Heinäkuun Hellemasut-15 *Tammikuussa*

EX4
Heinäkuun Hellemasut 2015




26.6
KeepGoing--Neljäs--30--JS
Vannila--Kolmas --29--TAYS

1.7
EX4--Kuudes--40--OYS
Marie82--Toinen--32--?
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS
jammailen--Esikoinen--24--?
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7
Bodeguero --Toinen-- 36--PS
Amy2--esikoinen--30--?
Winny--esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS

4.7
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS
VILIINA84--30--Kolmas--KYS

5.7
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
Riikkunen--Kolmas--28--PKKS
Yllätysäippä--Kuudes --39--OYS
Nannanas--Neljäs--32--PHKS
Ricardina--Esikoinen--30--JS
Vauvahaaveilija87--esikoinen--27--PS

6.7
NelHM--Viides--32-KYS

7.7
Almond--Neljäs--24--?
HappyFeet--Toinen-29--TAYS
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa-- Kolmas--31--KOS
Alexandra_ -- Toinen -- 25 -- KYS

9.7.
Lillian-83-- Neljäs-- 31--TYKS
Onnen Keiju---Toinen-- 29---?

10.7
Susunasu--Kolmas-- 26--KYS
Udafina--Esikoinen-30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?
Annimiina89--Esikoinen-25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--esikoinen--28--TYKS

12.7
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen-- 29--K-HKS
Ellistiina--Kolmas--36--?

13.7
Minnimys--Esikoinen--25--KOS

14.7
Nemmee--esikoinen--22--TYKS
Lumilin-- esikoinen--25--TYKS
samour_--Esikoinen--30--JS

15.7
Saratin--Toinen--29--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS

16.7
Minnie82--Toinen--32--PKKS

17.7
Salla07--Neljäs--28--KSKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica-- Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS
Aatoel--Kolmas--??-KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34-- KOS/NKL

21.7
An79--Kolmas--35--Satks
littlelion--Toinen--29--MKS
Lapanen85--Toinen--29--KYS

22.7.
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Terhitär--Esikoinen-32--?
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7
Piatu--Esikoinen--28--LKS

25.7
UmmIman--Esikoinen--29-- Ulkomailla

26.7
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS

27.7
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--?
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*

29.7
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?
Pikkumyy88--Toinen, 26--JS

30.7
Smaise---Neljäs---36--?

31.7
Sohvi--Neljäs--37--KOS
mrs.k--Esikoinen--26--?



Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2422636-heinakuun-hellemasut-2015-a/sivu29.html#post30476726

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2428078-heinakuun-hellemasut-15-joulukuussa/



Päivityspyynnöt punaisella; Laskettu-aika, Nimimerkki, kuinka mones, ikä, synnytyssairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos pinosta :) Mä otan varaslähdön uuteen vuoteen ja päivittelen tänne :cool:

Ultra on meillä tosiaan about viikon päästä 8.1. ja sitä jännityksellä odotetaan. On kiva nähdä onko siellä ihan oikeasti joku. Vielä se tuntuu aika uskomattomalta.

Sokerirasitus pitäis varata.

Etova olo on vieläkin, huomasin että väsymys pahentaa sitä. En ole viime aikoina oksentanut, mutta on kyllä saanut käydä neuvotteluja siitä pidetäänkö aamiainen mahassa vai ei. Joka aamu viimeistään 6.30 on noustava juomaan lasillinen appelsiinimehua ripeästi. Sen jälkeen voi vielä mennä nukkumaan, jos aikataulu sallii, mutta mehu on juotava tai banjo soi. Hampaiden harjaaminen on aika vaikeaa kun meinaa etoa kovasti. Keskityn mintun makuun ja heiluttelemaan varpaita. Varpaiden heiluttaminen on hammaslääkäriltä opittu kikka, joka rentouttaa jotenkin vatsan lihaksia niin että sitä oksennuskramppia ei tulisi. Myös ranteiden pitäminen kylmän vesihanan alla on auttanut mulle.

