Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

dana Kiva kun oot päässyt kotiin! :) Pysy nyt vaan pois kaikkien kouluhommien tms. läheltä ja keskity lepäilyyn ja nestetankkaukseen.

Zeenah Paljon tsemppiä sinne! Ei kuulosta mukavalta tilanteelta. Toivottavasti pian helpottaa!

Pai Onpa outoa, että Vantaalla ja Espoossa noin eri käytännöt! Mun käsittääkseni Espoossa kaikki käy neuvolalääkärillä joskus rv 17 maissa. Itselläni oli jo aikaisemmin verenpaineen takia.
 
Heissan kaikille.. Hirveesti olut taas tullut tekstiä enkä oikein enää muista, että mihin piti kommentoida, mutta paljon jaksamisia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Kivuista sen verran, että miula on koskenut KOKO tähän astisen raskauden jos milläin tavalla mahaan..Olen käynyt sen takia siellä alkuraskauden ultrassa, olen käynyt tietty np-ultrassa ja KAIKISSA ollut kaikki hyvin..Joillain vain on enemmän kipuja kuin toisilla... Tosin itse voisin olettaa että mahdollisesta pco:stani johtuen on niin paljon kipuja....

ON: Eli kuten äsken jo mainihin niin kipuja on ja huoli pienestä..Ei onneksi enää montaa päivää neukkuun..Ärsyttää ihan suunnattomasti kun täällä ei kyllä pääse välillä sydänääniä kuuntelemaan vaikka miten olis huoli...Voi olla tiistaina vaikee olla koulussa ja hirvee jännitys kun ajattelen vain että kuuluuko vaiko eikö...Muuten täällä ajoittain vähän huonoa oloa ja flunssan poikanen vaivaa..Onneksi koulussa sain kivoja uutisia ja pari tenttiä mennytkin läpi :D Vähentää työtaakkaa nimittäin ihan melkoisesti...

Ja sitten POKSUTAAN 15+0, kivalta tuntuu :heart:
 
Olivia81 Juupa juu. Ihan käsittämätöntä. Mun mielestä tota käytäntöä on muutettu possutaudin takia, mut näköjään otettu nyt ihan normaaliks ja pysyväks käytännöks. Ja silleen ku ei mullakaan ole mitään sairauksia itellä jne, niin eihän se lääkärikäynti ole tarpeen.
Siksipä menenkin maanantaina käymään Diacorissa et saa tutkia et kaikki on kunnossa ja paikat niinku pitääkin.
 
Heippa!

Dana88: Huii! Sulla on ollut kunnolla äksöniä! Hienoa silti, että oot päässyt kotiin takaisin ja vaikuttais olevan parempi meno ja meininki. Toivotaan että sillä mallilla pysyykin :)

Zeenah: Paljon voimia ja kärsivällisyyttä lepoon, molempien parhaaksi se kumminkin on, vaikka tylsää tekeekin :)

Öiset vessareissut on täällä hitusen rauhottunut sitten parin viikon takaa. Onneksi! Kamalaa kun ei saanut nukuttua koko yötä vaan heräili vessaa. Sitten vaan tein niin, että vaikka heräsin ja oli kamala vessahätä nii päätin että minähän en nouse ennen aamua ja pidättelin sitte koko yön, fiksua
:LOL:

Ja sitten omaa napaa:

Oon kamala kamala ihminen. Kiukuttelin koko ajan ja mökötän ja murjotan. Tänää kiukkusin koulus luokkakavereille, kotona miehelle ja voisin kiukuta vielä muilleki jos meille eksyy. On vaan niin ärtyny olo! Argggggh!
En olis millää jaksanu laittaa tänää ruokaa, ja ehdotin että mitä jos käytäs vaikka mäkissä tai missä tahansa. Mies vaa, että nojoo mennää illalla.
Siinä sitte selitin että se nälkä on nyt ja nyt tarttee ruokaa "no onhan meillä kotona jauhelihaa". Joo jee, kun tultii kotii nii eipä se mitää ruokaa alkanu tekee vaa heti koneelle istuu. Tein sit pahaa tomaatti-oliivi jauheliha spagettikastiketta ja samalla viskoin kattilan kansia keittiön lattialle.

Jep. Että mä oon sitte tosi ihana...

