.
Eikö ne päästäneet sua kotiin koska ei maito noussu ? Multa kun kyseltiin jo su-iltana et oonko aatellu et millon haluan lähteä kotiin, jos kummallakaan ei mitään ihmeitä (eikä nyt ollu kyse maidon noususta). Mulla maito lähti nousemaan varmaan joskus keskiviikkona-torstaina (kun tiistai-iltana tultiin kotiin). Jos maidon nousua ois pitäny sairaalassa odottaa, niin varmaan oltais vieläkin siellä. Mua ainakin stressas ja ahdisti se ympäristö ihan hulluna.

Tosiaan toi julki-imetys on jokaisen oma-asia. Ite oon jotenkin senverran häveliäs etten nyt välttämättä missään ihan julkisella paikalla uskaltais alkaa imettämään. Vaik luulis et synnytyksen myötä ois häveliäisyys kadonnut, mutta ei. Mut ei mua häiritse jos joku imettää julkisesti, jokainen päättäköön itse.
Juu ja siis kotona jos on vieraita tai esim. anoppilassa on pelastus kun vauva alkaa pyytämään ruokaa. Pääsee vähäks aikaa omaan rauhaan. Joskus saatan jopa torkahtaa kesken kaiken. :p

Täällä ollaan huomiseen iltaan yksinhuoltajana. Mies on kalareissullaan. Jotenkin kovin hiljasta ja yksinäistä on kun ei oo aikuista juttuseuraa kotona.

Poika on ollu tän päivän ihan hirmusen itkunen ja kiukkunen. Tosin tuttiin on rauhottunut ja sitten tutti suussa leikkinyt pitkät pätkät. Voikohan olla et hampaat jossain syvällä vaivaa ja tutti tuntuu hyvältä ? Terkkarin mukaan ei tässä vaiheessa vielä oikein voi olla hampaita tulossa... :confused:

Onko muiden vauvoilla atooppista ihottumaa ? Meillä on nyt ilmestynyt jotain sen tapasta. Mikäköhän rasva ois parasta ?

Ärsyttää taas jotenkin ihan huolella. Liikaa tulee mietittyä kaikkee ihan turhaa ja ku tuntuu välillä et seinät kaatuu niskaan. En vaan jotenkin saa lähdettyä kotoa oikein mihinkään vauvan kans. Vaik siis todellakin pitäis.
 
Heis!
Tervetuloa kaikki uudet :) mukavaa, kun tulee lisää uusia keskustelijoita

Täällä on haikea mieli imetyksen suhteen :( tänään se viimein päättyy, ite oisin halunnut jatkaa vielä mutta poika ei :( Joten samapa lopettaa kummankin kidutus, ei enää lakkoilu tai raivareita :( Huomen aamulla aloitan uudet e-pillerit (ei voi imettää ) sekä astmalääkitys, jonka kans ei myöskään imetys onnistu. Joten bye bye imetys :'( Vaikka imetys oli aluksi yhtä tuskaa ja kidutusta, pikku hiljaa pääsin sinuiks koko homman kans, alko tuntuu omalta ja nyt se loppuu. Pojan lakkoilun myötä maidon tulo on lähes tyrehtynyt, sama on lopettaa koko homma ja alkaa hoitaan omaan terveyttä, nyt saa taas oman olon kuntoon :) Ja poika masun täyteen ilman raivoa.

Erikostuin Ikea imettämiseen :D monet kerrat tuli istuttua Ikean kahvilassa imettämässä, viime Ikean reissulla istuin kahvilassa imettämässä ja ympärilläni imetti monta muuta naista naista :D ilmeisen suosittu ruokkimismesta. Meillä miehelle julki-imettämine on ok, ite olin ensin vastahakaa ja se ihmetteli miks. Sen mielestä ilmeisesti ihan normiasia, ns. heilutella helttoja julkisesti :D Eka kuukauden imetin aika salassa, eli jos oli vieraita painuin toiseen huoneeseen imettämään, mutta sen jälkeen aivan sama kuka oli kylässä ihan reilusti imetin olohuoneessa missä muitakin oli.

