Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

neuvola kuulumisia kaikki oli ok!
Pissa puhdas,verenpaine ok,painoa tullut taas lisää...huoh.....sitä kun ei sais tulla!!! ihan herkuttakaan en voi olla: /:ashamed:
Kelan paperit sain,ja huomenna vien ne kelaan,koska muutes siirtyi kelan rahoille? kun mä tulen saamaan sitä mini äippärahaa..

kummeista vielä ite oon aatellut yhtä kaveri pariskuntaa,mut en tie tykkääkö mies,meilläkin käytetty jo molempien maholliset sisarukset tyttöihin..et kaveri kummit saa tämä veijari.

nimistä täällä ei ole mietitty yhtään,rakenne ultran jälk.menin kyllä almanakan läpi pojan nimistä,mut yksikään ei iskenyt:O sen kerkee kyllä sit kahen kuukauden aikana päättämään,ennen ristiäisiä.

työssäolosta itsehän en ole tällä hetkellä töissä,ja luulen että haen töitä vasta kun lapsi on 2-3v..no se jää nähtäväksi,mutta nautin kyllä kotona olosta,ja kun ei nyt ihan ole aivan kauheaa kituuttamista rahan suhteen.

Äityslomapäivien laskemisesta Kiitos vaan kaikille vastanneille. Tiesin toki ton laskurin ja sillä ne jo olen laskenutkin,mutta pomo kai odottaa saavansa Kelalta jonkun ns. vahvistuksen päivistä. Mua niin kyrsii se jätkä kun mikään asia ei kelpaan yhdellä kertaa sanottuna. Palkanlaskennasta olivat sille jotain vastanneet että kelalta tulee joku tarkennus. Sille on pakko kelvata nuo laskurin päivät,eikö vaan? Laskeeko se laskuri ne mahdolliset arkipyhät siis pois?
Oikeesti,sieltähän siis tulee varmaan vaan papru jossa sanotaan että äitiysavustus on myönnetty jne.
Mua niin ottaa kaaliin,kun mikään ei ole pomolle riittävää,ihan sama mikä asia on kyseessä,niin vaikeimman kautta aina..

Ja työssäolosta
Mulla alkaa talviloma 5.4.2012,siis virallinen lomaviikko on vko 15 mutta pääsiäinen siinä sitä hieman pidentää ;) Tuohon perään kesälomia vkot 16-19 ja äippälomalle 14.5.2012!:) Eli eipä ois kun 3vko enää töitä,tarkalleen ottaen 19pvää,jeheeh!!!
Ja kotona meinaan olla sitten toki vanhempainrahakauden ja hoitovapaallakin toivottavasti pidemmän aikaa ja siihenpä jos pikkukakkonen ilmoittaisi itsestään ;)

Hihhiih,mä just tilasin babystyle.fi:stä vauvalle kamaa. Siis Marimekon ruskea tuttipullo ollut mielessä ja sieltä sattumalta löytyi. Tilasin sitten muutakin; tutteja,pulloihin tutteja,sinkkivoide ja puhdistupyyhkeitä pikkupaketti miehelle isyyspakkaukseen ja samalla otin sitten liivinsuojia :D Eipähän tarvi miehen noita sitten etsiskellä kuumeisesti kun me vauvelin kanssa ollaan sairaalasta kotiutumassa jne.. Vaikka eihän sitä tiedä miten tuo maito-poliitiikka omissa boobseissa menee,mut tilasin silti ;)

Miltä supparit tuntuu??

Mulla toisinaan kivistää alamahaa,tunnetta vois verrata siihen kun kovan pissahädän päätteeksi rakko tyhjä niin sehän silleen hieman jomottaa/nipistää.
Tätä kivistystä ilmenee kun on paljon liikkunut ja kumarrellut/ kyykistellyt. Eilen koiran kanssa käppäilyn ja kenkien nauhojen kiinni kurottelun yhteydessä. Kesti sitten jonkun 3min. hieman selkään säteillen. Ei ole ollut tuon jälkeen.
Kovasti vauveli liikuskelee kuitenkin :heart:

Haluaisin kyllä päästä tarkistuttamaan paikat. Mullaha siis on se kontrolliultra tulossa ja kun neuvolassa siitä puhelin,niin neukku ei sit sen takia varannut neuvolalääkäriaikaa,vaikka mun ymmärtääkseni ne ei varmaan puutu mihinkään sisätutkimukseen tms. tuolla ultrassa?!

