Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Noh, neuvolassa on taas käyty ja hyvin se pieni sydän pisteli menemään :)

Painonkehitys on vähän kummallinen.. ei oo nimittäin mulle ihan just terkkari sanonu että ei sais enää laihtua vaan pitäis alkaa painon nousta :S edellisestä kerrasta (5 vk sitten) paino oli laskenut 1,2 kiloa ja sieltä ekasta käynnistä (9.12.) laskettuna yhteensä 4,2 kg..

En vaan tiedä mistä tää voi johtua, syön ihan normaalisti (ts. ei oo ollut missään vaiheessa pahoinvointia tms) ja viime aikoina urheilu on jääny todella taka-alalle kun oon sairastellut kovasti (jo toinen flunssa tässä kuussa menossa).. tosin on tuota painoa mistä pudotakin, tällä hetkellä paino siis 100,1 kg. Kummallista kyllä ja jännää että josko se paino kohta puoliin alkais nousta tai ainakin pysyä paikoillaan!

Viimeksi muokattu:
Hei taas kaikki!!!

Täällä mennään flunssan kourissa, ei mitenkää pahasti vielä mut harmittaa silti.. Eka flunssa kuitenki tälle talvelle (tai keväthän nyt jo on..) joten ei tietenkää kauheesti voi valittaa, ku monella useempi flunssa jo ollu. Toivottavasti vatsatauti ei meille löydä, mun pahin vihollinen!! Sitäki koko ajan ympäristössä pyörii.

Eilen oli kontrolli äippäpolilla ja ultran mukaan masukilla kaikki ok. Vuodotki on mulla loppunee, lukuunottamatta pientä inhottavaa limaista vuotoa ajoittain. Oli kyl ihana ultraajalääkäri eilen,tuli niin hyvä mieli! Ja sukupuolestaki saatiin vihiä. Kohdunsuuta ei nyt tarkistettu, ettei sitä rasitettais turhia. Sit vaan heti äippäpolille jos vuotoja/ylimääräsiä kipuja tai kivuliaita suppareita. Nyt ajoittain supistelee, mut ei kivuliaasti. Kivut on lähinnä nivuskipuja.

Nyt lisää kuumaa juomaa ja sarvikannulla vähän helpotusta tukkoisuuteen!=)

Tiisu 23+5

Täällä myös haettiin lapsilisää samalla kuin äippärahaa ym. Hakemukset tein netissä ja tiistaina vain raskaustodistuksen Kelaan joten päätöksiä odotellessa. :)

Verokorttiasiaa pitää varmaan itsekin vähän pohtia, en nyt yhtään muista mitä se mulla edes tällä hetkellä on kun työttömänä opiskelijana ei oo niin ollu justiinsa kun eivät kaikkea vie.. :D

Muuten ei tänne ihmeitä, pikkuinen liikkuu paljon. Eli ei sen ihmeempää kirjoitettavaa. :)

Omena ja Pikku N 23+0 POKS

Verokortista? mä oon luullu että kela vie aina sen 20% veroa näistä äippärahoista mutta eikö se ookkaan niin? mulla kun ois verokortissa 16%. Voinko siis lähettää verokortin kelaan ja ne viekin vain 16% veroa ???
Neuvolassa kävin tiistaina ja mun paino oli noussu 4kg kuukaudesa!!! APUA sanon minä. yhteensä koko raskausaikana toki siis vasta sen 5kg mutta näin huima nousu yhtäkkiä. Mahakin on kyllä nyt tullut kunnolla esiin ja kun pahoinvointi on loppunut niin ruoka on maistunut :D mutta oon myös nyt lenkkeilly melkein joka päivä ees 30min lenkin. Nyt täytyy kyllä tosissaan vähän kattoa mitä suuhunsa laittaa. tuleeko muilla jo maitoa? tai ei nyt ihan maitoa mutta jotain sen tapaista mulla jo tiputtelee :D ei ihan näin ajois ois tarvinnu kyllä ruveta tulemaan :D asunnosta: no olipas kiva että oli muitakin jotka asuu aika ahtaasti :) yhden kanssa viel menee aika helposti mutta kahden ja kolmen :D ? hiukan jännittää kyllä. Ja meillä kans mies tekee vain yövuoroa joten pientä haastetta kyllä että se sais nukkua päivällä ja milläs mä pidän vauvan ja 3veen hiljaisena :D