Mies on yrittänyt kertoa äidilleen puhelimessa jo pari kertaa, mutta ei ole saanut suunvuoroa. Mies on vähän hitaampi puhuja ja äitinsä hyvin vilkasliikenteinen. Tuumasi lopulta että ehkä se ristiäiskutsusta ymmärtäisi. :D

Mä huomasin että vauva suvaitsee peston. Joten aika paljon on mennyt komboa miniluumutomaatit-mozzarella-pesto. Appelsiinimehu on tosi jees, en ole varmaan koskaan juonut sitä niin paljon kuin nyt. Tänään kokeilin viiliä ja sekin oli hyvä veto koska on viileää, maitoa ja raikkaan hapanta.

Sellaista meillä.

Terhitär 11+1
 
Ihanaa ja rauhallista Uuden vuoden aattoa kaikille ketjulaisille ja tietenkin onnea ensi vuodelle :rolleyes:
Mulla on tänään rv 14+0 :heart: eli 15.viikko jo alkaa.. ihan alussa tuntui et aika menee todella matelevan hitaasti mutta nyt vois kysyä et mihin tää aika menee..
Pahoinvointi melkeinpä kokonaan poissa, kunhan muistaa pitää ruokailut säännöllisinä. Väsymys jonkin verran väistynyt mutta olen mä vieläkin tietenkin nuutuneempi kuin "normaalisti". Uskaltaisinko sanoa jopa et mielialanvaihtelut ois vähän tasaantuneet..? En kyllä tuosta tiedä kun meinaa monesta ns. tyhjänpäiväisestä asiasta kilahtaa ja hetken päästä ihmettelen itsekin et mitä ihmettä..
Alussa mulla oli tosi herkkä mieli ja itkeä vollotin asiasta kuin asiasta. Kyllä sitä vieläkin tapahtuu mutta harvemmin kuin alussa. Mut kaippa tuo ajoittainen melankolia on normaalia kun ei jää päälle kuitenkaan pitkäksi aikaa..
Ihanaa kun ihan upouusi vuosi alkaa ja ollaan huomenissa jo vauvan syntymävuoden puolella =)
 
Onnellista ja ihanaa Uutta Vuotta täältäkin!

Kävin aamulla labrassa, labrahoitaja ihmetteli miksi sokerirasitus on merkitty tehtäväksi vasta viikoilla 22-24, samaa olen ihmetellyt itsekin kun BMI kuitenkin on 30. Muuten ihan perussettiä koko labrakäynti.

Eilen oli tullut postissa kutsu äitiyspoliklinikalle, ihmettelin mistä on kyse ja soittelin tänään perään. Mulle olikin laitettu poikkeuksellisesti neuvolasta lähete ultraan (normaalisti ultra varataan itse). Syynä on ilmeisesti se, että olen joutunut käyttämään vuosia kolmiolääkkeitä ja neuvolatädin mielestä on parasta että lääkäri tekee ultrauksen. Sinänsä kiva, että nt-ultra onkin nyt sitten jo 15.1., yksi päivä vähemmän jännitettävää.

Muuten tänne ei ihmeitä, pahaa oloa ei juurikaan, kohtu ilmoittelee olemassaolostaan "juilimalla" ja esim. aivastaessa tulee hirveitä vihlaisuja. Ilmeisesti kuitenkin ihan normaalia (?). Valkosipuli on nykyään yök ja sitrushedelmät tosi in.

illusia83 & Möykky 10+1
 
Hyvää vuoden viimeistä päivää!

Kirjoittelu on todenteolla jäänyt enkä ole ehtinyt käydä edes lukemassa kirjoituksianne. Yritän huomenna ehtiä lukemaan koko joulukuun pinon läpi, notta pääsisin kärryille miten teillä muilla menee!

Itsellä ällötykset jo poistuneet - hyvä niin, en jää kaipaamaan :$
Nt-ultra oli jo pari viikkoa sitten, jossa jälleen vaihtui tuo laskettu aika; nyt 26.6.15 .. josko tuo olisi pysyvä? vai vieläkö rakenneultrassa voi vaihtua?! :LOL: .. ei kai.. Ihan kesäkuisia meistä nyt tuli, mutta täällä mieluusti kirjoittelisin - sen mitä ehdin ja hyvin suurella todennäköisyydellä meidän pienoinen syntyy kuitenkin heinäkuun puolella.

