Heinäkuun hellemasut 2013 * Tammikuussa *

tervetuloa uudet ja paljon onnea plussasta! :)

hieman omanapailua;onko muilla ollut enemmän stressiä raskausaikana?itsellä on kauhea stressi nyt päällä joka johtuu töistä,yöunet jo kärsii tästä stressistä :/ saakohan neuvolalääkäriltä miten herkästi sairaslomaa?ei varmaan vauvalle tee hyvää kun stressaan näin paljon.. :/ huomenna olisi neuvolalääkäri ja ajattelin kyllä asiasta mainita,jos saisi vaikka edes viikon sairaslomaa jotta voisi hengähtää ja keskittyä vain itseensä.
 
Kivaa saada porukkaan uusia :) Elikkä tervetuloa vaan kaikille uusille :wave: Täällä yleisellä puolella ei vaan pahemmin kukaan kirjoittele. Suurinosa siirtynyt tonne kerhonpuolelle ja suljettuu face-ryhmään.

Käytiin tänään miehen kanssa kattomassa Lastentarvikkeessa vaunuja. Emmaljungaa siellä lähinnä oli ja ihastuin niihin Classic sportteihin ja siihen sitten kantokoppa tietysti vielä mukaan :) Brioja tarvii myös käydä vielä katsomassa. :)

Mandarii ja vaavi 17+0 poks poks
 
Kopsasin omaa tekstiäni tuolta monikkopuolelta, jos joku haluaa kuulumisia tietää :) En jotenkin osaa kommentoida kauhesti kenenkään juttuja täällä, oma tilanne tuntuu niin erilaiselta. Mutta tässä roikun mukana

"Meillä oli tänään kontrolli-uä polilla, A vastasi tasan viikkoja, B oli kaksi päivää edellä. Lääkäri ei kokoeroa noteerannut minään, mutta minua jäi ( tietysti) asia vaivaamaan. Viikkoja nyt siis 15+1.

Muuten sanoi rakenteiden olevan karkeasti arvioiden kunnossa ja lapsiveden määrä normaali. Paikat oli kiinni vaikka ilkeän tuntuisia supistuksia on jo ollut. Tästä eteenpäin ultrat sitten kahden viikon välein."


Enna ja Tuplat 15+1
 
Tervetuloa uusille odottajille! :wave:

Aivan ihania uutisia Ennanniina! Eihän nuo päivien erot ole juurikaan, mutta hyvä että katsovat tilannetta parin viikon välein. :) Oliko teidän tapauksessanne vauvoilla yhteinen istukka, joka saa sinut huolestumaan?

Na-nulle jaksuja stressin kanssa! Itselläni on myös univaikeuksia - herään aikaisin esikoisen kanssa, mutta saan myöhään nukuttua ja yön nukun levottomasti. :/ Onneksi äitini halusi esikoisen viikonloppuna yöksi hoitoon, niin sain nukuttua univelkoja pois (melkein 12h unta!). Saikku kuulostaa tapauksessasi hyvältä, jotta saat hieman keräiltyä itseäsi.

Pojalle iski eräs ihana nimi tänään, tytölle en ole uskaltanut edes miettiä, sillä poikaolo on todella vahva... :D Tyttöjen nimet ovat niin kauniita, että niitä jää väkisinkin haikailemaan.

Liikkeitä on tuntunut päivittäin, ihanaa pientä myllerrystä ja muljahduksia tuolla masussa. :heart:

Alaselkä on alkanut vihoittelemaan, joten kun esikoinen tuosta painuu unille, niin ajattelin etsiä itselleni tukivyötä netistä..

Ilyana & Papu 14+4
 
Ai vitsi.. Vähän luin väärin Na-nun kirjoittama "omanapailua" muuttui mun lukemana omenapillua, piti ihan tavata mitä oikeesti lukikaan :D

Mulla olis kans mielessä sekä tytölle, että pojalle nimet. Se onkin sitten eri asia onko mies samoilla linjoilla, vai joudunko mä taipuu.