Ludmilla ja muru 22+1

voi ei tuo Pieniä Ihmeitä sarja on ihana!!! siis tiedoksi niille kuka ei tiedä se on sarja mis synnytetään,ja siinä näytetään se kyl aika tarkkaan...
Tulipas taas porattua:'(
tnä siinä oli keisarinleikkaus(vauvaa yritettiin kääntää,mutta ei kääntynyt),ja synnytys,tuli taas kahen vaiheille kumman ite haluais....

Niin ja tnä päätin myös et otan tossa kesäkuussa sit permiksen...oon niiin lopen kyllästynyt nyt näihin hiuksiini..

Heippa ladyt ja sori kun ei oo tullu kirjoteltua... :)

PTT sinuna miettisin vielä tuota permistä.. Hius nimittäin käyttäytyy raskaana ollessa vähän eri tavalla kun normaalisti (hormonit?) ja voi olla et tulee joku superkäkkärä tai sit kihara suoristuu eikä kestä ollenkaan. Mut ehkä sun kampaaja osaa ottaa tän huomioon. ;)

Täällä voidaan edelleen ihan mainiosti! Tänään hain kaupasta Oran Taigat ja ne oottelee tuossa paketissaan, eivät vie niin paljon tilaa. :heart:
Nyt alkaa siis kaikki isoimmat jutut olla hankittuna. Pientä nippeliä sitten puuttuu.

Joku kyseli maidosta niin täällä kans joitain tippoja jo maitoa tulee. Piti käydä ostamassa liivinsuojuksia kun liivit tahriutuu..

Tänään annoin miehelle isyyspakkauksen; oli aidosti ilahtunut ja yllättynyt. :) Ei kuulemma osannut odottaa yhtään. Laitoin pullon viskiä, kylpyankan, pari tuttia (iskän rakas), ruokalapun, sisuja, Iskä-mukin ja pikkuleijona bodyn. :)
(tilasin mussukat.fi verkkokaupasta suurimman osan noista)

Täällä ois parikymmentä päivää töitä jäljellä, en malttais oottaa!!
Alkaa työmotivaatio olla jo hakusessa, onneks kohta on jo huhtikuu ni sit ei oo enää kauaa. :) Jään 25.4 kesälomalle ja mammaloma alkaa 28.5, tai niin ainakin Kelalle ehdottelin.. Pitänee huomenna soitella sinne, näkyy et on hakemus käsitelty mut ei vielä päätöstä. Et tarviivatko vielä jotain juttuja lisää.

Varasin miehelle ja itselleni huhtikuun lopulle hotelliviikonlopun Helsinkiin. :heart: Miehellä on 30v synttärit ja ajattelin et tää voi olla vika reissu yhdessä ja samalla synttärilahja. Hän ei vielä tiedä mitä tapahtuu, sanoin vaan ettei suunnittele sille viikonlopulle mitään. Koiruus menee vanhemmilleni hoitoon siksi aikaa. :)
Ihanaa päästä yhdessä edes johonkin, ei aina samaa arkea.

