Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Ullis82 kyllä se sinun kipukynnyksesi on nyt korkeampi ;).

Mua alkoi tänään kauhistuttamaan. Enää muutama viikko ja pienokainen on maailmassa. Apua, kauheasti vielä valmisteluja ennen vauvan tuloa. Mä en oo valmis vielä! IIIIK! Tai ainakaan jos päättää syntyä etuajassa :D. Noh, onneksi en ole ainakaan VIELÄ pakokauhua itselleni tästä tehnyt. Kaikkea kyllä oon pelännyt ja stressannut ihan sieltä raskauden alusta asti. Toivottavasti minusta ei tule mitään hysteeristä äitiä, joka aluksi tarkastaa koko ajan, hengittääkö lapsi nukkuessa ja isompana uskalla päästää pihalle yksin, jos vain sattuu jotain ym. ym. Ehkä opin relaamaan...Ehkä :D

BiiQ ja Pikku-höppänä 35+2

PS. Hyvä tänne kirjotella välillä, niin pysyy kärryillä, että kuinkas paljon niitä viikkoja nyt onkaan, ku meinaa välillä kärryiltä tipahtaa :p
 
  • Tykkää
Reactions: Ullis82
Kohdun painelu Voisiko ne mun tuntemukset siitä tosi kivuliiasta painelusta johtua siitä, että oli sektio takana, mä nimittöin ihan itkin niiden ekojen päivien paineluiden aikana, kunnes tajuttiin että otan buranaa puolisen tuntia ennen painelua :)

Huisp Olispa kuva jossa näkyy kun hymiö syö kourakaupalla salmiakkitutteja;) Mä tuijottelisin sitä kaikki illat. Namsk, voihan salmiakkitutit

Maanu Ihanaa, että näit sanoman tekstissä, mietin miten muotoilen asian niin, että et tunne minun väheksyvän pelkojasi, koska se vähiten mielessä oli <3 Mä esikoisen ja tämän kakkosen ajan olen aina saanut jännittää tuleeko meille sydänvikainen lapsi, meillä on prosenttuaalisesti aika kovat "saumat" saada lapsi jolla sydämessä voi olla kovastikin vikaa (ja ravannut tukimuksissa varsinkin esikoisen aikaan kovasti), joten osaan ymmärtää kun mietityttää tuollaiset asiat. Esikoisen aikaan kuitenkin löysin jo ajattelumallin "kyllä kaikki sutviintuu kuhan vaan jaksaa hiihellä oikeeseen suuntaan", ja jotenkin se rauhoittaa mieltä :)

Katiii :hug:

ptt jokohan kohta oot synnyttää :))

sarif2012 TERVETULOA sydämenpohjasta, vau!

:heart::heart:Mulla on ärsyyntynyt ja levoton olo, mutta silti jotenkin niin ihana, sekin vähän ärsyttää: kun ärsyttää ja silti on ihanaa (?). Ottakees siitä sit selvää =)
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Tervetuloa Sarif2012!

Nyt on ihan pakko kysyä että onko muita joilla ei ole vielä mitään hajua vauvan nimestä? :D
Mulla on jonkinlainen listan kyhäelmä mutta sitä ei oo katottu varmaan kuukauteen. Kaikkea muuta olen touhottanut mutta nimiä ei ole mietitty. Alan pikku hiljaa stressata sitä että en osaa stressata tuota nimen miettimistä. :D Jotenkin tuntuu että kait sitä sen nimen sitten "tietää" kun se vauva syntyy, vielä kun ei edes tiedä onko hää tyttö vai poika. Ja sitten toisaalta taas alkaa vähän jännittää ja pelottaa että joku nimi pitäis olla mietittynä kun tuntuu että teillä muilla on. Argh. :D

Muuten täällä kärsitään kovasti edelleen liitoskivuista. Vaavi potkii kovaa ja paljon, jalkaa ja peppua tungetaan kovasti kylkiluihin. :) Ei tartte liikelaskentaa harrastaa.
Suututtaa vaan kun en kerennyt tänään soittaa neuvolaan niitä hepatoosi tuloksia, tai siis kun viimein kerkesin tarttua puhelimeen niin sillä minuutilla meni neuvola kiinni. Joten ei muuta kun huomenna uusiks..