Meillä oli esikoisella Brion Kombit. Nyt sitten mietityttää pitäiskö hankkia tuplat vai pärjäisikö noilla yksillä vaunuilla. Ikäeroa tulee siis olee noin 1v 9kk. Todennäköisestihän sitä pääsisi helpommalla, jos suosiolla ostaisi tuplat. Sitten ei ainakaan tarvitsisi miettiä mitenkä matka taittuu kävellen. Tuplista oon kuullut paljon carenoista hyvää palautetta, mutta voisi kai sitä vähän tutkailla muitakin ennenkuin menee ihan ostelee..
 
Taksu Tarkotatko nyt fb-ryhmää?? :) jos tarkotat, niin laita mulle yksityisviestillä linkki sun fb-profiiliin, niin laitan sulle kaveripyynnön. Saan lisättyä sinne vaan porukkaa mun kaverilistalta. Sitten kun oon lisännyt ryhmään, niin mut voi poistaa kavereista jos haluaa.. :) Ja siis just kun se on salainen, niin se ei näy kellekään, sen takia toi sinne liittyminenkin menee noin "vaikeaksi" :D

Tuun tänne päivittää listaa ja kirjottaa muuta tänään myöhemmin, nyt ei vielä ajatus oikeen kulje.. :D Meillä on mun mies ollut sunnuntaista saakka 39 asteen kuumeessa, joten oon pojan lisäksi joutunut sitäkin hoitamaan ja yksin ihan kaiken muunkin... :(
 
Pakko tulla kysymään, että saatteko muut ihan kamalia naurukohtauksia, jotka päättyvät itkuun ??? Mulla tuli niitä edellisessä raskaudessa ja tässäkin on tainnut jo pari tulla :'(
Nämä tulee ainoastaan (onneksi!!!) mun miehen seurassa. Tässä pikku esimerkki,
yks päivä sanoin miehelleni, että lasten hoitoreput on pakattu, hän pyysi jättämään ne ulko-oven etee, jotta muistaa ottaa ne mukaan. Sanoin, että laitoin ne takan eteen (siis toiseen huoneeseen, tää oli se mun pirun hauska vitsi) ja jäin kattomaan miehen ilmettä, no vilkashan se mua kunnes mun pokka meni totaalisesti ja aloin nauraa kippurassa lattialla, mies veti sellasta teko ehe ehe ehe naurua, kun se tietää et nauran siitä vielä enempi...Ja yhtäkkiä mä alan itkeen ja joudun meneen halittavaksi, kun mua hävettää se mun itku niin paljon, siis oikeesti mitä ihmettä??

Toivottavasti joku muukin...anyone? :LOL:

Muuten ei oloissa kummempia, lapset sairastaa ja mä saan hengähtää töistä..

Tanni ja ylläri 15+4
 
Ihana ilma ja ihana päivä!:) Mä oon ollut jo huipputehokas tänään, siivonnut, saanut ruuan uuniin ja pyykit pestyä ja narulle jo ennen ysiä aamulla. Olen niin tyytyväinen, kun alun järkky väsymys on historiaa. Nytkään ei uneta, vaikka yleensä tähän aikaan on melkein pakko pikku torkut ottaa:)

Mullakin on alaselkä ajoittain tosi kipeä. Tosin minulla siihen on alttius muutenkin, on siis vähän huono selkä ja kun lapsia hoitelen työssä, niin helposti rasittaa huomaamattaan liikaakin. Nyt olen ihan tiedosteen tosi paljon vähentänyt turhaa nostelemista ja huonoja asentoja muutenkin. Esim automatkoilla ja istuessa aina tyyny tukemassa selkää, etten pyöristä sitä. Samoin huomaan, että tuosta äitiysjoogasta on ollut apua jo ihan parin kerran jälkeenkin(voi tehdä myös kotona, ne mitä muistaa). Tukivyö minulla oli kakkosraskaudessa, mutta siitä ei ollut apua:/

Mekin saatiin jo muutama juttu vauvalle:) Löysin aivan ihanan vanhan pinniksen kirppikseltä 15 eurolla, ja mikä tärkeintä tuo on sitten sellainen normaalia pienempi malli, eli mahtuu hyvin tuonne makkarin koloon. Pakko oli ostaa, koska en välttämättä olisi sellaista sitten enää löytänyt sopivaa myöhemmin. Vielä toki odottaa osiin purettuna tuolla varastossa. Kaiken lisäksi olen huomannut, että noista vanhoista kiskotaan yleensä esim. huutiksessa hirveitä summia!