En muista oliko vielä jotain; paljon varmaan jäi sanomatta vaikka paljon tuli kirjotettuakin. :D
Ihanaa kevättä mammat! :cool:

Johanna26 & Patu 24+2

• Tykkää
Reactions: Maanu
Johanna26, kuinka kauan sulla meni, että tuotteet tuli tuolta Mussukat.fi verkkokaupasta? Itse tilasin kanssa sieltä jokin aika sitten, ja odottelen niitä kuumeisesti.. Olisin halunnut antaa isyyspakkauksen samaan aikaan kun sain äippäpakkauksen :| Meillä on siellä sellainen daddy rocks - setti ja äänenvaimennin ja drama queen tutit ja kylpykoira :) Sit pitäis vielä nuo juomat ja sisut käydä ostamassa.

Wiii! Hyviä uutisia: eilen käytiin kotona kipakkaakin keskustelua siitä,tarviiko vauvalle jo ostaa tarvikkeita vai ei.No,niin kuin arvata saattaa,minun mielestä pitäis jo alkaa kerätä yhtä sun toista,miehen mielestä kaiken voi ostaa syntymän jälkeen! No hei,silloinhan ne pitää olla jo valmiina! Mihin se lapsi tekee tarpeensakin,jos vaippoja ei ole? No,tänään mies sanoi,että vois alkaa pikku hiljaa hankkimaan jotain -mutta vain vähän,ja tarpeellista. -On semmonen kiinalainen nettikauppa,josta saa tavaraa halvemmalla kuin muualta.Esim. kestovaipat n. 5 dollaria.Ja kivoja kuoseja! :heart: kävin tänään lastenkirpputorilla,yritin löytää kestovaippoja,mutta tällä kertaa niitä ei ollut..sorruin sitten taas ostamaan lisää tytön vaatteita,kympillä..:ashamed: Ja löysin aivan ihanat pepitaruudulliset valokuvakehykset,joissa on iso kangasrusetti kulmassa..euron kappale.Ostin sekä pinkin että vaaleansinisen.Lisäksi löysin itselleni kahdet kauniit sandaalit halvalla.Ne tulikin tarpeeseen..kun mulla on lähes vain korkokenkiä! :D Ja mies on kieltänyt korkkarit (myös kiilakorot) raskausaikana,ja enpä niillä enää pian pystyisi varmaan kävelemäänkään..Nyt on valoisampi mieli kuin pitkään aikaan,vaikuttaa siltä että mieskin alkaa ymmärtää paremmin eräitä asioita,joita ei nyt tässä käsitellä. Hyvää vointia kaikille hellemasuille! :wave: -MB & ison garderobin omaava lapsonen rv 27+4 :D

Sen nettikaupan nimi on China wholesale online.Siellä on kaikkea tavaraa maan ja taivaan väliltä..huom. kaikkia tuotteita ei voi ostaa kappaleittain,vaan iso erä..mutta löytyy sieltä yksittäin ostettavia tuotteitakin,ja haun voi tehdä sen mukaan..ite en ole vielä sieltä mitään tilannut,joten en osaa sanoa onko hyvää tavaraa... :rolleyes:

Ludmilla, voit toimittaa Kelalle muutosverokortin, jolloin veroprosentti menee kortissa olevan veroprosentin mukaan. Suosittelisin lasketuttamaan uuden, koska jos sinulla on vähennyksiä verotuksessa ansiotuloista, niin niitä ei välttämättä kelalla huomioida. Ja kelalta tulevat etuudet menevät etuudet kohtaan.
Minusta hauskaa on, että etuuksia verotetaan aika rankalla kädellä. Aikoinaan laskin, että jos olisi ollut koko vuoden kodinhoitotuella, niin veroprosenttini olisi ollut huomattavasti suurempi kuin mitä se oli, kun menin kesken vuoden töihin.

