Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

PTT: Täällä kovasti kiinnostaisi tuo linkki sinne mistä tilasit noita vaatteita... :)

(.)
Tänne ei ihmeitä, vaavi potkii ja myllertää päivittäin. Liikkeisiin taitaa alkaa jollain tavalla tottua kun nyt ne eivät joka kerta enää saa itseä säpsähtämään :D
Varailin neuvolalääkärille ajan joka on tuolla huhtikuun loppupuolella ja se sokerirasitus mulla ois heti pääsiäisen jälkeen. Toivottavasti arvot ok, vihaan neuloja... :x
Siivota pitäisi kun on ns. ylimääräinen vapaapäivä. Joten jos sitä koittais itsensä aktivoida kun aamupäivä meni nukkuessa.

Omena ja Pikku N 21+2 (tai 21+4 ulran mukaan)

Nyt täällä töissä on varmaankin kaikki huomanneet kasvavan masuni, miehetkin tulee ihan onnittelemaan... Oma äijä just kysyi koska meillä on laskettu aika. Ai että kun se onkin niin odotuksessa mukana :D.

Mun piti kommentoida siihen liivinsuojus asiaan, että mulla oli ihan kertokäyttösiä, niitä Ainun merkkisiä, kun tosiaan muut olivat väärää materiaalia mulle ja juurikin koko suojus ja/tai nukkaa jäi nänneihin kiinni. Se oli tuskaa!

SiinaS 23+3

Hmm, työt testattu ja ennen yhdeksää jo melkein itkin kun selkään ja jalkoihin sattui:(
Olin sitten yksin 9-paikkaisessa seurannassa. Vaikka oli puhetta että just toi on liian raskasta. Pääsin onneksi sitten puolen päivän jälkeen työfyssarille jonka kanssa juttelin ja sitten haki myös työterveyshoitajan mukaan. Ne on onneks tosi positiivisia ja kannustavia ja tukevia, kun pomot taas on ihan perseestä. Tai siltä musta tuntuu :( Kaipa tää mun työnteko oli tässä...ja nyt on todella sellainen olo etten tonne palaa enää ikinä! Ketuttaa niin paljon!

Mä oon paljon ostanut huuto.netistä pikku ukkelille vaatteita, niin paljon tarjontaa! Ja rakastunut noihin meen lähellä oleviin kirpputoreihin. Tulee säästöä paljon ku hankkii käytettyjä.

Ootteko miettineet kantoreppua tai kantoliinaa? Mun työfyssari suositteli mulle ennemmin liinailua,olisko ollut joku kenguru liina juttu mistä puhui. Saisin sen avulla ehkä tukevammin vauvan tuohon rinnalle. Mutta mielipiteitä ja kokemuksia toivoisin muiltakin:)
Mut nyt on perjantai :heart: Mukavaa vkonloppua masukit!

Kati ja Den Lille Prinsen 24+2

Kokeilin silloin esikoiselle kantoliinaa, mutta mä en kaiketi ihan oikeesti oppinut koskaan solmimaan sitä oikein koska se ei vaan toiminut. Lisäksi tuntui, että ois aina pitänyt olla joku toinen siinä mukana "sovittelemassa vauvaa" sinne liinan sisään. Toisten mielestä se on tosi kätsy, mutta mä en vaan tullut sen kaa sinuiksi. Kantoreppua käytettiin sitten enemmänkin, vielä puolivuotiaanakin oli joskus mökillä mulla repussa. Taisi olla ihan perus Emman rintareppu jostain Prismasta. Varmaan sellaisen nytkin hommaan, koska tuon 2v esikoisen kanssa tarvii tosissaan olla kaksi kättä vapaana =) Niin ja lisätään vielä, että ehkä se liinailu ois ollut helpompaa vähän pienemmän (lyhyemmän) vauvan kanssa, esikoinen oli 56 cm syntyessään ja jo 3viikon iässä taisi mennä 60 cm rikki, joten ei ollut ihan niin nakki sinne liinaan yrittää mahduttaa!

Mun maha on aivan järkyttävän kokoinen, hirvittää...

