Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

MB&Milla +2011 hienoa,onneksi olkoon naimisiinmeno uutisista!!!:flower:

Ite haaveilen kanssa naimisiin menosta,mutta mies ei halua...ollaan kyl kihloissa,ja sen kait pitänee riittää sit..Mutta jos joskus pääsen niin haluan ehottomasti ihnat prinsessa kirkkohäät..=) pukukin olisi joku prinsessa tyyppinen ihanuus.
Niin eli taas joutunee meneen lastenvalvojalle selitteleen että juu,en ole kyllä ketään muita pannut tässä matkan varrella,että eiköhän se isä tuo ole:whistle:

haluista ööö.mitä ne on...mulla kadonneet vähäisemmätkin rippeet haluista,ei nappaa...
painosta kax neuvola käyntiä ollut,enkä tuolloin ollut lihonut,toisella käynnillä olin laihtunut -3kg...juup,mutta varmasti nyt oon lihonut mässäilyn takia..pitäisi ulkoilla enemmän,muutenkin kuin lasten kanssa,siis lenkkeillä.
Joten en kyllä uskalla mennä edes vaa alle kotona,meen sit vasta seur.neuvola käynnillä. PTT 13+6
 
Sydän hakkas miljoonaa ja jännitti niin hirmuisesti ennen ultraa.
Mutta sit näyttöön pamahti pikkuinen. :heart: Kovin rauhallinen yksilö ja enemmän alkoi tyttö olo voimistumaan.
Niskaturvotus oli 0,9mm, pikkuisen mitta oli 47,4mm. Kyllä ne ilon kyyneleet tuli äitille sekä isille.:heart: Ultran mukaan oli 3 päivää pidemmäl eli 11+4 muttei laskettua-aikaa muutettu eli pysytään 11+1.:) Ultrattiin ekana alakautta mutta sit vatsan päältä kun sai siitä paremmin katsottua.
 
^ naimisiin menosta, me lykättiin vauvayritystä juurikin häiden vuoksi. Mä halusin prinsessahäät ja näyttää hyvältä unelmien hääpuvussani! Lisäksi halusin syödä ja juoda kaikkea mahdollista enkä stressata häiden päälle vielä alkanutta raskauttakin ja mahdollista keskenmenoa... Mentiin ihanasti naimisiin kesällä ja samaa pappia ajattelin pyytää sitten kastamaan meijän pikkusen! :heart:

Jännä ilmiö musta muutenkin se että nykyään monet saavat lapsen/lapsia mutta naimisiin ei mennä millään.. siis sillä vaan meinasin, että erotahan aina voi, mutta lapsi sitoo vanhemmat yhteen hautaan asti että on aika paljon "isompi päätös" se lapsi kuin naimisiinmeno..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
ultrasta palattu! verikokeissakin kävin!
Kaikki hyvin, siellä pienen sydän läpätti 173 krt/min :heart: ja niskaturvotus saatiin 1,8mm joka on siiis hyvä :) toikin oli suuren kamppailun tulos ...toisella oli niin kiirus että potki oikein vauhtia seinämästä ja hyppeli. oli se vaan villi vekkuli ja sai mamman sydämen sulamaan jo nyt :heart: jotenkin tuli poika fiilis siellä ultrassa. Kuvia sain läjän mukaan! mieskin näytti hyvinhyvin onnelliselle niitä katsoessaan :heart:

nyt ruuanlaittoon...pakko laskeutua hiukka maanpinnallekin :)

Onona ja nelonen12+0
 
Heips!

