Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Yhä vain uusia tulee mukaan ketjuumme ja joukkomme kasvaa kasvamistaan. Mahtavaa!
Me mentiin miehen kanssa naimisiin viime kesänä pienimuotoisesti maistraatissa. Kirkkohäät eivät tulleet kysymykseen kun emme kirkkoon kuulu. Isoista häistä en ole ikinä haaveillutkaan. Tämä järjestely sopi meille. Yhdessä ennen naimisiin menoa ehdittiin olla 8 vuotta.

Tänään sain viimein tietää sokerirasituksen tulokset ja onneksi ne oli normaalit. Ihanaa! Ei tarvi alkaa enempäänsä stressaamaan syömisistään. Uusi rasituskoe on varmaan edessä sitten joskus myöhemmässä vaiheessa. (Viime raskaudessa minulla siis todettiin raskausdiabetes yhden arvon ollessa vähän koholla.)

puppa 15+6
 
Iltaa!

Tervetuloa kaikille uusille - lista on jälleen päivitetty. Näyttäisi olevan ruuhkaa synnäreillä heinäkuussa, kunhan ei vaan olisi kätilöt lomilla... ;)

Tringa Menikö mulla jotain ohi kun oon pistänyt sun LA:n tuonne 11.7? NuttyKitty Vääntäisitkö tälle torvelolle rautalangasta sen sun LA:n? :whistle: Oot vielä tuolla "ilman eräpäivää" -listassa... Pahoitteluni sekoilusta. :ashamed:

Kävin eilen ultrassa ja bebe voi ihan hyvin. Äiti saa kärsiä kuulemma aika reippaasti kunhan pikkuisella on asiat mallillaan eikä ole vuotoja.

Brita ja Bebe 15+0 (P.O.K.S)

P.S. Ihan sellanen kysymys teille kokeneemmille, että millä viikolla käydään sokerirasituksessa?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käyty neuvolalääkärillä. Syy näin aikaiselle ajankohdalle oli mun astma, mutta se onneksi hyvin hoidossa. Sydänääniä koitettiin kuunnella jollain vanhalla laitteella - tuloksetta.. Mutta onneksi lääkärissä oli ultra, jolla kokeiltiin myös. Eipä kuuluneet <3äänet silöäkään, mutta pikkuinen saatiin näkyviin - siellä se sätki ja potki <3 Ihana oli nähdä touhyilua, kun viime ultrassa vaan köllöteltiin :) Eli onni onnettomuudessa, kun ei sydänääniä kuulunut dopplerilla ;)

Halut on täällä pysyneet ennallaan, eli vähintään joka toinen päivä tekee mieli :) Hyvä niin, pysyy kaikki tyytyväisinä :D

Onnea kaikille hyvistä ultra-kuulumisistaja naimisiinmenosta!!
 
Brita mun tietääkseni sellasilla odottavilla joilla on korkeempi riski sairastua diabetekseen on aiemmin sokerirasitustesti. Esim. mulla oli viime viikolla koska molemmilla on vanhemmilla on diabetes, viikot oli 14+4. Muilla odottajilla on sitten TIETÄÄKSENI viikon 20 jälkeen. :)
 
Heissan vaan masuilijat :)

Halut ovat hieman hakusessa täällä. Mieshän hieman down sen takia, koska kuitenkin aiemmin ollut melko aktiivista sillä saralla. Mutta ehkä ne tästä taas kehiin saadaan kun maltetaan. toivon mukaan....

Minulla on myös sokerirasituskoe jossain rv16 kohdalla kun omalla isällä sekä isänäidillä on DM II. Pelko persuksissa siis suuret mahdollisuudet saada sukurasituksen takia tuo raskausajan DM.

Painoa varmaan kertyy minulla ainakin... Olen sen sorttinen ihminen että sanonta "hetken huulilla, aina lanteilla" pätee minuun vallan mainiosti.

Huominen ultra jännittää niin maan kamalsti. Koko ajan ajattelee että toivon mukaan kaikki on kunnossa, ja varsinkin ku lukenut teidän ihania tekstejä siitä miten pikkuinen on viuhtonut ja sätkinyt <3 Noh, tämän yön kun jaksan niin sittenhän se tiedetään.