Omena ja Pikku N 33+5
 
OmenaUskoisin, että jos kokeissa olisi ollut jotain hälyttävää olisivat soittaneet sulle kyllä :) Koska mulle soittivat loput arvotkin mitkä tulivat myöhässä "etten huolisi".

NimetMeillä on tasan yksi nimi minkä mies kelpuuttaa, mulla olisi iso liuta. Sovittiin että katellaan sit sairaalassa mille poika näyttää ;)
 
vauvan nimestä

meillä ei ole hajua mikä valitaan ja päätetään,kattoo sit keneltä näyttää,mä en osaa päättää jo valmiiksi,jos ei se sit näytäkään siltä: /
Mut on mulla tuolla almanakassa varmaan yli 5 eri vaihtoehtoa: On ainaskin Valtteri,ja Sami ja miehen toinen nimi tulee sit pojalle;) oli niitä muitakin ihan perussuomalaisia.

TanjaSii toivotaan toivotaan et pikkuhiljaa kypsytään,ei kuiteskaan ennen juhannusta,mut sen jälk.sit,onnex paikat oli jo pehmentyneet:whistle:
 
Vauvan nimi ei käryä, ei vieläkään. Ehkä sitten selviää kun hänet tapaamme. Mies on yrittänyt kysellä et ketä siellä masussa on, mutta ei oo vielä vastannut :heart:

Kiitos Maanu ja TanjaSii Ehkä tää tästä. Mun varmaan kannattais laittaa itseni kiinni vaikka patteriin niin en puuhastelis.
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii ja Maanu
Nimistä, meillä on nimet "päätetty". Tosin omia ehdotuksiani en saanut läpi. Mut ihan kivan kuuloiset nimet on mietitty sekä pojalle että tytölle, ku ei kerran oo tietoa kumpi on tulossa.

Vauvan vaatteet varmaan tarvis seuraavaks jaksaa pestä (siis tän kaiken muun tohinan keskellä, meillä kun on vähän tää muutto vielä vaiheessa). Ainakin niin nyt ajattelin kun tänä aamusti niin kovan kipu kohtauksen sain että ajattelin jo et tarvii lähteä synnärille pyörähtämään. Vähän pelottaa ajatus et oon näiden muksujen kanssa kahden silloin ku synnytys lähtee käyntiin..
 
nimestä meillä on jo tyttö vauvalle nimi,mikä "löydettiin" jo alkumetreillä. se varmaan tulee etunimeksi mutta toisesta en tiedä,saatikka sukunimestä!!

mulla kun on toi 9v aiemmasta suhteesta ja sillon olin tyhmä kun annoin mennä miehen sukunimelle. mies ei oo lasta tavannu meiän eron jälkeen,josta aikaa reilu 6v. ja erosin koska oli hullu,eron jälkeen otti lapsen nimen tatuoituna käteen näkyvälle paikalle ja alko kiskoon huumeita! meni naimisiin itteensä nuoremman muijan kans joka vihaa miehensä lasta,vaikkei koskaan oo todellakaan edes nähny. ei vaan suodata kuulemma. kerran törmäsin heihin baarissa ja tää muija tuli haukkuun mut ja lapsen h*oraks :D aivan jäätävä tapaus..no kuitenkin siis nyt mietin et kenen sukunimelle tämä uusi menee koska oon aikeissa vaihtaa vanhimmankin mun nimelle,niin sitten olisin samalla sukunimellä omien tytsyjeni kans :heart: jos joskus naimisiin niin sitten vaihdettaisiin kaikki,koska mun nykynen mies on enemmän isä tälle mun ekalle lapselle kun biologinen ikinä ollut. huh huh tulipa taas selvitystä,nimestähän tässä oli puhe :D

te ootte kaikki niin ihanasti laittanu kaiken valmiiks et mä päätin alkaakin jo ens viikolla peseen noita vauvan vaatteita :) muutama pullo pitää viä ostaa ja vaippoja,niin ja nannia ja baby swingi :D eli kaikkee viä! apua :)

perjantaina mennään viroon päiväks shoppaileen niin jos sieltä hello kitty kaupasta vaikka löytyis jotain :)
 
Hei!

