Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Heips

Ei ole Nelli muuta kun kasassa. StaRR sen sijaan varmaan aika hyvällä mallilla! Vitsi miten jännää.

Pyydän anteeksi kun en kommentoi nyt aktiivisesti. Luen kyllä ahkerasti:). Kauheen väsynyt olen kun tällä viikolla piisaa ohjelmaa aamusta iltaan, huoh. Just tultiin aamun aktiviteeteista kotiin ja sain kuopuksen nukkumaan. Meen itekin. Eilisestä sisätutkimuksesta jäi kohdunsuulle sellanen jännä mutta positiivinen kipu/tunne. Paine on melkoinen mutta vähemmän nyt supistaa. Luotan noihin puukkotuntemuksiin tuolla kohdunsuulla että ne edistää hommaa omalla tahdilla .Mutta vaikea kuvitella että oisin kovin kauaa kasassa (nyt kun sanon niin tasan olen).

Mukavaa ja jännittävää päivää .Milloin saadaan vauvauutisia :)??

Nelli&Timpsu 36+2
 
meidän kesäpäiväkoti on niin tyhmässä paikassa, että mulla menee tunti! kun vien aamulla, ja tunti kun haen- eli huomenna kun mun äippäloma alkaa, V on viimeistä päivää ja jää myös lomalle.
ensiviikon on tuo avoin perhepuisto vielä auki, sitten sen toiminta jää kesätauolle ja sitten mietitäänkin mitä puuhaillaan.. onneksi nuo lapset pitää seuraa toisilleen myös =)

se oli nopsaa, ei tarvinnut edes odotella aikaa postissa. maanantaina aamusta synnytyssalissa tipalla rautaa, muutama tunti menee ainakin. mitähän muuta siellä tehdään, tai siis otetaankohan vauvasta käyrää tms, jollain tietoa?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

StaRR:n kuulumisia jännitetään täälläkin!

Painoarviosta mä en tiedä miten täällä on normaalisti tapana tehdä kun sekä ensimmäinen että tämä nykyinen on radi-raskauksia ja äpolilla saa ravata muutenkin kaikenaikaa. Viimeiset 3 ultraa on olleet pelkästään vauvan koon arviointia varten ja olettaisin, että kahdesti vielä ehdin käydä polilla.

Salla onpas sullakin päässyt hemoglobiini tipahtamaan alas! Hyvä, että sait melko nopeasti ajan tippaan. Mä toivon, että mulla alkaa toi rautalisä auttamaan ja selviän ilman tippaa. Tänään kysyin äpolilla, että pystyykö ne siellä tarkistamaan hemoglobiinin seuraavalla käynnillä, niin ei kuulemma pysty kun ei ole laitteita vaan pitää mennä labraan. Mitäpä sitä hemoglobiinin pikamittauksella tekiskään paikassa jossa siitä saattais olla jopa hyötyä....Noh, täytyy käydä avoneuvolassa juhannuksen jälkeen.

Sairaalakassia pitäis vissiin ruveta miettimään. Viimeks mulla taisi olla kutimetkin mukana ja kun vauva oli eri osastolla kuin minä, niin välillä oli oikeasti aikaakin tehdä omia juttuja. Eipä sillä, se kassi pitäisi ensin tehdä :LOL: Ja kassista puuttuu oikeasti vielä muutamia vaatteitakin, jotka oon suunnitellut tekeväni. Että pysy vaan vauva vielä matkassa tovi :whistle:

Nellillä kuulosti kyllä tilanne jo aika kypsältä :) Mutta niinhän se on, että sitä voi olla pitkäänkin kypsä ja sittenkään ei mitään. Mutta toivotaan, että lähtee etenemään jotta selviät ilman käynnistystä.

Piiper jaan tuskan radin kanssa taistelusta, vaikka itsellä arvot on syömisellä ja lääkkeellä pysyneet pääasiassa kurissa. Joskus puhuit sitä, että lääkäri oli antanut uuden ohjeen reiteen pistämisestä ja sen jälkeen inska oli alkanut toimia paremmin. Mihin se sitten alunperin oli käsketty laittaa? Tai mulle on ohje molemmilla kerroilla ollut alusta asti reiteen vaikka annos on ollut tosi pieni.