[/URL][/IMG]

Kai se oli esikoisestakin näillä viikoilla jo tätä luokkaa, en vaan muista =)

Ullis ja Juniori 24+0 POKS

Meille tuli jo äitiyspakkaus!! <3 Saatiin se jo viime viikolla, hakemuksen saapumisesta Kelaan alle viikossa! Kauniita vaatteita oli, aika poikavoittoisia värejä ja kuoseja meidän mielestä. Heinäkuussa sitten näkee, että sopiiko pikkuhoolle vai ei ;)

Rentouttavaa ja ihanaa viikonloppua kaikille!
T. Flunssainen hertta_g ja pikkuhoo 23+5

Meille oli torstaina myönnetty äippäpakkaus, nyt vaan odotellaan =) Mä oon ostellu kauheasti kaikkea vaaleanpunaista, pakko myöntää, joten ei oikeastaan haittaa, että sieltä tulee neutraalimman värisiä :D

Huh, täällä on "kontrolliultra" Femedassa takana. Kaikki näytti edelleen hyvältä. Tyttö kasvaa tasaisesti hieman keskikäyrän alapuolella, painoa nyt 640g. Elikkä hieman sirompi tapaus. Syntymäpainoksi arvioi 3,0-3,3kg, mikä sopis mulle ihan mainiosti =). Mut olipa ihanaa, kun sai kysyttyä kaikki mieltä painaneet kysymykset ja sai nähdä että tyttö on jatkanut kasvuaan :heart:. Ihania nassukuvia ja video taas saatiin. Nyt niistä kuvista näkee kasvonpiirteet jo tosi hyvin. Näyttäisi saavan isänsä pusuhuulet, ihanaa :heart:

muoks: oli muuten perätilassa, mutta eikös ne tässä vielä ehdi kääntyä monta kertaa??

Nyt mä kyllä oikeasti aijon nauttia tästä loppuajasta ja murehtiminen saa jäädä =) Tänään mennään hakemaan vaunut ja muuta tavaraa, jee. Nyt täytyy kyllä pistää vauhtia töppösiin, haluan kaikki valmiiksi hyvissä ajoin.

Ullis82, minun silmään sun massu näyttää tosi söpöltö eikä mitenkään hirmuisen isolta :heart:. Pitäisi ottaa omastakin röllykästä taas uutta kuvaa. Nyt on kyllä sellanen fiilis, että kiloja on alkanut kertyä (kevennetystä ruokavaliosta huolimatta), keskiviikon neuvolassa tulee varmasti saarnaa paatoksella.. :ashamed:

Maanu ja pusuhuuli 24+3

Viimeksi muokattu:
Heippa hellemasut!
Tässä tulee omanapailua. Torstaina oli rakenneultra ja pikkuinen näytti terveeltä ja virkeältä. Kaikki rakenteet näyttivät olevan kunnossa. Meillä oli todella kiva symppis mieslääkäri ultraajana. Sukupuolta ei kysytty, mutta kun lääkäri etsi hetken jotain valtimoa niin kuvakulma osui jalkoväliin ja olimme molemmat näkevinämme jotain palleroita?? Ei tämän diagnoosin perusteella mitään sinisiä romppeita kannata ostella mutta vähän tuli kyllä poikaolo. Istukka oli etuseinässä mutta tarpeeksi ylhäällä ettei tarvitse tehdä sektiota sen takia. En vieläkään tunne juurikaan liikkeitä mutta syy saattaa olla juuri tässä että istukka on edessä ja minulla on taaksepäin kallistunut kohtu?!?

Vaunukauppaan oli tietenkin heti päästävä ja sieltä löytyikin mieleiset Hartanin Topline X malliset vaunut. Äiti lupasi sponsoroida joten sen takia päädyimme vanhojen sijasta uusiin.

Onko nyt niin että kaikki heinäkuiset ovat käyneet rakenneultrassa? Kaikki ovat muistaakseni saaneet hyviä uutisia mikä on ihan mahtava juttu! Maanun pikkuinenkin on kasvanut niinkuin pitääkin.