Täällä uusi ilmottautuu joukkoon! Mahtavaa että Heinäkuisia on näin paljon! :)
Facebook olisi ihan mahtava jos joku vaan jaksaisi sen pystyttää! :)

Eli itsellä LA 2.7.2012 siis viikkot 15+1 menossa! :) 20 vuotta ikää ja esikoista mieheni kanssa odotamme! Ekassa ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Eilen sitten neuvolassa kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet jotka oli hyvät myös! Siinä 150 kieppeillä!
Mahtavaa myös, että on muita nuoria joukossa! :)

LaraT/ 20 / esikoinen / KOS /

Lara 15+1
 
Meillä oli kirkko varattu nyt elokuulle ja häitä oltiin kovasti suunnittelemassa,mutta nyt on sit tultu siihen tulokseen,että kirkkohäitä ei vietetä tänä vuonna vaan siirretään ne ens vuoteen. Tulis häät liian nopeasti synnytyksen jälkeen. Me on vähän suunniteltu et pappi vihkis meidät samalla ku vauva kastetaan. Isyydentunnistukses joudutaan käydä mut niin on käyty poikienkin kohdalla ja ei oo muuta tarvinu tehä ku kirjotella nimet paperiin ja meiltä on vaan kysytty et kuinka kauan on oltu yhessä ja kuinka kauan on asuttu saman katon alla jne.. Tosi nopee käynti ollu meillä.
 
Ultrakuulumiset:
Noin 6 cm iso vauvan alku (pää-perämitta) siellä kölli masussa, kamala judoesitys päällä koko ajan. Nt oli 2.4, ja muistelisin että samaa luokkaa muiltakin ollut. Kävi vaan ilmi, että verikokeissa ei ollut mainintaa, että alkuraskaus oli kaksosraskaus, joten se verikoe oli ihan turha, kun siitä ei voi noita arvoja laskee. Joten mulla ilmeisesti lasketaan riskisuhde vain iän ja nt mukaan.
Naimisiin me mentiin helmikuussa-2011, eli juurikin melkein vuosi sitten=) Nyt saadaan siis ensimmäinen-ja viimeinen aviolapsi=)
Mullakin paino nousuut noin 2-3 kg ehkä, ja pallomahasta näkee kyllä mitä on tulossa
Halut: Poissa. Ei niitä koskaan/vuosiin ole oikein ollutkaan, mutta pakolla saa kyllä touhuta....harvoin sitäkin

Jaana ja vauva tasan" rv13 paukku"
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
Moikka,saakos tänne joukkoon astua mukaan 24 vuotias mami,esikoinen on maaliskuussa 2011 syntynyt,elikkä pienellä ikäerolla toista odotellaan.Kolmas raskaus,keskenmeno oli ennen esikoista ja se olikin melkoinen kokemus jota en toivo koskaan omalle enkä muiden kohdalle,ei mennyt ihan oppikirjan mukaan...En ole tätä palstaa vielä ehtiny lukemaan sen tarkemmin,katselin vaan että täältä meiltä pääkaupunkiseudultakin on odottajia ja salaa täällä haaveilen että uusia ystäviä saisi kun en täältä päin oikein ketään tunne :)
Meillä perheessä isäntä,äipyli,poika,kaksi koiraa ja kissa.Keväällä tarkotus muuttaa rivariin/omakotitaloon kunhan saadaan tässä kämpässä remppa valmiiksi ja saa tämän myytyä.
Mamilla oli hurjaa pahoinvointia(en onneksi oksennellu mutta kuitenkin) 24/7 tuossa kuukauden päivät mut nyt onneksi jo hellittäny ja pystyy taas jotenkuten elämään normaalisti!Meillä LA siis 20.7,mutta veikkailen että syntyy aiemmin kuten veljensä.rakenneultraa odotellaan kovasti josko tämä ipana olisi tyttö,niin sitten olisi mamilla kaikki haaveet suunnilleen toteutunut paitsi lottovoitto.Muita oireita on tissien nipistely ja kovat kasvukivut mutta senhän nyt osasi odottaa kun näin pian uudelleen raskaaksi tulin,että paikat tykkää hunajaa..ekassa raskaudessa teki mieli kaikkea makeaa ja muuta roskaa,nyt taas halut aaltoilee ja on tietyt asiat mitä syön kyllästymiseen asti..nyt on vuorossa kiiwit :) seksihalut katosi edellisessä sekä tässä jo alkuraskaudessa,ehkäpä huonon olon takia mutta isännän iloksi mieli vaan ei tee yhtään!!!
Esikoisen odotuksessa kirjottelin jonkin aikaa kaksplussalla myös mutta se sitten jäi..yritän täällä pysyä mukana ainakin niin usein kun pojalta ja arjen pyöritykseltä kerkeän...mutta sosiaalista live-elämää tämä mami kaipaa kovasti ettei enempää mökkihöperöidy,mutta katselee nyt synkkaako täällä,toivotaan :)
Minut voi lisäillä listaan,Kökkönen,24v,toinen lapsi ja NKL synnärinä,LA 20.7. kirjottelen taas kun ehdin :)
 
