~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Täällä ollaan elelty hiljaiseloa ja luettu kaikki viestit läpi. Voimia huonojen uutisten saanneille!

Viime yönä tuli nukuttua yhteensä 4tuntia.. : / Ja tänään olisi iltavuoro edessä.. Mulla on vielä parin viikon sopimus kyseiseen työpaikkaan, jonka jälkeen siirryn mukavampaan työpaikkaan. Stressasin koko yön sitä, kun on mentävä töihin. Työ on siis todella uuvuttavaa. (Hoitajia on liian vähän, keittiöhommat kuuluu iltaisin ja viikonloppuisin hoitotyön lisäksi. Töissä ei kerkeä työskennellä kuntouttavalla työotteella, muuten ei kerkeä tehdä kaikkia töitä työajan puitteissa..) Tunnen itseni surkeaksi hoitajaksi.. Muutenkin mielialat heittelevät. :( Huhheijjakkaa, tulihan tunnepurkaus.

Tiuh ja Katkis 9+3
 
Kiitos kaikille tuesta. Luulen, että lääkäri oli oikeassa, kun koko ajan on ollut sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa. En uskalla edes toivoa hyviä uutisia, kun nostan taas toiveet korkealle ja romahdus on taas iso. En kuitenkaan pahastu jos iloinen yllätys parin viikon päästä löytyy. Hyvin epäuskoinen kuitenkin olen sen suhteen.

Rontti: en ole tehnyt positiivista testiä, ennen kuin nyt. Ja tämä taisi olla yk 10 tai 11.
Onnea ja hyviä vointeja kaikille. Käyn välillä kurkkimassa taustalla ja ilmoittelen sitten kun ihan varmasti tiedän kuinka tässä käy.

Kuume
 
kuume82 :hug:
Hyvää lauantaita kaikille :wave:
mulla ei oireita ei sit yhtään, ainoo et rinnat on arat... varasin sit kuitenki alustavasti AU:n, se ois 15.12 mut en tiedä vielä meenkö. muistelisin et kun esikoista odottelin ni sillonkaan ei ollu mitään oireita, mut jotenki nyt huolettaa : /

Misti+ylläri 5+6
 
Lauantaita kaikille!! huh heijakkaa,tää mamma oli 3 tuntia jouluostoksilla:D ja vielä olisin rahaa ja aikaa saanut tapettua,jos vaan olisin jaksanut...mutta kun oli jo liikaa kasseja kannettavana.
Täällä samat oireet mitä on kokoajan ollutkin.
Eilen tuli sit kerrottua omille vanhemmille,ja äit sasnoi heti et hällä on jokin kolmas vaisto,kun oli nähnyt sen unenkin,missä olin kauhee maha pystyssä:D
Onnitteluja tuli,ja samalla sai tietää tytötkin,isompi oli onnessaan,ja sanoi heti et olispa veli:heart: kun sit jos on tyttö on tyttöjä liikaa:D no 3v ei edes reagoinut mitenkään,luulen että se ei vielä oikein tajunnut,kun toohotti omia leikkejäänkin siinä samassa.
PTT 8+3
 
Ilmoittaudun mukaan, tein ihkauuden nikin tälle puolelle :D

Eli kuures/ 33v/ LA 10.7/ Kuudes/ Tyttöolo

Aika yllärinä, mutta positiivisena sellaisena meille tulee kuudes lapsukainen, vanhemmat ovat 2-, 5-, 9-, 11- ja 14-vuotiaat.
Ekassa neuvolassa kävin tällä viikolla ja nt-ultraan olen menossa rv 11+2, meinataan osallistua seulontoihin. Varhaisultrassa en tällä kertaa ole käynyt, näin hoitovapaalla ollessa huimaa kotihoidontukea nauttiessa tuntuu jotenkin turhalta laittaa 120e (sen ainakin maksoi viime raskaudessa) siihen kun muutaman viikon päästä on tuo nt-ultra kumminkin.