Tipetsu ja Ykä

Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana! :heart:
Siellä pikkuinen söi varpaitaan ja haukotteli kovasti. Käänsi sitten ultraajalle selkänsä, taisi olla sitä mieltä että hittoako tökit siinä. :D Painoa pikkuisella oli 385g ja kaikki oli niinkuin piti. Vastasi viikkoja 21+0 joten sitä vissiin poksutaan jo tänään. Kuvauksellinen toinen ei kyllä ole, ekasta ultrasta saatiin tosi huonosti kuvia ja tällä kertaa vaan kaksi. Ultraaja kyllä yritti mutta meidän pikkuinen oli vissiin päättänyt että häntä ei kuvata. :D Sukupuolta ei tosiaan haluttu tietää.

Kelan paprut: Minä pääsen täyttelemään Kelan papereita vasta tuossa parin viikon päästä. Neuvolatäti varasi meille normaalia pidemmän ajan hänelle tätä varten joten en nyt tiedä täytetäänkö ne siellä vai mitenkä... :D Selvinnee sitten.

Joku kyseli milloin ihmiset jää pois töistä, mulla tosiaan opiskelut kestää vielä tuonne huhtikuun loppuun ja toukokuun aikana ois tarkoitus saada paperit koulusta. Eli toukokuun alusta olen sitten ihan kotosalla ja aion kyllä nauttia kun kerrankin saa luvan kanssa ihan vaan olla. :)

Tipetsu: Mulla supistukset olen huomannut lähinnä siitä että maha menee aivan kivi kovaksi. Vain kerran mulla on ollut kipeä supistus ja neuvolatäti sanoikin että jos supistukset on kipeitä niin pitäisi ottaa sinne yhteyttä. Yksi kipeä supistus ei kuulema vielä haittaa mutta jos enemmän tulee...

Omena ja Pikku N 21+0 POKS!

Neuvola täälläkin takana :)

Pissa oli puhdas, sf-mitta 17,5 (korttiin tuli vain 17), painoa oli tullut vain 300g edellisestä käynnistä, HYVÄ! verenpaineet oli 140/68 ja hemoglobiini oli noussut, nyt oli 135. Pikkuisen sydämen syke kuulosti jo ihan erilaiselta kun aiemmin :heart: aiemmin ollut vähän sellaista suhisevaa, nyt oli hyvin kuuluvaa ja rytmistä. Sykkeeksi saatiin napattua 140, ans ny kattoo tuleeko tyttö vai poika :p

Tipetsu, kyllä kelalta tulee paperi, jossa näkee, minkä ajan olet äitiys-/vanhempainvapaalla ja siinä samassa paperissa näkee myös sen, että paljonko saat ä-rahaa ja maksetaanko se sinulle (tai mahdollisesti työnantajalle, jos on työantaja maksaa palkkaa ä-loman alussa).
Sinun pomo nyt on vaan ilmiselvästi ihan hukassa ja nämä asiat kyllä selkenevät, kunhan kela saa päätöksen tehtyä.
Ja kyllä, laskuri laskee arkipyhät pois.

Omena85, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä olisi nimi päätetty ja kummit valittu ja kysytty. Meillä oli viimeksi ristiäiset esikoisen ollessa 4 vkon ikäinen ja nyt toivon kanssa, että mahdollisimman nopeasti saadaan ristiäiset järjestettyä ja "pois alta".

Viimeksi muokattu:
Huoh,neuvola takana! Sf mitta vain 19, ukkelin syke 150 ja päätti sitten potkasta doppleriin<3 Pissa puhdas ja HB 143!!! Joten ei lisärautaa tänne =) Painosta taas puhuttiin mutta ei sitä liikaa vielä ole tullut. Mitä mahtavin neuvolatäti meillä!
Raskaustodistus taskussa ja äippäavustushakemus tehty! Nyt pitäs todistus toimittaa työnantajalle ja Kelaan.