Huomenta,
olis varmaan pitänyt aloitella se blogi, niin paljon kaikkea pyörii päässä ja tarve jakaa on ilmeinen :D
Mä oon huomannut uuden ihanan raskausoireen. Nimittäin mua ärsyttää suunnattomasti jotkut asiat!! Eilen kun aloitettiin se perhevalmennus, niin terkkari puhui mua silmiin katsomalla että "tuossa 20.vkolla ei vielä niitä ja niitä oireita ei yleensä ole, mutta sitten kun pääset sinne 24.vkon yli niin sitten..." ja mullahan on vkoja 26. Mä tiedän et mun maha on pieni! Tyhmää mut kuitenkin, varsinkin kun alussa piti ääneen kertoa että milloin on la. Sitten toinenkin, mä ärsyynnyn niin kun mun tekemisiä arvostellaan ja neuvotaan jatkuvasti miten tätä lasta pitäs odottaa ja mitä tehdä tai ei tehdä. Ihan yleisesti, ihan kun olis julkista riistaa!!! Musta tulee vielä tosi kiukkunen äippä tätä menoa :D Ja sitten laitoin eilen pomolle viestiä näistä sairauslomista, niin ärsytti (mikä huvittavaa) hänen lauseensa, että "on varmasti parempi, ettet tule enää töihin selkääsi rasittamaan ennen vauvan syntymää".
Kiroilu sentään on vähentynyt, ekalla kolmanneksella mä olin kova kiroilemaan. Selän lisäksi mulla ei oikein oo muita raskausvaivoja kun toi ärsytys. Tän 24/7 nälkään keksittiin pt:n kanssa ehkä ratkaisu, siis se mikä meni metsään. Mä söin vain aamulla liian vähän ja sitten se sekoitti koko pakan. Oon nyt sitten keittänyt kolmena päivänä kaurapuuroa soijamaitoon ja tuntuu helpottaneen. Mulla on alun alkaenkin hankala suhde ruokaan.
Eilen mies pisti taas korvaa+poskea mun masulle kun pikku ukkeli potki niin oikein kävi tähtäämään lämpöä kohden :heart: Mies sitten illalla totesikin, että kaippa tuolla masussa on kaikki hyvin kun noin pitää meteliä itsestään :)
Mutta nyt pitää rientää suihkuun ja kampaajalle :heart: Huomenna on kosmetologi!

Kati ja Den Lille Prinsen 26+1

Kati, ihanaa hemmottelua :heart: Ja joo, ehdottomasti se blogi pystyyn! Itsekin kyllä harkitsen, kun vaan saisi aikaiseksi :). En vaan millään meinaa keksiä nimeä sille.

MB, mulla on kanssa ihan hirmuisesti pikkuisia vaatteita, hieman jo hävettää. Suurin osa kyllä onneksi kirppikseltä tms. Aina ajattelen, että tää on nyt sit vika minkä ostan tässä koossa jne., mut sit tulee aina joku tosi ihku mikä on pakko saada :D No, ei kai se niin vaarallista ole!

Maanu ja Kepsu 26+1

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Heppa masukit! Eilen sain inspiraation tulla kirjottelee mut tää sivusto ei ollu samaa mieltä ni tänää uus yritys.

Mulla raskaus on sujunu ihmeen vaivattomasti. Ei oikeestaan oo muita "vaivoja" ollu kun mielialojen vaihtelu. Eilen ärsytti sitten kaikki asiat ja sitten vielä kun eväät jäi kotiin ni itkuhan siitä tuli :ashamed:

Eilen mullakin oli kehari eli kehityskeskustelu ja meni ihan kivasti. Sijaista ei oo vielä löytynyt ni lupauduin oleen töissä sinne äippäloman alkuun saakka ja pitää kesälomat äippäloman lopussa. Vointi ku on ollu niin hyvä eikä oo tarvinnut pyytää päivääkää saikkua. Ja sattu vielä niin ihanasti kun tuli kauan odotettu talviloma ni silloin olin kyllä koko viikon kipeenä :stick: Heti ku työt alko ni taas olin terveenä ku pukki...

Mä olen pyöritelly kelan papereita kohta kuukauden. :mad: Mä vihaan niitä! miten te ootte selvinny niistä niin helposti ja nopeesti? Mulla menee niin hermot niissä eikä ymmärrys riitä. Oon nyt ottanu tavotteeks saada tänää ne postiin. Olis yks huolenaihe vähemmän.

