Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Mä en ota sitä äippäpakkausta tällä kertaa, vaikka ei tuo raha nyt niin iso ole, mut tekee sillä nyt sitten jotain. Vauvavaatteita meillä kuitenkin on jonkin verran säästössä ja kai sitä tarvii jotkin uudet vaatteet vielä katsoa tulevalle vauvalle. Ainakin kotiintulo vaatteet=)
Mä en muista minä vuonna noi kertakäyttövaipat jäivät äippäpakkauksesta pois, mut vuoden 2010 pakkauksessa ei ainakaan enää ollut.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Maijamehi ja katkarapu rv 24+2
 
Tänne tulee niin paljon tekstiä, ettei pysy perässä:)

Rupesin ihmettelemään rakenneultrassa saamaani painoarviota. Oli nimittäin tehty täsmälleen samoilla viikoilla ja päivillä kuin esikoisesta ja ero painoarvioissa on tosi suuri. Tämä mahavauva oli arviolta 349g ja esikoinen oli 490g... Jospa nyt olisi sitten vähän pienempi vauva tulossa.

Nimistä Meillä ei ole tytön nimeä mietittynä. Joitakin vaihtoehtoja, mutta ei yhtä ylitse muiden. Pojalle oli koko nimi jo valmiina,

Kelan paperit saan vasta maanataina neuvolasta. Eipä siinä mitään jännittämistä ole, kun olen opiskelija ja tiedän, että minimirahat sieltä on tulossa. Mutta ei se mitään. Ollaan pärjätty tähänkin asti opiskelevana lapsiperheenä, joten miksei jatkossakin. Mies onneksi valmistuu pian.

Maha on jo valtava...Ihmiset ihmettelee, enkö ole jo synnyttänyt. Se on vähän noloa, vaikka muuten olenkin aika sinut kropan muutosten kanssa. Ylipaino ahdistaa henkisesti, mutta se on vain väliaikainen olotila. Olin siis ylipainoinen jo ennen odotusta. Mies on onneksi tosi ihana ja kannustava.:heart: Paras puoli raskaudessa on muuten se, että mun säärikarvat ei kasva 9 kuukauteen.:LOL: En tiedä miten yleinen raskauden sivuvaikutus se on.

Vaatteet Meillä on vaatteet valmiina kokoon 80 asti. Esikoiselta säästettyjä ja kirppareilta hamstrattuja. Niitä on itseasiassa jopa liikaa, kaapit räjähtää kohta. Me ei oteta äitiyspakkausta, kun kaikki on sääästetty esikoiselta, ja se raha käytetään lipastoon/pieneen vaatekaappiin, koska kaappitilaa ei ole ennestäänkään. Siihen tulee sitten juniorin vaatteet ja tarvikkeet.
 
Vaatteita meiltä löytyy eniten koossa 56-62, sit jonkun verran 68 ja muutama 74. Vielä mietin pitäskö ostaa pari 50cm vaatetta, kun tää pulla syntyy näillä näkymin 2-4vk etuajassa. Muuten mun pitääkin jo kiertää vauvanvaateosastot kaukaa, kun kuitenkin saadaan sit lahjaksi vaatteita ja varmasti haluan sit iteki shoppailla kunhan vauva syntyy :)

Ikeaan pitäs päästä, mutta mä en kyllä uskalla lähtä enää istuun autoon 120km/suunta :/ Mies kyllä meinas lähtä kaverinsa kans ostaan sieltä kylppäriin kalusteet joten täytyy laittaa sille hyvä ostoslista mukaan että se muistaa tuoda vauvalle lipaston ja muuta pientä :)

Pullan liikkeet näkyy nyt jo tosi hyvin mahan päällekin, huomasin yks ilta kun istuin läppäri sylissä sohvalla niin maha rupes heilumaan :D Hirvee myllerrys alkaa myös aina kun mä haluaisin nukkua :)

Isyyspakkauksesta on kans ollut täällä aiemmin puhetta. Mä tilasin eilen miehelle superisi-paidan, vauva, omistajan opas-kirjan, I <3 Daddy-ruokalapun ja tutin jossa lukee "Mute" :) Vielä sit pitää hankkii ne perus sisut, redbullit, varpajaispullot, kylpyankka, jne.. Ajattelin pakata nuo tavarat sit vauvan ammeeseen.