Kati ja Den Lille Prinsen 23+5

Tuli mieleen,että mites verokortin kanssa toimitaan kun jää äippälomalle? Eli uus on tullu jne. mutta kun palkkatuloja ei tule enää kun jää äippälomalle. Meillä työnantaja maksaa sen 3kk:tta sen päivärahan ja etuuden erotusta..

Työssä olosta: Itse olin ajatellut jääväni 23.4 pois töistä, mutta haluaisin jäädä viimeistään 26.4 pois. Mun kuitenkin pitää kouluttaa minulle seuraaja, joten voipi olla että aika loppuu kesken (ja loppuukin, kun häntä ei ole virallisesti valittu) ja saas nähdä jääkö kesäloma pitämättä ja aloitankin suoraan äitiyslomalla 4.6 alkaen. Jotenkin olin niin asennoitunut tuohon aikaiseen lomaan, joten oli kuin isku vasten kasvoja, kun tajusin ettei koulutus ole välttämättä ole nopeasti ohi ja esimiehellä on oikeus kieltää pitämästä lomaani (?). Hän kun tänään sanoi että "olethan sinä vielä monta kuukautta töissä". Hehe.

Kummit ja nimi: Ei ole päätetty kumpaakaan, huomattavasti vaikeampi projekti kuin ekalla kerralla :), onneksi on vielä rutkasti aikaa.

SiinaS 22+6

Täällä rakenneultra takana! Vähän jännitti, että vieläkö on hematoomaa jäljellä. Eipäs näkynyt enää :) Istukka on pari senttiä kohdunsuun päällä, joten uusinta ultra rv 28 :(
Toivottavasti se siitä nousee. Napanuora oli kierteinen (?) Halusi niitä nyt seurata vielä. Mulle ultran teki lääkäri. Sillon ei ollu mitään kysyttävää, nyt olis vaikka mitä.

Poikalupaus saatiin :heart: Pojalle meillä oli nimikin valmiina, kun näin unta, että oli syntynyt. Isoveljet oli onnellisia :D

Kelan laskurin mukaan mulla alkais äippäloma 16.6. Ärsyttää olla töissä sen verran paljon, että olen toukokuun kesälomalla ja tuun sitte pariksi viikoksi töihin, jos kykenen. Pomo on täys :stick:
Motivaatiota ei ole kyllä yhtään. En haluais mennä töihin. :(
Tässä mietin, että kuinka pitkään uskallan tehdä töissä siirtoja/nostoja pyörätuolista sänkyyn/wc-pytylle? Pari viikkoa sitten tuntui, että maha ottaa vastaan. Neuvolassa sanoi että niin pitkään kun tuntuu hyvältä. No, eipä tunnu hyvältä. Tätäkäänhän en tajunnu kysyä siltä lääkäriltä päivällä.

Astral ja myttynen 21+1

Tipetsu, kela vie veroa ä-rahasta vähintään 20%, jos sinun veroprosentti on yli 20%, kela vie sen korotettuna 2%-yksiköllä. Kela saa prosentin tietoon suoraan verotoimistosta. Jos toimittaa kelalle muutosverokortin, niin ottaa prosentin muutosverokortista suoraan.
Eli verokortti tarvitsee toimittaa kelalle vain siinä tapauksessa, jos haluaa, että kela ottaa pienemmällä prosentilla kuin 20%.
(ja jos muutosverokorttia tekee, niin muistaa laittaa kelan tuet omaan kohtaansa sitten, ei palkkatuloon)
Itse kun en osannut alkuvuodesta arvioida paljonko saan ä-rahaa, niin laskin koko vuoden palkkatuloilla veroprosentin, mutta aion tehdä muutosverokortin, kunhan tiedän, paljonko ä-rahaa.
Toivottavasti tämä auttoi asiaa :)

Viimeksi muokattu:
onko kellää napa kipeä? siis oikein kipeäkipeä?

Mulla kun tuo kipuilee jatkuvasti nyt...sunnuntain maha oli ihan kivikova ja napa oli ihan törkeen kipeä...en laatikkoa oikein kärsiny nostaa kun vain lonkan päälle kun eteen jos nosti niin huutoa ois tullu :/
Tänään soitin neuvolan siihen neuvontaan ja nainen laittoi soittopyynnön omalle hoitajalleni ja konsultaatiopyynnön lääkräille, mutta mitään ei oo kuulunu :( no kas kummaa, enpä ihmettele...huoh! minnekkähän sitä soittelis että sais jotain tietoa ja apua...jorviin en soita, neuvolassa kukaan ei vastaa :/ ehkä mä kipuan huomenna aamusta työterveyteen sillä ei mulla tuo napa noin kipee oo ollu koskaan ennen...

