Ihan järkyttäviä juttujahan täällä näkyy!
Minnimys, mä kysyisin suoraan esimieheltä tuossa vaiheessa onko aivan liiton hyväksymää tuo, että työsopparia aletaan muuttamaan puolivälissä ja raskaudesta johtuen? Lisäksi kertoisin, että olen aina käsittänyt ettei raskaus ole peruste tutkia työjaksamista, vaan se on väliaikainen tila, joka tulisi ottaa huomioon helpottamalla työntekijän työskentelyä, eikä pahentamalla työskentelyilmapiiriä! Uskomatonta. Tekisipä mieli käydä koputtamassa olkapäälle kyllä tuota sinun esimiestäsi. Ärr..
nelHM, mä kuvittelen tietäväni miltä susta tuntuu! Mulla on vähän sama mielikuva omasta terkastani, koska vastaus lähes jokaiseen "onkohan tämä normaalia, koskahan tätä voisi tutkia, voisiko aikaani aikaistaa" -kysymykseen on jotain välillä "mene yksityiselle" tai "jos oikeasti on hätä, niin sairaalaan".. Joka ei tietääkseni ole ketään auttanut tähän saakka, mutta tottakai ymmärrän että ylireagointi ekan raskauden kohdalla mullakin on herkässä..
Huh. Mä vaihtaisin terkkaa sinuna ja puntaroisin mahdollisuutta tehdä ilmoituksen kyseisestä terkasta! Mulla oli tänään joku sijainen oman terkan kohdalla ja ihan erilainen käyntikokemus syntyi kyllä heti! :heart:
Sitten vähän
Winny, eli
minä :
Tänään kävin terkalla ja sain kuulla lapsiveden määrän olevan runsasta! Whaat? Mitä se tarkoittaa? En tajunnut edes kysyä sitä, kun avauduin vain kaikista omista vaivoistani ja marisin kuinka en jaksa olla töissä enää jatkuvien kipujen ja hankalan olon takia. Noh, googletin ja sain vastaukseksi: "lapsi on sairas, lapsella on napanuoran pään ympäri-kiertymisen riski, lapsi ei välttämättä kehity jänteväksi kun pääsee liikkumaan liian helposti" jne. Ihan järkyttävää tekstiä. Joku oli linkittänyt jopa jotain Down-linkkejä sinne, joten lakkasin lukemasta! :\
Lisäksi kuvailemani oireet (eli nämä "kivut" ja "epämieluisat olotilat") vastasivat terkan mielestä pehmentynyttä kohdunsuuta ja patisti lääkärille. Tosin neuvolalääkärille sai ajan vasta 3vkon päähän ja niinpä marssin työterveyslääkärin puheille! Noh, sain saikkua sinne neuvolalääkärin aikaan saakka, eli 3vkoa. Jippii! Hävetti ihan mielettömästi soittaa töihin, että olen saikulla nyt usean viikon.. Äh.
Muita oireita mitä tällä hetkellä on, löytyy pissatessa: lorauttaa vielä pöntöltä noustessa ja lantiopohjan lihaksia harjoitan lähes päivittäin = johtunee jostain muusta. Terkan mukaan tässä voisi olla kyse juurikin tästä pehmenemisestä, kun lapsivettä on paljon ja tihkuis sen vuoksi? En käsittänyt tätä kokonaisuudessaan, mutta selvä.
Alaselkä poksuu ja naksuu, kyljelleen ei pääse enää kun on hetken makoillut selällään. Itkua väännetään ja mies auttaa.. Huoh.
Lantio ja polvet ovat aivan tuusannuuskana työpäivän jälkeen, samoin kevyempikin lenkkeily aiheuttaa ongelmia. Mutta pakko liikkua, en kestä jos en pääse kävelyille välillä! 2km on ihan maximi nyt ja nopeus ehkä se 2km/h
Tällaista tällä kertaa.. Saapa nähdä jäädäänkö tässä suorilta äippälomille kohta! Onneksi esimieheni ymmärtää hyvin tilanteeni ja kannusti toimimaan olotilojen mukaisesti :heart:
Winny+vauva rv 28+0