Yksi etappi täyttyy huomenna, kun saa lopettaa hormonien syömisen ja niiden tukkimisen alapäähän :flower: Mahtavaa!
Joo, täällä on tosiaan
äitiysvaatteet jo kovasti käytössä ja olihan painoakin tullut taas todella mukavasti raskauden aikana (ja alkoi jo hieman ennen, kun aloin syömään noita hormonilääkkeitä, jotka minulla vaikuttavat näin). Taisi olla tuollaiset
15 kiloa plussalla :kieh: Onneksi on äitiysvaatteet keksitty ja nykyään ne ovat vielä niin hienoa ja muodikkaitakin! Vaikka viime raskaudesta on jäljellä lähes kaikki vaatteet, niin uusia olen tilannut aika määrän (osittain toivoen, ettei paisu ihan niin isoksi kuin kaksosraskauden aikana
). Tosin reilu viikko sitten verrattiin kaverin kanssa raskausvatsoja ja hän viikolla 25 -> minulla oli isompi maha! Mahtavooo!!
Meillä tosiaan tämä(kin) raskaus näkyy ja kuuluu -> kaikille olen kertonut siitä viikosta 5 lähtien. Jopa FB:ssäkin julkaisin tulevaan vauvaan liittyvän viestin joitain viikkoja sitten ja sain ihanan onnitteluryöpyn. Itse olen halunnut kertoa raskauksista aikaisin, koska vaikea iloa on peittääkään ja toisaalta keskenmenon tullessa tuskin peittäisin suruakaan. VAIKKA meillä ei todellakaan kaikki mennyt viime raskaudessa putkeen ja voisi luulla, että sitä olisi nyt jotenkin ultravarovainen tms., niin nähtävästi en
Ja meillähän homma jäisi tähän, jos keskenmeno yllättäisi, koska alkioita ei ole enään pakkasessa ja km sanelisi tietyn tauon ja sitten jo ikäkin tulisi ehkä hieman vastaan. Mutta enemmän yksityisten hoitojen kalleus ja niiden rankkuus.. ei jaksaisi enää. Nyt iloitsen tästä ja huolehdin huomenna, jos niin on.
Ensi keskiviikkona olisi lekurille aika ja suottaa olla, että pyydän jotain ultraa tms. Ainakin sydän äänten kuuntelu olisi taas kiva, kun en tuolla kotidobberilla niitä vielä ole (kai) saanut esille. Muuten tehdään vissiin kohdun kaulan tutkimus, verikokeet jne. Ja verikoe on samalla NT-ultran verikoe. Itse ultraan menen 12-viikolla, kuten täälläpäin on tapana.
Oireetonta alkaa olemaan, vaikka jonkun viikkostoorin mukaan nyt pitäisi olla se pahin väsymys (toisen mukaan se oli viime viikko, eli vko 9). Muuten alkio alkaakin olemaan jo hyvin ihmisen näköinen ja seuraavaksi tulee lähinnä vain kasvua, kasvua.. Ensi viikolla saan alkaa puhumaan jo sikiöstä
Paljon nopeammin tuntuu aika menevän tässä kuin edellisessä raskaudessa vaikka siinä oli koko ajan jos jonkin moista ultraa jne. Hyvä vain!
Viikonloppuna lasten syntymäpäivät ja se tarkoittaa mukavan sosiaalista hulinata. Onneksi flunssa alkaa olla jo voiton puolella, kun vielä toisen lapsen nenä kokisi jonkin ihme kuivumisen, eikä tarvisi juhlissa koko aikaa niistellä.
Tälläistä tänne tänään
Mukavaa viikonloppua itse kullekin!
Terkuin, Mirella_36 & Mussu (rv:llä 9+4)