Heinäkuun hellemasut 2013 * Tammikuussa *

BDU
Huomenta tällekin puolelle! :)

Alanna, miksei sodastreamin niitä makujuttuja saa käyttää? Niitä vissiin uutteilla tarkoitit?

Tuo uimisjuttukin oli uus, mutta tässä vaiheessa ei taida olla (ensisynnyttäjällä) hätää uimisen suhteen. Pian siis häämöttää ulkomaanmatka jossa aikomus oli meressä pulahtaa :)

shoppailin kirppikseltä itelle kahet mammafarkut, yhen villapaidan, kantorepun ja turvavyönalentimen 40e! Ei paha.. Yhen pikku bodyn oon vauvalle ostanu ja toiselta mummolta on saatu pikkuruiset villasukat ens talveksi :heart:

FB-kirppareita en oo koskaan selaillu, täytyy tutustu niihinkin ;) Tori.fissä oon selaillu vaunuja ja turvakaukaloita vähän että kartoittaisi mitä hakee sitten kun ne ostetaan. Pitää viel selvitellä mitä mun pitää huomioida noissa ostoksissa kun ei mistään mitään ymmärrä :D

BDU ja ötökkä 13+4
 
Sodastreamista, niitä makujuttuja joo tarkoitin. Ainakin nuo kaksi jotka mies oli ostanut, appelsiini ja sitruuna, sisältää natriumsyklamaattia.

Minä tilasin kahdet äitiyshousut Ellokselta. Vielä mahdun omiinkin, mutta kyllä tuo vatsa on jo alkanut kasvaa.

alanna 13+4
 
Tiedättekö! Tajusin, etten ole vielä ajatellutkaan tätä raskautta niin, että minusta tulisi kaksosten äiti :O Siis joku defenssi on ollut niin kovasti päällä koko ajan, ettei mieleen ole päässyt kertaakaan ajatus siitä, että nämä vauvat oikeasti syntyisivät ja jäisin äitiyslomalle, saisin vauvat kotiin ja...

...kunnes työnantajani alkoi kysellä, milloin luulisin jääväni töistä pois, epäili, etten äitiysloman alkuun ainakaan töissä tule olemaan. Hämmennyin tuosta kysymyksestä kovasti. Siis tässähän vaan odotellaan milloin kaikki lähtee menemään pieleen ja raskaus epäonnistuu. En ole ajatellut kovinkaan paljon pidemmälle...en ainakaan äitiyslomaan asti ole päässyt villeimmissäkään kuvitelmissa. Viikko kerrallaan.

Ihmisten onnittelut tuntuu myös oudoilta. Ajattelen mielessäni, että mistä ne onnittelee? Tässä raskaudessa ei ole ollut mielestäni mitään onniteltavaa. Onnitteluista olen kyllä kiittänyt, ja todennut että onnea tässä todella tarvitaan.

Olisin niin paljon mieluummin ottanut normaalin yksösraskauden kun tämän riskiraskauden. Tai olisi edes ollut vähempiriskinen kaksosraskaus.

Ja pelko kasvaa kasvamistaan nyt kun päähän tuli jo kuva äitiyslomasta ja vauvoista. Maanantaina ä-polilla kontrolliultra ja pelkään niin, että jotain on pielessä...

Hermoraunio Enna ja tuplat 14+3
 
Heippa!

Sivusta seuranneena kommentoin, kun joku kyseli, kenelle raskaana olevista tehdään sokerirasitustesti. Helpompi on vastata, kenelle ei tehdä :)

Eli seuraavien henkilöiden EI tarvitse mennä sokerirasitustestiin.
1. Ensisynnyttäjä, joka on alle 25-vuotias, jonka painoindeksi on 25 tai alle raskauden alkuvaiheessa ja jolla ei ole lähisuvussa tyypin II diabetesta
2. Uudelleensynnyttäjä, joka on alle 40-vuotias, jonka painoindeksi on 25 tai alle raskauden alkaessa, joka ei ole aikaisemmin sairastanut raskausdiabetesta, eikä ole synnyttänyt >4500g painavaa lasta.