Hassua kun moni on jo saanut pakkauksen ja mulla on neuvola vasta 2 viikon päästä jolloin saan edes sen raskaustodistuksen. Noh...perästä tullaan!
Viikonloppuja, Penni3+leppis 21+0 POKS

• Tykkää
Reactions: Maanu ja Minityyppi
Ihana masu Ullis eikä mun mielestä oo iso ...näkisitpä mun ja tuun vielä muutaman vkon perässä sua :(

penni3 jos vain pallukoita näitte ni ei kannata vielä ostaa sinistä, sillä tytöllähän nuo häpyhuulet näyttää ihan pallukoille myös kun ovat niin turvoksissa .. kaverille luvattiin poikaa ja sanottiin että selkeet pallit näkyy..kaverilla kaapit täynnä poikien kamaa ja tyttö synty :D

Maanu perätilalaisella on aikaa rv:lle 36 asti kääntyä itse. mulla viimeisin käännettiin ja onneks kääntyi ja sain synnyttää alateitse :) Meilläkin istuttiin mahassa rakenneultrassa vielä...

hankinnat mun pitäs vielä saada jostain hankittua sitteri, häkkisänky ja yhdistelmät...ja sit pikkukamaa..vaatteita on nyt aika paljon noitten löytökamojen lisäks on varastossa keskimmäisen jotain...ei yhtään hajua mitä sielä on mut pitäs mennä kattoo läpi..

ei taas muista mitä piti kommenteerata...väsyttää!

mutta alkas siivoamaan näin lauantaivapaan kunniaks...

onona ja nelonen 21+4

penni3 mä en oo viä käny rakenneultras. vieläkään :D no nyt on enää reilu vko siihen aikaa kun se on ma 26.3
mulla on kyllä vähä ristiriitainen tuo ajatus lapsen sukupuolesta kun mulla on tyttöolo ja silti oon ostellu vaattetta pojalle :D no onneksi on huutonet jossa kyllä pääsee kätevästi eroon kaikesta vääränvärisestä ja itekkin oon sieltä ostellu.
vauvan liikkeet tuntuu jo tosi hyvin. Oikeen kunnon potkuja satelee :)
äititsavustus otetaan rahan kun tuota vaatetta on kertynyt ja esikoisen jäljiltä on makuupussi yms tallessa. Vauvaleluja täytyy hankkia ja leikkimatto kun ne jäi esikoisen isälle erossa.

ludmilla ja muru 20+4

lauantai huomenta,sumua täällä ainakin!

vauva oli mulla myös perätilassa rakenne,ja 2vk jälk.yksityisellä 4d ultrassa[/B
] Mutta sehän kerkee pyörimään ympyrää vaikka kuinka...

Mutta jos niin kävisi että perätilassa olisi niin en antaisi kääntää,vaan sit leikkauksella..sen päätin jo silloinkin kun esikoinen leikattiin,ja oli koko ajan perätilassa.

Jassoo se olis pyykkäystä,ruoanlaittoa,ja imuri kaupoille,siis uus imuri =)
Ja jos kävis uudessa lastentarvikeliikkeessä samalla.
PTT 23+3

PTT saako udella miksi et anna yrittää käntää jos perätilassa vielä loppuaikana? minä ainakin suosittelen sitä jos mahdollista... ja meen kääntöön nytkin jos tämäkin epeli perätilassa.. se oli niin iisi juttu että.

Siivous suoritettu isommille muksuille vaihdoin lakanatkin ja tuuletin oikein kunnolla. nyt on niin mukavan raikasta! :) tulppaanit pöydälle ni avot :)

nyt pohtimaan ruuanlaitooa...

• Tykkää
Reactions: sopaka ja Omena85
ludmilla kyllä ne näkyi kun teki sitä hakemusta.

Mä oon niin nyt hurahtanut virkkaamaan tuota pikkupeittoa :heart: Eiköhän se vielä valmiiksikin tule, kun mulla on kyllä edellisetkin peitonpalaset tuolla kaapissa yhdistelemättä/vaiheessa. Mutta nyt on niin tärkeää saada valmiiksi ja väritkin niin selvät. Mahtaako tää poikalupaus pistää tän tulevan äipän värimaailman ihan sekasin. Itsellekin oon nyt ostellut sinisiä vaatteita!! Aiemmin paljon punaista ja pinkkia =)
Mun ystävä pyysi mua aiemmin poikansa kummiksi, ja eilen vielä kysyi että suostunko sylikummiksi kun olivat miehen kanssa siitä keskustelleet :heart: Mä oon niin iloinen/onnellinen/ylpeä/otettu kunniasta että halkean!
Selkä ei särje niin paljon ku eilen, johtunee siitä et kävin salilla. Mutta tuo seisominen kahdella jalalla ei taaskaan onnistu niin että olisi yhtäpaljon painoa molemmilla jaloilla :| Ja onneks tuo mies on niin ihana et auttaa mua ja onneks ei tarvi laittaa pitkiksiä jalkaan kun lähtee ulos.
Tänään ajateltiin mennä intialaiseen syömään ja sitten runkosarjan viimeinen käsipallo matsi!

