Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

suppparit vaan jatkuupi...huh huh.

En ottanu sairaslomaa ollenkaan kun mulla ei oo enää kuin muutama työvuoro sinne omaan pisteeseen..sitten pääsen hiukan kevyempiin hommiin, tosin kyykkimistä ja jaloilla kokoajan tässäkin... Lääkäri on kyllä todella ihana :) sano että jos ei helpota kipuilut ni laitetaan tyttö muutamaks päiväks kotiin ja sitten kokeillaan uudestaan... ja sitte pelataan tällalailla aikaa ettei tarviis kokonaan pois jäädä vielä... toivottavasti nää tästä nyt helpottaa, olo on melko hankala kyllä. taidan nappasta pandolin huiviin ja heittääntyä soffalle.
 
Eilen poksahti 21+0 ja kävästiin vihdoinkin siellä rakenneultrassa!

Oikein herttainen ja asiantunteva kätilö tarkasteli puolisen tuntia pikkuista, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Oli kyllä aivan ihana katsella pienen pyörimistä. Päivittelinkin, sitä että miten niin pienikin liike, joka ruudulla näkyi, tuntui niin voimakkaasti! Olen ajatellut, että silloin kun tunnen vauvan liikkeet se myllertäisi oikein kunnolla. :D
Vahva poikaolo vaihtui poikalupaukseksi, ja näimme itsekin selkeästi sen ruudulta. ;D Eivät menneet hukkaan, hieman enemmän poikien väriset vaatteet, joita on viime aikoina tullut osteltua.. ;)

-A & pikkumuru 21+1
 
Heips! Pikainen kysymys..sain neuvolasta tänään ton raskaustodistuksen enkä älynny kun vasta kotona nyt sitä kattoa. Siihen oli merkitty lasketuksi ajaksi 19.7 vaikka se laskettu aika muutettiin ultran perusteella että se on 14.7 ja laitettiin siihen korttiinkin lasketuksi ajaksi...niin eikös sen lasketun ajan siinä todistuksessakin pitäis olla 14.7??? Huomenna kyllä taidan soittaa ja kysyä.
 
Ja kirjoitellaanpas tässä nyt sitten muutenkin kuulumisia, kun näköjään kerrankin aikaa ja jaksamista on. :)

Tsemppiä ja voimia vaivoista kärsiville!

Kummit (näillä näkymin 3 kpl), pyydettiin jo melko varhaisessa vaiheessa. Ja tuntuu kyllä, että hyviä valintoja ovat olleet, koska niin aktiivisesti ovat raskauden seurannassakin mukana ja ovat suunnitelleet jo kovasti mitä kaikkea lapsen kanssa puuhaavatkaan kun poika hiukan kasvaa. Yksi heistä on erittäin hyvä itseäni huomattavasti iäkkäämpi ystäväni (55 v.), toinen teatteria opiskeleva pikkusiskopuoleni ja kolmas mieheni serkku, joka on poliisi. Olen ajatellut, että jokaisesta heistä on varmasti hyötyä lapsemme kasvatuksessakin, ovat niin erilaisia kuin me itse, ja keskenäänkin vielä niin eri maailmoista.

Isyyspakkauksen suunnittelun aloitin joskus 12 viikon paikkeilla, ja pikkuhiljaa siihen keräillyt tavaraa. Isi-tyyppisiä vaatteita hiukan (star wars-paita jne.), särkylääkettä, pari erikoisolutta, tuttipullo & tutti (jotkut erikoisemmat ehkä), suklaapatukka, Battery, vapaudut vaipanvaihdosta-kortti, kumiankka, iltasatukirja, hätänumerolista (minun, molempien mummien, kummien, oman siskonsa jne. numerot, ja tietysti yleinen hätänumero, myrkytyskeskuksen yms. numerot.) ja ajattelin vielä painaa itse paidat sekä isälle, että pojalle jotkut hauskat yhtenevät paidat. :)

Hankintoja on tehty jo aika paljon. Päätimme jättää myös äitiyspakkauksen sittenkin väliin, koska niin hyvin olen käytettynä jo löytänyt meille sopivamman värisiä vaatteita. Myös haalarin ja makuupussin löysin halvalla, joten ei siis haittaa vaikka nämä äp:n kalleimmat jutut jäävät saamatta. Saanpahan sitten ostella vaikka koko 140 eurolla kestovaippoja, ja muita vielä tarvittavia kamoja, joita ei äp:ssä kuitenkaan olisi ollut. Pinnasänky (Brio) meille on myös ilmestynyt jo makuuhuoneeseen. Saimme sen ystävältäni, eikä sitä malttanut olla heti kokoamatta.

