Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Huomenta hellemasut,

Täällä taas on aurinkoinen päivä alkamassa ja tämä mamma istuu sisällä lukemassa tenttiin. Oivoi..

Imetysliiveistä En ole miettinyt vielä ollenkaan asiaa.. Kahdelta aikaisemmalta muksulta on ainaki käyny niin, että rinnat on muuttunu sit synnytyksen jälkeen niin, ettei oo sit välttämättä ennen synnytystä ostetut liivit käynytkään. Käyn varmaan yhdet ostamassa ennen synnytystä, ja synnytyksen jälkeen sit enemmän. Mä jotenkin inhoan kaikkia imetysliivejä, oli halvat tai kalliit tai ns. "hyvät". Mutta onhan niitä pidettävä, ja kyllä niiden kans selvitään taas :)

Mahan kommentoinnista Mä NIIN inhoan sitä kommentointia, kun munkaan maha ei mikään pieni ole. Se on kumma miten raskaana oot aivan vapaata riistaa kaikille kommentoijille. Ja lisäksi vatsan kosketteluille! Sitä voi koskea ja silitellä ilman luvan kysymistä..
Sf-mitta on ollut mulla aina iso ja edellisessä raskaudessa th alkoi varoitella, että voi olla jopa viisikiloinen vauva, kun sf-mitta menee yläkäyrällä. Lääkäri onneksi oli ihan eri mieltä, ja tyttönen syntyessään viikolla 41+5 painoi 3200 g. Eli ei ihan viittä kiloa :)

miss_understood mä olen miettinyt tuota (ns. "helpolla pääsemistä"). Koska esimerkiksi mun raskaudet ja synnytykset on menny aina hyvin, niin ihmiset ei oikein edes usko. Mulla on kyllä raskausarpia, ja mielialat heitelly, mutta periaatteessa oon päässy tosi helpolla. Ja se välillä todella nolottaa, kun tuntuu, että niin monilla lähipiirissä raskaudet on niin vaikeita.. Mut toisaalta saa olla onnellinen siitäkin, että asiat menee hyvin. Ja on osattava olla onnellinen, koska ei sille ensinnäkään mitään voi ja ei se ole toisilta pois.

Kovasti voimia kaikille hellemasuille! Mulla torstaina lääkärineuvola (TOIVOTTAVASTI) eli sitten tulen varmaan kirjoittelemaan kuulumisia.

Aurinkoisia päiviä :) Ruususuu ja muru 28+3
 
Hulahipsan!
Täälläkin yksi joka liputtaa noiden Bravadojen (body silk seamless) puolesta ja vielä samasta kaupasta tilanneena voin suositella! Todella nopeaa palvelua. Mä oon käyttänyt näitä myöskin jo useamman kuukauden, on rinnat niin arat välillä ja nää kun ei paina. Ystävä joka näitä aiemmin suositteli mulle sanoi myös että näihin saa hyvin piilotettua myös liivinsuojat. Pitääkin tilata parit lisää myöhemmin.

Mulla alkoi eilen kesäloma:D Sen kunniaksi sitten päätin haravoida, kerätä kiviä nurtsilta ja käytiin miehen kanssa pyörälenkillä. Illalla oli sitten pakarakivut sen mukaiset ja jatkuu edelleen. Ollaan täällä evakossa vanhemmilla ja mä lupasin hoitaa koiran aamulenkitykset. Melkein itku tuli tänä aamuna kun tuolta kadulta kattelin et koska ollaan kotona. Onneks on tuollainen lellitty pikkukoira, ettei mikään kymmenen kilsan aamulenkkejä vaativa alfauros ;)
On tää silti ihana olla raskaana. Nyt mä oon näissä hormonihuuruissa totaalisesti :heart: Pikku ukkeli potkii millon mihinkin, nyt on vähän jättänyt noita oikean puolen kylkiluita rauhaan. Edelleen toivon että ymmärtäisi itse kääntyä ja pysyä sitten pää alaspäin. Vielä ei toivoakaan. Huomaan että välillä tulee tosi huono olo kun tää pyörii ympäri. Ja alkuraskauden närästykset on palannu, mut ei sekään haittaa. Ja väsymys ja iltaturvotus jaloissa on vähän lisääntynyt. *sekasin*
Mä oon pessyt jo melkein kaikki 50-56cm vauvanvaatteet, vaipat, harsot ja lakanat. Lakanat oottaa silitystä. Nyt vaan kovasti ootan että pääsen omaan kotiin niitä laittamaan paikoilleen. SItä ennen on varmaan kauheat siivoustalkoot, kun kylppäriremppa loppuu. Me kyllä teipattiin ovet ja muovitetiin yks kulkuaukko, ja remppa piti toteuttaa niin että siellä olisi voinut asua. Me ei vaan haluttu asua.
Torstaina neuvola. Pitää muistaa kaikkia asioita kysyä.