Tänään olikin käynti aamulla äippäpolilla, istukkakontrollissa. Hyviä uutisia saatiin, eli onneksi istukka oli noussut tarpeeksi ylös kohdunsuulta, joten saan luvan synnyttää alateitse! Helpottava uutinen minulle sinänsä, että olin jo ehtinyt maalaamman itselleni kauhukuvia sektiosta, jota siis pelkäsin yli kaiken-en tosin tiedä miksi. Ja eihän se ole vieläkään 100% varma ettei sektioon joutuisi jos jotain menee vikaan alatiesynnytyksessä...

No sitten jouduinkin vielä tunniksi sydän- ja liikekäyrään kun ultratessa ei vaavi liikkunut ollenkaan, teki vain hengitysharjoituksia... No oli toinen vaan nukkumassa kun heti aloitti kauheen mekastuksen kun käytölle mentiin, eli kaikki oli hyvin!

Onko teille muille annettu minkälaisia painoarvioita? Tänään lääkäri sai Ultran mukaan painoarvioksi 3,1kg ja viikkoja kasassa sen 36+2...

Nimikin on jo päätetty, jos siis lääkärin veikkaus tytöstä osoittautuu oikeaksi... Pojalle ei olla mietittykkään nimeä, ollaan niin nyt saamassa sitä tyttöä...sitten se onkin poika!:D

minun iäksi voi nyt päivittää 30
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Nimiasiaa elikkäs minulla myös tyttö aiemmasta suhteesta ja olin yhtä hölmö kuin Brooke ja annoin mennä miheni sukunimellä, onnea kun ei kestänyt kuin muutama kuukausi syntymän jälkeen, ja sitten alkoi myös huumeet ja viina maistumaan. kun sain taisteltua yksinhuoltajuuden kävelin maistraattiin ja maksoin jotta saisin tyttärelleni sukunimen joka hänelle kuuluu!! Nykyinen mieheni on ymmärtäväinen asian suhteen ja lapsellemme tulee minun sukunimeni. Ja mekin olemme puhuneet jos vaikka joku kaunis päivä menisimme naimisiin ja koko rempalle laitettais sama sukunimi. En pysty enkä halua että tyttäreni jäisi ulkopuoliseksi millään tavalla tästä perheestä. etunimeä ollaan mietitty ja mietitty niin etten jaksa enää edes ajatella. Mieheni on koko raskauden ajan ehdotellut nimiä melkein päivittäin enkä enää jaksa. Aina tulee jou ärsyttävä ihminen mieleen ehdotetusta nimesttä tai sitten jomman kumman tutun lapsella on jo nimi käytössä. Kauheen vaikeeta!!

Huomenna viikkoja tasan 35 :)
 
Meillä on ollut vauvalle nimi jo pitkään. Ainakin ensimmäinen etunimi (kutsumanimi). Juttelin vauvasta jo ennen rakenneultraa kyseisellä nimellä. Niin poikaolo mulla oli :D. Ja kun rakenneultrassa lääkäri tuumasi, että poika on, niin mieskin alkoi puhumaan samalla nimellä meidän vauvasta.
Jotain tyttöjen nimiäkin ollaan mietitty, mutta eipä isommin... Jos nyt käy niin että tämä meidän poika onkin tyttö, niin eiköhän se sopiva nimi sitten tule :D.
Oon ajatellut, että onkohan se millainen shokki, jos ei tämä lapsi olekaan poika, jota kuvittelemme odottavamme :D. Ehkä siinä hetki menee, kunnes tajuaa, että sama vauvahan se on, joka on mahassa myllertänyt, vaikka nimi ei voikaan olla sama, heh.
 
Heippa pitkästä aikaa! =)

Onnea nyytin saaneille ja isot tsempit niille ketkä lähtevät pian omiaan "hakemaan"! :heart:
Mihin tämä aika on mennyt???

