Heipparallaa hellemasut!
Minä synnytin unessani viime yönä kahteen eri otteeseen.... viimeinen uni oli kiva, olin kyykyssä ja tunsin kuinka vauva tulee ja sanoin etten uskalla ottaa sitä kiinni, mies istui vieressä penkillä ja luki vaan lehteä kun mä innoissani huusin että nyt se synty ja lääkäri tuli ottaa kiinni vauvasta ja äh sit mä heräsin enkä nähnyt pikkuista höh.
koitin kyllä unessa päätä ja se tuntui niin aidolle
Kävin neuvolassa toissapäivänä ja pieni mies oli kääntynyt masussa istumaan, toivottavasti kääntyis vielä takaisin pää alaspäin. Siitä iski nyt sitten vähän huolta kun aijemmin oli jo oikeinpäin
Oli mukava kätilöopiskelija neuvolantätinä ja tutki niin tarkkaan ja ultrailtiin ja tunnusteltiin missä vauva on
olin puoltoista tuntia siellä neuvolassa ja kivaa oli, verenpaineetkin oli taas normaalit joten en tarvinnutkaan verenpainemittaria ja tikkuja lainaan
sf-mitta oli 25 ja painoakin tullut taas kiitettävästi, ei kuulema tarvitsisi enää tulla.
tiedetään mä sanoin
ärsytyksestä siis oon luullut että kamppailen tän asian kanssa ihan yksin, olipa kiva lukea etten ole ainut. Tuntuu että niin moni ihminen saa mut ärsyyntymään et oon ihan tosissaan vältelly sellaisten ihmisten seuraa, ei vaan jaksa jos joku on koko ajan negatiivinen yms. mieluummin olen kannustavassa ja mukavassa ympäristössä
oon kyllä tietenkin vähän erakoitunu tän välttelyn takia, mutta kyllä se niin on että laatu korvaa määrän
nivuskivut Täällä ne jatkuu kanssa edelleen, kolme tuntia kaupoilla tietää loppuiltaa makaamista paikallaan, kun jalat ei enää tottele :/
Huuhteluaineesta unohin tietenkin kysyä neuvolasta sen käyttöä, niinkuin sitä että pitäiskö mun kuitenkin mennä sokerinrasitukseen.
Kyllä sitä muutenkin on herkkänä, vanhin lapsosista heräs eilen vähän väärällä jalalla ja sanoi mulle että mitä säkin kyyläät pallokala, ni minähän sitten tasapainoisena aikuisena rupesin vollottamaan
toinen pyytelee kauhuissaan anteeksi, toivottavasti tää raskaus ei aiheuttaisi kovin pahoja traumoja noille isommille lapsosille
Mä oon saanu kans kuulla anopilta joka kerta ku ollaan kylässä käyty että sulla on kuulemma paino noussu ja ei pitäis syödä herkkuja ja piäis liikkua ja joka kerta painosta jotain huoh, syö siinä sitten pullaa ja keksejä mitä on tarjolla
... Sitten ihmepelotteluja ja taikauskoisten höpinöitä välillä, täytyy vaan yrittää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja hymyillä
Tipetsu Nam, ompa herkullisen väriset vaunut, oon jostain kumman syystä nyt ihastunu just ruskeeseen ja siihen yhdistettynä turkoosi. Meinattiin ensin ne sen väriset vaunut, mutta päädyin mustiin kun löysin uudet käytettynä halvalla
Synntyssuunnitelmaa en vielä ole kummemmin ajatellut, suihkulla mennään niin pitkälle ku päästään ja sitten katsotaan tilanteen mukaan. Ammetta ja ilokaasua olisin halunnut, mutta jyväskylässä niitä ei saa
Mutta saas nähdä kääntykö pieni mies enää raivotarjontaan, jos ei niin en kyllä yhtään tiedä mitä tekisin, olisi pelottavaa synnyttää peppu eellä tuleva, mutta sektiokin kuullostaa melkein pelottavammalle. No täytyy konttailla pitkin kämppää ja roikotella itteesä sohvalta pää alaspäin jos se kääntyis
luin jostain tämmösiä vinkkejä, onhan tässä toki vielä aikaa.
Haluaisin olla lapsen kanssa kotona mahdollisimman pitkään, mutta raha tekee kyllä sitten tiukkaa... sittenhän sen näkee milloin hennoo lapsen viedä hoitoon
onneksi ei vielä tarvitse sitä sen kummemmin miettiä
ja todellakaan se ei kyllä mikään mittari ole niinkuin ei sekään että imettääkö lastaan. Jokaisen henkilökohtaisia asioita
Mä oikein nautin ku tää kiinteistökuningatar Kaisa oli lööppien mukaan sanonu ettei aijo imettää lainkaan
mä arvasin minkälaisen haloon jotkut mammat siitä nostaa
ja kaikenlisäks eihän se niin ollut edes tarkoittanut.
No joo, mukavaa viikonloppua kaikille hellemasuille!!!
heinämasu 29+5 ja Pikku-Romppu