Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heippa vaan.
Autoista,meille hankittiin 7 hengen auto juuri,meillä on osan ajasta vielä yksi lapsi lisää.Tänään testattiin täydellä lastilla ja 4 aikuista ja 3 lasta (10,5 ja 3),mahtui loistavasti.Meillä on nyt siis Renault Grand Scenic,tavaratilaa siinä ei kaikkien penkkien ollessa käytössä ole ihan mahdottomasti,mutta koska mekin tällä hetkellä tarvitaan enintään se 6 paikkaa,niin vaunut mahtuvat kyllä kivasti mukaan yhden penkin paikalle.

Mielihaluista
,mulla tekee mieli kaikkea suolaista ihan älyttömästi koko ajan,makea ei oikein maistu,sama juttu oli pojasta..Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy.
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Kepsukka Me oltiin Jorvissa muistaakseni 9.45. Aika jännä et toiset saa tosi nopeesti ne tulokset ja toisilla sitten kestään. Mikä lie siinäkin sitten on ?
Eipä me sit yhtä aikaa oltu, mulla oli vasta iltapäivällä aika. Olivia81 heh, johan sattu, meillä tosin vasta n. puolituntia myöhemmin, joten tuskin törmättiin..

Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
ja vaan yksi kuva saatiin mukaan!!!??? wtf??? se tulosti niitä vaikka kuinka ja monta... :ashamed: noh, pääasia on nyt se, että kaikki on kunnossa!!! :D :heart:
Me saatiin kaks. Työkaveri halus nähdä loman jälkeen kuvia ja ihmetteli kans, miksei enempää saatu, oli tuttavansa ollu kans hiljattain ultrassa ja saanu pitkän liuskan niitä kuvia mukaan. Että kai ihan ultraajasta kiinni, et miten monta kuvaa haluaa lahjottaa.

Mulla on vaateongelma.. Tai siis ei vielä ajankohtainen, mutta tuleva käly uhkaili, että heillä olisi kevät häät mahdollisesti tulossa. Kirkon varaustilanteesta riippuen.. J amihin mä enää toukokuussa mahdun? Eikä tod. huvittais ostaa jotain mekkoa hintaan xx-euroa vain yksien häiden takia. Eli varmaan ainut vaihtoehto on alkaa koluta kirppareita/huutonettiä, jos jotain edullista mutta sopivaa sattuis löytymään.

Hiivasta. Mulla on aiempien raskauksien aikana ollu muutamaan kertaan toistuvana vaivana, nyt ei onneks kertaakaan. Noita lääkkeitä oon yrittäny vältellä ja aina ekaks kokeillu, josko piimähoito auttais (joko istumakylpy tai sit side mihin kunnon loraus piimää) kun nuo lääkkeet tuhoo sen oman hyvänkin bakteeriflooran aika täysin. Saattaa tulla kierre, missä hiiva uusiutuu nopeasti edellisen hoidon jälkeen tai ei meinaa oireet helpottaa lääkkeilläkään. Mutta jollei kotikonstit oo auttaneet, niin oon kyllä lääkkeisiin turvautunu, sen verran inhottava vaiva tuo on..


Pitänee jatkaa myöhemmin, isännällä palaa hermo kun istun tässä koneella jo varmaan kolmatta tuntia..


 
Heips kaikille ja teretulemas uusille, mukava että joukkoomme iloiseen liittyy vielä porukkaa :)