Huomenna poksuu rv 26, laskettuun aikaan olis enää 99 päivää :)
 
mami2010: Voi elämä että olen kade tuosta ettei säärikarvat kasva. :D Täällä on sellanen villahousu look talven jäljiltä että oksat pois. Kun ei oo hameita/mekkoja oikein voinut käyttää mahan kasvun takia niin karvatkin on saanu olla. :p
Tänään olis onneksi sokerointi tiedossa, jos sitä itse kotona ottais nuo jalkakarvat veks, vihdoin ja viimein. :D

nipsu83: Täällä kanssa isyyspakkausta kovasti koottu. Melkeinpä alkaa kaikki olla kasassa. Milloin ajattelit pakkauksen isälle antaa?

Omena ja Pikku N 22+3

 
huh huh..tulipa käytyä aamusta MLL:n kirpparilla,ja voi luoja mikä jono siellä oli....200m pituinen ainakin! me oltiin kyllä hyvin alku päässä,olin siis kuopuksen ja äitenkaa.
No tulipa tehtyä tooosi paljon pojalle vaate ostoja,enimmäkseen kokoa 62,mut oli siellä muutamia isompiakin.
Ja sit pinniksen päätyyn semmonen mobile,missä roikkui 6 eri pehmoo,se ei kyllä soinut,mut eipä haittaa,ja sit muutamat pinniksen lakanat ja pussilakanat.
ja rahaa meni vain 30€ aika tarkkaan.

Jos vaikka tänään pesisi ensimmäisen pyykkierän,vaavin vaatteita.
PTT 24+3

On niiin masentava ilma ettei uloskaan tee mieli: /
 
Täällä onkin yllättävän hiljaista...=)

Käytiin eilen ostamassa vaunut kun saatiin mummosta sponsori. Jos halusi tietyn värin niin ne piti tilata jo näin ajoissa. Ja vaikka nyt on maaliskuu niin vaunut tulevat vasta kesäkuun lopussa. Tosi pitkä toimitussaika. Ostettiin siis Hartanin Toplite X:t.

Raskaus etenee kyllä niin nätisti ettei ole viime kuukausina paljon tarvinnut murehtia (kop kop, koputetaanpa puuta). Nyt olen alkanut jo liikkeitäkin enemmän tuntemaan ja mieskin tuntee ne välillä mahan päältä...ihanaa!! Täällä onkin ollut hurjia kokemuksia vuodoista ja supistuksista jotka muistuttavat ettei kaikki mene aina niinkuin strömsössä.

Vaatteita on tullut jonkin verran kirppareilta ja kavereilta ostettua. Koot liikkuvat siinä 58-74. Pitäisi varmaan ostaa muutama ihan pikkuinenkin ja sitten ajattelin ostaa ihan uutena kotiintulovaatteet mitkä sitten säilytän hänelle muistoksi. En vain oikein tiedä minkälaisia vaatteita pitäisi ostaa...lyhythihaisia vai pitkähihaisia..apuva.

Työharjoittelua jäljellä vielä kaksi viikkoa. Vaikka siellä onkin ollut harvinaisen mukavaa niin olisi ihana päästä takaisin kouluun mihin ei tarvitse herätä viideltä aamulla. Tosin siellä on se ikävä puoli että joutuu tekemään kirjallisia tehtäviä iltaisin...blaah! Noh enää kaksi kokonaista kuukautta ja sitten aloitan varhennetun äippäloman.

Nyt suuntaan puutahamessuille ihastelemaan kaikkea ihanaa...heips.

Penni3+ Leppis 22+1
 
SiinaS Sää syöt kyllä yllättävän paljon noita sipsejä :LOL:

omat vaatteet mahtuu vielä osittain päälle! Eilen nykäsin jalkaani lempifarkut ja kappas ne mahtui! ne on todella matalavyötäröiset joten eivät paina niin inhottavasti. mutta mikä mahta fiilis siitä tulikaan kun maha on kauhea ja sain omat farkut jalkaan :) pieni ilo, paras ilo! :)

Kati-81 iiiihana pusuhuuli teille tulossa :heart:

vauvan vaatteet meillä ei muistaakseni oo yhtään 50cm kun lapset olleet sen verta hyvänkokoisia et ne ei mee päälle... muutamia 56cm on mutta suurinosa on 62cm ->.

Olin tänään lähdössä häkkisänky ostoksille miehen kera mutta sainkin sitten eilen kaverilta tiedon etukäteen että myyvät vanhansa meille hintaan 20e patjoineen kaikkineen :)
Kiva homma! Nyt pitää sitte siirtyä varmaan sitteriostoksille :p vaunut puuttuis enää sitten...

