Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Safir Tervetuloa joukkoon! Ihanaa että teillekin on pienokainen tulossa! :heart:

Noista kielletyistä ruoka-aineista.. Oon yrittäny jonkun järjen pitää hommassa mukana mut en oo stressannutkaan turhia. Oon syönyt jo ulkomaisia mansikoita (huuhdeltuna), eilen tein juustokakkua tuorejuustosta ja sitäkin on jo syöty.

Omena85 tsemppiä sinne, kuulostaapa aikamoiselta tuo neuvolatoiminta. :/

tyttönen87 onnittelut pienestä (ihan sananmukaisesti) tytystä! :heart: Kiva kuulla että kaikki on pääsääntöisesti kunnossa vaikka raskausaikasi oli noinkin hankala. Paljon jaksamisia sinnekin! :flower:

Täälläkin on kärsitty vähän noista alapään vaivoista mut näyttääpä niitä olevan muillakin... Lähinnä tuntuu et kaikki alushousut hiertää ja sunnuntaina harrastettiin seksiä niin melkoisen kuivilta tuntui paikat.. Tosin meni aika pikaiseksi koko touhu niin voi johtua siitäkin, pitänee testata paremmilla lämmityksillä. ;)
Raivostuttaa vaan kun itsellä ois kyllä haluja mut mies on ihan uivelo. :kieh:
Ei ymmärrä suoriakaan vihjauksia et mieli tekis.. No. Pitää alkaa uhkailemaan et voipi mennä synnytyksen jälkeen jonkun aikaa kun ees näkee koko värkkiä. :LOL:
Pitää tosiaan jollain konstilla yrittää vähän siistiä tuota karvoitusta ennen kun pitää lähteä laitokselle etteivät pelästy, vaikka joku jo sanoikin et ovat varmaan nähneet vaikka mitä. :D

Maanantaina olis neuvola+lääkärikäynti, saas nähä osaako lääkäri antaa "käsikopelolla" mitään painoarviota. Kun sitten (viimeistään) 38 viikolla meen sinne äippäpolille.. Ja toivon todella et saisin vaikka tuon maanantain reissun jälkeen jo lopettaa nuo sokerimittaukset kun terkkari lähettää kuulema jo ä-polille noita mittaustuloksia etukäteen.. Fingers crossed. :)

Mies lähtee vkl juhlimaan kaverinsa polttareita Tallinnaan asti *krhm* niin suunnittelin et josko lähtisin itse sitten koiran kera vanhempieni mökille. (hekin ovat siellä) Olis sitten koiranhoitaja ja täyshoito. :D
Huh, tulipahan kirjoteltua taas.

Johanna26 & Patu 35+1
 
Heippa!

Päivittelen tännekin tilannetta taas vaihteeksi, enemmän olen tuolla kerhon puolella kirjoitellut.

Tänään siis takana esikoisen koosta (rv 41+2 4,9kg & 56cm) johtuva kokoarvioultra, josta saatiin siis hyviä uutisia: ei ole yhtä isoa vauvaa tulossa! :) Painoarvio siis tänään rv 37+3 oli 3207g eli aika pitkälti viikkojaan vastaa. Iso huoli tipahti kyllä harteilta, kun olin jo ehtinyt miettiä pääni puhki mahdollista käynnistystä tai sektiota tai lähes yhtä ison vauvan alatiesynnytystä.

Synnytystä en tosin näiden tietojen valossa odota käynnistyväksi vasta kuin heinäkuussa; sisätutkimuksessa paikat kiinni, takana ja kaulaa jäljellä se 3cm.

Onnittelut jo nyyttinsä saaneille, kun en ole varmaan tällä puolella teitä onnitellut! :)

Olo alkaa olemaan jo ajoittain aika tukala eikä nukkumisesta meinaa tulla oikein mitään. Onneksi esikoinen ja keskeneräinen gradu pitää kiireisenä vielä nämä viimeisetkin viikot.

Hyviä vointeja toivottelen teille kaikille! :)

Lavelyn 37+3
 
Kauheesti tullut tekstiä eilisestä :), hieno juttu.

Taas eilen naapuri sanoi, että "ompas sulla iso masu, onko iso lapsi tulossa?", johon toinen naapuri kommentoi "vai onko siellä 1 vai 3?". Kiva kiva. Painoarvio on täällä kuitenkin 3600g, joten ei nyt niin hirvittävän iso ole tulossa.