(.)
Tänään käytiin taas äitipolilla. Edellinen reissu oli 3 viikkoa sitten ja tässä välissä oma paino oli noussut 200 grammaa ja vauvan paino melkein kilon! Mutta edelleen mentiin keskikäyrän tuntumassa ja koneet antoi sikiölle viikkoja 34+ kun menossa on 33+6. Saa kuulemma edelleen ottaa rennosti koon puolesta. Kohdunsuuta ei tällä kertaa vielä tutkailtu, ilmeisesti seuraavalla kerralla vois olla tarjolla jo pyöräytyksiä. Tai ainakin edellisessä raskaudessa aloittivat jo niillä main kohdunkaulan tutkimiset ja pyöräyttelyt.

Sikiön sydänkäyrä jouduttiin ottamaan kahdesti kun ensimmäisessä käyrässä oli kyllä vaihtelua, mutta vaihteluväli oli 150-185 ja kesti tosi kauan, että putosi alle 160nen. Tyypillä tuntuu olevan kauhee kiire, koska edelliselläkin kerralla sykkeet huiteli pitkiä aikoja 170 tuntumassa. Tän päivän toinen käyrä sit oli vähän parempi ja liikkui 135 ja 170 välissä.

Rupesivat puhumaan nyt jo metformiinin purkamisesta. Siihen kuulemma tähdätään ennen synnytystä rv 38 alkaen ja kun mulla on iltapäivissä ollut niitä heikotuksia niin seuraan nyt iltapäivän sokeriarvoja vähän tarkemmin ja otan sitten aamuun vaan puolikkaan annoksen metua ja seuraan pysyykö arvot kunnossa sillä. Alkaa realisoitua, että synnytys lähestyy täälläkin, vaikka 6 viikkoa vielä olisi jäljellä!

Kahden viikon päästä on taas polikäynti ja tasan viikon päästä alkaa äitiysvapaa. Sinä päivänä aion mennä kahvilaan ja herkutella isolla kahvilla ja jollain leivoksella. Tai kahdella :p

Hyvää keskiviikkoa kaikille! Nyt kotihommien pariin kun koko alkuviikko on mennyt nukkuessa :D

Anskutin ja Muikku 33+6
 
Mitäs lujat toispuoleiset alavatsakivut on, onko niitä kannatinkipuja vielä näin loppuraskaudesta? Siis juilii ja repii samasta kohtaa vaan, kävelin 2x maitopurkin ja kiisselipurkin kanssa 300m matkan kotiin itku silmässä ja pysähtelin vähän väliä. Otin särkylääkkeen, helpotti muttei kipu hävinnyt kokonaan vaikka siitä on liki 2h jo.
 
Terveiset täältä sairaalasta.
Mulla siis sovittiin täksi aamuksi käynnistys mut sit alkoi eilen illalla tapahtua kun olin osastolle päässyt.
Lapsivettä tuli lorisemalla niin että ei ollut kellekään epäselvää mitä tapahtuu. Samalla kun multa otettiin kymmenen maissa käyrää niin alkoi järkyttävät supistukset. Joo, kun mulle koko raskauden sanottiin et tiedät kyllä kun supistuksia tulee niin joo, kyllä tiesin. Sain panadolit, litalginit ja lopulta oxynormin piikkinä mut mikään ei auttanut.
Supistukset oli jotain aivan hirvittävää ja luulin kuolevani. Paikat aukes kovaa vauhtia ja saliin pääsin 2.30 yöllä jollon soitin miehelle et nyt kannattaa lähteä sairaalaan. Tässä vaiheessa vaikersin ja luulin oikeasti kuolevani. Mikään asento ei ollut hyvä ja supistuksia tuli n. 2 min. välein.
Mulla oli kamalat tuskat ja kätilö laittoi salissa tipat kumpaankin käteen ja ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen sain ilokaasumaskin naamalle. Vei pahimman terän kivuilta mut sattui silti hemmetisti. Tällöin supparit oli kokoakaisia. Mies saapui yöllä saliin joskus 4.00 aikoihin ja tällöin sain spinaalin. Helpotti ja olin taivaissa. Kunnes tuli ponnistusvaihe. Järkyttävä sellainen. Luulin et joka paikka repeää. Kestoa en muista, palaan asiaan kun saan synnytyskertomuksen, saahan sen?
Lopulta vauva syntyi tänä aamuna klo. 7.18 ja kivut loppui siihen kun istukka yms tuli ulos.
Välilihaa ei tarvinnut leikata vaan 2 tikkiä tuli kun muutama nirhauma vuosi. Vähillä vaurioilla selvittiin.
Poika harjoittelee imemeään mutta on tosi väsyny vielä. Verensokerit ok, lämpölampun alla kävi tänään. Napanuora oli kaulan ympärillä muuten. Pää hassun muotoinen kun oli ahdingossa jossain vaiheessa ja lääkärikin kävi paikalla arvioimassa tilannetta ja ottamassa jotain verinäytettä vauvan päästä.
Onnelliset vanhemmat ja vauva viettävät aikaansa tutustuen toisiinsa sairaalan perhehuoneessa.