Meillä on esikoiselta jäänyt hoitopöytä/kaappisysteemi(Ikeasta, valkoinen Hensvik tai joku sellainen, mihin saa tason erikseen kiinni ja pois), niin se aiotaan taas ottaa vauvalle käyttöön, kun siihen saa tosi paljon vaatteita ja vaippoja mahtumaan. Se onkin ollut tosi monikäyttöinen, koska nyt on siis tyttären huoneessa lelu- ja kirjahyllynä. Tytölle vaan pitää saada jostakin uusi hylly sitten:)

Olen jotenkin hirmuisesti nyt alkanut odottaa kesää ja äitiyslomaa. Olen nyt järjestellyt niin, että saan töissä ja opinnoissa kaikki toukokuuhun mennessä ihan "mallilleen", niin siinä kohtaahan sitä voisi hyvin jäädä lomailemaan:) Olisi ihanaa, kun jäisi sitten vielä aikaa olla näitten isompien kanssa enemmän ennen vauvan tuloa.

Joku kyseli neuvolalääkäreistä ja saikusta... mulla oli ekassa raskaudessa tosi rankkaa kolussa ja töissä, mulle tuli ihan kamalat liitoskivut ja supisteli jatkuvasti. Neuvolalääkäri ei antanut saikkua, mutta mäå en pystynyt töissä seisomaan koko päivää, niin menin sitten ihan tk:seen omalääkärille, joka heti antoi sairaslomaa ja käski hakea uudestaan, jos tarvitsee. Olin varmaan parisen viikkoa, ja se auttoikin, koska sen jälkeen tuo pahin venymis- ja paukkumisvaihe alkoi olla tuolla liitoksissa ohikin jo:) Lisäksi sitten sanoin töissä ja koulussa, että en pysty seisomaan putkeen koko päivää, vaan mun on pakko välillä päästä lepuuttelemaan jonnekin, ja se ymmärrettiin kyllä hyvin. Onneksi en tee samaa työtä enää!:)
 
Tanni muistan nuo naurukohtaukset edellisistä raskauksista. Ne on ihan kamalia. Joulun aikaan pelattiin trivialpursuittia mun sisarien ja meidän miesten kanssa ja sain ihan hysteerisen naurukohtauksen. Oli pakko purra hampaita yhteen ettei muutu itkuksi. Vaikka kyllähän ne kaikki on sen varmaan ennenkin nähnyt, siinä seurassa, kun se naurukin parhaiten irtoo :D.
 
Heissuli!

Vihdoin alan palata eläviin minäkin. Vauvat onneksi voivat hyvin eilisen varhaisrakenneultran mukaan. Kaksi viikkoa on nyt sairastettu noroa, tai ainakin sen se oletetaan olevan siihen asti kunnes saadaan viimeisten kokeiden tulokset.

en jaksa vielä muuta kirjoitella, ajattelin vain ilmoittaa, että elossa vielä ollaan...:wave:
 
Lääkärissä käyty,sain tämän viikon sairaslomaa.Kaikki oli muuten niinkuin pitikin neuvolassa :) taitaa tämä kuuluisa hormonimyrsky olla nyt kun ihan itku tuli lääkärissä kun stressistä kerroin :/ hävetti ihan..

mutta viikot poksuu täälläkin! :)

Na-nu ja pikkuinen 14+0
 
Nauruista, eipä mulla niitä erityisemmin raskausaikana ilmene, mutta toisaalta aina oon saanu tollasia älyttömiä nauruja silloin tällöin :) Enemmän tulee vaan itkuja milloin mistäkin.

Tänään oli neuvolalääkäri, kaikki oli ok. Supisteluista sanoi että on vaarattomia kunhan eivät ala sattua. Ja niin kauan saa vaikka hölkkäillä kun hyvältä tuntuu. Jotenkin luulen kyl et mun hölkät on tässä raskaudessa hölkätty =) Painoa oli tullut 100g/vko, joista kaikki varmaan menny tisseihin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandarii
Pitkästä aikaa heippa kaikille! Ja tervetuloa uusille. Tosin itsellänikin on aivan uusi olo, kun olen ollut niin kauan hiljaa, pahoitteluni.