Me emme miehen kanssa ole edes kihloissa. Mies kyllä puhuu että ehkä joku päivä kosaisee, mutta ei meillä niin kiire sen kanssa ole. Mahdollisesti joku päivä naimisiin mennään.

Mutta onnea paljon naimisiin menon johdosta :flower:

S & Tirriäinen 11+5
 
onpas outoa,kun mulle ei puhuttu viime neukku käynneillä mitn.tosta sokerikokeesta....koska perheessäni on sitä,isällä kait ja sisko sairastu raskausaikana ja se myös jäi sit synnytyksen jälk...
Siis sillon ekalla käynnillä kyl se neukku täti puhu,et joudun sinne painon takia..
mut kait sit joskus myöhm.viikoilla.
 
Mulla ainakin heti sanoi että kun sulla on lähisuvussa sitä ja paino on siinä normaalipainon ylärajalla niin heti vaan raistuskokeeseen rv16-18.
Kysy ihmeessä, koska tosiaan ne riskit saada se on todella iso jos lähisuvussa on kumpaakaan diabetesta ja jos on yhtään painon kanssa "ongelmia".
 
Awwww, huomenna ois 12 täys,

Torstaina ultra ja jännittää kovasti vaikka kävin jo 2 viikkoa sitten ultrassa tarkistamassa et kaik oli niinkun pitääkin mut silti on jännitys kova ja ihanaa et miehenikin pääsee tervehtimään uutta tulokasta,

Halut Entisellään eli päivittäin on pakko, mutta päivittäin on tarttenut koko 3-vuoden yhdessäolon ajankin. Toivottavasti tuo pysyy =))

Kiloja on tullut n.1kg, muutama viikko sitten puntari näytti 3 lisäkiloa ja rupesin vedenjuontiin,jonka jälkeen 2 kiloa häipyi, eli turvotusta oli ja sen kyllä tunsikin =) onneksi on helpottanut

Mielihaluja viinirypäleet on kyl joku uskomaton himo...rasia päivässä vaikka vatsassa möyryääkin, mut siis niit on pakko vetää,vaikka ennen en nyt suuremmin ole syönyt =))

nyt odottamaan torstaita <3
 
Haluista olette nyt puhunut.. Itselläni vaihtelee kovin usein.. Voi mennä viikko tai 2 etten halua yhtään.. Ja sitten taas voi olla että monena päivänä peräkkäin ja voi monesti päivässä. :eek: Että onneksi vaihtelee näinkin usein ettei miehen tarvitse "kärsiä". :D

Paino Itselläni ei ole kauheasti noussut paino, jonkun 1,5 kiloa varmaan.

Valvomisesta Olen itsekin valvonut joitakin öitä, nyt olen sen takia koska on kauhea jano ja täytyy vessasa käydä.. Ennen tätä "vaihetta" heräsin öisin syömään.

Missä vaiheessa olette kertoneet työpaikan johtajalle/ työkavereille raskaudesta..? Minä ajattelin tänään mainita, koska olen lastenhoitaja ammatiltani, niin alkaa olemaan vaikeata...
 
Huomenet Masukit :)!

Täällä ollu vilkasta keskustelua, ihanaa lukea samalla kun syö aamupalaa :D !
Tänään itsellä vapaa päivä niin ei ole sellaista kiirettä, neuvolalääkärikin vasta tuossa 13 pintaan , tuun kertomaan sieltä kuulumiset sitte vielä tänään myöhemmin :)!

