~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Minulla näytti olevan neuvola vasta 10+5, eli sydänäänet ainakin sais kuunneltua. Tosin täällä on neuvolassa on ultra jolla ne katsotaan.

Elkää pitäkö ihan hulluna, mutta tässä raskaudessa kävi jännä juttu! Kaikki alkoi kun viikko ennen plussaamista poika sanoi mulle, että äiti sun mahassa on vauva! Kun kysyin kumpi tulee, se sanoi että kaksi vauvaa, tyttö ja poika.
Mulle tulikin pahoinvointi todella voimakkaana ja oksentelin ihan urakalla,vaikka aiemissa raskauksissa voin suht hyvin. Ultrassa selvisi, että ruskuaispussi (vai mikä se oli) on tuplasti suurempi kuin normaalisti ja silloin ei vielä alkioita näkynyt niin ultraaja arveli, että alkioita tupsahtaa kaksi jos edes ovat alkaneet kehittyä. Varhaisultrassa kävin kovien maha kipujen vuoksi.. Tein vielä sormusennustuksen joka tosiaan lupaili tyttöä ja poikaa!!!!

Uudessa ultrassa näkyi vielä kasvanut pussukka ja siellä yksi alkio ja syke. Ultraaja arveli, että toinen lopetti kehittymisen ja ei välttämättä edes vuoda ulos kun on olut niin mini ja hormoonit pitää raskautta yllä.. Pahoinvointi tasoittuikin ihan yllättäen ja nyt on ihan normaali raskausolo kuin ennenkin.. Eilen tein sormusennustuksen uudelleen ja se näytti pelkkää poikaa!! Hurjaa mun mielestä :D
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista heinämaasuille! :hug:

Kaikkea sitä kuulee Mikä juttu toi sormusennuste on?

Brooke Ompas teidän vauvalla ollut kokoa:D Mulla oli esikoinen 4,4kg ja 53cm ja sitä oli kyllä mukava hoitaa. Mulla on ykköstyypin diabetes ja odotettavissa on iso vauva, joka pitää synnyttää luultavasti rv 37-38, jos kaikki menee hyvin.

eka neuvola Meillä on eka neuvola rv 9+5. Muuten en juuri käy neuvolassa, kun raskautta seurataan äitipolilla.

Omaa napaa: Meillä tietää jo lähipiiri, sen verran huonosti voin, että on jo hankala salata. Viikonloppuna on sukujuhlat, joista yritän selvitä kunnialla läpi salaisuutta paljastamatta...
 
Stereo / 24 / esikoinen / ? / poikaolo

Hei vain!

Ilmoittaudun nyt tähän ketjuun, kun raskaustesti näytti yhtäkkiä positiivista. En ole oikein yhtään pyörinyt tälläkään foorumilla, joten aivan ummikkona laskeudun joukkoon.

Kuukautiset jäivät pois lokakuun lopussa, mutta virtsasta otetut raskaustestit näyttivät negatiivista myös lääkärillä. Tein uuden testin, kun seuraaviakaan kuukautisia ei kuulunut ja sain kahdesta testistä positiivisen, joista toinen näytti hedelöitymisestä olevan yli 3 viikkoa. Eli luultavasti tuosta ekasta kierrosta olin kuitenkin jo paksuuntunut. Nettilaskureiden mukaan 5.7 olisi laskettuaika. Tuo tietty varmaan vielä tarkentuu, kun käydään jossain vaiheessa neuvolassa.

Aika hämmentävää. Tässä siis etsiskellään uudenlaista identiteettiä ja totutellaan ajatukseen :) Kuitenkin siis hyvillä mielin. Kiva lukea teidän tekstejä!
 
KSK: aika hurjan kuuloista. Varsinkin tuo, että teidän poika tiesi vauvoista ja että niitä on kaksi. =)

Hyviä ultrakuulumisia oli tullut. Onnea niistä! Etenkin Jaanalle huonojen ennustelujen jälkeen. Oikeasti kannattaa valittaa, koska ei noin saa kokonaan viedä toivoa, jos on olemassa mahdollisuus, että kaikki onkin hyvin. Itse ainakin valittaisin, ihan vain siksi, ettei seuraavallekin käy samalla tavalla.

