Paljon onnea kaikille vauvautuineille! Enää ei taida olla montaa jäljellä..
En olekkaan hetkeen kirjoitellut. Vauva-arki sujuu täällä hyvin jäppinen nukkuu hyvin yönsä. Herää 1-2 kertaa syömään riippuen siitä miten on mennyt nukkumaan. Jos menee paremman rytmin mukaan, jossa on illan hereillä ja nukahtaa klo 22 aikoihin, silloin herää vasta 4 aikaan syömään ja seuraavan kerran vasta aamulla noin 7 aikaan, jolloin yleensä noustaankin jo ylös. Aamuisin on yleensä pidemmän pätkän hereillä ja sitten nukahtaa päikkäreille puolenpäivän aikoihin. Nukkuu noin 3-4 tunnin päikyt ja sitten vielä vaunuissa, kun lähdetään ulos. Eli kahdet päikkärit.
D-tipat on aiheuttaneet ihan selvästi mahavaivoja. Devisoleista meni maha ihan kovalle ja sitä pikkunen sitten itkeskeli. Vaihdettiin Rela D-tippoihin ja ehkä vähän paremmin nämä sopii. Eilen oli kyllä hirmu kiukkuinen päivällä, kun tippoja annettiin, mutta rauhoittu sitten vaunuihin. Ollaan annettu myös Cuplatonia. Hieman taitaa olla apua.
Jäppisellä on toinen silmä alkanut rähmiä ihan hirveesti. Pitää huomenna soittaa neuvolaan, että saatais resepti. Toinen on niin raukka, kun uniltaan herää niin hyvä kun saa silmää auki.
Muuten tämä meidän poika on kyllä ainakin tähän asti ollut melkoisen helppo tapaus. Harvoin itkeskelee ja öisin ei ole kertaakaan aloittanut huutoja. Aloittaa vaan röhinän sängyssään, kun nälkä iskee. Täällä ei siis ole väsymystä itsellä ainakaan vielä. Välillä ajattelen, että kaikki on mennyt liian hyvin ja koko ajan odotan, että koska se väsymys ja uupumus tulee, kun kaikki siitä aina puhuu. Täytyy kyllä nyt koputtaa puuta, että kaikki sujuisi jatkossakin yhtä hyvin.
Imettäminenkin sujuu mukavasti ja maitoa riittää. Mies hoiti yöllä syötön, kun pumppasin maitoa talteen ja voi hitto miten täynnä mun tissit oli aamulla!! Ihan kovat pallot. Ensimmäistä kertaa mies siis hoiti yösyötön, kun aletaan nyt opettamaan vähän pullollekkin, että joskus voidaan sitten jättää hoitoon toista ja mieskin pystyy yksin olemaan pojan kanssa pidempiä aikoja ja hyvinhän se näytti sujuvan. Noin 85 milliä poika joi ja sitten pienen hyssyttelyn jälkeen nukahti.
Täällä siis takana hyvin nukuttu yö! Yhteensä noin 8 tuntia unta ja nyt mies ja poika nukkuu taas ja mä saan vietellä yksin rauhallista aamua ekaa kertaa!!
Painokontrollissa käytiin torstaina, koska poika kasvaa niin paljon pituutta, että painoa pitäisi tulla myös melko paljon, että käyrät näyttäisivät normaalia. No viikossa oli painoa tullut 330 g eli ei tarvi alottaa lisämaitoa. Nyt poika on n. 4 kg (synt. 3390g) ja pituutta on 55cm (51cm). Eli kamalan nopeesti kasvaa. Nyt siis ikää mittarissa 3vk 3pv.
Vaikka vauvan kanssa kaikki menee hyvin, on silti ollut totuttelemista siihen miten täysin vauva sitoo. Päivät menee aikalailla yksin kotona telkkarin edessä. On saanut miettiä, että mihin mun elämä on kadonnut. Mutta toivotaan sitten, kun vauva kasvaa ja päästään enemmän liikkumaan, niin päiviin tulisi vähän enemmän tekemistä. Me kun vielä asutaan kaukana sukulaisista ja kavereista, kun ollaan miehen työn perässä muutettu, niin ei oikein ole kyläilijöitäkään. Odotan siis, että uskallan yksin lähteä ajamaan 5h ajomatkan kotikonnuille tai käväisemään kavereiden luona Tampereella.
Sori tämä hehkutus!
Olin niin varautunut raskaana ollessani kamalaan väsymykseen ym. että olen niin positiivisen yllättynyt tästä vauva-arjen sujuvuudesta. Vaikea raskaus ehkä sitten kompensoi tätä
Miten muuten sinne facebook-ryhmään pääsi? (miljoonas kerta kun joku kysyy, sori!)
Ja onko vielä perustettu tänne uutta ryhmää?
Noola ja Jäppinen