U2
Riks, raks,poks 16+0!

Tänään käyty neuvolassa. Kaikki ihan ok, painoa tullut koko raskausaikana yhteensä 5,8kg, verenpaine laskenu 120/76, Köpielin syke 145, mut mun hemppa vaivaiset 105.... Rautaa siis pitää alkaa popsimaan. Syön Multivita raskaus (monivitamiini) , D-vitamiinia ja magnesiumia. Aloitin multivitan plussan jälkeen, muita olenkin syönyt jo valmiiksi. Painosta en ole huolissani. Edellisessä raskaudessa tuli 20kg ja kaikki lähti imetyksen ja liikunnan avulla. Nyt on toki ikää taas enemmän, mutta murehditaan sitten jos tarvitsee ;)
Olen siis myös hoikka 168/54(ennen tätä raskautta) Neuvola ei ollut huolissaan, sanoi, että jos taas imetän sen 10kk, tulen tarvitsemaan varastoja.

PUPPA taisit taannoin mainita yöllä valvomisesta. Silloin oli kiiru kirjottaa ja sitten se unohtui... Mulla oli nimittäin samoihin aikoihin myös sellasta, että saatoin herätä 2-3 aikaan ja valvoin vähintään pari tuntia putkeen, ei vaan uni tullut.
Se on onneksi jo jäänyt taakse, mutta nyt herään yöllä pissalle ja juomaan... ainakin kaksi kertaa :/
Selällään en voi myöskään enää nukkua, alkaa oma syke jumputtaa ohimossa ja ahdistaa.
Köpielin liikkeitä tunnen satunnaisesti, lähes joka päivä.

Se olis rakenneultra-aika varattava. Vkolle 19-20 neuvottiin neuvolassa, eli 3-4 viikon päästä JO!! Täytyykin soitella heti tällä viikolla, jotta saa mieleisen ajan ;)

Brita, neuvola laittoi nyt äitiyskorttiin la 26.6, jonka ultra siis antoi. Pysyttelisin täällä kuitenkin, teidän tutussa seurassanne jos sopii?


Onnea hyviä uutisia saaneille ja tervetuloa uusille!

Voikaamme hyvin ja pulleasti :heart:

U2+ Köpiel 16+0 ja POKS!
 
Heipä hei hellemasut.

Tervetuloa uudet ja hääonnea naimisiin pian asteleville!! :flower:

Halut: Täällä kanssa halut olleet kadoksissa. Ja vaikka vällistä olisi tehnytkin mieli niin pahoinvointi ja väsymys teki selväksi että ei tänään :D Nyt ollut jonkinlaista halujen heräämistä ilmassa, johtunee oman olon kohentumisestakin. Kuivuus vaan meinaa täälläkin hieman vaivata.