Sokerirasitus tehdään yleensä viikolla 24-28, mutta suuren riskin omaaville jo viikolla 12-16.

Ja sitten pakko vielä kommentoida närästysvaivaa, josta oli puhetta. Ruokasoodaa ei kyllä kannata käyttää, sillä vaikka se auttaa hetkellisesti, se saa pian nauttimisensa jälkeen mahalaukussa aikaan suolahapon entistäkin kovemman erittymisen, jolloin närästysvaiva pahenee. Siis hetken helpotus, mutta vie ojasta allikkoon. Mukavaa odotusaikaa kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
No eilen oli ultra ja masuasukilla kaikki hyvin, mutta mutta...mun laskettuaika siirtyi kuukaudella eteenpäin, eli mulla on jäänet yhdet menkat muuten vaan tulematta, et mulle saa päivittää... tai siis toisaalta enhän mä enää edes kuuluis tähän porukkaan, et toimikaa miten haluatte sitten... :(

Gilraen84/28/ensimmäinen/KOS/uusi laskettuaika 17.8.
 
Gilraen84, aikamoinen ylläri, onneksi olkoon että kaikki kuitenkin hyvin! Mun puolesta voisit jäädä tänne, on tässä kuitenkin ehtinyt jo tutustua muihin ja vaihdella kuulumisia, niin olisi aika tylsää joutua lähtemään.

Mulla on nyt sitten yksi hammas vähemmän, lääkäri päätti poistaa ylähampaan ja nätisti lähtikin. Ainut vaan että nyt musta tuntuu että mulla on poskiontelon tulehdus, nenää/poskea särkee ja tietysti suun haavaa :/ Raskaana tulehdukset tulee muutenkin helpommin, niin tosi tarkkana saa kyllä olla ton suun haavankin kanssa.

En tajuu, miten tää pahoinvointi voi vaan jatkua ja jatkua!! Ihan samat fiilikset joka aamu kun viimeset 2kk, ekaks vaan vessaan yökkimään. Kauheesti tekis mieli syödä, mutta mikään ei sit oikein tunnu maistuvan.

Syklaamaatista löysin husin sivuilta: "Syklamaatti läpäisee istukan, mutta kohtuukäytön ei kuitenkaan tiedetä aiheuttavan lisääntynyttä riskiä sikiön kannalta. Imetyksen aikana kohtuu-käyttö on sallittua, haittoja ei ole raportoitu maidon kautta." Eli ite kyllä voisin kuvitella käyttäväni satunnaisesti jos nyt kerran on tullut jo kotiin pullot ostettua.
 
Olipas uutinen Gilraen, mun mielestä saat olla tässä porukassa, jos itse vain niin haluat =)

Tulin kertomaan vähän neuvolauutisia eiliseltä :D

Rv 14+4
Paino +100g/vko, yhteensä nyt tullut 600g lisää
RR 105/60 (110/68)
Pissa ok
Hb 123 (145)
Sf 14cm :heart:
Sykkeet 144 :heart:
Liikkeet ???

Suluissa on edellisen käynnin tuloksia. Sykkeet oli vaikea saada lasketuksi, ne kuului hyvin, mutta kävi niinkuin mulla kotonakin, että hiipuu jonnekin. Neuvolatäti epäili että istukka olisi edessä ja vähän häiritsisi, siksi ei varmaan vielä oikein liikkeitäkään tunnu. Mutta sai se ne laskettua kuitenkin, sykkeet siis.