Johanna: tsemppiä huomiseen ultraan. Mulla kanssa huomenna. :)

Mulla on kanssa ihan oireeton olo (paitsi väsyttää ja tissit välillä kipeät. Esikoisesta oli pahoinvointia 24/7 ja tämä oireettomuus kyllä nostaa huonoja aavistuksia pintaan. Joudun vielä olemaan vastaanotolla aluksi yksin, kun miehen juna tulee niin, että myöhästyy väkisin vähän. Vaikka tavallaan odotan huonoja uutisia, niin ei niitä ole kiva ottaa yksin vastaan. Onneksi mies kuitenkin jossain vaiheessa saapuu paikalle jos VR suo.

Huomisesta alkaa pitkä viikonloppu. :) Otin maanantainkin vapaata, joten 4päivää saa lepäillä. Tosin pitäisi käydä hankkimassa joululahjat.

Mutta nyt sorvin ääreen.

Kuume ja Nyyti 7+0 (poks)
 
Huomenta :wave: ai kamala minkä flunssan sain pojalta, pää täynnä räkää :snotty
Äitiysvaatteita mulla ei kauheesti oo, muutamat housut ja paidan ostin henkalta ja maukalta ku poikaa odotin ja kirppikselta muutamat housut. jotkut kivat verkkarit pitäs varmaan ostaa
Neuvolan aattelin varata silleen et vikkoja ois se 9+ sais kuunneltua sydänäänet heti, ku sinne alkuraskauden ultraan en oo menossa
Esikoisen sain ku olin 31v ja tää kakkonen anto odottaa itseään 2vuotta, sikäli hassu juttu et meillä oli jo aika varattu NKL:lle ja samana päivänä ku aika oli tein postiivisen testin :heart:

Johannalle tsemppiä huomiseen ultraan, eiköhän siellä masussa oo kaikki hyvin :)

Kaikkea sitä kuulee! pojasta taitaa tulla isona ennustaja :D

Misti&Ylläri 5+4
 
Sormusennustus näyttää kaikkien tulevien lapsien sukupuolen. Ei siis näytä jo syntyneitä :) Tällä voi ennustaa näin myös lapsilukunsa :) Itselle se näytti esikoista odottaessa tyttö,poika, tyttö, poika ja eka onkin tyttö ja seuraava lapsi oli poika. Nythän meille oli tuplat tulossa jotka sormus näytti tytöksi ja pojaksi, mutta hiljattain alkanut näyttää pelkkää poikaa ja ultrassakaan ei näkynyt toista alkiota vaikka sille on siellä pussukka olemassa..

Itse ennustus: Tarvitset yhden hiuksen (omasta päästä) ja sileän sormuksen. Miel.oma vihkisormus. Pujota hius sormuksen läpi ja pidä kiinni hiuksen päistä. Laita sormus roikkumaan ilmassa vasemman käden nimettömän päälle ja odota mitä sormus tekee. ÄLÄ HEILUTA SITÄ ITSE! Jos sormus pyörii, tarkoittaa se tyttöä jos heiluu edestakaisin on se poika. Odota kunnes sormus pysähtyy itse.

Itsellä sormus tekee niin että ensin pyöri ja pysähtyi,alkoi heilua edestakaisin ja pysähtyi, sitten alkoi pyöriä ja lennosta heilua edestakaisin. Eli, tyttö,poika ja tyttö,poika. :)

Ennustuksia voi tehdä erilailla, esim.pitämällä sormusta vatsan päällä tai ranteen päällä. Tärkeintä on kuitenkin, että sormus roikkuu hiuksen varassa ja sitä ei itse liikuta.

