Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Heissan!
Täällä ehkä päästään vauvanhaku reissulle:) Supisteluja ollu nyt muutaman tunnin. Enemmän tai vähemmän kipeitä. Ne siis on selkeesti kipeitä, mut tällee edes kolmannen kohdalla en osaa sanoo onko tarpeeks kipeitä.. Miten se nyt oli, kuinka tiheesti supistuksia pitikään tulla et kannattaa lähteä? Matkaa siis tyksiin 30km. Laitoin hiukan ylös aikoja.. 22.07, 22.13, 22.17, 22.24, 22.30, ja auts 22.35.

Vastailkaa pliis:/

-Daniella ja pikkuveli 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
PTT Jaa-ah..ei tietoo nimestä vieläkään. Mä kyllä haluaisin sen Elle Lahja Johannan,muttapa..
Mä kannatan teidän vaihtoehdoista Valtteria :)

Tanjuskainen Juu,mutta enhän mää vatsalihaksia taida edes omistaa..Tokihan niitä ihmisen tulee koko ajan käytettyä, mutten aio kyllä niitä treenailla mitenkään tarkoituksella ainakaan ihan hetkeen.
Tuon perseen haluan pois nyt heti! Ollaanhan me vaunuiltu jo muutamia kertoja koko orkesteri mutta semmosella tahdilla ettei hengästy tms.
Muttaku mulla ei ole muita housuja kuin mamma-farkut jotka menee jalkaan!! Hameitakaan en omista :( Kaveri just "lohdutteli" ettei se perse siitä mihinkään häviä ihan heti. Heidän kuopuksen 1-synttäreillä just tänään oltiin,niin sanoi ettei perät oo vieläkään siinä tilassa jossa olivat ennen raskautta..Nice. :$

Tsempit kaikille joilla supparit läsnä,jotka sairaalassa jo ovat ja jotka sinne lähtöä paraikaa tekevät :D


Nyt suihkuun!


Tipetsu
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Kertokaa naiset miten ne supistukset nyt sitten lasketaan kun netissä on edelleen kahdenlaista tietoa: jotkut sanoo että supistuksen alusta seuraavan alkuun ja toiset taas että supistuksen lopusta seuraavan alkuun????
 
Viimeksi muokattu:
Viime yö meni tuskahiessä, ihan ihmeellinen olotila ku kokoajan oli tuskahiki päällä. Aamu alkanut sillä että maha ollut sekaisin. Olotila on siltikin sellainen että kait tämä menee yli lasketun ajan joten johtunee vaan jostain ihan muusta kuin synnytyksen lähenemisestä nää mun olotilat.

Onnittelut vauvan saaneille=)

Maijamehi ja katkarapu rv 38+4
 
Huomenta!

Tänään pitäisi käydä ostamassa kesälampaille aitatarvikkeita ja muutenkin olla tosi aktiivinen, onneksi keli on sentään hyvä. Yö meni ihan vain yhdellä heräämisellä ja nukahdinkin heti vessareissun jälkeen. Tosin sitä ennen oli kylkeä vaihteessa repivää kipua alavatsalla, ei kivaa.

Täällä on kyllä hauska käydä lukemassa, joka päivä joku lähtee synnärille. Itsekin sain illalla taas kokea vähän säännöllisempiä ja napakampia supistuksia, mutta loppuivat taas tunnin kuluessa. Mieskin esitti toiveen mahan suuntaan, että tulisi jo pieni ulos yksiöstään. Vaan ei. Perjantai 13. päivä taitaa pitää meidän kohdalla vauvan syntymäpäivänä.