Uimisesta, voi ensisynnyttäjilläkin alkaa paikat kypsymään reilusti ennen laskettua aikaa, että ei kannata sen varaan laskea. Lääkärineuvolassa ja ultrakäynneillä yleensä tutkitaan kohdunsuun tilannetta, kannattaa pyytää neuvolassa tutkimaan jos itse on epävarma, voiko enää uida. Uimahallivedestä ja luonnonvesistä voi mennä vauvaan bakteereja jos kohdunsuu on jo auki ja käy uiskentelamassa.

Tänään taas töihin meno, sain kävelylenkinkin tehtyä. Mun tavoite on ollut nyt, että joka päivä täytyy puolisen tuntia kävellä. Se taitaa riittääkin, voi olla että hölkkälenkit on ohi, kun saan pelkästä kävelystä jo pikkuhiet päälle ja hengästyttää =)

Ainiin, rautaa pitää alkaa ottamaan, sen verran hemoglobiini oli laskenut kuudessa viikossa..

Tanni ja ylläri 14+5
 
Moi:)

Olipas uutinen Gilraen jää tänne vaan silti:) Ja onneksi pienellä oli kaikki hyvin masussa!

Voi Ennanniina :hug: Voin kuvitella sun tunnelmat siellä, kun itseäkin huolettaa välillä vaikka mikä asia, vaikka onkin ihan tavis raskaus. Paljon jaksamista ja hyviä vointeja!

Täällä on tullut uudelleen talvi, ihanaa pehmeää lunta satanut taas:) Oltiin aamulla lumisotasilla lasten kanssa. Ihan täydellinen talvipäivä!

Minäkään en tuosta uimisesta tiennyt, vaan olen noiden kahden ekan kesävauvan kohdalla ihan viimeisin päivinäkin meressä polskutellut:( Onneksi ei ole tullut mitään, ja ens kesänä rajoitan sitten kahlailuun. Joutuu mies sitten menemään lasten kanssa veteen vahtimaan, ne kun ei osaa vielä uida ja merivesi on niin sameaa että pakko on olla lähietäisyydellä kuitenkin. Mies on niin vilukissa, että taitaa jäädä uimiset vähiin:)

Tuota närästystä ei oo mulla enää ollutkaan onneksi, en siihen mitään erityistä tarvinnutkaan. Olin varmaan syönyt vaan liikaa:) Muutoinkin alkaa olla ihanan energinen olo, onkohan tää nyt sitä mahtavaa keskiraskautta sitten? Ekaa odottaessa mulla oli menossa viimeinen opiskeluvuosi, opinnäytetyö, pitkä harjoittelu, näyttökokeet jne eli olin tosi stressaantunut lähes koko odotuksen ajan. Tosin välillä sain lepäillä, kun jouduin liitoskipujen takia saikulle. Kakkosen odotus taas meni esikoisen kanssa kotona, mutta kun hänkin oli vielä vauva, niin tuskin ylimääräistä energiaa kauheasti oli silloinkaan. Nyt taas on sopivasti töitä ja melko omatoimiset lapsetkin jo, joten jää ihan kivasti virtaa vielä omiinkin juttuihin. Tosin pitäisi saada opinnot huhtikuun loppuun mennessä pakettiin!
 
Kiitoksia teille kaikille :) Juu oli tosiaan uutinen ja ei välttämättä kauhean mukava sellainen, sillä nyt on sit isästäkin epäselvyyttä, kun meidän tilanne on hieman mutkikas ollut tuon mieheni kanssa ja tuli tehtyä syrjähyppy, käytimme kyllä ehkäisyä, mutta jotenkin tuntuu et sekin on pettänyt, kun tässä on matikkaa harrastanut...eli tilanne on aikas perseestä, mut tästäkin selvitään! Lapsi on kuitenkin hyvin toivottu <3
 
Gilraen84 Tottakai saat jäädä tänne :) Olisihan se ihan tyhmää nyt yhtäkkiä vaihtaa elokuisiin, kun oot täällä jo tullut niin tutuksi. Mutkikas tuo sun tilanne, mutta kaikesta onneksi aina selviää <3