Sopivat nimet olisivat olleet tytölle valmiina, mutta pojan etunimestä emme ole päässeet yksimielisyyteen. Mies on ihastunut yhteen ainoaan nimeen. Nimi oli mielestäni kiva, ennen kuin mieleeni tuli yksi ei-todellakaan-kiva ihminen, jonka nimi lausutaan aika lailla samalla tavalla, enkä nyt millään saa sitä pois mielestäni. Noh, onneksi aikaa miettimiseen vielä on.

Seuraava neuvola on 31.3, jolloin katsellaan sitten niitä kelapapereita. Olen opiskelija, ja ajattelin kyllä olla lukukauden loppuun asti koulussa (eli kesäkuun alkuun). Ainakin kesäkuu (ja ehkä myös heinäkuu) jää myös täysin rahattomaksi kuukaudeksi, kun opintotuki loppuu toukokuuhun ja äitiyspäiväraha alkaa tulemaan pahimmassa tapauksessa vasta elokuussa. Täytyy ilmeisesti siirtyä sitten siksi ajaksi toimeentulotuen piirin, pakkohan sitä jostain rahaa on saada. Samoin kun kelan yleinen asumistuki laittaa vetämään kesäkuusta alkaen. Mutta hyvin suunniteltu on jo melkein puoliksi tehty, jotenka ei hätiä. :)

Ihania aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

-A & pikkumuru 21+1
 
Heipsan!

Tällä erää omaa napaa, pikkuinen on tämän päivää myllännyt masussa oikein urakalla. :heart: Ihanaa kun on nyt n. viikon ajan tuntenut liikkeitä joka päivä melko paljon. Joku tuolla kertoi että hänen masuasukkinsa oli selkeästi löytänyt kohdusta lempipaikan, täällä tuntuisi olevan sama homma. Pikkuinen viihtyy selkeästi tuolla vasemmalla alhaalla. Muualla käy hyvin hyvin satunnaisesti. :D

Nyt tämä mamma suuntaa untenmaille jotta sais edes vähän univelkoja pois.

Omena ja Pikku N 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
POKS 24+0 :heart: "Olet raskausviikolla 25, odotusta sinulla on jäljellä 16 viikkoa"! Ja työpäiviä jäljellä tän päivän jälkeen 40, jes. Kyllä tämä tästä =)

Minityyppi, miehesi pitämä raskausblogi on aivan ihana, kuulun sen vakiolukijoihin. Ihan kateeksi käy, oispa kiva jos omakin mies kirjoittelisi blogia, mutta turha toivo että duunarin kynästä mitään tuollaista syntyisi :D Mutta tosi kiva on lukea miehesi kirjoituksia. Mites muilla, pitääkö kukaan raskausblogia ja jos, niin haluaisiko linkittää tänne? Niitä on tosi kiva lukea. Itse olen pitänyt vanhanaikaista päiväkirjaa, mutta toiveissa on sen siirtäminen sähköiseen muotoon =)