Suuret pahoittelut surun kohdanneille :hug:

Nyt mars iltavuoroon muutamaksi tunniksi ja sitten perheen luo viettämään iltaa.

Vannila 14 + 5 :wave:
 
Np-ultrasta kotiuduttu. Voiko ihminen onnellisempi olla,kun kolmen km jälkeen näkee,kun vauva huiskuttaa kohdusta!!!:) Tyhmä virne päällä koko ajan! :D Vauvalla siis kaikki niin ku pitää. Nt 0,7. La aika vaihtui,et ois nyt sit 20.7.

Aivan mielettömän ihanaa uuttavuotta kaikille!:)

Ja paljon voimia surin kohdanneille!

SalVe ja Lahja 11+2
 
Heippa kaikki! Kiitos Pihlanen teidän "rakkokokemuksesta", kovasti toivon että meilläkin on vain pissan pidättelystä kyse. Ja kiitos muillekin tsempeistä. 12.1 on seuraava ultra jossa pääsee näkemään tilanteen :)

Suuret pahoittelut ja voimia suru-uutisia saaneille, voi vain kuvitella mikä tuska keskenmeno tässä vaiheessa on :( Itsekin alkoi pelätä taas että mitä jos meillekin, onkohan kaikki hyvin. Saan lähipäivinä doplerin lainaan, sitten voi yrittää itse kuulostella sydänääniä.. <3

Turvotus on välillä aivan järkyttävä, turha edes yrittää piilotella. Olen ostanut muutaman toivottavasti koko raskausajan sopivan mekon, tavalliset sukkahousut mahtuu onneksi vielä :D Kesäksi sitten hankkii kesäisempää.

Lonkkien löystyminen on ilmeisesti täällä tullut jo mukaan kuvioihin vaikka mennään vasta 12+5 (!) kun välillä tuntuu jommassa kummassa pakarassa niin kuin puukolla iskettäisiin ja jalka lähtee alta, ja muutenkin välillä juilii, myös alaselkä kipuilee. Luulin että nämä vaivat olisivat loppuraskaudesta vasta ajankohtaisia?! :eek: Lisäksi repii välillä vatsaa edelleen.

Myös pahoinvointi ja uniongelmat jatkuu. Kilpirauhaskokeet piti ottaa pari viikkoa sitten muiden verikokeiden yhteydessä mutta ne olikin jääneet ottamatta, kävin sitten tänään ja tulokset pitäisi saada iltapäivällä. Töissä olin päättänyt sinnitellä eilisen ja toissapäivän vaikka olo olisi mikä, maanantai meni kolmen tunnin ja tiistai neljän tunnin yöunilla.. siihen malliin tuli sössittyäkin että esimies tuli eilen iltapäivällä halaamaan kun kaikki meni niin pieleen.. :p Onneksi on loppuviikko nyt vapaata, etova olo vain jatkuu. Mutta tätähän ollaan haluttu?! :D Ai niin Säihkiss, kyllä täälläkin oli välillä muistaakseni 10-11 viikon tienoilla pahoinvointi muutaman päivän poissa ja itsekin mietin että onko jokin vialla, mutta sieltäpä se palasi pian entistä pahempana :)

Terhitär on niin hauska lukea kuulumisiasi kun tuntuu että olisin voinut itse kirjoittaa ihan samat asiat! Appelsiinimehua ensimmäiseksi aamulla ja hampaiden pesu aiheuttaa nykyään aina yökkäilyä, aiempikin viestisi oli melkein kuin minun kokemuksistani. Täytyypä kokeilla varpaiden heiluttelua siis..

Facebookryhmän perään kyselen jo minäkin? :)

En saa punaiseksi mutta päivittäisittekö listaan

10.7 Annimiina89--Esikoinen-25--KAKS
 
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa. Pahoittelut surun kohdanneille.
Täällä np ultra tulossa maanantaina ja jännittää kauheasti.