Ahterin pienentämisestä piti kommentoida, että se ei olekaan niitä maan helpoimpia kaikille. Toisille on suotu kroppa, jossa ei raskauden jäljet kauan näy ja toiset, noh... Itsekin kuulun heihin, jotka ovat levinneet pysyvästi hieman. Mutta aerobista treeniä ja järkevä ruokavalio auttavat. Sekä lingon vääntäminen, mutta itse en aio kyykkäämään ennen kuin vatsalihakset ovat toisensa taas löytäneet. Joskus ennen muinoin on babyidean sivuilla ollut jumppaohjeita, joissa vauvaa voi käyttää "punttina" ja niitä aion tälläkin kertaa tehdä. Tosin edellisestä sektiosta muistan vielä kiinnikkeiden aiheuttamat kivut ihan kävelylenkeilläkin, joten jos niitä ilmenee, niin osaa kyllä ottaa varovasti. Sen verran paljon se kipu viilsi.

Nyt pitää lähteä hyttysten ruoaksi tuonne puutarhaan istuttamaan taas perennataimia.
 
Huomenta hellemasut.

Täällä opetellaan kovasti pienen kanssa olemista. Kovin on uutta ja ihmeellistä mutta niin se on tuo pieni mieskin. On äiti ja isi ihan sekaisin :D

Mulla lapsivesi oli aluksi ihan kirkasta mutta tosiaan tuo siteen laittaminen on hyvä idea kuten joku sanoi. Siihen tosiaan jää ns. Kalvo niistä vesistä. Mulla vedet oli punertavia vasta alatutkimuksen jälkeen.

Ja supistukset laskin minäkin aina yhden alusta toisen alkuun. :)

Nyt sitten meidän synnytystarinaa. Aika paljon tänne jo ehdin aina kuulumisia päivittää mutta tosiaan torstaina alkoi tulla lapsivettä kotona kunnon hulahduksina. Synnäriltä neuvoivat lähtemään sairaalaan. Supistuksia tuli hyvin vähän ja sairaalassa ne loppui. Perjantaina koitettiin käynnistää ekan kerran oksitosiini tipalla, tuloksena hirveät supistuksen 2min välein mutta aukeamista ei juuri ollenkaan. Lauantai aamuna lääkäri päätti kokeilla tippaa uudelleen ja sanoi että jos ei se toimi niin illalla leikkaus, vesien menosta alkoi olla liikaa aikaa.

Tällä kertaa tippa toimi aiempaa paremmin mutta avautuminen kesti silti. Suihku ym lämmin auttoi aina sen hetken, ilokaasu teki humalaisen olon mutta ei se juuri kipua vienyt enää tietyn rajan jälkeen. Seitsemältä illalla olin n. 7cm auki, kätilön ilmeestä näki että edelleen edetään liian hitaasti mutta lääkäri halusi vielä hetken katsoa tilannetta ja onneksi. kätilö käski kontalleen ja se tais olla mulle vähän ku taika-asento. Lääkärin tukiessä alkoi sitten iskeä tarve ponnistaa ja kohta päästiin tosi toimiin. Ponnistusvaihe kesti 18min :D kaiken tuon rääkin jälkeen tais mulle iskeä hirveä vimma että nyt se lapsi ulos. Kätilö ohjeisti aivan mahtavasti ja sain minäkin kehuja siitä miten hyvin ponnistettu ensisynnyttäjäksi.

Poika tosiaan syntyi klo 20.08 kunnon parkujen kera. Loppujen lopuksi synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli itselle, tosin toivon että jos joskus tulee lisää lapsia niin ei tartte käynnistää vaan alkais ihan normaalisti. Mut nää kun ei mene mitenkään suunnitelmien mukaan :)

Omena ja Pikku N 2 päivää
 
Onnea Omenalle ja muille jo vauvan saaneille :flower:
Onpa syntynyt jo paljon heinäkuisia! Tässä itsekin alkaa heräillä siihen, että kohta tämä (pitkä) odotus on ohi ja vauva syntyy.

En ole pitkiin aikoihin kirjoitellut mutta aina säännöllisin välein olen kurkkaillut muiden kuulumisia. Oma vointi on ollut loppuraskaudessa varsin hyvä. Ei ole ollut mitään ongelmia :) niitä tosin olikin alussa vaikka muille jakaa, joten on ollut ihanaa nauttia tästä loppuajasta rennommin.

