~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

U2
Rontille, Celineelle ja Riikka90 suuri lämmin halaus surunne keskelle :'(
Paljon voimia ja antakaa itsellenne ja tapahtuneelle aikaa. Toivottavasti Rakkaanne tukevat teitä parhaansa mukaan, jokainen tyylillään.

En taidakaan haluta perjantaina ultraan... Hui kun alkoi jännittää!!!!

U2+Köpi(el) rv10+3
 
Täällä ilmottautus joukkoon uusi hellemasu! :)

noola / 22 / ensimmäinen / SATKS / tyttö-olo.

Nyt viikkoja 9+1 ja tänään ensimmäinen neuvolakäynti.

Elättelen toivoa, että ennen joulua pääsisin vielä ultraan, koska on sellanen olo et saattas olla kaksoset.

Pahoinvointia aamusta iltaan ja sillon tällön oksentelua. Onneks olen saanut olla kotona, koska koulu sen verran lopuillaan et voin hoitaa kouluasioita kotoa käsin.

Ainiin, laskettu aika kierron mukaan laskettuna 8.7.

Kiva lukea muiden kokemuksista, koska olen kaveripiirini ensimmäinen, joka on raskaana eli hirveesti ei voi muilta kysellä.
 
Heippa tuoreet hellemasut!
Ja suuren suuret pahoittelut rontti ja celinee. :hug:
Koettakaa jaksaa vaikka suru on suuri.

Tuosta hiivatulehduksesta, itselläni yleensä tulee antibioottikuurin jälkeen tulehdus jos tulee mutta nytpä onkin päällä ihan muuten vain. :O
Tänään hain apteekista Canestenia (suosittelivat neuvolassa) mut otin vaan sen 3kpl paketin niitä puikkoja, en ottanut voidetta. (melko hintavaa..)
Neuvolasta sanoivat että sitä asetinta ei saa käyttää ja sama luki tuossa ohjeessakin... Tietääkö joku että miksi?
Ja höh, aattelin et oon ainut jolla tätä on niin olikin monta hellemasua jotka kamppailee saman asian kanssa... Onks meillä niin hyvin pullat uunissa et hiivat puskee läpi? :LOL:

Huomenna meinasin kertoa tuleville isovanhemmille tulokkaasta.. Pienellä varauksella tosin, jotenkin tästä ei nyt vaan osaa vielä nauttia vaikka sen pikkuruisen on ultrassa nähnytkin jo. :heart:
Palelua, väsymystä ja hyvää ruokahalua havaittavissa.. Eli ei tässä edes tietäs olevansa raskaana, jos ei tietäs. (anteeks, sympatiat kaikille jotka joutuu viettämään edes osan päivästä pää pöntössä)
Ja ehkä se on itselläkin vielä edessä...
Hyvää tulevaa itsenäisyyspäivää ladyt!!

Johanna26 & "Patu" 7+6 (huomenna poksuu!)
 
Terveisiä ultrasta!

Elikkäs siellä se pikkutyyppi köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki kovasti! :heart: Vastasi viikkoja 6+4, eli kaks päivää jäljessä niinkuin esikoinenkin oli. Vaikka vielä voikin sattua mitä vaan niin silti putosi harteilta iso lasti pois. On kuitenkin todettu että raskaana ollaan, eikä ole tuulimuna tai kohdunulkoinen! IHANAA!! :D

tervetuloa uusille!

onnellinen neito 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Brita
Rontille ja Celineelle :hug: , teille oikein paljon voimia, olo tuntuu nyt varmasti tyhjältä :( ! tsemppiä tulevaisuuteen <3

sopaka noilla viikoilla yleistä että kipuilee massu, kun kohtu kasvaa:)! luen itse paljon vau.fi raskausviikoista mitä alkiolle että äidille itselleen tällä hetkellä tapahtuu, siellä luki noissa viikoissa justiinsa et moni säikähtää noita kipuja, mutta ne on ihan normaaleja :)! toivottavasti sinunkin kohdalla ois ihan normaaleista kivuista kyse <3

Omaanapaa: töissä selkä kipuilee ihan älyttömästi kun tekee hommia.. vaikka tänäänki vaan 6h päivä.. vähän pelottaa mitä tulee olemaan kun pidemmälle menee, onko selkä ihan rikki lopussa.. :eek: kun mä en oikein uskalla hierojallekkaa mennä.. mitä mieltä olette selkä hieronnosta ihan hierojalla ? näin raskaus aikana?