Naimisiin menosta: Täällä kovasti haaveillaan kirkkohäistä ja juhlista mutta toistaiseksi haaveeksi jäävät. Meillä ei ole mikään kiire naimisiin kun ei se meidän tilannetta mihinkään muuttaisi :) Joskus kun budjetti antaa periksi järjestää kunnon hää pirskeet niin sitten. Minä olen sitä mieltä että se lapsi sitoo kuitenkin vanhemmat kaikkein eniten toisiinsa kiinni. Kyllä multa yksi kaveri kyseli että "milloin te meinaatte kihloihin kun on vauvakin tulossa?" Ärsytti koko kysymys. Mitä se hälle kuuluu vaikkei koskaan mentäis kihloihin saati naimisiin? :D

Nojoo, tänään on ollut melko ärtynyt olo töiden kiireiden takia. Muutenkin mulla on raskausaikana pinna lyhentynyt entisestään :D Mitenkä muilla, onko ärsyyntymiskynnys muuttunut suuntaan tai toiseen?

Omena ja Napoleon 11+6
 
Paino: PALJON ON TULLUT - mutta en stressaa. Itse en uskalla juurikaan urheilla raskaana, VAIKKA se ei mitään riskiä toisikaan, mutta en vaan uskalla, ettei tule mitään. Sama oli viimeksi ja silloin vuodessa se reilu 50 kiloa lisää, MUTTA tiputin kaikki ja raskausarpia ei tullut yhden yhtä.

Halut
: sama kuin viime raskaudessa, että pääosin vielä normaalia kovemmat halut. Olen luullut ja kuullut, että tämä olisi yleistä raskaudessa.

Avioliitto: me menimme naimisiin vuonna 2006. ONNITTELUT tuleville morsiamille ja vaimoille :flower:

Meillä alkaa tässä nyt rakennuspuuhat todenteolla, joten vauhtia ja tekemistä riittää. Lisäksi kun muutenkin olen vähän joka toiminnassa mukana niin voi olla että ensi kesä ja syksy menevät hienoisessa sumussa ohi. Hope not!

Eipä tällä kertaa muuta,

Mirella_36&Mussu (kait 13 ja jotain)
 
Paljon onnea morning Butterfly!
Menemme vasta maaliskuussa koska silloin kaikki ketkä olemme halunneet paikalle pääsevät. Meillä ihan tosi pieni muotoinen tilaisuus, todistajat, vanhemmat ja sisarukset. Tulevaisuudessa sitten vasta isot kekkerit.
Minulle ei tule kunnon hääpukua vielä. Tänään viimeksi mietin mitähän sitä hankkisi päälle laitettavaksi. Tulevaisuuden siunaus tilaisuuteen tulee sitten kunnon puku, kampaajat, ym.

Meillä painavin syy on naimisiin menossa juurikin nuo isyys hässäkät ja muut. Mielestäni perhe on yhtenäinen kun kaikki on saman sukunimen alla.
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Kiitos Milla ja PTT! Ai hurja kun tänne tulee taas lisää porukkaa! Yksi turkulainenkin lisää..Kivaa! Täällä onkin huomattavasti aktiivisemmat keskustelut kuin esim. kesäkuisissa. :D PTT,pitäiskö sun esittää sun miehelle joku uhkavaatimus,ehkä kautta rantain? On se kyllä aikamoista jos ei suostu naimisiin menemään vaikka 3. lapsi tulossa..Onko hän niitä,jotka vastustaa avioliittoa instituutiona? (miksi jotkut vastustavat,en voi ymmärtää..)
 
neuvolassa tänään käyty. pikkusen sydän äänet näky doplerissa mutt ei kuulunnut taaskaan,edelliskerrralla oli ihan sama. tässä välissä käyty ultrassa ja vaaveli oli ihan ok :). ens viikolla --kuunnellaan uudestaan jos sit vaikka kuuluiskin.
paino pudonnut, verenpaine ok ja hemppa 146. olin jo valmistautunnu punktioon riski lukujen takia mutta mutta tulikin aikamoinen yllätys kun luvut oli hyvät eikä punktioon tarvi mennäkkään.
ens viikon kedkiviikkona olis sokeri rasitus!

huisp&pasus14+4
 
Heipä hei,
ONNEA ultrassa käynneille sekä naimisiin menijöille ja tervetuloa uusille hellemasuille! Onpas ihana kuulla näin paljon hyviä uutisia!! :D

Naimisiinmenosta olette jutelleet, me emme ole naimisissa emmekä kihloissa. Periaatteen vuoksi minä en kosi, ja mies on sitä mieltä että sitoutua voi ilman naimisiinmenoa. Jossain vaiheessa mies kyllä jutteli että jos lasten vuoksi, mutta minä en halua mennä lasten vuoksi naimisiin vaan meidän parisuhteen vuoksi. Joten kosintaa odotellessa... =)

Paino: mulla on paino tippunu, mut en tiedä tarkalleen ku torstaina on seuraava neuvola.

