Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

Heipä hei hellemasut.

Täällä on eilinen vietetty Ikeassa ja tämä päivä Ideaparkissa. Huh.
Kaikki listalla olleet jutut onkin ostettu mutta tarttui sitä mukaan kaikkea ei niin tarpeellistakin... :D Hups. Mies ei varmaan laske mua vuosiin mihinkään yksin. :p

Masussa on myllätty kovasti. Kävely vaan alkaa kengistä riippumatta koskea jalkapohjiin jossain vaiheessa ihan kamalasti ja selkä tykkäsi tänään myös huonoa. Oikea jalka on muutenkin jalkapöydästä kipeä ja nyt sitten istutaan jalka pystyssä kylmä pakkaus jalan päällä sohvalla. Ens viikolla pitänee soittaa lekuriin kun ei se neuvolalääkäri osannut sanoa tuosta jalasta mitään. Nyt ollut kaksi viikkoa tosi kipeä...

Remonttikin kuulema edistyy kotona, jee. Kovasti odotankin että sais vauvan huoneen remontin tehtyä niin pääsis laittamaan sinne kaiken valmiiksi.

Mutta semmoista omanapailua tällä erää. Mukavaa viikonlopun jatkoa hellemasuill!

Omena ja Pikku N 27+3

Hei vaan!

Lauantaita on kulutettu ensin opiskelumotivaatiota etsimällä (ei löytynyt), sitten rautakaupassa ja sen jälkeen päiväunilla. Nyt alkavat pikkuhiljaa nuo opiskeluhommatkin etenemään.

Eilen illalla kömmin miestä aikaisemmin nukkumaan ja kun hän tuli viereen myöhemmin, oli kuulemma mahassa ollut täysi mylläkkä päällä, pieni oli touhunnut eri suuntiin ja liikkeet olivat näkyneet ulospäin. Usein tuo tuntuukin olevan poikittain ja liikkeitä tuntuu molemmissa kyljissä samoihin aikoihin.

Selkä on ollut tosi hankalta eilisestä asti. Oikealla puolella taitaa iskias -hermo olla jumissa, sen verran ikävästi säteilee kipu ja liikkuminen on muuttunut hankalaksi. Mikä ei auta yhtään tätä tietokoneella istumista. Mutta onneksi nyt on neljä päivää vapaata, niin saan touhuta vapaasti omaan tahtiin juttujani.

Tipetsu: voi ei! Punertava vuoto ei kuulosta hyvältä :(

Annales

APUA!!! Miten huolissaan tässä sit pitäs olla tosta vuodosta?! Synnärille näytille?! Vauva kyllä liikkuu. Tuota vuotoo tuli vessareissulla ja sitä tuli ehkä puoli teelusikallista. Oli siis valkovuotoo johon sekoittunut punertavaa eli oli vaalean vaaleaa punaista.
Mulla on hiiva ollu riesana nyt ja kun toissa iltana yritin saada canestenin kapselia paikalleen,oli se tuskaa,paikat kuivat tms. Ummetustakin on ja tuota vuotoo tulikin sillon kun koitin vessassa saada jotain aikaan..

Tipetsu

Tipetsu minä varmaan soittasin synnärille ja kysäsisin...
tsemppiä!!

lapsimessut kävikö kukaan? me oltiin ja oli ihan kiva päivä :) lapset nautti, minä löllersin perässä ;D

issias tuikkii ja napa on ihan saakuran kipeä :( en pysty oikein mitään tekemään kun sattuu...1g panadol otettu eikä apuja. huh huh. Kroppa ei tykänny messuilusta niinkuin mieli ...

nyt lepoilemaan <3 isukki on onneks kans vapaalla ja illalla me katotaan kahestaan <3 leffaa...kun lapset nukkuu! :D näitä arjen pineiä iloja<3

onona ja nelkkukelkku 27+4

Helou masut :) täällä ollaan remonttia karkuteillä mummolassa esikoisen kanssa. Ihanaa olla kotikonnuilla ja viettää perheen parissa. tipetsu voisiko johtua hiivasta se väri.. jos ei ole jatkuvaa ja suurta niin älä hätäänny mutta soita toki lääkäriin :). Täällä vaan maha venyy ja venyy.. nukkuminen alkaa olla kamalaa..

TanjaSii Mulla on itseasiassa ollu hiiva jo ainakin 4 kertaa tän raskauden aikana ja ainakin kaksi kertaa tuhrun takia juossu lekuriin ja hiiva ollu syypää siihen vuotoon eli kohdun suu ärtynyt hiivasta. Tätä ajattelin kyllä itsekin eka,kuten myös mieskin. Ton yhden kerran jälkeen ei oo enää vuotoa näkyny ja vauva myllää masussa niin että koko masu heiluu..:) Taidan seurailla tilannetta ja lepäillä, ja jos vielä vuotaa niin sit soitan synnärille. Pitää sit ma soittaa neuvolaan.