Haluista on keskusteltu täällä aika paljon, no itseäni haluttaa aamuisin kun herään ja töissä tulee sellanen olo et voi kun nyt sais :D mutta meillähän oli tosiaan niin kauan kun havaitsin pienintäkään vuotoa , niin se makkarin puuhaus kielto.. että ei tässä ois voinutkaan mitään puuhailla, vaikka nyt kun vuodot loppuneet , ei silti ole tullut vain puuhailtua.. olen iltaisin niin väsynyt että hipsin melkeen heti esikoisen mentyä nukkumaan, niin itsekin suihkun kautta petiin, en jaksa valvoa yleensä 21 pidempään... josko sitten tulis aktiviteettii kun toi väsymys helpottaa ! :) mulla on niin super ymmärtäväinen mies, että ei kyllä kiukuttele jos ei vähään aikaan saa, esikoisestakin oli aika pitkälti ilman.. vaikka puhelikin sillon kun olin raskauden alussa " että eihän meillä mene niin että oot haarat ristis 9kk" :DD ei nyt sentään mennyt niin.. mutta ei kovin aktiivistakaa ollu.. silti on jaksanu minuu kattella, on vaa nii super ymmärtäväinen muutenki <3

painosta mulla painoa lähtenyt 1 kilo viime neukku käynnistä.. nyt kun meen tolleen päiväs aikaan sinne, niin oon kerenny syömään aamu ja päiväruuan, sekä juoda varmaa aika paljon.. niin se voi olla paino näyttää ihan samaa kun viimekski.. :)

susseli kyselit kertomisesta työpaikalle, meillä töissä on porukka tiennyt jo "kauan" .. yhdelle työkaverille kerroin jo viikolla 6.. ja lopuille sitten varhaisultran jälkeen eli siinä 7 viikolla.. meillä on aika pieni työyhteisö.. ja painavia juttuja tarvii kantaa, niin näin tarpeelliseks kertoo ajoissa, kun en itse niitä älyttömän painavia juttuja kantele.. muut saa tehä ne hommat :)

Mielihaluista on aikasemminki puheltu, mut mulla on tullu ny iltasin ihan tavaksi että teen itselle hedelmälautasen.. pilkon 1 appelsiinin, 1 päärynän, 10-15 viinirypälettä , sitten muunnellen siihen joko 1 sitruuna/1 persikka yms.. :) Jos vaan viitsii niin kylhän hedelmät terveellisii o , vaikka sisältävätki paljo hedelmäsokrua, mut ei ainakaa vie o vaaka näyttäny et hedelmät ois pahasta, kyl ne sit jostain muust tulee?! :eek:
Oon yrittänyt myöskin ruveta juomaan maitoa.. itse olen todennut että ei laktoosi sovi, joten juon sitte laktoositonta ja muuteski laktoosittomia tai vähä laktoosisia tuotteita käytän , neukkulassa asiasta mainitsin myöski viimeks, piti tärkeenä et sais sit juustosta, jugurteist ihan mistä vaan, sanoi et kyl vauva tarpeensa ottaa, mut jos muutenki syö maitotuotteita vähän, niin siinä sit ei omaan elimistöön jää enää mitään .. :) parhaani siis yritän :)

sokerirasituksesta esikoisesta jouduin, koska laski et painoindeksi oli mulla sillon just vajaa sen 26, ja sano et jos on lähinnä se 26 ni sit pitää mennä siihen, vaikka meil ei suvus mittä riskei olekka.. mut jouduin siis painoindeksini takia siihen.. nyt indeksini nettilaskurin mukaan on 25,2 , eikä sokerirasituksesta ole ollut puhettakaan, ihmettelen jos muutamasta kilosta on kiinni et joutuuko siihe vai ei :D Jotein voishan siihen varautua että voimpi siihen joutuu.. jää nähtäväks! ei se nyt ihan kamalaa ole, kamalinta se nälkä :D
toi painoindeksiki on nii häälyvä !! kosk 24,9 on vie normaali :D ja sit 25 on sit jo lieväylipaino :D ja ko tähä ruudulki noi luvut laittaa ni aika hassua et 70 on normi mut 71 yks sit jo liikaa :'D yhest kilost o kiinni tollanenki..
oho tulipa jauhettua :)... no kätsäsitte varmaan mitä tarkotan.. :D !