Meille voi siis päivittää:

Poika, synt. 10.6.15, 3552g ja 48cm pitkä. (tasan 37+0 syntyi vauva)

Onnellinen mutta yli vuorokauden putkeen valvonut StaRR
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
StaRR Ihanaaaaaa!!! Onnea valtavasti! Hyvän kokoinen poika. Ja niin hienosti selvisit vaikka kui epäilit :). Ihanaa aikaa vauvan kanssa ja valtavasti halauksia. Kyllä sitä voi olla sitten onnellinen tuntemattoman ihmisen puolesta! :)
 
StaRR suuremmoiset onnittelut teille pojasta <3. Hienoa että kaikki meni hyvin, kuten sanottu kyllä ne synnytyssupistukset tietää! Kuopuksen kun olen luomuna synnyttänyt niin tiedän mitä pahimmillaan voi olla.

Pää muotoutuu sitten aikanaan. Esikoinen oli pitkään ahdingossa päästä ja oli sellainen suiponmallinen mutta siitä se sitten pyöristyi.

Ihanaa, olen onnellinen kyllä StaRRn puolesta!!!! Itsellä tuo on todennäköisesti vielä kaukana edessäpäin....
 
Huomenta kaikille!

Anskutin Hyvin ne kyllä seuraa sua polilla, tiuhasti käyntejä. Ehkäpä ens kerralla kahtoovat alakerran kans?

Salla No onpas hb alhaalla! Hui. Nopeesti onneks pääset tippaan. Luulis että samalla kahtoovat vauvan voinnin.. siis en tiiä mutta luulis. Ja ne kivut mistä kyselit.. mullahan ollut samanlaisia, ne on jäätävän pysäyttäviä. Luulen että venymiseen liittyy. Sattupa niin että sain tiistaina polilla sellasen vihlontakohtauksen kesken ultran ja kävin ulisemaan. Käteästi vei anturan sille kohdalle ni kappas, Timpsunen oikein puski hanurillaan sinne alas kylkeen ja aiheutti kivun.

Paino/kokoarviosta. Ei täälläkään ultralla sitä tehdä ilman syytä. Ja se on sit äitipoli, jos sellaisia tarvii. Neuvolalääkärillä tehdään käsikopelolla painoarvio siinä 35-36 viikon tarkastuksessa. Itellä kokemusta sekä ultralla loppuraskaudessa (siis iha viikon/alle ennen synnytystä) tehdystä sekä käsikopelolla. Kakkonen ultrattiin päivää ennen synnytystä ja arvio oli 2800g ja syntyessään oli 3345g. Nelonen ultrattiin just ennen synnytystä ja 3500g arvio ja olikin sitten 3590g. Eli se piti paikkansa. Nelosesta käsikopelolla arvioi ennen synnytystä synnärin vastaanotolla 3200-3300g ja oli 3350g. Noh.. molemmat tekniikat lie melko hyvin suuntaa antavia :).

Oma napanen. Viime yönä koin kunnon oikeat kohdunsuulla tuntuvat kipeät supistukset. Aaltoillen lähti alaselästä ja mahalle ja koko ajan ku revittäs kohdunsuuta auki. Sattu tosi paljon ja niiden kanssa valvoin taas useamman tunnin tonne kahteen about. Sitten ne hellitti ja nukahdin. Pissalla ravasin ainakin viis tai kuus kertaa. Ja joka kerta kohdunsuun vihlonta kävellessä niin kamalaa että piti pysähtyä tolle matkalle. Uskon noiden hyvinkin kypsyttävän tuota alakertaa lisää.. sen verran muistan edellis kerrasta. Eilisen päivän ip:stä alkaen oli tuota vihlontaa ja kovaa painetta alakerrassa ja pepussa varsinkin. käveltiin taas aamupäivä ja tänään ois vielä enemmän menoja tiedossa lasten kanssa. Melkoinen viikko ollut.. pitää sanoa että onneksi isot lähtee reissuun huomenna kaikki. Tosin mieliala ollu parempi tiistain jälkeen :).
Maanantaina on vyöhyketerapiaan meno.. viimeksi meni tasan neljä päivää ja syntyi. Mutta vaatii kypsän tilanteen. itse ajattelen niin että ei mikään poppaskonsti edesauta synnytystä jos se ei muutenkin olisi jo lähellä. Mutta tuosta v.terapiasta ei ainakaan haittaakaan ole. Rentouttaa mukavasti mikä ois kyllä todella tärkeää ennen synnytystä että sais nuo lantionpohjan lihakset rentoutumaan ja stressihormonit vähemmälle.