Joo,nukkuminen täälläkin kauheeta.

• Tykkää
Reactions: onona
tipetsu :) mä uskoisin ainakin että jotain sen suuntaista, ei vakavaa.
Tää kännykkä kirjoitus ei ota luontuakseen nyt...
Juu mua ihan naurattaa nää öiset operaatiot "nyt käännän kylkeä" siihen lisäksi esikoinen jolla ollut kamalat kasvukivut niin unenmäärä ja LAATU on huonoa. Mutta yritän olla välittämättä kun itseä ärsyttää että viimeiset 30viikkoa olen vaan inissyt :D seksistä oli puhetta, mä voisin olla siksi aina raskaana, ah ihanat halut! ;) mies parka ihan ihmeissään.

Isyyslomasta. Meillä mies jää juhannuksena kesälomalle, isyyslomas pitää sitten syyskuussa ja kun vuoden päästä palaan töihin pitää sitten liene isäkuukauden. Meillä mies on sanonut että ellen imettäisi niin hän voisi jäädä äitivapaani jälkeen kotiin. Taloudellisesti kuitenkin järkevämpää että mies jatkaa töissä.

Mä olen tänään harjoitellut oikein kunnolla kahden lapsen kanssa oloa kun veljen poikaa hoitanut. Huh en enää edes muistanut millaista pyllynpesu rumbaa pienten kanssa on

Viimeksi muokattu:
Tipetsu no jos sulla on aiemminkin johtunut samainen hiivasta niin voihan tuo olla sitä nytkin... seuraile ja lepäile! eihän siinä mitään menetä vaikka soittaa ja kyselee! :)
Noi hiivat on niiin kurjia :/ Ittellä kans ollu sen thaikkureissun jälkeen melko kuivat paikat ja tuntuu et saa rasvailla alvariinsa et pysryy olemaan ilman kutinaa :/

TanjaSii mulla samat fiilikset noiden halujen suhteen :p eipä ne oo minnekään hävinneet raskauden myötä... mies tahtoo enemmän olla "varuillaan" .

Mulla ois vielä kuukausi töitä...jos nyt vain pystyn menemään..lääkäri sanoi että jos tuntuu että keskiviikkona vielä oot kipeä niin soita uudestaan aika hänelle... eli katsellaan.

nyt meen köllölleen soffalle...saunan raikkaana! piti vain tulla kurkkaan Tipetsun kuulumiset. :)

• Tykkää
Reactions: TanjaSii ja Tipetsu
Tipetsu sinuna soittaisin asiasta synnärille, ettei ole mitään lapsiveden meno mahollisuutta. Voihan se toki olla tuota hiivaa.

Onko kukaan hankkinut vauvamattoa? Olen yrittänyt etsiä sellaista missä ei ole kaaria, tms. vaan sellainen missä ihan matossa on kiinni peiliä, luukkua, mitä vauva voi availla kun alkaa liikkumaan.

Tipetsu:kyllä mäkin varmaan soittelisin synnärille vuodosta, voihan olla että hiiva on ärsyttänyt limakalvoja rikki mut jos yhtään mietityttää joku niin parempi varmistaa:)
Rubia: oon katsellut vauvamattoja. Mä vaan oon niin nirso värien suhteen, niinku se mulle tulis:D Mun kummipoitsulla on sellainen pingu, mis on kyl kaaret, mut siellä tykätään erityisesti siitä roikkuvasta ja kilisevästä monosta siinä kaaressa:heart:
Mulle aiheuttaa päänvaivaa myös sänkyyn laitettava mobile(tarviiko sellaista?) ja sitteri. Luultavasti saadaan sitteri onneksi lainaan!

Mä ostin meille mam eco kantoliinan ja kestovaippoja oon nyt hankkinut. Meillä siis kokeillaan alkuun osakestoilua,eikä oteta siitä mitään paineita:) Niissä on vaan niin miljoonittain ihania värejä ja kuoseja! Te jotka ootte kestoilleet niin onko teillä ollut ihan pikkuisella millaiset vaipat käytössä?

No ei ole ton yhden vessareissun jälkeen tullut enää yhtikäs mitään vuotoja,joten ehkä ei ole paniikkia..? Toki soitan synnärille jos tänään vuotelee tms. Lueskelin netistä että monilla ollut vaaleanpunasita vuotoa canesten-puikon yhteydessä..
Mutta seuraillaan tilannetta,kiitos kaikille tuesta :)

Tipetsu ja Ykä rv 31+1

Heippa kaikille,

Huh kun aika menee nopeasti. Viimeksi kun täällä kävin sivuja oli 12 ja nyt on jo 19,huh huh =))

Täällä on raskaus sujunut aika vaivattomasti...ainoa mitä on ollut niin jatkuva väsy koko raskauden ja hiivankin tossa koin ja aika supistusherkkä masu myös ollut mut jos miettii niin hyvin sutjakkaasti ja vähällä olen ainakin tähän asti päässyt. Toivotaan että ei tule mitään yllätyksiä.

