~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Ipnalle :hug:

Taas oli tekstiä tullu paljon ja vaik kaikki luin ni silti ei meinaa muistaa mitään:)

Pahoinvointia mulla ei oo nyt keskiviikon jälkeen ollu ja oloki on ollu aikasta pirteä,jaksanu tehä ja touhuta taas ihan eri tavalla.

Meillä pojat on syntyny 40+0 ja painoa ollu 3420g ja nuorempi 40+2 ja painoa ollu tasan 4kg. Kuopuksesta arvioitiin viikko ennen laskettua aikaa et painais n.4,5kg onnex sit vaan oli tuo nelikilonen.

Tänään kävin ekassa neuvolassa ja paperihommiahan siellä suurimmax osax oli mut nyt selvisin puolentunnin käynnillä ku esikoisen neuvolassa meni vähä reilu tunti ku kaikki oli uutta ja ihmeellistä.
Sokerirasitukseen pääsen(joudun) joskus rv26 tietämillä,täällä kaikki odottavat äidit joutuu siel käydä. Valmiix jo inhottaa se litku ku viime odotuksessa ku sokerirasituksessa kävin ni meinas laatta lentää ku se maistu niin hirveeltä.

Terkka teki ihan ultratutkimuksen,katto et kirppu on oikeessa paikassa kasvamassa ja et sydän jyskyttää. Ja kaikki oli hyvin,pikkunen oli noin 2cm pitkä ja sydän jumputti kauheaa vauhtia. Se tunne osaa aina yllättää mikä tulee ku näkee pienen ihmeen siitä ruudusta.

Tänään olis vuorossa ratsastustunti ja haikeelta tuntuu ku on viimenen kerta noin vuoteen ku nousen hevosen selkään. Terkalta tosin sain kyl luvan viel käydä tunneilla myöhemminki,jos ei mitään kipuja tuu jne.. Kuopuksen kohdalla kävin ratsastamassa rv 14asti ja oon kyl miettiny et jos kävisin viel pari kertaa ja sit jään pois.
 
kiitos Ninanina, minäkin olen nyt semmoinen buzzador=)
Ja kiitos kaikille myötäeläjille.
Tytön kanssa vietin tuossa pahoinvoinnistani huolimatta "laatuaikaa" pelaten wiitä ja lautapelejä. Kuulema mieli ei hänelläkään enää ole paha, ja on ymmärätänyt ettei rakkaus mihinkään muutu, vaikka vauvoja tulee.
Nyt pitäisi saada vielä haettua pienemmät hoidosta ja hakisko vaikka pitsaa, ei paljon huvita ruokaa alkaa häärätä.
Nälkä on, vaikka mieli ei kyllä tee mitään. huh, kun tämän olis muistanu...vaan ei.
 
  • Tykkää
Reactions: U2 ja ninanina
U2
Heips!

Onko teille kaikille annettu ohjeeksi tuo 12+ NT-uä:n?
Meillä neuvolassa täti puhui ja ultraa varatessakin toinen täti, että paras tulos saadaan kun osuu 10+6-11+6 välille. Siksi menenkin jo viikon päästä kurkistelemaan... Ohje on ainakin omalla kohdalla muutttunut, sillä -09 olin Nt-uä:ssä häämatkan vuoksi 13+3 ja se oli silloin ihan ok...hmm

U2&Köpi(el) 10 POKS!!
 
Ultrassa huonoja uutisia. Vaistot siis osuivat kohdalleen. Joko varhainen keskenmeno tai tuulimuna. Sikiöpussi löytyi, muttei sikiöö. :'( nyt vaan odottelen vuotoa ja kerään voimia uuteen yritykseen.
Hyvää loppumatkaa teille kaikille!
 
U2 mä kävin kans tänään neuvolassa ekaa kertaa,ja mulle sanottiin kans et parhain aikaväli on NT ultraan 11+ tai sit 12+,ja kysyin et pitäskö sitä mun aikaa muuttaa ku mulla on just 12+0,ni sanoi et se on just hyvä aika..mä kans muistelin et siel käytiin lähempänä 13rv.

juu neuvolassa oli kaikki arvot oikein hyvät,verenpaine,hb oli tosi hyvä ja pissa puhdas...ainoostaan painoa seurataan ettei kauheesti tuu...sen takia joudunkin sokerirasitukseen rv24-26,mut se vasta silloin.
Ei siellä muuta kuin parilappuja täyteltiin ja äitiyskortti,ja neuvolaa tulen vaihtamaan,kun on lähempänä ja paremman matkan takana toinen neuvola.

tää nälkä on jotain kauheeta,voisin syödä kokoajan!!! pelkään et painoo tulee yli 10kg,edellisistä on tullut hiukan alle 10,ja se oliskin passeli.