Mukavaa päivää1

Kati ja Den Lille Prinsen 31+6
 
Sairasvuoteelta hei! Eilen aamulla heräsin kipeän kurkun kanssa ja siitähän se sitten lähti. Päivällä alkoi ääni häviämään ja yö meni niistäessä. Nyt sitten koitan lepäillä kotosalla tämän päivän, että huomenna olisin paremmassa työkunnossa.

Sf -mitta menee minullakin nyt yläkäyrän yläpuolella ja komeasti. Edellisellä kerralla se oli hieman keskikäyrän yläpuolella, mutta sitten otettiin taas kunnon kasvuspurtti (myös kiloissa...). Samalla tavalla meni esikoisen kanssa. Mutta en taida jaksaa ottaa stressiä tuosta, kasvaa miten kasvaa, iso vauva on kuitenkin odotettavissa. Kunhan enimmät herkut jätän väliin, niin en itselleni liikaa kiloja keräile.

Imetysliivejä käytin esikoisen aikaan yölläkin, osin liivinsuojien takia ja osin sen vuoksi, että ne valtavat turvonneet hinkit ahdistivat, jos jäivät huonoon asentoon. Saumattomia liivejä käytin yöllä ja muistaakseni ostin ne Bebesistä silloin. Päiväsaikaan sitten oli käytössä kaarituelliset liivit.

Kommentteja saattaisi olla meillä töissä tulossa, jos en olisi tehnyt jo hyvin alkuvaiheessa selväksi etten halua kuulla mitään kommentointia mahaani liittyen ja että inhoan moista muutenkin. En myöskään jaksa välttämättä olla aina vastaamassa iän ikuisiin kysymyksiin jaksamisestani, voinnistani ja miten mahdan jaksaa heinäkuussa, kun on niin kuuma.

Migreenistä piti vielä kommentoida, että minulla on usein iltaisin pieniä nopeasti "viuhuvia" valopilkkuja silmissä jos on kohtaus juuri ollut tai taas tulollaan. Minun kohdalla ne ovat juurikin ennakko- tai jälkioireita, eli näköhäiriöitä ei oikeastaan olekaan varsinaisen kivun aikana.

Se olisi sitten vajaat 10 viikkoa laskettuun aikaan, hurjaa vauhtia on aika mennyt!
 
poks 28+0 :) perässä tullaan :D jalka on jo parempi onneksi että vähän pystyy kävellä. pukamia on vaivana täälläkin :/ välillä tosi kipeet mutta ei vuoda. oon käyny miljoona kertaa esikoisen jälkeen niistä lääkärissä myös yksityisellä että voisko ne leikata pois mutta ei voi kuulkaa millään kukaan sitä tehdä. Ne on kuulemma vain kauneushaitta :D joo jep jep. pitää varmaan lähteä viroon hirttämään peräpukamia jos haluaa niistä eroon. Todella inhottava vaiva joka lannistaa mieltä eikä oikein seksikään huvita kun takapuolesta roikkuu jotain :D anteeksi mielikuva :D jälleen tämä ihana vaiva sydämen tykytys on tulut takaisin :/ olihan se nyt jo muutaman vkon poissa. Tulee iha sellanen lääh puuh olo ja sydän hakkaa hulluna. Ja myös kuumuus liittyy tähän tuskaiseen oloon aina. en tajua mistä tää voi johtua :/ Onneksi nyt paistaa aurinko ja on tosi lämmin joten taidampa suunnata tuohon terassille istumaan :)
 