Kati ja Den Lille Prinsen 24+3

Mukavaa lauantaita hellemasut!

Ihania ultrakuulumisia tullut.

Penni3: Meillä on myös tuossa viikon päästä vasta neuvola jossa käydään nuo äippäraha asiat ym. läpi ja laitellaan hakemuksia menemään. Kovasti jo sitä äitiyspakkausta odottaa!

Hassulta tuntuu kun muistan kun kaverini joka vähän aikaa sitten sai kaksoset, sai oman äitiyspakkauksensa (x2) ja minusta silloin tuntui että hui kun hän on jo kovin pitkällä raskauden kanssa. Kohta sen pakkauksen saa jo itse. :D Mulla kun jostain syystä on koko ajan tunne että tässä ollaan vielä suht alkutekijöissä...
Heinäkuu tulee nopeasti. :)

Hyvää viikonloppua hellemasut!

Omena ja Pikku N 21+3 (tai ultran mukaan 21+5)

RV 26 POKS! :wave: Viimeinen kolmannes alkoi! Ja nyt tulee myös 6 kk raskautta täyteen (kuukautisista laskien).Vain 98 päivää raskautta jäljellä.. :O Pitäis tosissaan alkaa ostamaan harsoja,lisää vaippoja ja sen sellaista..aika vaatepainotteista on ollut mun shoppailut tähän mennessä..lapsen isoäitikin ostelee kaikkia tytönvaatteita (jopa 2-vuotiaalle tytölle..),eli yhtä järkeviä ollaan.. :LOL:Kun ei ole mitenkään varmistunut se sukupuoli. Mulla on muuten alkanut olla ihan sairaan kuuma koko ajan..se kai kuuluu tähän loppuraskauteen.Onko teillä muilla tuskallisen kuuma? -MB & pikku lämpöpatteri RV 26!

• Tykkää
Reactions: Omena85
U2
Heippa!

PTT mulla kans tuo rannekanavaoireyhtymä.. tosi v:mäinen. Vasen käsi siis puutuu, varsinkin öisin, herään että se sattuu ja on ihan tunnoton. Lääkäri vaan totesi, että en varmaan halua mitään nesteen/turvotuksen poistolääkkeitä alkaa syömään. No en halua en. Eli selitti, että mm. turvotuksesta johtuen rannetunneli "jumittaa" hermo pinteessä taijotain....siksi puutuu ja tuntuu kömpelöltä.

Masussa voidaan ilmeisen hyvin :) mahan päältä voi jo erottaa jalan!!! Ihanaa :heart:

Kelan päätöksiä sekä vakuutusyhtiön päätöstä odotellaan. Katsotaan saadaanko vauvalle vakuutusta ennen syntymää. Mulla kun ollu ne kaksi raskusmyrkytystä. Vähän mietityttää itseäkin, kun tosiaan turvotusta on jo selvästi havaittavissa käsissä.. ja RR oli viimeksi 130/70 ja aiemmin ollut 100-120/52-60.. joten nousua on :(
Mut ei auta kuin seurailla. Neuvolalääkäri on vasta 12.4... mutta käyn varmaan sitä ennen neuvolassa ottaa noi perusjutut, pissa, RR ja paino.

Olin jo ajatellut, että olen töissä tuohon 12.4 asti... Työni on fyysisesti ja henkisesti melko raskasta. Äitiysloma mulla alkaisi 21.5 ja ei en aio todellakaan olla siihen asti töissä. Toki toivon, että molempien vointi sen mahdollistaisi, mutta tunnen itseni... Kuopuksesta jouduin saikulle jotain 30 viikolla, kun pelättiin, että syntyy etuajassa. Oli supistuksia ja kohdunsuun tilanne muuttui vauhdilla. Oli kiinnittyneenä ja lähtökuopissa.
Veijari päätti kuitenkin kasvaa yksiössään 10 päivää yli ja yli 4kg :) Ja MB mulla ei ole ollut raskausdiabetesta. Eli ei se aina tarkoita isoa lasta.
Ja mulla on kans tosi usein KUUMA, vaikka yleensä olen vilukissa...