naimisiin menosta on myöskin juteltu, Onnea niille jotka lähi kk on menossa naimisiin<3
Itse haluan suht koht isot juhlat ja kirkkohäät, ja molempien puolilta tyyliin koko "suku" sitte mukaan juhlimaan :) Se on se päivä millon saan yhden päivän olla oikeen prinsessa, pukuineen päivineen:)
mutta se päivä tulee olemaan varmaan tossa.. hm joko ens vuoden kesällä tai sit parin vuoden päästä kesällä.. ei ole nyt päätetty vielä.. tämäkin vuosi ois voinu olla, mutta menee muutama tästä ihan lähisuvusta naimisiin, niin hylkäsin tämän vuoden sitte ilomielin, ja nyt kun vauva vielä tulossa.. :) Kihloissa ollaan oltu nyt pari vuotta , hieman päällekin :)

Joku oli myös puhellut että lapset saaneet äidin sukunimen automaattisesti, kun ei ole naimisissa.. Meillä sitten taas pojalle laitettiin isänsä sukunimi , koska jokatapauksessa jossain vaiheessa lapset saisivat isänsäsukunimen, niinkuin minäkin.. . kun naimisiin ollaan päätetty mennä vaikka päivämäärää ei olekkaa päätetty ;) <3

tulipa tekstiä :D ! lisää sitten viel myöhemmin..

Mirkelo & Nyytti 13+0 POKS ;D !
 
onko muuten ketään espoosta,

Koska teillä on ensimmäinen neuvolalääkäri ja voiko neuvola tädin vaihtaa,

Mä sain neuvolasta niin huonoja kokemuksia, se ei kertaakaan kysynyt vointia tai fiiliksiä ja varas mulle seuraavan ajan viikolle 22 ja mä oon ihan ulalla, kuitenkin ensisynnyttäjä eikä mitään infoa =o ja se neuvolääkäri, koska se on ja mistä se vartaan =o
 
Huomenta masut! :)


Täällä on ollu puhuttu haluista. Olen ain ollut kovin seksuaalinen ihminen ja päivittäin oli pakko kellistää mies ennen raskautta. Alun vuotelujen ja keskenmeno pelon takia ei touhuiltu ekaan 11vkoon.. Eli nytkin nautiskeltu ehä 5 kertaa plussan jälkeen. Mulla paikat tuntuu kovin ahtaille,eikä mies pääse kovinkaan syvälle tulemaan.. Liukkautta riittää mutta paikat turovksissa tms. Tai sit jännitän sitä että penis vois jotenkin satuttaa tms. Toisinaan kyllä ihan aidosti himottaa ;)


Mielihaluja Eipä ole minkäänlaisia. Jugurtteja syön kyllä tosi paljon. Mitään makeaa ei jugusttien ohella tee mieli,mielummin suolaista ja rasvaista. Joulusuklaatkin syömättä,niitä onkin 8 rasiaa :x Toki klementiinit,kurkku,tomaatti maistuvat myös. Laktoositonta maitojuomaa juon.


Naimisiinmenosta Ei olla naimisissa,saati kihloissa. Yhdessä ollaan oltu vajaa 3v,mutta tunnettu 14-vuotiaista asti..Mä haluan kihloihin,mies ei. Ei pidä sitä minään,että jos päätetään joskus mennä naimisiin,mennä suorilta,kihloja ei kuulemma tarvita.. Nyt kun vauva on viimein tulossa,koen itse niin että kihlat täydentäisivät meidän perheen. Haluaisin kantaa sormusta ja mieheni lasta :heart:
Olen kosinut itsekin,muttei mies ota sitä tosissaan..
Naimisiin kuulemma mentäs sit 2014 kesällä..Sitä odotellessa.


Sokerirasitukseen Joudun jo sen takia että "olen sen ikäinen.." Neuvolan täti sanoi. Se on rv 24-28.



Oman napaan ei uutta.



Tipetsu 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Haluista: ei sitten ole minkäänlaisia :confused:...Kadonneet aivan täysin, en ajattele edes koko asiaa...Ehkä ne sieltä palaavat. Mies ei asiaan kommentoi, tietää, että raskaus tekee kummia asioita hormoneille. Ed. raskaudessa kävi ihan päinvastoin ja olisin ollut koko ajan peittojen välissä, päivittäin, nyt ed kerrasta, öö...kolme vkoa ?!?:D. Tosin mulla on kadonnut se ormaali suuri läheisyyden kaipuu ja ja muukin sellainen, ei vaan nyt ole sellaista oloa ollenkaan..Mies raukka koittaa välillä tunkea sohvallakin mun viereen, huomion toivossa, mutta tarkoituksettomasti jätän useinkin nykyään huomioimatta.

