Heippa!
StaRR:n kuulumisia jännitetään täälläkin!
Painoarviosta mä en tiedä miten täällä on normaalisti tapana tehdä kun sekä ensimmäinen että tämä nykyinen on radi-raskauksia ja äpolilla saa ravata muutenkin kaikenaikaa. Viimeiset 3 ultraa on olleet pelkästään vauvan koon arviointia varten ja olettaisin, että kahdesti vielä ehdin käydä polilla.
Salla onpas sullakin päässyt hemoglobiini tipahtamaan alas! Hyvä, että sait melko nopeasti ajan tippaan. Mä toivon, että mulla alkaa toi rautalisä auttamaan ja selviän ilman tippaa. Tänään kysyin äpolilla, että pystyykö ne siellä tarkistamaan hemoglobiinin seuraavalla käynnillä, niin ei kuulemma pysty kun ei ole laitteita vaan pitää mennä labraan. Mitäpä sitä hemoglobiinin pikamittauksella tekiskään paikassa jossa siitä saattais olla jopa hyötyä....Noh, täytyy käydä avoneuvolassa juhannuksen jälkeen.
Sairaalakassia pitäis vissiin ruveta miettimään. Viimeks mulla taisi olla kutimetkin mukana ja kun vauva oli eri osastolla kuin minä, niin välillä oli oikeasti aikaakin tehdä omia juttuja. Eipä sillä, se kassi pitäisi ensin tehdä
Ja kassista puuttuu oikeasti vielä muutamia vaatteitakin, jotka oon suunnitellut tekeväni. Että pysy vaan vauva vielä matkassa tovi
Nellillä kuulosti kyllä tilanne jo aika kypsältä
Mutta niinhän se on, että sitä voi olla pitkäänkin kypsä ja sittenkään ei mitään. Mutta toivotaan, että lähtee etenemään jotta selviät ilman käynnistystä.
Piiper jaan tuskan radin kanssa taistelusta, vaikka itsellä arvot on syömisellä ja lääkkeellä pysyneet pääasiassa kurissa. Joskus puhuit sitä, että lääkäri oli antanut uuden ohjeen reiteen pistämisestä ja sen jälkeen inska oli alkanut toimia paremmin. Mihin se sitten alunperin oli käsketty laittaa? Tai mulle on ohje molemmilla kerroilla ollut alusta asti reiteen vaikka annos on ollut tosi pieni.
(.)
Tänään käytiin taas äitipolilla. Edellinen reissu oli 3 viikkoa sitten ja tässä välissä oma paino oli noussut 200 grammaa ja vauvan paino melkein kilon! Mutta edelleen mentiin keskikäyrän tuntumassa ja koneet antoi sikiölle viikkoja 34+ kun menossa on 33+6. Saa kuulemma edelleen ottaa rennosti koon puolesta. Kohdunsuuta ei tällä kertaa vielä tutkailtu, ilmeisesti seuraavalla kerralla vois olla tarjolla jo pyöräytyksiä. Tai ainakin edellisessä raskaudessa aloittivat jo niillä main kohdunkaulan tutkimiset ja pyöräyttelyt.
Sikiön sydänkäyrä jouduttiin ottamaan kahdesti kun ensimmäisessä käyrässä oli kyllä vaihtelua, mutta vaihteluväli oli 150-185 ja kesti tosi kauan, että putosi alle 160nen. Tyypillä tuntuu olevan kauhee kiire, koska edelliselläkin kerralla sykkeet huiteli pitkiä aikoja 170 tuntumassa. Tän päivän toinen käyrä sit oli vähän parempi ja liikkui 135 ja 170 välissä.
Rupesivat puhumaan nyt jo metformiinin purkamisesta. Siihen kuulemma tähdätään ennen synnytystä rv 38 alkaen ja kun mulla on iltapäivissä ollut niitä heikotuksia niin seuraan nyt iltapäivän sokeriarvoja vähän tarkemmin ja otan sitten aamuun vaan puolikkaan annoksen metua ja seuraan pysyykö arvot kunnossa sillä. Alkaa realisoitua, että synnytys lähestyy täälläkin, vaikka 6 viikkoa vielä olisi jäljellä!
Kahden viikon päästä on taas polikäynti ja tasan viikon päästä alkaa äitiysvapaa. Sinä päivänä aion mennä kahvilaan ja herkutella isolla kahvilla ja jollain leivoksella. Tai kahdella
Hyvää keskiviikkoa kaikille! Nyt kotihommien pariin kun koko alkuviikko on mennyt nukkuessa
Anskutin ja Muikku 33+6