Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

PTT ja Tipetsu, tsemppiä ja jaksamista kovasti molemmille!

JenniAa: Me on kanssa saatu joka ultrasta tosi huonot kuvat matkaan. Tosin nyt rakenneultrassa ultraaja kyllä yritti kovasti saada edes yhden hyvän kasvokuvan mutta meidän vaavi oli päättänyt ettei hänestä kuvia otella. :D Joten ainut suht ok kuva on rv. 12 olleesta ultrasta.

Sukupuolesta: Mulla on kova tyttö fiilis mutten ole uskaltanut sen pohjalta alkaa hamstraamaan tyttöjen juttuja. Me ei miehen kanssa haluta etukäteen tietää kumpi tulee. Ei mulle varsinaisesti ole väliä mutta jotenkin sen vaavin aina tyttönä kuvittelee. Mies taas on varma että tulee poika.

(.)
Tänään oli neuvola, nyt on Kelan hakemukset laitettu. :cool: Äippäpakkausta odotellessa. Miehen osalta tosin piti jättää vielä hakematta kun hällä on työtilanteeseen tulossa muutos, uusi työ mahdollisesti, niin ei vielä tiedetty oikein miten toimia.

Muuten neuvolassa kaikki hyvin. Jotenkin vaan ärsyttää nyt hieman käydä siellä kun meidän neuvolatäti on kamala häsähösö eikä oikein keskity, mulle tulee aina tunne että sillä on kamala kiire koko ajan ja asioita meinaa unohtua eikä kuulumisia loppujen lopuksi pahemmin kysellä.

Omaa mieltä painoi eilen illalla iskenyt kivulias supistus, selkää poltti niin maan perkuleesti minuutin tai kaksi eikä mitenkään päin ollut hyvä. Neuvolassa olivat sitä mieltä ettei tartte huolestua kun supistus jäi yhteen. Yöllä kyllä tuli sitten vielä harkkasupistuksia mutta eivät silti tuntuneet asiasta huolestuvan... Pitänee seurailla. Neuvolatäti käski levätä kun supistaa, no miä katoin sohvalla telkkaria kun tuo supistus iski että paljonko renommin sitä voi enää olla? :D

Täällä kanssa toivotaan että nuo lumet lähtis ja äkkiä!

Omena ja Pikku N 22+5

Omena85, en tiedä vielä koska annan ton isyyspakkauksen miehelle. Voi olla et annan sen joskus tossa toukokuun alussa ennen ku joudun sinne osastolle odotteleen sektiota.

PTT:lle jaksamista käden kanssa! Ja Tipetsu toivottavasti sai saikkua loppuajaksi? Sullahan oli kans se istukka kohdunsuun päällä jos en väärin muista? Nyt vaan lepäät ja otat rauhallisesti ettei supistele tai ala vuotaan verta.

Täällä päivät kuluu sohvalla makoillessa, ärsyttää kun olis hommia vaikka ja kuin paljon mutta ku ei saa tehdä mitään :/ Ainoa asia mikä mun tänään piti hoitaa oli varata neuvola-aika ni enköhän nukkunut sen puhelintunnin ohi. Huomenna uus yritys...

Tuosta sukupuolesta, mä oon aina ajatellut että ensimmäinen meidän ensimmäinen lapsi on poika. Mutta niin vaan ultrasta saatiin tyttölupaus, vaikka eihän sekään välttämättä 100% varmaa ole. Kesti mulla hetken aikaa tottua ajatukseen pienestä tytöstä mut nyt oon sitten jo ostellut pinkkejä vaatteita jonkun verran :)

Nipsu83 ja pulla 26+1

Sokerirasitus ja neuvolakäynti tänään takana.. Sokeriarvot olisin saanu tänään, mut unohdin soittaa (tai oikeestaan nukuin päikkäreitä silloin).