Naimisiinmenosta: Menimme pari kk sitten naimisiin maistraatissa, alunperin piti pitää isommat kirkkohäät jne, mutta musta tuntui edellisen lapsen jälkeen, etten kerkiä kaikkea saada "valmiiksi" , saatika itseäni ;), ja halusimme kuitenkin tuon tietyn päivämäärän, sekä halusimme olla naimisissa mikäli vielä iltatähden saamme, no plussasin vko ennen häitä. Suunnitelmissa olisi pitää jonkinmuotoiset juhlat keväällä sukulaisille ja ystäville, jotka ovat kaikki autuaan tietämättömiä vielä siitä, että olemme naimisiin menneet. Toki meillä oli puvut, kampaukset jne kaikki tuona hääpäivänä, sillä kävimme samalla kuvauksissa ja "pienillä jatkoilla" parin ystävämme kanssa, jotka olivat todistajiamme. Itse juhlista ajateltiin sitten vapaamuotoisempia, kun niiden aika on.

Painosta
: Ensin tuli 5 kg :ashamed:, mutta vaikkei varsianaista pahoinvointia olekkaan ollut, niin ruokahalu ei kuitenkaan ihan huipussaan ja turvotuskin lähtenyt aika lailla, joten nyt ollaan enään + 1 kg tilanteessa alkuun nähden, tosin nyt viimeisen viikon aikana se ruoka on alkanut maistua aika huolestuttavaan tahtiin.

ON: Edelleen olo kuin ei raskaana oiskaan, mitä maha nyt vähän pömpöttää tavallista enemmän, torstaina olisi neuvola, joten odotan, että pääsisin kuuntelemaan sydänääniä...
Ja nyt ulkoilemaan.

JA & 13+6
 
handed: Neuvoloiden käytännöt käyntien määrissä yms vaihtelevat aika paljonkin jo pelkän kaupungin mukaan. Itsellä ensimmäinen käynti oli rv7, seuraava annettiin 10 viikon päähän vasta. Ja tuota lääkäriä ei täällä ainakaan tässä ennen loppua taida olla ollenkaan, laskevat kai tuon lääkärin tekemän ultran sitten käynniksi, mene ja tiedä..

En usko, että neuvolan terveydenhoitajaa pysty vaihtamaan, ne kun menevät aika suoraan asuinpaikan mukaan aina. Toki mikään ei estä yrittämästä. Entä jos koittaisit seuraavalla neuvolakäynnillä itse jotenkin ottaa puheeksi omat olosi ja fiiliksesi? Jos siinä vaiheessa ymmärrettäisiin, että sinulla on tarve puhua niistä. Toivottavasti tilanteesi helpottuu:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on pojilla isänsä sukunimi ja meillä ei varsinaista kiirettä oo naimisiin ku se ei meillä oikeestaan mitään ihmeempiä muuta,koska mä en luultavasti tuu vaihtaa nimeäni ja yhdistelmä nimeä en halua. Mua ei itteäni haittaa,vaikka muilla on sama sukunimi ja itellä on eri. Saattaa toki mieli vielä muuttua tuon asian suhteen. Itellä on suht harvinainen sukunimi ni en haluis luopua siitä ja mies sano et saan ite päättää et ei hänelle oo väliä et pidätkö omas vai vaihatko.