Lisäksi mulla on joku ihme ongelma mun toisessa silmässä. Se vuotaa jatkuvasti vettä. Ehkä vois olla kuiva silmä, nehän vuotaa. Tai sitte vois olla kyynelkanavan tukos. Sisäsilmäkulmassa tuntuu semmonen pikkupikku patti, mitä ei toisessa silmässä ole. Kun sitä pattia painaa, se sillee jännästi vihlasee ja säteilee sen kivun nenää päin. Outoa. Apteekkireissu siis tiedossa, oon koko viikon vitkuttanut tätä.

Ja sitten. Poden ihan järkkyä lihomisongelmaa. Se ei siis oikeesti oo ees ongelma, ei mun paino oo noussu. Mutta pirskatti kun maha kasvaa ja näytän läskiltä valaalta. Mulla on kai vähä huono itsetunto. Kuulostaa ihan idiootilta :(

Ja koulussa kun kaverit puhuu tunneilla miten ne aikoo mennä spinningii tai rankkoihi jumppii nii että mua juilii! Mä haluun kans! Mäki haluun rasvanpolttoo tai intervallitreenii.

Oon nyt käyny korkeintaa 45min spinnissä, pumpissa, lihaskunnossa, bodybalancessa ja satunnaisesti compatissa. Kolmesta neljää kertaa viikossa. Mutta kun ei saa treenistä täysiä tehoja irti. Pakko tehä kevyemmin. Eikä saa lisätä painoja vaan tarkoistushan on ylläpitää ennen raskautta saatua lihaskuntoa. Mä haluun treenata kunnolla.

Mikä ihmeen kriisi mulla on.

Äh. Piristän varmasti jokaisen päivää mun valituksella :ashamed:
 
helise noh, noh :hug:
Sä sentä pääset jumppaan ja meet sinne. Ja vieläpä monta kertaa viikossa. Mä en vaan saa itestäni irti ja sitten ku vähä vihloo niin ei tee mieli mennä ku alkaa pelkää et tulee keskenmeno.
Ehkäpä sitten maanantain lääkärikäynnin jälkeen uskaltaa mennä jumppaan. Ehkä otan sinne asti rauhassa.

Jänniä kipuja tuntunut tänään...
Ihan ku joku hakkais navan kohdalta tuolla sisälläpäin. Eikä tunnu kovin kivalta.
Ja ihan ku liikkeet tuntuis... En sitten tiiä.
 
Pai80: Mä oon niin ihana :) Siellä on kuule menossa rakennustalkoot, kun nakutusta tuntuu. Meinaa pieni että pistetäänpäs kotia vähän mukavempaan malliin kun täällä kesään asti ollaan :)

Aloitin tonne kerhon puolelle meidän heinäkuisten keskusteluun ihkaoman masukuva-pinon meille. Pistin sinne jo pari omaa kuvaakin :) Voidaan sinne laittaa masukuvia ilman sen suurempaa julkisuutta, ihan vain heinäkuisten kesken :) Musta se itesti tuntui kivalle ajatukselle. Mitäs ootte mieltä muut?
 
Heippahei,
kirjoittelin ennen joulua tuonne elokuisiin. Mutta viime viikon ultrassa paljastui, että mahassa uiskenteli viikon vanhempi tyyppi, mitä laskujen mukaan piti. Joten LA on nyt 27.7. ja minusta tuli heinämamma.:)
Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä, mutta viikkoja onkin nyt vasta 14+2. Huono olo ja väsymys on vähä helpottanu ja muutenkin voi vähä huokaista kun ultrassa oli kaikki hyvin. Jotenkin kaikki on pelottanut enemmän kuin esikoista odottaessa.
Tuosta liikunnasta. Kyllä kannattaa kuntoilla raskaana paljon. Sitten palautuukin nopeammin synnytyksestä ja raskaudesta. Ekan raskauden aikaan liikuin tosi paljon, mutta nyt en ole kerennyt muuta kuin hyötyliikuntaa harrastamaan. Uinti on musta tosi hyvä. Siinä vaan tulee jossain vaiheessa uimapukuongelma.:)
Lueskelen tekstejänne enemmän ni osaan sitten ottaa paremmin osaa keskusteluun, kun opin tuntemaan teitä heinämammoja. Nyt nukkumaan, öitä!
Viktooria
 
Retuli Kiva, että minusta oli apua. Ei varmaan itekään ois tuota tietty tai minä ainakaan (mies ois voinu tietääkin), jos ei myyjä ois autokauppojen yhteydessä siitä maininnut. Mutta hyvä tosiaan, kun on tuo lohkolämmitinkin, muutoin ois varmaan meilläkin akku tyhjänä nyt kun on paljon pitänyt pientä matkaa ajaa monta kertaa päivässä - kuljettaa ja hakea poika eskariin ja tyttö päiväkotiin, jne.

dana88 hienoa, että pääsit jo kotiin ja vointikin on parempi. Toivottavasti vointi on loppuun asti nyt hyvä :flower: . :heart: potkujen tuntumisesta.