Mullakin oli eilen neuvola ja siellä kaikki oli ok :) Oli ihanaa päästä kuulemaan pienen sydänäänet. Hassua kun ne kuuluu niin helposti, kun ei tarvi ku laite mahanpäälle laittaa niin heti rupee "laukka" kuulumaan :)

Mandarii ja vaavi 16+2
 
Gilraen84 Oho olipas uutinen varmasti että siirty noinki paljon, mutta onneksi vauva tuloillaan ja kaikki hyvin <3 Munki mielestä sun pitää ehottomasti jäähä tänne ku on jo kauemmin täällä rupateltu nii on tuttu porukka :)

omia oloja Voiskohan täälläki alkaa jo olemaan pahimmat väsymykset ja etovat olot poissa, tuntuu ainaki päivä päivältä virkeämmältä ja paremmalta. Iso ero ainaki Joulun ja Uuden Vuoden aikoihin, jolloin muuta en jaksanu tehä ku maata sohvalla ja olla kotona 4 seinän sisällä. Kultainen keskiraskaus on tervetullut!

Uimisjuttelusta tuli mieleeni, että ekassa raskaudessa ärsytti ku mitään edistystä ei koskaan tapahtunu kohdunsuulla ja aina oli täysin epäkypsä tilanne ja epäilinki ettei se vauva sieltä koskaan tule ku on niiiin epäkypsää :D Mutta sit ku synnytys alko nii se avautuki sit vauhdilla että nopsaan ne kypsy kuitenki paikat

Karoliina 13+0 poks!
 
Gilraen84: todella paljon jaksamisia mutkikkaaseen tilanteeseen. esikoista odottaessa minulla oli samankaltainen tilanne joka söi henkistä hyvinvointia todella paljon. ikuinen stressi siitä, kuka on isä jne...

Kas muillakin alkaa olot pikku hiljaa helpottua! minäkin rajusta pahoinvoinnista kärsineenä alan nähdä vihdoinkin valoa tunnelin päässä :D jaksan nyt jopa pyykätä ja laittaa ruokaa eikä siinä välissä tarvitse huilata. aamupäivät on edelleen hieman hankalia, pyörryttää ja huono olo tulee herkästi mutta iltaa kohden energiaa tulee. kunhan muistaa syödä usein!

onko teillä tullut semmosia ruokia, mitkä etoo? joku ruoka vaikka mistä olette todella paljon tykänneet ennen raskautta ja nyt pelkkä haju tai ajatus saa oksettamaan? minä ketsupin SUURKULUTTAJANA yllätyin todella paljon kun ketsuppi rupes ällöttää. meetvursti on myös ruoka jonka hajua en siedä, enkä makuakaan. Limuista olen myös luopunut, koska se happoisuus pistää närästämään ja masua polttelemaan.

oletteko jo maiskutelleet tulevalle vauvalle jo nimiä? :) mulla on tytölle sekä pojalle etunimet mietitty jo kauan aikaa sitten. <3
Hyviä vointeja kaikille !

jedvenna ja purri 12+1
 
Minä entisenä lihan ystävänä, voin sanoa että pihvi ei kyllä menisi alas millään tällä hetkellä ja samaten on kanan kanssa, ei uppoa ei. Sen sijaan mä rakastan SALAATTEJA voisin oikeastaan elää niillä.