Täällä asutaan myös ahtaasti YKSIÖSSÄ. Odotan uutta asuntoa jo kuumeisena. Pitää toivoa et homma lähtee etemään vauhdilla. Suunnitelmat sen varalle on olemassa. Mä myös tuskailen hankintojen kanssa ja mun mies sattuu edustamaan myös sitä osaa ettei mitään tarvita vielä. Et vois oottaa jos lapsen isoisä innostuis vaikka hankkimaan vaunut.. MILLOIN??? Ei turvakaukaloakaan vielä kannata hommata. Ajattelitko kantaa lapsen kotiin synnäriltä? No joo.. eiköhän kaikki vielä järjesty..

Ainiin mulla oli viimeviikolla sokerirasitus ja läpi meni. Mun äiti tänää kyseli et mitä onko sulla sokerit koholla?? Ei, olin sokerirasituksessa ja tulokset oli ok. Aijaa.. Miksä sinne menit?? No siellä pitää nykyään käydä.. Äiti ihan ihmeissää. Joo kyllä munki piti mennä kolmessa raskaudessa mut en menny.. Mua huvittaa ku äiti synnyttäny 5 lasta (nuorin 11v) ja ihan pihalla näistä asioista. Se kyseli multa alkuraskaudessaki et mikä ihmeen sikiöseulonta ja NP ultra? miks sä siellä kävit? :LOL: Joo et näin meillä.

Maisa & Vintiö :heart: 25+6

MB toivotaan nyt et se todellakin tyttö sit olisi,ettet pety pahasti,ja vaatteet menee hukkaan..sä olet niin paljon niitä pinkkejä keräilly=)
kati81 mitä sä kampaajalla teet hiuksilles?
johanna 26 juup,tiän et hormoonit vaikuttaa tuohon kiharan laatuun,mut muuta "vaaraa" siitä ei ole,näin ainakin kampaajani sanoi.

Et toivon nyt vaan et kesäkuussa sitten ei hormoonit enään niin jylläis...

Täällä lapset oottaa jo innoissaan sunnuntaita kun pääsee virpomaan,oksia aateltiin tnä koristella.
Taitaa tulla kunnon takatalvi vkl.aikana..luvattu pakkasia ja lumipyryjä|O

Täällä on nyt pestynä jo kaksi koneellista pyykkiä,ja vielä tulee varmaan toiset kaksi tai kolme,ja sit silitystä...
Mulla on noita pieniä vaatteita jo varmaan liikaa...et nyt la ku menos taas mll:n kirpparille,katon vaan isompia 74,ja 80cm..
Mä haluun jo niiin sen hoitopöydän tänne,ja sängyn..höpötän jokapäivä miehelle et saa lähteä hakemaan niitä...sil menee varmaan kohta hermot,mut ku en aio jättää viimesille kuukausille enää mitn.sit vaan nautin isosta mahasta,ja kesästä..et haluan et kaikki valmiina,kun eihän siitä synnytyksestäkään tie,koska ja kuinka alkaa...
kuka jo aatellut muutes synnytystä?? ite kauhulla...

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Nuo verokorttiasiat on jokseenkin kimurantteja Kelan kanssa, joten suosittelen ihan soittamaan verotoimistoon asiasta. Itse ainakin soitan, muistan, että viime odotuksessa niiden kanssa pähkäilin. Muistelenko väärin, että kela ottaa etuuksista verotuksessa 2 + % verrattuna siihen mitä ansiotyöstä menee. Eli jos palkasta menee 20 % niin kelan etuuksista 22%. Syynä tähän se, että kelan etuuksista ei mene mitään työnantajamaksuja (tel ja tyött.vak.maksu).

