Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

13 työpäivää jäljellä. Olo ei ole tukala, mutta motivaatio vain on jossain aivan muualla, edelleen ;)

Sunnuntaina sitten 32 + 0. Likan huone on sinällään valmis, seinät maalattu ja uusi parketti laitettu. Nyt tuntuu, että maha on kasvanut hyvää vauhtia parin viimeisen viikon aikana, kiloja ei tosin edelleenkään ole tullut. Siellä se likka mahassa pyörii ja välillä tosiaan muljahtelee melko ikävän tuntuisesti. Hauskan näköistä kun välillä selkeästi esim. jalka erottuu mahassa:heart:
 
Uusille tervetuloa :heart:

Omanapa ihan just nyt pakko purkaa: Tanjan terapia kanava tämä kaksplus :/
#&%!!@@€{! Päivää, mun fiilikset vaan huononee, pinna on kireällä kun viulunkieli ja olo on huono. Etoo, oksettaa, mahassa kiertää ja mitään en jaksa. Joka askel tekee harjoitussupistuksen joka kovettaa niin epämukavasti, että ihan kun tulisi kakkonen saman tien housuun. Esikko parka on ihan ihmeissään, kun äiti paukkuu ja puhkuu ja ärsyyntyy kaikesta. Ja mä toivon, että me vaan voitas nukkua päivät läpi. Tekee mieli kiroilla ja kiljua ja tapella, onneksi ei jaksa sitäkään tehdä!

remonttia tosiaan täälläkin, ukkopahalainen taas vaan 24/7 töissä, joten ei edisty, koska yksin en yksinkertaisesti kaikkea pysty tekemään.

PLÄÄÄÄÄÄÄH!
 
Vitsit näitä raskaushormooneja.. huh!!

Olen jo varmaan kahdesti tai kolmesti alkanut pillittään, kun radiosta on tullut Euromasterin rengasmainos, kyllä RENGASMAINOS :LOL:

Parsakaaliin ja kukkakaaliin on järkyttävä himo, enkä ennen voinut sietäkään kyseisiä vihanneksia..

Ja vielä kolmantena: tänään pillitin vaikka kuinka kauan, kun tajusin, että sunnuntain äitienpäivä on viimeinen äitienpäivä ilman, että itse olen äiti... Noh, katsoin myös PMMP:n heliumpallon videota samalla.. mutta en tiedä, miten siitä tuli se ajatus..

Huoh!

Jebbis ja mini 33 + 4
 
tänään haetaan vihdoin vaunut! :) en malta odottaa,mietin vaan et mihin ne tungen loppu ajaks..sänkykin tulee ens viikolla mutta en haluaisi sitä välttämättä vielä koota,ehkä kesäkuussa sitten niin ei oo enää liian montaa viikkoa katseltavaa ja odotettavaa :)

flunssassa ollu koko viikon,vois alkaa jo hellittään!

äitienpäivä koko päivä menee eri paikoissa kyläillessä ja sitten miehen vanhemmat on tehneet varauksen ravintolaan jonne mennään syömään. saa nähä onko mun selkä yhtä ihanassa kunnossa kun viime äitienpäivänä,en oikeen kyenny istuun koko syömisen aikaa..

7-8 vkoa aikaa niin vauva sylissä,jännää :) parin viikon päästä pelkopoli josta asiat sit lähtee rullaan eteenpäin kohti sektioo,joka pelottaa myös aika helvetin paljon :(

mua kiinnostaa kans miten päin tää lapsi on mutta just jos se vielä kääntyilee paljon niin sen näkee sit viimeistään siinä viimesessä ultrassa johonka meen vielä.