Eilen sain puhelun neuvolasta. Vasta-aine niukasti koholla, en tiedä edes mikä niistä. Veriryhmä on +...ma kuulen enemmän. Kk välein kontrolli. Epäili, että johtuu sektion jälkeisestä verensiirrosta :(

En olisi kaivannut yhtään ylimääräistä stressiä. Inhottaa tunne siitä ettei kaikki ole hyvin, no onneksi ei ole montaa päivää ultraan..
Hippu 11+2
 
Täällä oltiin onnistuneen ultran jälkeen niin onnesta soikeena et uskaltanu paljon enemmän miettiä vauvelia.. No tänään tipahdin korkeelta ku soittivat et labrat oli hälyyttäny korkeempaa riskiä.. Nyt joutuu pyhien takia odottamaan lapsivesipunktiota viikon.. Ja sen jälkeen vastauksia viel 2vk.. Eli menee 3vk sumussa nyt.. Mä en kestä.. :'(

Lilian&Pähkinä 13+4
 
Heipsis

EX4 kiitos uudesta pinosta =)

Onnea taasen hyvistä ultrakuulumisista ketkä niitä saaneet! Tsemppiä heille ketkä pelonsekaisin tuntein ultraa vielä odottaavat. Sydämestäni toivon vain hyviä uutisia jokaiselle!

Täällä vielä tälle vuodelle siunaantueka kkertaa yrjötauti. Meidän 1 vee oksentanut aamusta asti eikä mikään pysy sisällä. Tässä itse siivonnut ja laittanut ruokia minkä ehtinyt, koska erittäin todennäköisesti minä oon seuraava.. maha elää ihan omaa ruplatustaan että enköhän minä räjäytä potin ennen ens vuotta vielä. Aika mälsää. Muutoin oloissa ei ihmeelistä. Aika hyvin jaksan touhuta. Ainut mikä seuraa fyysisestä rasituksesta on noi liitoskivut. Häpyluu halkeamassa eikä ees puol väliin ole päässyt :O. Tästä tulee vähintään mielenkiintoista! Liikkeiden tuntemista odotan innolla.. viimeksi aloin tuntea rv14, että pian ois ne hetket käsillä. Saas nähdä. Istukka on etuseinämässä, tiiä sit vaimentaako miten.. niin se on tainnut olla kyllä joka raskaudessa.

Ihanaa vuodenvaihdetta ja parasta uutta vuotta 2015 jokaiselle heinämasulle =)

Nelli & Timpsu 13+2/13+5
 
Lilian Voi ei. Olen todella pahoillani. Toivottavasti lapsivesipunktio olisi kuitenkin puhdas. Näinkin voi vielä käydä! Oliko vauvalla siis niskaturvotus ok ultrassa ja silti seulat hälytti? Jaksamista ja voimia pitkiin viikkoihin. Olet mielessä. Halaus!
 
^ itku. Ihan pahaa tekee sun puolesta nyt. Kaikkihan sitä on mahdollista itelleenkin vielä.. kyllä raskauden läpimeneminen lopouun asti ja terveen lapsen saaminen on vaan ihme! Sitä vasta näin useamman raskaudesta jälkeen itsekin tajuaa kuinka tuuripeliä kaikki loppujen lopuksi on. Koita jaksaa. . En osaa muutakaan sanoa :(
 
Pitkästä aikaa jaksan taas täällä kirjoitella, lukenut olen kyllä (melkein) kaikki kirjoitukset.

Muutama päivä sitten sain omalla dopplerilla kuulumaan piskuisen sydänäänet <3 Olin jo kovin huolissani, kun oireet on lähes loppuneet, mutta iso kivi vierähti sydämeltä.

No eipä tullu tästäkään pitkää, nuorin heräilee päikkäreiltä. Mutta mulle voi laittaa facesta viestiä. Viestiin linkki omaan profiiliin niin lisään kaveriksi ja sitten ryhmään. Poistan kavereista ryhmään lisäämisen jälkeen. Ryhmä on salainen, eli kaverit ei näe liittymisiä. Ja mukaan mahtuu vielä myöhemminkin :)
 
Ihana lukea muiden ultrakuulumisia! Jaksamisia niille joille tullut huonoja tai huolestuttavia uutisia :hug: Kovasti tsemppejä Lilianille ja Minnielle, toivottavasti saatte hyviä uutisia!

Me vielä saadaan pieni tovi odotella ultraa. Onneksi dopplerilla kuuluu ihanasti sydänäänet :heart:

Hyvää uuttavuotta kaikille!
Vähän pysäytti StaRRin toteamus että huomenna ollaan jo syntymävuoden puolella. Huh.