Väsymys on vihdoinkin hellittänyt. Tästä se seesteinen ja energinen keskiraskaus etenee. :LOL: Toivossa on ainakin hyvä elää. ;) Pahoinvointiahan mulla ei ole ollutkaan, ei kerta kaikkiaan yhtään, mutta maha on kipuillut sitten senkin edestä. Se tietysti huolettaa jatkuvasti :( , mutta ei kai tässä voi kuin odottaa ja toivoa kipuilun olevan normaalia ja asiaan kuuluvaa.

Nt-ultra oli pari viikkoa sitten, siitä kirjoitinkin enemmän tuolla kerhon puolella. Kaikki siis silloin kunnossa. Veriseulasta ei ole soitettu perään, joten toivonmukaan siitä ei tullut narahdusta. Ensi viikolla on toinen neuvolakäynti ja siellä pitäisi tulokset viimeistään kuulla. Äitipolilla kyllä sanottiin nt-ultran yhteydessä, että ottavat yhteyttä jos on tarvetta. Jos kaikki on kunnossa eikä suurentunutta riskiä ole, kuulen tulokset neuvolassa. Joten ehkä tässä voisi uskaltaa jo huokaista helpotuksesta vähitellen. Ja kyllä ne sukupuolitautitestienkin tulokset vähän jännittävät, vaikkei mulla pitäisikään olla pientäkään riskiä mihinkään sukupuolitautiin. Nekin siis kai kuulen neuvolassa. Niin ja veriryhmän ja vasta-aineet myös. Veriryhmäni tiedänkin jo valmiiksi, mutta nuo vasta-aineet kiinnostavat. Eniten kylläkin odotan neuvolakäynniltä pienen sydänäänten kuulemista. :heart:

Vaunuista olette näköjään keskustelleet. Mekin ollaan miehen kanssa varovaisesti jo vähän netistä tutkailtu eri merkkejä ja malleja. Ihan täysillä ei kuitenkaan vielä uskalla niitäkään katsella, ehkä rakenneultran jälkeen vasta. :) Tällä hetkellä pidän hyvin paljon Brion Happy-vaunuista, siis siitä vaunukopallisesta mallista. Onko kellään kokemuksia näistä? Emmaljungalla on myös kiinnostavia vaihtoehtoja, taitavat vain olla Brioa hieman hintavampia? Jotenkin tällä hetkellä kiinnostaisi enemmän sellaiset mallit, joissa on erillinen vaunukoppa. Tuntuu, että sinne vauva mahtuisi paremmin nukkumaan vielä talvellakin. Vai ovatko yhdistelmävaunut kokemuksienne perusteella kuitenkin aivan yhtä hyvät? Teutonia-merkkiset vaunut kiinnostavat myös kovasti, mutta tuntuvat olevan tosi hintavia eli taitavat jäädä meillä vain haaveiluksi. Ja kun eka lapsi on kyseessä, haluttaisiin ehkä hommata vaunut uutena. Muut tarvikkeet hommataan kyllä mielellämme käytettyinä. Mutta jos hyvät käytetyt vaunutkin tulevat vastaan, eivät nekään ole poissuljettuja.

-AnnaNanna 14+3-
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vaan!! :wave:

Mun tiedot hyvin lyhykäisesti (ja päivitysystävällisesti, toivottavasti):
la 30.7
Pneepja / 31 / ensimmäinen / TAYS


Viikkoja on tänään kasassa tasan 13.
Kahdessa ultrassa ollaan käyty. Ensimmäisessä (6+jotain) käytiin vaan tarkastuttamassa, että mukana on oikeasti joku. Toisessa käytiin eilen ja kaikki on hyvin :)
Nähtiin polvia, käsiä sormia ja ... nenä :D