loppua kohti siis mennään,huomaa kyllä että alkaa pääkin sen tajuaan kun välillä panikoin ihan kauheesti ja välillä taas haaveilen vaaleanpunaisen vauvanvaate hyllyjen äärellä :D
 
jebbis: ei saa tollasia mielikuvia laittaa tänne..tääl mä poraan ihan täysillä!! :LOL: en oo tullu ajatelleeks et mä oon tähän asti onnitellu äitienpäivänä äitiä, anoppia ja mummoja mut ens vuonna mua onnitellaan :) hyödyllisten asioiden ostamisesta..nameItissä on edullinen paketti harsoja.olikohan pakkauksessa valkosia ja kuosillisia yht 10kpl ja makso 15€. ON:naapurissa rakennetaan joten aamulla herään klo 7-8 siihen kun kolina alkaa.ei auta korvatulpat ja silmälaput kun ne RÄJÄYTTELEE kalliota!!! koko meidän talo tärisee ja paukkuu..ja unirytmi mulla on sellanen yötyöläisen rytmi et unta saan 4-6 välissä aamuyöllä..ei kiva.olen siis äkäinen kuin ampiainen:mad: mieli tekis mennä tontin rajalle huutamaan et painukaa helvettiin metelöimästä..mä oon raskaana ja haluun nukkua!! taidan lähteä muun liikenteen kiusaks tarkastaa yhden kirpparin jota on kehuttu..jos vaikka tarttuis jotain mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26 ja Jebbis
Jebbis: Voi ei, nyt alkoi ihan kiinnostaa minkälainen tuo rengasmainos on :D

Täällä ei kyllä mitään ihmeitä. Mahassa myllätään ja minä kovasti odotan että pääsis pesemään pyykkejä ja laittamaan vauvan huonetta. Ehkäpä ensi viikolla jo jos hyvin käy. Vauvan huoneen remontista jäljellä enää listojen osto ja kiinnitys sekä pistorasioiden asennus. :) Tämä mamma tänään vähän maalasi ja kädet on nyt sen näköiset. Mutta onpahan sekin tehty, kerrankin jotain tässä remontissa mitä minäkin voin tehdä :D

Kauanko noiden vaunujen saamisessa muuten kestää? Siis kun liikkestä tilaa Suomessa. Tää varmaan vaihtelee mutta minkälaisia toimitusaikoja teille on annettu? Me kun ei vieläkään olla päästy niitä vaunuja katsomaan, oon mummojen kanssa menossa kun lupautuivat semmoiset meille sponsoroimaan mutta voi elämä että on hankala sopia sopivaa ajankohtaa... Ensi viikolla olis viimein ehkä tarkoitus mennä. Itseä alkaa stressata että ehtiihän ne vaunut ajoissa... :D

Omena ja Pikku N 29+2
 
Neuvolakuulumisia:

RV 32+6 (30+4)
Paino +1200g/vko Huh!( +441g/vko) Yht: 9,5kg
RR 138/79 ( 130/73)
Pissa -/- (-/-)
SF 29 (28)
syke + (+)
liikkeet ++ (++)

Sykkeistä ei tietoo,taaskaan. Sanoi vaan että hyvin vaihtelee. Painon nousustakin sanoi vaan että hienosti nousee paino..Kaikki oli siis hyvin.

Märisin siellä unettomista öistä,johon terkkari tuumaili vaan että hormonit valvottaa..Viime yönäkin kattelin kelloo klo: 01,02,03 ja 03:30. "Nukkumaan" menin 23!! Mies yski ja kuorsas vuoron perään! :headwall: Valitin myös sektioon joutumisesta,siihen pyöritteli vaan päätään.

Äitienpäivää Vietetään mun porukoilla huomenna,äipällä menoja sunnuntaina. Miehen vanhemmille mennään kaiketi sit sunnuntaina jos ei hirveen huonossa hapessa ole mies huomisen saunaillan jälkeen,saapa nähä :popcorn:

Voih,kunhan mies tulee töistä n. 15:40,syö ja ottaa pelikamat matkaan ja suuntaan futis-peliinsä n. 200km päähän kotoa :( Kotiutuu sit ehkä joskus 23 maissa. Onpa niiiiin pirun pitkä tulossa mulle. Jospa vaikka tuohon kodin terraan lähtis kukkia kattelee tms. Ja jos hiukset ja kulmat värjäis :)