Maanu ja KeijoKepa 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Minityyppi ja LaraT
nyt oon mäkin jo ylittäny puolivälin :D
Liitoskivut on kyllä niin pahana nyt että tänään en töihin lähteny kun ei meinaa kävellä pystyä :/ muutenkin tuo motivaatio työntekoon on täys nolla ja äippälomaan ois viä aika matka. Mä aloitan loman 15.6 viikon kesälomalla ja sitten 26pvä alkaakin äippäloma. Äkkiähän tuo aika menöö kyllä ja haen sitten saikkua jos tuntuu ettei jaksa enää mahan kans töissä heilua.
hankinnat on suurimmat tehty :) ikeaan oli tullut tosi kivaa uutta sundvik pinnasänkymallia ja sellanen ostettiin. Todella tukeva sänky ja muutenkin kiva kun siinä oli umpinaiset päädyt niin siihen saa sitten vaikka jonkun kivan sisustustarran kiinni :)
kummi asiaa on mietitty muttei vielä aivan lukkoon lyöty. nimeä on myös kovasti mietitty.Mä oon tässä asiassa ihan seko :D mulla ois jo kymmenelle seuraavallekkin lapselle nimi :) Hakusessa joku ei niin yleinen nimi. Muttei nyt mikään kovin harvinainenkaan :D Isosiskolla on vanha suomalainen nimi mutta samalla kansainvälinen joka oli silloin 2008 vuonna todella suosittu mutta ainoastaan kaksi samannimistä tyttöä on tavattu :) Tytölle ois nimi jo aika valmina mutta pojan nimi on aika hakusessa. Nyt on kyllä semmonen aika vahva tyttöolo
Ihanan helposti kyllä toi sairasloma järjestyy jos jotain vaivaa on kun nytkin vaan soitin neuvolaan ja kerroin kovista liitoskivuista ja heti sanoi kirjoittavansa sairaslomaa :) Kun oon päässy siitä inhottavasta sydämen tykytyksestä niin heti perään alkas nää kovat liitoskivut.
Nyt täytyy koittaa lepäillä loppupäivän :)

ludmilla ja muru 20+1
 
Huomenta kaikille!


Mitä ihmeen kipuja mulla on?! Siis koko eilisen illan tuntui töissä tosi inhottavalle. Alamahaa vihleksi ja pisteli ja tuntu siltä kuin rakko olisi ollut tosi täysi. Vaikkei se normaali täydempi ollut,niin veski reissun jälkeenkin tuntui inhottavalle..Ja siis tätä nipistelyä tuntui uuseemman tunnin putkeen ja enimmäkseen istuin koko illan. En kamalasti tuntenut tuolloin vauvan liikkeitä,mutta kotiin päästyä niitä kyllä tuntui kun itse rauhoittui yhteen kohtaan. Ja nyt aamulla varsinkin potkinu paljon,aloitti sillon kun isi lähti töihin 6:30 :) :heart:
Pitäskö tästä nyt huolestua ja soittaa neuvolaan? Ärsyttää kun se meidän neuvolan täti kuittaa kaiken oleva normaalia ja kuuluvan raskauteen.. Muutenkin ois kiva päästä tarkistuttaa paikat kun ei sitä neuvolalääkäriä ole lähiviikkoina..
Töihin on kyllä pakko mennä 12.




Tipetsu ja Ykä rv 24+4
 
Tsemppiä kipuilijoille :heart:

Nyt on aikaa taas kirjoittaa. Istun täällä laboratoriossa sokerirasituksessa :( Näytteenotto oli ekalla kerralla yhtä kaivamista, se litku maistu vaan sokerilta ja vedeltä ja vartti sen juomisen jälkeen mä ajattelin jo kuolevani. Kauhea tuska hiki ja silmissä heitti. Nyt oon vaan ihan hiton pahantuulinen. Ärsyttää kunnei voinu sanoa mulle sitä paaston jälkeistä pikasokeria, ei kuulemma ole lupaa siihen?! Vielä puoli tuntia, sit vipa näyte ja eväät repusta. Pikku ukkeli taitaa olla ainoa joka tykkää tästä, tai sit on edelleen sokerihumalassa =) Mutta toivon ettei IKINÄ enää tarvi tätä kokea ja toivon että muilla tää ei oo näin tuskasta.
Eilen oli kummipoitsu ja hänen äiti kylässä :heart: Miehen kanssa melkein kisattiin et kumpi saa sylkyttää :) Ekaa kertaa mies uskalsi ottaa niin pikkuista vauvaa syliin ja jopa liikkui pojan kanssa. Kävivät tutustumassa auton osiin =) Kuulin kummipoitsun tulevan nimenkin, en olisi ikinä itse osannut arvata. Ihana nimi!
Perjantaina pitäs mennä töihin, ainakin kokeilemaan! Ei olis ku 33 työpäivää :) mutta en mä varmaan tuu oleen kesälomaan saakka töissä.
Jee, enää vartti!

Kati ja Den Lille Prinsen 24+0
 
Moikka pitkästä aikaa!

Tsemppiä kati-81 sinne sokerirasitukseen!

Meillä ei ole kummeja vielä päätetty saati kysytty. Samoin nimet on vielä hakusessa. Ja hankintojakaan ei olla tehty vielä yhtään, tosin listaa oon kirjotellu ja netistä surffaillu :). Ehkä viikonloppuna tai ensi viikolla voisi käydä katselemassa jossain ihan paikan päällä vaunuja.

