Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Aurinkoista lauantaita kaikille ja tsemppiä erityisesti vielä kaikille, jotka sitä omaa nyyttiä odottelevat syntyväksi! Laitetaan tässä heti alkuun päivitys, eli meille syntyi rv39+1 poika 18.7.12 klo 13.10. pituus 52cm paino 3864g py 35cm
Ensimmäinen synnytys mulla, joka ei lähtenyt vesien menolla ja näin ollen oli myös yksi niistä pisimmistä...Ilokaasulla mentiin aika pitkälle ja spinaalinkin kokeilin ja hyväksi totesin. Ainoastaan ikävä muisto jäi lääkäristä, joka ei löytänyt paikkaa puudukkeelle ja näin ollen mun selkä on aika kivan näköinen plus tietty se tuskan kestäminen kun ei heti saatu puuduketta sisään. Kätilökin sanoi keskustelussa, ettei sen oikeesti pitäis olla noin vaikeaa, taitolaji siis tuokin.

Maito nousi tosi nopeasti mutta toisena päivänä poitsu ei muuta tehnytkään kuin oli tissillä, eli ilmankos :) Lisämaitoa ei tälle mun pienimmälle vauvalle ole tarvinnut antaa vielä ollenkaan ja johtuuko tästä vai jostain muusta, ei oo masuvaivoja eikä pulautteluja ollut myöskään.

katza ja itikkamies 3vrk :heart:
 
Täällä olisi menossa 40+1, odottavan aika on pitkä. Limaa tulee ja tulppaa bongattu, mutta eipä sekään kerro kuitenkaan mitään. JOten ei auta kuin jatkaa odottamista. Joutais kyllä synnyttämään, kaikki valmiina ja lapsenvahti ollut meillä kohta viikon ja melkein päivittäin saa kuulla, kun sanoo jollekin puhelimessa, että kyllä täällä varmaan kaksi viikkoa menee vielä.
Mutta todistinpa, etten rehkimisellä saanut yhtään supistusta aikaiseksi, joten ei tarvitse ainakaan siitä sanoa, että pitää rehkiä, niin alkaa supistaa. Siivosin kämppää ihan perusteellisesti, siirsin tavaroita yms.

Painoarviossakin tuli pyörähdettyä, että olisi arvio tällä hetkellä 4,2 kiloa, että saaps nyt nähdä, millainen kaveri sieltä syntyy sitten. Pääympärys on vissiin ihan kiva kokoinen (tosin esikoisellakin oli), ja jos pää ei mahdu tulemaan, niin sitten mennään sektioon. Tarvitaan kuulemma vaan hyvät supistukset ja oikea tarjonta, niin tulee tuosta noin vaan kuulemma. Minun lantion mitat on hyvät (lantio on kuvattu 2009).

Kattiina ja pirpana 40+1
 
Hurjasti onnea kaikille! Ja tsemppejä niitä tarvitseville!!

Tytöt täytti 2vko:a kyllä on ollu kiireiset viikot ja silmäpussit on TODELLA siniset ja isot! Kauhean näköiset.. Kun tytöt huutaa nälkäänsä kun just toine on nukahtanu:kieh
Menny 2-4h yöunilla.. Mies oli viime viikon kotona ja tällä viikoll ollut 3pv töiss j kyllä sen pitää nukkua ettei tuu töissää virheit. Mut kyll yähä valvomisee tottuu ja zombeilemaan. Yöllä ravaan taloa pitkin tytöt sylissä.
Synnytyskertomus jotenkin siitä ei ole oikeastaan paljoa kerrottavaa. Kesti vähän yli 3.5h se oli hurjaa.. Mielestäni olin tänne juuri ennen kirjoitellu. Supistukset alko kun salama kirkkaalta taivaalta. Alkoi todella voimakkaina joten lähdettiin sairaalaan.no kun päästiin sairaalaan lapsivedet holahti aulaan:whistle:. Supistukset oli todella voimakkaita että teki mieli huutaa kovaa ja mennä kyyryyn.
Olin sairaalaan tullessa auki jo 4cm =D.
En ottanut kivunlievitystä joka kyllä olis ollu tarpeen mutta hengittelin,kävelin ja mies hiero selkää. Avautuminen oli nopeaa kello oli 00.25 sain ponnistaa. Oli kyllä todella hirveetä suoraa sanoe. Eka .
tyttö syntyi vain 14min kulutyua mutta toinen tyttö tulikin hiuka viiveellä ja hankalaa saada joten h häntä sitte painettiin ja lopuksi sitte vähän revittiin toinen tyttö oli ulkona vsta puolen tunnin jälkeen siskostaan. Silloin voin sanoa että sattu ja perkeleesti ku revittii ulos. B tyttö oli fletku syntyessään ja en nähnyt häntä tyttö tarvitsi lisähappea js jotain lääkettä. Että näin niin nopea että en olis uskonu
Mutta tuskallinen.