Voi byhyy, mie oon niin kipeä!!! Viime yönä nousi kuume yli 38 astetta. Odottelen tässä juuri kyytiä lääkäriin. Näin kipeä en oo varmaan koskaan ollutkaan.

Eilen kävin neuvolassa, oli lääkärintarkastuskin. Kaikki ihan ok. Paitsi mitä nyt vauva on edelleen pää ylöspäin. Onko muita, keillä on vauvat vielä väärinpäin? Mahtuuhan tuo vielä kääntymään,mutta vähän tämä nyt jäi kalvamaan mieltä...

Hemoglobiini on tullut reilusti alas, 1. käynillä oli 152 ja nyt enää 124. Hyvähän tuo on edelleen, mutta kun katsoo mikä on ollut lähtöarvo niin melkoinen pudotus on. Painoa on tullut 6,8 kg yhteensä. Hauskaa, että painonnousu on ollut täsmälleen (grammalleen) samaa kuin esikoisen odotuksessa. Eli +17 kg häämöttää =)

Jaahas, sinne lääkäriin sitten.

Ullis ja Juniori 25+6

Jestas mikä aamu... Onko muiden ekari-ikäiset/alakoululaiset jo jossain ihmeellisessä esiteinivaiheessa? Meillä oli taas melkoisen tuskainen aamu kotosalla tyttären kanssa, kun piti herätä ja pukea päälle. Vaatteita on vaikka millä mitalla ja mikään ei kelpaa. Ja kun mammalla on pinna kireällä muutenkin, niin ei ole hyvät lähtökohdat päivälle.

Tarvikkeita meillä ei ole edelleenkään. Kummallakaan ei ole suuremmin halua lähteä kauppoja koluamaan. Tiedämme millaisen kaukalon haluamme ja sen hankimme, kun sopivaan kauppaan ehdimme. Miehen perheen pinniksen sijainti on kysymysmerkki ja jos se sattuu olemaan vapaana, niin luultavasti tulee meille tässä kevään kuluessa. Vaatteita on jemmattuna minun vanhempieni luokse, ne kolutaan ensin ja sitten vasta hankitaan uutta. Tai pitää kait sitä jotain uutta joka tapauksessa tulokkaalle hankkia :). Ja äitiyspakkaushan meille otetaan. Kantoliinan aion ostaa, kun vaan keksin minkä värisen ja kestovaippoja varten pitää hankkia kankaita, niitä aion ommella itse. Kunhan innostun.

Synnytystä en pahemmin ajattele. Maha tuntuu kasvavan sellaista vauhtia, että kovin pieni sieltä ei taida olla tulossa tälläkään kertaa. Esikoinen oli 4340 g ja minulla on leikkurituomio odottamassa, jos yli 4 kg on tälläkin kertaa tulossa. Alatie olisi kyllä mukavampi ajatuksena, koska siitä paranee yleisestiottaen aika paljon nopeammin (tietysti on poikkeuksiakin). Mutta jos synnytystapa-arviossa tulee sektiopäätös niin sillä mennään sitten.

Työnantajalle aion tässä pikapuoliin alkaa väsämään äitiysloma-anomusta. Meillä on sähköinen järjestelmä käytössä kaikkiin loma-anomuksiin enkä ole yhtään sen kanssa samalla aaltopituudella :/ . Töistä jään pois vasta kesälomien alla ja siirrän lomat pääasiassa seuraavalle vuodelle, silloin onkin kivan pitkä kesäloma tiedossa.

PTT joo, ei siitä mitään muuta "vaaraa" ole. :) Toivotaan et saat hyvät kikkarat! :D

Maanu kyllä siinä pari viikkoa taisi mennä... Laitoin viime viikon lopulla sinne sähköpostia et mikä kestää niin vastasivat et on ruuhkaa, laitetaan sinun tilaus alkuviikosta tulemaan. Ni eilen se sit tuli. :)

Täällä ahistaa kanssa tuo kela... Hakemukset on lähetetty kyl ja pakkaushan meille siis jo tuli. Mut nyt sit nuo kaikki muut raha-asiat sit vielä..
Nyt työnantaja kyseli et miltä ajalta tarviin palkkalaskelmat ni ei hajua. :D Piti sitäki kysyy kelalta.. Kun otin sen vaihtoehdon et viimesen 6kk ajalta lasketaan tuo avustus sitten. Tosin heidän nettisivuillakin oli et n.3vkoa on noissa käsittelyaikakin. Et ei auta ku ootella.