Halut vaihtelee, välillä ei kiinnosta ja välillä koko ajan! :LOL:

Omena: myös minulla on ärsytyskynnys aika matalla, otan pulttia ja mielipahaa tosi herkästi kaikesta. Ja sit tulee huono omatunto ja itku. Ei ole helppoa olla raskaana!

Valvomisesta: mäkin olen alkanu valvoa aamuyöstä, aina viiden aikaan herään ja ei meinaa uni tulla. Myös vessassa saa rampata. Herään myös aina siihen kun makaan selälläni ja tulee tosi huono olo ja närästys. Onneksi esikoinen nukkuu vielä hyvät päikkärit niin saan ottaa takas päivällä.

neito 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: U2 ja Omena85
Tervetuloa uusille, meitä on paljon!! :)

Tasan viikko ekaan ultraan, huohh. Jännittää jo nyt! Mutta piristää mieltä paljon kun täälä on niin paljon hyviä ultrakokemuksia, vaikka kaikkia jännittää mentäessä että onko sielä ketään :)

Olette puhunu haluista.. Mulla on ainaki kyllä huomattavasti vähentyny, johtuu limakalvojen arkuudesta. Aikoinaan kun käytin vuosia e-pillereitä, oli limakalvot välillä tosi arat, välissä tosi hyvät ja nyt sit raskaana ollessa tosi kipeet. Alan uskomaan että on joku hormoonijuttu! Jollaki muulla samansuuntasia kokemuksia?

Ärsyyntyminen on kyllä herkemmässä nykyään ja varsinki töissä! Hirmu herkästi sitä saattaa suutahtaa, mutta onneks leppyy sit nopsaa. Ja tuskinpa tuota edes kukaan huomaa, ite vaan.

Mä oon kans alkanu miettimään että ois se kyllä mukava jos koko perheellä ois sama sukunimi. Kihloissa kyllä ollaan, mutta häitä täytyy odotella vielä hetki. Nyt kaikki ajatukset menee asunnon remppaamiseen (ja rahat...)

Paino ei mulla oo tainnu vielä nousta ku ehkä kilon verran. Mutta nyt viikon sisällä on alkanu vatsa kasvamaan (tai turvotusta enimmäkseen) niin ettei tänään menny enää farkkujen nappi kiinni kun töistä lähti. Toivon että pian tuo alavatsaki pullahtais kunnolla! :)

Kirjotelkaahan taas lisää mukavia ultrajuttuja!! :)

Kärppy ja "mörkö" 11+1
 
Milla + 2011 + BP. Onnitttelut jo valmiiksi vihkimisen kunniaksi.
Oma napa: Itsellä siis myös sama edessä maistraatissa. Helmikuussa, 2.vuotis kihlapäivänä menemme naimisiin. Maistraatiin tulee vain meidän vanhemmat ja sisarukset. Mitään juhlallisuuksia ei ole. Siunataan avioliitto myöhemmin kirkossa ja silloin pidetäänhääjuhlat (varmaan muutaman vuoden pääsä.) Meille lapsi oli yllätys ja aina molemmat olemme olleet sitä mieltä että menemme naimisiin ensin, siksi tälläinen ratkaisu =)
Meillä myös muutto edessä, muutamme huhtikuussa kolmioon, kun nykyinen asunto on hankala rappusten vuoksi.