SI88 tosi hienoa kun on terkka joka ultraa ja mahdollisuus siis siihen.
PTT8+2
 
kuume82 voi ei,todella surullista..pääsikö miehes mukaan,tai ehtikö?:hug: voimia seuraavaan yritykseen! Mutta hyvä että kävit,jotta ei sit vasta nt ultrassa olisi huomattu..omasta mielestäni sen takia kannattaa käydä alkuvaiheen ultrassa,jotta tuulimuna pois sulkeutuu
 
kuume 82,surullista..hyvä kuitenkin että selvis nyt.Voit ehkä vähän lohduttautua sillä,että se tod. näk. oli tuulimuna (varsinkin jos sulla ei mitään vuotoja/kipuja ollut),joten siinä tapauksessa et olisi menettänytkään lasta..Mutta onhan se joka tapauksessa pettymys..olit kuitenkin jo osannut varautua,kun oireettomuudesta ajattelit: "tää ei oo normaalia"..No,tsemppiä ja onnea mahdolliseen uuteen yritykseen! :hug:
 
kuume82 Paljon siula olis pitäny olla viikkoja? meinaan miun ultra piti olla menkoista 7+2 ja pitkän kierron mukaan 6+4 mutta sieltä löyty vaan pieni munapussi jota sit ruvettiin seuraamaan ja se oli loppu viikkoon jo kasvanu joten viell olis uusinta ultra tiedossa ja täti sano että normaali raskaus olisi kyseessä vaikka ruskuaispussia ei osannu varmaksi sanoa.. onko siula uusinta ultraa?
Mutta suuret jaksamiset jos vauvaa ei teille saavu :hug:
 
Voi kuume, paljon pahoitteluja sulle! Sinulle sattui juuri se sama mikä on minun pahin pelko, varhaisultra on vasta edessä minulla. Voimia paljon!

Nt ultrasta, täällä on ohjeistettu että mielellään rv 10-12 tulis käydä. Esikoisesta kävin 11+6. Nyt en ole vielä tilannut kun aattelin käydä eka siellä varhaisultrassa mut neukkatäti arveli että antaa ajan sinne rv 11 tienoille nytkin.

Pahoinvointi on muuttunu aaltoilevaksi, hyvä niin. Oksentamaan en ole vielä joutunut. Kysyisinkin kaikilta pahonvoivilta, auttaako teitä oksentaminen? Itse inhoan oksentamista ja taistelen sitä vastaan ja mietin et pitäiskö kuitenkin antaa tulla jos se helpottais?

Onnea myös kaikille jotka on saanu kuulla hyviä uutisia ultrasta! Jännä miten on niin kuntakohtaista toi neuvolan toiminta! Tarkoitan tota ultralaitetta! Oon meinaan niiiiin vihreä kateudesta!

Hyviä viikonloppuja kaikille, neito 6+3
 
kuume82 :hug: Paljon tsemppiä ja voimia.

Nt-ultra, esikoisesta kävin 11+6 eka kerran, mutta eivät saaneet silloin kunnolla mitattua, kun neiti halusi vain köllötellä, eikä auttanut hyppimiset tai muutkaan. Uudestaan kävin sitten 12+4 ja silloin onnistui tosi hyvin. Ohjeistus täällä on 11-13+6. Viimeksi vaan muistelen, ettei kovin mielellään aikaa antanut ennen kuin 12 viikkoa on täynnä.

Pahoinvointi on hiukan helpottanut. Kuvottaa ja väsyttää. Makeaa ei tee ollenkaan mieli. Raikasta ja kirpeää siitäkin edestä. Viimeksi himoitsin alkuraskaudessa sitruunaa ja greippiä ja varmaan pitää ensi viikolla käydä ostamassa.

Välillä tulee kauhea epävarmuus siihen, että onkohan tuolla vatsassa mitään, vaikka oireita on. Haluaisin kuitenkin odottaa nt-ultraan ja jos hyvällä tuurilla neuvolassa kuuluisi jo sydänäänet. Esikoisesta yritettiin kuunnella 9+6, mutta silloin ei kuulunut, mutta laite näytti, että siitä kohtaa olisi pitänyt syke kuulua. Veikkaan, että vatsan päällä oli sen verran tavaraa, ettei kuulunut ja riippuuhan se kohdun asennostakin.