Ei olla kerrottu vielä kellekään, ajateltiin että voitais olla kertomattakin siihen asti että mahasta huomaavat, siis jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin 20+ viikoille päästään kevyesti :D Oon tosiaan hoitovapaalla nyt ja töihinkin ilmoitan varmaan vasta sit kun on pakko (onkos se 2kk ennen äitiysloman alkua?).
Meillä pitää lähes kaikki hankkia uusiksi, lapsiluvun piti viiden kohdalla olla täynnä ja kaikki vaunut, turvakaukalot, vauvakeinut, pienet vaatteet on laitettu kiertoon. Pinnasänky on sentään kuopuksella vielä käytössä ja 80cm ylöspäin on vaatetta, ja isommat turvaistuimet. Mutta pääseepä ostelemaan uutta ja ihanaa :D

Painoa mulla on niin mahdottomasti ettei ikinä, johtuen juurikin kesän/syksyn sairasteluista: en oo päässyt liikkumaan kun oon ollut kuumeessa tai tehnyt kipeää ja sohvanpohja ja karkkipussi on tuntunut mukavammalta vaihtoehdolta. Nyt pitäis pystyy ottamaan itseään niskasta kiinni ja alkaa syödä järkevämmin, mun pää ei kestä kovin paljon suurempia lukemia vaa'assa. Sokerirasituksesta taas puhuivat heti eka neuvolassa, sinne siis keskiraskaudessa. Oon ollut ennenkin ja arvot on olleet tähän asti loistavia, toivottavasti tälläkin kierroksella.

Aikamoista, lueskelen juttuja vielä tarkemmin ja palaan tässä joku päivä tarinoimaan enemmän =)

kuures 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olleet tunteet pinnassa tämän viikon. Pienimmätkin asiat itkettää.
Kyynelehdin iloisista asioista ja pienistä pettymyksistäkin.

Myös ärsyttää monet läheiset jotka toimivat ihan samoin kuin aina ennenkin, mutta vaan minä olen muuttunut. Jotenkin pinna todella lyhyt.

Ainakin riittää kaikenlaisia oireita, joten ei pitäisi olla epäilystä etteikö raskaus etenisi.
Mutta myös pelottaa että jotain onkin vialla, tai teen jotain väärin.

Rauhoittelen miestä jatkuvasti siitä ettei saa vielä tehdä liikaa suunnitelmia. Sitten
seuraavassa hetkessä pähkäilen onko meillä tarpeeksi tilaa ja katselen jo hoitopöydän
paikkaa.

Nenäliinat märkinä täällä luettuani Kuumeen uutisesta.

Vagabond 9+5
 
Tervetuloa Selia!! :wave: Siitä se lähtee!
Täälläkin ollaan menty melkoisen vähäisillä oireilla.. Ällötystä ajoittain, ei oksentelua, palelua, nälkiintymistä :D, väsymystä, ymsyms.
Mut silti ainakin täällä masussa kölli perjantaina pikkuinen tyyppi kun kävin VU:ssa.
Kaikkihan on vielä mahdollista mut kyllä tuli parempi mieli. :heart:

Vagabond joo, täälläkin on itkut herkässä.. Katoin tossa vähän aikaa sit tuon Bolt-leffan (juu, piirretty) mikä tuli aikasemmin tänään..
Itkeä vollotin tuossa sohvalla kun siinä oli niin ihana loppu! :D
Ps. Jos täällä on koiraihmisiä niin älkää katsoko herkässä tilassa Marley and Me leffaa, katoin sen sillon ku en ees oottanu vielä ni sillonki itketti. :LOL:

Johanna26 + "patu" 7+4
 
Kuume :hug: voimia ihan hirmuisesti.



Vagabondin
kanssa samoilla linjoilla mennään (ja samoilla viikoilla) -kaikki itkettää.. ja suututtaa. :) Suosittelen kaikille kanssasisarille joululaulua Taivas sylissäni.. ihan vaan, jos kyyneleitä ei ole vuodatettu tarpeeksi. :heart: Ja koittakaa laulaa mukana. :D

MB kyselit mun km historiasta. Eli viikoilla 5-8 on kaikki edelliset loppuneet. On ollut tuulimunia, kohdunulkoista, keskeytynyttä keskenmenoa, kemiallisia raskauksia...


Omassa navassa tilanne ennallaan, pahoinvointi saapuu aina aaltoina, mutta pitkin päivää. Navan alla alkaa tuntua pieni kohouma, se on ihanaa, että edes jotain hyvin pientä kehitystä on näkyvissä.
 
Brita, lisäätkö minut vielä tuohon listaan: Ullis82 / 29 / toinen / KOKS

Jaana: Mieheni tytär oli 8v kun kerrottiin hälle pikkusisaruksen tulosta. Vastauksena oli täysi itku ja hokeminen: " En haluu, en haluu, en haluu..." Annettiin ajan kulua eikä oikeastaan edes puhuttu asiasta vähään aikaan. Hän sitten itse innostui kun pääsi mukaan neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Luettiin yhdessä odotuskirjoja ja katseltiin kuvia, minkä kokoinen sikiö milloinkin oli. Laiteltiin vauvanvaatteita yhdessä valmiiksi. Tehtiin siitä meidän kaikkien yhteinen odotus. Jälkikäteen kaikki on mennyt äärettömän hyvin. Ihan muutama mielenosoitus juuri tilanteissa jossa on sitten kokenut jäävänsä pikkuveikan varjoon. Kyllä se siitä!

Neuvola oli eka kerta viikolla 7+3...jota kuinkin =) Huomaa kyllä että tässä toisessa raskaudessa ei tule noita viikkoja seurattua samalla lailla...

Eka ultra on 22.12. eli sitten niskaturvotushommelit.

Selia: Mulla oli eka raskaus lähes täysin oireeton tosi pitkälle. Nytkin oikeastaan ainut selvä raskausoire on väsymys. Ei pahoinvointia, ei tissien aristelua, ei mahanippauksia, ei vessassa juoksemista..... ja ihan normaalin pienen pojan sain aikaiseksi eka raskaudessakin =D

Mun pitäis vissiin oikeesti keksiä joku tekonimi tälle vauvan alulle. Jos vaikka ultran jälkeen....
 
voi Kuume :hug: Voimia!!!

Muitakin joilla itku herkässä ja suuttumus, täällä kans! Salkkoja ja sarjoja saa itkeä ja vähänkin jos kuulee jotain surullista rupee kyynelet tippuu..

Tervetuloa uusille! :)

Itsellä samat olot jatkuu, väsymys, pahoinvointia välillä aamulla joskus illalla paljonkin.. ei vain oikein tee mitään kunnon ruokaa mieli.. olen napsinut lähinnä nuudeleita, ihan mini annokset lasagnea yms muuta "ruokaa" ja kurkku/tomaattia.. sit just jotai jugurttii, mehujäätä, hedelmii.. no veikkaan että kun päästään sinne 20 viikolle saakka niin ruokaa menee sit tuplamäärä, söin esikoisesta ainaki sit 20 viikost ylöspäi ku hevonen :DD !

Paljon hyviä vointeja teille kaikille <3

Mirkelo & Nyytti 7+3 <3
 
Voi itku :'( taidan joutua pois teidän ketjusta,, rusehtavaa vuotoa tullu nyt viikon, joinakin päivinä ei ole tullut, mutta eilen ku kävin kakalla, mahakovalla ja joutui tikistämään niin tuli paperiin kirkasta verta, yöllä ei ole tullut siteeseen mitään mutta wc-käynneillä pönttöön tippuu rusehtavaa verta :'( voi kun sais huomiselle ultran..
Eikös täällä joku myös kertonut että tikistäessä on tullut verta? onko kaikki kuiteski ok? ei lähe ongelmitta tää raskaus :'(
 
Kuume, voi ei. Voimia, voimia. Sanaton olo.

Itsellä on tullut nyt yli viikon noin joka toinen päivä ruskeaa tuhruvuotoa ihan ministi, niin ettei sitä vuodoksi voi sanoa edes. Yritän ajatella, että se on normaalia (niin kuin tuhru yleensä on), mutta täällä tulleet huonot uutiset saa miettimään itsekin sitä varhaisultraa. Ei tarvitsisi sitten jossitella asiaa.

Pahoinvointi on tosi rajua, olen hyvin heikko ja epäilen että huominen lääkäri lähettää tiputukseen. Katsotaan. Jos saisi edes veden pysymään sisällä hetken.

Hyvää oloa ja tarrasukkia jokaiselle matkaan!

Klaavis
 
Täälläkin itkettiin Boltia katsoessa. Kun olisi edes normaalisti herkkä ihminen, mutta nyt tuntuu että minuus on hukassa. Mieskin ihmetteli että itkenkö tosiaan animaatiota katsoessa. Luuli että salaan jotain todellista itkun aihetta.

Tänään illalla joulukonsertti, jossa kuuluu mm. Varpunen jouluaamuna. Nessuja kuluu varmasti.

Aamusella ikkunasta ulos katsoessa piti myös tirauttaa kyynel kun oli niin kaunista lumen hiljalleen sataessa.
 
Liityin juuri palstalle, ja lueskelin tämän ketjun läpi. Hirmu suuret halaukset voimia tarvitseville, ja onnea odottaville :)

Itseänikin ensikertalaisena pelottaa aikalailla, ja ajatus varhaisultrasta kutkuttelee. Tieto iloisesta yllätyksestä tuli meille plussana 26.11, minipillerien läpi, ihmettelyni alkoi, kun aina säännölliset menkkani eivät alkaneetkaan.

Sekä minä että mieheni olemme kuitenkin hyvin onnellisia ja innoissamme, lapsista on puhuttu kyllä, mutta emme olleet ajatelleet vielä hetkeen ajankohtaiseksi asiaa. Neuvola-ajan sain nopeasti, koska oli aluksi hiukan epäselvyyttää raskauden alkamisajankohdasta, kävimme siellä siis jo 29.11. Nyt olisi menossa 6+5, mutta viimeistään ultrassahan (2.1.12) se sitten tarkentuukin.

Olo on edelleen epätodellinen, mutta äärettömän onnellinen, tämän pahoinvoinninkin keskellä. :D Muina oireina olleet rintojen arkuus, vatsan nipistely yms, suuri väsymys, palelu/hikoilu, yölliset vessareissut ja pienet mieliteot.

Minut voikin lisätä siis listaan Minityyppi/LA 24.7/25 v/esikoinen/TYKS

Mukava liittyä joukkoonne heinäkuiset! :)

-Mie ja Minityyppi 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Minäkin voisin varovaisesti liittyä joukkoon! Oon kyllä pidempään jo lueskellu tätä palstaa ja pahoittelut surun kohdanneille :hug:

Elikkä siis m-a-y/ LA 24.7/23v/esikoinen/K-SKS

voisin vähän kertoa taustoja, eli plussan tein 17.11 neljä päivää menkkoja odoteltuani, pillerit jätin vasta lokakuussa pois, eikä minulle kerennyt tulla kuin tyhjennysvuoto, ei siis menkkoja ollenkaan, napsahti niin sanotusti heti! :) lapsi on erittäin toivottu meidän perheeseen. Keskiviikkona ois varhaisultra, jännittää niin pirusti! Hcg-hormonia ollaan parina päivänä multa mitattu, eka arvo oli hyvä ja huomenna saan tietää sitten toisen päivän arvon, toivottavasti olisi tuplaantunut... Mulla tää alku raskaus on ollut ainakin vielä aika helppo, vain kerran olen joutunut oksentamaan mutta muuten ei oo edes hirveästi ollut huonoa olo, mitä nyt todella nopeaa ja ohi menevää. Sitäkin enemmän palelee ja väsyttää, sekä rinnat ovat välillä todella arat, välillä vähemmän arat. Kahvin juonnin sain lopettaa tossa noin viikko sitten, ei se yökötä, mutta ei se myöskään maistu. Mies just eilen sano, että on mun hajuaisti ainakin tarkentunu. Meillä oli vieraita kylässä ja kahvipöydässä ihmettelin, että kuka kehtaa pireskellä koko ajan, myöhemmin selvis että se oli kukka joka haisi :D mies ei ollut huomannut ollenkaan.
Vähän jännittää nää vähäiset oireet, että onko kaikki ok, onko oikeassa paikassa ja jatkuuko kasvu, mutta onneks en ole ainut joka näitä miettii... Jokainen raskaushan on omanlainen! Mulla viikkoja 7+1 kun menen varhaisultraan, nyt siis 6+5. Huomenna ois töitä, mutta sitten tiistai vapaa, ja myös keskiviikon otin vapaaksi, ihan sillä että saa sulatella sitten ultra kuulumisia rauhassa.

m-a-y ja toukka 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaita :)

Voi Rontti1 ja Klaava K. toivotaan että on vaan harmitonta tuhruttelua :hug:
eihän se kirkaskaan veri oo vaarallista, kuhan siinä ei oo mitn hyytymiä seassa. eli vielä on paljon toivoa :)

Oma napa: täällä ei olo oo muuttunu yhtään, yhtä ei raskaana olo ku aikasemminki :D
pelottaa kovasti ettei pikkunen jaksa mukana, poika nukkuu nyt tosi huonosti taas yöt. eilenki heräs huutamaan yöllä eikä suostunu nukkumaan vasta ku aamulla... ei tuu paljoo ite levättyy. toivon ettei stressi ja vähäinen uni vaikuta negatiivisella tavalla pikkuseen masussa : /

Misti+Ylläri 6+0 (poks):heart:

Ai niin! ja tervetuloa uusille :D :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Minityyppi! Sinullakin siis ehkäisy petti niin kuin Selialla..rontti1,ei tuo minusta keskenmenolta vaikuta,varsinkin kun tuo vuoto tulee ummetuksen yhteydessä..eikä tuo tuhruvuotokaan välttämättä ole pahanlaatuista..ultrassa sun olisi silti hyvä käydä jos vain pääset..toivottavasti on viatonta.Oletko jo ollut kerran ultrassa? Oliko ennen sitä yhtään vuotoa? Mulla alkoi jo 12. raskausviikko.Wiiii! Eipä tässä muuta..ultraa odotellessa..ehkäpä odotan kuitenkin siihen ultraan asti ennen kuin laitan uutisen ja masukuvat Facebookiin.. : ) Kun sitten sen tietää koko maailma.Muuten en enää salaile raskautta,annoin äidillekin luvan levittää tietoa..mutta ei hän kuitenkaan monelle aio kertoa.Mun velikään ei ilmeisesti vielä tiedä..Ja näkeväthän ne ihmiset sit itsekin..
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Täällä on vähän kaavailtu että ei laitettais missään vaiheessa mitään tietoa raskaudesta facebookiin. :D Saas tosin nähdä miten malttaa olla laittamatta.

Omaa napaa, tänään oli aamusta taas aivan kamala olo ja ärsyyntymiskynnys on näköjään matala. Nyt on onneksi lasagnet uunissa joten jos sitä kohta söisi.

Niin ja m-a-y aivan huippu tuo hajuaisti juttu!! Päivän naurut. :D Täällä myös hajuaisti parantunut selkeästi, joskin vaikuttanee myös tupakoinnin lopettaminen.
 
Morning Butterfly Juu olen kerenny käymään ultrassa jo 3 kertaa vatsakipujen vuoksi. 1 kerta ei ollut kuin munapussi joka ei vastannut viikkoja mitä piti olla ->seuraavana aamuna hcg.n ottoon joka vastasi ultra näkymiin ja samana päivänä uus ultra, pussukka oli päivässä kasvanut ja ehkä tullut ruskuaispussikin,3 päivänpäästä kolmanteen ultraan jossa munapussi oli oikein kasvanut,mutta se ruskuaispussi epävarma, joten vuoto vois kertoo tuulimunasta :ashamed: Soitan aamusta sille ultraajalle voisko jo huomenna tilanteen tarkistaa, neljäs varattu ultra olis vasta 13.12. viikot on epävarmat miun kohalla,mutta arviolta ne olis 7+ jotain, eli huomenna jos pääsen ultraan ni se tuomio on aika selvä jos siellä ei alkiota näy. plussan tein 3.11 mutta sitä edelsi varhainen keskenmeno joka sekoitti ehkäpä kierron.
TOIVON todella että huomenna olis ultra ja että sieltä tulis ihana uutinen :heart:
 
Heippa vaan kaikille. Olen seuraillut ketjuanne aikalailla alusta asti, mutta en tohtinut alkaa itse aiemmin kirjoittelemaan. Pakko se oli kuitenkin lopulta tänne tulla höpisemään! :)

Minutkin voi liittää mukaan: PikkuHyypiö/LA (ei tarkkaa tietoa vielä)/26v/ensimmäinen/KYS

Omien laskujeni mukaan olen rv6+4. Ensi viikolla olis sit eka neuvola-aika. Itseäni mietityttää, niinkuin monia muitakin, että onko tuolla masussa edes ketään..:| Oireita on kyllä itsellä kaikki mahdolliset, mutta onneks paha olo on jäänyt pelkkään kuvotukseen.

Pahoittelut kaikille, jotka on saanu huonoja uutisia. Kannattaa kuitenkin pysyä positiivisena, jos pienikään mahdollisuus on, että kaikki olisikin vieä kunnossa. :)
 
Rontti: Älä murehdi sitä vuotoa, jos on hyvin vähäistä eikä ole kipuja. Itsehän olen vuotanut nyt jo kaksi viikkoa. Lääkärissäkin kävin ja sanoi olevan normaalia. Ilmeisestikin joka kolmannella raskaana olevalla on näitä alkuraskauden tuhruvuotoja, jotka ovat täysin harmittomia. Vaikka tokihan ne säikäyttää ja mietityttää. Älä kuitenkaan toivoasi heitä! :hug:

Itelle on tullut mieleen kanssa, et mitäs jos siellä masussa ei enää olekaan kaikki hyvin. Oireet katosivat ja olin jo ihan varma, että nyt se kehitys on keskeytynyt. Tänään kuitenkin olen taas asunut vessassa pönttöä halailemassa, joten ilmeisestikin siellä jokin kasvaa.. Kylläpä huojensi. Ensimmäiseen neuvolaankaan ei ole enää kuin viikko, vaikka aluksi tuntui, ettei se ole koskaan. Tuollon viikkoja 9+2.

Facebookista: Me ei aiota laittaa koko raskausaikana mitään kuvia tai tietoja sinne. Sitten kun lapsi syntyy, päivitetään varmaankin tiedot, mutta lapsenkaan kuvia ei nettiin työnnetä. Läheisille kerrotaan henkilökohtaisesti ja sitten muut tutut huomatkoon itse vatsan kasvusta. En ole muutenkaan ymmärtänyt koskaan, miksi joku haluaa jakaa koko elämänsä naamakirjassa. Mutta mielipiteensä kullakin :) Ja mukavahan niitä toisten vauvakuvia on sieltä katsella.

sopaka ja heinähattu aka heinis 7+6, huomenna poksahtaa, jei! :)
 
Heipä hei!

Tervetuloa uusille hellemasuille! :D

Rontille voimia, toivottavasti pääset huomenna sinne ultraan päivittämään tilanetta. Minä olen myös lukenut että nuo vuodot onkin yllättävän yleisiä alkuraskaudesta, kaikki ei tarkoita huonointa vaihtoehtoa! Toivottavasti ei nytkään.

Facebookista: Minä en aio sinne mitään julkistella ainakaan ennen puoltaväliä tai toivottavasti ennen viimeistä kolmannesta. Tietty tulee varmaan päivitettyä tiedot kun pikkuinen syntyy!

Oloista: väsymys ja pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu. Onneksi miehellä on vähän lomaa että saan levätä oikeasti. Huomenna ultra, vähän jännittää mutta vielä ainaskin vähemmän kuin odotin. No, huomenna kerkeää vielä. :D

neito 6+5
 
Rontti1Voimia sulle...mutta ei kuullosta munkaan korvaan keskenmenolta,pelkkää tuhruilua eikä kipuja,niin luulisin oloevan ihan vaaratonta. Mulla itellänihän on tullut myös kirkasta vertakin,ja jopa hyytymä:( mutta silti kaikki ok,ultrissa.

Oireista mulla kaikkia samoja mitä tähänkin asti,kylmä olo,väsymys,nälkä,ja tuo itkuisuus on jotain vallan,siis salkkarit jaksotkin saa itkemään,jos jtn.surullista,tai ihan mikä vaan sarja...sekä herkät joululaulut ja ylipäänsä musiikki.

Oon kans alkanut hermoilemaan että jos pikkuinen ei jaksakaan kasvaa..ja loppuu kehitys kesken..miks pitäkin miettiä semmosia:headwall: mutta kai se on se äidin huoli! tekisi mieli mennä vielä ultraan,mutta ei raaski,koska ei ole edes mitn.syytä. muutakuin se etä haluan nähä pikkuisen.

huoh,täällä on siivottu 5 tuntia tnä,ja samalla ohessa parin huoneen joulusiivouskin suoritettu:) PTT 8+4
 

Yhteistyössä