Mie tänään kyselin josko mies olis halunnut tulla mukaan maanantaiseen ultraan..Mietti hetken ja tuumas: "Näin lyhyellä varotusajalla en kyllä pysty tulemaan" :| Pikkasen meni mieli matalaksi. Tosin kutsunkin sain tosiaan vasta pe, että lyhyt varoitusaika kelle tahhaan, mutta silti oletin että hän tulisi. Sillon Pe soitin heti miehelle kun ultrakutsun sain, toistelin sitä pitkin iltaa ja silti hän vielä tänään kysyi, että millos se on ja mihin aikaan... Olen hirmu pettynyt hänen käytökseensä. Vetosi työsyihin, mutta mie varsin hyvin tiijän, että olis päässyt tulemaan. Voisin olettaa että hän ei halua tulla siksi, että jos siellä ei kaikki olekkaan hyvin, niin hänen pettymyksensä on pienempi..Koska ei ollut ekassa ultrassa mukana eikä neuvolassa niin ei ole nähnyt tai kuullut pienestä mitään.... Juuri sen pahimman varalle olisin hänet sinne halunnut tukemaan...Ja iloitsemaan siitä jos kaikki on hyvin..Mutta näillä mennään :|

Miekii halluun tuommosen laskurijutun miun näitten tekstien perrään :) Tiijän kyllä missä noita tehhään, mutta en tiijä miten niitä liitetään tähän. Pitääkö se joka kerralla liittää uusiksi vai saako sen jotenkin jäämään?????
 
Tervetuloa uudet :)

Ihana päivä vietetty perheen kanssa naapurikaupungissa shoppaillen, ruokaillen ja polskuttelemalla kylpylässä :) Kaikille löytyi kaupoilta jotakin, paitsi tulokkaalle :whistle: Äitiysvaatteita katselin, mutta siellä ei ollut oikeen mitään kivaa.. Ostin sitten pitemmän neuletakin ja neulepaidan, pari tunikaa, jotka menee paremmissakin tilaisuuksissa, ihanan pipon sekä vihdoin löysin sähkönsinisen LAUKUN :D Oon niin onnellinen...

Mieliteoista: Mun tekee vuorotellen mieli makeaa ja suolaista.. Alussa himoittin punasia mehukkaita omenia ja yhessä välissä sokerikorppuja ja viiliä... ;) Hedelmiä menee kans reilusti ja ruisleipä kurkulla ja tomaatilla, nami!

Täällä ei myöskään tee seksiä yhtään mieli, mikä on ihmeellistä, kun edellisissä raskauksissa oon ollu oikee villikissa! Toki oon kyllä vanhempikin.. Ja myös hajut ottaa nenään aivan törkeesti.. Mies kun käy tupakalla, niin meinaa lentää yrjö kun haisee niin ja samoin jos juo olutta, hyi helvetti.. Tää on ehkä vähän ärsyttävääkin kun haistaa kaikki niin hyvin! En muista että muitten aikana hajuaisti olis ollu näin tarkka.....

Tuntuu, että iltaisin pikkuinen liikkuisi masussa.. Elokuvissa, kun oltiin ja söin karkkia, niin rupes tuntuu hentoja liikkeitä, luulisin..

Me ei olla kerrottu pojille vielä mitään.. Oon kyllä kysellyt, että mitäs jos meille tulis vauva?! Molemmat toivoo pikkuveljeä.. Pienempi poika hipelöitti mun mahaa ja kysyi että miksi maha on niin iso, että oonko syöny hyvin :LOL: TOKI TOKI.. Sillä en halua kertoa vielä, että lavertelevat heti pitkin päiväkotia, enkä halua että siellä vielä tiedetään..

Pitäisi vielä katsoa leffa: HAARAUTUVAN RAKKAUDEN TALO :D Huomenna oliskin sitten leivontapäivä, riisipuuron jo keittelin, että saan tehä karjalanpiirakoita!

Virtaa tuntuu olevan, onneksi huomenna saa nukkua :D |O

Huomiseen ja mukavaa lauantai-iltaa :wave:


Maamin ja TOIVO 14+1 :heart:
 
Joku puhui häistä... Noi tunikat on käteviä ja niitä löytyy varmasti niinkin suuria kokoja, että menee ihan reilusti koko raskausajan ja niitä on varmasti juhlaviakin, leggarit vaan alle ja menoksi :D Mä ainakin suosin niitä ja löytyy veromodasta, hmltä, ginatricotilta.. tms..
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Luen säännöllisesti teidän jutut, mutta omat kommentit jää näköjään tosi vähiin. Tervetuloa uusille ja ihana lukea hyvistä ultrakuulumisista.

