Heippa kaikki ja tervetuloa uudet!
En ole vähään aikaan kirjoitellut kun ei oikein ole mitään erikoista ollut, pahoinvointi jatkuu vaan ja alkaa oikeesti kyllä jo ottaa päähän :x
Mulla on kyllä aika selvä
tyttöolo :heart: Ennestään on jo kotona tyttö ja poika, sinänsä ei ole erityisiä toiveita tulokkaan suhteen. Isosisko kyllä toivoisi pikkusiskoa.
Luopumisista, lähinnä eniten harmitusta on aiheuttanut graavilohesta luopuminen, se on vaan niiiiin hyvää
Alkoholia en ole viime vuosia käyttänyt ollenkaan humalahakuisesti, joten senkään suhteen ei ole tehnyt tiukkaa. Mutta toisaalta jos on tehnyt mieli pulloa olutta tai lasia viiniä, olen huoletta juonut. Suomi on varmaan ainut maa, missä on nollalinja tuohon juomiseen. Kukin tekee miten parhaaksi näkee, itselläni ei ole omantunnon tuskia, sillä tiedän ettei yksi olut tee mitään vauvalle.
Hankinnoista, olen yhden huovan ostanut H&M.stä, siinä se taitaa ollakin. Odotan että sukupuoli selviää ja sitten on helpompi katsella mitä vaatteita sisaruksilta on jäänyt ja ostaa tarvittavat sen mukaan. Mahdollisimman vähillä vaatteilla ajattelin pärjätä, viiden ihmisen pyykkirumbassa on muutenkin haastetta!
Hammaslääkärissä voi tosiaan käyttää huoletta puudutetta, itselläni onkin aika kinkkinen tilanne kun viisurit vaivaa, haluisin että ne poistetaan mutta saa nähdä miten suhtautuvat kun oon raskaana. Kävin alkuraskaudessa niitä näyttämässä ja olivat silloin ok, ja lääkäri sanoi että pitää peukkuja etteivät tulehdu raskausaikana, sillä leikkaus on riski. No nyt ne selvästi oireilee enkä voi syödä kunnolla, eli jotain pitäisi tehdä. Röntgenkuvausta ei suositella raskaana, mutta ennen kuin hampaat voi poistaa, tulisi ne kuvata. Ja jos leikkaukseen mennään, tulisi sen jälkeen antibioottikuuri, jota en myöskään raskaana haluaisi, mutta toki tässä tilanteessa pitäisi ottaa. Jos niitä taas ei poisteta, voi riskinä olla vaikka verenmyrkytys ja siitä voi seurata vaikka mitä kurjaa : / No, tänään on aika hamppilääkärille, katotaan mitä sanoo. Toivottavasti nyt jotain kuitenkin tehtäisiin, en voi tällä suulla syödä oikein mitään kiinteää, eikä sekään ole hyväksi vauvalle.
Anteeksi omanapaisuus, stressaa vaan tuo viisuriasia niin oli pakko päästä purkamaan.
Hyviä vointeja,
Taksu ja muru 13+5