Kävin tänään alkossa :) Kasailen miehelle isyyspakkausta ja hain siihen litran putelin viskiä. Mies osaa odottaa että sellaisen saa kun itse siitä puhunu ;)
Oon hankkinu siihen jo:


-VISKI-pullo
-SUPER-ISI-paita ja vauvalle ISIN KULTA-body ja pipo
-ISI SYÖTTÄÄ-tuttipullon
-2kpl ÄÄNENVAIMENNIN-tekstillistä tuttia
-2 tetraa NAN1
-NEWBORN-vaippoja
-nettikaupasta tilattuja ISYYSPAKKAUS VARPAJAIS-sikareita,isille ja kavereille puulaatikkossa jossa lukee onnea isälle :)
-ED-energiajuoma
-pyykkipoika nenään
-VAUVA-OMISTAJAN OPAS -kirja
-sinkkivoide peppuun
-kosteuspyyhkeitä

vielä pitää hankkia uimalasit,essu,kumihanskat,sisuja ja korvatulpat. Mukaan pitää laittaa vielä särkylääkkeitä ja kahvikuppi.

Ainiin,haettiin äipän kanssa pinnis tänään mummon luota,jippiih! Se on vielä autossa osina,pitäs päästä jo kasailee sitä. Patja vaan puuttuu,vaunut tulossa,sit on kaikki! :)

Eipä muuta kuin huomista poksumista kohti! Jaksuja kaikille! :wave:



Tipetsu ja Ykä rv 32+6
 
Viimeksi muokattu:
miss_understood Saat ihan täydet sympatiat täältä!!
Meilläkin naapurissa tehdään jotain sokkelin eristyspuuhaa ja aloittavat aamusin noin 7.30.. Pitäs vissii miunki mennä huutamaan tohon ovelle. :D
Ja toinen asia mikä ärsyttää (etenkin aamuisin) ihan suunnattomasti on kun meidän uroskoira nuolee alapäätään! :mad: En muista et onko tehnyt tuota aikaisemminkin noin paljon vai ärsyttääkö se nyt vaan suunnattomasti..
Pitänee kokeilla korvatulppia.

Napaa: Tilasin sieltä Englannista noita imetysliivejä niin ne tulivat jo!!!!! :O
Ihan supernopea toimitus ja tuntuivat ihan ok:lta! (sovitin vaan liivien päälle kun en jaksanut riisua alta pois...) Tosi positiivinen yllätys!
Jos vaan uskallatte etukäteen (tai jälkikäteen :D ) tilata niin suosittelen lämpimästi!
Nursing Bras - FREE UK Delivery

Ja mies vie miut tänään syömään äitienpäivän kunniaks. :heart:
Joo, on vähän aikaista mut mennään sunnuntaina miun vanhemmille syömään ja juhlistamaan omaa äitiä silloin. :)
Kävin kirppistelemässä ja löysin kivoja juttuja, hyvä päivä!! :popcorn:

Johanna26 & Patu 30+4
 
Omena85 meille sanottiin Muksumassissa, että jos halutut vaunut on varastolla, niin toimitusaika noin 2 viikkoa, mut jos ei löydy varastostakaan ja joutuu erikseen tilaamaan, niin kestää jopa 2 kuukautta. Me ollaan ens viikolla menossa ostamaan omiamme ja tänään kun kävin kattoon, niin haluamamme vaunut oli liikkeessä eli saatais heti mukaan jos nyt tässä viikossa eivät kerkee mennä.

Niin ja mä täällä vielä odottelen omia imetysliivejäni nursingbralta. Viime la tilasin ja aattelin et ois viimestään tänään tullu.Höh. Toivottavasti nyt ens viikon alussa tulis tai muuten pitää varmaan ottaa yhteyttä sinne sähköpostilla ja kysellä perään..