Safir2012: Ihanaa että teillekin ihme suotiin! :heart:

Alkaa olla muutto suoritettu. Sopii muuten hyvin tuo touhu pesänrakennusvimmaan, ei ole ikinä ollut kämppä näin nopsaan kunnossa :D Vaikkakin nyt on aika naatti, huh. Vauvan vaatteet olis vielä pestävä ja viikkailtava paikoilleen, jotain pikku hankintoja tehtävä myös. Aika hassua, että muutto ei juurikaan stressannut, mutta meinas mennä yöunet kun vauvan tavaroita pohdin!

Meillä ei ole nimistä hajuakaan! Eikä edes ihmeemmin yritetty miettiä, mutta kai se nimi sitten löytyy, kun vauva on maailmassa. Kahdelle edellisellekin nimi on onnistuttu keksimään vasta viikko ennen ristiäisiä :D

Synnytys on alkanut pyörimään mielessä ja jännittääkin jonkin verran, jotenkin tuntuu että se on niin lähellä ihan yhtäkkiä! Mieskin on alkanut selvästi jännittämään, hänelle kun tämä on ensimmäinen kerta.
Jotenkin sitä on niin onnellinen kun olo on vieläkin tosi hyvä, eikä merkkejä alkavasta synnytyksestä ole ilmaantunut (kop kop kop). Yhden ennenaikaisen synnytyksen kokeneena kasvatan vauvaa masussa mieluummin vaikka yliajalle, tai ei se synnytys vaan vauvan tilanne. Oli niin raskasta kun ei saanut pientä vierelle eikä kotiinkaan moneen viikkoon. Aina sitä vaan jännittää, kun raskaus menee samoilla viikoilla, juuri näihin aikoihin vauva silloin syntyi.

Bobble ja touhukas pieni 34+1
 
nimistä meillä on pari nimeä valmiina.mä ehdotin sagaa ja mies saraa ja mä taivuin saraan sit kanssa kun oli niin samanlainen nimi ja sofia on mun valkkaama eli sara sofia ainakin tulee(jos vauva näyttää yhtään siltä)mies ehdotti sit yhtä nimeä josta mulla tuli romanit mieleen ja samaa on moni muukin sanonut ja appiukko sano kanssa et ihan mustalaisnimi joten ehkä se vaihdetaan..se yhdistettynä ruotsalaiseen sukunimeen niin voi olla että yhtälö ei ole kovin hyvä :) sieltä hautausmaaltahan tosiaan löyty monta kivaa vanhaa nimeä.ehkä joku niistä..

väsymys mä nukuin viime yön ihan loistavasti 8h ja heräsin vasta päivällä.kauppareissu oli nopea mut sen jälkeen en jaksanut enää mitää.oli pakko ottaa 4h päikkärit tossa..tietää jo ettei taas nuku yöllä. äsken kun nousin ylös tuntui alhaalla sellainen muljahdus ja viiltävä luukipu.ihan kuin olisi vauvan pää pudonnut entisestään alaspäin ja samaan aikaan supisti..olisiko vauveli nyt sitten ruuvannut itsensä lopulliseen valmiuteen.koko päivän tullut sellaisia selkä/vatsa/lantio kipuja ja supisteluja ja tuntunut siltä että ipana vääntää päällään tuolla oikein urakalla.ja välillä potkinut vauhtia kylkiluista.
 
Viimeksi muokattu:
Nimistä: Meillä tosiaan on pojan nimi aikalailla päätetty, mutta tytön nimestä ei ole päästy vielä yhteiseen mielipiteeseen. Ja tosiaan meillä molemmilla on se tyttöolo ollut alusta asti, että saas nähdä kumpi tulee... Tosin en tiedä miksi, mutta mulle on ruvennut vaan vahvistuun se poikaolo tässä viime viikkoina. Ilmeisesti valmistelen itseäni siihen mahdollisuuteen, että Hippu onkin poika. Ehkä ihan hyvä vaan, etten "järkyty" sitten laitoksella.... :LOL:
Sisko vei pari kuukautta sitten juuri ne tytön nimet, joista itsekin pidin. :kieh: Ja siinä sitten meni vaihtoehdot ihan uusiksi. Noh, hän kerkesi ensin, ei voi mitään!