sitten oltiin kyselty tosta facebookista.. olen itse poistanut aika ison osan kavereista, sellaisista joitten kans oikeesti en pidä yhteyttä, en näe järkeä pitää siellä. ehkä joskus 20 viikoilla, rakenneultran jälkeen.. vois kertoilla.. tai lähempänä 30 viikkoa että on tulossa, kun vain sinne saakka päästään :) <3

Mirkelo & Nyytti 7 + 4 <3
 
neito onnea,hyvistä ultra kuulumisista!! kyllä se vaan on ihanaa nähdä läpättävä pikkuinen monitorissa!!

Sormustesti tuli tehtyä illalla,oli oma hius ja oma kihlasormus mahan päällä,meni semmosta puoliympyrää hetken sit välillä heilui vimmatusti viistosti,ja sit meni taas puoli ympyrää.....eli mitä meinaa???

Tyttö/poikaolosta aluksi oli tosi vahva poika olo,koska mulla oli närästystä,ja öklötystäkin,mitä edellisissä ei ole ollut..mut nuo oireet on poissa,joten entiä kumpi olo on nyt enemmän? Toivon poikaa kyl enemmän kuin tyttöä,mutta ihan sama periaatteessa,kuhan on vain terve ja jaksaa kasvaa ja kehittyä:heart:

Liikkeiden tuntemisesta oih,mäkin odotan jo niin kovasti nuita hentoja hipaisuja,en muista yhtään koska edellisistä ollut tuntemusta,mut toivon et olis aikasemmin!

Mirkelo miksi et uskalla mennä hierojalle? en luule et siitä mitn.haittaa on..hyötyä vaan,jos selkä tarvitsee hierontaa...tekis itsekin mieli mennä.

Ihanaa lumista itsenäisyyspäivää teille kaikille!! me mennään leipomaan tänään mummulaan pipareita ja piparkakkutalo sekä ekat joulutortut maistellaan,ja samalla kerron uutisen siskolleni=) PTT8+6
 
Tiitulaisen ennustukseen en osaa sanoa mitään siitä puoliympyrästä, mutta seuraava on poika.. Oisko sitten että se puoliympyrä ei tarkoita mitään? Ja poika on tulossa.. Tai sitten se näyttää huonosti tytön ensin? Tai huonosti pojan :LOL: Hyvä arvaus, eikö totta!

Mulla oli tupla olo ihan pahoinvoinnin perusteella ja kaksi pussukkaa löytyi varhaisultrasa. Toiseen kehittyi alkio ja toinen jäi tyhjäksi. Paha olo helpottikin hetkellisesti jossain välissä, mutta nyt saa taas oksentaa. Jännää tuo oksentaminen kun se on sellaista yökkimistä milloin tulee tavaraa ulos, eikä sellaista kunon oksentamista kuin taudissa, että koko maha tyhjenee. Näin voi sitten "pulautella" koooookooooooo päivän kun ulostulevaa ruokaa riittää!!

Sormuksesta vielä. Mulle on näyttänyt aina jo ennen lapsia tyttö, poika, tyttö, poika. Nyt meillä on tyttö ja poika. Tämän raskauden alussa tein testin ja se näytti tosiaan vain tyttö-poika. Ja nyt ihan vasta näytti vain poikaa, joten oisko se meidän toinen alku ollut se tyttö sitten joka ei alkanutkaan kasvamaan.. Tämän lapsen jälkeen sormus ei voi näyttää uusia raskauksia koska synnärillä tehdään sterilisaatio minulle..
 
Kiitos kailikke pahoitteluista ja onhan tämä raskasta, haluan vain nopeasti pois tämän alta että toipuminen voisi alkaa
PieniTytönTylleröinen kyllä pidin toivoa yllä viimeseen saakka ku viimex ultraaja sanoi että normaali raskaus ei hätää, sama ultraaja oli eilenkin ja oli todella pahoillaan ku antoi toivoa johon myös hän itse uskoi. Mutta nyt katoan tästä pinosta, hyvät jatkot teille :flower:
 
Rontille ja celineelle suuri :hug:

Tervetuloa kaikki uudet! Kylläpä meitä heinämasuja onkin paljon! Todella kiva lukea muiden kokemuksista ensikertalaisena, varsinkin teistä samoissa vaiheissa olevista. :)

Onnittelut Neidolle hienoista ultrauutisista :)

Oloista
Sormustestiä emme vielä ole tehneet, mutta täytyy kyllä varmaan koittaa. Kuulostaa sen verran mielenkiintoiselta :D Mutta kysäisin mieheltä tuossa yksi ilta, että onko hänellä erityisesti tyttö- taikka poikaoloa. Hän vastasi samantien, että jotenkin on ollut tyttö-olo! Ja niin on mullakkin! Mutta toiveena tietysti on raskaudesta kuultuamme asti ollut vain se, että kaikki menisi hyvin ja lapsi syntyisi terveenä.

Nimistä
Meillä on miehen kanssa ollut nimiä pähkäiltynä jo ennen kuin vauvoista sen enempää on ollut puhettakaan. Olemme vain ihastuneet yhteen tytön nimeen ja yhteen pojan nimeen yhdessä niin hurjasti, että ainakin jossakin osassa ne tulevat olemaan tulevan/tulevien lapsemme/lastemme nimessä/nimissä. :)

Facebookista
Itselläni myös nykyään erittäin pieni fb-kaveripiiri. Olen pikkuhiljaa tehnyt laajoja poistoja, ja jäljellä ovat enää vain ne tärkeimmät, ja ne joiden kanssa oikeasti haluan olla tekemisissä, joiden kuumisista olen kiinnostunut ja joiden haluan tietävän omasta elämästäni. Emme ole vielä päättäneet laitammeko facebookkiin mitään tietoja raskaudestani, mutta luulen että jos jotain tietoa tulee, se laitetaan vasta rakenneultran jälkeen. Tärkeimmät saavat siihen mennessä tiedon muutenkin.

Omaa napaa
Pahoinvointi on hiukan hellittänyt, eilinen Helsingin reissukin onnistui hyvin. Vatsan vihlomista on vielä hiukan, mutta sekin on vähentynyt viime viikosta. Väsymys on edelleen melko totaalista, ja jotkut asiat haisevat todella oudoille. Rinnat aristavat. Mutta kaikesta tästä huolimatta minustakin tuntuu, että oireet ovat vähentyneet, apua!

Edelleen pähkäilemme varhaisultraa. Ensimmäisessä neuvolassa (jo 6+0 olimme) ei saatu kuulumaan vielä sydänääniä, jotenka senkin takia (vaikka tiedän etteivät ne tuossa vaiheessa välttämättä kuulu) olisi ihana mennä varmistamaan että kaikki on kunnossa. Tammikuun alkuun tuntuu olevan niiiiiiin pitkä aika. Mutta haluaisin toisaalta malttaa mieleni, mutta jos vaikka pääsisi edes johonkin kuuntelemaan sydänääniä..
Joulu onneksi on tulossa, ja vie aikaa ja ajatuksia, joten toivottavasti aika kuluu siivillä vuodenvaihteen yli! :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Tänään meillä ohjelmassa kirpparireissu ja tulevassa mummolassa vierailu, ja siellä ehkä hieman pukujen arvostelua ;)

Mie & Minityyppi 7+0

P.S En tiedä minkäverran (saako ollenkaan?) täällä mainostaa blogeja, mutta poistan tämän jos ei saa. Mutta siis mieheni kirjoittaman raskausblogin osoite löytyy profiilitiedoistani. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ilman heitä, selvinneitä, jostain sieltä,
puhuisimme nyt vierasta kieltä.
Ilman heitä, joiden ristit ovat puuta,
arkipäivä olis kuudes joulukuuta.
Kiitos veteraanit :heart:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Tiitulainen: mulla teki toi sormustesti ihan samallalailla...ja aattelen et poika se on :D etunimikin pojalle jo valmiina :xmas:

pahoittelu huonoja uutisia saaneille :hug::'(

uusille tervetuloa minunkin puolestani

neuvola-aika on ensiviikolla. Jänskättää että jokohan pienen sydänäänet kuuluu.