Tämä on ihan tosi juttu! :D No, ainakin se on yllättävän monelle näyttänyt oikein :p
 
Stereo tervetuloa mukaan :wave:

Siitä piti vielä kysyy et onko kellään mitn hajua miten toi naistenklinikan remontti menee? jotain selailin netistä et syksyllä 2012 menis remonttiin... eli sinne ei varmaan enää pääse heinäkuussa synnyttämään... ei kauheesti toi kättäri houkuttelis : / mut sinne kai se on pakko sit mennä ku jorviin ja hyvinkäälle on sen verran matkaa :D
 
Kaikkea sitä kuulee!: siis meillä kävi pari päivää sitten sellainen juttu että esikoisen kanssa leikittiin legoilla ja sit yhtäkkiä hän nousi ja sanoi "missä vauva, missä vauva?". Pyörittyään siinä hetken tuli sitten mun syliin, ikäänkuin "löysi" vauvan. Hassua mistä se vauva tuli sen mieleen kun ei ole yhtään kiinnostunut nukeista tai edes oikeista vauvoista! :)

Linea negra: (kai se noin kirjoitetaan?) mulla tuli tytöstä napaan asti joskus puolenvälin tienoilla. Mulla on jotenkin supersyvä napa joka ei pullahtanut koskaan vaikka olikin jättimaha viimeksi.

Sormustesti näytti viimeksi ensin tyttöä ja tokaksi poikaa ja tyttö tuli ja nyt poikaolo. Saas nähdä miten käy! :)

Muistaakseni joku kirjoitteli mieliteoista, tytöstä söin ekat kuukaudet pelkkää salaattia ja hedelmiä, kylmä hedelmäsalaatti oli parasta!! Nyt tekis mieli kaikkea epäterveellistä, onneksi olen vielä pystynyt hillitsemään itseni! Myöskin ne hedelmät maisuu, onneksi! :) Ja juusto on ollut nyt kumpanakin kertana mieliteko, mä en muuten koskaan syö juustoa! :)

Äitiysvaatteista: Jotain on tallella esikoisesta, mut ainakin uusia jumppavaatteita tarttee ostaa, rinnat on niin kasvanu ettei mahdu enään urheilurintsikoihin!! :LOL: Ja muutenkin just aina iltaisin vatsa on iso kuin mikä niin haluisin hankkia vähän löysempiä jumppapaitoja!

Paljon olis kirjotettavaa mut tyttö ei anna! :) Hyviä ultria kaikille tälle päivälle!

neito 6+2
 
tiitulainen tervetuloa,ja olitpas kirjoitellut paljon:)
johanna26 älä huoli,eiköhän siellä ultrassa kaikki hyvin ole,tsemppiä!

sokerirasituksesta ite oon käynyt kahesta edellisestä ja arvot olleet hyvät,ja tytöt on painaneet syntyessään päälle 3kg molemmat.Sokerirasitukseen jouduin oman lihavuuteni takia,joten luulen joutuvani sinne nytkin,ja mun siskolla ja isällä on diabetes,siskolle tuli raskausaikana diabetes,ja se myös jäi synnytksen jälk.
äitiysvaatteista mulla ei ole yhtään,luulen että pärjään pitkälle asti normi vaatteilla,tai no housut ehkä joutuu hankkimaan.
valkovuodosta täällä esiintyy yllättävän paljon,ja välillä rusehtavana.

huomenna olisi sitten se eka neuvola,eipä siellä varmaan edes yritetä kuunnella sydänääniä vielä,mutta ennen joulua haluan mennä kuunteleen,jos seur.aika menee tammikuun puolelle.

brita kiitos hienosta uudesta pinosta,ja oih joulukuu..mä oon niiiiiin jouluihminen!!!! PTT 8+1
 
Onneksi minua ei vielä ehditty lisäämään listoille... yöllä alkoi vuoto joten tipahdan varmaankin listoilta pois. Käyn tänään yksityisellä ultrassa niin eiköhän tilanne siellä selviä...
 
MB, tämä pessimistinen asenne johtuu mun surkeasta historiasta, kuten neuvolakorttikin muistuttaa, 9 raskautta eikä yhtään synnytystä. Sen takia eilinen ultra ei myöskään ollut ensimmäinen vaan jo kolmas tälle raskaudelle. Hyvältä kaikki näyttää, mutta olen kuullut niin monta kertaa lääkäriltä aiemminkin, ettei enää voi käydä yhtä huonosti kuin aikaisemmin.... Joten varuillaan täällä ollaan väkisinkin.