Mä olen alannut täällä jännittämään vain sitä, että laittaako hoitajat mut takaisin kotiin kun olen menossa synnyttämään - kun se on kuulemma täällä tapana. Tässä lähistöllä kuulemma joku synnytti sitten kotonansa, kun laitettiin takaisin kotiin sairaalasta (tämä on myös naapurilta kuultua jutustelua, niinkuin olettekin todenneet, että meille saa puhua ihan mitä vaan).

Nimi: Etunimi tytölle on valmiina, mutta toinen nimi meni juuri miehen siskon vauvalle. Mua ei niin haittaa, koska se tuli miehen suvusta. Pojallekin olisi nimi mahdollisesti valmiina, mutta vahva tyttölupaus meillä on.

En ole vieläkään pessyt niitä vauvan vaatteita, nyt ne ovat sentään jo esillä. Esikoinen niitä aina välillä levittelee huoneeseensa ja haluaa laittaa niitä päällensä :). Pitäisi nyt edes sitä sairaalakassia varten pakkailla, mutta kun meiltä puuttuu huonekalut puhtaille vaatteille. Vielä näin viime hetkinä aloitimme makuuhuonerempan. Saas nähdä kuinka kauan nukutaan siellä rempan keskellä (kun ei ole päivisin mahdollisuutta tehdä mitään). Fiksua, fiksua.

Ullis82 muistaakseni kysyi, onko muilla esikoiset hoidossa? Mulla oli ekan kuukauden 9 päivää kuukaudessa, mutta nyt olemme ihan kotosalla kahdestaan. Päivät menee ihan sutjakkaasti. Tässä kun miettii, että mitä tekisi jos lapsi olisi hoidossa, niin en todennäköisesti mitään erikoista - kun tämä iso maha on este tehdä yhtään mitään :D.

Nyt on ihan älyttömän kuuma, hiki vaan valuu vaikka paikoillani olen :/.

SiinaS 36+0 (poks)
 
Moi täällä ollut tnä tosi vetelä olotila,väsymys...ja plaah: / jospa nyt iltaa kohden piristyis:whistle:

lukenut oon teidän kertomuksia..en ole vaan jaksanut kirjotella.

muista lapsista molemmat on ihan kotosalla,mut niin on mieskin,onneksi toisaalta,sai kyl loparit töistä,et sen puolesta huono juttu,mutta onneksi kuuluu kassaan.

Täällä muuten kuopuksella kiva oksennustauti,kaksi koneellista pyykkiä pyörinyt,no ei oo onneksi kauhean paha,nyt jo saanut jtn.alas kurkusta,ja pari krt oksentanut...onneksi tuo tauti ei kauaa kestä,nyt koputan puuta!

Mä kun kävin neuvolalääkärillä ji parikin kysymystä unholaan...siis ei taas aivot toiminut siinä tilanteessa,et ois tajunnu kysyä minkäkokoinen möhkäle tulossa.

Mä en myös ymmärrä sitä et kuinka se voi tuntea sormella vauvan pään,jos paikat kiinni???
Onko kokemusta...
PTT 35+6,huomenna poksuu!!!
 
Täällä ollut puhetta karvoituksesta, itse kävin viimeeksi tämän kuun alussa sokeroinnissa ja tarkoitus ois vielä ainankin heinäkuun alussa mennä. Itsehän en tosiaan tuonne alas ole nähnyt aikoihin :D En muutenkaan pysty sheivaamaan, mulla kutiaa iho sen jälkeen aivan pirusti ja sänki on jotain ihan hirveää. Sokerointi on siitäkin kiva että on useamman viikon paikat siistinä. :)

PTT: Mulla ainankin mies on alkanut olla aika innoton varsinaisiin petipuuhasteluihin kun vauva on meillä ollut raivotarjonnassa jo kuukausia ja nyt erityisesti alkaa pää tuntua tuolla alhaalla, eli siellä on kuulema selkeästi sellainen "möykky"/kohouma jota ei aiemmin ole ollut, vauvan pää siis painaa siellä. :D Tuntuu kuulema sormeen ihan selkeästi ja mies reppanaa pelottaa ettei töki vauvaa. :D

Onneksi olen itse välttynyt (koputtaa puuta) noilta alapään vaivoilta. Ainankin vielä. Jonkin verran paikat on kuivuneet mutta ei niin pahasti että tartteis esim. liukkaria makkarin puolella (tosin meillä on siirrytty miehen toiveesta muihin tapoihin toisen tyydyttämiseksi kuin varsinainen seksi :D Juuri tuon yllämainitun vauvan pään ja mun ison mahan takia). Liitoskipuja toki on mutta toistaiseksi ei alapäässä ole sen ihmeempää turvotusta tai muuta.