Tipetsu kyllähän sinne neuvolaan voi varmasti soittaa jos mikä vaan asia huolettaa, saa ainakin sitten toivottavasti mielenrauhan. Toivottavasti ei nyt enää tule niitä kipuja.

Voimia myös supistuksista ja muista kivuista kärsiville!

Mä oon tosi vähän tänne kirjotellut ja luulen että jatkossa tulen kirjottelemaan vaan tai ainakin enimmäkseen tuonne kerhon puolelle. Mutta katsotaan :)

Hyviä vointeja kaikille!

Selia 20+4
 
Jännittää ihan älyttömästi: perjantaina on se rakenneultra :) saan tietää vihdoin, että pitääkö tää poikaolo kutinsa :D mies ei kuulemma ehkä halua tietää vaan menköön sitten siks aikaa käytävälle ;)

Laskeskelin, että 56 työpäivää olis vielä jäljellä, äitiysloma alkaa 25.6. ja sitä ennen tarttis pitää pois 2,5 viikkoa kertyneitä ja ä-lomaan mennessä kertyviä lomia.. (varsin harmillista ;) )

Ihanasti tuntuu vauvan liikkeet masussa, saan olla koko ajan hymy huulilla täällä toimistollakin :heart:

Juuli-Luuli ja Mökeltäjä 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Kati-81, mulla on toi sokerirasitus tiistaina edessä, saa nähä kuinka paha olo tulee, yleensä mun on aika vaikea kestää nälästä tulevaa pahanolontunnetta ja heikotusta. Ja siitä toipumiseen menee kauan! Mutta empäs kyllä ole menossa sen jälkeen töihin. Toivottavasti olet jo selvinnyt sieltä!

Tsemppiä täältäkin kipuilijoille. Vaikeaa sanoa oikein mihinkään juuta tai jaata, kun ekaa odottaa.. Ei tiedä oikein mistään mitään.

Kepakeijon liikkeet on nyt parin päivän sisällä jotenkin muuttuneet. Ja tänään on sadellut potkuja oikeaan kylkeen, se on ihan uutta =) Tossa äsken näin ekan pienen tönäyksen paidan läpi :heart:
 
Moikka vaan kaikille!
rakenneultrassa saatiin tyttö lupaus :heart:

muuten tää raskaus on ollu vähä sitä sun tätä ja omat puheet siitä että raskaus ei ole sairaus käyvät kyllä nyt niin omaan nilkkaan kun olla ja voi :D
jouduin lopettaan työt rytmihäiriöitten takia,mulla ollu niitä ennestäänkin mut nyt raskauden aikana ne on muuttunut päivittäiseksi riesaksi. oon ollu ihan maissa ja stressaantunu ku tuntuu ettet mitään voi tehä.
rakenne ultrassa ne anto uuden ajan,mikä ihan kiva kun eilen siä oltiin niin oli kyl huippu lääkäri! :) lapsonen on terve noilla katselmuksilla vaikka häneltäkin se rytmihäiriö löyti mutta on kuulemma ihan tavallista näillä viikoilla (22+).

mulla todettiin sitten lievää kilpirauhasen vajaa toimintaa ja sain siihen lääkkeet,ketuttaa tuokin ja kiinnostaa että johtuuko se nyt vaan tästä raskaudesta.

ja jälleen uus ultra aika saatiin,ihan kivahan niissä on käydä kun eilenkin katottiin 4D kuvaa ja saatiin semmonen kasvo kuvakin mukaan,tosin neitillä kädet ristissä naaman edessä :D

huh huh! kardiologille ja kaikennäkösiä tutkimuksia edessä,pikkasen semmonen mietteliäs olo et mitä tässä tulee tapahtuun..
viimeks ollu raskaana 9v sitten 18 veenä ja sillon poljin neuvolaan pyörällä viä laskettuna aikanakin,et vanha olen ilmeisesti jo :)
niin ikävä kunnon hiki jumppaa ja zumbaa ym..mutta ei oo enää ku 3 kokonaista kuukautta niin pitää koittaa nauttia.
 