Nyt pari viikkoa on vaivannut alhainen verenpaine ja hemoglobiinikin on ollut tosi alhainen viimeisen kuukauden ajan. En ole saanut sitä kovinkaan paljon ylös rautatableteilla. Olo on ollut hiukan voimaton ja väsynyt noista johtuen. Turvotusta on ollut kohtuudella jaloissa ja lähinnä käsissä. Kädet puutuu ja sormet on kankeat ja tönköt. Mutta eipä tässä ole valittamista, nuo on aika pikkujuttuja verrattuna moneen muuhun täällä, joilla on raskausmyrkytystä sun muuta ongelmaa... Yötkin nukun vielä kuin tukki :D

Laskettuun aikaan on vielä kolmisen viikkoa eikä vielä ole mitään merkkejä, että vauva olisi lähipäivinä syntymässä. Toivottavasti ei menisi paljon yli lasketun ajan, toiveena olisi päästä synnyttämään tuossa parin viikon päästä :xmas:
Esikoinenhan syntyi aikoinaan rv40+6.

Nyt lähden shoppailemaan liivinsuojia yms pikkusälää ja kaipa tässä pitää alkaa pikkuhiljaa miettimään sitä sairaalakassinkin pakkaamista... :)

Bebel 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Omena onnea tuhannesti prinssistä :heart: Voi olla että jo onnittelinkin, tää dementia edelleen;) Itkuhan mulle tuli kun luin sun synnytystarinaa:) Ison työn olet tehnyt ja jaksanut pitkän tovin! Nyt on onneksi aikaa ja lupa nauttia palkinnosta:heart:

Täällä menee ihan hyvin. Pikku prinssi syö hyvin ja nukkuu päivisin hyvin, alkuyöt on vähän kiukkuilua. Eipä tuo pikkuinen paljon itkekään ja ääni on vielä aika pikkuinen. Täällä ollaan unpirakastuneita:heart: Mua vähän turhauttaa tuo rintakumien kanssa taistelu. Ja Verenpaineet ahdistaa mut en mä ees nyt mittaile niitä juurikaan. Vain sitten jos olo on outo.
Paljon on uutta ja tottumista mutta mikäpä kiire tässä valmiissa maailmassa;)

Taas mentävä, kehdosta kuuluu maiskutusta ja venyttelyn ääniä:heart:
Ihanaa päivää ja tsemiä odottaville sekä vieläkin paljon onnea nyytin saaneille:)

Kati ja Den Lille Prinsen
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Omena :heart: *syvä hiljaisuus* <3

Katihitsi kun on tuota välimatkaa, tulisin tsekkaa teiän rintakumi hommia, sun pitää ottaa mulle kuva vauvan imuotteesta niin jos mä osaisin neuvoa :LOL: Ja tisulit jos tulee kipeiksi, muista kaalinlehdet, ne peltastaa tissin kun tissin kun niillä hautoo <3

bebelKysy apteekista uusinta nestemäistä rautaa mikä on tullut myyntiin, mä en edelleenkään muista sen nimeä mutta sillä ovat ne äidit saaneet nousemaan raudat joilla muu ei imeydy.. :)
 
Onnea Hippuliina ja Omena!!:flower::flower:

Tänne ei kuuluu yhtään mitään. :D Päivä kerrallaan mennää ja odotellaan perjantain ä.polin aikaa jossa varmaankin koitetaan poitsu kääntää.

Siiseli84 ja "Rontti" 36+0 POKS!!!
 
Hei taas hellemasut!

Luin juuri horoskooppia, missä sanottiin että kesän parhat matkakaverit ovat ravut ja oinaat. Vauvastahan taitaa tulla rapu ja mieheni on oinas, joten varmaan se on sitten se sairaalareissu (kesän aino matka muutenkin) ;)

Pitkä aamukävely takana, mutta ei mitään merkkejä synnytyksestä vielä. Aurinkoista päivää kaikille vauvapuuhissa oleville ja odottajille!