Täällä on pahimmat höyryt tämän päivän neuvola ja labraseikkailuistakin laskettu pihalle joten alkaa olla ihan hyvä mieli taas. Ehkä tämä päivä vielä paremmaksi tästä muuttuu. :) Kiitos paljon tsempeistä kaikille!!
 
Hei vaan!

Yöunet ovat tosiaan menetetty peli. Viime yönä olin tytön kanssa vanhempieni luona ja naapuripitäjässä on menossa ilmavoimien harjoitus. Joka tietysti tarkoittaa öisiä lentelyitä. Yritä siinä sitten saada unenpäästä kiinni, kun helikopteri pörrää edestakaisin. Tänään ei aamupäivä ollut yhtään vahvempi suoritus.... Meillä ovat nuo tyttären vauva-aikaiset tavarat olleet vanhempieni luona säilytyksessä, myös vaunut. Hyvin ja tiukasti muovitettuina varastossa. Noh, hiiret olivat tietysti löytäneet tiensä vaunujen kuomukopppaan ja tehneet tuhojaan kunnolla. Samoin iso osa vaatteista oli pilalla. Jotta ei hirveästi väsyneenä naurattanut. Noiden vaunujen maahantuonti on lopetettu, nyt tässä sitten pohditaan ja tutkitaan onko kuomukoppaa jollain tapaa pelastettavissa vai ei.

Safir: minullekin tuli raskauden kesto aikanaan hieman yllätyksenä, keskenmenon jälkeen jälkitarkastuksessa ultran mukaan olin vasta joitakin päiviä aikaisemmin ovuloinut, mutta myöhemmin selvisi, että olin siinä vaiheessa ollut jo raskaana ja raskaus oli pari viikolla pidemmällä kuin tuon jälkitarkastuksen olisi pitänyt olla.

Tänään kävin ostamassa kantoliinan ja kestovaippavermeitä. Nyt vielä tarvitaan se inspiraatio niiden tekemiseen. Ja ilmeisesti niitä vaatteitakin pitää hankkia lisää... Jossain hyvässä jemmassa ovat myös tuttipullot, liivinsuojat, osa kestovaipoista, rintapumppu ja muu pieni sälä. Muutto maasta toiseen ja takaisin lisättynä tulipalolla varastotilaa tarjonneiden vanhempieni maatilalla on jättänyt selvästi jälkensä.

Huoh, tsemppiä kaikille oloihin ja vaivoihin.
 
Onpas tänne tullut tekstiä päivän aikana. =)

Safir: Kyllä pystyn syömään iltaisin. Ne tärinät on ihan sellaisia hetken kestäviä juttuja ja menevät ohi nopeasti. En ole vieläkään saanut "ammattilaiselta" pätevää syytä asiaan. No, enpä usko että se nyt mitään vakavaa on, toivottavasti. Sokerit tosiaan voi saada ihmeitä aikaan, että voipi johtua niistäkin.

Taas on aivan raato olo töiden jälkeen. Täytyisi jaksaa lähteä koiria lenkittään, mutta tiukkaa tekee. Ruuanlaittokin oli jo ylivoimaista, alkoi selkää polttaan. Mulla tuli aamulla taas kauhea paniikki tästä mun ruokavaliosta, kun oon vetänyt sen niin tiukalle. Aloin miettiin, että oonko saanut tarpeeksi ravintoaineita kun en ole kiloja saanut yhtään ja että jos Hippu ei olekaan saanut ravintoa tarpeeksi. Ja onko tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio ollut sittenkään järkevä ja ja ja... Mulla alkaa näköjään pää pehmiään oikein kunnolla tässä loppuvaiheessa. Just vähän aika sitten panikoin että Hippu onko jättivauva. Mies on ihan kypsä, kun aina pohdin jotain ja mietin onko kaikki hyvin. Ihanat hormonit. :LOL:

Seksi ja alapää: Meillä ei ole ollut kosteusongelmia, päinvastoin. ;) Mulla on vaan seksin jälkeen alkanut tulla vähän supistuksia, että en tiedä onko se ihan hyvä juttu. Alapää on muutenkin tuntunut jotenkin kummalliselta aina touhuilun jälkeen. Noh, ensi viikolla on Taysin käynti ja sisätutkimus, niin sitten nähdään missä mennään.
Karvat on kyllä ihan kamalat! Mies niitä kyllä lupasi mielellään siistiä, vaikka olikin sitä mieltä että pitäis antaa kasvaa. :D HAH! Mä kyllä ite tykkään, että on edes siisti, ei nyt välttämättä tarvi karvaton olla, mutta edes siisti.

Alkaa oleen kyllä jotenkin kömpelö olo. Siirtymiset ylös ja alas on jo aika vaikeita ja etukenossa istuminen tekee heti masun kireäksi. Heti jos tekee jonkun liikkeen liian nopeasti tulee hetkellinen paha olo, happi meinaa loppua tai huimaa tai sydän alkaa hakkaan hulluna. Kauaa ei pysty oleen samassa asennossa, kun selkää ja/tai masua alkaa poltteleen. Hauskaa muuten seurata, kun näkee noi Hipun liikkeet niin selvästi tosta masun päältä. Välillä siirtyy koko masu puolelta toiselle ja helposti löytää pään ja pepun. Mies on myös kuunnellut sellaisella vanhanajan "torvella" sydänääniä iltaisin ja on kuullut ne ihan selkeästi. :heart:

MiNi87 ja Hippu 34+0
 
PTT: Mies :D Minen taida enää edes yltää tuonne alakertaan sen vertaa että... Nojoo jätetään sanomatta sen enempää. Ei se siis sinällään ihme ole että ne seksihalut kummasti katoaa jos vaavin pää on siellä ekana vastassa. :D

Minua tuo lähinnä alkuun huvitti mutta onhan se nyt itselläkin niin että paha se on välillä vällyjen välissä keskittyä touhuamaan miehen kanssa kun mahassa alkaa kamala mylläys. Pidä siinä sitten ajatukset kasassa. :D
 
Ompas teillä ollut jutut :D

Seksiä meillä on edelleen harvakseltaan. Mies haluaisi, minä en. On tosiaan vaikea pitää ajatukset itse asiassa, kun mahassa on kunnon meno päällä. Lisäksi itseä häiritsee maha, kun se pömpöttää edessä. Very sexy :D Onneksi sitä on muitakin tapoja kuin tuo varsinainen yhdyntä ;)

Puutarha rehottaa täälläkin. Just aamulla sanoin miehelle, että saa siistiä mut illalla. En ihan uskalla käsikopelolla mennä ajeleen. Kaameeta kun varmaan karvat sais vaikka letitettyä :O

Synnytykseen mukaan tulee mies. Lapset viedään mummolaan tai mummo tulee mielle. Yksinkin pärjäisin siellä, eli ei olisi mikään katastrofi, jos jostain syystä joutuisin yksin menemään. Olen ollut aina niin keskittynyt supistuksiin ja itseeni synnytyksessä, että mies on saanut viihdyttää itse itseään. Ei puhettakaan mistään hieronnasta yms :D Kätilö on välillä piipahtanut katsomassa tilanteen ja ponnistusvaiheessa on vasta tullut mukaan menoon.

Isommat lapset Kuopus jäi hoidosta kotiin kun jäin saikulle ja hyvin on viihdytty. Täytti siis toukokuussa 6v. Tässä on lapsia kaveriksi vaikka kuinka paljo. Nyt on sitte tietty kesäloma koululaisilla, joten kotona on myös 10v ja 8v ja heidän kaverinsa. Tänään parhaimmillaan pihalla 10 poikaa :O

Minäkin tahdon sinne FB:n puolelle kun tulee siellä enempi roikuttua. Tänne en jaksa aina kirjautua...

Astral ja mussunmussu 34+2
 
Seksistä HÖH OMPPU mä oon "kade" sulla on mun näkökannalta siis niin hyvät lähtökohdat lähtee synnyttää sit oikeella ajalla kerran vauveli siellä jo painelee paikkoja. Meillä ei ole tullut huomautusta yhtään että paikat olisi erilaiset, DÄÄMN! ;)

Sheivaus mä oon sokkona pistellyt menemään, hyvin onnistuu :p kun istuu sellaisella lasten vessanpöntön eteen tarkoitetulla korokkeella ja terävällä höylällä niin ei tuu vahinkoja =) Sokerointia mietin itsekin, mutta en ole kuullut että täällä meidän suunnalla kukaan tekisi niitä.

meillä on kunnon huurut tällä, kun mies maalasi tartuntapohjamaalilla yläkerrasta pojan huoneen katon ja käytävät.. huomenna pääsen sitten minä mahani kera katon maalauspuuhiin (mitähän siitäkään enää tulee).
 
TanjaSii mä olen menossa yksin synnyttämään ku mies ei halua tulla. Hän oli mukana ku meen neiti syntyi ja silloin jo totesi ettei tule mukaan jos meille vielä lisää lapsia tulee. Olen kuitenkin tyytyväinen että hän oli tuosta meen neidistä mukana=)
 
mies synnytykseen ehdottomasti! mä en ymmärtäis lainkaan jos ei tulisi,vaikka tuo ukko onkin todella herkkähipiäinen sairaalalle:D Viimeksikin sanoi kätilölle kun oltiin synnytyssaliin tultu,et "nyt tuli vähän heikko olo,saisinko jtn?"
Kätilö oli vastannut vain et hoidetaan tuo naisesi ensin alulle,siis kun siirryin synnyttämättömien osastolta,niin ne kaikki piuhat ym.valmistelut.

täällä on tnä kuulunut monta semmosta "naksahdusta",ja väliin ku vauva liikkuu niin tulee ihan semmonen tunne tuol alapäässä et nyt kyllä tuli jtn märkää...
Porautuuko se siellä sitten vaan alemmas ja alemmas???

juu "puutarhaa" on täälläkin koitettu siistiä..huoh,sokkona vaan pistän meneen:whistle:
 
meillä kyllä peitot heiluu niinkuin ennenkin..tietysti vähän joutuu asentoja miettimään ja väliin on vähän kuivempia kausia ja kipujakin.viime aikoina alkanut supistelemaan seksin jälkeen mutta ei taideta enää tässä vaiheessa enää estellä jos vauva alkaa syntymään..samoin sauna ja lenkkeily fillarilla on alkanut aiheuttamaan supistuksia ja heikotusta ja täytyy myöntää että vähän on yritystä kotikonstein jos vaikka käynnistyis kun toi pää tuntuu jo aika alhaalla.saa nähdä kuinka pitkään tässä ollaan vielä yhdessä paketissa.meillä mies on ihan innoissaan tulossa synnytykseen ja esitteli isälleenkin tossa viikonloppuna että tonne sitten ajetaan synnyttämään..on se hassu mut niin ihana:heart: tänään on ollut taas tosi väsyny olotila.ensin taas nukuin pitkään ja sit pitkät päikkärit ja taas väsyttää :)
 
huoh täällä herätty jo,kävin puol 6 vasta ekan kerran vessassa yön jäljiltä,no siis menin nukkumaan joskus 23.30..mut ihmeen pitkä aikaväli.
Joo aion kans ottaa kotikonstit keinoon jos ei tossa heinäkuun alkupäivinä ole mitn.tapahtunut:D eli seksi,siivous,sauna+shoppailu
PTT 36+0 POKS!
 
Auttakaapas ken osaa..
Mulla eilen suihkun jälkeen (en ollu vielä pukenu mitään päälle) tuntu yhtäkkiä semmonen lorahdus tuolla alapäässä ja ensimmäinen ajatus oli et verta. Se oli kuitenki ihan kirkasta. Sit kohta tuntu toinenki. Sitten kävin uudestaan pesulla ja tulin yläkertaan ja menin istumaan vessaan niin sitä nestettä ihan lorisi sinne pönttöön. Olikohan se nyt sitten lapsivettä?! Onko kokemusta lapsiveden "tihkumisesta"? Tai mitä tää vois olla?
Hirvittää.. tänään pitää soittaa neuvolaan ja sit sairaalaan jos ovat sitä mieltä.
EI sitä nyt kuitenkaan niin paljoa tullu, et kaikki ois tullu.. Mutta saas nähdä. Vielä sais pikkumies pysyä masussa kasvamassa.
 