Keskimmäinen muksuista tuumas reissussa että, :äiti sun mahassa on jätkän pätkä :) ja kukaan muu kun minä ja mies tiedetään raskaudesta :)

Linnanjuhlia odotellen ja juhla-asua silitellen :LOL:
, Onona ja nassikka 6+6
 
Mirkelo itse kävin vasta viime viikolla hierojalla (ja tällä viikolla luultavasti uudestaan kun ei oikein auennut tuo yläselkä.. krhm) ja kun oli tuttu niin hän suoraan kysyi et "ootko raskaana?" (tiesi meidän yrityksestä)
Niin sanoi et hän sit hieroo vähän varovaisemmin tuon alaselän vaikkei siitä kuulema haittaakaan pitäisi olla. Ja ainakin täällä sen jälkeen näkyi ultrassa pieni sydämen jumpse ettei se ainakaan mitään km:ää aiheuttanut. :)
Itsellä lähinnä ongelmana oli olla mahallaan hierontapöydällä kun tuntui et tissit lihvautuu.. :ashamed: Mut pitää kokeilla vaik jotain muuta ens kerral..
Ei muuta kun hierontaan vaan!! Ja voihan siitä asiasta tosiaan mainita niin hieroja osaa ottaa sen huomioon. ;)
 
Kiitos tsemppauksesta Mirkelo ja ninnax!

Aamusta menin sitten sinne päivystykseen niin kuin eilen puhelimessa olleen hoitajan kanssa sovittiin. Tutkimus tehtiin ja lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki on hyvin. Kohdun suu on kiinni ja kaikki tuntuu normaalilta. Vuotokin on hyvin niukkaa hänen mielestään. Ja kivut kuulemma kuulostavat normaaleilta kohdunkasvukivuilta. Hieman jäi harmittamaan kun en päässytkään ultraan niin kuin eilen puhelimessa lupailivat. Mutta pakkohan se on vain nyt sitten luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Lääkärikin sanoi, että pitäisi nyt yrittää vain olla onnellinen tästä raskaudesta. Viikon päästä on neuvola, jossa vaadin kyllä että yritetään kuunnella sydänääniä. Jos niitä ei kuulu, varaan ajan yksityiselle ultraan.

Nimistä on ollut puhe. Meillä on sekä tytön että pojan nimi valmiina. Siis pelkkä etunimi, ei toisia nimiä vielä. En usko, että nuo nimet tulevat muuttumaan, sillä olemme molemmat hyvin tykästyneitä kumpaankin. Itse toivon enemmän tyttöä, mutta mies poikaa. Lähinnä kuitenkin toiveissa on terve lapsi, joka jaksaisi sinne heinäkuulle asti kehittyä. Toivottu lapsi on sukupuolesta riippumatta. Mutta inahan saa haaveilla :)

Ihanaa, että talvi on tullut! Ulkona on niin kaunista ja jouluista! Nyt lähdetäänkin koiruuden kanssa metsään nauttimaan lumesta ja liikunnasta. Toivottavasti paha olo ei yllätä matkalla. Oikein nautinnollista ja rauhaisaa itsenäisyyspäivää kaikille!

sopaka ja heinis 8+1
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille täältä sohvan pohjalta!

Tiitulainen Kaksosolo sen takia, et miehen suvussa kaksosia, mm. miehen isä on kaksonen, kovat oireet ja sit ihan vaan sen takia, et meillä on tapana tehä kaikki asiat aina vaikeimman kautta, niin tietysti meidän kohdalle osuu kaksoset just nyt ku asutaan kaukana kaikista sukulaisista ja tutuista :D

Ja siitä yökkäilystä, mistä puhuit. Mulla on ihan samaa. Ei välttämättä tarvis oksentaa itse pahan olon takia vaan pelkkä jogurttipurkin näkeminen tai ruoan ajattelu saattaa saada yökkäileen ja pitää juosta vessaan oksentamaan.

Aamulla heräsin hirveeseen ahistukseen kun tekis mieli vaan nukkua, mutta pitäs lukee huomiseen tenttiin ja kotiki on ihan pommin jäljiltä, kun ei oo energiaa siivota. Mies kyllä auttaa tosi paljo, mutta hänen siivoaminen ei ihan vastaa omia ajatuksia puhtaasta ja siististä kodista :D

Odotan vaan niin paljon ettei tarvis koko ajan mennä niin sanotusti puolilla valoilla vaan sais oikeesti nauttia raskaudesta ja pystyis taas lenkkeilemään koiran kanssa, tekemään ruokaa ja puuhailla kotona. Nyt päivät menee sohvalla maaten ja miettien et mitä pystyis seuraavaksi laittamaan suuhun, kun koko ajan on kuitenkin nälkä.