Liikunta ja ruokavalio kyllähän sitä tahtoo tulla morkkista itellekin, jos sattuu sykkeet nouseen kovin korkeelle tai syö jotain mitä ei saisi syödä (esim. tuorejuusto), mutta olen sitten koettanut maalaisjärjellä itteäni lohdutella, että kyllä vauvalla kuitenkin on kaikki hyvin - I hope so.
kardemumman kirjoitus tästä aiheesta oli tosi hyvä =) .

zeenah hui hurja :hug: , koetahan ottaa rauhallisesti, että pikkuinen pysyy kyydissä mahdollisimman pitkään. Vaikeaa se varmasti on... mutta tässä tapauksessa tekee varmaan kaikkensa...

Olivia81 Onpa tosiaan harmi, ettei teillä ole kuin yksi lääkärikäynti. Meilläkin täällä Oulun seudulla on kaksi lääkärikäyntiä kaikilla, odottipa esikoista tai vaikka viidettä.

viktooria tervetuloa mukaan joukkoon. Tuo la on monella muuttunut ultrassa. Itselläkin muuttui nyt ekaa kertaa, kyseessä siis 3. raskaus. Ja mulla on niin säännölliset menkat ja kirto 28 pv, että tietää melkein minuutilleen milloin alkaa. Siksi ihmettelen, et miten hedelmöittyminen ois voinu tapahtua aikaisemmin. Ultran mukaan rv 16+4 ja menkkojen rv 15+5.

Heh, eilen aloitettiin pakkaamaan Dubain matkaa varten ja rupespa tuntuun, ettei mulle löydy enää vaatteita mukaan :ashamed: . Paidat kyllä menee päälle, vaikka ovatkin tiukkoja, kun joustavat. Mutta housuja ei enää montaa mennyt masun kohdalta kii... otan siis yhdet tavalliset ja yhdet äitiyshousut mukaan. Muutama hame meni päälle ja yksi äitiysmekko (jota käytin esikoisen aikaan häissä). Mutta ongelmaksi meinas muodostua, ettei löydy yksiäkään shortseja :LOL: , mutta sitten yhdet farkkushortsit meni päälle, kun ne on olleet mulle isot ja niissä on joustava vyötärö. Bikinit menee onneksi vielä päälle, vaikka kuppikokokin on muuttunut... ja yksi uimapuku meni, joten näillä mennään. Ei hirveesti viitsis enää tässä vaiheessa ruveta vaatteita ostamaan, kun on kuitenkin meidän perheen viimeinen lapsi kyseessä. Ikäkin rupee jo tulemaan vastaan...

Mutta nyt ylös ja aamutouhuihin. Nuorempi lapsikin jo heräs ja mies tuossa hommailee kans lähtöä töihin. Lapsilla on tänään valokuvaus päiväkodissa, joten pitää neitiä vähän enemmän laitella tänään :LOL: .
 
Huomenta

Tänä aamuna tuntui taas siltä että taitaa olla lääkäriin meno ylireagointia, mutta kummasti mieli muuttui kun töihin asti olin päässyt. Bussissa jo vihloi vatsaan. Vähän kyllä alkaa nyt pelottaa, ettei vaan ois mitään ikävää... :(
Mistä muuten ensisynnyttäjä tunnistaa supistukset ?

Aika huvittavaa kun yks vähän isompi pomo kävi tossa onnittelemassa... Sano että kyllä me täällä jotenkin aina pärjätään...
Ihan ku rehellisesti sanon niin EVVK pärjääkö vai eikö, ei se oo mitenkään mun ongelmani.
Ehkä mä oon vähän herkkänahkainen taas tällähetkellä. Kaikki ärsyttää ihan älyttömästi.
Eniten noi vatsakivut.
 