Noola ja Pikku H 31+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Omena85
lypsättäviä on rapiat 32, paikkoja 34 lehmälle, nuorkarjaa (hiehot, vasikat) n.20 ja lampaat ja
kanat pelkkiä lemmikkejä, muniavat omaksi tarpeeksi. Viime aikoina mies tehny suurimman osan paitsi lasten hoidon neuvola-lääkäri kielsi kuukaus sitten liiallisen työn supisteluitten takia. Mie olen opiskelija mutta jäin hyvissä ajoin äippälomalle, lomittajahan minusta sitten joskus tulee kun saan loppuun käytyä koulun :)
 
Nursing Bras | Motherhood Maternity Nursing Wear mitenhän helposti tuolta sais tilailtua..on aika hyvä valikoima äitiysvaatteita mut kun toi on jenkeissä niin tilauksen pitäs olla alle 50€ posteineen ettei jäis tulliin

enklannissa olis sit tollanenkin..
Maternity & Nursing Bras. Big cup bras up to H cup.
tuolta joskus tilasin bikinit ja homma toimi ku rasvattu ja alennettuja hintoja on paljon

tipetsu: toi sun isyyspakkaus kuulostaa niin loistavalta et aloin itekin miettiä sellasen kasaamista :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Tanja,kuulostaa kyllä rankalta! Eipä ihme että ottaa päähän jos olo on tommonen ja pitäis vielä remonttia tehdä! Älä tee! Delegoi se jollekin reippaalle sukulaismiehelle,ei sun kannata itteäs repiä..me suomalaiset naiset ollaan liiankin työteliäitä,mut ei viimeisillään raskaana tartte.. :|
Mulla oli tänään rankempi päivä! Ja niin helppo raskaus ollut tähän asti.Mutta viime yönä havahduin siihen,että jotain valuu reisiä pitkin.Menin vessaan katsomaan,ja voi kauhia: kirkasta verta! Pikkuhousut märkänä! Sitä lorisi vielä vessanpönttöönkin.Laitoin uudet alushousut ja pikkuhousunsuojan,ja verta tuli vielä jonkun verran..ajattelin että soitanko päivystykseen,ja uskaltaako tässä jatkaa unia..no päädyin sit tarkkailemaan tilannetta itsekseni (mies oli muuten poissa kotoa),en olis halunnu mihinkään lähteä eikä meillä ole autoakaan.Oli siis yö.No,onneksi se vuoto lopahti ja nukuinkin sitten.Ja tunsin että lapsi ainakin on elossa,kun potki kauheasti.No kun mulla pulssi nousi niin se hermostui.Soitin sitten seuraavana päivänä neuvolaan,kuvailin tilanteen..terkka pyysi mut paikalle ja sieltä lähdin lähetteellä TYKS:in äitipolille.No,laitettiin lapsi sydänkäyrälle,syke oli hyvä,ja liikkeitäkin tuntui koko ajan.Sitten sisätutkimus ja -ultra.Kaikki hyvin,paitsi että istukan reunassa näkyi hyytymä,mistä se vuoto oli tullut.Mullahan on istukka puolen sentin päässä kohdunsuulta.Se oli kiinni,mutta kohdunkaula vähän pehmentynyt.Eikö se ole tavallaan hyvä että on pehmeä,kun synnytys lähestyy? Aika vakavasti siellä otettiin tuo verenvuoto -pitää kuulemma mennä uudestaan,jos tulee taas (runsaasti) verta.Hyvähän se on että ei oteta riskejä.Pieni arvokas elämä siellä kohdussa..olis hirveää jos lapsi menehtyisikin! :O Kauhea ajatus! Niin,no mulla nyt kaikki oli kuitenkin tosi hyvin,vuoto viatonta..ja lapsi on jo 2 kg! :heart: 2 viikon päästä mulla on taas ultra,just ton istukan takia.Kyllä tämänpäiväinen vähän säikäytti.. :| -RV 34 POKS! (huomenna)
 
  • Tykkää
Reactions: Tipetsu
MB kai sua kehoitettiin ottamaan erityisen rauhallisesti, älä vaan nostele enää mitään ja supistukset pannaan jos sulla niitä on ollut. Pikkuinen saisi masussa vielä majailla parit viikot! Seuraavasta vuodosta varmaan sanottiin kanssa ettei kannata kotona odotella vaan nopeasti sairaalaan. Marginaali-istukan kanssa ei kannata epäröidä koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja hätäsectio on aina mahdollinen sen kanssa. Onneksi selvisit säikähdylsellä!