Mulla tuli illalla kamala paniikki, kun tajusin, että oon syönyt lähes koko raskausajan noita vähähiilihydraattisia leipiä 2-4 siivua päivässä ja niissähän on pellavansiemeniä. Yhtäkkiä vaan tajusin, että nehän on muuten kiellettyjen listalla. Katoin äkkiä pussin kylkeä ja niitä pellavansiemeniä on niissä joku 10 % 100 grammassa, Noh, ajattelin että ei siis ihan kamalasti per leipä. No sitten äkkiä googlettamaan asiaa ja selvisikin, että leivässä ne eivät kuulemma (????) haittaa. Sitten tutkin asiaa muutenkin, niin niitähän on tosi monessa "tavallisessakin" leivässä, ja jossain luotetttavalla sivulla sanottiin ettei niitä tarvitse leivän päältä alkaa pois ottamaan. Huoh, luojan kiitos! En siis ole mitenkään ylihysteerinen noiden kiellettyjen ruoka-aineiden kanssa, mutta noita pellavansiemeniä rupesin ajattelemaan tosissaan kun niitä syön leivässä päivittäin. Mutta ilmeisesti huoleni oli turha, kai.........?????

Tänään poksuu: POKS POKS POKS 34!!! :heart:

En olisi uskonut, että näin loppuraskaudessa tuntuu haikealta mennä eteenpäin viikkoja. Eilen illalla juuri ajattelin, että voih, kohta Hippu syntyy tähän maailmaan ja masu kutistuu pois. Sitten ei enää tunne liikkeitä sisällä ja koe kaikkea sitä ihmeellistä mitä raskaus tuo. Noh, saattaa olla että sitä ihmettä ja suurta rakkautta on sitten siinä pienessä nyytissä ihan omassa sylissä.... :LOL: Ja ei enää edes muista ikävöidä sitä masua.

MiNi87 ja Hippu 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Maanu täällä ei ainakaan olla lähtökuopissa. Ei vielä yhtään, pienintäkään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. Supistuksia ei tule, vauva on tosi ylhäällä jne. jne. Synnytys tuntuu vielä aika kaukaiselta..

Nyt tosin tuli semmonen mieleen, että kaikki mahdolliset lastenhoitajat on kesälomalla (ja reissussa) just mun lasketun ajan aikoihin. Eli nyt iski sitten sen suhteen vähän paniikki, että kuka saadaan noita kahta muksua hoitamaan synnytyksen ajaksi vai joudunko synnyttään yksin. Onko teillä kokemusta yksin synnyttämisestä? Onko sillon koko ajan kätilö siinä huoneessa, vai joutuuko siellä todella olemaan yksin?

Nimestä ei oo meillä vielä varmuutta. Ilmassa on muutamia vaihtoehtoja, mutta jotenki tuntuu, että ei löydy mitään semmosta, joka täysin natsais mulle ja miehelle. Kaks edellistä on löytyny niin helposti. Tyttöjen nimiä ois kyllä mielin määrin! Mutta eiköhän se sieltä taas vahvistu, kun näkee, että miltä se pikkumies oikein näyttää. Harva kai täällä on ilman nimeä jääny :)
 
U2
POKS POKS RV 38+0


Kuopus herätti 4:20, jonka jälkeen uni tuli klo 7:00... kävin jo välissä syömässäkin ;)
Köpiel jumppasi aikansa ja ei vaan tullut uni. Onko muilla samaa?

U2&Köpiel :heart:
 
Unettomuus vaivaa, vaikka väsyttää. En vaan saa nukuttua. Yössä 3-4h putkeen (usein aamuyöstä) ja se on siinä. Muut ajat valvon ja pyörin.

oudot vaivat mua turvottaa alapäätä, ei ole kohjuja jne (esikoisen aikaan sama juttu) niin yöllä kun vihdoin nukahdin, heräsin outoon kipuun ja ah, alushousujen sauma oli UPONNUT mun häpyhuuleen, siis oikeasti sai "repiä" sen siitä juonteesta irti, ja nyt on kipeä alapää. Siis aivan uskomattomia vaivoja iskee!!!