pai80 Onhan se ihan hyvä mennä käymään siellä yksityisellä vaikka olisikin sitetn "turha" reissu. Jos on kova huoli niin hyvähän se on mennä että saa mielenrauhan :hug:

zeenah Huih :hug: Voimia ja jaksuja lepoon :heart: :heart:

helise mulla on välillä ihan sama. Olenhan mä tosi onnellinen kun raskaana olen ja masu ja pikkuinen kasvaa. Mutta välillä kun ei löydä päälle pantavaa ja katsoo itteensä peilistä (mulla joka raskaudessa aina naamakin kukkii) niin kyllä välillä vähän se peilikuva masentaa. Mutta sitten taas on päiviä kun vaan ihailee peilistä sitä jättimahaa (ja se vielä kasvaa ja paljon! ;) ) ja silittelee ja on tosi innoissaan kun maha senkun kasvaa ja kasvaa. :heart:

mä sain viimeisteltyä tänä aamuna ekan neulotun jutun pikkuiselle eli ne potkuhousut on valmiit! =) seuraavaksi teen pikkuiselle joko neuletakin tai dinopaidan. =) :heart:

sadee80 & rusina 17+5 :heart:
 
Kolmen päivän päänsärky alkaa ehkä oleen voiton puolella, kamalaa kun ei saa nukuttua..kylmä kauratyyny niskan alla antoi hiukan helpotusta...

Älkää hyvät ihmiset stressatko liikunnasta. Hyötyliikunta, kävely, sauvakävely ja uinti ei välttämättä tarvi tehdä kauheen kovalla sykkeellä. Jos syö kotiruokaa ja säännöllisesti niin ei raskausajan painonkaan pitäisi nousta sen kummemmin...ymmärrän toki jos haluaa käydä jumpissa =)

Äidilläni on 4 lasta ja viimeisestä on 9 vuotta kun häntä katsoo niin ei uskoisi, normaalia elämää elänyt, tehnyt kotitöitä ja ulkoillut tavallisesti, tuloksena 4 normaalia synnytystä ja hyvin on palautunut, ei löysää nahkaa mahassa ei ylimääräisiä kiloja!

Muistakaa jos neuvolassa ei kerrota (äidin neuvo) 6 vko:eek:on synnytyksestä ei saa nostaa mitään vauvaa painavempaa!!!ettei tule kohdunlaskeuma, eli ukot hommiin!


Fiinukka ja käpy tänään 15 :heart:
 
VÄSYTTÄÄÄ

Eilen illalla iski maha kuralle, oksensinkin kerran ja unen sain vasta 00.20 ja pikku neiti päätti herätä klo 5.00.. Ei kovin piretä olo eikä hehkeä... Ja huono äiti olo kun makaan vaan sohvalla..

Mä odotan kauheastio että maha kasvaa, mulle se ei ole kasvanut ollenkaan vielä, tai no housut on menny6t pieneksi mutta ei tuo vauvamahalta vielä näytä. Ja ne potkutkin mitkä tunsin, niin ei ne tainnut niitä olla. Jotenkin olen todella peloissani, vaikka ke kuultiin ja nähtiin pieni ihme. Ja vertaan koko ajan edelliseen raskauteen.
No maha alko näytämään vauvamahalta vasta rv 22, koska mulle tullut sellaista pientä sievää kumpua vaan heti ihan valtavan kokoinen ja ekat potkutkin tais olla vasta lähempänä rv 20...
Mua pelottaa niin kamalasti... :'(

En nyt muuta jaksa kirjoitella, sori oma napailu

Emy 15+3
 
Tervetuloa viktooria mukaan heinämammoihin :)

Minä tässä pikaisesti työn lomassa kirjoittelen ja kerron vaan, että kävin äsken kuuntelemassa vauvan sydänääniä, ihanasti jumpsutti :) Kiinalaisen raskauskalenterin mukaan olis tulossa tyttö, viimeksikin piti paikkansa vaikka onhan nää ihan huuhaa-juttuja...

Hauskaa päivän jatkoa kaikille!
 
Hui...onpas täällä äkäsiä mammoja :)

Emy: Eikai mikään raskaus samalla tavalla etene ja ei noin aikasin kyllä oikein käsittääkseni tunnekaan liikkeitä millään? Kyl sitten vartalo ilmoittaa, jos jokin on vialla...Viime raskaudessa taisin lähemmäs viikkoa 18 päästä omilla housuilla.

Omaan napaan ei kuulu oikeen mitään uutta...välil meinaa itseasiassa koko raskaus unohtua, mitä nyt teidän juttuja käyn täällä lukemassa.

Täällä päin ainakin saa palella ja onneks hain eilen uuden toppatakin kaupasta. Oli työ löytää sopivan mallinen, mutta vähän pitempi toppatakki vielä sopivaan hintaan. En haluis hirveesti panostaa mihinkään vaatteisiin, kun ei ne kuitenkaan käy ensi talvena enää.