Aikaisemmin oli ihan ok, jos joku randomi kysy "imetänkö?" nyt utelut tuntuu tosi pahalta, tosi vaikeaa myötää: "en imetä". Huoh, ehkä pääsen joskus imetysmorkkiksesta yli. Tänäänkin tapasin yhen meän uuden naapurin, semmonen vanha rouva, kyseli vauvasta ikää ja muuta, sitten laukas pommin " Saahan vauva omaa maitoa?" En pystynyt myöntämään, että en täysimetä enää... Nyt vaan koko ajan aattelen, jos ei oltais ikinä annettu pojalle pulloa tai aloitettu kiinteitä vielä, niin imetys onnistuis vielä, syylisyystaakkaa aivan mahtava :headwall:

Tänään ollaan tasan kuukausi syöty kiinteitä ja velliä. Eilen maistatin pojalle eka kerran hedelmäsosetta, kokeiltiin päärynää, ei saanu kovinkaan suurta kannusta :D irvistettiin ja sylkästiin pois. Tänään oli uusi yritys, soseet lens kaaressa pihalle, selvätikkin isäänsä tullut kun ei makea kelpaa, äippälle kyllä kelpais :p Kukkakaalisose tuntu pienelle miehelle maistuvan :x

Viimisten viikkojen aikana ihmeellinen korvikemaailma on tullut tutuksi, tänään vihdoin ja viimein uskalsin ( sain aikaiseksi ) tehtyä korvikeannoksen jauheesta, purkki oli kummitellut jo kolme kuukautta kaapissa. Aiemmin annoin korvikkeen tetrasta. Tekeekö kukaan korvikkeen jauheesta?

Sannuliini85 :wave: mull ois tarkoitus pakata itteni ja Apsi autoon kurrauttaa Ouluun Vauvakinoon 18.11.

Tylsää kun mies nyt yövuorossa töissä (alko jo klo16.00 ) ja tulee vasta aamuyöllä kotia :( Ollaan pojan kans kahdestaan kotona ja kova tylsyys vaivaa ja aivan hirveä MAKEAN nälkä ( thanks Olivia81! luin sun tummasuklaa kirjoituksen Fb:n puolelta ja sen jälkeen tuli kamala suklaanälkä :headwall: ) Pengoin meän kaapit läpi ja saldoksi tuli sipsiä ja popcornia, jotka ei nyt kelpaa. Vahvasti aloin jo suunnitteleen karkinhaku reissua Makuuniin, mutta aattelin malttaa mieleni, nyt pitää alkaa kattoon mitä syön tai kohta painan yhtä paljon kuin norsu. Enää pari tuntia pitää kärvistellä Makuunin kanssa, sitten se onneks menee kiinni :D Eikä mistään saa karkkia klo: 23 jälkeen.

Ohoh, pikkunen romaani tullut jo :D ehkä pitäis käyä useammin kirjoittelemassa, niin ei tartte tehä ylipitkiä tekstejä :) mutt viel ois Apsin 4kk neuvolakuulumiset.Tosiaan oli lääkärineuvola.

Paino: 5330g ( 4740g )
Pituus: 60,5cm (58,6cm )
Pään.ymp: 40,5 (39,2 )

Poika todettiin terveeksi tosin tosia puheliaaksi :) pienen juttelu meinas jo häiritä lääkärintutkimusta, kun lääkäritäri yritti keuhkoja ja sydäntäkuunella. Taitaapi äitiinsä pieni muru tulla :heart: ei hetkeäkään hiljaa :D
Meän uus neuvolatätssykkä ei ollut mikään ruusunnuppu, aika tyly vanhempi naisihminen. Ei tainut tykätä meistä: a. en imetä enää b. poika syö jo velliä ja soseita c. soseet on kaupan purkkikamaa. Entisessä neuvolassa meille suositeltiin kiinteiden aloitusta painon nostamiseksi, kun taas täällä tämä uus täti oli ehdottamasti vastaan soseita tässä iässä. Ottaapa näistä selvää :confused: mutt aion jatkaa soseiden antoa sanoipa tääs uus tätsy mitä vaan. Kyseli vähän siihen malliin soseista: "Kai sentää syö itsetehtyä eikä mitään kaupan soseita?!" Siinä vaan todettiin nätisti, että syö molempia. Totuus kyll on se, että syödään vain kaupan kamaa. Mulla ei yksinkertaisesti riitä aika tai virta soseiden tekoon nyt. Poika ei nuku päikkäreitä lainkaan ( erittäin harvoin mutt silloinkin maks. 20 min. ) Eli päivisin aika itkuinen tapaus :/ vaatii syliä koko ajan ja viihdykettä. Iltaisin kun saan pojan tainutettua painun vain pehkuihin itsekkin. Onneks pian miehet työkuviot kevenee, eikä oo enää niin paljoa ylitöitä, niin sitäkin näkee enemmän kotona hereillä. Ehkäpä sitten purkit alkaa täyttyä omista soseista. Nyt en jaksa / kerkeä monestikkaan tehä ruokaa lainkaan itelle...