Trean
 
Trean; Meillä taitaa olla sama laskettupäivä. Saattaa tulla leijoniakin meidän pienokaisista :).

Useat täällä sanovat sitä, että ei ole mitään merkkejä synnytyksestä. Monillahan ei olekaan, sitten vasta kun on oikeesti SE aika.

Ostin vauvalle eilen sellaisen unipussin, oon kuullut siitä niin paljon positiivista. Edullisesti sain, että jos ei olekaan käyttöä, niin ei haittaa. Voin vaikka antaa sitten sen eteenpäin :).

Pitäis alkaa siivouspuuhiin, väsyn vaan tosi äkkiä, mutta sen tekisi nyt kuitenkin minkä jaksaa...

Nyt kuitenkin koiran kanssa ulos aurinkoiseen säähän :). Hyvää päivänjatkoa kanssasisaret!

Biiq ja Pikku-höppänä 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
onnea vauvan saaneille :flower:
uskomatonta kyllä miten paljon on jo syntynyt,ja että nyt on siis se maaginen heinäkuu mitä on viime lokakuusta odottanut :)

viikon päästä tähän aikaan on sit mullakin vauva maailmassa! tunteet menee laidasta laitaan,toisaalta ajattelen et ihanaa ja kyllä mä selviän sektiosta,sit perään mietin ahdistuneena et tää on mun viimenen viikko elossa ja kohta mulla on kaks orpo lasta :D kauheeta mut noiden välissä ne vaan menee,en oo yhtään ääripää ihminen!

sänky ajateltiin kasata vasta sunnuntaina,kaikki muut oikeestaan on jo valmiina mutta se baby swing! pähkäilen et pitäskö se vaan ostaa nyt etukäteen vai sit jos ilmenee et vauva on levoton/ilmavaivainen??? ootteko muut hankkineet/harkinneet hankkivanne? tavallinen sitteri meille tulee kumminkin kanssa..noh,ehkä noikin sit selviää aikanaan :)

hyvä vointinen oon onneksi ollut ja nää viimeset viikot on ollu yhtä hullun myllyä kun juostu vaan paikasta toiseen ja hoidettu asioita,en usko et tääkään lapsi syntyis oma-aloitteisesti,niin paljon oon tehny koko ajan kaikkee :)

neuvolaan vielä tällä viikolla meen,jännä nähä jatkaako paino laskuansa niin kun kahdella edellis kerralla,no se sopii mulle kun laihis prokkis alkaa samantien (ruokavaliolla tietenkin) kun vauva syntyy. ai että odotan et pääsee kävelylle ja siitä pikkuhiljaa paraneen ja sit syksyllä zumbaan taas!! :) onneks kiloja ei ole tullut kun joku 5-6,saa olla onnellinen siitä.

loppusuoralla ollaan ja pian tämäkin aika on enää vain muisto,kohta saadaan naureskella vauva sylissä jollekkin odottavalle kaverille et joo niin mäkin muistan miltä toi tuntu ja millon oli sekin vaiva :) mulla just kaveri saa maaliskuussa ja on niin hieno päästä seuraan taas raskausaikaa läheltä (mutta ei joutua kokemaan sitä itse) :)
 
  • Tykkää
Reactions: BiiQ
Uutta viikkoa hellemasut!

Ihanan paljon on tullu vauvoja maailmaan ja joka päivä joku uusi vauvauutinen! Kyllä alkaa itteäänkin jännittää.

Täällä todella kurja sateinen ilma.. Eli aika täydellinen päivä lähteä sairaalaan? :D
No tuskin on sitä "pelkoa". Kaikki supistelut kadonneet ja muutenkin oireet hävinny. Vauvakin on hurjan hiljainen eikä kunnon liikesarjoja tunnu. Onneks tänään on neuvola iltapäivästä, koska hieman huolettaa tuo vähäliikkeisyys.
 
