Heinäkuun 2009 Helistäjät joulukuussa

Paljon voimia Junnulle ja rouva Pikkymyylle ! :hug:

Anteeksi, nyt minäkin omaa napaa: Ei ole ollut moneen päivään minkäänmoisia oireita, vähän iltaisin mahaa nipistelee mutta äkkiä menee ohi. Kauheita ajatuksia vain pyörii päässä.
Tekis niin kovasti mieli varata ultraa mutten ole täysin selvillä milloin voi varhaisultraan mennä, minne se tilataan ja maksaako se.
Ajattelin jotta jos jaksan vielä ens viikon maanantaille odotella kun sillon on neuvola, niin kyselen sitten sieltä tarkemmin.
Ja aivan, neuvolasta puheenollen, voisiko joku vähän kertoa mimmoinen eka käynti siellä on?
Papereiden täyttelyä varmaan mutta onko muuta? Oletteko ottaneet miestä mukaan, onko siellä miehelle mitään..? Kiitos jos joku viitsi valaista tietämätöntä. :)

Hui, mites kello jo näin paljon..? Nyt on kyllä mentävä nukkumaan.

Tinnaa & Mytty 7+1
:heart:
(Nimi vaihtuu..=))
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä..se tässä vaikeinta onkin, kun minulla niin rajut raskauspahoinvoinnit koko ajan, rinnat turvonneet kipeät ja arvot hyvin nousseet..mutta odotellaan kuinka käy?

Ensin ajattelin hakevani slomaa viikoksi, mutta sitten päädyinkin, että olen töissä vaan koko ajan, ompahan muutakin ajateltavaa työssäoloaikoina, ja kyllä muutoinkin yritän/yritämme viettää normaalia viikkoa, paljon lenkkeilyä jne..

Junnulle paljon tsemppejä myöskin! kiitos sinulle, kertomisesta , että tavallaan samassa veneessä nyt ollaan, odotellaan :saint:
Happihypylle: Onnea myös ultraan! :heart:

Kaikille hyvien tulosten saamisesta Onnittelut..kyllä tämä raskaus ja nämä raskaudet näyttävät sellaista arpapeliä olevan. :ashamed:

Mukavaa tiistai päivää kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy ja OnniEmmi :heart:
 
väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottaa ainakin tuntuu siltä, paha olo on myös helpottanut jonkin verran...
työvuorojen muuttumisen takia joudun vaihtamaan ilmeisesti 10.12 olevan ultra-ajan.. noh, tänään iltavuorossa saa vuorolistat niin näkee.. kiva kun yövuoroja tulee ja yöllä en meinaa pysyä hereillä :kieh: :D

 
:wave: tiistai aamut on saatu pinot selville ;)

Rouva Pikkumyy :hug: ja toivotaan että syke löytyisi :heart:

Junnu ja Happihyppy :hug: ja jaksamisia odottaa ultraa toivottavasti tulee hyviä uutisia

Oma napa Olossa ei oikeastaan valittamista ainoastaan nyt aletaan stressata joulua |O kun anopilla leikattiin olkapää ja yleensä ollaan siellä joulu oltu myös miehen sisarukset perheineen ovat olleet niin eikös nyt miehen veli vaimoineen ole saanut päähänsä et joulu ollaan heillä.
Miehen siskot on aivan raivoissaan tästä saattaa tulla vielä aika tappelut :attn: me pysytään miehen kanssa syrjemmällä aina näistä jutuista vaikka eilen sanoinkin et mieluummin olisin joulun sitten kotona vasta muutama vuosi sitten olen alkanut tuntea oloni hyväksi viettää joulua anoppilassa ja nyt pitäisi mennä sellaiseen paikkaan koko päiväksi missä en todellakaan tunne oloani hyväksi :eek:
saas kattoo mitä tästä tulee anopin kannalta tietysti kiva ajatus ,mutta kun miehen siskot on juuri sellaisia hössääjiä niin kyllä ne sen joulun sinne tekevät :xmas:

anteeksi pitkät jaaritukset mua vaan ahdistaa tää tilanne tällä hetkellä
hyviä vointeja kaikille ja jaksamisia

witchi & nökkönen 9+5
 
Voi miten kurja lukea ikäviä ultrakuulumisia. :(
Toivotaan RouvaPikkumyy ja Junnu että syke vielä löytyisi, kyllä se olisi jo teidänkin vuoro taas tulla äidiksi. :hug:
Happihyppykin yhä jännäilee, toivottavasti kaikki selkiää parhain päin.

witchi sellaistahan se on kun niin isolla porukalla joulua viettää, että aina tahtoo tulla jotain erimielisyyttä.