Neuvolassa kaikki ok. Pissa puhdas, painoa oli tullut nyt sitten 650g/vko (tästä se sitten taas lähtee, tarvis varmaan tehdä jotain ettei paino nousis niin paljoa), hb 122 (viimeks oli 119) joten lisää rautaa vaan, syke oli jotain 136-139 (potkisi sitten neuvolatätiä), sf-mitta oli 26,5cm (joten reippaasti yläkäyrän yläpuolella jälleen mennään)

Maijamehi ja katkarapu rv 24+4

Heipsan! =)

Jotenkin turhauttava olo tällä hetkellä, tuntuu että aika ei kulu millään.. Ei oo sen vuoksi jaksanut mitään kirjoitellakaan. Työssä ois vielä reilu 30 päivää ja se tuntuu mukamas ikuisuudelta jajajajajaja.. En tiiä miks nyt tuntuu tältä, kun oikeestihan toi aika menee hirmu nopeesti. Kai sitä vaan on alkanut niin kovasti odottaa, että sais pienen syliinsä :heart:

Mutta muuten ei mitään vaivaa. Ehdin jo agilitykisaamisestakin jäämään mammalomalle, mut aloitimpa sen uudestaan kun olo on niin hyvä :D Ja salilla käyntiin löytyi jostain ihan uus kipinä, kun hiihtokelit loppui.

Sukupuolen toivomisesta, mä en varsinaisesti toivonut mitään, mutta alusta asti on ollut tosi vahva tyttöolo. Eikä pelkästään mulla, vaan myös läheisillä. Ja tyttöähän meille luvattiin. Mutta tosiaan, poitsu olisi ollut yhtä tervetullut :).

Ja tänään kävin hakemassa äippäpakkauksen postista =). Paljon on tavaraa siinä! Muutama vaate on aika kauhea, mutta on siellä ihan kivojakin vaatteita. Positiivinen yllätys oikeastaan :).

Mukavaa viikon jatkoa kaikille Hellemasuille! :flower:

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
No niin nyt se rakenneultra on takana :) kaikki oli oikein hienosti pienellä. Koko ajan se potki ja myllästi niin että mä en ainakaan meinannu mitään siitä erottaa. Eilen illalla rupesin vielä tuumaamaan että jos sittenkin kysyttäis sukupuota mutta ei sitten kysytty. Mies väittää nähneensä vauvalla pallit monta kertaa :D Ultraaja oli todella tympeä vanha akka jolta ei todellakaan tehny mieli kysyä yhtään mitään. Yks ainut mitta on neuvolakortissa b-mitta 52 ??? ei mikä tää on??? ei mitään painoarviota eikä sanonu mitään vaavin koko pituuttakaan. Noh kaikki oli kuitenkin hyvin mutta nyt mua harmittaa kun ei kysytty sitä sukupuolta :D kai mä luotan siihen miehen näköhavaintoon palleista ja ostan poikien vaatteita :D huomenna poksuu 22+0 ja neuvolakin on huomenna ja saan ne kelan paprut. Mulla ois vielä 11vkoa töitä ja motivaatiota ei oo sitten yhtään.Hieman karehdin teitä joilla on enää pari vkoa töitä :) No menööpä aika nopiaa kun töis ravaa. kodista sen verran että me asutaan kaksiossa :D ja aiotaan nyt asua niin kauan että löydetään joku kiva talo.Kovin ahdasta saattaa olla kun vauva syntyy niin meitä on sitten neljä henkeä ja 53 neliötä :) mies tekee vielä yö-työtä eli on kaiket yöt töissä ja sen pitäs pystyä päivät nukkua joten tässä saattaa olla haastetta joten toivon sopivan talon löytyvän ennen vauvan syntymää.

ludmilla ja muru 21+6

Huomenta!