Työt lopetin perjantaina ja aloitin kesäloman ja siitä sitten suoraan äippälomalle, jippii. Ensin odotin koko talven ja kevään työnloppumista mut nyt kun ei töihin tarvitse mennä ni seuraava odotus onkin sitten synnytys. Vähänkö jännittää =)
Onneksi on hirveen paljon hulinaa nyt ennen sitä ja aion nauttia jokaisesta aurinkoisesta päivästä täysin rinnoin

Seksistä huomasin että oli puhetta. Täällä on halut pysynyt ennallaan ja edelleenkin kyllä vähintään päivittäin touhutaan. Mutta ollaan molemmat aina oltu tosi aktiivisia joten ihan kiva ettei raskaus ole vielä siihen vaikuttanut. Ja otan sen samalla hyvänä treeninä ajatellen lantionpohjalihaksia synnytystä varten,hih

kuntoiluhuomenna menen ostamaan ison jumppapallon kotiin. Tapasin maanantaina vikan kerran trainerini joka teki minulle hyvän jumppapallon jumpan kotiin, joka sekin myös auttaa synnytykseen valmistautumisessa. ja tietty muutenkin.

Vauvan liikkeet tuntuu todella hyvin ja on selkeä unirytmi jo tullut. Tosin ke ja to en tuntenut liikkeitä ja hetken mietin et onhan kaikki hyvin mut kaivoin dopplerin esiin ja siellähän tuo sydän sykke nätisti. ja nyt taas tuntuu hyvin. Tuntuu olevan ihan poikittain masussa kun samaan aikaan koputtelee oikealla ja vasemmalla kyljellä =)

Tipetsu mulla oli hieman punertavaa valkovuotoa ja kävin labrassa niin hiivahan se siellä oli 2plussalla. Söin sen canestesen 3 päivän kuurin ja nyt ei oo edes valkovuotoo. Et varmaan jos on taipumusta hiivaan ni sitä se on. Mutta parempi olla liian varovainen kun antaa olla, tsemppiä kovasti <3

Täällä nyt tuli sitten kovasti ihan vaan omaa napaa katsottua tällä kertaa, ehkä taas jaksan olla aktiivisempi kun loma alkoi =D Läppäri partsille ja aurinkoon löhöilemaan =)

ihana meidän ryhmä kyllä täällä, kirjotukset pysyneet hyvissä rajoissa, monilla muilla kuukausilla on ollut vähän eripuraakin eikä se oo kiva. Kaikkihan me ollaan yksilöitä ja jokaisen raskaus ja äidiksi tulo on henkilökohtainen asia ja jokainen tietää miten itselle tietyt asiat parhaiten sopii. Eli jatketaan samaa rataa hellemasut

Ihanaa ja aurinkoista sunnuntai päivää,
Toivoopi Handed ja masuasukki 27+4 <3

Meillä poika pitäisi olla tulossa ja viiva menee navan yli, mitään mutkaa en kyllä nää saati pippelin kuvia. :D Oksennellu oon niin että oksat pois mutta taisipa olla tyttönikin kanssa näin.

Vappuna grillailua ja vappupäivänä olisi Kumpulan kasvitieteellisessä puutarhassa vappuhulinaa lapsille, poni ajelua, ym. jonne aateltiin mennä. muutoin kotosalla.

Täällä taas:)
Alkaa tuo nukkuminen olla tosi tuskaista. Tässä blogissa oli tosi osuva sarjakuva raskaana olevan unenlaadusta.:LOL: Haarakiilapaniikki

Hiiva vaivaa täälläkin. Jospa se nyt vähäksi aikaa hellittäisi, kun miehen kanssa otettiin hiivakuuri. Seksielämä on meillä edelleen todella aktiivista. Heilutellaan peittoa varastoon, pikkuvauva-aika oli viimeksi todella hiljaista sillä saralla.

Vappusuunnitelmia Me ollaan menossa Ranualle katsomaan pikku jääkarhua:heart:

Sunnuntai-iltaa!

Vihdoin ja viimein alkaa elämä voittaa ja sairastaminen jäänyt taakse. Vielä pientä nuhaisuutta, mut ainakin nyt pystyy jo nukkumaan heräämättä koko ajan liman eritykseen. Huh!