Tuosta "helpolla pääsemisestä, mistä ruususuu ja miss_understood, kirjoittelivat.. Miksi siitä nyt pitäisi huonoa omatuntoa potea? Kaikkihan me yksilöitä ollaan ja kaikkien raskaudet erilaisia. Eikä kai se mikään automaatio ole, että raskaudessa pitäisi olla kauheasti vaivoja. Joillain on, ja jotkut sitten pääsevät ns. helpommalla. Itse olen päässyt fyysisesti tosi helpolla, mutta alkuraskaus oli pelkojen kanssa painimista ja ahdistusta, kun seulat hälyytti. Eikä se nyt vieläkään täysin ole ohi, mutta onneksi pahin pelko väistynyt ja kovasti odotan pientä maailmaan. Eli en nyt sitten tiedä, olenko niin helpolla päässyt. Mutta iloitsen siitä, että pystyn vielä "normaalisti" olemaan ja elämään =). Joskus kyllä mietin, että olisin tuon pelon voinut johonkin vaivaan vaihtaa..

Perjantaina tulossa neuvolassa jonkin sortin painoennätys, hauska nähdä terkan ilme :D Edellisestä käynnistä tullut nimittäin kotivaa`an mukaan 4kg. Tässä 2,5 viikossa.. :whistle: Näköjään joku kasvuspurtti ainakin itsellä menossa.

Maanu ja Kepu 31+6 (piti tarkistaa Katilta ;) )

Muoks. Täällä jäi kaikki perhevalmennukset väliin, vaikka uhosin meneväni. Synnärille tutustumisen toki varasin, ja se on 6.6. :)
 
Viimeksi muokattu:
Joka raskaus on tosiaan erilainen, ekassa raskaudessa ei muistaakseni mitään ihmeempää vaivoja ollut, tokassa oli nuo järkyttävät liitoskivut muistaakseni viimiset 10 viikkoa vaivana plus rd, nyt oli puolessa välissä noita liitoskipuja (kauhulla kyl odottelen et koska tulevat takaisin) plus taas tää rd. Mennään siis päivä kerrallaan, nautitaan tai ainakin yritetään nauttia raskaudesta:)

Oon muuten nyt huomannut et tahtia pitää vaan ihan väkisin hidastaa, muuten maha alkaa kiristymään (eli ilmiselvästi nyt sitten välillä aina supistaa jos mennään liian lujaa)

Maijamehi ja katkarapu rv 30+5
 
handed: Täällä ois ainankin yks valuuttamuunnin: RatesFX - Valuuttamuunnin

Itse koen myös päässeeni tässä raskaudessa melko helpolla, ainankin toistaiseksi. :D Ainoat varsinaiset vaivat ovat olleet närästys (joka loppui kyllä ainankin toistaiseksi kun jätin limsan pois) ja jaloissa turvotus. Toki olo on kömpelö kun maha on jo iso jne. mutta muuten ei mitään ihmeempiä oireita ole ollut. Ja hyvä niin. Ehtiihän tässä vielä tulla vaikka mitä mutta toivottavasti ei. :D

Mitä kommentointiin tulee, niin itseäni ei kovin suuresti jaksa hetkauttaa muiden kommentit. Oikeastaan ainut kerta jolloin vähän otin itseeni, oli töissä kun miespuoleinen kolleega kysyi paljonko mulle on tullut painoa raskausaikana. Mun mielestä keltään ei koskaan kysytä paljonko sitä on tullut lihottua, ei edes kun henkilö on raskaana. :D Muutoin otan yleensä aika huumorilla ihmisten päivittelyt siitä minkähänlainen monsterivauva meille tulee kun maha on noin iso jne. Minkäs minä mahalleni mahdan. :D Mutta ymmärrän kyllä ettei se aina kivaakaan ole, mies eilen naureskeli mulle vähän kun ähelsin itseäni sohvalta ylös ja siihen vähän ärähdin... :whistle:

( . )
Täällä remontti edistyy, vielä pitäis vauvan huoneen seinät maalata kertaalleen ja käydä ostamassa ja asentaa listat. Sitten oiskin huone sisustusta vaille valmis. :heart: Vaatehuone remppa tosin sitten kyllä vielä jatkuu ja jatkuu... :D
Oma olo ei ole mikään järin hehkeä, edelleen lenssun kourissa, allergia ei auta asiaa yhtään. Eilisen olin sisällä, saas nähdä rohkenisiko tänään ulos. Nätti ilma mutta voi olla että koivun siitepöly ei oo kovin hyväksi tällä hetkellä...