Hyvä muuten että täältä löytyi muitakin jouluun hurahtaneita. Ainakaan ihan kaikille ei sitten mene hermo mun hössötykseeni... :xmas:

Mulla on ajoittain huono omatunto siitä, että me ei miehen kanssa vaihdella joulunviettopaikkaa, vaan ollaan joulut aina minun vanhemmilla.
Ihan siitä syystä että siellä vaan viihdytään niin sata kertaa paremmin, kun siellä on tekemistä ja juttuseuraa.
Miehen äiti menee jouluksi oman äitinsä luo ja haluaisi meitä aina mukaan, mutta siellä ei ole ketään muita eikä näistä kahdesta ole seuraksi. Anoppi kuluttaa aikansa pihatöissä, välillä vain piipahtaen syömässä. Mummo taas istuu ja katsoo televisiota ja tarjoaa välillä kahvia.
Kukaan ei juttele mitään, kukaan ei tee mitään...argh. Hirveän tärkeää olisi meidät saada sinne mutta sitten kun siellä ollaan niin istutaan kaksin sohvan nurkassa ja kuunnellaan kuinka kello tikittää.

Mä en vietä jouluani niin vaikka mikä olisi. Oonko mä paha ihminen kun en halua mennä sinne? Joulu on vuoden paras juhla ja siitä en kyllä tingi miten sen vietän...
No ei kyllä halua mieskään sinne mennä. Nyt sitten mennään taas joulun jälkeen 27-28 päivä sinne.

Tulipas purkaus :ashamed:

Tänään kait voisi kaivaa sitä neuvolan numeroa ja alkaa sinne soittelemaan, ellei ole jo vastausaika mennyt.

Tinnaa minä sain viimeksi postitse papereita täytettäväksi mitkä piti ottaa neuvolaan mukaan ja niitä sitten käytiin siellä läpi. Ruokavaliosta, alkoholista, tupakasta ainakin niissä lapuissa kyseltiin ja siitä millainen tukiverkko on ja onko jotain pelkoja tms.
Katsottiin ainakin verenpaine, hemoglobiini, paino ja jotain muita arvoja.
Mulla ei mies ollut siellä mukana kun ei siellä vielä mitään tavallaan "tehty" , hölistiin vaan.
Sovittiin seuraava aika ja varattiin aika np-ultraan.

Juups, kait se on jatkettava hommia.

Meritähti :heart: Jellona 6+4
 
VOI EIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mulla on täällä kaikki mahdolliset peukalot ja sormet pystyssä Junnun ja Rouva Pikkumyyn puolesta!! Oikeen suuret :hug: !!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ole aikoihin kirjoitellut kun on ollut ihan kaamea olo!! Oksettanut ihan hulluna..

Huomasin että monella on ollut samaa kun mulla että yöllä ja muutenkin on ihan kamalaa vatsakipua ja menkkamaista juilintaa.. NO HÄTÄ :D Samaa oli täällä kanssa ekat kaks viikkoa.. Johtuu siitä kun kohdun seutu pehmenee ja venyy ja verijuoksee siellä mieletöntä vauhtia! :)

Mulla toi kipuilu hävisi mutta eilen tuli yhtäkkiä uudelleen.. Sitten tuli ruskeaa limaa wc:ssä käydessä ja mä linnoittauduin sänkyyn ja varasin heti yksityiseltä gyne ajan. No siellä eilen ultrattiin ja vauvalla oli kaikki hyvin. Lääkäri sanoi, että näyttää olevan todella vahva sydän vauvalla ja vastaa selvästi 8+ viikkoja. Mulla tuli tippalinssiin kun olin jännittänyt koko päivän kauhusta kankeena. Vaikka tiedän että vuoto on normaalia niin pistin mielellään siihen rahaa, että pääsin katsomaan pientä Korppua! Jollain muullakin tais olla samanlaista vuotoa.. jos tä vaikka rauhoittais jonkun muunkin mieltä :)

Meritähti: Jouluna kuuluu olla siellä missä on paras olla :) En tuntisin kauheesti huonoa omaatuntoa :)
 
Toivottavasti jännittäjät saavat tietoa asioiden oikeasta tilasta mahdollisimman pian. Mikään ei ole niin raastavaa kuin epätietoisuus. :flower:

Omaan napaan sitten. Eilen erehdyin hieman liian väsyneenä lueskelemaan vähän kaikkea ja siitähän seurasi vaan hermostuminen. Yritän kovasti muistuttaa itselleni, että vaikka 10-15% raskauksista päättyy keskenmenoon, 85-90% ei. Eikä ole mitään syytä ainakaan vielä olettaa, että kuuluisin tuohon pienempään prosenttilukuun. En halua ketään loukata tai yrittää väittää että minullehan ei keskenmenoa tule. Yritän vaan rauhoitella itseäni turhasta huolehtimisesta. Siihen kun mulla on erittäin vahva taipumus. Enkä tiedä, olenko ainoa, mutta ilman fyysistä syytä en ajatellut mennä alkuraskauden ultraan. Ehkä se mieli muuttuu tässä vielä jossain vaiheessa....(eli huomenna). En tiedä... Mun mielikuvituksella kun saa toisaalta aikaan kaikenlaisia jännittäviä asioita :/ Ja yritänkin miettiä mieluusti kaikenlaista muuta, kuin pelkojani.

Muutoin olo on väsynyt. Viime yökin meni yskiessä ja välillä aloin jo uskoa, että keuhkot tulevat pihalle juuri sillä sekunnilla. Mä en jaksais enää yskiä. Ja eilen muuten puhuttiin ystäväni kanssa, että hän oli ollut vain raskaana viikolle 36, sitten oli tajunnut että sieltä tulee vauva =) Liekö tämä yleistäkin meille muille esikoista odottaville?
 
Rouva Pikkumyylle ja Junnulle isot halaukset ja paljon voimia :hug:
Toivottavasti saatte seuraavassa ultrassa parempia uutisia :heart:

Uusiakin on tullut aika monta, joten yhteisesti kaikille oikein paljon tervetuloa :heart:

Sitten omaa napaa: Eilen olin iltavuorossa ja meni ihan kivasti, ei tullut mitään hirveitä pahanolon kohtauksia, kun vaan muisti syödä vähän väliä.

Mä olen niin väsynyt, että voisin olla sängyssä koko päivän. Eilen ja tänään vein esikon hoitoon yhdeksäksi ja jaksoin nousta just jämtisti ylös. Päiväkodilta selvittyäni menin takaisin pehkuihin ja vastahakoisesti heräilin tossa 11.30.. Huomenna mulla ois aikainen aamu ja herätys olisi jo viiden maissa, saa nähdä miten käy, voi olla aika väsynyt töissä :LOL:

Tänään tuli postin mukana aika np-ultraan, joka on 22.12. Eli ennen joulua nähdään pikkukaukkonen ekaa kertaa =) Ikävästi mulla on ennen tota aikaa töistä 5 päivää vapaata ja ma alkaa työt jolloin ultrakin on. En vaan viitsisi alkaa sitä muuttamaan, kun ne kerran sieltä aina sen ajan lähettävät, eli siihen ei itse saa vaikuttaa.. No täytyy keskustella osastonhoitajan kanssa. (Synnytyssairaalana on muuten SatKs, kun en sitä varmaan muistanut sinne ekaan viestiini laittaa..)

Kovasti kalvaa pelko sisimmässä, että onko kaikki hyvin, vai ei. Pahoinvointi on oikeastaan loppunut, verrattuna siihen mitä se oli noi kaksi viikkoa, kun en voinut mitään tehdä. Lopetin kyllä tupakan polton, siitä ei tullut mitään oloa eikä tehnyt mieli tupakkaa. Mutta ajattelin että olisikohan toi voimistunut pahoinvointi voinut johtua siitä..?

Nyt on pakko lähteä valmistautumaan töihin lähtöön, ennen kuin myöhästyn!

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :heart:
 
Voi ei, taas huonoja ultra kuulumisia :'( Oikein kovasti voima :hug: PikkuMyylle ja Junnulle Älkää heittäkö vielä toivoanne, jos kerta lääkäritkään ei vielä ole luovuttanut. Täällä kanssa kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että uutiset muutuis paremmiksi.

Sitten oli tullut myös hienoja ultra kuulumisia monelle, kiva. Onnea oikein kovasti niistä :flower: Nyt sitten rauhallisin mielin eteenpäin :hug:


Uusille oikein paljon tervetuloa, ja onnea tietty! Pikkuisille tarriksia mukaan matkalle !