Aurinkoa kaikille!!

Nelli & Timpsu 36+3
 
Starille onnea myös täältä, lisäkuulumisia odotellessa. Varmasti saat synnytyksen paperit kun lähdet kotiin.
Nelli, joo jotain kasvukipuja ne lie, mutta jäätäviä! Ei ole ennen koskaan ollut niitä, säikähdin.
Ei siis ihme että on väsyttänyt, hengästyttää kävellä yläkertaan, tuntuu että reisistä loppuu voimat jo kun kävelee tuon loivan ylämäen kotiin (ehkä talvella pulkka justjust luistaa, niin loiva)-ennen edes 5km juoksu ei saanut jalkoja niin hapoille :D
Kuinkahan nopsaan se olo alkaa tipasta parantua, heti vai ottaako se joitain päiviä.
Mua oikein pelottaa jo ensiviikko kun pitäisi keksiä lapsille jotain tekemistäkin, toisaalta sitten on jo loppuviikosta 36+ eli 37 viikkoja ja minun puolesta vauva saisi sitten vaikka syntyä jo..
Viimeyö oli kyllä kaamea, en tiedä supistiko vai miksi heräsin jokakerta kun käänsin kylkeä. Tosi pirteä olo kun on herännyt pari kertaa tunnissa :cautious:
Nyt koululaisille leffaa ja mulle päikkärit.
 
Minä taas päivittelen.. öö..millonkohan oon nukkunu viimeks.. varmaan ma-ti-yönä ennen synnärille lähtöä :eek: Vauvan imemishalut oli eilen vielä minimissä mutta pienet määrät tissimaitoa riitti kun sokerit pysyi kuiteskin kohdillaan.. ja niitähän on mitattu. Poika järjestää mielettömän kohtauksen aina kun jo mustelmilla olevista kantapäistä sokereita mittaillaan. Sama kun vaihdetaan vaippaa tai vaatetta niin tulee semmoinen sota että o_O
Onkohan äitiinsä tullut tuolla tempperamentilla (n)
No, viime yönä vauvalla oli moneen otteeseen semmoset ruokaorgiat että ihmettelin et mihin mahaan se vetää. Tissit kolusi ja vielä lisämaitoa pullosta. Sitten huudettiinkin mahaa loppuyö, kuulemma yleistä, toivottavasti menee ohi. Tänään onkin sit nukkunut eikä oikein syönyt mut sokerit ok joten herättelen tasaisin väliajoin tissille jos jotain ottais. Ens yötä odotellessa :whistle:
Mun kohtua on paineltu siihen malliin et nyt on alkaneet inhat jälkisupparit joihin sain just litalginia. auts.
Ainiin, silloin kun tuli osastolta lähtö saliin niin yövuoron kätilö kävelytti mut sinne osastolta. Voin kertoo et oli todella pitkät minuutit ja luulin etten sinne elävän selviäis koska supistuksia tuli varmaan alle minsan välein. Nojailin seiniin ja taisin lyödä päänikin kerran käytävän seinään.. no mut olihan se idea siinä et auttaa synnytyksen etenemisessä.
Oon niin onnellinen että se on ohi. Mut tsempit kaikille muille loppurutistuksiin, käyn lukemassa enemmän teidän juttuja kun kerkeän..
Kamala halu jo lähteä kotiin, toivotaan et huomenna tai ylihuomenna. Inhoon sairaaloita.

StaRR ja poika 1vrk
 
Valtaisat onnittelut StaRR!! Ihanaa että kaikki meni lopulta hyvin!

Mä arvasin että tällaista tulee tapahtumaan kun ite on useamman päivän nettipimennos. Käytiin siis siellä Nuorgamis autolla, reilu 1000km sivu. Matkat meni yllättävän hyvin kaikkien osalta. Viime yönä oltiin kotona ja koska pysähdyttiin nyt vähemmän niin turvotusta oli enemmän mut jospa se tästä juomalla ja liikkumalla poistuis. Unto riehui automatkat ja yhtenä päivänä piti tehdä liikelaskenta mutta muuten kaikki ok.