Ultrakuulumisista: Onnittelut teille jotka olitte ultrassa. Ihana lukea muiden kuulumisia, on se ultra aina niin ihana kun näkee pikkuisensa <3

Tyttönen87 + salamatkustaja 14 (poks)
 
Hei taas kaikki hellemasut ja tervetuloa uudet!

En oo pariin päivään käyny lukemassa ja hirveesti tullu tekstiä.

Onnea naimisiinmenijöille!:flower: Me mentiin naimisiin kesällä ja juhlat oli isot ja täydelliset. Tähänastisen elämäni hienoin päivä. Toisaalta oon kuitenkin onnellinen että se on ohi eikä tarvi enää säästää rahaa ja stressata :)

Tiitulainen sä kyselit kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Mulla on vajaatoiminta ja arvot pysyny hyvin kurissa ennen raskautta. Nyt mulla nostettiin vähän annostusta. En osaa oikeen sanoa onko mulla kilpparista johtuvaa väsymystä vai johtuuko tää uupumus pahoinvoinnista ja ylipäänsä raskaana olemisesta. Mun siskolla kehitty liikatoiminta ilmeisesti ekan raskauden aikana ja kun se todettiin vasta monen vuoden jälkeen arvot oli jo ihan pilvissä ja joutui syömään jopa sydänlääkkeitä. Olen siis onnellinen että mun tila on tiedossa ja sitä voidaan kontrolloida.

ON: Yritin tänään mennä ekaa kertaa yli kuukauteen kouluun ja ihan vihkoonhan se meni. Koulu alko 8.30 ja 20 min pystyin tunnilla olemaan ennen ku rupes kylmä hiki puskemaan ja kaikki opettajan puhe meni ihan ohi ku keskityin vaan oksennuksen pidättämiseen. Kyllä alkaa usko loppumaan. Nyt varsinkin kun uudet kurssit alkaa ja pitäis olla paikalla. En tiedä miten saan asiat sumplittua, koska tavoitteena olis saada reilu 30 op vielä tältä keväältä, että sit ois enää harjottelu ja opinnäytetyö tekemättä.

Mä alan olee niin LOPPU kaiken tän miettimisen ja olojen kans.

Noola ja pallero 14+1
 
Hehee, mullakin on sextailu-unia :). Mitään muita ei oikeastaan ole viime aikoina ollutkaan (ei haittaa lainkaan ;) )... niin, että oma elämä ei ole niin aktiivista kuin unessa. Mun mies ei koskaan ole ollut niin yliaktiivinen toiminnan suhteen kuin mitä meikäläinen olisi - joten tässä on pakostakin rauhottunut ja siirtynyt unimaailmaan ;).

Ja naimisiin menosta: mä en oikeastaan tiedä haluanko mä ihan oikeasti naimisiin, en oikein tiedä mitä siitä on "hyötyä", vaikkei kaikessa tarvitse aina sitä järkee ja hyötyä ollakkaan. Mutta toisaalta myös "Satuhäät" on yksi lemppariohjelmistani ja aivan liikuttuneena katselen muiden kivoja häitä :). Että jollain romantisoidulla tavalla naimisiin tekis mieli, mutta sen tietää ettei se tätä arkea mihinkään muuta [niin eikä mua taideta omatoimisesti osata kosiakkaan, jollen itse vinkuisi ja pakottaisi :) -kaikki saa tehdä itse jos jotain tahtoo].

SiinaS 14
 
MB voih,kuule...tuota miestä en saa tuskin kyllä koskaan menemään naimisiin..kihloihin menosta oli myös pikkasen vääntöö,mutta mä halusin sentään "jotakin" mulle ei siis niinkään merkitse kihloihin meno=lupausta naimisiin menosta...mutta aika näyttää juup,tämä riittää nyt meille, yhteinen koti ja lapset.
Omena85 täällä huomattavissa myös tiuskimista,ja helposti palaa pinna,ja lapsiin kohdistuen myös: /
sukunimestä meiän muksuilla on sama sukunimi kun mulla,eli mies on ainut täs perheessä jolla eri sukunimi..en oo lapsille aatellut sitä vaihdella kerta se automaattisesti tulee naisen mukaan jos ei naimisissa olla.
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Tervetuloa uusille hellemasuille!