Ihanaa lukea kun monet on jo laittanut joulua. Itse en siis ole saanut mitään aikaan täällä kotona, kun vielä se flunssa iski :( eilen kävin lääkärissä ja poskiontelon tulehdus sitten oli..eli antibiootti kuurin sain. Onneksi oli neuvola lääkäri, niin ehkä voi luottaa että antoi sellaisen kuurin, ettei vaikuta pikkuiseen :ashamed: Muutenkin olo vetämätön, ja pojan hoitokin on jäänyt pääosin miehelle, ja sit mummu in käynyt myös hoitamassa, kun mies töissä...jospa se tästä pikuhiljaa.
Pahoinvointikin rauhoittui tuossa välillä, kun olin muuten niin kipeä, ja sit heti kun olo alkanut hieman helpottaa, niin pahoinvointikin palas..muita oireita ei oikeastaan ole..no väsy ja palelee ja hiki vuoron perään..

No nyt toivottelen vielä kaikille oikein hyvää päivän jatkoa..ja lähden laittaan jotain suuhun :wave:

Piku ja Tintti 9+3
 
sain ekan ajan vasta 29.12 koska aikoja ei kuulemma ole. :|
no samalla neukka käski soittamaan ja varaamaan sairaalasta ultra-ajan. ainut vaan etten saanut valita kätilöopistoa vaikka oisin halunnu, vaihtoehdot oli nyt sitten hyvinkää, jorvi tai lohja, joten se taitaa olla sitten lohja, ainut vaan että siellä luki uä-varausaika on klo 8-9.30..

eli tällä hetkellä mennään menkkojen mukaan tätä raskautta kun heillä ei oo siel aikoja niin että voitais tarkistaa , ja varuiksi varataan siis tämä np-ultra että jos viikot onkin oikein niin olen päässyt oikeaan aikaan sinne.

wiivi84 ja ? 9+6
 
wiiwi: meillä on sit sama synnäri :p Mulla ultraan aika ens viikolle, rv 10+6 silloin.
Mä en kyllä muistaakseni noin aikasin aamulla soittanu? En oo kyllä satavarma asiasta..

Hirveä paljon jaksamista ja voimia teille, RouvaPikkumyy ja Junnu :'( :hug: Toivotaan ihmettä.

Heinis ja Velmu 9+4
 
Suurkiitos kaikille tsemppaamisesta ja myötäelämisestä, jännittää huominen niin ettei pysty paikoillaan juuri olemaan.
Ihania ultrakuulumisia myös tullut joillekin, onnea. Se on aika järisyttävä kokemus kun näkee sen pienen papanan eka kerran sykkivän.
Ekassa neuvolassa (ainakin meillä) käydään läpi elämäntapa-, ja ruokailutottumuksia, sekä miten neuvolakäynneillä tulevaisuudessa toimitaan. Otetaan verenpaine ja pissanäyte ja siinäpä se. Meillä kuunneltiin ekan kerran sydänääniä viikolla 12.
Btw, Rva Pikkumyy; saanko udella miten sun hcg -arvot menee? Nehän on tosi yksilöllisiä eikä tarvitse edes vastata =)
Mäkin olen ihan joulufriikki ja siksi haluankin että tämä asia nyt selviää niin voin kääntää energiani jouluntekoon mein pikkumiehelle :xmas:

T:piinailija Junnu ja "jotain 8+5"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
wiiwi: meillä on sit sama synnäri :p Mulla ultraan aika ens viikolle, rv 10+6 silloin.
Mä en kyllä muistaakseni noin aikasin aamulla soittanu? En oo kyllä satavarma asiasta..

Hirveä paljon jaksamista ja voimia teille, RouvaPikkumyy ja Junnu :'( :hug: Toivotaan ihmettä.

Heinis ja Velmu 9+4
kiva tietää !! :D ajattelin kyl kokeilla soittaa sinne kunhan vaan akku hieman latautuu, mun puhelin kun ei kuulu sisällä.
just tossa mietinki että millä viikoilla lohjalle mennään kun kättärille oon aina menny 12-13 viikol
 
Rouva Pikkumyy ja Junnu: isot voimarutistukset teille!!! :hug: Toivotaan parasta!!!

Wiivi & Heinämassu: Sama sairaala täälläkin! :D Eilin soitin ajan sinne. Tyttö roikkui jalassa lähes koko puhelun ajan, mutta tulipahan sitten puhelinaikana hoidettua. :whistle:
Lohjalla eka ultraus on viikoilla 10-13 (ainakin tuon neuvolan läpyskän mukaan). Meillä aika viikoille 11+6, kun aiemmin ei ollut kuulemma tilaa (joulunpyhät kai ruuhkauttaa? ). Olisi ollut kiva ennen joulua päästä sinne, mutta ei auta...