Palaan lukemaan ja kommentoimaan ajan kanssa mitä täällä on oikein tapahtunut...

Onnea vielä StaRRin koko perheelle!!!
 
Moikka kaikki. Ihanaa lukea palstaa taas, siitä on aikaa. Ja oikein paljon Onnea StaRR:in perheelle vauvelista. ihanaa! :)
Mä olin maanantaina sairaalassa kovien supistusten ja kovien alavatsakipujen vuoksi... olin osastolla päivän ja lääkettä sain ym. Puhuivat että kohdunkaula korkeella ja 3cm.. eli silloin ei ollut tapahtunut vissiin mitään vielä. Nyt maanantaista asti on sattunut alavatsaa taas kovin, kipu kestää jopa pari tuntia... tarkoittaako siis että paikat alkaa olee kypsät?? Nyt viikkoja tänään 36+3 ja laskettuaika on 6.7. Radin takia nyt tarkkaillaan vauvan kokoa. Maanantaina ultrasivat ja sanoi että olisi jo muka 3,5kg. HERRANJUMALA!!
 
ja mulla siis sokerit olleet hyvät, ruokavaliolla hoidan. Ensiviikolla 17.6 on aika sairaalassa, synnytystapa arvio mietitään vissiin käynnistystä ja katsotaan sokerit ja vauvan paino yms... jos tätä ootettais loppuun asti.. tarvittais varmaan nosturi vauvaa varten.. niin iso vois olla.. pelottaa!! :(
 
StaRR kiva lukes kuulumisia :)

Astrea Hurja matka mutta hyvä kun ehjänä takasin pääsit.

Hitto, mulla alko lähtemään limatulppa nyt liikenteeseen! Aiemmin menny sairaalassa vasta. Vielä ei ole verta ollu seassa mutta tavaraa riittäny nyt parilla kerralla ku veskissä käyny. Oli kyllä viime yö supistusten osalta nii kohdunsuulle suunnattuja että ei ihme. Vähön jännittää. Meneekö nyt viikko vai kauan vai ottasko tulille pikkuhiljaa? Kohdunsuulla jatkuvasti sellanen vihlonta mitä liittynyt aina ihan loppuun. No katellaa. Pessimisti ei pety :D
 
Onnea StaRR! (y)

(.) Vähiin käy työpäivät ja työkyky ennenkuin loppuu. Supistus alkaa ihan tuolilta noustessa, mutta loppuu heti levossa. Supistussarjoja ei ole tullut. :) Kesäsijaiset ovat tosi hyviä, hyvillä mielin jätän asiat heidän hoitoonsa.

Kahden viikon päästä asutaan uudessa asunnossa. Mä olen ihan totaalisen hyödytön, tyyliin vuodevaatteiden pakkaaminen on liikaa. Tähän saakka olen aina pelastanut miehen perseen kaikilta asioilta, joita se ei ole muistanut/jaksanut/viitsinyt tehdä. Nyt olisi toisinpäin. Odotan innolla tulevia viikkoja. :LOL:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Nelli se uusiutuu ;D kun sitä kamaa valui 3viikoa sitten sisätutkimuksen+suppareiden ansiosta useampi ruokalusikallinen.. sitten se loppui, ja tänään tulee sellasia purkan kokoisia kökköjä. Että jep. Ei verta --> ei synny
Nyt potemaan migreeniä huonosta viimeyöstä, sattuu törkeenä :(
 
Ninnuka ihanaa äitiyslomaa. Täytyy sanoa että mä kyllä nautin lomailusta. Vähän pitää vielä totutella mutta kyllä se siitä.

Nellii oletko vielä yhtenä kappaleena?

Salla tsemppiä migreeniin (itsekin kun siitä aikaajoin kärsin niin ei kivaa ollenkaan, varsinkaan raskausaikana kun ei vahvoja droppeja saa ottaa)

Kaalimaankakara mullakin on seuranta ensiviikolla tosin toistaiseksi ei hajuakaan vauvan koosta (ruokavaliohoitoinen radi)

Oho astrea pitkän matkan olet jaksannut autossa istua. Itse huomasin kun käytiin kylpylässä että pitkään autossa istuminen provosoi suppareita.