Omena ja Pikku N 28+6
 
Mä en taas ymmärrä miten oon saanut kasattua itselleni tekemistä ja menoja näin paljon. Pirhana! On remonttia, kirpputoripöytää, maalaukset odottaa, vieraita paukkuu kylässä vähän väliä, on pojan kevät juhlaa ja tänään vielä olen lupautunut järjestämään kotonani sisustus kutsut :D Ja eniten ärsyttää kun remontin valmistuminen siirtyy ja siirtyy tämän mamman haaliessa ympärilleen ohjelmaa.

imetysliivit Mun ihana ystävä luovutti miljoonat käyttämättömäksi jääneet imetysliivinsä mulle (on iso rintaisempi kun minä, joten istuvat maidon noustua hyvin sitten), carriwellin liivejä antoi kahdet, aivan ihanat.

maidon noustua nukkuminen Minä vuorasin (esikoisen aikaan) sängyn tyynyjen alta harsoilla, niin jos rinnat vuotivat niin harsot imivät sitten vuodot, itsellä tuntui olevan iltaisin se, että teki mieli rintojen antaa hengittää ja nukuin usein ilman paitaa, koska vauva viihtyi yöaikaan (ja oli TOSI KUUMA KESÄ) liian hyvin rinnalla.

Muiden kommentit, tuo huh huh miten jaksat kesäkuumalla on ehkä se mikä eniten ärsyttää, jakosoin viimesilläni esikoisestakin hyvin, vietin aikaa paljon rannalla ja uiden, kävin usein suihkussa ja saunassa. Ei ollut ongelmaa, nytkin jo esikoisen kanssa suunnitellaan, että kun kuumat tulee niin päästään uimaan rannalle =)

Sf-mitta Minä tunnen monia joilla ollut pienet Sf mitat, ja vauvat olleet kuitenkin ns. "isoja vauvoja" tai sitten päinvastoin, ei tunnu tuo mitta siis kamalasti kertovan yhtään mitään.

Onko muita joiden miehet tekee montaa työtä yhtäaikaa Minulla sellainen aviomies on, kunnioitan kovasti että hän jaksaa yrittää ja nauttii ilm. tekemisestä. Nyt olen vaan alkanut häntä enemmän kaipailemaan kotiin, kun kaikki ei enää ison masun kanssa onnistukaan itsekseen. Tai en mä miestä tartte vaan apukädet :D
 
TanjaSii: Kappas vain, itse en ole tajunnut tuota harsojuttua sänkyyn :). Otan sen tämän vauvan kanssa käyttöön. Muistan esikoisen kohdalla monesti saaneeni vuotavalla maidolla sängyn märäksi (vaikka oli imetysliivit ja -suojat). En oo kyllä tosin varma käytinkö loppujen lopuksi pyyhettä, vai tuskailinko vain. Mulla tuli paljon maitoa ja joskus tuskiksi saakka. Menin kavereiden kanssa teatteriinkin, niin jo menomatkalla (alle tunnin matkalla) sain paitani märjäksi (miten tuo sana taipuu :D ). Onneksi oli musta paita, mutta hirvittävän tuskaista oli istuskella sitten "ihmisten ilmoilla" ja muutenkin.
Niin ja mun piti tuohon kommentoida kans, että tekeekö mies muita töitä yhtä aikaa Niin täällä tekee kahta työtä ja sitten on 3 bändiä jne. eli ei hänellä ainakaan ole tekemisen puutetta :/.