Mun ei esikoisesta tarvinu käydä sokerirasituksessa ollenkaa mut tokasta piti sit käydä rv 26 ku alko vauva kasvaa masussa niin hurjaa vauhtia mut arvot oli normaalit. Tässä odotuksessa pitää myös käydä rv 26 ja ihan sen takia ku toka oli syntyessään suht iso.
Meillä on miehellä ykköstyypin diabetes ja mua niin ärsyttää ku meijän lähipiirissä yx henkilö jaksaa jankuttaa koko ajan mulle siitä,että kyllä se teijänkin lapsille aivan varmasti tulee jne..ihan ku me ei asiaa ite tiedettäis et riski on olemassa mut me ite ajatellaan se niin et jos niin käy,että se jollekkin lapsukaisista puhkeis ni diabetes on kuitenkin sairaus jonka kanssa pystyy elämään täysin normaalisti,toki insuliinin pistämiset ja ruokailuajat säännöllistää päivärytmin mutta kuitenkin. Ja ihan sama mitä sille henkilölle asiasta sanoo ni het tulee et mä oon varma et se puhkee teijän lapsille ym..

Mielihaluista ollu puhetta: Itellä ihan ehoton täl hetkel on appelsiinit,pikkusen on täytyny alkaa jo rajottaa niitten syömistä:) Mut oikein mikään suolanen,mausteinen,tulinen ruoka ei maistu mitä taas meni ihan kauheesti ku poikia odotin. Raikkaat salaatit on myös yx mitä vois syödä vaik kuinka paljon.

Si88 ja nuppu 14+5
 
Ultrauutisia:D Vihdoinkin pelätty seulontaultra on takana ja siellähän se pikkuinen köllötti.:heart: Näin jo sormetkin, kun oli niin tarkka ultra. Kaikki oli hyvin, vastasi viikkojaan eli 12+5 ja niskaturvotus oli 1,4mm. Mulle osui ihana ultraaja, joka ultrasi pikkuista joka kulmalta. Olin siellä peräti puoli tuntia! Ja mukaan sain 10 kuvaa ja hyvän mielen.=)

Onnittelut naimisiin menijöille! Me mentiin kesällä naimisiin. Piti mennä jo ennen esikoisen syntymää, mutta ei ehditty. Meillä on tosin silti eri sukunimet. Ja lapsilla on minun sukunimi.

Si88 No ompas teillä osunut kurja ihminen lähipiiriin. Aina noita manaajia ja ennustajia riittää. Meillä tilanne on se, että minulla on ykköstyypin diabetes ja ainahan se on jossain määrin periytyvä. Lisäksi esikoisella on kohonnut riskiluku, joka saatiin napaverinäytteestä. En silti suostu pelkäämään diabetesta. Tulee jos tulee. Moni sairaus on paljon vakavampi, ja se tauti voisi tulla, vaikka olisin itse terve. Ei minunkaan vanhemmilla ole diabetesta ja silti minä olen sairastunut.
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
Neuvolaa Tänään ekan kerran kuulin sydänäänet ja se vasta sai semmosen olon et tässä nyt oikeesti ollaan raskaana :) vaikka kaks ultraakin takana niin ei niillä oo kyllä tommosta vaikutusta muhun ollu. Huomena eka neuvola lääkäri eikä kiinnostais yhtään taas mennä sörkittäväks :/

sokerirasitus itse menen kaks kertaa nyt 15+ viikolla ja sit n.26 viikolla ja mulla se syy et eka lapsi oli niin iso 4920kg. Ne ei neuvolassa eikä missään muuallakaan vaan tunnu käsittävän että se ei johtunut mistään muusta kun omasta ruokavaliosta joka koostui lähinnä makuunin karkkipusseista :D mutta mennään nyt sitten mielenkiinnon ja yhteistyön nimissä :)
viikkoja nyt 13+2 :heart:
 
Hello! Onnittelut kaikille hyville ultra- ja neuvolauutisille!!

Eilenä kävin neuvolalääkärissä ja lääkäri oli oikeen ihana nainen :) Paino oli pudonnu vähän yli 2 kiloo jeejee. vaikka olin varma et olin lihonnu varmaa 5 kiloo. Noo eipä hirveesti kannata siitä riemuita, enkä viittiny sille tädillekkää mainita et mun lihakset on nyt sitten virallisesti surkastuneet ja läski on pamahtanut tilalle. :popcorn: Nyt ku urheilu on loppunu melkein ku seinään.. mitä nyt ihan joskus oon jollain pienillä kävelylenkeillä käyny.. pitäs käydä useemmin.