(.) Vauva puskee päällään kylkiluita että ihan sattuu (sais kyllä kääntyä ihan suosiolla ite). Koska vauva puskee päällään kylkiluita niin arvatkaa vaan monotetaanko täällä sitten kohdunsuulle ja virtsarakkoon (kivoja tuikkimisia juu). Kuopuksen kanssa opetellaan kiivaksi ennen vauvan tuloa ettei olisi kuin yksi vaippasankari täällä kerrallaan.

Ipna 35+5
 
StaRR--> Onnittelut pojasta koko perheelle! Miten sitä voikaan iloita tuntemattoman ihmisen onnesta :)
Sä kärsit niin kivuista ja nyt se kipu on rakkauspakkauksena :love:

Painoarviot on mulla kahdessa edellisessä suurinpiirtein osuneet oikeaan ultralla mutta käsikopelolla on veikattu yli nelikiloisia vaikka puolikiloa on siitä sitten heti voitu vähentää. Molemmat olleet n. 3,5 kg.

Taidan etuilla jonossa :whistle:
Ensiviikon torstaille eilisellä äitipolikäynnillä sovittiin käynnistys.
Viikkoja on silloin 37+3 ja lääkäri totesi pitkän ultran jälkeen että sovitaan käynnistys. Poika on laiska liikkumaan, liikkeitä tunnen vähän mutta lapsivettä on normaali määrä ja virtaukset sekä istukan toiminta on ok. Kyllä mua pelotti sen pitkän ultrauksen aikana että mitähän hän lopuksi sanoo.:eek:
Painoarvio oli eiliselle päivälle 3350g. Eli vastaa viikkoja. Itku pääsi sitten lopuksi kun totesi että kaikki kunnossa mutta liikkeet huomioiden käynnistetään ensi viikolla.
Olen henkisesti niin väsynyt tähän vaikeaan odotukseen radin kanssa ja liikelaskennan. Se valtava pelko että poika ei selviä.
Nyt yritän miehen kans rauhoittua ja valmistautua torstaihin.
Poika on ylhäällä, ei ole laskeutunut ja kohdunsuun tilanne on sama kuin kolme viikkoa sitten että kaula jäljellä 2cm ja kiinni mutta pehmeä. Lääkäri sanoi ja tiedän sen itsekkin että tästä tilanteesta käynnistäminen saattaa olla hidasta ja kivuliasta. Huh Huh!Poika oli kuitenkin onneksi tällä hetkellä oikeinpäin.
No yritän parhaani kolmella ässällä ja rentoutuksella sekä kävelyllä. Vyöhyketerapiassa olen ns. käynnistyksessä käynyt nyt kaksi kertaa. Ei ole mitään tuntemuksia muuta kuin se että maha on alkanut toimimaan paremmin ja saan nukuttua rauhallisemmin. Mutta jospa se tästä (y)

Neuvolan GBS-näyte oli negatiivinen joten ei siitäkään pitäs olla huolta.

Sairaalakassi täytynee pakata ja vauvan vaatteet loputkin pestä. Juhannus vietetään sairaalassa jos asiat menee suunnitelmien mukaan.

Anskutin-->siitä insuliini pistoksesta. Minua neuvottiin pistämään mahaan pitkävaikutteinen aluksi sekä ateria myös mahaan. Nyt lopussa diapeteslääkäri vasta sanoi että kun protaphane annos on niin iso niin jaa kahteen osaan ja pistä molempiin reisiin. Ateria edelleen mahaan nopean vaikutuksen saamiseksi. Mahasta kuulemma imetyy nopeampaa ja ilta insuliinin tulisi liueta hitaasti niin se toimii reisistä helpommin. No mulla toimi kyllä niin mutta ärsyttää kun ei voinut sitä aikaisemmin sanoa (n)
Nyt on resistenssi itsestään helpottanut ja saan vähentää ateria insuliinin käyttöä.
Ette usko miten helpottavaa tää on kun tietää että (ehkä) noi inskat saa heittää nurkkaan (toivottavasti) kohta:D ja saa syödä ilman kyttäystä!!!

Tälle päivälle on tiedossa kävelylenkki.

Piiper ja poika 36+4
 
Piiper hienoa että saat helpotuksen pian. Tuo huoli on varmasti suuri. Jotenkin itseä varmaan jännittäisi jos tietäisin että synnytys käynnistettäisiin tiettynä päivänä :). Tsemppiä siis odotukseen ja käynnistykseen!
 

Yhteistyössä