Normaaleihin vaatteisiin en ole mahtunut moneen viikkoon ja sekös pullukkaa sapettaa. Suuri kiitos kilojen kertymisestä menee varmasti tupakoinnin lopettamisen aiheuttamalle herkutteluvimmalle eli huonolle itsekurille. Osittain syytän lievää pahoinvointia, joka helpotti syömällä - söin siis! Kiloja on kertynyt 7-8 jo tässä vaiheessa (kertokaa minulle etten ole yksin!!!) :|

Raskaudesta tietää minun ja miehen vanhemmat ja kummankin sisarukset. Kaksi miehen kaveripariskuntaa ovat myös tietoisia raskaudesta. Toisaalta tekisi mieli huutaa koko maailmalle, että vauvaa odotellaan, mutta toisaalta on ihan kiva, että monikaan ei vielä tiedä.

Nyt kömmin nukkumaan ja palailen huomenna lukemaan koko ketjun läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista sen verran, että itse olen laittamassa myyntiin Teutonian S3-yhdistelmät, jos jotain kiinnostaa niin saa laittaa viestiä! Vaunut on valko-ruskeat, istuimessa kuviointia. Mukaan tulee käyttämätön kova vaunukoppa ja käyttämätön hoitolaukku. Vaunut on tosi hyvässä kunnossa. Nämä on kolmipyöräiset, mutta menee hyvin kaupungissa talvellakin ja sisätiloissa aivan ihanat. Enempää en tässä kehtaa mainostaa, jos jollain on kiinnostusta niin viestiä vaan =) Asun pk-seudulla, eli sieltä olisi nouto.

Meillä on nyt käytössä pulkka ja Emmaljungan tuplat. Esikoinen on kesällä 4,5 joten saa ite kävellä kaikki tarvittavat matkat, ja onhan meillä myös auto :)
 
Tervetuloa uusille! :wave: Nyt pitäs etusivunkin olla ajantasalla. :)

Matkijalintu tarkista, että laskinko nyt ton sun la:n oikein, kun et sitä ollut viestissäs kertonut.. :)

vaunuista on ollut puhetta. Itellä ei ole vielä mitään hajua siitä millaset halutaan. Meillähän tulee lasten ikäeroksi 1v 9kk suunnilleen, eli periaatteessa kai pitäs tuplat olla mutta en haluaisi. Ajattelin, että voitaisi kokeilla selvitäänkö eskoisen rattailla ja vauva vaan kantoliinaan ja sitten toisena vaihtoehtona vauva vaunuissa ja esikoinen seisomalaudalla ja talvella sitten pulkassa.. :) Onneksi totakin on tässä vielä aikaa miettiä vaikka kuinka kauan.

nimiäkään ei olla vielä jaksettu oikeen miettiä. :D

hankintoja muutenkaan vauvalle ei vielä olla mitään tehty.. :LOL: ehkä tossa pikku hiljaa rakenneultran jälkeen.. tai viimeistään kesäkuussa. :D

Ennanniina kiva kuulla kuulumisia :) mikä on ollut nyt oma vointisi? :)

naurukohtauksia tuli ihan hillittömiä esikoisen aikaan. Yleensä just kesken seksin tai jossain muussa yhtä kivassa tilanteessa :LOL:
 
Vienda: Mulla oli kans aivan järkyttävää päänsärkyä pitkään, joka ei helpottanut nukkumalla eikä särkylääkkeillä. Kaverini kertoi rautalisän auttavan siihen. Otin Obsidania ja huomasin jo tokana päivänä päänsäryn hävinneen! Ehdottomasti suosittelen sinuakin kokeilemaan. Luulen, että tahdot tilanteessasi kokeilla mitä vaan, kunhan helpottais. Mulla päänsärky hävinnyt kokonaan sen jälkeen :)

pahoinvointia mulla on vielä vähän, aamuisin heitän yhdet yrjänät pönttöön kun herään eikä sen jälkeen okseta koko päivän aikana. Huono olo tulee jos unohtaa syödä usein :) painoa tullut vain 1,8kg. ihmettelen todellakin tuota määrää, koska peilistä katsottuna näytän aivan syöttösialta. mun mielestä tosi paljon turvotusta mahassa, mut kyl siinä on kova raskausmahakin tossa alhaalla :D