Muista Maanu ottaa eväät mukaan;) Ei oo hetkeen maistunut kuivahko ruisleipä ja omppumehu NIIN hyvältä =) Mut on kyllä väsynyt olo.
Mun pitäs ostaa joku kevättakki. Ehkä musta kun olisi ne hautajaisetkin 24.3.2012 :'( Mulle sanottiin kyllä ettei tarvi mennä mutta saan mennä jos haluan. Jotenkin on sellainen ristiriitainen olo, toisaalta mun pitäs olla veljen tukena mutta toisaalta koen että on enemmän vanhempien ja isovanhempien tilaisuus...en tiiä.
 
Tsemppiä kaikille kipuilijoille!

Mulla on tänään ollut selkä taas pitkästä aikaa extrakipeä ja vatsassa tuntunut pari kertaa viiltävää kipua sekä kävellessä on erittäin epämukava tunne alavatsassa, joten jää illan suunnitelmat väliin ja keskitytään lepäilemään...

Taas kuulin jostain pienestä, joka oli syntynyt viikolla 25+, niin parempi ottaa rennosti, kuin päätyä synnyttämään näin aikaisin.. vaikkei mun tapauksessa varmaan mistään vakavasta olekaan kyse..
 
Kummit ollaan mekin jo valittu ja suostuneet ovat, nyt olisi kolme kummia. Esikoisella on neljä, joten yhtä vielä mietitään...
Oma olo on ollut ihan ok, mitä nyt välillä on kamalia ruuansulatusongelmia ja sunnuntaina ja maanataina lonkka oli tosi kipeä. Linkutin menemään kunnes päätin sisulla kävellä kivusta huolimatta normaalisti. Lonkasta kuului rusahdus ja kipu katosi, joten taas on mahtavaa kävellä reippaasti ilman ongelmia.

Huomanne on rakenneultra, mielenkiintoista nähdä, pitääkö jo kerran annettu poikalupaus paikkansa. Ultran tekee kuulema lääkäri, joka opastaa toista lääkäriä laitteen käytössä. Voi kuulema mennä vähän kauemmin, mutta eipä tuo meitä haittaa. Ei ole kiire töihin ;)

Mulla alkaa äitiysloma vasta kesäkuun lopussa, olen siis normaalisti töissä lukuvuoden loppuun asti. Oma gynekologi kyllä sanoi kirjoittavansa sairaslomaa heti jos tulee jotain vaivoja, vauvan ja äidin terveys ennen kaikkea. Ihana lääkäri.

Tsemppiä kaikille, joilla on kipuja ja supistuksia, parempaa oloa teille toivottelen!!

S-S ja poitsu 20+4
 
Minullakin on sokerirasitus edessä,se on huomenna aamulla..kääk! Ei ole ihan pikkujuttu jos on raskausdiabetes.Joutuis piikittämään itsestään verinäytteitä :O ja rajoittamaan ruokavaliota..ja hyvästi sokeri! Ja vauvasta tulee jättiläinen! Mulla on aika hiilihydraattipainotteinen ruokavalio,olen kasvis&kalansyöjä..makeakin maistuu..Parempi olis syödä jotain ruista kuin vehnää.Ei kai se raskausdiabetes syömisestä kuitenkaan tule? Terkan mukaan ei.Sitäpaitsi olen hoikka.Mun äidillä oli raskausdiabetes ja mun veli painoikin sitten yli 5 kg..niin kuin olenkin jo kertonut.Hui! Nyt sormet ristiin että mulla ei sitä olis.. :O
 
Nimi tuli kuin itsestään heti poikalupauksen saatua. Tytölle olisi ollut nimi valmiina jo aikaa sitten eikä pojalle yhtään ainutta.

Kummit on osittain jo pyydetty. Mun nuorempi pikkuveli pyydettiin ja sit ystäväni jonka ansiosta tutustuin mieheeni. :) Mies vielä miettii ketä haluaa omalta puolelta kummiksi pyytää. Eli ehkäpä 4 kummia tulee.

sukupuoli ja syke tällä tulokkaalla syke ollut noin 140. aiemmissa raskauksissa pojilla ollut yli 140 syke ja tytöllä alle 140. eli jos sanotaan pojilla olevan hitaampi ja tytöllä nopeampi niin mun kohdalla ei pitänyt paikkaansa. :D

(.) musta tullut karvamasu. :D tuo niin koomisen näköistä kun masu täynnä vaaleaa karvaa. Hetkessä tullut tuollainen kiva "talviturkki". :D Linea negra myöskin haaleasti ilmestynyt napaan asti.