Minä löysin kaarellisen Bellinon leikkimaton pilkkahintaan huutonetistä ja olen kyllä tyytyväinen huutooni. Katselin lastentarvikeliikkeessä sitä ihanaa Pingu-alustaa, mutta hinta oli melkein 80€. Kamalaa kiskontaa! Eihän ne väreiltään kaikkein kauneimpia ole, mutta eikös ne ole kirkkaita juuri lapsen aistien stimuloimisen vuoksi, eikä niinkään äidin sisustussilmän :D

Kati oli miettinyt sängyn päälle tulevaa mobilea. Jostakin luin, ettei sängyn päälle kannattaisi sellaista laittaa, ettei se häiritse lapsen unta siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa jo noista härveleistä kiinnostua. Itse kuitenkin bongasin aivan ihanan unipuu-mobilen, jonka haluan kyllä jonnekin. Ehkä sitten jotenkin silleen, että päivällä se voisi olla sängyn yläpuolella, mutta yöunille mentäessä otettaisiin se pois, että lapsi keskittyisi vain unen tuloon. Saa nähdä sitten.

Minulla on tullut tuo linea negra navasta ylöspäin, mutta ei alaspäin. Todella kummallista. Se ei kuitenkaan ole mitenkään dominoivan voimakas. Mehän ei saatu sukupuolta rakenneultrassa tietää, joten tiedä sitten mitä se ennustaa vai ennustaako mitään :D

Nyt tämä mamma lähtee etsimään jotakin ruokaa ja hieman metsään samoilemaan koiran kanssa. Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille! :)

sopaka & seelis 29+4

Moikka! Ihana kevätpäivä,tuntuu että lapsikin syntyy pian kun on jo ikään kuin kesä.. :D Linea negra-kyselyyn tulin vastaamaan.Löytyy täältä semmoinen,se ulottuu reippaasti navan yli ja muodostaa paksun ympyrän navan ympärille.Mutta ei siis "pippelimutkaa".Ja tyttö on melko varmasti tulossa.
Oooi,tyttönen sai taas lisää mekkoja,saa periä ne 2,5-vuotiaalta siskoltaan,ostettiin niitä miehen ex-vaimolta melko kalliillla hinnoilla.. :D Ja velourasun vastasyntyneelle Born this cute-tekstillä,nalle ja ankka-kuvalla. :heart: Se vois olla söpö kotiintuloasu..Ja muovisen pupumobilen (ihana) ja vaunulelun myös ostimme häneltä. -Minä taas tykkään värikkäästä muovista ja kirkkaista väreistä,piristäviä..ainakin pieninä annoksina.Ja mulla on itsellänikin Hello Kitty-tavaroita.. :p Rupeaa muuten olemaan jo tukala ja kuuma olo tän vatsan kanssa,huh.. RV 32+1 -enää 56 päivää LA:aan!

handed täällä supistusherkkä kohtu joka lakkasi supistelemasta kun lopetin jumpat ja pumpin. Olen vain kävellyt joka päivä n. 6km 2 osassa. luulen, että kohtulihas vaan ollu itellä liian kovalla stressillä. nyt kun vauva alkaa olee aika iso masussa jo, alko tuntuu ilkeeltä noi supparit ja samoin pelko liian aikaisesta synnytyksestä hiipi mieleen kun pari viikkoa sitten kivut olikin aika kovat eikä mitään pieniä kovettumisia.. oon urheillu siis koko raskausajan aina rv 31 asti. Nyt saa kävely riittä, koska viimisiä aikoja alkaa menemään ja pian pääsee ilman masua jatkamaan kunnon sykkeillä ja vauhdilla!

Sandrastiina ja mini huomenna poks 32

Sandrastiina ihanaa, oot jo noin pitkällä odotuksessasi =)
Olen jo jättänyt pumpit ja jumpat...noi jumppapallo liikkeet on enemmän lantion pyöritystä kevyesti ja lantionpohjalihaksia tukevaa. Hyvin hyvin kevyttä. Lähinnä supistukset ovat tulleet töissä...olin kotihoidossa, jossa tein haavahoitoja erittäin epäergonomnisesti sekä vanhuksien kylvetyksiä ja pukemisia. Ja koska työt tehtiin ihmisten kotona niin siel ei tuo ergonomia kyl toimi koska ei ole puitetteita. Nyt alkaa helpottaa kun alko vapaat =)

Mutta toivon kanssa et saan itseni ulos ihan vaan kävelylle kun on ilmat niin ihanat =))

Täällä yritetään tehdä pieniä kävelylenkkejä, vaikka kipeetä hiukan välillä tekeekin. Oma vika kun ei osaa hidastaa kävelytahtia.

Keskiviikkona neuvolaan, eli nyt alkaa tää kahden viikon välein siellä hyppääminen ja kohta siellä saakin sitten hypätä kerran viikossa.

Maijamehi ja katkarapu rv 29+3

Yhteistyössä