Painosta. Esikoisesta keräsin reilun 20 kiloa painoa ja osa on vielä matkassa. Painoa on liikaa ja joudun sokerirasitukseen, mutten tiedä joudunko jo aikaisemmin kuin viimeksi. Viimeksi sokeriarvot olivat loistavat. Nyt pyrin siihen, ettei painoa tulisi niin paljoa ja suotavaa olisi, että alkuun voisi pari kiloa lähteäkin. Esikoinen painoi 4 kiloa ja minulta kuvattiin lantio viime hetkillä ennen kuin synnytys käynnistyi. Eivät lähtenee käynnistämään täällä ja ovat hyvin nihkeitä käynnistämiseen. Ensimmäisenä ylilääkäri epäili sokereita, mutta sanoin, että minun arvot olivat loistavat. Painoarviohan oli kuitenkin 4,4 kiloa (+/- 600g), mutta onneksi ei pitänyt kutiaan. Alateitse avitettuna syntyi. Epparin leikkasivat ja se parani tosi hyvin.

Kattiina ja vissiin se olisi 6+6
 
Kuume82 Hirmuisesti jaksamisia sinulle! :hug:

neito Täällä oksentaminen on auttanut pahonvointiin. Minä oon kanssa sellainen ihminen että vältän oksentamista ihan viime metreille mutta nyt ei ole kyllä pystynyt pitämään sisällä jos yökkö olo on iskenyt. :) Nyt on kyllä kolmas päivä menossa ilman oksentamista (koputan puuta), paha olo on melko jatkuvaa muttei enää niin paha kuin n. viikko sitten. Sekin auttaa että yskä loppui, luulen että se eniten laukaisi oksennusolon kun yskitti.

Täällä tuli sitten otettua kevyet 3h päikkärit sohvalla. Ei ilmeisesti tarvitse heti kymmeneltä yrittää nukkumaan mutta onneksi on perjantai.

Omena85 + maha-asukki rv. 6+1
 
Kuume82 voimia :hug:

Tänään sit kerrottiin lapsille.:) ei viel pitänyt mutta lapset alkaneet ihmetellä kun olen niin väsynyt koko ajan. Tyttö olikin jo huolissaan kun en tee muuta kuin nuku. Lapset otti uutisen hyvin vastaan, sillä jokainen toivonut pikkusisaruksia lisää. Tytär puhkesi kyyneliin ja sanoikin et suurin toive toteutuu. Kysyi viel sen jälkeen et tuleeko pikkuveli tai sisko sit hänen huoneeseen.:D
Pelkäsin kyllä keskimmäisen reaktiota koska poika vähän vieroksuu elämän muutoksia ym ja vaatii pikkasen enemmän omaa aikaa sulatella asioita. Mutta kyllä poika sit innoissaan oli. Vähän sen jälkeen kun oltiin uutinen kerrottu niin tytär (9v) kysyi saako miestäni sit myös kutsua isäksi? Tuollaiseen kysymykseen en osannut varautua.
Eli siis lapset on mun entisestä liitosta ja tämä tulokas on miehelleni ensimmäinen oma lapsi.

Mutta jos sitä menis takas nukkumaan.:O eihän tänään muuta tullut tehtyä.:D Onneks pitkä vkl luvassa niin saa nukkua paljon ja sit jaksaakin taas koulussa ahertaa pari päivää.

Siiseli84 5+4
 
Ensimmäinen neuvola takana täälläkin. Sydänäänet saatiin onneksi kuuluville pitkän etsinnän jälkeen. Kaikki arvot oli hyvät. Seuraava käynti on sitten lääkärineuvola 29.12.
Täällä täytyy itse varata nt-ultraan aika. Lapuissa lukee että tutkimus tehdään 11+0-13+6 välisenä aikana. Verikokeet otettiin valmiiksi jo tänään neuvolassa.
Laskettuaika aikaistui päivällä eli on nyt 4.7.

puppa 9+2
 
Lumisen märkää perjantai-iltaa!

Suuret voimahalaukset kaikille huonoja uutisia saaneille! :hug: Tsemppiä jatkoon ja onnea uuteen yritykseen!