Tervetuloa uudet joukkoon :wave: :wave:
 
Miula on melkoisen "kivat" mahakivut...en tiedä liekkö tulehdusta tuolla alaosastossa:ashamed: Lääkäriaikaa turha soitella, kun täällä sitä kyllä EI saa...toivottavasti nyt kestäis kurissa tiistaihin asti kun se neukku...Että osaa ottaa aivoon taas kaikki maailman asiat..Eikö ihmisen pitäs olla onnellinen silloin kun on raskaana???!?!?! Miula on vaan hirvee pelko ja nyttenkin vaan mietin taas kaikkia kauhuskenaarioita näitten kipujen takia ja tuntuu että koko maha hävinnyt, oikeesti kohta alkaa itkettämään :'(

Kait se pittää kouluun lähtii kiukkuamaan...Koulussa jo mahaani katteleevat luokkatoverit siihen malliin, että joku päivä tuleevat vielä kyselemään..Kohan ovat ens tiistaihin asti hiljaa ni hyvä niin!!!!! Että ärsyttää!!!
 
viikot menee niiiiin äkkiä!Huomenna poksuu vko 16! Nyt on sitten alkanut joka raskaudessa riivannut pulssin nousu.. On vaikea hengittää ja ei kovin paljon voi liikkua. Leposyke oli neuvolassa 139 ja loppuraskautta kohden nousee 170-180. Piakkoin alkaa taas beeta-salpaaja lääkitys, eihän se ongelmaa poista mutta helpottaa sen verran että pystyy käydä kaupassa.. huoh,tällaista tänne..
 
Rae89 :hug: Tiedän tunteen ku huolestuttaa ja särkee. Mutta yritän nyt vaan odottaa maanantaihin asti rauhallisesti. Enkä nyt ehkä kuitenkaan pohjimmiltani usko että kivut ois mitään vaarallista / haitallista.
Tänään on kaikenlisäks ollu taas parempi päivä, ettei oo niin särkenytkään. Et menen maanantaina varmaan ihan turhaan sinne gynelle :ashamed:
 
SMSM Mulla on kans ihan säännöllinen 28pvä kierto. Siksi onkin tosi kummallista, että viikolla heitti tuo LA.

Mun maha ei viimeks näkyny ku joskus viikolla 20. Nyt se on ollu turvoksissa alusta asti, ja vähä pelkään että millanenhan jättimaha on tulossa. En oo löytäny mistään hyviä mammahousuja. Onneks sitten viimeisillään ollaan kesällä ni voi pitää jotain isoja hellemekkoja...

Kun liikunnasta on ollu puhetta ni millasia vatsalihaksia teette vai teettekö ollenkaan tässä vaiheessa? Tuntuu, että ne on ihan rapistunu tässä muutamassa kuukaudessa.

Toivottavasti vatsakivut hellittää niillä joilla sellaisia on. Mulla oli yks päivä ihmeellistä veristä vuotoa. Soitin jo synnärillekin, mutta sanoivat, että jos ei oo hyytymiä tai ei oo kovin runsasta ni sit vaan seurata tilannetta. Onneks se sitten illalla loppu, mutta säikäytti kyllä pahasti. Ja nyt tietty pelkään että se sama vaiva tulee uudestaan.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Viktooria
 
Oon tänne ilmoittanut itseni mutta ei oo ollut oikein aikaa ja "tarvetta" kirjoitella.. Kuulumisianne käyn kyllä lukemassa! :flower:

Kaikki hyvin täällä. 9kk vauveliini täytti justiinsa, ihana tyttö. Ei enää oo kyllä vauva..haikeeta! :heart: No kohta on lisää vauvaa talossa, hih!

Mun alaselkä ja lonkka -akseli on ihan helelellelelevetin kipeä ja ONNEKSI sain itselleni ajan fysiatrilta ensi torstaiksi. Tapahtuispa ihme ja saisi tän kivun pois! Sama kipu alkoi tuota tyttöä odottaessa 1kk ennen syntymää. Ja oli kauheaa kävellä. Nyt sitten tuo kipu jo näin aikaisin ja kun on tuo rakas typykkä jonka kanssa touhuaa, niin voi kun saisi kivun pois. :headwall:

12.2 rakenneultra.. Sitten lisää kuulumisa taas..

VOIMIA jokaisen päivään ja oloihin!! :heart:

funkyMama & minitomaatti 17+6
 

Yhteistyössä