:flower: Onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille :flower:
Täällä tuskaillaan edelleen masun kanssa. LA oli maanantaina. Täällä itse en ole joutunut vastailemaan joko kysymyksiin juurikaan, oma äiti joskus soittaa ja kysäsee, mutta ihan pari kertaa viikossa vain, miehen äitikin harvakseltaan. Sisaruksilta sitten kysellään ihan päivittäin, uteliaita nuo ex-puolisoiden sukulaiset
Mulla ei koskaan oo vauvamahaa tullut ikävä ja tuskin tulee nytkään. Tämä loppuraskaus on ollut niin kivulias, että nyt olen 100% varma siitä, ettei tää raskaus ole mun juttuni. Tämä vauva on siis viimeinen.
Olo on tuskanen. Jo viikkoja jatkuneet todella kivuliaat supistukset ovat vaivanneet. Muuttuvat koko ajan kipeämmiksi, niiden aikana ei pysty istumaan eikä nukkumaan ja sängystäkin on noustava ylös. Välillä tuntuu että ne jäävät ikäänkuin päälle, maha on vaan kipeä ja kova pallo ja selkäpuolen kipu ja vihlonta on hirveää. Panadolia olen ottanut ja suihkutellut. Yöt menee valvoessa. Mutta sitten ne vaan hiipuu. Ja kaikista kurjinta ettei ne edistä kohdunsuuntilannetta mitenkään. Tilanne on yhä sama kuin viikkoja sitten eli kanavaa jäljellä sen 1 cm verran ja auki 2 cm :'( ma-su välisenä yönä supistuksia tuli jo 4 minuutin välein ja olivat alkaneet jo alkuillasta 12 min välein niin ajattelin lähteä sairaalaan, kun matkaa sinne kuitenkin on tunnin ajomatkan verran. Pelkään niin vietävästi etten ehdi saamaan mitään puudutteita synnytykseen, näin on käynyt jo 2 krtaa ja synnytykset ovat kestoltaan muutenkin olleet supistuksista laskettuna tähän mennessä 2-6h kestoisia niin kauaa en uskalla kotona ihmetellä. Noh, niinhän siinä sit kävi, että takaisin laittoivat aamulla n. klo 9, kun supistukset alkoivat hiipumaan, väli piteni ja kohdunsuuntilanne edelleen sama. Yliaikaiskontrolli oli eilen ja toissayönä siis taas valvoin koko yön noiden supistusteni kanssa ja ei mitään edistrystä kohdunsuulla. Melkein jo itku pääsi ja nyritin saada jotain vauhdituspäätöstä lääkäriltä, mutta ei heillä kuitenkaan ollu tkäynnistysaikaa tälle viikolle tarjota niin taas aikaa vaan ensi viikolle ja totesi, että kun lapsi ei mikään jättiläinen kuitenkaan vielä ole, arvio siis nyt 3,8 kg. Ilmeisesti ei äidin jaksamisella niinkään ole väliä
Mulla aikasemmat lapset ovat olleet 2,5 kg - 3,5 kg painoisia syntyessään ja mukana on siis yksi 2 vkoa ylitse mennytkin, että toivoa sopii, että tuo sairaalan arvio heittäisi ja paljon, että tämä olisi pienempi. Eli josko sitten ensi viikolla käynnisteltäisiin.
PikkuEmma 40+3