Mariiii 11+0!
 
Voimia Lilian...pitkät viikot edessä. Seulat voi hälyttää turhaankin, toivotaan näin. Tuota puhelua pelkään sitten ultran jälkeen. Muistatko suhdelukua? Ystävällä hälytti ja lapsivesinäyte sitten ok. Raskasta aikaa :/

Ostin sen dopplerin, anglesSound jumper...Näyttää sykkeen myös. En oikein saa kuulumaan. Kökkö lsite tai liian aikaista tai jokin huonosti :( . Ohjeissa taitaa olla vasta vk 14 eteenpäin et kuulis...
 
En muista enää suhdelukua, jotenki tää, tai siis eilinen, on tuntunu ihan sumulta. Tietyllä tavalla tuntuu ihan liian raskaalta.. Mut ei tässä muukaan nyt auta ku kestää..

Mulla myös tuo Jumper, sykkeitä ei aina näytöllä lue, vaikka muuten kuuluukin. Ja se onkin ollu mulle tärkeämpää et kuulen ne edes.. Ostin käytettynä mut tosi hyvässä kunnossa.. On ollu aivan mahtava ku löysin oikeen kohdan. Nyt tällä hetkellä en vaan halua kuunnella. Haluan ajatukset nyt hetkeksi muualle.. Jos suinkin mahdollista..

Lilian&Pähkinä 13+5
 
Viimeksi muokattu:
"Mariiii"
Minnie, sykkeiden kuuleminen riippuu varmasti monesta tekijästä joten kuulumattomuudesta ei kannata kovasti stressata. Siis juurikin laitteesta, istukan sijainnista, vatsanpeitteistä yms. Tähän asti olen itse joutunut yleensä etsiskelemään tovin ja löytyneet todella alhaalta, ihan häpyluun kohdalta tai tuntunut että jopa sen alta. Nyt ihan viime päivinä äänet nousseet vähän korkeammalle.
Tsemppiä sykkeiden löytymiseen!

Lilianille kovasti jaksamisia odotteluun ja epätietoisuuteen. Todella kurja tilanne :(
 
Sas
Hei kaikki,

sain viimein rekisteröityä itseni palstalle, oon tätä seurannut jo tovin.
Nt:ssa käyty ennen joulua jo, kaikki oli kunnossa. Oli hieman isompi kuin laskettu, mut eivät siirrä la:ta..Vaikka mä lasken viikot nyt sen mukaan mitä ultra näytti. Tässä uutta vuotta aloitellen kummallisen välillä oikealla tuntuvan vatsakivun kanssa. Toivottavasti on vaan ummetuksesta johtuvaa.

Mut voi päivittää tonne etusivulle
7.7 Sas, toinen, **, Tays

Sas 13+6 (13+2)
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:

Meillä vuosi vaihtui ihan vaan kotosalla oman perheen kesken. Illalla grillattiin huvimajassa makkaraa ja nakkeja ja keskiyöllä räjäyteltiin jotain pikkupommeja ja yks isompi raketti tyttöjen iloksi. =) Yöllä nuorempi oksensi.... :O Mut homma jäi yhteen kertaan, joten olettaisin nyt että se oli seurausta vain liiallisesta suklaan syönnistä, tuo kun on melko perso makealle.... :D

Ootteko muuten kokeillu tuota kiinalaista syntymäkalenteria? Pitääkö se teillä paikkansa? Kun meillä se pitää paikkaansa... molemmista tytöistä näyttää oikein, ja nyt näyttäis että poitsu... ei nyt ehkä mikään kaikkein luotettavin, mutta vähä alkaa ajatteleen... :LOL:

Marya 10+3
 
Heippa taas kaikille! En ole pitkään taas kirjoitellut, mut käynyt kuitenkin vilkuilemassa muiden kuulumisia :) Lilianille jaksamiset odotteluun :heart:

Np-ultra oli pari päivää sitten ja kaikki näytti olevan masu asukilla hyvin! Ei vaan millään halunnut oikeaan asentoon mennä :) Kaikki tuntuu nyt enemmän todelliselta! Tietty odottelen vielä labroja..

Tabasco ja Mölli 12+4
 

Yhteistyössä