Janssu ja tyty 2vko
 
Määääki synnytin eilen! Eli aloin kuitenkin supistelemaan käynnistystä edeltävänä yönä ja tytsy näki päivänvalon 20.07.2012 klo 12:42. Veikkaan että ilman poliaikaa ei oltais keritty paikalle ajoissa, koska supistukset olivat ihan siedettäviä alkuun ja saivat silti homman käyntiin. Kirjoittelen lisää kotikoneella :).
Neidin mitat 3870g, 50 cm ja pipo 35,5.

SiinaS ja neiti 1vrk (41+3)
 
Onnea jo vauvan saaneille ja jaksamista vielä masujen kanssa kulkeville! :)
En ole aktiivisesti kirjoitellut mutta lukenut kyllä ahkerasti teitin kaikkien kuulumisia, ja ihmetellyt kun taitaapi melkeen kaikki vauvan saaneet jo menneet fb.n puolelle juttelemaan.. Tai sitten on vaan vauva-arki niin kiireistä ettei kerkeä koko aikaa palstailla, ymmärrän sen hyvin.

Itsellä alkaa olla jännät paikat, ens ke LA ja neuvolakäynti, torstaina äitipolille aika ja sitten seuraavalle viikolle taitaa jo olla sairaalaan yliaikaiskontrolli. Olo on ihan suhkot hyvä, välillä pientä tuntemusta alhaalla ja jalat turvonneet muttta muutoin ihan hyvä olo..

Olisin vain kainosti kysellyt että oliko teillä palstaajilla tarkoitus mennä fb.n puolelle kun kaikki ovat saaneet oman nyytin syliin, olisi mukavaa lukea kuulumisianne jatkossakin :) Ei muuta kuin jaksamista viimeisiin päiviin (korkeintaan pari viikkoa..) kaikille jotka vielä ovat yhtenä kappaleena ja vauvan tuoksuista arkea kaikille jo nyyttinsä saaneille :)

Jenkku87 & Paapa 39+3
 
kyllä täällä ollaan eikä fb:n puolelle siirrytty :) ja toivottavasti ei kaikkki siirrykkään.
jos joku osaava tekis sivut tonne toiselle puolelle sitten kun on kaikki "säännöllisesti" kirjotteliat
saaneet vauvan syliin :).

meillä sitten vihdoin oli neuvola perjantaina pojalle tullu painoa yli kilon edellisestä kerrasta ja
2cm pituutta että kyllä kasvaa :) valitettavasti korvikkeilla oma maito ei ooo riittännyt kun oikeestaan maistiaisiksi. haluja olisi edelleenkin imetykseen mutta minkäs teen kun ei maitoa tule niin ei tule.

kakkaamisen kanssa edelleenkin joudutaan itkemään ja tekemään tunteja hommia että lähtee tulemaan ensin kovana mikä sitten pikkuhiljaa pehmenee mutta ei löysty semmoiseksi "vauva"kakaksi ollenkaan

ONNEA kaikille uusille jakautuneille ja tsemppejä odottaville vielä!!! :) :)

täytyy tästä läheä nauttimaan auringosta kun kerrankin näin aamusta paistaa :)

huisp & 3*N
 
KASTEMEKOSTA Laitan tännekin kyselyä. Onko kukaan tehny itse kastemekkoa. Haluaisin kovasti ommella itse mekon kun oon innostunut ompelusta. Mistä kaavat? Ja onko kellään tehneellä ideoita mistä hyvät kankaat?
 
Vähän väsyttää.... Takana on melkoisen rikkonainen yö, jonka loppuviimein pelasti lisämaito. Tosin aamulla olikin rinnat aivan täynnä taas. Me grillattiin eilen ja söin pari pientä kanansiipeä, ne vain taisivat olla liian mausteisia, kun alkuyö meni tytöllä mahan itkemiseen. Aikaisin aamulla sitten taas koitettiin imetystä ja tuloksena oli hajonnut rinnanpää. Great. Johan tuo olikin yhden päivän ajan ehjä. Pääsi sitten itku, turhauttaa, kun rinnat ovat vuoronperään rikki.

