Huomenta likat!
Minä täällä yritän taas nyt aktivoitua kirjoittamaan
On ollut kaikennäköistä kiirettä, mutta nyt on opiskelut purkissa tältä vuodelta ja edessä kolmen viikon LOMA!
Ihanaa!
Tervetulotoivotukset kaikille uusille kirjoittajille ja onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista niille, jotka siellä ovat ehtineet käydä
En muista enää ketkä puhuivat siitä, että miten sikiö on vastannut ultrassa viikkoja. Meidän esikoinen siis viikolla 12+4 np-ultrassa vastasi jo kolme/neljä päivää isompaa kuin mitä ovulaation mukaan olisi pitänyt olla. Ovulaatio oli varmistettu ultrassa. Eli pointtina vaan, että kyllä ne jotkut sikiöt voivat sen yksilöllisen kasvunsa aloittaa jo hieman aikaisemmin
No, pojasta tulikin sitten ihan kiitettävän iso; oli sen 4900g ja 56cm syntyessään. Rakenneultrassa oli jo sitten viikko eroa noihin mun laskelmiin, mutta ei tarpeeksi neuvolan LA:han joten LA:ta ei vaihdettu. Olis varmaan jotkut hälytyskellot pitänyt itsellä soida tossa vaiheessa. Nyt aionkin olla tarkkana. Elättelen toiveita, ettei lapsi kasvaisi noin isoksi
En tiedä kumpi pelottaa enemmän; se, että mulla onkin ollut rd ja hyvin pitkälti itse syyllinen tohon kokoon vai se, että meillä on vaan sellaiset geenit, joilla jalostetaan tuon kokoisia vauvoja. Kuulostaa varmaan hassulta, mutta odotan, että pääsen sokerirasitukseen, että sais selvyyttä tähän asiaan.
Munkin tekis välillä kovasti mieli tota
doppleria, mutta sitten taas jahkailen, että pärjäsin ihan hyvin ilman jo yhden raskauden ajan ja kuitenkin panikoisin heti, jos ääniä ei löytyiskään, varsinkin kun on toi etuseinäistukka. On tää vaan piinaavaa odotella tammikuuta, että pääsee neuvolaan seuraavan kerran. Tää on jotenkin hassu vaihe raskaudessa, kun ei vielä tunne liikkeitä ja ei enää kauasti ole mitään olojakaan. Mulle tulee tosi usein kauhean epäuskoinen fiilis.
Ainiin, mun naama on saanut omat joulukoristeet!
Näppylää pukkaa; semmosia isoja paukamia ja koko naama ihan kipeenä. Muistaako tai tietääkö joku, että
saako raskauden aikana käyttää jotain aknevoidetta? Ihan kuin mulle olis lääkäri sanonut jälkitarkastuksessa (kun valitin akne-arvista), että jotain apteekista saatavaa sais käyttää. Mulla on ollut aikaisemmin käytössä jotain Brevoxyl-merkkistä...oiskohan se ollut se?! Olisin tätäkin asiaa halunnut kysyä viime viikolla siltä lääkäriltä np-ultrassa, mutta no, siellä ei kyllä mitään turhia pulistu ja unohtui koko asia.
Tekis mieli varata aika YTHS:lle ultraan taas. Sais kurkata edes vähän paremmin tuota asukkia ja saisin kysyä kaikki ne kysymykset, mitkä jäi kysymättä tai syntyivät siellä np-ultrassa. Lisäksi, viitaten yllä olevaan, haluaisin tietää vastaaako sikiö vielä viikkoja. Np-ultrassahan vastasi mun omia laskuja
Olikohan se
mami2010, joka tuossa taannoin kirjoitti
näköhäiriöistä. Mulle tuli tosta sun kuvailemasta mieleen, että oiskohan voinut olla aurallisen migreenin näköhäiriö? En tiedä, onko sulla taipumusta niihin, mutta just toi väreily ja sahalaidat toi mulle mieleen sen. Mulla oli viime raskauden loppupuolella yksi just tommonen näköhäiriö, missä kaikki väreili ja sahalaidat lenteli ja tuntui hassulta yrittää kohdistaa katsetta mihinkään. Uskoisin, että se liittyi auralliseen migreeniin, jota mulla joskus on. Pieni päänsärky alkoi sen jälkeen. Mulla on aina toi näköoire vahvempi kuin itse päänsärky, jostain kumman syystä.
Joulusta Me lähdetään muutaman päivän päästä jo pojan kanssa joulun viettoon isovanhempien luokse. Meistä kun kumpikaan ei ole kotoisin täältä Turusta, niin valinta on helppo
Mies tulee sitten perässä, jahka töiltänsä ehtii.
Kertomisesta ei olla vielä kerrottu appivanhemmillekaan. Mies halusi kertoa vasta jouluna. Sen jälkeen varmaankin kerrotaan muillekin, jos tulee puheeksi. Mun vanhemmat on tosin tienneet jo viikolta 7. lähtien. Oli pakko kertoa, kun olivat varaamassa matkaa just LA:n paikkeille.
Jumpasta ja salista Mä haluaisin kans liikkumaan! Multakun jäi heti tauolle toi lentopallo, kun sitä ei oikein suositella raskausaikana ja oli se hematoomakin, niin ei uskaltanut. Nyt alkaa vaan paikat, lähinnä selkä, tuntua siltä, että on istuttu liikaa ja pitäis lähteä tekemään jotain. Ajattelin lähinnä tota salia, missä vois vaikka nostella kevyitä painoja ja polkea pyörää ainakin hetken aikaa. Siihen sitten lenkkeilyä lisäksi. Uiminen tietty ois aivan ihanaa, mutta sinne lähteminen on aina isompi ponnistus.
Okei, nyt mä lopetan tän mun romaanin ja alan siivota kotia
Nyt kerrankin kunon aikaa ja esikoinen on vielä tänään hoidossa.
Hauskaa joulunodotusta ja tulevaa viikonloppua kaikille!
Lavelyn 11+6 (huomenna poksuu
)