Tällainen kysymys heti ekaks: vaivaako ketään toista suun kuivuminen? Minua kyseinen vaiva kiusaa kamalasti, tuntuu, että posket liimautuvat hampaisiin kiinni aina öisin. Jos nousen yöllä veskiin, on aina pakko ottaa lasillinen vettä. Muistan, että samaa oli viime raskaudessa, mutta mistähän tuo johtuu.

Kommentoin nyt ihan yleisesti, koska en millään muista, kuka mistäkin oli jutellut.
Meillä menee siis auto kesällä vaihtoon, kun kaksoset tulossa. Kovasti ollaan kateltu seitsemän paikkaisia, mutta mahtuuko niihin lisäks kaks koiraa sekä tietty tavarat. Me reissataan suht paljon (mökkimatkat, mummolamatkat yms.). Ilomielin otan vinkkejä autoista vastaan.

Minullakin on työmotivaatio nollassa. Onneksi työ on hyvin monipuolista ja sitä on vain kolmena päivänä viikossa. Olen miettinyt, että lopetanko tammikuun loppuun vai teenkö vielä helmikuunkin, vähän omasta jaksamisesta riippuu. Ja minä siis otan loparit kokonaan.

Mammavaatteita en vielä ole kaivanut esiin, vaikka sekin aika lähestyy. Kauppaankin pitäisi ehtiä, mut inhoan sovittaa vaatteita, joten yritän pärjätä vanhoilla mahd pitkään.

Joku oli jutellut mielihaluista: minullakin menee vuorotellen suolainen ja makia tai paremminkin raikas ja makea. Hedelmät on nyt suosiossa ja kurkku. Maito tökkii pahasti, vaikka yleensä juonkin sitä hirmuisesti esim saunan jälkeen jääkylmää maitoa janoon.

Masu on jo melkoinen. Kohdunpohja on navan ja kylkikaaren puolivälissä. Sen mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta kovasti välillä mietityttää. Mieli ei ole apea, mutta sanoisinko pelokas. Sikäli uutta minulle, että aiemmat kolme raskautta olen voinut mainiosti eikä tällaista pelkoa ole kulkenut mukana. Liekö sit ikä vai mikä, että kaikki pohdituttaa.

Öitä kanssasisaret.
 
Iltaa!

Oon täsä illan päälle lueskellut Oysista + synnytysjuttuja ja perhehuoneista. Oliko täälä ketään joka ois jo synnyttänyt Oysissa? Kiinnostai tietää onko totta mitä noissa keskustelupalstoilla Oysista kirjoitellaa, kuulemma kaikilla on kiire, sektio - ja ensisynnyttäjät jätetään oman onnensa nojaan ja jne..

Ja onko kukaan ollut perhehuoneessa? (ihan sama misä synnyttänyt) Ollaan aalteltu pyytää perhehuone, mutta kesällä ainakin tilastojen mukaan on ruuhka-aika niin voi olla vaikeuksia saaha semmoinen.
 
dana88 itse olen synnyttänyt aina oysissa(3 lasta),eikä minulla suuresti ole moitittavaa,mitä nyt esikoisen synnytyksessä oli aivan kaamea vanha harppu kätilönä,haukku mut pataluhaksi kun oksensin vahingossa lattialle,siinä kamalassa tilassa ehtiny ruveta katteleen pönttöä saatikka lavuaaria.kiirehän siellä varmana on,meillä ruuhka aika synnyttää heinäkuussa,veljeni morsian sai viime heinäkuussa oysissa vauvan ja silloin oli ainaski kamalat ruuhkat siellä.

perhehuoneessa olin kun esikoinen ja keskimmäinen syntyi,suosittelen sitä oikeastaan perheellisille ja sellaiselle jonka mies voi siellä olla paljon.onhan siellä oma rauha olla.on oma wc ja kaikki.onhan se sitten taas paljon kalliimpi kuin tavallinen ryhmä huone.

nyt töihin,heippa!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille hurmaaville heinämammoille!