Poika sammuin tänään 5minuutin iltahuudon saatelemana, yleensä huudetaan yli 1,5h. Sai hetken hengähtää ja istahtaa.

Nyt on seurakunnan perhekerhokin koettu ja oli ihan ok, oli pari taaperoa ja muutama parinkuukauden ikänen vauva äiteineen. Onneks oli nuoria äitejä kans siel :) pari vähän tympeämpää +40.v äippää siel oli myös, mutt aattelin olla välittämättä niistä. Ens viikolla ei päässääkään sinne, kun mull pitkästä aika kampaaja :) saa tän kuontalon vihdoin kuntoon, joku kiva väri ja leikkaus ois suunnitelmissa :)

Sori tästä pitkästä stoorista, mutt piti päätä vähän purkaa välillä. Varsinki anteekspyynnöt tosta imetysjuttu hommasta, joka oli pitkä kuin nälkävuosi.

Dana88 & Apsi ( 1pv vaille 4kk :heart: iso poika jo :'( )


p.s JaKa ite otin sen äp.pakkauksen rasvan käyttöön heti silloin, kun pakkauksen sain :whistle: poitsulla on käytössä apteekin rasvat, se rasva on aivan ihanan täyteläinen.
 
dana Tiijän varsin tuon tunteen imetyksen lopettamisen suhteen.. Itekkin olin ihan maassa (ekaan viikkoon en ku olin niin kiireinen) pitkän tovin ja syyttelin itteeni siitä kun annettiin niin pienestä pitäen tuttelia lisäksi kun mie itsekkäästi halusin nukkua vähän pidempiä yöunia... On se jännä vaikka sitä stressas ihan hirveesti ja se oli vaikeeta ni vielä vaikeemmalta tuntui lopettaa ja mie aineskin koin itteni todella huonoksi äidiksi! vaikka imetys ei ole mikään äitiyden paremmuuden merkki, ei tosiaankaan!!!! Ja kyllä itelläänkin on vaikea myöntää, että ei, meillä ei enää imetetä vaan ravinto tulee suoraan tuttipullosta. Nyt, vajaa kuukaus myöhemmin rupeen tuntemaan oloani ja mielentilaani hyväksi ja olen tullut siihen lopputulokseen, että tämä oli kaikkia osapuolia miellyttävä ratkaisu, poika saa mahan täyteen, äitin hermo ei ehkä oo ihan niin kireellä ja isi saa osallistua syöttöön. Nyt voin sanoo, että pullolla on, onks jotain sitä vastaan??
Kiinteitä meilläkin alotettiin vajaa viikko sitten ja KAUPAN sosetta syö.. Ihan kyllä hirvittää mitä neukussa sanoo ku lopetin imetyksen ja oon jo alottanut soseet.... varmaan murhaa miut katsellaan siihen paikkaan vaan sanoisko että ei ole poika näistä kahdesta asiasta juuri kärsinyt.. Äitin kanssa juuri keskustelin, että aijemmin ei ole kaiketi ollut nuita suosituksia (ainakaan näissä mittakaavoissa) ja hyvin on äitikin kasvanut..saanut varmaan tyyliin 1kk ikäsenä jo jotain sosetta..

Ohhoh..tulipas miulakin pitkä sepustus:D

Pitäs varmaan yrittää raahaantua nukkumaan ku olo on ihan nuutunut.. ja olen ruennut vähän pelkäämään heinähurmuria mallia 2011.. Olo on vähän saman mallinen kuin vuosi sitten... Niin julmalta kuin se kuulostaakin niin todella toivon, että kaikki on vaan miun korvien välissä.. Nyt ei pysty toiseen, ei vielä

Juuh, suunnataampa nokka kohti höyhensaaria ni jaksaa huomenna vaihtaa autoon renkaat, käydä shoppailemassa ja iltasella ehkä kyläilemään:heart:
 

Yhteistyössä