Sokeritasapaino mulla ei kestä enää aterioiden jälkeiset arvot järkevinä 8-10 ovat alkaneet olemaan(ja vauva siten tosi levoton). Onneksi torstaina se kys, tuskin enää lääkitystä aloittaat, en usko. Mutta luulen et tarkempi seuranta alkaa taas vauvan suhteen, voihan jos joudun osastolle kun tuo esikoinen ei kyllä ymmärrä :/
 
Heippa kaikille hellemasuille !!!!

Maanu, ja muut kamut, kiitos ihanasta vastaanotosta!! Tuli niin hyvä mieli <3
Eli tässä mun tiedot: LA 2.7.12. Safir2012/ 33v / esikoinen / TYKS / poika


BiiQ Mulla on ollu kanssa tosi sekaiset tuntemukset, sillä aika käy vähiin, ja kaikenlaiset ajatukset pyörii päässä 24/7. Mäkin oon stressannut koko raskauden, koska tää on ollu muutenki vaikea alusta asti.. Mut hei, kyllä me tästä selvitään !!!!


TanjaSii tuli ihan hymy huuleen kun luin sun loppukommentit tuosta " ärsyyntyneestä fiiliksestä ". Toi on NIIN totta :) Mulla on aivan samanlainen olo...kukaan muu ei voi ymmärtää raskaana olevan ärsyyntymistä kuin raskauden itse kokenut.. Ne miehet ei vaan tajuu..

BROOKE:Mukava, et oot keksiny mieleistä hommaa tähän loppuajalle :) Se tosiaan pitää kaikenlaiset ajatukset poissa. Tsemppii sinne synnytystavan arvioon !! Ja loma on aivan ihana juttu, ei tarvii miettii työjuttuja.. mä olin jo silloin maaliskuussa ( jolloin saikulle jäin ) niin hajamielinen, että parempi että sain poistua :) Mansikoita on tullu jo naatiskeltua moneen otteeseen, on ne niin hyviä. Eiku lisää hakemaan!!

olipas sulla ens alkuun pelottava mies...Onneks pääsit sellaisesta eroon lapsesi kanssa.. Tuollaiset ovat niin kamalia juttuja ettei niitä soisi kellekään tapahtuvan !!!

alisa77 mukavaa, että pääsit aloittaa mammaloman :) pääset ansaitulle levolle. Sullakin tuntuu olevan tuo työ aika hektinen....mä oon miettiny kans tota, kun mutsi on lupautunut tulemaan " sitten jokapäivä " auttaan...En kyllä ihan haluais hänen täällä olevan jokapäivä, mutta hyväähän sillä tietysti tarkoittaa...mutta silti..liika on aina liikaa..

noola mä ainakin sain sovitun sektioajan vkolle 38. Mutta jos on tullakseen aiemmin, niin sitte tehdään päivystyksenä ilmanmuuta. Kyllä sunkin pitäis se aika saada sitten melkein heti silloin samalla käynnillä. Mä ainakin sain. Tyksin lekurit tekee mielellään sovitut sektiot vko 38.. Oisin kyllä ollu jo aiemmin valmis.... Ja oon samaa mieltä sun kanssa noola siitä,että mäkin oisin mielelläni synnyttänyt normisti alakautta kuin sektiolla. Mutta minkäs teet, kun on tällainen riskiraskaus...

nipsu83 kiva kuulla, että sulla on hyviä kokemuksia sektiosta. Uskaltaako kysyä, ´( ei ole pakko vastata :) )että saitko heti hyvin pissattua sen kestokatetrin poiston jälkeen ?? Mulla vaan on aiemmista endo-leikkauksista jääny residuaalivirtsaa reilusti rakkoon, enkä kyennyt pissaamaan juuri lainkaan, kun kk oli poistettu.... Oli sitte pakko kertakatetroida....äyk. Se tässä mietityttää, että miten nyt sitten taas käy....


Juuli-Luuli ihana kuulla, että raskauduit niin nopeaan !! Mukavaa, että nla- käynnillä oli kaikki ok !