Käyn täällä kyllä lukemassa juttuja, mutta kirjoittelen vähän harvemmin. Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Pääsen onneksi juttelemaan neuvolaan vajaan parin viikon päästä, kun meidän ihana neuvolantäti antoi ylimääräisen ajan, koska muuten olisi tullut 2 kk tauko niiden ultrien välillä ja melkein 3 kk tauko edellisestä neuvolasta. Toivottavasti sielä neuvolassa pääsisi kuulemaan pikkuisen sydänääniä, kun täällä meinaa välillä iskeä pelko, että onko vaavilla kaikki hyvin. Nyt pelottaa erityisesti, koska sain tuossa muutama päivä sitten jonkun kauhean vatsataudin, joka iski parin tunnin viiveellä sekä minuun että mieheen. Se laittoi epäilemään, josko kyseessä olisi joku ruokamyrkytys, ja se taas aiheuttaa aika paljon lisähuolta. Täytyy toivoa, että kaikki on kunnossa.

Itse en vielä ole kauheasti jaksanut/ehtinyt miettiä mitään hankintoja. Asumme pienessä makuuhuoneellisessa yksiössä, johon ajattelimme mahtua vielä jonkin aikaa vauvan synnyttyäkin. Tänne ei siis hirveästi sovi sisustamaan tai laittamaan mitään. Vauvan sängylle on katsottu sopiva paikka ja sitten hankkiudutaan eroon kuivausrummusta, jolloin pyykinpesukoneen päälle kylppäriin voi tehdä vaipanvaihtoalustan.

Yhdet mammafarkut hankin itselleni Bebesin alennusmyynnistä Kampin kauppakeskuksessa Helsingissä. Siellä oli useita eri malleja ja kokoja. Muuten mennään toistaiseksi kotoa löytyvillä venyneillä verkkareilla ym. Teen töitä kotona, joten niillä yksillä farkuilla pärjää tosi pitkälle. Helmikuussa tulee työmatka, jonne pitää varmaan hankkia jotain edustavaa. Huoh, ahdistaa jo valmiiksi. Shoppailu on mulle yksi vihonviimeisimmistä asioista, eikä mikään saa ahdistumaan niin paljon kuin kauppakeskukset.

Työhuolet painaa täällä aika lailla - alkuraskauden pahoinvointi ja muut vastoinkäymiset ovat vieneet aikaa yhdeltä työprojektilta, jonka deadline häämöttää helmikuun lopussa. Pelkään, etten saa projektia valmiiksi. Kysyin jo asiakkaalta kerran lisäaikaa vedoten alkuraskauden pahoinvointiin, mutta sitä ei tullut. Nyt siis painetaan töitä joka ikinen päivä ja toivotaan parasta. Tässä yrittäjyydessä on puolensa ja puolensa. Oliko täällä muita yrittäjiä kuin Kardemumma? Ehkä voitaisiin vaihtaa kokemuksia yksityisviesteinä?

Tulihan mollivoittoinen viesti.. Pahoittelut siitä. Kyllä täältä vielä noustaan.

Voikaahan hyvin!

 
Ai hitsit, että mä oon taitava! :LOL:

Tämän saa menemällä Lilypie.com:iin (tai muille pregnancy tickers sivuille). Siellä tekee ensin tickerin ja sitten kun se on valmis valitsee

Forum signatures: PseudoHTML, UBBCodeT and BBCode. ja sieltä alta kopsaa suoraan kaavan sellaisenaan tähän tekstiboksiin.

:
 
Mä olen unohtanut kertoa että me on ostettu kaukalo.. http://www.lastenturva.fi/kauppa/popup_image.php?pID=702
Tuollainen läks kaupasta mukaan kun käytiin miehen kaverin lastentarvikkeessa ja halusin ehdottomasti ton värin ja sattuu olee 09 malli ni ei ollu ku 2 enää varastossa. Kuulemma testivoittaja tuo. Väri on siis tuo ruskee-beige.