Siiseli84 ja Nuppu 20+2
 
ssc70: Mulla tuli elämäni ensimmäinen reikä ed raskaudessa, ja se oli niin maan kipeä, etten voinut antaa sen olla, joten mulle tehtiin juurihoito ja paikattiin sitten siitä parin vkon kul pysyvällä paikalla. Silloin juurihoitoonhan oli puudutettava, ja kuulemma voi puuduttaa normaalisti raskausaikana. Mietin, että ehkä se kerta puudutus oli pienempi paha kuin se, että olisin viikkotolkulla ottanut sen maximisärkylääkemäärän, kun kipu oli niin kauhea.

Siiseli84: Täällä toinen karvamaha:D, sanoin just viime neuvola käynnillä, kun aurinko paistoi oikein mukavasti sydänääniä kuunnellessa masun päälle ja mun hieno vaalea villakerros erottui entisestään, että taidan muuttua apinaksi tän raskauden myötä:confused:, terkka nauroi ja sanoi että on ihan yleistä kuulemma raskausaikana tuollainen mahan ihokarvojen kasvu :).

JA 22+6
 
ssc70 Täällä puuduteltu hampaan takia ja kuulemma ihan turvallista raskausaikana. Huomenissa oiskin taas hampilääkäri,juurihoito yksityisellä mutta terveyskeskus hintaan ;)

Karvamasu
täälläkin :wave: Linea negra napaan asti ja masu täynnä pientä valkoista karvaa,hassua :)


Noista kivuista. Jooh,tuli ihan hiki pintaan päivällä töissä kun niin viilteli. Itkien soitin neuvolaan,mutta eipä ne siellä paljon mitään sanoneet. Neuvolalääkärille ei ollu aikoja,käski soittaa omalle lääkärille. Eipä ollu sinnekään aikoja. Meinasin sit yksityiselle,mut eipä sinnekään enää tänään päässy,olin 19 asti töissä.
Neuvolan täti epäili osittain mahdollista oireetonta virtsistä,pitänee huomenna soitella työterveyteen josko joutasivat kattomaan onko pissassa mitään.. Ja toisena oli stressiperäinen supistelu kun tätä tapahtuu töissä..
Ykä kyllä potkii ja liikkuu että kaippa siellä on kaikki kuitenkin ok.
Pitää päivystykseen lähtee jos jatkuu vielä. Ei mulla yöllä tunnu,eikä kotona ole hätiä,töissä vaan...
Huomenissa pitää varata varmaan sit yksityiselle aika illaks jos pissa on puhdas.


Nyt huilia ja pizzaa



Tipetsu ja Ykä 24+4
 
Kipuja täälläkin... alaselkä kuin tulessa ja yhtään ei kestäisi olla etukumarassa, semmoinen kaamea paineen tunne alavatsassa. Mutta minkäs teet kun tuota esikoista olisi kuitenkin puettava, nosteltava jne... =( Mies työreissulla lauantaihin asti. Vähän kyllä jännittää että mihinhän suuntaan tämä kehittyy. Esikoisesta olin näin raihnainen vasta ihan viimeisillä viikoilla!!

Turvottaa myös iltaisin aika paljon. Eilen kävin illalla vaa´alla ja kun kävin heti aamulla herättyäni uudelleen, painoin 1,2 kg vähemmän kuin silloin illalla!!! Aikamoinen ero.

Nyt vähän csi:tä ja popcornia kun tuo poikakin nukkuu jo.

Ullis ja Juniori 23+5
 
MB, ei niistä RD-vauvoista automaattisesti jättiläisiä tule. Siinä käsittääkseni just ruokavalio on suuressa roolissa, että miten saa sitten verensokerit pysymään kurissa. Ja piikittämään joutuu ihan ilman diabetestäkin, itsekin tässä joka aamu nyt mittaillut. Se ei kyllä itseasiassa edes nipistä.
Mut mun käsityksen mukaan ne sokerit voi tässä vaiheessa helposti pompsahtaa pissassa, ilman että se raskausdiabetestä tarkoittaa. =) Mut hyvähän se on poissulkea.



ps. Pakko mennä syömään iltapalaksi vähän jädeä.. lakritsi :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly

Yhteistyössä