Kiitokset kaikille, että saan jäädä tänne :) Niin vielä semmosta, että mun tyttöolo on palannut, ja ihokin on sen näkönen, että saletisti odotan tyttöä. En tosiaan hehku vaan vauva varastanut mun vähäisetkin kauneuden rippeet. Hiukset tosin ei rasvotu niin herkästi kuin ennen, että jotain positiivista jos haluaa hakea niin se olis sit se. Lisäksi mulla on hieman uniongelmia, menen nukkuu joskus kasin aikaan illal ja sit herään 2 maissa yöllä enkä saa enää unta ja kello soi kuudelta, et oon niinku varmaan koulussa ihan hirmusen pirteänä, jos tätä jatkuu viel kauan, niin täytyy ottaa neuvolaan yhteyttä, kun mulla olis seuraava käynti "vasta" 5.2. mut en mä sinne asti jaksa tämmöstä valvomista. Ja tää ei tosiaan johdu siitä, että vatvoisin kauheesti isyysjuttuja (toki alitajuisesti varmaankin), koska niille ei nyt tässä vaiheessa mitään voi, eikä mun mieskään niistä sen enempää ressiä ota, näillä mennään ja that's it! Noo, tulipahan ainakin läksyt tehtyä, kun tälleen keskellä yötä hereille taas pomppasin!

Nimet on mietittynä sekä pojalle että tytölle, keksin ne oikeastaan tosi nopsasti :)
 
Viimeksi muokattu:
saako ihan udella et mimmosii nimii ootte sitte keksiny? :) oon ajatellu tytölle antaa nimeks mea ja pojalle benjamin :) <3

Gilraen84: mimmone sun iho sit on? onks järkyttävä akne vai millane? mun kasvojen iho on oikeestaan aika samanlaine ku ennen mut niit finnei on tullu semmosii paikkoihi missä niit ei ennen oo ollu, esim koko helkutin rintakehä ja selkä! eikä ne oo mitää pikkusii punasii näppyjä :D hyi kauhee en kehtaa mihkää uimahalliinkaa mennä niiden takia!

tyttöolo mullakin vahvistuu. punaiset tutit ja bodyt osuu silmään aina ja jotenkin ultrakuviakin katsellessani tuntuu et se on pieni prinsessa. raskaus ollu muutenkin niin erilainen mitä esikoisesta, esikoinen siis poika.

mites hei mammojen masut on alkanu näkymään? onko kauheesti jo kasvanu? vaiko masuturvotuksia vielä? mulla isompi masukumpu täl hetkel kuin esikoisesta. kyllä tarkkasilmäiset huomaisivat raskausmasuni jo :) ihanaa ihanaa <3

jedvenna ja purri 12+2
 
Heipsan mammat.

Toista vapaapäivää vietän kuudesta.Kyllä mää nautin! :) Eilen tuli siivottua koko päivän. Tänään ajattelin käydä ostamassa itselleni (ja tietty hellullekin) sängyn! On tuo vanha jo niin kulahtanut.

ETOVAT RUOAT: Kaikki rasvankäryinen kuten pekoni! Rakastin ennen pekonia mutta nyt en halua että sitä edes paistetaan täällä. Hyiyök! Mitään muita ällötyksiä ei varsinaisesti ole.

En ole miettinyt vielä nimiä..Tai no tytöstä haluaisin Elsan, mutta luulen että mies ei taho..on jotenkin epätodellinen olo koko vauvan suhteen. Vaikka ultrassa näkyikin ihan ihmisen näköinen veijari niin silti en oo ehkä sisäistänyt tätä raskautta. Niinkuin joku sanoikin tuolla aikaisemmin että rakenneultran jälkeen varmaan repeää käsistä kaikki hankintajutut..todennäköisesti mulle tulee käymään niin :)
Ei olla miehen kanssa oikeastaan edes puhuttu koko raskaudesta..tiedä sitten mistä se johtuu..

Mulla on ihan kamala hellyyden tarve itaisin! Mun mies näyttää ihan syötävältä ja voisin popsia sen kitaani! :D Ei tää oo ihan normaalia! Hiplailen ja halailen sitä koko ajan, ja jos se ei huomioi mua niin tulee kamalan paha mieli. Joku hormoonihirviö musta on tullu!! Ja seksiä tietty haluttaa koko ajan :snotty: :D

Sitte, pistetääs VAUNUGALLUPPIA: Mistä vaunuista teillä on kokemusta. Hyviä ja huonoja puolia?

