Sektiosta: mua kans pelottais aivan järkyttävän paljon synnyttää sektiolla...liikaa tullut sairaanhoitajana nähtyä leikkauksien jälkeisiä komplikaatioita, että johtuisko siitä...vaikka järjellä ajatellen suurin osa leikkauksistahan menee hyvin ja sairaanhoitajan työssä vaan sattuu näkemään sen nurjankin puolen. Kätilönä synnytyssalissa toimivan ystäväni kanssa vähän aikaa sitten keskusteltiin tästä sektio vs alatiesynnytys asiasta ja hän juurikin nauroi, että itse pelkäisi myös sektiota, vaikka nähnyt sen kymmeniä kertoja, kun ei ole katsojan näkökulmasta mitenkään hellävarainen leikkaus vaan näyttää jopa hieman väkivaltaiselta. Ja ihmetteli sitä, että joku oli hänelle joskus mainostanut kuinka sektio tuntuu luonnollisemmalta tavalta synnyttää. Totesi vaan mulle, että ei eläimetkään luonnollisesti synnytä leikkauksen kautta. Sektiosynnytyksille on aikansa, paikkansa ja perustellut syyt, mutta toivon sydämestäni, ettei osu omalle kohdalle. Kipua en sen osalta pelkää, koska lääkkeitä on kuitenkin saatavilla. Lähinnä itse toimenpide, toipuminen, imetyksen käyntiin lähteminen ja haavan tulehtuminen sekä liikkeelle lähteminen sektion jälkeen pelottavat.
Alatiesynnytystä en ole koskaan pelännyt aiempien lapsien kohdalla ja en pelkää nytkään, vaikka jokainen synnytys on oma tarinansa ja suurempia suunnitelmia tai odotuksia en ole sen suhteen tehnyt.
Meillä vauva majailee vahvasti perätilassa tällä hetkellä, vaikka aikaa onkin hyvin kääntyä, niin olen mielessäni ajatellut, että voisin kuvitella synnyttäväni perätilasta, jos vaan vauvan asento antaisi periksi. Olen kuitenkin normaalisti synnyttänyt sen lähemmäs 5kiloisen mötikän tuolta, joten hieman pienempi tulisi varmaan perätilankin kautta
Kaalimaankakaralle tsempit loppuaikaan, tunnistan noita tuntemuksia esikoisen odotusajalta, kun vaivoja oli vaikka muille jakaa ja vielä raskausmyrkytys kiusasi.
salla07 onneksi supistukset eivät olleet tehneet mitään vielä näillä viikoilla.
Säihkiss: mukava kuulla, että ihan hyvin olet jaksanut vielä töissä olla. Toivottavasti asuntoasiat loksahtavat tosiaan kohdilleen.
Tänään oli neuvola, oikeastaan mitään uutta ei tullut. Painoa oli tullut sellaiset 700g/vko, mutta sen tiesinkin, koska nyt kipeänä ei ole tullut syötyä järkevästi...jäätelöllä, jugurteilla, maitoon liotetuilla muroilla yms. sellaisilla ruuilla, joita ei vaan tarvitse pureskella/niellä vaikeasti, on tullut elettyä :ashamed: . Tänään söin pitkästä aikaa palan leipää ja palailen normaaliin lautasmallin mukaiseen ruokailuuni, jota olen harrastanut jo ennen raskautta
Neuvolantäti vaan sanoi, että toisinaan voi tullakin tuon verran painoa eikä siitä tarvitse ottaa stressiä, kun alkutilanne on kuitenkin ollut normaalipainon puolella. Nyt yhteensä sellaiset 9kg tullut tän raskauden aikana. Sf-mitta kulki omaa kulkuaan hyvän matkaa yläkäyrän yläpuolella ja oli 29.5cm ja tänään rv 26+4. Seuraava aika sovittiin jo tuonne 6.5, sitä ennen pitää soitella veren vasta-aine vastauksia ja sikiön veriryhmää, jotta tiedetään tarvitseeko mulle pistää Anti-D immunoglobuliini suojaus piikki.