ite pääsen ens viikolla uä kontrolliin istukan korkeudesta, silti jännitän miten vauvan laskeutuminen alkaa vaikuttamaan istukkaan ja sen liikeisiin kun sukkapuikko ja häpyliitoskivut on alkanu esiintymään parin viimepäivän aikana joten lähtökuoppiin asettuminen on alkanut...

Sandrastiina ja Mini rv 33+5
 
MB Voi kauheeta,on varmaan ollu hirveetä ja pelottanu! Hyvä että kaikki on kuitenkin hyivn sulla ja pienellä! :hug:
Kyllä muakin alkaa pelottaa tuo istukka,ei passaa rasittaa itteä yhtään ja maata vain. Sektioon ois vielä vajaa 5 viikkoa.



( . ) RV 33 POKSPOKSPOKSPOKS



Tipetsu ja Ykä rv 33+0
 
MB: Hui, varmasti ollut todella säikäyttävä tilanne, todella iisisti nyt vaan loppuaika, eikä tosiaan mitään ylimääräistä nostelua tms :hug:.

Äitienpäivä: Tänään vietetään isän 50 v juhlia, ja vien sinne pari voileipäkakkua jotka tein, samalla vien äidille kortin ja lahjan ja mummolle kanssa, kun meillä tuota välimatkaa kuitenkin jonkun verran, niin nyt kun kerran mennään sinne, niin samalla sitten. Ja mä luulen, että mun mies ei ole uhrannut ajatustakaan mun äitienpäivän iloksi :D. Jos olisi, olisi se kyllä jättiyllätys.


JA & 31+2
 
Morning Butterfly Huh, ihan muljahti koko kropassa, kun tekstiäisi luin. Ihanaa, että kaikki on kunnossa ja se oli vain hyytymä mikä vuoti pois! Pääasia, että sinä ja vauveli olette kunnossa :heart: Ja toinen on kaksikiloinen, voih, niin nää masukkiasukit vaan kasvaa kohti tätä maailmaa.

Remontista ja avusta: Meillä ei täällä ole oikein ketään keltä pyytää apua, mun isä ja veli on raksamiehiä, mutta siis me asutaan Varkaudessa ja isä/veli asuvat Kouvolassa.. Mummoloiden välilläkin meillä on 100-150km välimatkaa ja esikoisen kummitkin kaikki asuvat jossain huitsin nevadassa. Mutta kyllä sitä valmista tulee, kunhan mä vaan jaksaisin ottaa iisimmin. Toinen lapsi on pistänyt nyt kovin miettimään tätä meidän tilannetta, kun harvoin saadaan hoitoapuja jne mistään. Mutta meillä ei oikein ole mahdollisuuttaa muuttaa lähemmäksikään perhettä, täällä on vaikea saada mm. talo myytyä ja miehen työ on sellainen jossa viihtyy ja haluaa olla, sekä ei ihan helpolla muualta saisi tuollaista työtä mitä nyt tekee. Itselläkin vakituinen työpaikka, ja muutenkin elämä on täällä asettunut uomilleen, vaikka läheisiä ja apuja kaipaakin välillä kovasti.. Vaikea paikka.

Toinen raskaus on aivan uskomaton ero ensimäiseen, esikoista odottaessa pykelsin töissä, sisustin taloamme johon juuri oltiin muutettu, shoppailin ja hengailin ystävien kanssa ja kukoistin, vaikka maha oli melkein tuplaten isompi kuin tässä raskaudessa. Nyt tässä raskaudessa: Mä kipuilen kokoajan. Esim. nyt ollut pari päivää niskat niin jumissa, että mennyt purkillinen ICEPoweria ja laatikollinen Panadolia, jopa Buranaa on ollut pakko ottaa, kun yöt mennyt itkiessä niskajumia. Eilen illalla mies ruhjoi oikein kunnolla, se helpotti hiukan ja maanantaina tilaan kyllä luotto hierojalle taas ajan!