Onnea mahtavista ultrakuulumisista!

nyt nukkumaan että jaksan ylös aamulla...

onona ja nelonen 20+6

onona mulla oli napa aivan törkeän kipeä tossa rv20-22. Kohtu alkaa siinä paikeilla olemaan navan korkeudella ja uskoin itse sen silloin vaikuttavan napaan. Mun napani muoto myös muuttu ja kaikki juonteet hävisi navan pohjalta. Jossain kohdassa navan yläpuolelta tuntu kun joku lihas ois vihdoin antanu periksi ja kipu hävisi. ei oo pompannu ylös vielä mutta näyttää uhkaavasti katoavan. En käyny lääkärissä tai soitellu mihinkään tuolloin. Nyt menossa rv 25

Huomenia!
Täällä tnä onneksi se lääkäri,kättä särki taas tuossa 6 maissa aamulla,enkä saanut enää sen jälk.nukuttua oikein...pakko saada siihen jtn."hoitoa"..

Niin ja eilen kun oli neuvola tuli sitten varattua se sokerirasituskin se ois sit just kiiras torstaina oon sillon 26+1rv,täällä käytäntö menee sillain et jos jtn.häikkää niissä tuloksissa on,niin neukku soittaa mulle ja pyytää käymään,ennen tuota neuvola lääkäri käyntiä mikä on 27+ viikoilla

PTT 22+6

Moikka! :wave: Tulin just neuvolasta..pissassa oli jotain epämääräisyyksiä ja sokerit hiukan koholla,joten nyt joudunkin sitten sokerirasitukseen..hyvä,että tutkitaan.(Mun äidillä oli raskausdiabetes toisesta lapsesta,ja mun veli syntyikin sitten yli 5-kiloisena! Aikamoinen körmy oli..) Niin,ja lapsosen syke oli 141.Poikasyke? :p Millaiset teillä,joilla on jo sukupuoli tiedossa,on lapsen sykkeet? Onhan tää vähän huuhaata,mutta hauskaa pohdittavaa..Mä niin kovasti odotan sitä uusintaultraa,siihen on vielä kuukausi..jos ei silloinkaan sen tytön sukupuoli selviä,niin GRRRR! :headwall: Painoa oli tullut taas muutama kilo lisää,nyt 55.8.Kyllä se 60 varmaan menee rikki,mutta nyt ei lasketa kiloja..saa tullakin yli 10 kiloa.Ennen raskautta mun painoindeksi oli 18.5.SF-mitta on 23,keskikäyrän tuntumassa. Niin,ja lapsonen on tosi kova potkimaan! Milloinkohan se nukkuu? Ihan pitkin päivää tulee koviakin potkuja,kun istun tai makaan.. :) Niin,ja äitiyspakkaus tuli eilen! Jee! Paljon siellä on vaatteita..ja vaikka ne ei mitään oikein nättejä ole,niin kyllä ne varmasti käyttöön tulee..kestovaipat on myös hyvä juttu,ja kylpytarvikkeet.Sitä patjaa mä ihmettelen,kun se on vaan vaahtomuovinpala.. :O Täytyy hankkia joku kunnon patja lisäksi..voi muuten olla,että meidän vauveli nukkuu aluksi siinä laatikossa..semmonen pikkunen vastasyntynyt varmaan viihtyykin paremmin pikku pesässä kuin isossa pinnasängyssä.. -MB & pikkuinen,rv 25+3

Sukupuoli ja syke: Meille tulossa tyttö ja syke on ollut 140-156.

Töissäolo: En ole tällä hetkellä töissä, mutta virallinen äitiysloma alkaa 29.5. Toisaalta ihanaa, kun on tässä kevään mittaan aikaa laitella paikkoja valmiiksi vauvalle ja innolla jo odotan, että kevät etenee ja pääsee pihahommiin.