hei liitoskivuista tulinkin kyselemään, onko siis mahdollista kärsiä niistä näin varhaisessa vaiheessa? mulla siis viikkoja 13. aina kun nousen ylös istuma-asennosta tai sängystä, häpyluun kohdalta ja nivusista riipasee niin pirusti. Joskus kävellessäkin tulee vihlomisia samoille paikoille. oletan nyt siis että nämä ovat liitoskipuja :D mulla ei juurikaan tämmöstä ollut esikoista odottaessa. musta tuntuu muutenkin että kohtu "roikkuu" TODELLA alhaalla. mä vaapun jo nyt kuin ankka ja pissalla käyn tunnin välein. oonko jotenkin poikkeava? pliis onhan täällä joku muukin joka vaappuu jo :D

hei kattelin että täällähän osa pääsee jo kohta sinne rakenneultraan!! ihanaa, en itse malta odottaa omaa vuoroani !

liikkeitä en ole tunnistanut masussa vielä, enköhän kohta ala huomata niitäkin. tää vauva ei meinaa todellakaan anna äidin unohtaa hänen olemassaoloaan :D

löysin tori.fi- sivuilta ihanan ja täydellisen pinnasängyn meidän vauvalle eikä sitä tarvinnut kaukaa edes noutaa. ihan naapurikylästä. mun oli pakko ostaa se <3 haettii miehen kanssa se viime su. osissa odottelee varastossa vielä. mun äiti sanoo että se tuo huonoa onnea, jos sen sängyn kasaa ennen kuin vauva on syntynyt :D anoppi ottaa mut mukaan täs joku pv Ikeaan, ostan sieltä halvalla kaposen hoitopöydän. meilläkin makkarissa tilanpuute noille kaikille huonekaluille! kaivelin eilen äitini luota esikoisen vanhoja vauvan vaatteita. keräsin kaikki valkoiset ja neutraalin väriset 50-60cm bodyt ja puolipotkarit talteen <3 loput hankinnat ostamme rakenneultran jälkeen. ihanaa ihanaa <3

jedvenna ja purri 13+1
 
Heippa!

Päikkärit takana.Ihana kun lapset antaa rauhassa torkkua sohvalla ja jaksavat välillä touhuta ilman taistelua :) Väsyn ihan kamalasti työpäivistä. Tuntuu ettei mitään jaksa enää sen jälkeen kun tulee kotiin. Aina ei voi kuitenkaan torkkuakaan kun lapsilla käy aika pitkäksi :D

Vaatteista: Mulla menee hyvin pieni osa vaatteista enää päälle. Sen verran kiristää housut. Pakko olis uusia hankkia mutta kun ei huvittais yhtään. Ärsyttää ostaa vaatteita joille ei ole kauaa käyttöä.
Vauvanvaatteita en ole tonkinut vielä yhtään. Kaupassa ei huvita hypistellä vaatteita kun en tiedä onko masussa poika vai tyttö...

Na-nu: Hyvä että sait sairaslomaa. Lepo tekee hyvää :)

PItäsköhän mun nyt sitten alkaa hankkimaan niitä äitiysvaatteita, ainakin kattelen netistä vähän :) Kirjoittelen taas kun on asiaa :D
 
Täällä tullut uusi ikävä vaiva, närästys. Normaalisti ei lainkaan, mutta nyt on alkanut närästämään melkein päivittäin. Alkuun en meinannut oiretta tunnistaakaan, kun ei ole aikaisemmin vaivannut...:LOL:

Onneksi sentään pari viikkoa kestävä päänsärky on jo helpottanut, meinas käydä jo hermoille.

Hyvin on saanut nukuttua, unet kyllä mitä vilkkaimpia ja ihmeellisempiä ja useimmat niistä muistaa vielä aamullakin. Kaverini kyllä, kertoi, että hänellä oli raskausaikana samaa "vaivaa".

Onko muilla jo raskaus ihan julkinen tieto? Itsellä kaikki läheiset tietävät, mutta työkavereille en ole vielä kertonut, ajattelin kertoa kun rupeavat kyselemään.... ;) Esimies sen sijaan tietää, jotta osaa kesälomat suunnitella.