Stockalla käväsin lastenvaatteita ja tavaroita hiplailemassa ja sorruin sitten ostamaan pojalle kaksi suomenleijona tuttipulloa ja kaksi samaa sarjaa tuttia :D Noh, ompahan nyt sitten valmiina...
Se maidonkerääjä ja vaippoja ostamatta, mut ne kerkiee.
Harsoja ajattelin ikeasta hakea tai sit hulluiltapäiviltä kun nekin tulossa...name it:illä kun on ihania kuvioharsoja :) täytyy siis vaan toivoa et ois hullaritarjous tms :)

lunta satanu taas..just kun tuntu et kevät ois tulollaan ja maa ihan sulana niin lykkää sitte vielä tuota lisää.. plaah! aurinkoa tänne pliis!!! :)

potkut masukilla oli illalla oikein iltavillit päällä. makoilin soffalla ja maha heilu kun mikäkin vähän väliä kun pikku herra anto monoa :)

nyt masukille ruokaa... :p

onona ja nelonen 22+5
 
Heippa kaikki pitkästä aikaan,

Täällä menee aika vauhdilla =)
Nyt on alkanut olemaan se ihana vaihe ettei oikeen edes huomaa olevansa raskaana paitsi kun pieni päivittäin tuolla touhuaa.

Voitin vihdoin selkäkivun ja olen jaksanut taas liikkua, käydä töissä ja nauttia keväästä...Ihanaa <3

Tiistaina vihdoin ja viimein neuvola ja pääsen alkuviikosta paperit täyttää =)
Täällä ois töitä enään 5 viikkoa...eli otan varhennetun äitiysvapaan+kesälomat joten viimenen työpäiväni on 26.4 ....

Siks oonkin vähän höllännyt tavaroiden touhottamisessa, koska 5 viikon päästä mulla onkin 3kk:den vapaat touhuta =)
Tosin kun sain alkukuusta sen ihan ylilyönti touhotuksen kun talkitkin ostin,heh...niin eipä juuri paljon enään tarvi ostella. Vaunut sain viikko sitten ja ah, kun niitä vois vain tuijottaa...ne on niin IHANAT =)
Vaatteet on ainoita mitä en ole nyt hankkinut paljon, paitsi ihana 50-56 senttisii on jonkun verran...mut ootan et tulee vähän kesämuotii kaupoille ni sitten pääsen shoppaa =)

Ei täällä kummempia kun ihanaa sunnuntai päivää ja vaikka lunta vähän tulikin niin pitää muistaa että uusi lumi on vanhan surma <3

Handed ja mahan asukki 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: kati-81
Kauhea järkytys aamulla kun oli valkoinen maa ja lumiset puunoksat!! Mutta onneksi nyt aurinko paistaa :heart:
Meillä on aivan kauhean paljon vaatteita! 50cm muutama,56-68cm paljon ja 68->jonkun verran.Suurin osa käytettyinä saatuja/ostettuja. Huomaa kyllä ettei sovi kauan kun eivät nuokaat ole miksikään menneet. Kummipojan vanhoja vaatteita tullaan kanssa saamaan jos tarve.
Mä oon pohtinut jonkinlaisen kantovälineen hankintaa. Fyssari ei suositellut mitään reppua mulla, vaan puhui jostain kanga repusta tms,tietääkö joku?On vähän niinku liina ymmärtääkseni. Pitäs vaan toimertua katselemaan liikkeisiin vaihtoehtoja. Hulluja Päiviä täälläkin odotetaan =)
Olin zumbassa tänään,vissiin joku mahan venytyspäivä menossa kun ei tuntunut yhtään hyvältä:( No,jossain vaiheessa varmaan siirryttävä vallan salin puolelle. Ja ulos tottakai!
Eilen oli pikkuveljen enkelipojan hautajaiset :'( Itse en lähtenyt matkaamaan sinne mutta oli kyllä surullinen olo koko päivän. Taivas sai yhden pienen enkelin takaisin :heart:

Kati ja Den Lille Prinsen 25+4

 
Viimeksi muokattu:

Vauvan vaatteista
: Minä olen osanut lähinnä kokoja 56 ja 62. Luulen, että niillä pärjää muutaman kuukauden ja varmaan saadaan isompia kokoja sitten lahjaksi yms.

Sokerit olivat kunnossa, joten nyt voin sen puolesta olla huolettomin mielin. Ens viikolla on sitten eka ja vika neuvolalääkäri. Ihan kiva päästä ekan kerran mittaamaan sf-mittaa. Sitä kun ei ole vielä tsekattu.

Ostimme tänään pikkukaverille rattaat. Halusin Emmaljungan kuomurattaat ja semmoiset onnistuimmekin löytämään kohtuuhintaan =) Ovat samanmerkkiset kuin siskoilla, joten uskon että olemme niihin oikein tyytyväisiä.