SiinaS rv 31 (poks)
 
eilinen haravointi ja puutarhastelu veti mehut ihan pois.se on jännä kuinka sitä ei mitenkään meinaa malttaa lopettaa kun on aloittanut.vielä kävin illalla viskomassa tuhkaa metsikköön ja hajotin isompia lumikasoja että saadaan viikonloppuna patio käyttöön kun viikonloppuna odottaa kuusienistutustalkoot..eli tiedossa vieraita talon täydeltä jo ylihuomisesta alkaen.ihan kivaa kun pääsee leipomaan ja passaamaan porukkaa :) mä oon kyl nyt lomalla ollu sellanen joka toinen päivä kauhee touhuaminen ja joka toinen päivä taas ihan poikki.valitettavasti tänää kun pitäs siivota on sellanen plääh-päivä |O pakko kai ottaa itseään niskasta kiinni ja vaan alotella..sain viimeyönä sentään nukkua yhdellä vessaheräämisellä vaikka olin varautunut heräämään seiskalta kun naapurit eilenkin alkoi paaluttamaan tonttiaan ja se meteli on ihan kamalaa mutta siellä oli oikein hiljaista tänään. mut jos tää mamma alkais ny vähän siivoilemaan ja kun niin himottas kasata se pinnasänky..:)
 
Helou Hellemasut!

Imetysliiveistä on puhuttu. Mä tilasin liivit kans just viikonloppuna tuolta nursingbrasta englannista. Oon kuullu, et on luotettava kauppa ja tosiaan nuo bravadon body silk seamlessit tilasin. Katoin et bebesillä makso noin 50e+ postikulut ja tuolta englannista kun tilasi, niin tuli maksamaan postikuluineen reilu 30e. Eli iso säästö.

Tilasin myös ozbaby:stä aventin sähkökäyttöisen rintapumpun ja muuta tarpeellista tavaraa. Kauhee pesänrakennus menossa. Vauvan vaatteita, lakanoita ym. pesty ja sohvan päällisten pesu menossa. Tuntuu, että kaiken pitää olla ihan puhdasta ja täydellisesti valmiina ennen ku pikku H sit saapuu. Kyllä eilen illalla sitten huomasikin, että on tullu touhuttua, kun supisteli koko illan.

Pinnasänkykin muuten kasattiin ja kauheesti houkuttelis laittaa peti valmiiksi, mutta taitaa olla vähän liian aikasta :D

Oletteko muuten miettineet, missä vauvanne aluksi nukkuu? Pinnis, äitiyspakkauksen pahvilaatikko, oma sänky, kehto? Meille tulee kehto käyttöön päivisin ja sitten todennäköisesti pinnasänkyyn laitetaan äitiyspakkauksen lootaan yöksi.

Meille tuli positiivinen yllätys, kun mies sai kuulla, että kesäloma onkin 6 viikkoa eikä 4 niinkun oltiin luultu. Tänä vuonna on tullut hänen "alalleen" muutos, jossa 6 viikon kesäloman saa jo 24-vuotiaat. Sattuu olemaan vielä hyvään aikaan, juhannuksesta elokuun alkuun. Ja kun meillä la on 8.7. :)

Täällä jo hirveesti mietitään synnytystä ja odotetaan pientä saapuvaksi. Tuntuu, että nämä viimeset kaks kuukautta on jotenkin yhtä tunnemyllerrystä.

Joku puhui "helposta raskaudesta" ja itse just tänään koiran kanssa kävelyllä mietin, että miten onnekas oon, kun raskaus on sujunut niin hyvin. Vielä jaksaa hyvin lenkkeillä ym. Sitten tajusin, että eihän tämä raskaus niin helppo ole ollutkaan. 18 viikolle asti oli järkyttävä pahoinvointi ja pari yötä sairaallassakin vietettiin. Silloin ajattelin, että ei raskaus voi olla näin hirveetä ja olisin tehnyt melkein mitä vain, että pahaolo olis lähteny pois. Jännä miten asian on nyt jo unohtanut :D

Mutta siis siitä onnekas tietysti olen, että vauvalla ei ole missään vaiheessa ollut hätää. Oma kärsimykseni oli vain ajoittain ihan ylivoimainen, kun sohvalta ei päässyt viikkoihin mihinkään.