Itse yritin saada helpotusta työvuoroihin, jottei jatkossa tarvitsisi montaa yövuoroa ja pitkiä päiviä tehdä, mutta julkaistut työvuorolistat ei kyllä olleet sellaisia kuin toivoin.... :(

pipsa79 & toukka 17+2
 
Oli neuvola tänään. Kaikki hyvin. Painoa oli tullut 1,5kg. Vauvan syke 150. Aika kauan haki ennen kun se löytyi, vai tuntuuko se vaan aina pitkältä ajalta?

Meillä tämä on jo täysin julkista tietoa. Ultran jälkeen en ole salaillut.

alanna 14+6 ( huomenna poksuu 15+0)
 
Heippa taas! :heart:
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että aivosolujen tilalle on ilmestynyt vanutulloja? :LOL:
Mä joudun tekemään aivan hillittömästi töitä muistaakseni kaiken tarpeellisen arjessa, ja tämä ei ole yhtään minun tapaista.. tällä viikolla aivan armoton väsymys on vaivannut kovasti, sillä mä en saa nukuttua öisin.
Heräilen koko yön hetken välein säpsähtelemään kamalista painajaisista hereille, eikä asiaa auta jos mies vahingossa hipaiseekaan minua..ihan kuin kattoon olisin hyppäämässä pienestäkin häiriöstä.
Pinna on koko ajan kireämmällä kuin aiemmin, ja teen hirmuisesti töitä jotta tämä ei näkyisi minun pienelle palleroiselleni, tuolle 3v tyttöselle siispä :heart:
Mikä työ voikaan olevinaan olla pitää kasassa sama kuvio jota on toistettu jo joka ikinen arkipäivä kotvan aikaa... osuutta asiaan tokikin voi olla sillä, että otin aiempien töideni lisäksi itselleni kymmenen viikko tuntia lisää ajatellen äippärahoja.
Pitäisi vaan osata antaa itseni levätäkin välillä,
eikä tehdä koko ajan niin täysillä.

Me ollaan päätetty jo mitkä vaunut me ostamme,
ja ne itseasiassa ostetaankin jo piakkoin siksi jotta saan mieleiseni eräästä nettiputiikista tilattuna. Paljon on tutkailtu ominaisuuksia, hintoja yms, enkä ole ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään löytänyt kuin kahdet sellaiset vaunut jotka kelpuutan...toisen olisivat olleet emmaljungan valkoiset nahkaiset vaunuset, mutta vielä meille kätevämmät olivat Firkonin (?) swing lx:t. Meillä täytyy ottaa vaunujen hankinnassa huomioon minun (valitettavasti) ulkonäölliset vaatimukset toki, mutta sen lisäksi ketteryys kaupungissa on melko ensisijainen, ja senkin edelle työntökorkeus sillä mieheni on rapiat kaksi metriä pitkä :D :heart:
Näitä tutkaillessa, mutta eiköhän ne omat tosiaan löytyneet.. nämä tilataan ajoissa, jotta mikäli eivät miellytäkkään, ehdimme vielä tutustua niihin ja palauttaa tarvittaessa. :)

Masu alkaa näkymään jo ihan huomattavasti ja koen sen vieläkin itselleni jotenkin "peiteltäväksi" ja erikoiseksi, en oikein osaa suhtautua asiaan..
Esikoistani odottaessa minulla samoilla viikoilla oli täysin litteä maha eikä kuviteltujakaan tuntemuksia liikehdinnästä :LOL:
Ihana kyllä tuntea kun pieni joka päivä tuolla möyryää, pieniä perhosenlentoja :heart:

Meillä olisi kuukauden päästä rakenneultrakin, vautsi! Odotamme kumpikin sitä aivan innolla.. pari uutta vaatetustakin olen löytänyt tulokkaalle.
Kuinka moni ottaa muuten äitiyspakkauksen?
Minä en pitänyt äippäpaukkauksen kuoseista, muista kuin yhdestä vaatteesta :LOL: ..joten mielummin ostan pikkuhiljaa niitä mielekkäitä ihanuuksia sitten :)

