Moikka pitkasta aikaa!
Taalla alkoi 28. raskausviikko eli viimeisella kolmanneksella ollaan (vissiin). Maha on lyhyessa ajassa kasvanut ihan kamalasti ja olo on "tukaloitunut" myos parissa viikossa. Eli narastys (joka on vaivannut alusta asti) on aika pahaa nyt ja jatkuva pissallajuokseminen, varsinkin yolla, on melko epamiellyttavaa... Kyljen kaantaminen sangyssa, sankyyn meneminen ja nouseminen ei kaykkaan enaa niin napparasti ja hengastyttaa helposti. Mietin etta miten vaivainen olo sita on vaikka kuukauden paasta...saati ennen synnytysta!
Minakin olen miettinyt noita
imetysliiveja ja myos imetysyopaitaa...netista olen surffaillut mutta en ole oikein loytanyt mitaan kivaa (joka ei ole kallis). Miehen aiti tulee tanne pariksi viikoksi vauvan syntyman jalkeen ja tuskin jaksan pukeutua normivaatteisiin vahaan aikaan, hiihtelen siis 24/7 yopaidassa joten joku kiva yokkari pitaisi loytaa. Ja niita liiveja myos mutta viela en uskalla ostaa jos kuppikoko muuttuu...
Tavaroiden valmiiksilaittamisesta-- hankintoja on tehty, mm. iso kasa vaatteita (kirpparilta 95%
) ja sivuvaunusanky, kantoreppu, keinu (joka soittaa musaa ja liikkuu sivulta toiselle...ihana Fisher Pricen elainkuosi:heart
. Kaikki kaytettyna. Uutena olen ostanut kestovaippoja joita aloin eilen pesemaan, muutama kestis pitaa viela hommata seka vaunut/rattaat. Ja saa nahda mita baby shower-kutsuilta tulee...pitaa kayda rekisteroitymassa jonnekin liikkeeseen (taalla USAssa nama kutsut siis normijuttu n. 1-2 kk ennen synnytysta).
Kestovaipoista olikin edellisessa ketjussa jotain puhetta...itse haudoin asiaa jonkin aikaa mutta nyt olen jo pitkaan ollut varma etta meilla kestoillaan ja mies on onneksi asian kanssa OK. Olen roikkunut netissa varmaan tuntikausia imien tietoa kestovaippailusta...huhheijaa etta onkin muuten pohjaton suo kun rupeaa tietoa etsimaan!! Erilaiset kestistyypit, eri merkit, millainen pesuaine yms yms... Olen tassa viikkojen aikana viisastunut jo paljon, mutta menen silti lahella olevan Birthing Centerin/organic baby/mama -kaupan jarkkaamalle kestovaippatunnille parin viikon paasta.
Tanaan, reilu 3 h paasta, meilla on
4D-ultra!!. Janskattaa ihan kamalasti...
. Perjantaina sitten sokerirasituskoe...ottaa paahan jo etukateen herata n. klo 6, sairaalaan on n. 25 min matka ja siella pitaa olla klo 7 labrassa... ottaa paahan siis siksi kun unet on mita on ja usein kestaa tunteja nukahtaa (4-8 krt pissalla, sitten nukahdan, sitten ravaan vessassa viela muutaman kerran yon aikana ja nukunkin sitten puoleenpaivaan heraten ihan vasyneena...:/)
Liikkeista sen verran etta tuntuuko kenestakaan muusta vauvan (ilmeisesti) kaantymiset vahan inhottavalle...? Erilainen tuntemus kuin potkut, tuntuu sellainen "muljahdus" ja valilla tunne on samantyyppinen kun vuoristoradassa lahtee menemaan suoraan alaspain ja vatsa "muljahtaa" ja "kaantyy ympari". Kaiketi se vauva siella silloin kaantyy kun tuon muljahduksen tuntee...valilla tunne on melkein kivulias tai ainakin epamiellyttava ja saattaa tulla ihan yhtakkia
.
Tulipas tarinaa... Taalla alkaa ilmat olemaan sita luokkaa ettei ulkona enaa huvikseen kappaile muuta paitsi biitsilla (kaytiin rannalla vkl aikana ja etta oli ihana kellia turkoosissa meressa ja potkotella valkoisella hiekalla, ahh!). Eilenkin naytti auton lampomittari lahes 30C, tuskaisimmat ilmat ovat viela tulossa...kaak. Hauskaa viikkoa kaikille!