Ja SUURET onnittelut naimisiinmenijöille! :flower:

Me mentiin kanssa naimisiin kesäkuussa ja se päivä oli kyllä ikimuistoisen ihana! Suuret kirkkohäät kaikkine hääjuttuineen. Kallis päivä, joten taloudellisesti olen onnellinen, että päivä on jo takanapäin, mutta mitään en kadu ja pois en vaihtaisi. Itse olen kanssa sitä mieltä, että perheellä tulee olla sama sukunimi ja muutenkin.. Itse en halunnut lapsia ennen naimisiinmenoa. Ja olihan se ihanaa mennä naimisiin, kun kihloissakin ehdittiin olla 5 vuotta ennen sitä.

Painoista on ollut täällä puhe. Mulla oli paino pudonnut neuvalakäyntien välillä 800g. Itse olin kuitenkin etukäteen varma, että kiloja on tullut lisää useampi. Minä kanssa ennen raskautta hoikka ja lihaksikas. Nyt täytyy kyllä tunnustaa itselle, että tuo painon putoaminen ei ole merkki laihtumisesta, sillä maha on kasvanut. Lihas vain on muuttunut takaisin rasvaksi.

Unettomuudesta: Minä kanssa heräilen aamuyöstä vessaan enkä sen jälkeen saa enää unta. Väsyttäis ihan pirunaan, mutta pyörin vaan eikä mikään asento ole hyvä. En tiedä voinko vielä tuntea vauvaa, mutta tuolloin kun yritän saada unen päästä kiinni, tuntuu, että mahassa muljahtelee ja kohtu hytkyisi puolelta toiselle. Ihmeellistä.

Unista: Minä olen nähnyt tuhottomasti painajaisia. Mitään seksiunia en todellakaan, kun olisinkin. Toiset painajaiset liittyvät lapseen. Niissä synnytän toistuvasti kuolleen lapsen. Toivottavasti ei ole enneuni. Mutta joissakin painajaisissa minua vainotaan ja ajaudun murhaan. Toivottavasti sekään ei ole enneuni :D

Haluista: Minulta meni halut alkuraskaudessa huonovointisuuden vuoksi, mutta nyt ovat kyllä palanneet. Uusia asentoja on kyllä täytynyt keksiä kun joissain asennoissa on niin huono olla. Minulla limakalvot ovat päinvastoin turpeat ja kosteat. Ei mitään hiertymisongelmia. Minulla kans pitkän e-pillereiden käytön seurauksena halut tippuivat täysin minimiin. Sen vuoksi lopetinkin pillereiden käytön jo puolitoista vuotta sitten, vaikka raskautumishaave ei ajankohtainen ollutkaan. En uskokaan enää koskaan palaavani takaisin e-pillereihin. Sen verran suuren muutoksen seksihaluissani koin. Ja mieskin on ollut paljon onnellisempi sen jälkeen ;)

Täällä voidaan tällä hetkellä oikein hyvin, jos selkäkipuja ei lasketa. Eilen kävin pitkästä aikaa jumpassa ja voi että miten ihanaa se olikaan! Hyvästit aion sanoa sykettä korkealla pitäville taistelulajeille, mutta rauhallisempia jumppia aion nyt jatkaa, kun pahoinvointikin on loppunut. Henkisesti olin eilisen jumpan jälkeen kuin uudestisyntynyt, joten kyllä se kannattaa. Ulkoilluthan olen koiran kanssa koko raskauden ajan, joten happihyppelyitä onneksi saa.