Toivottavasti loppuaika menee hyvin ja maailmaan saadaan terve poika :)


Noola ja Pikku H 31+3
 
Maidon tulosta: Muakin ahdisti ihan hirveästi liivit yöllä kuopusta odottaessani, sillä mulla alkoi ihan maito valua pitkin poikin jo puolessa välissä raskautta ja kunnolla. Heitin öisin liivit mäkeen :D ja laitoin sellaisen muovifroteen(miksikä sitä nyt kutsutaankaan) alle, meni ihan kätevästi niin :).

"helposta raskaudesta": juu, itse raskaus kyllä tällä kertaa oikeasti ollut niin helppo kuin vain olla ja voi kahteen edelliseen verrattuna (kop kop), en tietäisi olevani useinkaan raskaana jos maha ei olisi tiellä, mutta mulle kun sattuu ja tapahtuu aina, ensin veritulppa jalkaan, sitten läheltä piti kolari tilanne auton kanssa ja tänään mun sairastelun kokeiden tulokset; mykoplasma :/. Ja tietysti raskaus tuo noihin omat omat asiansa ja huolensa. Mietinkin juuri tänään, että nyt kun itse raskaus on mennyt niinkin helposti, niin varmaan kostautuu sitten muilla asioilla. Vauva on ollut vikonlopun alusta tosi hiljainen ja sekin huolestuttaa nyt jonkin verran. Ei tää raskausaika taida olla mua varten :D. Mutta onneksi se lopputulos on moninkertaisesti sen kaiken arvoista <3.

JA & 30+5
 
Heips kaikille!

Tänään poksui 30 täyteen ja aamu aloitettiinki neuvolalla...

Paino tippunut eka punnituksesta reilu 2kg, vaikken ole laihduttanut, mut sitä painoa on silti paljon ylimääräistä yhä. Kaikki muut oli ok, mut hb108.
Onko teillä muilla, joilla hempat näin alhaiset, ni merkattu sairaalan esitietoihin,et ois anemiaa???? Ihmettelin, ku mulle merkattiin silleen... Sf oli 29,5 ja 3 viikko sitten se oli 25.. Aikoi seuraavan kerran tarkistaa jotenki tuon mittaustulosten eron.. Ite sain valita, et otanko seuraavan neuvola käynnin 2 vai 3 viikon päähän, otin jälkimmäisen, ku aiempi viikko on kiireinen... Neuvolalääkäri käyntejä täällä on uudelleen synnyttäjällä vain 2, jos kaikki on ollut ok. Mulla on nyt kumpikin käynti käytynä, vika oli 3vk sitten. Musta tuntuu, et se olis saanut olla myöhemmin..

Mut nyt yritän skarpata tän tukkoisuuden kanssa ja siivota tyttöjen tekemät sotkut.

Bim82 & masuasukki rv30
 
Ompas tänne tullut taas paljon tekstiä=)

Äitipoli kuulumisia täältäpäin. Vauvalla oli kaikki hyvin ja ainakin synnytyslääkäri (en oikein hallitse näitä nimityksiä, eli siis ultraava erikoislääkäri?) oli tosi tyytyväinen. Sikiöllä oli oikeankokoinen sydän, istukan virtaukset oli kunnossa ja vauva kasvoi vielä ihan normaalilla käyrällä:heart: Painoarvio oli nyt rv 29+3 1375g. Voi että kun jatkuisi näin loppuun asti!
Ensimmäinen sisätutkimuskin tehtiin sitten rv 6+ ja kuten arvelinkin, ei mitään edistymistä siellä. (onneksi)


Hemoglobiini oli laskenut 110 ja käskivät aloittaa jo raudan. Lähtötilanne kun oli melkein 160.

Imetysliivejä en ole vielä hankkinut, viimeksi imetys kesti vain pari kuukautta ja en ehtinyt oikein perehtyä mitkä olisi hyvät liivit. Mulla oli ihan toimivat mallit, mutta nyt ne on ihan liian pienet. Viimeksi ostin etukäteen yhden parin ja lähetin sitten synnytyksen jälkeen miehen kauppaan ostamaan samoja liivejä lisää. (miesraukka:LOL:)
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Tervehdys kaikille!