Täälläkin on jotenkin turhauttavaa. Aika ei kulu millään! Töissä ei jaksais käydä, ei kiinnosta |O Enkä jaksais kun siellä ei kukaan osaa puhua mistään muusta kun mun mahasta ja sen koosta/muodosta.
Jään kesälomalle 1.5, sit ois pari viikkoa töitä ja 16.6 äitiysloma.

ludmilla Meki on aikoinaan asuttu kaksiossa kolmen lapsen kanssa. Ensin kahdestaan, sitten esikon kanssa. Välillä käytiin rivari kolmiossa ja toka lapsi synty siinä. Myytiin osake ja muutettiin takas kaksioon ja kolmas synty siinä. Mies teki yövuoroja....Voit kuvitella, että me aika ahkerasti käytiin perhekahviloissa ja perhekerhoissa :D Toivottavasti löydätte kivan talon uudeksi kodiksi!!

Mun pitäis saada täytettyä nuo kelan paperit. Tosi nopeasti ootte saaneet paketin käsittelyn jälkeen.

Mulla on alkanu supistelemaan, harjotussupistuksia, mutta aika kipeitä sellaisia. Ihan syke nousee ja toivoo että menis ohi eikä enempää "kiristyis" Niitä tulee ihan levossakin. Lisäksi on sitä menkkamaista alavatsan polttelua. Neuvolatäti sanoi sen olevan vain kohdunkiinnikkeiden venymistä. No mä oon neljättä kertaa raskaana ja tiedän miltä se tuntuu ja tää ei oo semmosta. Ei ottanu kantaa siihen millään lailla. Pitää visiiin ottaa suoraan äitipolille yhteyksiä jos jatkuu.

Jos sitä vaikka ulos koirien kanssa sitten :wave:

TsemppiäTipetsulle!

Vaatteista, sain lainaan veljen vaimolta 50-kokoisia vaatteita. Yhtään en itse niitä osta. Olen kuitenkin jonkin verran hommannut 56-80 -kokoisia vaatteita. :) kelalta tuli kirje, että pakkaus on tulossa postiin parin viikon sisällä :)
Meillä isommat hankinnat on tehty jo aikoja sitten eli loppukevät laitetaan rahaa säästöön. :)

Jebbis ja mini 27+1

Huomenta ja eilinen poks! Rv 25 ja 7 raskauskuukausi!!

Sen kunniaksi mahakuva:

ja ultrakuva:

Mä en jaksa kokoja alkaa pienentämään :)

Täällä ollaan ihanasti saikulla koko tää viikko!! Vuhuu! eipähän tarvii töissä kärvistellä!
Rapukin on tyytyväinen kun vaan koton lepäillään :heart:

Sokeritulokset tuli eilen ja tooooosii yllätävää ettei mitään ollu:
paastoarvo: 4,6 (saisi olla 6)
arvo tunnin päästä: 6,1 (saisi olla 10)
arvo kahden tunnin päästä: 6,1 (saisi olla 8)

Jahas, voisi lähteä etsimään multaa ja laittaa rairuohot :)

Viimeksi muokattu:
Heippati!

Kiitti vaan kaikille tsempeistä. Kaikki on kuitenkin ok. Vuotja ei näy,pieni myllää masussa eikä suppareita ole nyt ollu. Selkä vaan tulessa,auuuuuhh!!! Ei kärsis ollenkaan näköjään olla töissä..Vielä ois 7 työvuoroo,huuh!
Noh,huomisen kun vielä jaksan,niin to on vp mutta sillon on aamusta hammaslääkäri,juurihoito jatkuu. Neuvola ois sit 14. Miten kauan hampaita hoidetaan raskaana ollessa?! Yks h-lääkäri sano mulle,että n. rv 26 on vikat mahikset ja mullahan se on poksahtanu jo..Torstainkin aika on vaan 30min eli tuskin ehtii juurihoitoa kokonaan tekemään siinä ajassa.? Pahalle tuntuu kun niissä hampilääkäri penkeissä pitää niin suorana maata,että vauva alkaa potkia ja ihan nupissa heittää kun siitä nousee : /