Mutta niinkuin neuvolassa sanottiin, että tiedänpähän ainakin olevani raskaana :)

Noola ja pallero 9+2
 
Moikka! Sopaka,kyllä ne sydänäänet voi hyvin kuulua ens viikolla.Mullakin kuului 9+6.Just yleensä 9-10. viikoilla ne rupeaa kuulumaan.Pakko kommentoida tuota,että nykyään lääkärit lupailee jossain jo 6-7. viikon ultrassa että "nyt on enää 2-3 % keskenmenoriski"..niin en kyllä usko tuota.Se riippuu kyllä viikoistakin,ei riitä että sydän on alkanut sykkiä.Esim 10. viikolla on varmasti pienempi riski kuin 6. viikolla.Sisäelimet muodostuu siinä 9. viikon paikkeilla,jolloin keskenmenoja sattuu vielä melko paljon.En tarkoita pelotella,vaan tuoda esiin faktoja ja tilastoja.Ne eivät valehtele.Toki riskit ei ole kaikilla yhtä suuret.Ikä vaikuttaa,ja joillakin naisilla vaan on keskenmenotaipumus.Itse alan olla jo luottavainen,koska kuulin ne sydänäänet rv 10 ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt.Sitäpaitsi sekä äitini että molemmat isoäitini ovat erittäin hedelmällisiä..kai se menee vähän suvussakin.Kuitenkin tulee niitä tilastoja väkisinkin tuijoteltua..sitä Aydin Tekayn keskenmenoriskitaulukkoa.. :O Toivotaan tietysti,että kaikilla pysyis pikkuiset matkassa!
Sukupuolitoiveista: mulla ei ole mitään voimakasta toivomusta,vaikka ehkä naisena tyttö olis vielä mieluisampi..kuitenkin haluaisin perheeseen mielellään molempia sukupuolia.Tosin lapsilukumme jää tod. näk. kahteen,joten se ei ehkä toteudu..koen,että tytön kanssa voisin toteuttaa "prinsessaunelmia",pukea kauniita vaatteita ja ihastella nukkeleikkejä.. :heart: Tytöt on kai rauhallisempiakin.Onhan se tietty yksilöllinen temperamenttikysymyskin.Jos meidän lapsonen tulee yhtään vanhempiinsa,niin on se kyllä joka tapauksessa rauhallinen tapaus.. :rolleyes:
 
Tervetuloa uusille! :)

Pahoittelut keskenmenon kohdanneille :hug: Itse sain esikoista yrittäessämme keskenmenon (rv8+3), joka oli minulle kova todella kova pala. Sain kuitenkin itseni kasaan ennen pitkää. Seuraavan kerran tulin raskaaksi vasta reilua vuotta myöhemmin, se raskaus päätyi synnytykseen ja ihaniin kaksosiin. Toivottavasti teillä nappaa uudelleen vähän nopeammin kuin minulla..

Kaksosista, turha niitä on pelätä. Olen aika pitkälti siltä mieltä, että moni asia on asennoitumisesta kiinni. Meille kaksoset tulivat täysin yllättäen (kummallakaan ei ole suvussa monikkoja ja raskaus oli täysin luomu), mutta alusta asti totesimme miehemme kanssa, että tästä kyllä selvitään. Ja alusta astihan toivoimme, että loppu peleissä saisimme enemmän kuin yhden lapsen, ja nythän odottelen jo kolmatta :) Kaksosemme ovat siis kolmannen lapsen lasketun ajan aikoihin noin 2v 5kk.
Tottakai kaksi vauvaa teettää enemmän työtä, kuin yksi. Kuitenkin väittäisin, ettei työn määrä ole tuplaten. Ja rutiinit, ilman niitä ei varmaan olisi pärjätty.
Meillä tosin mies osallistui varsinkin alussa todella paljon lasten hoitoon, muuta apua ei kyllä sitten tarjolla ollutkaan (kaverit eivät uskaltaneet tulla vahtimaan kahta lasta ja sukulaisemme asuvat monen sadan kilometrin päässä). Heti kun vain pääsimme liikkeelle, olen käynyt lasten kanssa paljon kerhoissa ja tavannut muita mammoja+lapsia.
Alle vuoden iässä lapsista oli jo todella paljon seuraa toisilleen. Nykyisin tuntuvat olevan ihan korvaamattomat toisilleen. Leluista kyllä tapellaan ja toista kiusataan, äidin ja isin huomiosta ja sylistäkin välillä riidellään. Mutta kun toinen huomaa toisen olevan huonolla päällä, niin menevät halimaan ja viemään toiselle leluja. :heart:

Onnittelut myös teille, jotka olette saaneet hyviä uutisia ultrasta :) Miulla on varhaisultra huomenna, ja jo nyt jännitän sitä kovasti. Mies ei ilmeisesti pääse mukaan, toivottavasti pääsee muihin ultriin. Ja toivottavasti kaikki on hyvin huomenna ultrassa, pitäkää peukkuja :) Tulen varmaankin ultran jälkeen tänne kirjoittelemaan, että miten kävi..

Ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Se vielä piti lisätä.. Kaksosia odottaessa en ennen np-ultraa osannut aavistaa odottavani kaksosia. Maha tosin kasvoi aika hyvää vauhtia, mutta painoa ei ollut tullut paljoakaan. Pahoinvointia ei ollut nimeksikään (tuntuu, että tässä raskaudessa ollut paljon enemmän).
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille. Sain pari päivää sitten yllätyksekseni huomata odottavani uutta elämää. Sen jälkeen onkin sitten ahkerasti lueskeltu mm. näitä teidän kokemuksianne ja odotuksen vaiheita sekä tunteita.

Ensimmäistäni siis odotan ja yht'äkkiä koko maailma tuntuu pyörivän oman mahan ympärillä. Olen aivan älyttömän onnellinen, vaikkei tätä nyt ihan hiki hatussa vielä yritetty. Pillerit jätin kuitenkin pari kuukautta sitten pois, eikä menkkoja ole sen jälkeen kuulunut, kuin tyhjennysvuoto. Nyt sitten viikkoja pitäisi olla 7+3, joka kuitenkin saattaa hiukan tarkentua, kun torstaina menen neuvolaan. Neuvolan täti sanoi, että ultraa heti ekalla kerralla, johtuneeko sitten siitä, etten ole aivan varma tuosta 7+3:sta?!

Olot on ollut aika hyvät; oksu ei ole lentänyt, mutta kakomista ja etomista löytyy. Mahassa on myös tukala olo ja tuntuu ettei mikään asento ole varsinkaan nukkuessa hyvä.

Jostain syystä pelottaa ihan hirveästi, ettei kaikki menekään hyvin, mutta toivottavasti pelkoni ovat turhia.

Täytyy sanoa, että olette kyllä älyttömän hyvä vertaistukiryhmä, joten jos sopii niin liittyisin mukaan! :)

l.a. olisi 21.7.2012
MMurmeli/22v./ensimmäinen/K-SKS
 
Tervetuloa joukkoon MMurmeli! :)

Ja olen MB ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että aivan liian aikaisin lääkärit antavat luottavaisia uutisia raskaudesta, kun mikään ei ole varmaa. Nyt yritän kuitenkin asennoitua niin, että tosiaan MIKÄÄN ei ole varmaa. Enhän minä tiedä kuolenko itse huomenna, tai mieheni, joten turha tätä on koko ajan miettiä, mitä tuolle pienelle tapahtuu. Se on otettava vastaan, mikä tulee. Koska totuushan on, että jos se kesken tulee / on tullut, ei sille voi minkään ja sille on syynsä. Itse varmaan pystyn rentoutumaan joskus viikolla 15, jos sinne asti päästään. Tiedän nimittäin monia, jotka ovat saaneet keskenmenon vielä 13. ja 14. viikolla.
 
MMurmeli sulla sama kuin mulla, että menkkoja ei tullut, vain tyhjennysvuoto. Meillä on sama synnytyssairaalakin ja melkein sama laskettuaika, mulla on24pv tähän tietoon :) huomenna varhaisultrassa tarkentuu. Hitto, että jännittääkin. Tosin, hieman huojensi mieltä kun se Hcg-hormoni oli kunnossa, maanantaina siis lääkäri soitti ja sano, että oli arvo tuplaantunu ja sen mukaan pitäisi raskauden edistyä normaalisti...
Pahoitteluni keskenmenon saaneille :hug:
 

Yhteistyössä