Nyt on minullekin tullut yllättäin haikeutta raskausaikaa kohtaan. Samaan aikaan olen kyllä iloinen keventyneestä olosta ja löytyneestä vyötäröstä. Perjantaina sain tikit pois ja heti on ollut olo parempi. Mutta samaan aikaan se odotusajan jännitys tulokkaasta on poissa. Tosin turvotusta ei ole yhtään ikävä.

Onnittelut uusille vauvautuneille ja jaksamista odottaville loppumetreille!
 
täällä edelleen!

mää oisin nyt niin valmis lähölle... muskut tappelee ja mies töissä. Itte oon aikasta naatti valvomisien takia, pienimmäinen kuumeessa. :/

aamulla lorahti jotain kirkasta housuihin kun käänsin kylkeä sängyssä, ja ei ollu kyllä pissaa... luulen että' oisko ollu vetistä valkkaria vain...housut meni vaihtoon kuitenkin.

huomenna aattelin soitella polille vauvan liikkuvuuden takia...tiiä vaikka taas istuisi masussa.

väsynyt onona ja nelonen 39+5
 
Täällä ollaan rv 41+1, mutta tänään alkoi aamulla tulla veristä limaa, (tänhän te varmaan halusitte kuulla) ja muutamia kipeitä supistuksia...josko se tästä lähtis...aiemmin mulla alkanu myös tokassa ja kolmannessa verisen liman valumisella ja supistuksilla...nyt ei oo kyl tullu supistukset säännöllisesti välillä 5 min väliä ja välillä 15 min...taitaa poika olla vielä eri mieltä synnytyksestä, tää ois kyl hyvä päivä syntyä. En uskalla innostua liikaa jos onkin väärä hälytys...

ninnax
 
Onnittelut jälleen kaikille vauvansa saaneille!! :) :flower:

Jaksuja vielä jotka ovat yhtenä kappaleena! :hug: :)


Kiva kun täällä kaipaillaan :) Eipä meille kummia. Oltiin tytön kanssa nyt viikonloppu kaksistaan,mies on kaverinsa polttareita viettämässä Mikkelissä. Kyllä jänskätti jäädä tytön kanssa,mutta hyvin ollaan pärjätty. Eilen hieman kävin shoppailemassa mutsin kanssa,tyttö oli isäni hoidossa. Iskä on ihan hulluna tyttöön :)

Ristiäisiä pitäs nyt ruveta ihan aikuisten oikeesti järkkäämään. Miettiä mit tarjois ja mistä ne hankkis. Oisko tyhmää tarjota ihan pakaste riisipiirakoita ja munavoi niille? Ihan superkalliita on ostaa jostain leipomosta! Meillä kun vieraita on sen 50 niin kakutkin maksaa ihan kivasti,ainakin 100e menee niihin :O Sit aattelin jos ite tekis kinkku-,broileri- ja kasvispiirakat ja jonkun salaatin. Lapsivieraille äippä tekee mokkapaloja. Sit jos miehen kummitäti tekis jonkun tiikerikakun. Eiköhän noilla porukka oon tyytyväinen? :)
Nimi on sentäs päätetty :)

Nyt pitäs sit jostain löytää vaatteet ristiäisiin ja viikon päästä niistä,on sitten kavereiden häät tiedossa,että niihinkin joku kolttu. Tyttö lähtee mukaan häihin,niin pitäs pystyy sit syöttääkin sitä eli kolttu sen mukaan,mutta kun ei oo mitään missää! Yläpäästä sais olla pienempi kuin ala"päästä" :) Siis koko 36 on lantiolta pinkee ja tissien kohdalta väljä,nice! : / Ja kun ihan juhlavan mekon haluan häihin,ei mitään rantamekkoo ja ristiäisiin taas hame-toppi systeemi..Mut vähänkö palaa rahaa :(


Nyt tyttö heräilee vaunuissa takapihalla!


Tipetsu ja Käpy
 
Tipetsu, meillä oli ristiäisisssä pakasten karjalanpiirakat, nyt meinasin niiden lisäksi hankkia jopa pakastepasteijoita (meijeristä, saa isompia eriä kerralla). Lisäksi jokin suolainen piirakka, täytekakku (sen teen itse), kuivakakku ja pikkuleipiä.
 