MiNi87 tsemppiä viime metreille, äippäloma on niin :heart: Ja se on kummallista, että näillä viimeisillä viikoilla se väsymys on niin loputonta ( ainakin mulla ) , ettei oikeen jaksa tehdä juuri mitään. Ehkei sitä tarvitsekkaan :) ? Miten kovia ne sun yölliset tärinät ovat olleet ?? Pystytkö kuitenkin syömään iltapalan normaalisti ? Kuulostaa ihan sokeriarvojen heittelyiltä...Maxin juonnistakin se voi kyllä tulla..Tylsä juttu.

OMENA85 tosiaan ne liitoskivut ovat yhtä helv....ä !! mitkään panadolit ei niihin auta..tiedän tunteen.. on hurjaa kun se pikkuinen todella mekastaa mahassa niin, että menee ihan ilmat pihalle..miten ne sun hepatoosiarvot meni ??toivottavasti olivat kunnossa !!! Tsemppiä !

NIMISTÄ tosiaan sen verran, että olin ensin niin varma tytöstä, että olin ajatellut vain tyttölupaukselle nimiä....Kunnes käytiin 4D uä:ssä, niin isot pallit siellä sitte olikin..meni pasmat aivan sekaisin :) Mun mielestä poijalle on niin vaikee keksiä nimeä...Mutta kyllä se sitten varmaan siitä muotoutuu..

U2 onnea komeasta rajapyykistä 38 !! Tsemppiä !!! Täältä mekin tulemme, mutta vähän jäljessä vaan :)


Tekuin,
Safir 35+2 ja Ihme-Poika Robin
 
Nimistä Meillä ollut jo vuosia nimet niin pojalle kuin tytöllekkin, ja toinenkin nimi on nyt mietitty meijän pojalle, annetaan sama kuin miehen toinen nimi. Joten sen puolesta ristiäiset voi pitää aika piakkoinkin, koska kaikki on valmiina :)

MiNI87 Mä oon syöny niitä espanjalaisia mansikoita koko ajan ja nyt huomasin toiselta palstalta että joku on vältelly niitäkin. Oon toki pessy ne aina huolella. Oon myös syöny muutaman kerran parmankinkkua ja sekin on kuulemma kielletty... Noh, mun kaveri veteli koko raskausajan sushia ihann hyvällä omalla tunnolla. Siihen mä en oo uskaltanu koskea kun ei kalan tuoreudesta tiedä ikinä..

Onkos muut syöny jotain kiellettyä? :popcorn:

Lonkkia särkeny taas koko viime yö ja nyt oikea polvikin vihottelee :/

Vähän OT mutta onko kellään teistä muista sukulaista tai ystävää joka kärsisi lapsettomuudesta? Mulla ainut veli on kärsiny vaimonsa kanssa jo 7 vuotta ja suhtautuminen mun raskauteen on aika vaikea...
 
Viimeksi muokattu:
Safir2012 tervetuloa tänne "hömppä" mammojen joukkoon=) Hienoa et oot päässyt kokemaan odotuksen ihmeellisen maailman vaikka lääkärit siihen eivät toivoa antaneet.

Alapäästä tuli mieleen (jollain ilmeisesti kauhea turvotus), mulle on ilmestynyt ihan älytön kutina alapäähän mitään muuta oireita ei oo (aattelin et jos olis hiivatulehdus ni luulis muitakin oireita olevan). Huomenna on onneks neuvolalääkäri ni saa siellä sitten kysäistä mitä pitäis tehdä. Lisäks mulla hautuu nuo nivuset usein rikki:( tuntuu todella inhottavalta.

Maijamehi ja katkarapu rv 35+5
 
Kolmannen haaveilija:Mulla oli myös eilen ( 36+2) aika äippäpolilla. Kokoarvio oli 3,2kg tällä hetkellä. Nyt oonkin tässä koko eilisen laskeskellu mitäköhän se mahtaa olla syntyessään:confused: paljonkohan painoa tulee tässä lopussa/vko...Meillä aikaisemmat painanu 1. 3750g (39+6),2. 3980g(40+0)
Mulla sovittu käynnistys viikolle 39 jos ei ennen sitä ole tullakseen, ei siis tuon koon vaan aikaisemoien nopeiden synnytysten takia...