Untuvapeitteestä masulla, POJISTA mulla on ollut, mutta nyt ei näy.. :whistle: eli olisko toiveita tytöstä.... ??? ;) Pojat syntyneet : marras, tammi, helmi ja toukokuussa. Toki ainut tyttö onkin syntynyt kesäkuussa. Niin, mulla oli siis kuukautisista laskettuna sama eräpäivä, kun tytöstä 11 vuotta sitten :D 1.7. , joka aikaistui ultrassa...Jänskää!

Voikaa taas hyvin!

U2& Köpsy 25+4

Viimeksi muokattu:
onona oon vaan lukenut että se sattuu itelle,ja vauvaa voi sattua kun sitä aletaan runnomaan mahan läpi..ja sisko ja äite sillon jo kun esikoista odotin sanoivat että anna olla kääntämättä.

Ja musta jos se on sinne asettunut siihen tilaan niin sit saa olla sillain.

U2 ai sullakin on se, tosi kauheeta,herääx aina siihen särkyyn? mä sain nyt sen rannelastan jonka laitan yöx,ja se on auttanut! ei ole särkenyt nyt 3 aamuun kttä olleskaan,eikä ole puutunut sormet..harmi vaan kun sitä ei lainata kuin 1 kuukaudex...sit pitäs oma ostaa.

U2
Joo, lääkäri kehotti ostamaan vaikka rannetuen kaupasta, heillä ei sellaisia ole antaa.. just.. hyvä työterveys :/ ajattelin kysyä vielä apuvälinelainaamosta, omasta terveyskeskuksesta.

Useimmiten herään joo ja nukun aina silloin oikealla kyljellä ja vasen käsi lepää kyljen päällä. Ranne taittuu 90 asteen kulmaan ja silloin ei kulje mikään mihinkään :(
Kysyin vielä et loppuajanko tästä kärsin.. laski nimittäin, et montako kuukautta täs on viel edessä. Eipä sitä voi tietää, mut todennäköisesti.

No toisaalta olen helpottunut, jos diagnoosi on oikea, ettei mulla ole sydämessä vikaa, vikaa, vikaa.... mikä vaikuttaisi jopa vauvaan.

Tsemppiä PTT vaivan kanssa!

U2+Köpsy jolla jälleen kerran just hikka ;)

Käykö siihen rannekanavaoireyhtymään millainen rannetuki? Mulla oli tosi hankala jännetupentulehdus joskus ja ostin rannetuen silloin apteekista. Oli ehkä joku parikymppiä. Ja ostin sen kun täällä ei niitä myöskään oo mistään lainaksi. Ei sitä kättä ilman sitä olis leouutellut:)

Heippa. Täälä ilmottautuis uusi odottaja mukaan aika kivasti myöhässä :D elikkäs Mirssu 21 vuotta, ensimmäinen lapsi, KOKS on synnytyssairaala ja tyttölupaus :) la on 17.7 :) ja viikkoja oli 22+4 :). Rakenneultrassa kaikki hyvin ja tyttöä lupailtiin :) Oman sydänjutun takia lapsen sydän tarkistetaan viikolla 28 uudemman kerran vaikka terve olikin. Hirveesti on kyllä kaikkea tullut osteltua ja aika pinkin puoleista :D

U2 joo kiitti,tsemppiä sullekin! mähän kävin kyllä sydän filmissäkin,mut kaikki siellä ok,eli kyllä se diagnoosi on nyt se rannekanavaoireyhtymä.
Vaikka lääkäri sanoi et turhaa filmiä ottaa,ku aika selvä tapaus,mut mä vaadin:D

Mun rannetuki oli yhen yön terkan tekemä lasta jonka se pehmusti tuosta mis koko käsivarsi sai levättyä,se oli siis koko käsivarren mittanen,tuohon kyynär luuhun saakka,mut sit hain juurikin apuvälinelainaamosta lyhyemmän version ja sen saa tarroilla ihan itse kiinnitettyä.
Jos ne ei enempää maksa kuin muutaman kympin on kait se pakko ostaa,jos vaiva jatkuu vielä kun joudun palauttamaan tuon.

tervetuloa mirssu vielä ehtii mukaan!

Yhteistyössä