Minä myös kirjoittelen vain täällä. :)
Nyt ei vaan ehdi tosiaan samalla tavalla kuin ennen ja toisaalta asiaakin on vähemmän kun arki rullaa tavallaan :D

D-tipoista Meillä ne pistivät vauvan mahan kipeäksi. Annettiin tippoja 5 päivää (ekat kolme päivää 1 tippa, seuraavat kaksi päivää 2 tippaa) mutta lopetin ne sitten väliaikaisesti kun vauva ei meinannut rauhoittua päivällä eikä yöllä. Muuten kun nukahtaa tosi nätisti aina syöttöjen jälkeen ja harvemmin on muuten mitään vatsaoireita. Mietinkin nyt että pitäisi aloittaa ne tipat taas mutta sitten taas en yhtään haluaisi.
Terkka sanoi että jotkin maitohappotipat voisi auttaa kellään kokemusta?


Muuten arki rullaa ihan kivasti. Eilen päästiin taas ulkoilemaankin kun keli oli viimein täälläkin suopea eikä muita esteitä ollut. Pikkumies on käynyt ekat kyläilyreissutkin :)
Miestä pakko kehua kun minä olen yösyötöt hoitanut, niin hän on nyt viikonloppuna hoitanut vauvan sitten aamusta/päivästä jotta minä oon sitten saanut nukuttua. Esim. viime yönä mun unet jäi n. 4h niin sain sitten päivästä nukkua. :heart:

Ristiäisistä: Me ei pyydetä ristiäisiin kun ihan vaan isovanhemmat, sisarukset perheineen (vauvan ja vanhempien) sekä kummit. Silti porukkaa tulee n. 22 henkeä. Haluttiin pitää ristiäiset meillä kotona joten senkään takia ei enempää voi pyytää kun ei kerralla mahduta kaikki istumaan mihinkään. :D
Tarjottavat lienee järjestyvän pitkälti sukulaisten tekeminä. Pari suolaista piirakkaa tehdään, mies tekee toisen, mun äiti toisen. Cocktail piirakoita paistetaan ja ihan aiotaan hankkia nämä kaupasta. :) Salaatti tehdään ja jos minä ehdin ja jaksan niin teen vielä makaronisalaatin. Mummoni tekee täytekakun ja anoppi jonkin muun makean, kääretortun tms. Sisko leipoo keksit, jos ei kerkeä niin ostan kaupasta. :)

Omena ja Pikku-ukko 3vkoa 1vrk
 
Viimeksi muokattu:
Omena: meillä on noissa d-vitamiinitipoissa maitohappobakteereja mukana(Rela-drops) Ei ole Prinssin masu mennyt sekaisin täällä vaikka isi päätti tyrkätä 3tippaa heti ekana päivänä ja siitä sitten laakista 5tippaa.

Mä kirjoitan kyllä pääsääntöisesti fbssä kun on jotenkin nopeampaa. Tai no en mä enää ehdi sepustamaan.

Kati ja Den Lille Prinsen 1kk
 
Ihan uskomatonta! Mä olen taas tulossa flunssaan! Nenää ja nielua kutittaa! Viimeksi olin 2 vkoa sitten kipee,sitä ennen, viikko ennen sektiota. Mikä piru mua vaivaa?! Ei mulle ennen ole flunssa näin tiheään tullu ja kun kaupan kassalla olen töissä joka on niin likanen työpaikka,kaikkia ällötyksiä kohtaa kassalla,niin harvoin siltikin olen ollu kipee. Voihan paska. Mä en jaksa taas,pää täynnä räkää ja nieleminen sattuu. Onkohan joku vakavampi sairaus kyseessä ja oirehtii tiheillä flunssilla?
Pitänee jälkitarkastuksen yhteydessä viimestään kysyä,on tosin vielä yli kuukausi siihen aikaa että ehtii vielä parit flunssat olla ennen sitä..:kieh::stick: :headwall:
 
kesäkuisista heiii...Reladropsit täällä ja käytössä eikä mahavaivoja ole pojalla. Tosin käytetään myös cuplatonia kun röyhyt on huonoja. Pieruja kyllä irtooo tosi kiitettävästi noilla. Samoin käytän ite vielä gefiluskapseleita, et kunnon suojauksia ainakin mahavaivoja vastaan on ja toimii..