Meillä ois ohjelassa häät toukokuussa ja kiinnnostus on aikalailla 0, stressaa kyllä nuo vaatteet, mitkä mahtuu silloin..

Rae89 Oletko sanonut miehelle että sulle ois TOSI tärkeetä että hän tulis ultraan mukaan? Selitä että et halua että joudut oleen yksin jos kaikki ei menekään hyvin, ja että kyllä isän vois oottaa ainakin ultriin osallistuvan (jos vaan MITENKÄÄN saa työt järjestettyä).
Jos et saa miestä niin olisiko joku muu läheinen halukas tulee mukaan? :hug:

Mulla tuli eilen hirvee huoli kun vähön miehen kanssa lemmiskeltiin aamulla ja sitten vielä päivällä ja alon vuotaa verta... luulen että johtuu siitä että mul on hiiva ja limakalvot vaan meni rikki, mutta huoli on kuitenkin kova. Heti kuuntelin sydänäänet dobblerilla ja hyvin kuulu, mutta kuitenkin jäi sellainen olo että ei kyllä varmasti ainakaan seuraavaan 5 kk tee mieli pätkääkään.. :ashamed: Kyllä se mieskin pelästy. jäi nautinto hyvin lyhkäseks..

Perhehuoneista: ite oon ihan järkyttynyt kun kuulin/luin ettei Tayssissa niitä ole, jotenkin tuli hätä että miten mä sen vauvan kanssa pärjään ilman miehen tukea.. Tyhmiä ajatuksia kun kuitenkin onhan sielä hoitajat! Ja varmasti se on miehelle vaikeampaa jättää meidät sinne laitokselle ja itse lähteä kotiin..
Miehen sisko synnytti Vammalssa ja he olivat 5 päivää perhehuoneessa.. ihana paikka oli, sanoivatkin että ihan kuin hotellissa olisi ollut.
Mä en varmastikaan kovin pitkään halua laitoksella olla, siis jos kaiki hyvin niin mahd nopee kotiin, mutta nuo yksinäiset yöt jotenkin hirvittää. :headwall:

Susanna ja papu 15+3

 
Olivia81 No niinpä!! Mutta oli kyllä kauheeta kun makaa raukeena ja sitten huomaa että värit ei oikeen nyt oo hyvät.. Veri ja raskaus vaan ei todellakaan sovi yhteen.. :ashamed:
Kaipa tää tästä ku saa tän pelästyksen pyyhittyä pois..
 
Susanna85 Tuo meikäläisen ukko on sellanen jäärä, että ei muuta mieltään kun kerran on jotain päättänyt. Harmi se on, mutta minkäs teet...Jos kaikki ei ole hyvin niin sitten sitä ensin murehditaan yksin ja illalla kun mies joskus tulee töistä ni murehditaan yhdessä...MUTTA yritän positiivisella mielellä mennä sinne ja toivoa että kaikki hyvin.

Onko teillä muilla minkä verran kipuja alavatsalla? Miula nimittäin ihan kiitettävästi ja päivittäin..Onneksi se ultra on huomenna...

Rae ja Nyytti 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Olivia81 No niinpä!! Mutta oli kyllä kauheeta kun makaa raukeena ja sitten huomaa että värit ei oikeen nyt oo hyvät.. Veri ja raskaus vaan ei todellakaan sovi yhteen.. :ashamed:
Kaipa tää tästä ku saa tän pelästyksen pyyhittyä pois..
Juu, ei todellakaan sovi yhteen! Olisin itsekin saanut vähintään sydänkohtauksen samassa tilanteessa. Onneksi sulla on se doppleri, niin voit kuunnella sydänääniä ja tiedät, että kaikki ok ok. Onhan vuoto jo loppunut? Ja jos asia jää vaivaamaan, niin soita huomenna neuvolaan. Mutta limakalvothan siitä ärsyyntyy kun oikein innostuu petipuuhissa. :)