Johanna26, mä tsekkasin kanssa eilen, että tilasin 18.3, eli kohta se kaksi viikkoa mennyt, siellä tilaustiedoissa lukee että "odottaa".. Taidan kans viikonloppuna lähestyä heitä sähköpostilla jos auttais mullakin :) .

Kelan papruissa suosittelen kanssa netissä täyttämään. Jos/kun tulee virheitä niin siellä voi sitten kätevästi korjatakin. Eikä ole niin paljon vaihtoehtoja kuin paperihakemuksessa!

Ullis82, mulla kanssa oli viime ultrassa eli 24+2 perätilassa ja tuntuu kyllä että on edelleen, kun liikkeet tuntuu niin alhaalla. Virtsarakko on muuten Kepun lempi monotuspaikka :x . Tosin neuvolassa viime viikolla hän oli poikittain. Uskon ja toivon, että kääntyisi sitten ajallaan..

Synnytystä ajattelen tosi paljon, mutta positiivisella ja odottavalla mielellä olen. Ennen raskautta oli pelkoja, mutta ei enää. Asiat saa mennä omalla painollaan =).

nlalääkärissä kävin eilen ja kaikki ok, paitti että se laitto mut kahen viikon sairalomalle tuon napatyrän ja selkä/issias särkyjen takia.
Masu on iso, sf-menee yläkäyrällä ja sen kyllä huomaa.

kelan paperit laiutoin kans nettisivujen kautta. paljon iisimpi kuin ne paperit mun mielestä. kävin sitte viemäs ton raskaustodeistuksen vaan sinne ja työnantajalta tulee ne palkkatiedot sitte joskus...plaah.
Mulle työnantaja maksaa kait jonkin näköstä palkkaa 3kk ekan kuukauden ajan :O olin ihan ällikällä lyöty, sillä en oo koskaan aiemmin tällaista etuutta saanut. :) :)

Ullis meitin mukelo oli ihan miten sattuu mahassa :) sydän äänet kuuluivat tuolta jostain navan korkeudelta oudosti,,,lääkärikin sanoi että nyt on vauveli kyllä oudossa asennossa... :) vielähän se kerkee heitellä kuules useita kertaa kuperkeikkaa siellä... 36 viikkoon mennessä jos ei oo oikein päin niin kääntöä voi kokeilla. parempihan tuo on että ite menis asemiin eikä tarviis käännellä... :)

asunnoista meillä on ihan kiva vuokra-asunto nyt mut melko kallis. ollaankin nyt haettu edullisempaa mutta tuskinpa niitäkään saa. :/ täälä kun noita isoja asuntoja ei tahdo olla ja kun on niin ne on aina jo varattu vaikka kuin nopee koittaa olla.. :/

hankinnat melkein tehty. Turvaistuin ja häkkisänky haettu eilen kaverilta..samalla sain pinnasuojat, liivinsuojia, maidonkerääjän ja vaatteita :) iiiihanoita!
siskolta saan lainaan tai sit ostan vaunut. en viittis enää uusia ostaa neloselle...

nyt jos alkais keksimään päivän ruokaa...