Tervetuloa uudet! :flower:

Johanna ja Kuume, tsemppiä ultraan!!!


ipna :hug::hug::hug:

Vilhelmiina 9+4
 
Viimeksi muokattu:
ipna Voimia! :hug:

brooke Mun esikoinen oli syntyessän rv 41+2 4900g ja 56cm. Mulle ei tehty sokerirasitusta, koska olin alle 25 eikä ollut mitään muitakaan syitä testata. Meillä iso koko saattaa johtua myös perintötekijöistä; ollaan miehen kanssa molemmat aika kookkaita ja lähisuvun vauvat on kaikki olleet n.4kg Jokataupauksessa, rasitukseen tulee lähtö aivan varmasti, jos raskaus tästä jatkuu hyvin eteenpäin. Mulle ei kyllä jäänyt tosta koosta synnytyksen suhteen mitään traumoja; lantiosta mahtuu se 5kg tulemaan, näin mulle sanottiin synnytystapa-arviossa, ja nyt se on sitten todistettukin. Toisen asteen repeämän kuitenkin sain ja vauva ei meinannut millään laskeutua; tunnin ponninstelujen tuloksena sitten syntyi. Alakautta haluaisin edelleenkin synnyttää eli peukut pystyyn, että tää vauva jäisi pienemmäksi. Veikkaisin, että mun raskautta ei kyllä päästetä LA:n yli enää.

Sokerirasituksesta viitaten yllä olevaan, aivan takuuvarmasti olen nyt menossa.

ikä esikoisen syntyessä oli 24-v. Suurimmanosan odotuksesta olin 23-v., mutta ehdin kuitenkin täyttää ton 24. Nyt olisin tämän seuraavan syntyesssä 25-v.

Linea negraaei tullut viime raskaudessa. Semmonen karvainen viiva tuli :D Mulle kasvoi viime raskaudessa paljon karvaa mahan alueelle...nyt siitä ei kyllä enää nää mitään, koska se alue on raidoitettu raskausarvilla.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! Hienoa, että vauvanalut voi hyvin :)
Ja tervetuloa uusille!

ON: Yökötystä on ollut ilmassa. Masunippailuja myös, välillä aika koviakin. Viikko olis np-ultraan aikaa. Hui! Toivon niin kovasti, että selvitään sinne asti ja saataisiin hyviä uutisia. Alkaa väsyttää tää koko ajan varpaillaan-olo tän raskauden kanssa.

Lavelyn 9+5
 
ipna :hug:

ksk: pakko oli tehä sormustesti ja poikaa mun mielestä näytti :)
alkuun pyöri puolelta toiselle oudosti ja sitten heilu vaan :D voi kumpa pitäskin paikkaansa ;D

mammavaatteeista , mulla on yks farkkuhame vain ja ainoastaan. tilasin itelle farkut ja yhden paidan. luulen et kaverilta saan kun tarviin lainaksi.

Britalle kiitokset uudesta pinosta! :)

ja uusille tervetuloa myös minun puolestani! :)

nyt pitäs alkaa kattelemaan vaatetta kasaan kun lähdetään pikku reissulle koko perheen voimin!

onona ja pieni
 
Wilhelmiina,no nyt ymmärrän,sori kun puutuin..9 keskenmenoa,onpa sulla ollut koettelemuksia! Millä viikoilla ne olivat? (ei tarvi kaikkia luetella..) Nyt olet kuitenkin aika pitkällä jo,vaikka ei ihan turvallisilla vesillä..toivon tosiaan että teille nyt suodaan oma vauva! :heart:
Onnea ultraan mukkaan Johannalle ja kuumeelle! (taisi olla erehdys se kaksosjuttu,ei täällä mun mielestä ole toista Johannaa..)
KSK,onpa hurjaa! Ilmeisesti sun lapsi vaistosi raskauden.Lapsilla on hyvät vaistot niinkuin kissoilla ja koirillakin..mun pikku koira ei ole kyllä tajunnut mitään,ei se aina edes löydä herkkupalaa nenänsä edestä. :p
 
Jeps, ei siellä enää mitään ollut! Joten mä katoan linjoilta... ehkä sitten joskus taas raskaudun uudelleen toivotaan näin!