Avioliitosta Ollaan miehen kanssa kihloissa (oltu n. 2,5 vuotta) ja ajateltiin kirkkohäitä juhlia vuonna 2013 kevät/kesällä. On sitte vähän motivaatiota pudottaa raskauskilot :D Tämä asia tuo aika paljon jännitettä mulle koska olen perheestä, jossa vanhemmat on sitä mieltä että naimisissa pitää olla ennen kuin muutetaan saman katon alle. Niille on ollut aika paljon siinä sulattelemista, kun muutettiin yhteen (ollaan asuttu kohta 3 vuotta yhessä) saatikaan sitten mitä sanovat tästä vauvauutisesta. Ei olla siis vielä kerrottu. Vain muutama tietää.

Töissä on vähän painetta, koska pitää kertoa uutinen tässä parin viikon sisään koska budjettipäivät lähestyy ja silloin pitää olla osastokohtaisesti ens kesän sesonkihommat päätetty. huh. ressaavaaa

Mut eteenpäin mennään. nyt 14 + 5 :heart:
 
Hei

Täällä ei kauan nokka tuhissut seulan suhteen. Eilen oli siis nt-ultra, josta turvotus 2.4, ikä 29 ja riskiluvuksi räpsähti kuinkas ollakaan 1:129!! Prkle että risoo, vaikka odotettavissahan tämä oli. Maanantaina perinnällisyysneuvontaan äitiyspolille, jossa kuulema ultrataan, tarkkaillaan ja otetaan todennäisesti istukka-biobsia, jota minä en haluaisi, mutta mies haluaa =( Se km-riski pelottaa! Eilinen ultraaja sanoi, että nenäluu on niin selvä ja nenä iso, että tuskinpa mitään Downia on. Toivottavasti maanantain erikoislääkäri on samaa mieltä, että Biobsia on turha.

Tämmösiä mietteitä, nyt ei muuta jaksa ajatella=(

jaana ja vauva 13+1
 
Jaanalle jaksamista!

Meillä oli tänään np-ultra ja niskapoimu oli 0.9mm. Pikkunen nukkui ja ei olisi millään halunnut herätä, lopulta heräsi ja heilutteli meille vähän kättä ja käänsi itsensä ultraan päin ja saatiin siitä sitten kasvokuvakin mukaan. Tämän jälkeen meni takaisin selälleen ja jatkoi unia <3 Pääperämitta oli nyt 47.3 ja viikkoja 11+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Nennu_87 ja ninnax
Handed, minä ainakin kokeilisin vaan varata aikaa toiselle terkkarille. Itse vissiin vaihdoin vahingossa terkkaria tai sitten alueemme terkkari oli muuttunut, kuitenkin edellinen terkkarimme on töissä samassa neuvolassa. Pyysin vain esikoisen 2-vuotisneuvolassa terkkaria varaamaan aikaa, niin olisi varannut itselleen, mutta oli lomalla silloin, kun minulla olisi ollut eka neuvola, niin oli sijainen. Ja täällä ainakin terkkarin loma-aikoina voi olla joku toinen vakituinenkin terkkari kellä vaan on aikoja.
Täällä on neuvolat kyllä olleet alkuun 4 viikon välein, vaikka ultratkin on välissä.
Ja kuitenkin jos sinulle on tarve käydä neuvolalääkärillä aikaisemmin, niin aika pitäisi kyllä antaa. Itsellä on syy käydä jo tässä vaiheessa, joten seuraava aika varattiin suoraan neuvolalääkärille.
Kyllä kannustaisin kysymään terveydenhoitajan vaihtoa, en tiedä, onko teillä sama terveydenhoitaja sekä odotusaikana että tulevalla vauvalla. Jos on ja tuntuu, ettei kemiat pelaa, niin se on kuitenkin pitkä aika, jonka samalla terkkarilla joutuu käymään.


muoks. Meillähän on sitten tullut laki voimaan 1.5.2011, jonka perusteella saa itse valita, missä neuvolassa haluaa asioida (samoin terveysasemat yms. vastaavat)
 