Huomenna on äitienpäivä eli meidän perhe on kotona :heart: Se helpottaa mieltä, ja miehen tuoma etukäteislahja; Runkoruusu. Minä niin nätisti jätin mainoksen siitä esille vihjailen pöydälle, taisi ymmärtää ;) Ja luulenpa, että äitienpäivälahjaksi mies iltapäivällä valmistelee tuon makuuhuoneen remontin sellaiseen vaiheeseen, että päästäisiin kalusteet sinne kokoamaan.

Tipetsulle kanssa voimia, ymmärrän että pelottaa ja jännittää :hug: otat vaan rauhallisesti ja elät "normaalisti" mutta hitaalla vaihteella <3
 
Tämä on mun kolmas äitienpäivä, ja ekana äitienpäivänä en saanut mitään huomiota, seuraavana oli kahvit ladattu valmiiksi koneeseen ettei tarvinnut kuin napsauttaa päälle (jes, jes.. vanhat ummehtuneet vedet siellä ja kahvin aromit haihtuneet ilmaan :D). Nyt mä haluaisin kyllä vähän edes huomiota vaikken mä ny mieheni äiti olekaan.

Masussa mullistetaan nyt ihan älyttömästi. Maha siirtyy puolelta toiselle ja välillä tulee kunnon potkuja. Mieskään ei ole ollut paljon paikalla katselemassa/koittamassa masua, mutta onneksi nyt eilen näki edes vähän liikettä kans. Tämä odotus on niin ilmiselvästi vain mun juttu.

SiinaS 31+4
 
Huomenia kaikki,

Kyl tää foorumi on ollut niin ihana tukiverkosto tässä. Hymyilyttää välilä kun lukee kun joskus itellä on jotenkin kauheen epätoivonen olo...eli siis fyysisesti voin hyvin, mut sit on tota unettomuutta ja kiukkuja ja itkukohtauksia (mies kysyy miten meni päivä ja mä alan itkeä kun olis jotain tosi pahaa tapahtunut vaik kaikki ois hyvin) ja joskus mietin et mä oon pimahtanut nyt ihan loppulisesti,
Mutta täällä huomaan taas etten ole yksin asioitteni kanssa ja tämä kaikki on normaalia,heh

Ihanaa viikonloppua asukit =D
 
Kiitos onnitteluista :) Tänään nyt sit taas poksutaan.. 29+0!

HURRRJASTI tsemppiä kaikille erilaisten ongelmien kans painiville. MB:n tarina kuulosti kyllä hurjalta; kirkas verenvuoto ei oo koskaan leikin asia. Pääasia, että kaikki on kunnossa nyt. Muistakaahan mammat ottaa rauhallisesti :)

Mullaki on nyt pari päivää ollu ihmeellisiä alavatsa- ja alaselkäkipuja. Eilen sit alko alapäässä kirvely ja soitin sit terveysneuvontaan, josta käskivät aamulla heti päivystykseen, kun epäilivät, että virtsatietulehdus on kyseessä. Aamulla kävin sit päivystyksessä, mutta tulehdusta ei löytynyt. Jotain häikkää tuntuu olevan, kun ei nuo kivut oikein supistuksiakaan oo.. Tai en mä tiedä. Mut jotenki jatkuvampaa tuo kipu ku supistuksissa. Ja sit muut oudot tuntemukset siihen päälle. Täytynee ens viikolla ottaa uudestaan yhteyttä lääkäriin, jos tää nyt ei tästä muutu. Onneksi huomenna on äitienpäivä ja mulla on lupa maata vaikka koko päivä sängynpohjalla ja odottaa palvelua :)

Tsemppiä ja mukavaa viikonloppua ja ennen kaikkea.. ihanaa, ihanaa äitienpäivää kaikille :)