Viimeistä työviikkoa viedään, vielä olisi 4 vuoroa töitä. Sitten alkaisi kesäloma ja saa huokaista. Ensi viikolla olisi neuvola ja sitten ne onkin kahden viikon välein.

Tänään pätkähti päähän, ettei hirveästi kavereita itsellä tällä paikkakunnalla ole, kun omat ystävät asuvat eripuolilla Suomea. Täytyy aktivoitua sitten vauvan synnyttyä ja käydä kerhoissa ja vastaavissa, että saa muutakin tekemistä. Enkä kyllä jaksa 4 seinän sisällä kyhjöttääkään.

Täällä on vointi edelleen hyvä, olen suunnitellut reissujakin tuohon kesäkuun alkuun vielä. Toki ainahan se olo voi huonotakin, mutta jos ei, niin hyvin jaksaa mennä.

Pikaisesti omaanapaa

Kattiina ja pirpana 29+4
 
Pikainen gallup-kysymys..

Ootteko hankkinu vauvoillenne sitteriä tms.? Minkälaisia ootte ostanu? Entä te, joilla lapsia on ennestään niin osaisitteko antaa vinkkejä, mikä ois hyvä?

Meillä on ollu kahdella edellisellä semmonen IKIvanha, joka heitettiin viimeisen käytön jälkeen roskiin ettei enää käytettäis sitä vaan saatais vihdoin ostettua uusi. Eli sitä nyt tässä pohdiskellaan, et minkälainen ois jees.

Ruususuu
 
6 päivää mittailin ja kerran oli aika hilkulla mut sekin laski vartissa ihan hyvään lukemaan:)mulla ei ollu rasituskokeessa ku keskimmäinen arvo yli rajojen.10 on raja ja mulla oli 11,8. yleisesti oli kotimittaukses arvot jopa paremmat kuin miehellä:) kokoarvioon joudun juu ton sokerijutun takia mut ei se mitää ku näkee sit viel kerran ultrassa pienen ennen livenä näkemistä..johan täs on nähty 4 kertaa kun on itse maksettu pari ultraa :)

pinnis kasattu ja tuli tosi ihanan näkönen huone..vielä lipastot ja sit on valmista :) vaaleanpunaista ja harmaata ja valkosta :)
 
Omaa napaa taas...eli kävin eilen naistenklinikalla kun vuoto jatkui. Tutkivat tarkkaan, mutta mitään syytä huoleen/vuotoon ei löytynyt. Eli voin jatkaa kuulema ihan normaalia elämään. Syy vuotoon oli kuitenkin tod.nälk. se, että koko viikonlopun touhusin muuttohommissa...eli nyt pitää yrittää touhuta vähän kevyemmin...

Minuakin ärsyttää mahan kommentointi; "onpas se jotenkin nyt ihan viikossa kasvanut kamalasti", "eihän toi nyt mitenkään niin iso ole" jne...Huoh, ehkäpä se on niin, että joillekin on helppo aloittaa jutustelut kommentoimalla mahan kokoa...mutta ärsyttää kyllä. Ihan törkeän epäkohtelias muuten se Sopekan koulun keittäjän kommentti, että näkee ihan naamasta, että tullut kiloja!! Suututtaa niin tuollaiset tökeröt ihmiset!!

Mitä mummoihin tulee...samanlainen ulkonäön arvioija on minullakin. Olevinaan kai sanoo hyvällä, mutta ei se siltä kyllä tunnu. Jos näyttää mummon mielestä terveeltä, tietää, että on pyöristynyt. Oikein aina odottaa, mitä kommentteja kuulee kun menee kylään...