Viimeksi muokattu:
handed: Minä en varmaksi osaa tuosta neuvolatädin vaihdosta sanoa mutta;
Kyllähän sitä nyt luulis että kun soitat sinne neuvolaan ja sanot ihan suoraan että sulle tuli tosi pahamieli ekan neuvolan jälkeen etkä halua sille naiselle enää, niin kyllä sen vaihdon luulis onnistuvan. Periaatteessahan ne taitaa juurikin nvla-tädit jakaa kaupunginosien mukaan mutta jos se täti on ihan sieltä ja syvältä niin eiköhän sen vaihdon luulis onnistuvan :D

Töissä kertominen: Minä kerroin töissä esimiehelle (olen siis harjoittelussa) jo muutama viikko sitten. Suunnittelivat mua sinne kesätyöläiseksi ja esimies kummasteli miksen ottanut harjoitteluani pidemmälle ajalle. Kerroin sitten joulun jälkeen ja hyvillään se esimies oli että kerroin. Työkavereille en vielä ole kertonut, varmaan huomenna tulee ensimmäisille kerrottua kun on se ultra aamulla jos kaikki on hyvin... :)

Ja omaa napaa...:
Tosiaan huomenna nt-ultra ja jännittää kovasti! Aamua odotan ihan hirmuisesti, saas nähdä miten yöllä nukuttaa. Toivottavasti kaikki ok. Pikkuista kun ei ole nähnyt tai kuullut sitten 8+4 varhaisultran.

Omena ja Napoleon 12 POKS :heart:
 
Hei! Onko teillä muilla mahat jo kasvaneet miten isoiksi? Minulla on nyt parin viikon ajan ollut jo aivan selkeä maha. Esikoista kun odottelen, niin en aina ihan tiedä, miten ison sen mahan "pitäisi" missäkin vaiheessa olla ja mietinkin olenko syönyt itseni aivan possuksi. En kuitenkaan ole kasvanut leveyttä tai muutenkaan mistään muualta, mutta alavatsa on kasvanut PALJON ja aivan selkeä vauvamahan näköinen pömppis on ilmaantunut. Tänään rv 14+0 ja mietin, että onko mahdollista vauvamahan olevan jo näin iso. Auttakaahan typerystä te viisaammat ja kokeneemmat :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa :)ei oo kerenny käyä lueskeleen eikä kirjotteleen nyt tällä viikolla ku työt alko ollu niin väsyny työpäivien jälkeen. Hirveenä tullu teksitä lueskelen noita sit paremmalla ajalla, mutta nyt kerron lyhyesti kuulumiset :)

Omaa napaa: Oltiin sie 3/3 varhais ultrassa eilen katsastamassa kasvaako sie nyt yks vai kaks asukkia ja yksihän sielä vilkutteli ja pomppi :) se toinen pussi oli surkastunut kokonaan eipä se juuri surettanut vaikka oltais tietenkin mielellään otettu kaksikin vastaan jos niin olisi ollut mutta yksi sieltä nyt on tulossa :) Kovin vilkas Pulputtaja sielä asustaa oikein halusi esitellä itseään voimisteli ja pomppi otti kohdun seinästä vauhtia oikein :) ja vilkutti pikku räpylä kätösillään :)
Mahoton ku se oli kehitttyny parin viikon aikana pituutta oli jo 3,1cm ja raskaus viikkojahan mulla on nyt 10+0 rv tänään poksahti :) sanoi jo että ei näyttäisi niskaturvotustakaan juuri mitään olevan tai siis mitään hälyttävää mutta se vielä varmistuu NP-Ultrassa :) Nyt tää alkaa tuntuu jo todelta että musta on tulos äiti huh ihanaa :) <3 saatiin monta kuvaaki sähköpostiin vauvelista pitääpä käyä teettämäs jokunen :)
Että semmosta täälä ollaan niin Onnellisia kummatki <3

Onnea kaikille muillekkin hyvistä ultra kuulumisista ja tervetuloa uudet Hellemasut :) Mäpä kirjottelen paremmin kun jaksaa :)

Voikaa hyvin <3

nennu ja Pulputtaja 10+0rv <3
 

Yhteistyössä