Asumisesta Täälläkin asutaan kaksiossa,mutta hikiset 47 m2 on tilaa. Mekin koko ajan etsiskellään isompaa,pitäs pankkiinkin varmaan varata aika jos meinais ees tosissaan isompaan muuttaa..Mies vähä hitaasti syttyy asioille. Tuli just naapuri-kämppäkin myyntiin,saman kokoinen kuin tämä,pitänee nyt seurailla sen myyntiä hieman. Tästä voitas joka tapaukses pyytää hieman korkeampikin hinta kuin naapuri :) Jotenkin vaan hirvittää mitään lainoja ottaa kun entisen elämän velkoja vielä 27000e alla jo valmiiks :( Otapa siihen vielä joku 160000e päälle,huh! Eikä tommosia lainoja äippäpäivärahoilla maksella. Onhan mies toki töissä mutta silti,pitäähän sitä rahaa jäädä elämiseenkin..

Nyt väsy alkaa painaa kun 04:45 herätti kello aamulla..

Tipetsu ja Ykä rv 26+3

Kerho/FB: liityin aikoinaan tuonne Kerhoon, mutta tänään huomasinkin, että kerho on suljettu ja aktiivisimmat ovat ilmeisesti perustaneet omankin kerhonsa.. Onko täällä kaikki muut joko jomman kumman kerhon tai FB-ryhmän jäseniä? Itse keskustelisin mielelläni jollain suljetullakin forumilla varsinkin sitten, kun vauva on syntynyt.
Voiko tuohon FB-ryhmään vielä liittyä?

hei,onko täällä jotenkin hiljaista nyt?? vai onko kaikki siirtyneet muualle?

Omaan oloon ei ihmeempiä..tää alkaa oleen nyt vaan odotusta ja odotusta..kevät ja kesä lähenee!!!
ensi viikolla olisi se sokerirasitus koe....ja 2vk päästä neuvola lääkäri.

poks! 25+0

POKS 26+0 :)

Hiljaista vähän on, oisko se tämä "tasainen" raskauden keskivaihe syynä? Itsellä ainakin tuntuu, että tämä on nyt pelkkää odottelua, ei oikein mitään tapahdu. Mutta hyvä niin :).

Kirjoittelen jonkin verran FB:n puolella, mutta täällä myös ja päivittäin käyn ainakin lukemassa. Noita muitakin pinoja on hauska urkkia :).

Maanu ja Kepsukka

Jospa kaikilla on odotus niin tasasessa vaiheessa niin ei oo kirjotettavaa?:D

Mä epäilen että mun maha alkaa kasvaa NYT :O. Toissapäivänä salilla venäytin vatsalihaksen ja viime yönä oli sitten tosi kipeenä molemmin puolin masua, samasta kohtaa myös toiselta puolelta missä to venähtänyt yksilö on. Raukat joutuu antamaan periksi, vaikka niitä niin ahkeraan on treenattu jotta tukisivat selkää. Sen kyllä huomaa että eivät anna enää samanlaista tukea, sen verta kipeänä on toi selkä. Eilen viimeksi ystävä totesi että mulla on pieni maha. Silloin neuvolassa sf-mitta oli just alakäyrän yläpuolella, mistä olin kovin helpottunut. Mun personal trainer totesi mulle että mä alan näyttää atleettiselta äipältä :LOL: Sunnuntaina oli mun viimeinen zumbatunti, siis jolle osallistuin. Tunti meni ihan pilalle, kun vatsaan sattui niin paljon. On se kumma miten se tuntui niin pahalta, kun esim. juokseminen ja hypiskely muuten onnistuu.
Mulla oli alkuvkosta pää myös tosi kipeä. Heti tietysti ajattelin et nyt ne verenpaineet on noussu, kävin sitten eilen mittailemassa niitä tuolla terveysasemalla. Varmaan mun hedari johtuikin sitten tuosta katupölystä, kun tuntui että sarvikuonolla huuhtelu auttoi päänsärkyyn. Oon ollut kyllä aika tukkonen, lääkkeistä huolimatta.
Meille tuli maanantaina se lappu kelasta että pakkaus tulossa, tulis nyt pian. Vaikka ystävän luona tuota pakkausta tuli jo alkuvuodesta hypisteltyä, mut onhan se oma aina oma =) Samassa pinossa oli hakemus lapsilisää varten, ootteko muut jo hakeneet?
Meillä alkaa kylppäriremppa toukokuussa, ensi vkolla mies aloittaa vuorotteluvapaan ja pitäs alkaa siivoilemaan kotia remonttia ja vauvaa varten. Hävittää ylimääräisiä kamoja ja siirtää huonekaluja. Mua edelleen ketuttaa kun ei ite kykene tekemään paljoa, vaikka aikaa edelleen on. Oon siis varmaan nyt sairaslomalla kesäloman alkuun ja sitten kesälomalla äippäloman alkuun. Toukokuu ollaan mun vanhempien nurkissa, kauhulla odotan. Tuntuu että vkonloppu vanhempieni seurassa on jo lähes liikaa...
Mutta kohta treeneihin, ihanaa keskiviikkopäivää!