Tsemppiä kaikille odottajille! Teillä on vielä pitkämatka edessä ja toivotaan että kaikilla muilla menee raskaus hyvin loppuunasti!
 
ipna :hug: voimahalaus!

Me ajellaan täälä tien päällä jo, otin koneen mukaan :D Toivottavasti kukaan ei vielä hoksaa mun kaameaa turvottavaa mahaa :)

Mä nauroin miehelle tuossa et pitää sanoa heti kuin Uuno Turhapuro että Ikuinen nälkä on palannut :D mulla on nimittäin aina nälkä :p

nytkin jo valmiiksi kuolaan jo ensimmäistä taukopaikkaa :p täytyy valmiiks jo miettiä et mitähä sitä napostelis... namnam ja nam!

Huonoa oloa meille ei onneks ole eksynyt. :) väsy ja palelu juu ja tuo nälkä :)

-matkaava onona ja peeni 6+1-
 
moisk:)

seulontoihin osallistun ja punktioon suuntaan. edellisilläkin kerroilla seulonnan riskiarvot ollu suuret iän painon ja veren mukaan nt on ollujotain vähän päälle yhden kun hälyttävä luku siinä on yli kolme. ja sokeri rasituksessa menny arvot just yli että rd on kummassakin raskaudessa ollut. verenpaineet korkeella mutta siihen ne "vaivat" onkin jääneet ei oikeestaan muuta koko raskauksien aikana ollut.

tytöt oli 3620g ja 3860g etteivät kovin isoja ollu syntyessään.

eka neuvola oli jo viikolla 7+0 ja ja seuraava olisi jo ens torstaina ja lääkäri samalla kertaa eli 9+6 sydän äänet olisi ihan kiva kuulla vaikka ultrassa kuulin jo.

mekin ollaan lähdössä reissuun huomenna ja tullaan kotia tiistaina.

huisp& masukki 8+6
 
Moi!

Mulle vois päivittää listalle lasketuksi ajaksi 3.7. (aiempi 8.7.), kun laskettu aika aikaistui muutamalla päivällä. Neuvolassa tuumittiin, että lasketaan kuitenkin menkkojen mukaan, vaikka mulla onkin pitkä kierto.

Koti-dopplerilla sain jo kuuluviin vauvelin sydänäänet (9+2), vaikka näillä viikoilla se ei aina onnistu. Muutamana päivänä olin jo testaillut ja löytänyt vaan omat sydänäänet. Tänään sitten alkoi kuulumaan selkeä ja vahva, nopea jumputus, josta ei voinut erehtyä :) Nyt ei tartte jännittää np-ultraan asti!

Tsemppiä muillekin odottajille ja pahoinvoinnin kourissa oleville!
 
Hei olen täällä uusi ja liittyisin mielelläni keskusteluunne. Minulla myös heinäkuun 2012 alussa laskettuaika.

Ajattelin liittyä tänne myös siksi, sillä minulle raskaus oli täysin suunnittelematon ja tuli ihan yllätyksenä.
Olisi ihanaa päästä vaihtamaan kokemuksia ja kuulla muiden kuulumisia. Raskaus nyt viikolla 8+3, ja riskiraskaudesta kyse, joten en halua vielä monelle ystävälle asiasta puhua.Ajattelin odottaa tuonne viikkoon 12. Miten te muut, oletteko kertonut läheisillenne raskaudestanne? Kuitenkin koen tärkeänä kuulla raskaus ajan kokemuksia ja päästä purkamaan myös omia tunteitani siksi tulin tänne keskustelupalstalle =)

Ensimmäinen ultra oli tiistaina ja raskaus 8+1 viikolla. Minulla siis ei todellakaan suunniteltu raskaus, e-pillerit petti pitkän antibiottikuurin takia. Kaikesta huolimatta kuitenkin nyt odotamme innolla uutta perheen jäsentä.
Teillä aika monella oli myös huonoa oloa ollut. Itsellä raskaus huomattiin noin viikko sitten, kun jatkuvaa pahaa oloa ja oksentelua oli kestänyt reilun viikon.