Safir2012: Ihana toi sun raskautuminen!:heart:

Nimistä on ollu puhetta. Meillä on pojalle valmiina pari sellasta nimeä, mistä molemmat tykkää. Katsellaan sitten mikä sopii pojalle itselleen=) Halusin jo ekalle pojalle toiseksi nimeksi Rasmus , mutta miehelle ei silloin kelvannut kun tuli kuulemma se bändi mileen:headwall: Just! Aion sitä rupee myös kohta viljelemään jo valmiiksi..

Moni onkin jo kirjotellut, että ei tunnu mitään ennakoivaa. Mulla oli eilisessä tutkimuksessa kohdunsuu sormelle auki ja jonkin verran jo pehmennyt ja lyhentynyt. Yritän nyt ottaa ihan iisisti, koska haluan päästä sinne käynnistypäivään asti.. Viikon päästä taas tilannekatsaus. Mulla siis tuntuu sellasta painetta/kipua varsinkin kävellessä. Edellisissä raskauksissa ei mitään tällästä.. ärsyttävää!!

Mileh 36+3
 
Mileh, eikö sulle mitään sanottu että minkä kokoinen olis mahdollisesti la ajankohtana? Mulle viime raskaudessa sanottiin ku kävin kokoarviossa, olivat kyllä sitä mieltä että paino olis ollu 4kiloa, mut neiti painoi sitten 3,8kiloa (no ei nyt ihan kauheesti heittänyt). Mulla viime raskauden lopussa oli kans painetta/kipua kävellessä, silloin oli viimisellä lääkärikäynnillä kohdunsuu auki ja kohdunkaula lyhentynyt sekä pehmentynyt, nyt on kanssa ollut ihme kipua kävellessä. Huomenna onneks selviää onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään ku on neuvolalääkäri.
 
Tänä aamuna iski toisen kerran semmonen kipeä supistus.. :/ nivusissa poltteli jotain 3 minuutin ajan ja sai tosissaan heilutella itteensä että ei sattuis niin kovin. Eilen neuvolassa mainitsin niin terkkari (oikean neuvolatädin sijainen) oli sitä mieltä että nou hätä jos ei tuu mitään vuotoa tms ja mukelo liikkuu. Eli ei kait tässä sitten, Typy potkii nytkin minkä kintuistaan kerkee :)
 
Meilläkin on jo pojalle nimi tiedossa. Tosin miehen isä ilmeisesti haluais nyt saman toisen nimen tulokkaalle, mikä on hänellä ja miehelläni. Mä en vaan hirveesti oo innostunu, koska se ei yhtään sovi muihin nimiin mitä ollaan suunniteltu.

Kielletyistä ruuista. Mä oon syöny ihan huoletta juustoja ja oikeestaan kaikkea ihan normaalisti. Ainoana oon välttäny kaupasta ostettua graavilohta ja tyhjiöpakattua kalaa. Isäni luona söin kuitenkin itse graavattua lohta eikä siitä mitään ainakaan tullut.

Täällä takana ihan hirvee yö. Söin illalla sämpylän ja voi jeesus, mikä närästys siitä tuli. Koko yön närästäny ja närästää edelleen. Tuntuu, että mitään ei enää uskalla syödä, ku kaikki närästää. Nyt lähen kyllä kipaseen apteekista losecia.

Noola ja Pikku-H 36+2
 
Kutina siellä turvotuksen lisäksi iski tänne, onneksi on apteekki lähellä, canestenin hain. Tosin luulen, että johtuu enemmän tuosta turvotuksesta, mutta kun hiivaankin taipuvaisuus niin hoidan hiivana.

Kielletyt ruoat Mä olen syönyt miltei kaikkea, suomalaisiin tuotteisiin luotan ettei ole listerineaa tai vastaavaa :) Juustoissa nykyään harvoin on "ei pastoröitua" maitoa, anoppi taisi esikoisen aikaan ihan jonnekkin soittaa(teki jouluna mieli kutunjuustoa), niin kertoivat kutun juustostakin(sellainen pieni kotitila missä tekevät), että on pastoroitua vaikka tuoteselosteessa ei luekaan :) Ja kyllä mä söin yksipäivä ruotsalaista pakastevadelmaa, enkä ollut keittänyt niitä! Koska teki mieli pakastettu.
 

Yhteistyössä