Kati ja Den Lille Prinsen 26+0

Tsemppiä Kati vatsalihaksen/lihasten kanssa :hug: Millaisia vatsoja teet salilla? Mulla ei ole tossa ohjelmassa ollenkaan vatsoja, mut teen käsiliikkeet jumppapallon päällä, niin siinä pitää tehdä töitä keskivartalolla myös. Mut olis kiva jotain ihan perus vatsojakin tehdä, ei vaan meinaa uskaltaa jotenkin.

Lapsilisähakemuksen mä tein netissä samalla kun muutkin, siitä oli päätös tullutkin, että myönnetty :D. Pitää vaan sitten laittaa se syntymätodistus tms. kun vauveli putkahtaa maailmaan.

Verokorttiasiaa mä nyt pohdin, et pitäskö tilata uus verokortti ja minkälaisille tuloille? Mulla kun on tossa nyk. kortissa noi matkakulut suoraan, se lähinnä pohdituttaa.. Kai se pitää sinne soittaa, plääh.

Maanu; kiitos tsempistä :heart: pääsääntöisesti mäkään en tee suoranaisesti vatsoja mutta sieltä keskivartalosta sitä hakee automaattisesti tukea,mitä tahansa tekeekin(kuulalla,taljassa,askelkyykyt...) Mutta sitten jos haluaa treenaa keskivartaloa suoranaisesti niin pallolla pitorullauksia (jumppapallo selän alla,lähtee kuljettamaan sitä edestakaisin niin pitkälle niskaan/pepulle kun pystyy ja pitää itsensä suorassa) hitlerin koira, lantion nostot on sellaisia mitä voi tehä, jos ne tuntuu hyvältä. Mutta on se outoa kun ei ole aavistustakaan missä noi vatsalihakset tällähetkellä menee :D

• Tykkää
Reactions: Maanu
Lapsilisää hain samalla kun hain muutkin tuet. Ja ei ainakaan esikoisesta tarvinnut erikseen mitään lappusia kelaan viedä, kun menivät sairaalalta suoraan. Täällä ei ainakaan automaattisesti syntymätodistusta saanutkaan.

Täällä on ollut vatsatauti kaikissi. Itse aloitin eilen oksentamisen ja onneksi jäi siihen yhteen kertaan. Ihmettelin sitten, kun nukahtelin koko päivän ja torkuin. Onneksi mies oli itsekin kotona, niin ei ollut lapsesta huolehtimista. Illalla mittasin kuumeen ja oli liki 38 astetta. Minulle nostaa hyvin harvoin edes vähän reiluun 37, joten oli hieman hutera olo.