Nandel, 25+4
 
Me ollaan saatu vaatteita todella paljon jo ystäviltä ja olen erittäin onnellinen siitä. Tyttären kanssa tykätään sunnnuntaisin käydä kirppiksilläkin joten sieltä tyttö on hamstrannu lisää vauva vaatetta. Mun tytär täyttää 7 toukokuussa ja on innoissaan pikkeveli tulokkaasta. Kovasti haluaa olla mukana näissä vauva jutuissa. Meillä on myös kaikenmaailman kauluspaitaa, villaneuletta, farkkuja ja samettihousuja prinssille, mutta nämä on sellaisia että saas nähä kuinka monta kertaa tulee edes käytettyä eli varmaan ihan turhia. Koot vaatteissa 50-92cm.

Viikon päästä lähetään reissuun ensin englantiin ja sieltä saksaan, en malta odottaa tätä lomaa. Saadaan vauvalle sieltä rattaatkin Phil&Tedsit, tyttären täti joka asuu siellä (englantilainen) tilasi ne ja pitäisi tulla tällä viikolla. Toivon vaan että ne säilyvät saksan kautta kotiin turvallisesti. Ettei vaan hajoa. :/ Loman jälkeen hiukan päälle kuukausi töitä ja alkaa "loma." En malta odottaa tulevaa kesää. <3
 
:'( yhyy...mä entiä kuinka jaksan,jos tää mun käsi oireilee koko loppuraskauden ajan!! siis nyt jo 3 aikasena aamuna n.6.00 joutunut heräämään kun särkee ja puutuneet sormet,eikä siihen auta kuin ylös nousu,ja tekeminen käsillä...tuun oleen kyl ihan naatti,jos tää kestää joka aamu,LA:han asti...yhtenä aamuna jouduin ottamaan jopa särkylääkkeen tyhjään mahaan,entiä kait se autto,mut en niitä haluis syödä,jollei aivan totaalisen pakko ole!

Muutes oloon ei kummia,kauheet liitoskivutkin vaivaa,tekee tuskaa välillä sängyssäkin vaihtaa kyljeltä toiselle,ja sohvalta ja tuolilta nousut...ja housujen laittaminen ja pikkareiden jalkaan vetäminen...
Niin ja väliin tulee lyllerrettyä kuin pingu:|
PTT 24+5,aurinkoista päivää,sulakaa lumet sulakaa!!!!!
 
Huomenta!

Täällä oli eilen taas semmonen päivä että melkein lähdin sairaalaan näytille. Mullahan niitä suppareita oli viime viikolla ja saikulla olin. Hiiva löytyi,johon gyno-daktarin.
Eilen sit veskireissulla tuli jotain punertaa vuotoo. No on aina tullut kun ollut tulehdus.
Sitten kävin koiran kanssa ulkona,ihan vaan sen verran että saa tehdä tarpeensa. Kun tulin sisälle,alkoi kamalat menkkakivut taas masulla. Miehen kainaloon menin itkemään ja mies oli ihan hämillään. Oltiin vielä anoppilaan lähdössä. Kipua kesti semmosen 5min. eikä onneks tullu sit uudestaan.
Pakko kai mun on tänään mennä töihin ja kattoo mitä tapahtuu.
Lääkäri sanoikin pe puhelimessa että soita aamulla neuvolaan jos et ole työkuntoinen. No omaa terkkaa ei tavoita vasta kun klo: 12-13 ja sieltähän ne käskee soitella omalle lääkärille tk:een. Sinne kun soitat,miettivät että etteikö neuvolasta auttaneet,soitahan nyt uusiks ja sano plaa..plaa...Tämmöstä oli viime viikolla. Jos tänään töissä suppailee,pitänee mennä töistä sitten synnytyssaliin näytille ja saikkua jatkaa. Aion kyllä pyytää sit tän koko loppuajan,eli 10 työpäivää ois vielä..
Pelottaa kyllä että huonosti vielä käy :(



Tipetsu ja Ykä rv 26+2
 
Rakenneultra takana. Pienokaisella kaikki hyvin :heart: Istukka oli etuseinämällä, joten nou problem. itse ultraajasta jäikin sitten paha maku suuhun, oli kamalan hätäinen, puhui hiljaa jne. Sanoi että vastaa täysin viikkoja, mut sit kun lähdettiin ja katsottiin kuvista niin niissä oli että vastasi 21+3 vaikka tänään jo 22+1 :O
Painoarvio pikkuiselle oli 436g.