Ruususuu ja muru 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Jeih!!! Vaunut tuli kotiin! Soitto tuli aamulla 11 jälkeen ja 16 maissa tultiin niiden kanssa kotiin! Samaan syssyyn ostettiin pinniksen patjakin eli nyt on kaikki tavarat kasassa vauvalle,ihanaa! :) Ja on kyllä ihanat vaunut. Ovat siis ruskeat Ora Saagat :heart: Nämä: Ora Saaga 2012 UUTTA! - Orasel


Nyt voisikin koettaa kasata pinniksen,mies lähti just saunailtaan.. Sais noi vaunutkin tonne makkariin mahtumaan kun sänkykin ois läjässä :)



Tipetsu ja Ykä rv 33+0
 
Moikka..Kiitos kaikille myötätunnosta! Onneksi tänään ei ole tullut verta.Väsyttää vaan kauheasti..Juu,sanottiin kyllä,että jos tulee taas verta,niin äitipolille saa tulla oma-aloitteisesti.Ja jos sitä tulee todella paljon,niin sitten ambulanssilla..No,toivottavasti ei semmoista tapahdu! Ei kehotettu erityisesti lepäämään,täytyy kyllä varmaan välttää painavien taakkojen kantamista,ei se muutenkaan raskaana olevalle sovi.Supistuksia mulla ei ole ollut..Sain muuten neuvolasta kutsun synnytysvalmennukseen,joka pidetään 22.5. neuvolassa.Menen mielelläni kyllä.Onhan se hyvä tietää jotain hengitystekniikoista tms.Ja vauvanhoidosta.Ehkä tulee vielä toinenkin valmennuskerta..Miten teillä muilla turkulaisilla,tai muillakin on ollut/tulee olemaan noi valmennukset? -rv 34 POKS!
 
mä tässä köllin sohvalla kun muut pakertaa ulkona.sain sitten kerralla vähän enemmän vieraita.tuli 4 henkeä ja koiruus.osa istuttelee metsään uusia kuusia ja muut siivoilee pihaa ja kuka mitäkin.anoppi pakotti mut sohvalle ja kielsi kaikki mikä laittaa irvistämään..tosin olin itsekin tänään aikasemmin katolla asentamasssa uutta antennia jolla telkka kyl näkyy niin paljon paremmin mut ei kerrota anopille et minä 8:lla kuulla raskaana oon kiipeilly liukkkaalla katolla :) tein ite ruuan kun omatekonen lasagne on niin parasta
 
Huomenta ja hyvää äiskänpäivää! Ensi vuonna meille vasta juhlitaan oman pikkuperheen kesken, nyt ollaan mun vanhemmilla.
Tsemiä kaikille joilla vaivoja ja vuotoja tms:/ Toivotaan myös pikkuisille jarrusukkia että pysyvät matkassa vielä!
Ruokapäiväkirjasta; ketä siinä hyötyy jos sen täyttämisessä huijaa? Omaan nilkkaan ja raskaana ollessa vauvan nilkkaan se kolahtaa. Itse muuttanut elämäntapojani ruokapäiväkirjankin avuin ja vain se että sitä rehellisesti täyttäessä se vain auttaa.
(.) tai pitänee olla jo ( . ) Täällä alapään kivut alkaneet. Neuvolassa pikku ukkeli olikin jo raivotarjonnassa ja varmaan nyt sitten tekee tietään selvemmäksi alaspäin:) Äitinsä poika kun on ajoissa ottamassa asioista selvää :heart: Hän kyllä eilenkin kääntyi tuonne kylkeen ja silloin mua sattuu ja tulee huono olo, mutta rakas mies hieroi kylkeä niin että sen jälkeen vauva on pysynyt keskellä.
Mä oon aloittanut taas olsentelun:( Paha olo tulee makeasta, liian pitkästä ruokailujen välistä ja liian isoista annoksista. Mutta nyt kun taas hoksasi sen niin tän kanssa pärjää;)

Nyt Selviytyjät tallennuksesta:)

Kati ja Den Lille Prinsen 32+4
 

Yhteistyössä