Meillä oli ensimmäiset vaunut Emmaljungan Ceroxit. Hyvät oli pukata lumessakin, mutta vaunut itessään oli jotenkin löysät.vaikea selittää, mutta jämäkkyyttä olisin kaivannut. Tavaratila oli myös liian pieni.

Sitten tuplarattaina meillä oli Herqulesin twin raptorit. Jotku maanantaikappaleet ostettiin. Vikoja oli paljon, ja jo parin vuoden käytön jälkeen ne oli kaatopaikkakuntoiset....hyvät oli kuitenkin niin kauan kuin ne kesti.

Jospa alkaisin keittelemään murulle kahvia.Lähdetään ihmisten ilmoille.

Mukavaa pakkaspäivää!

Minttu ja "Teppo" 15+1
 
Vaunuista: Sain isomummulta lahjaksi ennen esikoisen syntymää Brio Kombi- yhdistelmävaunut. Ovat edelleen hyvässä tallessa odottamassa tätä seuraavaa pikkuista. Tykkäsin vaunuista todella paljon ja ne oli helppo kasata takakonttiin eivätkä olleet älyttömän painavatkaan. Ihanan kevyet oli työntää yms. Ei mitään valittamista! Suosittelen :)

Hei mul tuli mieleen taas yks kysymys, melko henk.koht kysymys mut vastaa saa jos tahtoo :D tuleeko kenellekään supistuksen tyylisiä kipuja kohdun seudulle seksin jälkeen? mulla tulee niin hirveet "kohtukivut" sen jälkeen etten pysty edes seisomaan. Pakko istua pidemmän aikaa ja laittaa kuumavesipullo masun päälle. Tämän takia ei kovin usein harrasteta koska ne kivut on niin hirveet... :( onks iha normaalii?
 
Nimistä Meillä on tytölle nimi valmiina, mutta pojalle ei olla vielä hyvää keksitty. Toisianimiä ei olla kyllä pahemmin mietitty, mutta en välttämättä edes toistanimeä lapselle kaipaa.

Masusta Eipä tuo masu ole vieläkään pahemmin alkanut näkymään. Kyllä se nyt vähän näkyy jos joku kireä paita päällä. Yleensä kyllä käytän huppareita niin niistä ei näy ollenkaan :)

Mandarii ja vaavi 16+3
 
Ruttu päivitetty! :D

Nyt on facebookissa salainen ryhmä heinäkuisille! :) Mukaan pääsee laittamalla mulle yv:nä linkin fb profiiliin tai nimen ja kuvauksen profiilikuvastaan. Kun olen lisännyt kaveriksi ja ryhmään, niin mut saa poistaa sen jälkeen jos ei halua mua roikkumaan kaverilistalle.. :LOL:
Onko toi nyt joku uusi heinäkuisten ryhmä kun kuulun fb:ssä jo Heinäkuun Hellemasut ryhmään? Eipä siinä, mitä enemmän ryhmiä ja odottavia tuttavia niin sen mukavampi! =) Laitan sulle yv:tä.
 
Täällähän on vilkasta :)

Nimistä tytölle on valmis nimi (ja koska se on maailman paras niin en kerro, muuten matkitte ;)) ja noh... pojalle myös... mies tahtoo kutsumanimeksi Valtterin (sisältyy nimeen), mutta minä en. Voin antaa sen lapselleni mut en kutsumanimeksi... No, onhan tässä aikaa vielä tapella :D

Vaunuista oli puhetta. Meillä ostettiin vuonna 98 esikoiselle Emmaljungat, olikohan se malli Coronado tai joku sinnepäin. Ne palvelivat sitten kaikki neljä lastani. Sen jälkeen annoin ne siskolleni ja hänen kolme lastaan on myös käyttäneet niitä. Nyt sisko sanoi, että ovat tulleet tiensä päähän. Ovat kyllä olleet joka markan arvoiset :D