Minkä verran teillä on nyt alkuun ollut neuvolakäyntejä?
Minä kävin neuvolassa alkuraskaudessa, joskus rv8 tienoolla ja seuraava neuvola varataan vasta rv.18.. lääkärineuvola on sitten rv.22-26 välissä kaiketi rakenneultran jälkeen. Ei sillä, useammin en siellä kyllä kaipaa juostakaan.. esikoisen aikaan neuvoloita oli tosi tiuhan tuntuisesti, mutta hoitajakin oli aivan eri...
Minä en pidä meidän neuvolan hoitajasta ollenkaan. :ashamed:

Onko teillä muilla kipuja vatsan alueella paljon?

Itse pääsin eräästä työtehtävästäni jo muihin tehtäviin,
sillä yhtäkkiä töissä tehtävää toimittaessani eli parin tunnin lumitöitä,
alavatsassa alkoi tuntumaan todella erikoiselta.
Hetken päästä asiakkaan kauppakasseja nostaessani kävi aivan jumalaton vihlaisu tuolla alakerrassa, ihan kuin sukkapuikko olisi tungettu (ei sillä että tietäisin miltä moinen Oikeasti tuntuisi) ja sen jälkeen mahaa juili vielä illalla kotonakin.
Nyt minulla on kaikki ok niin kauan kuin rasitan itseäni,
työskentelen, nostelen, kävelen yms... mutta voi jumalauta kun erehdyn istumaan hetkeksi paikalleni :headwall:

Nyt omanapainen, pumpuli-aivoinen viestini saa loppua niin muistan ehkä vielä itsekin mitä minä olen huhuillut ja kysellyt. :)
Masun juilintaa jälleen helpottamaan ja lepäämään! :)


dada ja nasu, 14+6


*pokspoks* huomisen edestä :heart:
 
jedvenna: Kiitos vinkistä! :) Mulla Hb oli ihan hyvä, 132, ja itseasiassa nyt päänsärkykin lakannut ainakin toistaiseksi, joten en taida uskaltaa nyt kokeilla mitään. Mutta harkitsen ehdottomasti, jos/kun särky taas palaa kuvioihin...

Me otetaan äitiyspakkaus. Aika rumia kuoseja siellä näytti tosiaan olevan mutta on joukossa myös omaan makuun joitain ihaniakin ja erityisesti se pakkaus patjoineen varmaan tulee käyttöön ensisänkynä. :)

Mä olen ostellut jo vähän kirpparilta ja aleista vauvanvaatteita... ;) En vaan ole pystynyt estämään itseäni. Eihän niihin kovasti rahaa mene ja saa sitten myytyä taas eteenpäin. Neutraaleja valkoista, harmaata, keltaista ja vihreää olen suosinut. Jonkin verran myös aiemmista äitiyspakkauksista peräisin olevia vaatteita, mitkä on olleet omaan makuun söpöjä. Luulen, että meidän vauvasta tulee aika iso, koska ollaan molemmat pitkiä ja oltu myös syntyessä isoja. Siksi olen lähinnä ostellut 56 ja 62 kokoja, bodeja ja housuja terillä sekä ilman. Ja yhden söpön vanuhaalarin, mikä maksoi 4e ja oli ihan käyttämätön. :heart:

Vaunuja olen vähän netistä katsellut. Aika loputtomalta näyttää se viidakko, joten täytynee painua johonkin liikkeeseen kyselemään tarkemmin. Ehdotuksia hyvistä liikkeistä? Tampereella siis asutaan.

Mäkään en tykkää yhtään meidän neuvolantädistä! Lääkäri oli vielä kamalampi. Eka neuvola oli rv 8 ja toinen rv 14, kolmas on sitten rv 19. Ei huvittaisi myöskään juosta siellä yhtään.

Maha on vähän pyöristynyt mutta edelleen näytän kyllä enemmän lihoneelta kuin raskaana olevalta. Ei kovin moni arvaisi päältä katsottuna vielä, jos en kertoisi. Vielä tulee makkarakin tuohon navan kohdalle... :LOL:

Rakenneultraan vielä 6 viikkoa! Ikuisuus siis...

Vienda 15+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä