Tervetuloa uusille!
Pahoittelut keskenmenon kohdanneille :hug: Itse sain esikoista yrittäessämme keskenmenon (rv8+3), joka oli minulle kova todella kova pala. Sain kuitenkin itseni kasaan ennen pitkää. Seuraavan kerran tulin raskaaksi vasta reilua vuotta myöhemmin, se raskaus päätyi synnytykseen ja ihaniin kaksosiin. Toivottavasti teillä nappaa uudelleen vähän nopeammin kuin minulla..
Kaksosista, turha niitä on pelätä. Olen aika pitkälti siltä mieltä, että moni asia on asennoitumisesta kiinni. Meille kaksoset tulivat täysin yllättäen (kummallakaan ei ole suvussa monikkoja ja raskaus oli täysin luomu), mutta alusta asti totesimme miehemme kanssa, että tästä kyllä selvitään. Ja alusta astihan toivoimme, että loppu peleissä saisimme enemmän kuin yhden lapsen, ja nythän odottelen jo kolmatta
Kaksosemme ovat siis kolmannen lapsen lasketun ajan aikoihin noin 2v 5kk.
Tottakai kaksi vauvaa teettää enemmän työtä, kuin yksi. Kuitenkin väittäisin, ettei työn määrä ole tuplaten. Ja rutiinit, ilman niitä ei varmaan olisi pärjätty.
Meillä tosin mies osallistui varsinkin alussa todella paljon lasten hoitoon, muuta apua ei kyllä sitten tarjolla ollutkaan (kaverit eivät uskaltaneet tulla vahtimaan kahta lasta ja sukulaisemme asuvat monen sadan kilometrin päässä). Heti kun vain pääsimme liikkeelle, olen käynyt lasten kanssa paljon kerhoissa ja tavannut muita mammoja+lapsia.
Alle vuoden iässä lapsista oli jo todella paljon seuraa toisilleen. Nykyisin tuntuvat olevan ihan korvaamattomat toisilleen. Leluista kyllä tapellaan ja toista kiusataan, äidin ja isin huomiosta ja sylistäkin välillä riidellään. Mutta kun toinen huomaa toisen olevan huonolla päällä, niin menevät halimaan ja viemään toiselle leluja. :heart:
Onnittelut myös teille, jotka olette saaneet hyviä uutisia
ultrasta Miulla on varhaisultra huomenna, ja jo nyt jännitän sitä kovasti. Mies ei ilmeisesti pääse mukaan, toivottavasti pääsee muihin ultriin. Ja toivottavasti kaikki on hyvin huomenna ultrassa, pitäkää peukkuja
Tulen varmaankin ultran jälkeen tänne kirjoittelemaan, että miten kävi..
Ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Se vielä piti lisätä.. Kaksosia odottaessa en ennen np-ultraa osannut aavistaa odottavani kaksosia. Maha tosin kasvoi aika hyvää vauhtia, mutta painoa ei ollut tullut paljoakaan. Pahoinvointia ei ollut nimeksikään (tuntuu, että tässä raskaudessa ollut paljon enemmän).