Huonosta olosta on ollut puhetta. Minulla oksentaminen ei auta huonoon oloon. Ehkä hieman lieventää, mutta vain hetkeksi ja olo on taas takaisin paikalla. Töistä en onneksi ole joutunut jättäytymään pois, enkä vielä ole töissä oksentanutkaan. Minulla myös huono olo on aaltoilevaa. Esim. eilinen päivä meni todella hyvin, en oksentanut kertaakaan ja olin todella pirteä ja hyvinvoiva. Tänään taas aamu alkoi oksennuksella ja koko päivän ollut heikko ja huono olo. Minulla tuon aamuoksennuksen laukaisee yleensä hampaidenpesu, vaikka en työntäisi harjaa kovin syvälle suuhun. En tiedä, johtuuko se hammastahnasta, harjausliikkeestä vai yksinkertaisesti siitä, että suussa on ylimääräistä tavaraa. Myös television katselu ja koneella oleminen alkaa oksettaa ja huimata.

Töissä olen kertonut pomolle ja yhdelle työkaverille, joka viettää paljon aikaa samoissa työtehtävissä kanssani. Pomolle kerroin sen vuoksi, että jouduin silloin sinne päivystykseen työaikaan. Otti asian todella hyvin ja on huolehtinut jaksamisestani. On myös ymmärtänyt, että asia on vielä salaisuus, joten on pitänyt omana tietonaan. Yllätyin iloisesti, miten huomaavainen pomoni on, vaikka onkin mies eikä itse siten ole koskaan raskaana ollut :D Tänään kyllä ehkä joidenkin epäilykset heräilivät, kun oli puhetta pikkujouluista ja kyydityksistä sinne. Kerroin sitten tulevani omalla autolla, mitä jotkut ihmettelivät. Onneksi työtehtävät jatkuivat juuri tuolloin, joten en ehtinyt jäädä ihmettelevien silmäparien alle... :)

Verinen vuoto on alkanut minulla uudestaan. Masentaa! Vuoto on edelleen hyvin niukkaa tuhrua eikä kipuja ole. Mutta kyllähän tämä kuitenkin mietityttää. Täytyy nyt kuitenkin malttaa olla stressaamatta liikoja ja yrittää odotella seuraavaan ultraan. Minulle ei olekaan vielä varattu ultra-aikaa. Ensimmäinen neuvola on 13.12. ja toivon, että tuolloin yritettäisi kuunnella sydänäänet. Raskaus kuitenkin sillon jo 10. viikolla.

Mukavaa viikonloppua kaikille teille! :)

sopaka & heinähattu 7+4
 
Rontti: Viikkoja olisi pitänyt olla 7+1. Tein positiivisen testin 11.11, (tosin hyvin vaalean sellaisen) eli raskauden pitäisi olla huomattavasti pidemmällä, kuin mitä pussin koko vastasi. Kaksi viikkoa odottelen luonnollista poistumista ja 15.12. ultrataan jos vuotoa ei kuulu. Sen jälkeen sitten keskeytyslääkkeet. Hcg pitää maanantaina käydä mittauttamassa. Ei tuo lääkäri kyllä toivoa antanut. Aika rikkinäinen olo on, vaikka tätä aavistelin. Kamalinta on, että ne vähäiset raskausoireet jatkuu, vaikka mitään oikeaa raskautta ei ole. Toivon vaan, että tämä on pian ohi ja saamme yrittää uutta pikkuista.
 
Heippa!

Ihan ekaks haluan onnitella teitä kaikkia odottajia :)!

Ja sitten voisin ilmoittautua varovaisesti tähän ketjuun. Selia/26/ensimmäinen/? ja laskettuaika alustavasti 28.7. Tällä hetkellä olis siis menossa rv 6+1.

Oon tosi pahoillani kellä kaikilla täällä on ollut huonoja ultrakuulumisia kuume82 nyt viimeisimmäksi. :hug: Tuota minäkin pelkään kun oireet on kuitenkin aika vähäiset. Ipnalle myös pahoittelut :hug:

Mulla on oireina ollut rintojen arkuus ja pinkeys, hirmuinen väsymys ja alavatsassa tuntemuksia, mm. viiltelyä, vihlomista ja puristavaa/kiristävää tunnetta. Viime viikolla oli palelua. Reilun viikon päästä ajattelimme mennä varhaisultraan, pelottaa niin paljon näiden vähäisten oireiden vuoksi, ettei mitään elämää olekaan. Haluan tietää sen sitten mieluummin ennemmin kuin myöhemmin jos jotain on vialla. Onko täällä ketään, jolla ollut yhtä vähäiset oireet ja silti ihan normaalisti ja hyvin edennyt raskaus? Pahoinvointia mulla ei ole ollut juuri yhtään, yhtenä aamuna ollut etovaa oloa, mutta eipä muuten.