Tyttöolo vaihtuikin POIKALUPAUKSEKSI (anteeksi en saa nyt millään puhelimella punaista väriä tuohon).
Mies tuntui "pettyvän" pojasta enemmän kuin itse, tokihan se itseäkin alkuun vähän harmitti. Mutta poika otetaan kyllä täysin avosylin vastaan :heart:

Vähän jäi ultrasta harmittamaan kun saatiin melko huonot kuvat mukaan :(

JenniAa ja pikkumies 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Moi! Neuvolakuulumisia tulin kertomaan: kaikki on hyvin,mitä nyt vähän tulehdusoireita,joihin lääkäri suositteli Canestenia.Lapsonen oli kääntynyt raivotarjontaan! :D Malttamaton pieni siellä jo odottelee lähtökuopissa.. :D Vähän aavistelinkin sitä,kun yöllä lapsen potkut tuntui niin ylhäällä. -Ostin ennen neuvolaa Hennesistä pinkit velourhousut pienelle,kun olivat vain 3 euroa..Tule tyttö! Muuten menee kaikki ihanat vaatteetkin hukkaan..Uusintaultra olis 3 viikon päästä..sen tekee MIESlääkäri,jännittää.. :D Lapsen syke oli +150.Hemoglobiini oli noussut,hyvä! nyt se on 114.Paino 57,noussut yhteensä jo 9 kg.Neuvolalääkärini on oikein mukava,hymyileväinen nuori nainen,empaattinenkin.Seuraavaksi tapaan hänet viikolla 36,silloin on kuulemma tarjontatarkistus.
Olenko ainoa jolla on näin voimakas toivomus sukupuolesta? Ehkä se johtuu siitä,kun se ei ole vielä selvinnyt,ja ekassa ultrassa kuitenkin sanottiin että tytöltä näyttää..niin johan repes..annoin itselle luvan ostella tytönvaatteita ja luvan toivoa tyttöä..psykologia on jännä juttu.. -MB & pikkunen rv 27+2 P.S. Pikkuinen on jo saavuttanut 1 kilon painon,neuvolan oppaan mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
MB ei kantsi jännitellä :) mulla oli esikoisella nais ultraajat ja ne vaan valitti joka asiasta mut sit kuulin mies lääkäristä mikä oli kuulemma hyvä kuopuksen kanssa tilasin sille ajan ja tälle kolmoselle kanssa erittäin pätevä ja kerto kaikki mitä tarvi ja kysymyksiinkin sain semmoset vastaukset että maallikkokin ymmärtää:).

vaatteista mulla koot 58- ylöspäin on kotona. kuopus "hyppäs" 58 suoraan 68 ei mahtunnut 62 ollenkaan kun mahasta oli tiukkaa. pienet vaatteet menee hirveen nopeesti pieneks ettei kannata paljon hankkia.ja vielä kun kesällä syntyy niin vielä vähemmän tarvii kun talvella syntyvä.arkikäyttöön pitkä hihaisia bodeja ja housuja periaatteessa vaan ja ja jotain lämpimämpää illoiksi kun viilenee.

huisp& pasus 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Hellou taasen!

Jos olen pysynyt laskuissa mukana (mitä epäilen kyllä), niin 24+0 poks! Tai jotain sinnepäin kuitenkin.

Tipetsun olo ei kyllä kuulosta kovin kivalta, jaksamista sinne kovasti!

Oma olo on suht tasainen, migreeni vaivaa pääsääntöisesti koko ajan, välillä enemmän välillä vähemmän. Kaippa se heinäkuussa sitten helpottaa.

Vaatteita me ei olla hankittu yhtään. Samoin Kelan paperit ovat hoitamatta, saan neuvolasta vasta ensi viikolla tarvittavat lippulappuset, täällä ei tuon takia aikaa alettu rukkaamaan. Pitää tehdä äitiysloma-anomus työnantajalle Kelan laskureiden mukaan ja tarpeen vaatiessa viilata, jos tulee jotain muutosta niihin.

Muutenkin tuo tarvikepuoli on vaiheessa. Vaunut ovat vanhemmillani varastossa, pinnasängyn sijainti pitäisi selvittää ja kaukalo ostaa ja oikeastaan kaikki muukin koota saman katon alle. Mutta onhan tässä vielä aikaa.

Töissä on taas melkoinen sutina ja säätö menossa, niistä tulee välillä nähtyä untakin :( . Pitäisi hieman paremmin päästä töistä irti, mutta minkäs teet välillä.

Pieni on aktiivinen, jokapäivä tuntuu useamman kerran potkuja ja aamuisin herätys on melko tarkka. Aika ihanaa :)

Mukavaa ja keväistä alkanutta viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä