Ja kirjoitellaanpas tässä nyt sitten muutenkin kuulumisia, kun näköjään kerrankin aikaa ja jaksamista on.
Tsemppiä ja voimia vaivoista kärsiville!
Kummit (näillä näkymin 3 kpl), pyydettiin jo melko varhaisessa vaiheessa. Ja tuntuu kyllä, että hyviä valintoja ovat olleet, koska niin aktiivisesti ovat raskauden seurannassakin mukana ja ovat suunnitelleet jo kovasti mitä kaikkea lapsen kanssa puuhaavatkaan kun poika hiukan kasvaa. Yksi heistä on erittäin hyvä itseäni huomattavasti iäkkäämpi ystäväni (55 v.), toinen teatteria opiskeleva pikkusiskopuoleni ja kolmas mieheni serkku, joka on poliisi. Olen ajatellut, että jokaisesta heistä on varmasti hyötyä lapsemme kasvatuksessakin, ovat niin erilaisia kuin me itse, ja keskenäänkin vielä niin eri maailmoista.
Isyyspakkauksen suunnittelun aloitin joskus 12 viikon paikkeilla, ja pikkuhiljaa siihen keräillyt tavaraa. Isi-tyyppisiä vaatteita hiukan (star wars-paita jne.), särkylääkettä, pari erikoisolutta, tuttipullo & tutti (jotkut erikoisemmat ehkä), suklaapatukka, Battery, vapaudut vaipanvaihdosta-kortti, kumiankka, iltasatukirja, hätänumerolista (minun, molempien mummien, kummien, oman siskonsa jne. numerot, ja tietysti yleinen hätänumero, myrkytyskeskuksen yms. numerot.) ja ajattelin vielä painaa itse paidat sekä isälle, että pojalle jotkut hauskat yhtenevät paidat.
Hankintoja on tehty jo aika paljon. Päätimme jättää myös
äitiyspakkauksen sittenkin väliin, koska niin hyvin olen käytettynä jo löytänyt meille sopivamman värisiä vaatteita. Myös haalarin ja makuupussin löysin halvalla, joten ei siis haittaa vaikka nämä äp:n kalleimmat jutut jäävät saamatta. Saanpahan sitten ostella vaikka koko 140 eurolla kestovaippoja, ja muita vielä tarvittavia kamoja, joita ei äp:ssä kuitenkaan olisi ollut. Pinnasänky (Brio) meille on myös ilmestynyt jo makuuhuoneeseen. Saimme sen ystävältäni, eikä sitä malttanut olla heti kokoamatta.
Sopivat
nimet olisivat olleet tytölle valmiina, mutta pojan etunimestä emme ole päässeet yksimielisyyteen. Mies on ihastunut yhteen ainoaan nimeen. Nimi oli mielestäni kiva, ennen kuin mieleeni tuli yksi ei-todellakaan-kiva ihminen, jonka nimi lausutaan aika lailla samalla tavalla, enkä nyt millään saa sitä pois mielestäni. Noh, onneksi aikaa miettimiseen vielä on.
Seuraava neuvola on 31.3, jolloin katsellaan sitten niitä
kelapapereita. Olen opiskelija, ja ajattelin kyllä olla lukukauden loppuun asti koulussa (eli kesäkuun alkuun). Ainakin kesäkuu (ja ehkä myös heinäkuu) jää myös täysin rahattomaksi kuukaudeksi, kun opintotuki loppuu toukokuuhun ja äitiyspäiväraha alkaa tulemaan pahimmassa tapauksessa vasta elokuussa. Täytyy ilmeisesti siirtyä sitten siksi ajaksi toimeentulotuen piirin, pakkohan sitä jostain rahaa on saada. Samoin kun kelan yleinen asumistuki laittaa vetämään kesäkuusta alkaen. Mutta hyvin suunniteltu on jo melkein puoliksi tehty, jotenka ei hätiä.
Ihania aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
-A & pikkumuru 21+1