Mutta mä olin matkalla päikkäreille. Paremmalla ajalla enemmän! :wave:

mussu & monni 8+0
 
DJ Mussukka : Kiva tietää :D voidaan kohta pistää oma pino pystyyn :D

Oletteko mistä kaukaa (tai läheltä) Lohjaa? Minä olen tänne sen verran äskettäin muuttanut ettei tuttuja oikeastaan ole..Päivät menee poikien kanssa kun kotiäitinä olen..Olis kiva tutustua uusiin ihmisiin!PIstäkää vaikka yv:tä tulemaan jos haluutte :) Ties vaikka ollaan yhtä aikaa synnyttämässä!
 
Heinämassu ja mussukka me asutaan täällä vähän kauempana..eli vihdissä.
meillä on täällä jo poika 10/04 ja tyttö 06/08 :whistle: eli jos kaikki menee hyvin tulee ikäeroa 1v, huh huh.. ja mukana tällä hetkellä pyörii 9viikkonen koira


wiivi84
 
Heippaus kaikille..kiitos edelleen myötäelämisestänne! :hug: :heart:

Minulla otettiin eilen siis HCG-arvo ja tänään kuulin sen, se oli 47000 ja se kertoo, että istukka toimii hyvin :heart: , muusta ei tällä hetkellä tiedä!

Miten sinulla Junnu hcgarvot?

Eli 4+2 198, 4+6 760, 5+6 8760, näin siis muistaakseni nuo entset arvot :heart:

Kaikille hyvää vointia edelleen toivottelen! :flower:

Rva Pikkumyy ja OnniEmmi :heart:
 
Junnulle ja Happihypylle toivotaan parasta ja ultraan sydämmen sykettä.
RouvaPikkuMyy kovasti sulle jaksuja tähän piinaavaan viikkoon.Toivotaan sinullekkin sydämmen sykettä :hug:
Skorpan:hienoa,että ultrassa kaikki oli hyvin.Vuodot pelästyttää.
Niin RouvaPikkuMyy jos tosiaan halaut jonkun muun vetäjäks,niin minusta ei ole moiseen.Olen sen verran tumpelo koneen kanssa.
Kaikille mukavaa odotusta.
Tuun myöhemmin lisää komentoimaan,nyt ruuan laittoon.
äiti kengu ja ? rv 9+2
 
miekin pinoudun pitkästä aikaa :flower: ihanaa ollaan jo joulukkuun alussa..voimia mammaliinit jotka tarvitsevat ja enkuleita :hug:

minulla alkanut nyt paha olo velloon,tänä aamuna tuskaa nousta ennen viittä jo töihin |O ..toivotaan ensi viikko alkais vähän myöhemmin..koko pv sit tuskien taival..flunssa ei meinaa parantua :/ nukuin sit melkein 2h pv unia töiden jälkeen..minulla eka ulra ensi ti 11.12 kyllä pelottaa onko kaikki okei.. :|

nyt pötköttämään... :wave:

mamma Rovaniemeltä ja rv 6
 
Toivottavasti kaikkien meidän pikkuisilta syke löytyy :hug:

Tinnaa Täälläkään ei oikein ole ollut nyt mitään kummempia oireita ja se vähän huolestuttaa.. pientä mahan nipistelyä ja ainainen nälkä & rinnat pikkaisen hellinä. En kyllä enempää oireita haluaisikaan, kunhan kaikki on kunnossa...

Talviyö + heebo 5+6
 
jaksamisia rouva pikkumyy, junnu ja happihyppy varmasti kauheaa kun ei voi muuta kun odottaa :hug:
tervetuloa uudet ja lämpöiset onnittelut :flower:
ja hienoa kun oli tullut hyviä ultrakuulumisia :heart:
mulla on ylihuomenna ultra, tilasin yksityiseltä, kun en malttanut odottaa :D nyt jännittää, onko siellä kaikki hyvin :|
muuten olo ollut pari päivää ihan jees ja minäkin tunnustaudun suureksi jouluhössöksi, ja nyt kun olo ollut parempi olo, niin yrittänyt saada jotain tehdyksi :xmas:

toivova ja pieni 7+5
 
Rouva Pikkumyylle ja Junnulle iso :hug: !!

).( Tänään oli eka neuvola ja yksityisellä käytiin ultrassa... Vauva on nyt sen kokoinen,et viikkoja olis jotain 7+5 tai jotain... 23.12 on varsinainen nt ultra ja siellä selviää enempi. Kaikki oli muuten kyllä hyvin,paitsi mun hb;se oli 111... Ei muuta ku rautaa napaan vaan! :D

Ultrakuva löytyy täältä:(en osaa laittaa suoraan tälle sivulle kuvaa... :'( )

http://www.meilletuleevauva.net/gallery.php?pid=298


 

Yhteistyössä