Meillä oli tänään odotettu 4d-ultra ja olihan se ihanaa nähdä pikkutyyppi potkimassa ja liikkumassa =) Kaikki rakenteet oliva kuten pitääkin ja edelleen näytti kovasti tytöltä. Painoa hänellä oli komeat 670g

Nandel, 23+6

Terve taas! :wave:

Sokereista, mulla ne oli viimeksi kanssa pissassa koholla. Ihmetyttää, kun oon lueskellut et kaikki (?) muut on lähetetty ensin sokerirasitukseen, mutta mulle iskettiin se sokerimittauslaite kouraan ja käskettiin seuraamaan itse. No nyt oon sitten 2 viikkoa mitannut joka ikinen päivä paastoarvon ja parina pvänä koko päivän arvot (ennen/jälkeen ruokailun), eikä yksikään arvo ole ollut poikkeava. Ja silti sinne sokerirasitukseen on mentävä. No, vauvan parhaaksi se toki on, mutta jotenkin toi meidän neukkutäti on taas yli-innokas.

Sykkeet, meidän tytsillä oli dopplerilla 145-150, neuvolassa aina 150-158. Toi 140 vois olla kumpi vaan, mut kyllä mä sitä tyttöä kuitenkin veikkaan ;) Itse olen ruvennut "murehtimaan", kun mun maha näyttää nyt ihan "poikamasulta", mut eiköhän se 2*tyttölupaus kuitenkin paikkaansa pidä, toi maha nyt vaan on tommonen :D. No, kai ne pojatkin voi pitää Hello Kitty-bodyja yms., heh :LOL:

Maanu ja Keijo 23+6

Eilen poksui jo viikko 25! :)

Täällä on alkanut niin paljon ottaa pattiin tuo jää teillä ja kaikkialla :( Aina kun kävelee ulkona ja on vähänkin jäätä, tuntuu, että vatsaa viilletään veitsellä.. Todella inhottava tunne... Mikään muu ei tätä aiheuta, mutta ulkona kävely ja erityisesti silloin, kun kävelyttää meidän "pakko-päästä-heti-nyt-eteenpäin" -koiria, niin ei oo kivaa ei...

Kelasta ei oo kuulunut mitään, kun viikko sitten toimitin hakemukset äippälomarahasta ja pakkauksesta.

Isyyspakkaus kuulostaa tosi kivalle ja ehdottomasti meillä pitää toteuttaa :)

Jebbis ja mini 25 + 1

Sandrastiina minä menin aamulla työterveyshoitajalle joka passitti lääkärille. Meillä siis ihana vanha mies lääkäri, kovasti tykätty ja kehuttu kokenut mies :)
ja diagnoosiksi sain pieni napatyrä. Nyt sitten kielto omiin töihin ja joudun kevyempiin hommiin... saas nähä mitä pomot tuumaa ku torstaina käyn juttelemassa. Lääkäri tosin sanoi että jos alkavat länkyttää niin soita hänelle niin hän ottaa isompiin pomoihin yhteyttä :)

noh, nyt pitäs osata ottaa rennommin...huoh.

onona ja nelonen 21+0 POKS!!!

Minä jään töitä pois ennen toukokuun puolta väliä. 14.5. alkaa minulla kesäloma. Pidän kaikki tälle vuodelle kertyneet lomani pois. Minulla on vielä säästössäkin säästövapaita, joita pidän luultavasti sitten vasta 2014-2015 talvella, kun vuodelle 2014 ei lomia kerry paria päivää enempää (töihin olen palaamassa elokuussa 2014 näillä näkymin). Ensi vuodelle minulle kertyykin mukavasti lomapäiviä, joista pidän vain pakolliset 15 ja loput jää säästöön.

Ihanaa ajatella, ettei ole tämän viikon jälkeen enää kuin 8 viikkoa töitä jäljellä (ja seuraava lomaviikko on 16.4. alkaen :cool:)

Muuten ei tänne mitään ihmeempiä. Kaveri tykkää pakkautua jostain syystä toiselle puolelle kohtua, mutta ei siinä mitään. Volttia tuntuu heittävän taasen.