Minulla raskaus on riskiraskaus, sillä kohdustani on löytynyt väliseinä ja myös oma perussairauteni astma ja sen lääkitykset tuo oman haasteensa odottamattomaan raskauteen.
Kyselisinkin että onko täällä kohtalo tovereita? Jolla olisi raskaus joko ehkäsyn kanssa tullut, tai kokemuksia kohdunväliseinästä. Kaikki info ja tuki tulee tarpeeseen. =)
Tsemppiä kaikille odottajille.
 
OmaaNapaaa:

täältä tää huikkais positiiviset ihanat kuulumiset omasta varhaisultrastaan, miehen kanssa mentii ja siellä se pien köllis <3 Vastasi viikkoja 7+0 <3 vahva syke ! pituutta 8,8mm <3
Olin kyl laskenu mun nykymenkkojen mukaan jonka kiertopituus 25 mutta siirtyi sitten vähän kun omien laskelmien mukaan 7+4, ja vastasi 7+ 0 no ei haittaa yhtään <3

ainoo mikä sit löyty ni taas tota ektopiaa, mul oli esikoisestaki.. mut onneks se ei o mitää vaarallista, mut tulipa selvyys sitte miks sitä pientä viiru vuotoo tulee, ihana helpotus kun se ei ole mitään vakavaa :) Petihomma kielto tosin tuli pariks viikkoo, mut ei tässä nyt omien olojen takii muutenkaa oo sellasia ;)

Britalle kiitokset uudesta pinosta :) kiva kun joku jaksaa nähdä vaivaa :)! mun LA todennäkösesti muuttuu ny sit 18.7 ! muuten tiedot samat :)

Mirkelo & Nyytti 7+0 ! <3
 
Onnea kaikille plussanneille ja hyviä uutisia ultrasta saaneille!

Jaksamisia sinulle ipna :hug:

Varhaisultra: Täällä miehen kanssa tuota varhaisultraa hieman mietittiin mutta tultiin sitten siihen tulokseen että maltetaan odotella sinne np-ultraan asti. Kun ei kuitenkaan ole muuta syytä siihen mennä kuin tuo oma into nähdä/kuulla pikkuinen. :)

Äitiysvaatteet: Kova into olisi jo jotain ostella mutta olen malttanut mieleni. Ainakin H&M:llä oli minusta oikein kivan näköisiä. Onneksi kesällä ei pahemmin vaatetta tarttekaan. :D Yhden T-paidan tilasin tekstin takia, aivan mahtava.

Sukulaisille kertomienen: Me kerrottiin minun vanhemmille ja sisaruksille viime viikonloppuna. Muille ei ole tarkotuis kertoa ennenkuin ollaan selvillä vesillä. Mutta ihanaa että voi jakaa tuntoja nyt ihan vaikka sitten äitin tai siskojen kanssa tämän foorumin lisäksi.

Oma napa: Pahoinvointi jatkuu, joskaan nyt ei ole tarvinnut käydä oksentamassa kahteen päivään. Nälkä on myös hirmuinen, jos en voi pahoin, olen nälkäinen. Välistä molempia yhtä aikaa mikä onkin aika vinkeää :D
Rintojen arkuus on hieman helpottanut, edelleen paleltaa melkeinpä koko ajan ja mahaa kipristelee päivittäin. Väsymys on myös jatkuvaa, onneksi yskä helpottanut joten yöt saan sentään nukkua jo melko rauhassa.

Omena85 & maha-asukki, rv 6 tasan
 
ipna voi ei. :hug: Koeta jaksaa!

KSK meikäläiselle vissiin povaili tyttöä tuo sormus.. Tosin vähän hankala oli tehdä kun koira tuuppi ja pyöri jaloissa mut kyllä se selkeästi enemmän pyöri kuin heilui. Et jännä nähdä. ;) Ja jos tuota kiinalaista kalenteria tulkitsin oikein ni lupaili poikaa.. Hih.
 

Yhteistyössä