En tiedä, mitä miehet tykkää itsestään ajatella, mutta ne ei yksinkertaisesti yllä sinne vauvaan asti. :LOL:
 
mäkin kävin tekemässä tuon, liitin sen mun profiiliin,tuntui ikuisuudelta se 191 päivää, mutta sitten kun mietin, että meidän tyttö on vauvan syntyessä 1½v, niin sitten tuntuukin, että aika menee nopeaa, koska Tytön syntymän jälkeen aika on vaan kiitänyt. Mietin jo valmiiksi miten osaan tällä kertaa nauttia vauvasta ja siitä kun toinen on pieni.

tänään alkoi syntäri suunnittelu , ja oikeastaan ihanaa vaihtelua, sunnitella jotain.

omaa mahan kasvua odotan innolla, mutta, kyllä täytyy sanoa, että ekaa kertaa pitkästä aikaa mua alkaa ahdistaa oma vartalo, kun on tuota alkua painoa ja takana syömishäiriö niin ei jotenkin ole helppoa ollla itsensä kanssa nyt. No nyt tosin paino tippui sen kilon, ja nyt on tullut n 400g sen jälkeen, että jotain toivoa, ehkä on.

ostin kirpparilta ekan vauvanvaatteen pient housut ja paidan..

emmy 12+ 5
 
Liplatus: uskoisin tuon suunkuivumisen johtuvan hormonaalisita syistä. Heh, kuten kaikki mahdolliset muutokset. Sitä kun ainakin täälläpäin toitotetaan, että jos ei oo hetkeen käynyt hammaslääkärissä, niin nyt tulisi viimeistään käydä. Koska jos hampaissa on alkavia reikiä tms. niin vaivat voivat pahentua, koska syljen muodostus muuttuu raskauden aikana jotenkin erilaiseksi. Kai siihen samaan piikkiin vois laittaa tuon suun kuivumisen. Mulle on kans muodostunu jo semmonen tapa, että aina silloin tällöin juon lasillisen vettä ja aina myös öisin jos herään vessaan. :)

Täällä kauheesti koitetaan tehdä löytöjä kaksosille. Hakusessa on turvakaukalot kaksinkappalein ja telakoilla, kiitos! :D Olen kiinnostunut myös Easywalker sky duo tuplista, niiden luulis kohtalaisen hyvin mahtuvan meen autoon. Meen auto on wolkswagen sharan. Seitsemänpaikkainen, joista käyttöön tulee siis näiden lasten myötä 6 paikkaa. Yhdelle olis siis tilaa vielä tulevaisuudessa.. :LOL: Ei kait. Nyt taisin mennä hiukan asioiden edelle.. Tavaratilaa ei kauheesti enää penkkien jälkeen jää, mut sit täytyy varmaan ajaa peräkärrykortti, et saadaan kaikki tarpeellinen mukaan! :whistle:

Mä olen ollut molemmista muksuista kahdenhengen huoneissa. Ja hyvin on mennyt. Ekan kanssa sain olla siellä huoneessa lähestulkoon yksin, kun ekana synnyttäny pääsi seuraavana päivänä kotiin ja sitten sinne tuli äiti, jolle oli tehty sektio ja jonka lapsi oli vielä lastenosastolla, päivää ennen, jolloin me päästiin pois. Nyt kyllä mietityttää miten kaksosten kanssa. Anaatkohan ne yhtään helpommin huonetta omaan käyttöön kaksosten kanssa? Ei tietty varmaan ainakaan sillon, jos on ruuhkaa. Pelottaa vaan etukäteen, että molemmat huutaa samaan aikaan ja vierustoverit hermostuu... :eek:

Nyt pienille unille... :wave:

Star86 & Murut 15+1 :heart:
 

Yhteistyössä