onona ja nelonen 23+2

Synnytystä ajattelen hyvin paljon. Kauhukuvat vaan vilisee mielessä lähes päivittäin. :( Täytyy varmaan jossain vaiheessa neuvolassa kertoa näistä peloista mitkä nyt nousseet mieleen. Vaikkakin aiemmat 3 synnytystä on mennyt suhteellisen hyvin. Ekassa synnytyksessä epiduraali ei toiminut muttei se oikeastaan haitannut mitään. Toinen synnytys nosti pelon kätilön takia. Erittäin tympeä ja työhönsä kyllästynyt kätilö on aivan kauhea eikä kuunnellut mua ollenkaan.:( Ja kolmannen synnytys oli mitä ihanin kokemus mutta sen jälkeiset 6 viikkoa oli yhtä tuskaa. En muista pojan ekoista viikoista yhtään mitään, tai oikeastaan en muista mistään mitään. Päivästä toiseen kovien kipujen ja kuumeen kanssa elin. Juoksin lääkäristä toiseen ja söin antibioottei minkä ehdin kunnes viimein mut tutkittiin kunnolla ja samantien osastolle ja odottelee kaavintaa menoa. Oli kohtu täynnä istukan palasia joten ei mikään ihme et kipeänä olin. Nyt sit kaikki nämä huonot kokemukset kertyneet yhdeksi isoksi peloksi pääni sisällä.:(

(.) en tiedä onko nyt iskenyt pesänrakennus vimma vaiko onko vain kevättä rinnassa sillä olen aamusta asti siivonnut. :D Ja mä en sit yhtään tykkää mistään suursiivoksesta ja nyt ihan innoissani touhunnut. :D Tuntuu niin ihanalta kun pystyy liikkumaan eikä liitoskivut ole koko ajan kiusana. :)

Siiseli84 ja Nuppu 22+3

Tuosta vero-hommasta: Koska se muutos verokortti pitäs viimestään Kelaan toimittaa kun päätökset olen jo saanu,että ehtii muutokset mukaan? En ees tajua noista vero-hommista juurikaan :)
Mulla on palkkatyöstä laskettu tälle vuodelle 14,5%..Siis Kelahan verottaa vähintään 20% eikös? Eli aika paljo kyllä lähtee veroja hikisistä äippäpäivärahoista..: / Ei tätä toimeentuloa ainakaan tehdä helpoksi täällä suomen maassa,lapsiperheet kärsii mikä musta väärin.

Kohta neuvolaan,palailen sit kirjottelemaan tunnelmat sieltä :)

Kelaa varteen voi tilata verotoimistosta erillisen sosiaalietuuksia varten tarkoitetun verokortin, ja lähettävät sen sieltä suoraan kelaan. Sen voi tilata missä vaiheessa tahansa, menee sitten seuraavasta mahdollisesta maksusta se %. Veroa ei mene se 20 % vähintään, vaan juuri se % mikä kortissa lukee, mikäli sinne on toimitettu erillinen verokortti. Jos ei toimita, niin silloin menee 20%. Mutta on tosiaan hyvä muistaa, että sosiaalietuuksista saattaa menä kovempi vero % kuinb itse palkkatyöstä, koska esim matkakuluja, asuntolainan korkoja jne ei hyvitetä millään muotoa niissä, itsellä nousi % 5 yksikköä :eek:. Sama % tuli siis myöskin työpaikalle toimitettavaan korttiin ( saan lomarahoja jne vanhempainvapaalla ollessani), ja sitä varten kotiin uusi paperi työnantajalle toimitettavaksi. kannattaa soittaa suoraan sinne verotoimistoon, osaavat sieltä laskea ne, ja kannattaa olla vieressä mahdollinen kelan päätös äitiys/vanhempainrahoista ja summista samoin mahdollisista tytuloista tuona aikana myöskin.
Tuntui jotenkin "epäreilulta" että mun "tulot" laskevat sen 40%, mutta maksan sitten siitä hyvästä sen reilu 5 % enemmän veroa, mutta enemmin niin kuin, että saan kauheat mätkyt.

Mulle saa päivittää iäksi 30 :O

JA & rv26 (poks)

Yhteistyössä