Nyt menee taas vahvasti :/

Lähettiin autolla liikenteeseen sen verran et käytiin kattomas missä yks asunto sijaitsee ja palauttamas samalla reissulla leffa. Noh, kerettiin tuonne autoon saakka jopa niin mulla alkoi taas ne krampit tuolla oikeella puolen ja ne tuli aaltomaisina kuin supistukset tulee...nouseee nousee huippu ja laskee laskee...en osaa tarkemmin selittää...mutta ihan puhaltelemaan jouduin että niin lujia olivat :(
oiskohan kymmenisen supistusta tullu peräjälkeen ja sitten hiukan helpotti...nyt maha on pinkeä ja hiukan sellanen arahko...
Mä menetän järkeni ihan oikeasti jos mä en tervettä päivää tän raskauden aikana enää nää...

onona tsemppiä ja voimia!

Hihii, mä jään töistä kesälomalle JO 7.5.2012 :heart: jos siis sinne asti pääsen tän selkäni kanssa. Mutta eipä olisi montaa vkoa jäljellä. Noh, näkee sitten perjantaina kun menee kokeileen töiden tekoa taas. Päivät niin vaihtelee tuon selän kanssa, jonakin päivänä vaan itkettää kun sattuu niin paljon eikä huvitä tehdä mitään, joinan päivinä ei mitään hätää : / Mutta päivä kerrallaan.
Meille selvisi vihdoin eilen, että kylppäriremppa alkaa 3.5.2012 ja kestää toukokuun. Oli siis pelkona että tulisivat vasta kesäkuussa! Asumme sitten toukokuun mun vanhempieni luona toisessa kaupungissa, vaikka remontti pitäisi toteutua niin että täällä voisi asua. Anoppi on alkanut katsella paritalopaketteja!! Niin että muutettaisiin samaan taloon. En oikein tiedä mitä ajatella. Mulla on aika hajuton, mauton ja äänetön anoppi. Ei puutu meidän asioihin, mutta on pyydettäessä apuna. Niinkun lupas tulla järjestämään paikkoja mun miehen kanssa kun remppa tulee ja sen jälkeen lupasi tulla siivoamaan remontin jälkiä. Kun siis en tälläkään hetkellä kauan jaksa seistä ja puuhastella.
Huomenna poksuu taas vko täyteet :heart: Käsittämätöntä miten nopeaan aika kuluu!

Kati ja Den Lille Prinsen 23+6

Voi ei, onona! :( Paljon tsemppiä kipuilujen kanssa. Onneksi teillä on noin ihana työterveyslääkäri, ettei nyt enää ainakaan sitä tarvii stressata. Toivottavasti levolla menisi ohi tuo ikävä vaiva :hug:

Täällä kanssa tullu muutamia kipeitä supistuksia, mutta luulen niiden johtuvan ihan stressistä. Nyt pitäis tajuta ottaa rennommin ja käyttää jokainen ylimääräinen hetki lepoon. Rautakuurille jouduin, sillä hg oli pudonnut 138:sta 118:aan.

Sykkeistä sen verran, että meillä vauvan sykkeet oli viimeneuvolassa 140 ja neukkutäti kysy luvattiinko meille ultrassa poikaa. Mutta mehän ei ultrassa saatu tietää ollenkaan kumpi sukupuoli on kyseessä, joten aika jännä. Myös työkaveri sano sykkeet kuullessaan, että selvä poika. Jännäksi menee siis! Mielenkiinnolla luen täällä niiden sykkeitä, joilla sukupuoli tiedossa :)

sopaka ja öisin potkiva seelis 22+6

sukupuoli ja syke mulla oli eilen neuvolassa sykkeet 130-140,ja poikaa odotellaan...ja se sf mitta otettiin ekan kerran,ja meni ihan keskikäyrällä oli 19.

voimia teille supistuksista kärsiville!

Tänään kävin sitten terveysasemalla,ja olin siellä 2h!! ensinnäkin lääkäri oli puol tuntia myöhässä..ja sit olin siellä toisen puol tuntia,kun menin tuosta kädestä,ja se konsultoi vielä jtn.toistakin lääkäriä,ja molemmat oli vahvasti sitä mieltä et se olis nyt sitä ranneoireyhtymä,johon sain sit lastan yöksi,näin raskausaikana ei sille mitn.tehdä muuta.

ja huomenna meen hakemaan vielä paremman lastan+ mulla on se ekg,otetaan nyt varmuuden vuoksi.

Yhteistyössä