Kirjoittelen joskus myöhemmin enemmän kun olen saanut luettua ketjua.

Selia 6+1
 
kuume82 En halua nostaa turhia toiveita mutta plussasitko viime kierrossa?
miula oli syyskuussa plussa joka vuoti pois ja heti seuraavassa kierrossa ( eli nyt) plussasin, ja miula ei pussukka vastannu olleskaa viikkoja meni rv4-5 vaikka olis pitäny olla melkein se rv7.. kävin sillon yhen viikon aikana 3 kertaa ultrassa ja loppu tuomio oli että kyseessä normaali raskaus ( vaikka alkiota tai ruskuaispussia ei näkynyt, ruskuaispussi oli epävarma) kysy että haluunko uuteen ultraan vai odottelenko rv 12 rauhassa, no uuden halusin tietty. Hgc arvo täsmäsi ultran näkymiin joten kaveri on joko hedelmöittynyt myöhemmin tai hitaampi alkuun kasvamaan, sanovat että uudessa ultrassa saattaa jo vastatakkin niitä viikkoja mitä "oikeesti" pitäisi olla =) Älä ihan vielä masennu, toivoa on vielä . Parin viikon päästä siellä näkyy vikkelä kaveri jolla läpättää syke :heart:
 
Selia onnea plussasta!
Ainankin oma tätini aikoinaan sanoi ettei hänellä ollut juuri minkäänlaisia raskausoireita, varsinkaan pahoinvointia ei ollut ollenkaan. Samoin eräs tuttavani kertoi ettei hänellä juurikaan pahoinvointia ollut joten kyllä se aika yksillöllistä taitaa olla, toiset oksentaa jatkuvasti ja toiset ei edes voi pahoin. :)

Täällä on nukuttu ihan urakalla, eilen 3h päiväunet ja päälle 12h yöunet. Luulis jaksavan. :D Yöllä vaan iski himo greippeihin ja jäätelöön, täytyy siis mennä kauppaan.
 
Selia,onnea plussasta! Minäkin olin murehtinut oireettomuuttani,minulla on vielä vähemmän oireita kuin sulla.Aika selkeät oireet sulla on itseasiassa.MUTTA mulla on hyvin edennyt raskaus rv 11+0,viikko sitten kuului hyvät sydänäänet..ei ne runsaat oireet autuaaksi tee,on niin yksilöllistä.Itse asiassa raju pahoinvointi voi edeltää keskenmenoa (ei aina tietenkään)! Monella alkaa oksentelu muutenkin vasta rv 9 tienoilla...itse olen säästynyt pahoinvoinnilta melkein kokonaan.Nauti hyvästä olostasi! :wave:
 
Tyttönen87: Kaksi aiempaa raskautta on mennyt muuten hyvin, mutta viimeinen kolmannes selkä on tosi kipeä ja välillä ei voi nousta sängystä kun jalat ei vaan toimi.. Olen kuitenkin saanut synnytettyä alakautta molemmat. Eka oli helppo kun sai epiduraalin, mutta kakkoseen en ehtinyt saada ja kivut oli helvetilliset, nimenomaan siellä selässä! Minulla on lantio toiselta puolen irti selkärangasta ja kun vauva alkaa painamaan, alkaa lantio painamaan iskias hermoa ja se vie jalat alta. Samoin kävelen tipuaskelia kuin ankka, kun lantio ei liiku kunnolla lopussa..

Kuume82: Minulla näkyi 6+3 pelkkä pussukka ja vasta 7+3 pieni alkio ja syke. Nämä jutut on monesti vain päivästä kiinni ja siitä missä kohti alkio on, joskus ne osaa piiloutua poimuihin jne. kun ovat vielä pieniä. Ei ole kaikki toivo mennyt. Seuraava ultra voi tuoda vielä hyviä uutisia..Toivoa saa ainakin :hug:

Eilen piti taas oksentaa illasta ja mennä nukkumaan aikaste kun paha olo veti ihan veteläksi. Nukuin 12h pikku yöunet ja voisinpa mennä takaisin jos vaan kehtaisin nukkua koko päivän..:D Viikot 8+1
 

Yhteistyössä