RauRau: joo ei mennyt elokuulle vaikka olin itse ihan 100% varma asiasta. :D

Mulla ei synnytys ilmoitellut itsestään millään tavalla ennen vesien menoa. Minähän olin osastollakin 5 päivää eikä sielläkään ollut viitteitä asiasta joten voi se tosiaan alkaa ihan yks kaks. ;)

Meillä menee täällä hyvin, pikkuisen sokerit on ollu ok joten jos vielä illalla sama niin sen puoleen päästäis vaikka kotiin. Imetys vaan takkuaa. Multa ei hirveästi maitoa tule ja pieni mies on tosi laiska imemään. Imetyksen ohjaajani on semmoinen häthätää 20v. näköinen joka ei oikein osaa auttaa, kiikuttaa pullon aina melkein samantien :/ sen takia voi olla että täällä vielä huomisen yli ollaan jos tuo imetys alkais luonnistua.
 
Täällä sivusta huutelen:

Tipetsu Jos mieli tekee pupuilla, mut paikat on liian kuivat niin suosittelen lämpimästi liukuvoiteen ostoa. Prismassa ja Citymarketissa on ainakin myynnissä kondomien kanssa samassa hyllyssä. Tietysti myös apteekista löytyy. Tuubin hinta oli noin 5e ja se kestää pitkään. (annostelussa kannattaa olla varovainen ettei tule liikaa laitettua :D )

CVAD ja Väinö huhtikuisista
 
Viimein kerkeän tännekin ilmoittamaan, että perheemme kasvoi 26.6 suloisella tytöllä. Hän syntyi suunnitellulla sektiolla raskausviikolla 38+6. Strategiset mitat oli 3400g ja 53cm. Kotiin pääsimme torstaina ja pikkuhiljaa totutellaan tässä elämään kolmilapsisena perheenä. Alku on sujunut ihan kiitettävästi ja siskot ovat innoissaan auttaneen pienen hoidossa.

En ole ehtinyt näitä ketjuja lukemaan ollenkaan, mutta lämpimät onnittelut myös muille vauvansa jo saaneille :flower: Ja tsemppiä kaikille loppumetriläisille!

Nandel ja pikkuneiti 6vrk
 
Liukasteesta Mulla on käytössä ceridal intime. Löytyy apteekista, on suihkutettavaa ja todella riittoisaa. Hoitaa siis limakalvoja ja käy myös liukasteesta.

Nyt jännittää!!! Sain sektioajan torstaille. Enää kolme yötä ja sitten se tapahtuu. Kaikki kävi niin nopeasti. Olo huononi viikonloppuna ja tänään äitipolilla ultrassa todettiin joitain läppävuotoja (ei kuulemma merkittäviä, mutta kuitenkin), sikiön hieman suurentunut sydän ja heikentyneet liikkeet. Lisäksi vartalonympärys kulkee yläkäyrällä. Ei mitään yksittäistä vakavaa, mutta liikaa monia pieniä asioita. Ei ollut kuulemma edellytyksiä alatiesynnytykselle, joten toinen sektio edessä. Painoarvio oli vain 3,1kg. Viikossa painoa oli siis tullut vain 100g. Mutta saapa nähdä paljon tyttö todellisuudessa painaa.

Osastolle joudun menemään jo edellisenä päivänä odottelemaan sektiota ja nyt sain tiukat ohjeet levätä ja tehdä liikelaskentaa. Olisivat ottaneet osasstolle, mutta tässä ihan hollilla asun, joten melko turvallisin mielin seuraan kotona sen kaksi yötä. Ainahan sitä voi mennä sinne jos tuntuu, ettei kaikki ole kunnossa.

Vaikka on yksi onnistunut sektio takana, niin kyllä jännittää.
 

Yhteistyössä