Mahan kokoa on myös kyselty ja sen voin sanoa, että kokoa on niin että näytän olevan paljon pidemmällä menossa kuin mitä olen :D Koska töissä käytetään työasua (mallia säkki), vain tarkkasilmäisimmät on bonganneet. Vapaa-ajalla sen sijaan ei tarvii kenenkään kysellä että mahdanko olla raskaana ;)

Tänään aloitin villapukua vauvalle. Jotenkin edelleen hirvittää aloittaa näin aikaisin sitä, taikauskoinen taidan olla:) Teen tuosta villapuvusta 60cm, koska heinäkuussa ei varmaankaan sitä tarvita :D Mitään muuta en ole vielä aikeissa hankkia vauvalle vielä toistaiseksi.

Ei mulla sitten ollutkaan poskiontelotulehdus vaan yksinkertaisesti limakalvot niin hirmuisen turvoksissa, että paine kasvoi. Korvia ja päätä särki kamalasti. Lääkäri määräsi antihistamiineja ja nenäsuihkeen ja antoi pyytämättä 3 päivää saikkua.

TAAS POKSUU Vuorikristalli ja "ei-ainakaan-Valtteri" 15+0
 
Moiks! :)

Mulla on ollut jo tosi kauan tytölle nimi mietittynä, mutta nyt kun on sitten oikeasti raskaana niin kyseinen nimi ei tunnukaan enää hyvältä. Toisaalta tuntuu että poika ois tulossa, että onko se sitten joku ihmeellinen alitajunnan taidonnäyte että tyttönimi ei tunnu hyvältä pojalle ;D Jännä. Ekassa ultrassa kun tiirattiin varpaita ja muita, niin nähtiin myös jo silloin jotain poikaan viittaavaa, vaikka useinkaan ei kyllä ekasta ultrasta vielä osaa sanoa mitään mihinkään suuntaan. Saa nähdä, kun kolmen viikon päästä on rakenneultra, että mitä sieltä sitten oikeasti on tulossa. :) Pojankin nimi meillä on mietittynä, molemmat tykkää siitä kyllä ihan hulluna ja varmaankin se tulee lapselle nimeksi, jos se nyt poika on. :) Mutta, en malta vielä paljastaa sitä täällä, katsotaan sitten myöhemmin.. ;)

Masu näkyy jo ihan hyvin, sopivilla vaatteilla. Pikkuhiljaa on alkanut myös tuntumaan jotain rapistuksia ja venytyksiä mahassa, niinkun joku pönnäisi siellä itseään suoraksi pää kohdunseinää vasten, en tiedä sitten onko näin oikeasti vai kuvittelenko vaan hurjalla mielikuvituksellani. :) Ja nuo rapinatuntemukset tulee aina välillä yksittäisesti, mutta kun jään miettimään että mitähän tuo nyt oli, niin sitä ei sitten tulekaan uudestaan että voisi oikein miettiä. Mutta voisihan ne vaikka vauvanhipaisuja ollakin :)

Mä haluaisin Emmaljungan citycross-rattaat ja niihin semmoisen pehmoisen quadroliftin, tulisi paljon käyttöä eikä ylimääräistä kuomukoppaa, mikä jäisi sitten ylimääräiseksi kun ratasosa otettais käyttöön. Ja quadroliftistä saa sitten jalkojenlämmikkeen myös rattaisiin. Nuo rattaat tuntuu parhaalta omaan käteen kun oon käynyt työntelemässä liikkeissä eri merkkejä, ja kaverilla on myös semmoiset ja niitä on mukava työnnellä. Semmoiset varmaankin hankitaan, voi olla että ihan uutenakin, mutta ehkä jossain poistuvassa värissä jos saisi vähän halvemmalla. :)

Nipas ja otus 16+0
 

Yhteistyössä