Ruususuu Vaikken mikään asiantuntija ole,ei ole omaa kokemusta,niin kyllä äkkiseltään vaikuttas siltä että on lapsivettä,kun sitä on kolme kertaa lorahtanut..Mä soittasin samantien synnärille.:hug:


Voi apuaaaa!!! Meidän vauva syntyy huomennaaaaaah!!!!! Mä sanoin just eilen miehelle etten osaa ottaa asiaa niin iloisesti ja onnellisesti kun kai pitäisi..Siis ajattelen sektiota vaan isona leikkauksena,en osaa ajatella sitä lapsen syntymänä :headwall: Laparoskopian jälkeen kivut ihan kauheet ja kohtutulehdus,IVF:n punktion jälkeen verta vuosi kuin härän kaulasta,kun olivat sörkkineet neuloineen johonkin suoneen matkalla munasarjaan..
Onko kukaan sektiossa ollut saanut jonkin ns. humauksen rauhoittavia ennen toimenpiteen aloitusta?? Vai olenko mä ihan nössö jos semmosta pyydän? Sain laparoskopiaan ja ennen punktioo jonkun esilääkkeen,muttei niistä ollu kyllä mitään iloo..Saapa nähdä joko ollaan 24h päästä KYS:illä..tosin kyllähän tuosssa tunnin päästä pitäs sinne jo lähtee verikokeisiin ja ultraan,samalla saan tietooni huomisen leikkausajan..Voi perse!!



Tipetsu ja Ykä rv 37+4
 
Ompa tänne tullut paljon tekstiä. Alkaa olla jo jännät paikat;)
Pikaisesti tulin tuohon Tipetsun esilääkitykseen kommentoimaan, että itse pyysin jotain rauhoittavaa esikoisen sektiossa ja sainkin. Kovin vahvoja mömmöjä eivät halua antaa, ettei vauva mene tokkuraan, mutta se mitä sain, auttoi kyllä todella hyvin. Ja sain sen leikkaussalissa ennen epiduraalin laittoa. Myös mies pääsi jo valmisteluvaiheeseen saliin, jotta rauhoittuisin. Tiesin kyllä etukäteen olevani "panikoitsija". Mitään traumoja ei jäänyt, sektio sujui hyvin ja mulla oli luottavainen olo. Onnea huomiseen!
 
Tipetsu onnea synnytykseen. Ihanata saada oma pienokainen syliin.
Tosin ei kellään meistä ole enää pitkä aika "pakkauksen" saapumiseen.

Nuo ruoka-asiat on mulle kauheen vaikeita. Olen ollut aina kauhean hoikka ja syön mitä vaan. Minulla on erikoisia mielihaluja enkä nyt raskausaikana ole katsonut paljoa mitä suuhuni olen laittanut. Ainoa on graavilohi jota en ole uskaltanut syödä, ne kaupan vakuumipakkaukset on muutenkin aina hiukan kyseenalaista tavaraa. Ja päivämäärät olen ruoista tarkkaan katsonut, sillä aikaisemmin saatoin syödä pari päivää vanhaa tavaraa. :D Mutta oli kyllä aika rumasti sanottu ystävältäni kun minulla supistukset alkoivat todella aikaisin: No joo olisko kannattanut miettiä mitä suuhus laitat, keskenmeno tulee kun vauva kuolee nyt listeriaan. Että tattis! Se on kiva kun on muutenkin kaikenmaailman pelkotiloja niin sitten lisähöystetään niitä tollasilla kommenteilla. Olen toki erittäin tunteikas ollut näinä raskauskuukausina, mutta ihmiset vois muutenkin ajatella mitä raskaana oleville laukoo. Varsinkin tuo vatsan koko on tosi herkkä asia. Murr! :mad:
 
TanjaSii: Täytyy juu toivoa että tuo mukelo tajuais pysyä tuolla samassa asennossa loppuun asti. :) On ollu pää alaspäin jo neuvolalääkäristä asti eli jostain huhtikuun lopulta. Ainakin siis neuvolakortin mukaan, luulen että kerran on kääntynyt toiste päin mutta ennen seuraavaa neuvolaa oli taas pää alaspäin. Eli kassotaan, voihan se olla että sitä joutuu punnertamaan :D

Ruususuu: Soititko neuvolaan? Meille synnytysvalmennuksessa sanoivat että jos lapsivettä tulee niin aina yhteys synnärille, ihan vaikka vaan kaiken varalta. Kyllähän tuo nimittäin sille kuulostaisi että lapsivettä on tullut.