Minä meinasin tilata uuden verokortin, kunhan selviää tarkat summat kelalta. Siinä vaiheessa tiedän saadut työtulotkin, niin tilaaminen on helppoa. Matkakulut olen kanssa jo laskettanut tämän vuoden verokortissa pois, tosin lasketutin vain silloin kesälomalle jääntiini, kun tiesin sitten jääväni mammalomalle. Mutta viime vuoden matkakuluja en etukäteen ilmoittanut, joten ihan kivasti tulen saamaan sitten tänä vuonna takaisin :).

no heti tuli juttua kun valitin hiljaisuudesta:D

lapsilisästä mä ainakin hain sen ihan siinä samassa paperissa kuin äippärahatkin.

Täällä kans oli esikoisessa vkl.ajan mahatautia lievää onneksi,ja nyt kuopus on kuumeessa...toivon vaan että ite en tule,koska oon jo vähästäkin kuumeesta ihan kuollut.

te ketkä olette käyneet sokerirasituksessa niin saitteko tietäää heti tuloksen? vai vaihteleeko sekin kunnittain,kuin myös niiden arvot...mikä on aika outoa!!! jossain saa olla paasto 6 ja täälläkin se sai kait olla vain 5,vai oliko 5.3

Mut anyway,mua jännittää se jo kaaaauheeesti!!! ettei vaan olis mitn.häikkää!!!
ja 12 h (ko) piti olla syömättä? mulla aika 7.30,eli olen illalla jo puol 8 eteenpäin syömättä?

Mulle ei kerrottu labrassa mitään arvoja! Vaikka kysyin et paljon se pika sokeri oli, eivät kuulemma saa kertoa. Ne siis tarkistaa sen, koska jos se on liian korkea niin ilmeisesti ei saa antaa sitä sokerilitkua. Seuraavana päivänä soitin neuvolasta ne vastaukset. Ja joo,12h piti olla ravinnotta,aamulla sai juoda lasin vettä.
Ainiii, meillä alkaa tänään perhevalmennus:D

Pitkästä aikaa kirjoittelen, tytär on kuumeessa, joten kotona tämä päivä. Huomisen olen ottanut vapaaksi jo kauan sitten, joten huomennakin vapaapäivä ja kolmas neuvola. Mielenkiintoista nähdä, paljon paino on noussut :eek: Meillä ei ole kotona vaakaa, joten voi olla mitä vaan.

Sen kummempia vaivoja ei ole, mitä nyt öisin heräilen usein eli aamuisin väsyttää ja selkä välillä arka, mutta ihan normaalisti olen voinut kävellä töihin ja kuntoilla. Onneksi.

Mitään vaatteita en ole vauvalle vielä hommannut. Katsotaan nyt ensin mitä siinä ä-pakkauksessa on ja onhan mulla sitten kesä aikaa :) Vaunut saadaan siskolta (omat möimme jo kauan sitten) ja samoin sänky (sekin myyty aikoja sitten). Oon aika kranttu värien suhteen, joten eiköhän se mene valkoinen, beessi, harmaa -linjalla pojan vaatetus.

Töitä olisi vielä noin 9 vk ennen kuin koulujen kesäloma alkaa ja sitten äippäloma alkaa kesäkuun vikalla viikolla. Huomenna saan varmaan neuvolasta kaikki paprut ja sit pitää soittaa palkanlaskijalle kun en todellakaan tiedä, miten palkanmaksu jne. menee....Viimeksi olin raskaana 6v sitten ja viransijaisuus loppui sopivasti ennen kuin äitiysloma alkoi. Olen siis ihan pihalla asioista. Enkä usko esimiehenkään tietävän.

On muuten kehityskeskustelu ensi maanantaina. Enpä aio paljon kehittyä työasioissa seuraavaan pariin vuoteen :)

Hyviä vointeja kaikille!!

