Heinäkuun Hurmaajat 2010

Tämä mamma tahtoo etelään! :p
Mulla on ekaa kertaa 2 viikkoon niin hyvä olo, että aattelin lähteä ideaparkkiin ostamaan paitaa (ja housuja) sunnuntaisiin miehen siskon lapsen ristiäisiin.
Eka piti mennä vasta lauantaina, mutta ku tää olo on ollu mitä on niin ajattelin että jos sittenki menis jo tänään ni ois seki sitten ohi jos vaikka lauantaina onki ihan järkky olo TAAS B)

Joo.. eli etelään pitäs päästä, ois niin ihanaa, en oo pitkään aikaan ollu oikee lämpösessä, kesällä kyllä kävästiin sveitsissä miehen kanssa, mutta nyt ois hinku johki löhölomalle.
Vähän miehen kanssa juteltiinki että ku jouluna molemmilla on vaa joulupäivät vapaat ni pidettäs lomaa sitten tammi-helmikuussa ku mun työt (ne joita en edes ole vielä päässyt näiltä paihoinvoinneilta aloittamaankaan) loppuu.
Nyt katselen kaipaavasti tonne thaikkujen suuntaan, mutta uskaltaakohan sinne lähteä sitten kun lennot on pitkät ja kaikkea??? tietääkö kukaan ?
Kun lähemmäskin voisin mennä, mutta kun haluisin tosiaan että olisi lämmin!!
Anteeks nyt että meni vähän topicin ohi, mutta oli vaan pakko tulla hehkuttaa että meikä on pysyssä!! :D

lumo Paljon onnea varhaisultraan, varmasti se hyvin menee ja pienen pieni :heart: sielä näkyy..
On se mies vaan ihana "kapistus" sielä tukena ja turvana.. :hug:
 
funkyMama Mulla ei ole omakohtaista kokemusta Jorvista, mutta muutama tuttu on synnyttänyt siellä ja en ole kuullut mitään huonoa. Oishan tässä valinnanvaraa (Naistenklinikka, Kättäri jne.), mutta Jorvi on niin lähellä, että päädyttiin siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bebek:
JP-78 todella mukavaa lukea miehen näkökulmasta raskauden kulkua, varsinkin kun olet ensimmäistä kertaa tulossa isäksi :) voin vähän pohdiskella että liikkuuko oman miehen taholla samanlaisia ajatuksia ja tunteita, vaikka tietysti me niistä myös yhdessä keskustellaan :)
Kyllä tää toimii toisinkin päin, eli kiva lukea muiden samassa vaiheessa olevien mammojen kuulumisia, niin voi ehkä hieman paremmin ymmärtää oman vaimon oireita ja mielenliikkeitä. ;) Eipä tässä oikeastaan vielä ole kovaa pahoinvointia lukuunottamatta tullut mitään sellaista eteen, mistä vaimo ei olisi etukäteen varoitellut. Eipä vaimo tosin itsekään osannut tällaista pahoinvointia odottaa aiempien raskauksien perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Star86:
JP-78: Minunkin mielestä on hyvä, että tuot tänne keskustelupalstalle isän näkökulmaa odotuksen ajalta. Tosin samalla olen hiukan kateellinen siitä, että tuollaisiakin isejä on olemassa. Ei minun miestäni sen suuremmin ole odotuksen kuviot ikinä kiinnostanut. Ultrassa on aina halunnut olla mukana, mutta ei juurikaan sen kummemmin puhu raskaudesta kanssani, vaikka oireista yms. välillä yritän keskustelua viritelläkkin...
En tiedä olisinko minäkään ihan näin aktiivinen, jos ei olisi ensimmäinen lapsi kyseessä. Toki olisin neuvola- ja lääkärikäynneillä mukana joka tapauksessa, mutta tiedonjano ei varmaan olis ihan tällä tasolla seuraavien lasten kanssa. Tai eihän sitä voi tietää montako lasta tulevaisuus tuo tullessaan. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että haluais enemmän kuin yhden, mutta ei välttämättä kahta enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Kiva tosiaan lukea J-P:n ajatuksia, mahtavaa varmasti sinullekin tämä vaimosi raskausaika ja esikoisenne odotus ;)
Kyllähän tää tosi hienolta tuntuu. Ehtihän siinä jo miettiä sitäkin, että jos omien lasten saanti ei oo ollenkaan mahdollista, kun ei se ihan heti tärpännyt. Jälkikäteen ajatellen kuitenkin aika nopeasti, kun jo neljäs yrityskierros tuotti tulosta, mutta tuntuihan se siinä vaiheessa ikuisuudelta odotella seuraavaa h-hetkeä (vai o-hetkeä? :LOL: ) tädin tulon jälkeen.

Vaimo ei enää pahemmin jaksa stressata, kun hänelle tämä on jo kolmas lapsi ja kyllä mäkin sen päätin, että keskenmenoa en ala etukäteen murehtimaan, kun tuosta tärppäämättömyydestä murehdin jo ihan tarpeeksi. Kyllä se lauantainen verenvuoto silti pelästytti oikein kunnolla, varsinkin kun vaimon aiemmissa raskauksissa ei oo sellaistakaan ollut. Onneksi ultrasta saatiin hyviä uutisia, vaikka kyllä mä sitä jännitin etukäteen melkoisen paljon. Kallishan se oli, mutta ei missään tapauksessa hukkaan heitettyä rahaa. Oli se niin hieno tunne nähdä pienokainen ensimmäistä kertaa ja todeta, että siellä on kaikki kunnossa.
 
Hui kun on tullut taas tekstiä B)

IituPiitu77 Ne neuvolassa sanoi että uskaltaa ottaa, samaten soitin sinne mun ns. "hoitopaikkaan" naistenklinikalle ja olivat samaa mieltä. Sielä ne vain mietti että jos oon sairastanut sen jo niin otan sen turhaan. Minulle nousi nimittäin kaksi viikkoa sitten yön aikana kuume yli 38 ja sitä kesti onneksi vain 1,5 vuorokautta + että siihen tuli räkis, yskä, hirvee pääkipu. Mun mies nimittäin tuli samaan tautiin 3 päivää ennen mua ja se oli kunnolla kipee 5 päivää joista kuumetta 4 päivää ja ihan 39 huiteli tuo kuume... joten en tiedä ollaanko me sitten se sairastettu... Joten oon päättänyt nyt toistaiseksi siirtää, kun kuulin erään lääkärin (en muista oliko keskolan vai lasten osaston lääkäri) sanoneen että Sikatauti ei olisi vaaraksi sikiölle, äiti voi tulla kyllä huonoon kuntoon jos ei heti tajua tulla hoitoon, mutta luulen että tässä on niin varpaillaan että ei suuri kynnys oo lähteä päivystykseen/lääkäriin. Haluan eka kuulla mitä naistenklinikalla sanotaan, kuinka tuola masus voidaan vai voidaanko sielä ollenkaan... ja todennäköisesti odotan (siis jos vain vauva pysyy mukana, vähän skeptinen) ainakin rv 12, ennenkuin mietin edes piikkiä... tää on nyt mun tuntemus tällä hetkellä... vaikka välillä mä olin joka toinen päivä sen ottamas ja jokatoinen päivä päätin etten ota... vaikeeta :headwall:

ON: Tuolla jossain vaiheessa puhuttiin että joillakin oli ns. sammumaton jano ja se sama oire on täälläkin välillä, eniten aamusta jonku 2-3 tuntia ja ihan illasta ennen nukkumaanmenoa. Tänään mua pyörrytti ja etoi pahasti töissä kun ruokailuun meno viivästyi hieman, mitä mulle ei yleensä tuu jos nyt yhden puolituntia menee myöhemmin syömään, mutta onneksi ruoka auttoi. Lisäksi on tullut ettei meinaa normaali pehmeä leipä maistua, vaan ainoastaa näkkileipä... Oon yleensä aamuisin syöny Fitness-muroja ja ruisleipää, niin ajatus siitä kuvottaa aamulla. Lisäksi on iltaväsymys, yleensä olen menny sänkyyn klo 22 maissa niin nyt huvittais mennä jo klo 20 :D Mutta koiran vikan pissattamisen takia sinnittelen klo 21:een ja enpä monena iltana ole kauaa sängyssä maannu kun nukkumasa on tullu kylään :p

Raskausviikkojen laskenta Hei, oisko jollain mulle järkevä selitys miksi neuvolatäti sai mun viikoiksi 6+4 kun mun mielestä se on 5+4??? Eli mun vikat menkat on alkanu 18.10...

PikkuMyy ja kaiffari 5+4 tai 6+4 :flower:
 
Star86: Ikävä kyllä mä en muista sua tuolta maalismasuista... :ashamed: Mä itse olin aika aktiivinenkin kirjoittelija aluksi, mutta kun perustivat sen oman kerhon niin kirjoittelu jäi kun pino kuivui kasaan.

Jorvista:
Mä olen synnyttänyt esikoiseni Jorvissa. Kätilöt olivat ihan hommansa osaavia ja silloin esikoisen saaneena he autoivat ihan riittävästi. Mutta kiire heillä oli!
Mulla synnytys päätyi lopulta kiireelliseen sektioon, ja ihan hyvin sekin lopulta meni. Mutta osastolla tosiaan kiireen huomasi, koska mä jouduin monesti soittaan kelloo kun en itse saanut nousta ylös sängystä leikkauksen jälkeen... Ja vauva huusi nälkäänsä ja en voinu sille lisämaitoa hakea itse... Mä olin neljän hengen huoneessa, jossa ei nukkumisesta tullut mitään, koska aina oli jonkun vauva äänessä, mutta sellaistahan se on. ;)

Mutta toisaalta kun olin tyttöä tekemässä Kys:ssä niin siellä vasta kiire olikin. Just olin saanu vauvan ulos niin äkkiä suihkuun ja osastolle. Osasto oli ihan tupaten täynnä! Mä oli ns. yhden hengen huoneessa, jossa kuitenkin oli toinenkin juuri synnyttänyt.. Oli TOSI ahdasta. Meidän sänkjem välillä oli vaan verho ja aina kun piti vauvan peppua pestä niin piti siirrellä sänkyjä jotta mahtui hoitopöydälle... Ja jos mahdollista niin oli vieläkin enemmän kiireitä kuin aikanaan Jorvissa.
Mutta kaikki raskauden aikaiset tutkimukset ja ultrat hoidettiin tosi hienosti kummassakin paikassa. Kys:issä ehkä hieman paremmin kuitenkin vielä.
Itsekin mietin Jorviin menoa, koska siellä on lastenosasto, jos lapselle jotain ilmenisi. Mutta vaihtoehtona olis kuitenkin hiljaisempi, rauhallisempi ja pienempi yksikkö, mutta siellä ei ole lastenosastoa...
Päättämisen vaikeus...

viivi ja vagner sekä ipana 4+6
 
Uusi ilmoittautuu :wave:

Tein eilen "ylläriplussan", kun menkkoja ei kuulunut pillereiden käytöstä huolimatta...
Tämä toinen raskaus, esikoinen nyt neljä vuotias prinsessa.

Meillä myös tilanahtautta tiedossa vaikka 80m2 rivarikolmiossa asutaankin. Meillä toinen makkareista täysin muussa harrastuskäytössä, eikä sen käyttö muussa tarkoituksessa tule kysymykseenkään. Asunto kahdessa tasossa, mikä lisää ahtauden tuntua. Toiveissa siis lottovoitto ja oma talo :D

Itse olen suht aktiivinen lukija, mutta itseni tuntien kirjoittelen aika vähän...

"oikeaoppisia" nyt 5+4, mutta kk-kierto sen verran pidempi, että voin joutua liittymään vielä elokuisten pinoon.

-Muumurskainen
 
Ultrassa näkyi pieni 10,1mm katkarapu, jonka sydän löi mallikkaasti :heart: Kaikki näytti oikein hyvältä!

Ultran mukaan laskettu aika saattais siirtyä eteenpäin muutamalla päivällä, mutta tarkentavat sitten np-ultrassa, jos tarpeen :)
 
Voi vitsit ku ihanaa :flower:
Mä ootan kans innolla et nään asukkaan, jospa se sitten muuttuisi todellisemmaksi. Tietenkin kokoajan on pelko ettei siellä olekkaan mitään tai on väärässä paikassa. Vaikka kyllä kait se väärä paikka jo näillä viikoilla oireilisi jotenkin ?
 
Onnea Olivialle mukavista ultrakuulumisista!

Synnytyksestä: toivon saavani synnyttää alakautta niin kuin esikoisenkin. Parilla tikillä selvittiin ja istuminenki onnistui jotenkuten heti. Kivunlievityksestä en osaa sanoa vielä, tilanteen mukaan. Esikoista synnyttäessä ehdin saada vain paikallispuudutteen kohdunsuulle ja ilokaasua höngin. Suurinpana huolen aiheenani onkin että ole ajoissa sairaalassa. Viimeksi ohjeiden mukaan kun menin sairaalaan kun ei enää kotona pärjänny olin 9 cm auki ja 2 h ehdin sairaalassa olla. Joten jos toinen tulee nopeemmin en tiedä minne syntyy jos menen samoilla ohjeilla :LOL:

Kättärille mennään sen vuoksi että esikoinen syntyi siellä ja kaikki sujui hyvin ja mukavasti :)

Onnea uusille!

zirppa + hipsu 5+1

 
Onnea Olivia81 ultrasta

Meilläkin näkyi toukka tänään vaikka viikkoja vasta 6+3.
Se on kyllä aivan uskomaton tunne, kun ekaa kertaa näkee, että tuolla on oikasti jotain :heart: :heart: :heart:
Ja ehdottomasti kannattaa ottaa mies mukaan. Omani kommentoi " ettei ole elämässään kokenut upeampaa hetkeä"
On ollut hymy tänään herkässä ja liekö siksi vai sattumaa ei öklö olokaan ole tullut koko päivänä=)

Noh tulipas hehkutus :LOL:

Taisi olla useampi täällä menossa Jorviin synnyttää. Meille se on myös lähin ja siksi varmaan se valitaan.

Kaneli ja toukka 6+3
 
Heippa hei!

Voii tulipa taas kova halu päästä iteki ultraan jo kun luin noita kokemuksia! :heart: Silti pelottaa niin vietävästä, että entä jos siellä ei sitten sydän sykikään. Pelottaa pelottaa. Mutta ei tässä nyt muuta voi kun kiltisti odottaa, meillä on tilillä rahaa ehkä 20e joten eipä paljon yksityisiä ultria tehdä :D

Olivia81: Mulla oli tosiaa tässä suunnillee 3viikon jakso, kun en jaksanu yhtää jumppaa enkä sitte ois lopulta voinukaan, kun tuli se kamala pahoinvointi. Nyt on kumminki tää viikko menny aika nätisti, kun vaan oon muistanu syödä säännöllisesti ja rahdata eväitä kouluun mukaan. Eli ihan olon mukaan jumppaan :) Mulla on kuukausikortti aina kerrallaa, ja oon aatellu että niin pitkää käyn jumpissa kun voin ja sitte ehkä vois siirtyä vaikka salin puolelle tms. Haluisin liikkua loppuu asti edes jonkin verran..

Synnytystapaa en ole uskaltanu edes ajatella! Alakautta luulisin, mutta saa nähdä kuinka sitten tapahtuu :) Mua jostain syystä kauhistuttaa ajatus repeämisistä ja sitte synnytyksen jälkeen vessassa käynnistä jos on tikkejä. Kauhistelen ihan hassuja juttuja ensi kertalaisena :)

Imettää haluisin pitkään, jos vaan onnistuu. Saa senkin nähdä että tuleeko maitoa ja minkä verran :)

Nyt vois alkaa valmistautua unten maille. Mulla olis yks leffa tässä, mutta en kyllä taida jaksaa kattoa. Väsyttää!

Joten kauniita unia :)

 
Tervetuloa kaikille uusille ja monella oli mukavaa kerrottavaa ultrista - onnittelut heille.

Laura-vm 86 Nuo repäisykivut lienevät ihan normaaleja. Mullakin niitä on ollut just yskiessä.

JP-78 On tosiaan mukava lukea isänkin näkökulmaa odotusasioihin. Oma mies oli kiitettävästi mukana esikoista odottaessa, mutta toista odottaessa ei ollut mukana kuin ultrissa ja nyt 3. odottaessa luultavasti on mukana edelleen vain ultrissa.

Susanna85 Miten ois Dubai? Siellä on lämmintä eikä ole kuin n. 5 h lentomatka. Me on suunniteltu lähtevämme sinne. Mutta saa nähdä jääkö suunnittelun asteelle vai päästäänkö lähtemään. Aika näyttää.

ON: Possupiikki tuli käytyä tänään ottamassa niin itselle kuin lapsillekin, nyt enää mies rokottamatta meidän perheessä.

Synnytyksestä: Ehdottomasti alakautta, jos ei lapsen tai oma terveys muuta vaadi. Alakautta olen kaksi aikaisempaa lasta pungertanut: esikoinen 3840 g 53 cm ja nuorempi 4070 g ja 53 cm. Ihan hyvin on synnytykset menneet loppujen lopuksi ja kakkonen tuli vielä käsi poskella eikä kestänyt kuin 2 min - kätilö sanoi, et ois tullut 1 min:ssa, mutta piti varoa kättä.

Minullekin sopii suljettu yhteisö, jos sellainen perustetaan.

SMSM ja hippu rv 6+3




 

Yhteistyössä