Alaselkä on alkanut nyt sanoa sopimustaan irti, joten koiran kanssa ulkoilua pitää vähentää (koira ei normaalisti vedä, mutta joistakin hajuista innostuessaan saattaa riuhtaista kunnolla). Selkä ei äkkinäisistä repäsyistä perusta. Yritän nyt käydä selkälihaksia vahvistavissa jumpissa. Minulla on luonnostaan notkoselkä, joten olen jo henkisesti varautunut siihen, että joudun jäämään sairaslomalle töistä kun maha kunnolla kasvaa ja kehon painopiste siirtyy eteenpäin. Nyt yritetään kuitenkin ennaltaehkäisevää työtä noiden jumppien ja selkää tukevan tukiliivin avulla.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! Pitäkäähän huolta masuistanne! :) Ja ihanaa häähössötystä naimisiin pääseville!! :heart:

sopaka & mutkula 13+6 (huomenna poksahtaa, ihanaa! :heart:)
 
Iltaa taas täältäkin! :)

Onnittelut uusista hienoista ultrakuulumisista! :flower:

Tervetulotoivotukset munkin puolesta kaikille uusille heinämassuille! Ruuhkautetaan sitten yhdessä kesällä synnärit ;)

Isot onnentoivotukset vielä naimisiin meneville! Hienoja uutisia! :)

Avioliitosta Me astuttiin avioon kevättalvella 2009 eli kolmevuotis hääpäivää päästään tässä sitten viettämään. Mulla vauvakuume on kroonista sorttia, ja olisinkin halunnut aloittaa jo yrityksen ennen häitä, mutta mies ei kypsynyt ajatukselle. Hyvä niin, koska olin vielä häiden jälkeen muutaman kuukauden Saksassa töissä, ja sinne ei oltais kyllä lähdetty maha pystyssä saatika vauva kainalossa :D

Painosta olitte puhuneet. Mulla on edelleen samoissa kuin ennen raskautta. Esikoisenkin odotusaikana lähti nousuun vasta puolen välin kieppeillä. Yhteensä kiloja tuli noin 13-14kg, joista kaksi kiloa oli enää mukana kuin tulin synnäriltä kotiin.

Haluista Juu, eipä täällä mitään aktiviteettia ole ollut, vaikka välillä tekisikin mieli. Meillä menee tällä hetkellä miehen kanssa aikataulut ristiin, mutta onneksi ensi viikolla mies aloittaa uudessa työssä ja on illat kotona :) Ehkä saadaan viriteltyä elämää tonne makkarin puolellekin. Meillä tähän aktiivisuuteen vaikuttaa myös se, että asutaan toistaiseksi vielä kaksiossa ja makkari on sitten varattu, kun poika meneee unille.

Asunnosta Mulla menee myös hermot tohon rappusten ramppaamiseen taaperon ja vaunujen kanssa!!! Asutaan kolmannessa kerroksessa ja meidän talossa ei ole mitään paikkaa vaunuille, eli asuvat meidän kanssa "tilavasti" täällä 45 neliön kaksiossa. Ollaankin nyt siis asunnonetsintä puuhissa ja toivottavasti sellainen löytyy ennen kesäkuuta!!

ON: Eipä mitään uutta tai ihmeellistä. Liikkeiden voimisttumista odottelen kovasti ja ensi viikon neuvolaa, jolloin saan tietää, milloin joudun sokerirasitukseen.

Lavelyn ja papupapu 15+3
 
Lavelyn meillä vähän sama juttu,asutaan tokassa kerroksessa,ei hissiä,neljät rappuset saa raahautua esikoisen kanssa..hyvinä(huonoina) päivinä mulla on ollu itellä huono olo,kantanu 11kg(plus toppavarustus) painavan pojan,kauppakassit ja vielä raahannu kaks koiraa mukanani..huh huh!lasken päiviä että saadaan tää asunto myydä ja sais ostaa jonkun missä ei toivottavasti ole yhtäkään rappusta!voin nimittäin sanoa että ei paljon naurata hiki päässä joka päivä nuita rappusia sahata...mieshän ei ymmärrä kun ei koskaan ole tota koko konkkaronkkaa ja nyssäköitä ja nissakoita edes takas kantanu...huoh!
 

Yhteistyössä