S-S ja poitsu 22+4

Neuvolassa käyty. :)
Paino: 554g/viikko (eli nyt tullut ekasta neuvolasta lähtien 4,2kg)
RR: 121/68
Pissa: -/-
Sf: 21 (eli melkein yläkäyrillä menee)
Syke: 135
Sokerirasitukseen pitäis taas varailla aikaa. :/ Viimeksi sain tulokset samaisena päivänä neuvolasta tekstiviestillä.:) Täällä paastoarvon raja on 5,3 jonka viimeksi just ja just alitin.
Nyt sain kelan paperit ja heti kun kotiin pääsin niin laitoin kelan sivuilla hakemukset menemään.:)

Tänne näköjään vatsatauti iskenyt.:( Nuorimmainen alkoi yöllä oksentelee joten kohta tauti on sit meissä muissakin.:( Lievästi meinais väsyttää kun meni sit koko yö valvoessa ja pikku potilasta hoitaen.

Siiseli84 ja Nuppu 22+2

Vatsalihasten tekijöille muistutuksesi vain.. Niitähän saa tehdä, mutta kannattaa ottaa huomioon, että niiden venytys on aika kova kohdun kasvun myötä ja te tavallaan laitatte lihaksen supistustilaan jolloin se venytys on kahta kovempi lihassyihin mikä kohdistuu. Jos lihakset alkaa venähtelemään niiden tekemisestä suosittelisin välttämätään täysin niiden vatsalihasten tekemisen. Ylirasituksella voi saada aikaan myös niiden totaalisen repeämän jonka parantuminen voi kestää sen verran pitkään ettei tartte uumoilla synnytyksen jälkeen vielä harjoittavansa lihaksia takaisin......

Ihan varoituksen sanana kun aktiiviliikkuja itse olen ja työni puolesta mammojen tarinoita kuullut.. Olen siis kärsinyt todella kovista vatsalihasten venymiskivuista raskauden aikana. Heivasin niiden teon ja tilanne tasottui sen verran, että venymisen kipu pysyny siedettävänä. Lähtö vyötärönympärys oli 69cm ja nyt se on 98cm (normikäyrällä on sf) ja viikkoja vasta 27+3.

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia noista vatsalihasinfoista =) Varmaankin se aika vähälle jää niiden tekeminen nyt, kai ne "vanhat" siellä jotenkin pysyy. Ja tulihan tossa hiihdellessä niille kuitenkin rasitusta ihan itsestään.

Täällä se sokerirasituksen paastoarvon raja on 5,5. Ja mä sain heti siinä kuulla paastoarvon. Ja loput tulokset sitten seuraavana aamuna neuvolassa. Nyt on kyllä jotenkin taas repsahtanu tää homma, melkeimpä joka päivä tulee jotain makeeta syötyä :ashamed:. Onneks on kotona se mittari niin voipi seurailla välillä.

Mullakin oli kehityskeskustelu eilen ja hyvä fiilis jäi siitä, ihan hyvillä mielin voi sitten aikanaan taas palailla :).

Tosta verokortista vielä, eikös se pidä sitten kuitenkin Kelaan lähettää?

Jebbikseltä kyselisin, että ootko vielä kisannut agia? Mä meinasin vielä pääsiäisenä mennä virallisiin, eli sit oltais 28.viikolla.. Kaipa sitä voi, jos itsestä ihan hyvältä tuntuu? Tuossa odottajan uutiskirjeessä vaan suositeltiin vikan kolmanneksen liikunnaksi kävelyä ja rauhallista uintia.. :whistle:

Maanu, verokortti lähetetään Kelaan, jos siihen haluat muutoksia. Jos et tarvitse muutoksia tehdä, niin kela vie automaattisesti 20% tai jos sinun vero prosentti on yli 20% valmiiksi, niin lisäävät siihen 2%-yksikköä.
Itse aion lasketuttaa uuden verokortin. Äitiyspäivärahat meneekin sitten omaan kohtaansa ja silloin kortti lähtee automaattisesti kelalle.

• Tykkää
Reactions: Maanu

Yhteistyössä