Viikonloppuna on tosiaankin sitten muutto, joten otin töistä pari päivää vapaata, jotta saan hommat tehtyä vähän rauhallisemmassa tahdissa. Onneksi esimies on hyvä tyyppi ja suostui moiseen. Töitä olisi vielä 3 ja puoli vk ja sitten koittaa kesäloma. Ihanaa kun tulee kesä. Eikä kylllä haittaa vaikka olisi lämmintä, vaikka kaikki voivottelee, että mitenkäs sinä nyt sitten kestät jos tulee kuuma?! No, varmaan ihan hyvin :)


S-S, 28+3 (ja poitsu 1,2kg, kertoivat NKL:lla eilen)
 
hei vaan kaikille,

Minäkin kävin neuvolalääkärissä tänään ja SF-mitta oli 30 (v. 30+3), eli ylärajoilla. Kun muuten olen pienikokoinen niin näytän todellakin muumipeikolta! Lääkäri tosiaan sanoi, että mitta ei johdu suuresta lapsesta vaan siitä, että hän makaa siellä poikittain ja todella korkealla. Sitten kun hän laskeutuu alaspäin niin Sf-käyräkin tasaantuu. Eli juuri niin kuin te muutkin olette todenneet: mahan koko on todella henkilökohtainen juttu eikä kannata ottaa stressiä muitten kommenteista (vaikka se onkin vaikeaa ...)!

Samalla alkoi sitten sairaslomakin, niin kuin vähän arvelin, iskiaksen takia. Nyt yritän levätä ja pitää huolta itsestäni, että jaksaisi sitten kun vauva tulee!
 
Meillä vauva todennäköisesti nukkuu alusta asti omassa huoneessa. Tosin jos sattuu että heräilee yöllä paljon niin pitää sitten katsoa oman jaksamisen mukaan, pinnasänky ei meidän huoneeseen mahdu. Aluksi varmaan nostan Kelan laatikon pinnasänkyyn ja vauva nukkuu siinä, tai sitten voi olla että suoraan pinnasänkyyn. Pitänee vielä tuumailla tai sitten mennään ihan fiiliksen mukaan.

Sitteri saatiin sukulaisilta, oli minusta vähän isohkon/jykevän/raskaan oloinen mutta en ole vielä tarkemmin kerennyt siihen tutustua.

Mutta nyt jatkettava leijonien kannustamista. :)

Omena ja Pikku N 28+6
 
Ehtii kirjoitella kun mies katselee lätkäpeliä.... :headwall:
Laitoin just itsekin tilaukseen kahdet liivit tuolta Nursing bras from Emma Jane nursing bra through to Bravado nursing bras or anita nursing bras ni saas nähä miten pieleen meni kokoarviot... :D Kauppaan ne sit täällä eteenpäin jos eivät oo hyvät itelle.. Hehheh. Hankala etukäteen ostaa kun ei tiiä et mimmosiksi nuo hinkit kasvaa.. ;)
Mut jännä nähä et tuleeko viikossa tuo tilaus niinkun joku tuolla sanoi.

Johanna26
 
Viimeksi muokattu:
sittereistä ja vähän muustakin :) mä oon kattellu saksasta et siel on kyl kivoja sellasia mis on se lelukaari.appivanhemmat käy saksassa jatkuvasti ja pystyn tilaamaan niiden kautta sellaisen sitten kun tarttee. ja saa sieltä kaikkea muutakin.mä oon harkinnu et hankin sellasen amazonas koala riippukeinun.kaveri on kehunut et vauva nukkui siinä tosi rauhallisesti ja siitä olen lukenut että siinä asento on luonnollinen vauvalle ja vähentää koliikkia(jostain syystä oon valmistautunu et koliikki tulee). jostain luin että vauvan pitäis olla paljon lattialla/vähän kovemmalla alustalla(viltti alle) että selkä vahvistuu ja tasapaino kehittyy tms. siksi ajattelin että hankin sellaisen puuhamaton jossa on se lelukaari kanssa.voi vauveli sit köllötellä olkkarin lattialla kun mamma kattelee telkkaa :D
 
Meillä nukkumahommissa on siis tämä "perintösänky" eli mun isoveikalle hankittu rottinkisänky (ens vuonna 50 vuotta vanha!) :) Tässä kuvassa valmiina reunapehmusteet ja verho, jotka tein Vallilan "mon amour"-verhosta ja pehmusteiden sisäpuolen valkoisesta kosteussulkukankaasta. Välissä on vanulevy antamassa lisäpehmeyttä.. (ja sori nuo kuvassa näkyvät sotkut :D mä oon vähän siivoton ompelija..)

 

Yhteistyössä