Tipetsu: Kovasti tsemppiä ja jaksamisia sinne!! Voin vain kuvitella mille susta tällä hetkellä tuntuu. En tiedä kuinka sitä itse ko. tilanteessa olisi, ei varmaan itsekään osaisi olla onnensa kukkuloilla tulevasta vauvasta vaan stressaisi ja pelkäisi leikkausta. Mutta eiköhän ne tunteet muutu heti kun vaavi syntyy. :hug:

Rubia: No olipas tökerösti sanottu sun ystävältä! Mun mielestä kun näissä ruoka-asioissa jokainen pärjää aika pitkälle varmasti ihan omalla järjelläkin. Mulla eräs ystävä oli suorastaan hysteerinen kaikkien ruokien kanssa raskausaikana. Toisaalta ymmärrän joo mutta kun itse en samalla tavalla ole jaksanut stressata niin huomaan että häntä vähän kummastuttaa. Ei ole kyllä sanonut asiasta ääneen mikä lienee näissä hormoonipöllyissä ihan hyvä.. :D

Omena ja Pikku N tänään taas poksuu 34+0!!! Huih :D
 
Täällä kaikki toistaiseksi hyvin! Soitin synnärille, jossa sanottiin, että kuulostaa kyllä lapsivedeltä, mutta lapsiveden tihkuminen ei jää koskaan yhteen kertaan. Eli jos lapsi liikkuu normaalisti, ja ei supistele, niin sit vaan odotella. Jos kalvossa on oikeesti reikä, niin sitä tulee lisää. Ja jos ei tule lisää niin saa unohtaa koko jutun. Eli nyt vaan odottelen. Paniikki kyllä iski vauvanvaatteiden yms. suhteen. Nyt täällä yritän yhtä aikaa lukea tenttiin ja silittää vauvan vaatteita :D ja seurailla, että tuleeko siteeseen mitään erikoista.

Tipetsu Hurrrrjasti tsemppiä! Mä uskon, että tunteet kyllä muuttuu kun näet sen pienokaisen. Eiköhän siinä vaiheessa muista, että mikä leikkaus se olikaan :) Tai sit unohtaa (vähäksi aikaa) koko leikkauksen. Palkinto on parasta, mitä voi saada. Toivottavasti kaikki menee nyt putkeen, eletään hengessä mukana!

Ruususuu
 
Neuvolakuulumisia rv 35+6 (33+4)

Painonmuutos: paino oli sama kuin viime neuvolassa (+1680g/vko)
Turvotus: + (+)
Verenpaine: 124/72 (112/82)
Pissa: puhdas (puhdas)
Hb: 117 (115)
Sf: 37 (34)
Tarjonta: lääkäri ei kirjoittanut mitään eikä maininnut (rt)
Sydämensyke: 148 (n150)
Liikkeet: ++ (++)
Kohdunsuu pehmeä, kaulaa jäljellä 2cm ja paikat kiinni

Kuulemma tuntuu kookkaalta vauvalta, mut ei oo silti syytä huoleen, joten nyt vaan ootellaan. Ens viikolla sitten uudestaan neuvolaan.
 
Käytiin KYS:llä. Vähän meinas härdelliä siellä olla kun kaikki ihmetteli miks mä olen siellä..Noh,istukka on siellä missä aina,vauva on raivotarjonnassa,kaikki hyvin ja paino-arviokin oli 3050g..Ihana kuva kasvojen sivuprofiilista 4D:nä saatiin,kovin oli pullukat posket hällä :)
Aamulla pitää mennä 6 sinne ja 8 maissa leikataan mut. Ihan kamalasti pelottaa.


KYS:in asiakkaat/kuopiolaiset,millaset sairaalan pyyhkeet on? Otanko oman..? Voi jeeesuuuuus kun ahistaa!!!


Tipetsu ja Ykä
 

Yhteistyössä