Poika syö tiuhaan 2,5-3 tunnin välein. Söi vielä tunninkin välein, mutta tutin imuttelu tasottanu haluja tissille. Painoa tullu 3vkossa 1,3kg ja pituutta 3,5cm että ainakin tissimaitoa toimii. Mitään lisämaitoja en anna vaan poika vetelee kaiken rinnoista. Niihin on luottaminen. Muistakaa vaan juoda ja syödä paljon. Mitä herkemmin antaa lisämaitoa niin se kaikki imu jää tisseiltä pois ja näin ollen maidontuotannosta. Ekat viikot vauva asuu rinnalla ja hakee balanssia.. Se on raskasta ja oma asennoituminen imetykseen on vaatinu paljon varsinkin yön hulinoissa jollei päivisin osaa/voi/ehdi nukkua..

Voimia teille masun kanssa menijöille,kyllä ne sieltä tupsahtaa maailmaan ja elämä alkaa seuraavalla sivulla! Klise kehiin, mutta levätkää hyvät naiset vielä kun voitte.

Sandrastiina ja poika 4vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Vagabond
paljon onnea kaikille uusille vauvautuneille :flower:

Täälä menee ihan hyvin,oon käynyt lueskelemassa,mutta tuo kirjotus jäänyt vähiin.
Josko sit kun kaikki saaneet vauvan,niin tuonne toiselle puolelle tekisi sen heinäkuisten pinon?

Täälä vauva on nyt sen 1kk,ja aivan ihanuus:heart: syö ja nukkuu aikas hyvin,eilen illallakin meni nukkuman 23 maissa ja heräsi syömään 4.30.
Jonkinlaista rytmiä on jo havaittavissa,illasta usein valvoo jo sen 2-3h,ja syö sit vasta 23 24 aikaan,ja nukkuu sit aamuyöhön.

Pojan kanssa ollaan liikuttukin jo ties missä,mökillä,kaupoilla,kaupungilla,puuhamaassa,et on kerennyt jo seikkailemaan vaikka missä tuohon ikään mennessä;)

Ristiäiset onkin nyt tulevana vkl:na lauantaina. Meille tulee n.25 henkee,jossa on lähisuku vain,ja kummit+pappi.
Tarjottavat on voileipäkakku,minkä ostan,täytekakku+vaalensiniset keksit(mitä saa kaupasta) ja makeita leivoksia,siinä se.musta ei ristiäspöydässä tarvii enempää olla.
Nimikin on jo kait? päätettynä.

nyt täytyy rientää jo taas...kyllä touhua piisaa!

Kirjottelen paremmalla aikaa taas! ja tsemppiä teille odottajille,kohta teilläkin oma pienokainen:heart:
PTT ja Vili 1kk
 
Täällä meinaa kieltämättä epätoivo hiipiä..
Kaikki on hyvin, mutta kai se on hormonit, jotka tän olon tekee. Itkettää koko ajan ja toivoo, että tää vauva syntyis mutta samalla toivoo, ettei syntyis. Vaikka tietää, että jossain vaiheessa sen on synnyttävä.
Mies on töissä ja noiden kahden kans pitäis jaksaa keksiä koko päiväksi tekemistä, et selvittäis tästä sadepäivästä. Haluaisin jo niin sen vauvanhuuruisen arjen! :)

Mieliala on ihan sään mukainen.. Miten muut odottajat jakselee? Vai joko muut on tositoimissa ku on niin hiljaista? :)

Ruususuu 39+2
 
Ruususuu täällä ollaan...
mulla kans alkaa olla aika stressaantunut olo ton perätila->rt->pt takia... takana siis jo kolme ulkokäännöstä, onnistuneesti toki mutta taas tuntuu et oltais pt :ssä. Soittelin aamulla polille ja sanoin et epäilen että taas pt, kun lekuri sano et jos epäilet et kääntyy ja aika vasta perjantaina että soitella aikasemmin...
nyt vain odotan sitten soittoa sieltäpäin... huoh.

alkaa olla aika väsynyt ja töötti kun ei öisinkään saa nukutuks kun miettii ja pohtii...

onona ja nelonen 39+6
 
Onnea vauvan saaneille jälleen! :)

Täällä kärvistellään myös vielä. Aina käyn lukemassa, että ketkä on vauvan saanu, mutta ei oo tullu nyt kirjoteltua kun ei mitään uutta itselle. Päivät menee hitaasti samojen vaivojen kanssa, mutta vaavia ei kuulu ulos. Kohta sen on tosiaan tultava. Meinaa täälläkin olla itku herkässä, kun ei meinaa jaksaa odottaa, mutta silti tosiaan tuntuu, ettei halua synnyttääkään. Alkas vaan tositoimet niin ei kaiketi ehtis liikoja mietiskellä. :) Tsemppiä kaikille!

PikkuHyypiö ja Pötkiäinen 39+5
 

Yhteistyössä